Hitler heeft de kinderbijslag ingevoerd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op die vergelijking kon men wachten.
Ik dacht dat Bush dat was,quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hitler heeft de kinderbijslag ingevoerd.
Als je hier wat vaker zou komen had je geweten dat ik er al iets over heb gezegd. Vandaag nog zelfsquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:03 schreef Silmarwen het volgende:
Het is een vergelijk die men kent, ik kan wel allerlei andere namen noemen, maar Hitler heeft meer impact. Maar ik zou uiteraard ook niet ingaan op het vraagstuk, is veelte lastig voor je.
Vergeet het "oude" systeem van particulier en ziekenfonds niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:04 schreef RichardQuest het volgende:
Hitler heeft de kinderbijslag ingevoerd.
Ik kom hier niet meer zovaak omdat er enkel nog gepeupel zoals jij hier verkeert. Ik gaf een stelling omdat er naar gevraagd werd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je hier wat vaker zou komen had je geweten dat ik er al iets over heb gezegd. Vandaag nog zelfs.
De vergelijking met Hitler is zó makkelijk hoewel je het tussen neus en lippen vermeld en de rest van je betoog best aansluit met wat ik eerder zei en ik me daar ook wel in kan vinden.
HAHAHAH! Je trapt er nog in ook! Muizenval geslaagd... zullen we maar zeggen. Heel kinderachtig, om op jouw niveau te blijven. Jij en je mokrovriendjes zijn ook zoooo voorspelbaar!quote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
HAHAHAH! Je trapt er nog in ook! Muizenval geslaagd... zullen we maar zeggen. Heel kinderachtig, om op jouw niveau te blijven. Jij en je mokrovriendjes zijn ook zoooo voorspelbaar!.
Altijdquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:08 schreef RichardQuest het volgende:
Wat is Sil toch gezellig in het café.
Gniffeldegniffel dubbel gniffel!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]Volgens mij moet je me een topiclinkje geven.
Wie heeft er ingebroken?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
HAHAHAH! Je trapt er nog in ook! Muizenval geslaagd... zullen we maar zeggen. Heel kinderachtig, om op jouw niveau te blijven. Jij en je mokrovriendjes zijn ook zoooo voorspelbaar!.
Meid het is toch afschuwelijk. Schrijf er anders een review overquote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kom hier niet meer zovaak omdat er enkel nog gepeupel zoals jij hier verkeert. Ik gaf een stelling omdat er naar gevraagd werd.
I just did. Oh wacht, je had het niet tegen mij.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:03 schreef Silmarwen het volgende:
Het is een vergelijk die men kent, ik kan wel allerlei andere namen noemen, maar Hitler heeft meer impact. Maar ik zou uiteraard ook niet ingaan op het vraagstuk, is veelte lastig voor je.
Ik weet dat de Nederlandse taal best lastig is, maar ik denk dat het woord welke jij zoekt "Column" is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Meid het is toch afschuwelijk. Schrijf er anders een review over.
http://www.trouw.nl/hetni(...)n+suiker+de+rug+toe+quote:CSM keert productie van suiker de rug toe
Van onze redactie economie
Het voedingsmiddelenconcern CSM zoekt een koper voor zijn suikerdivisie. Die stap komt niet als een verrassing. Al geruime tijd circuleerde het gerucht dat het bedrijf zijn laatste suikerfabriek in Nederland van de hand wil doen.
CSM heeft de voorgenomen verkoop gisteren bekendgemaakt. Het concern wil zich volledig concentreren op de kernactiviteiten. Suiker hoort daar al lang niet meer bij, CSM is vooral een mondiale speler op de markt van bakkerij-ingrediënten en melkzuur en afgeleiden daarvan.
De suikerdivisie, die in 2004 een omzet draaide van 250 miljoen euro en 40 miljoen euro bijdroeg aan het bedrijfsresultaat, heeft 300 medewerkers in vaste dienst en huurt tijdens de suikerbietencampagne nog eens 75 medewerkers op tijdelijke basis in. In de fabriek in Vierverlaten (Hoogkerk, Groningen) worden tijdens de bietencampagne per dag 18500 ton bieten verwerkt tot suiker. In Breda, waar voorheen ook bieten werden verwerkt, staat nu nog een fabriek waar onder meer siroop en vloeibare suikers worden gemaakt.
De verkoop van de divisie kan niet los gezien worden van de Europese wens de markt voor suikerbieten te laten krimpen. In het nieuwe Europese beleid wordt de garantieprijs van suiker met 36 procent verlaagd. Nu is deze prijs 63 eurocent per kilo. Overal in Europa worden fabrieken gesloten en suikerquota overgeheveld zodat de resterende fabrieken efficiënter kunnen draaien.
Het is volgens een woordvoerster van CSM de bedoeling om de suikerfabriek in Groningen te verkopen inclusief het quotum. Inleveren van het quotum in Brussel levert in het kader van de opkoopregeling van de EU ook geld op, maar die weg wenst CSM niet te bewandelen. Bij inlevering van het quotum zou dat grote gevolgen hebben voor de boeren en de (al dan niet tijdelijke) werknemers. Zij zouden dan van hun afzetkanaal of hun inkomen uit arbeid worden beroofd. Volgens de woordvoerster behoort de Groningse fabriek echter tot de meest efficiënte in Europa. Sluitingen vinden vooralsnog plaats bij de minder efficiënte bedrijven.
Er worden nog geen gesprekken gevoerd met potentiële kopers, zegt DSM. Het bedrijf wordt bij het onderzoek geadviseerd door ABN Amro. Bij de presentatie van de jaarcijfers, 1 maart, zal het concern verder ingaan op de strategie die het bedrijf voor ogen heeft.
In Nederland is naast CSM alleen de Suikerunie (van moederbedrijf Cosun) nog met twee suikerfabrieken actief. De Suikerunie is dan ook de meest waarschijnlijke koper. Het bedrijf erkent interesse te hebben. Dat zou Suikerunie op de Nederlandse markt een monopoliepositie opleveren, maar de suikermarkt is een Europese markt. CSM en Suikerunie hebben daar twee en drie procent marktaandeel.
Suikerproductie was ooit kloppend hart
Met de voorgenomen verkoop van de suikerdivisie breekt CSM met het verleden. Het bedrijf werd in 1919 opgericht na een reeks fusies en maakte sinds de jaren zestig een stormachtige ontwikkeling door. Toen begon het bedrijf met de modernisering van de suikerproductie. , het resultaat van het verder in elkaar schuiven van de keten van suikerboeren, hun coöperaties en de raffinaderijen. Drie bedrijven fuseerden, het ging daarbij om de Wester Suikerraffinaderij, Hollandia en Van Loon. Tussen 1860 en 1880 kende Nederland 30 suikerfabrieken en na een concentratieproces ontstond in 1919 de tijdens de Eerste Wereldoorlog zette het concentratieproces zich door en rees de vraag of er niet een centrale suikermaatschappij diende te komen. Dat resulteerde in de vorming van een vergroot CSM. In de jaren zestig begon CSM aan de modernisering van de suikerfabrieken. Het Europese landbouwbeleid gebaseerd op vaste prijzen met afspraken over kwantiteit in de vorm van quota dwong daartoe. Sindsdien zijn de fabrieken in Oud-Beijerland (in 1972), Steenbergen (1979), Sas van Gent (1986) en Halfweg (1991) gesloten. In 2005 werd de verwerking van suikerbieten in Breda gestaakt en bleef alleen de fabriek in Vierverlaten (Groningen) over.
Het valt me op dat je vaak uit Gristelijke dagbladen citeert, Nederlands Dagblad, Trouw, Gereformeerd Dagblad....waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:11 schreef zakjapannertje het volgende:
nieuws waarbij je een traantje kan wegpinken:
[..]
http://www.trouw.nl/hetni(...)n+suiker+de+rug+toe+
Ik was ooit SCH.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Bush = Hitler. sizzler = bruinhemd. Sidekick = Bluesdude. Fijn dat we dat dit alles hebben kunnen vaststellen.
Als ik het over een column zou hebben had ik dat wel gezegd.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:11 schreef Silmarwen het volgende:
Ik weet dat de Nederlandse taal best lastig is, maar ik denk dat het woord welke jij zoekt "Column" is.
quote:re·view Pronunciation (r-vy)
v. re·viewed, re·view·ing, re·views
v.tr.
1. To look over, study, or examine again.
2. To consider retrospectively; look back on.
3. To examine with an eye to criticism or correction: reviewed the research findings.
4. To write or give a critical report on (a new work or performance, for example).
5. Law To reexamine (an action or determination) judicially, especially in a higher court, in order to correct possible errors.
6. To subject to a formal inspection, especially a military inspection.
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kom hier niet meer zovaak omdat er enkel nog gepeupel zoals jij hier verkeert. Ik gaf een stelling omdat er naar gevraagd werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |