abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35202038
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

He, komt iedereen nu terug? Dag Sil.
Mag ik je al bannen?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:41:17 #152
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35202039
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

www.rozebril.nu
www.halfvol.nu

Wát een budsite trouwens, zeggen dat de ijskap op Groenland (!) 5cm gegroeid is.
Ja schat, meer neerslag heet dat.
er hangt gewoon zo'n poster in m'n straat
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35202079
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mag ik je al bannen?
Hoe moet ik nu weten wat jij mag?
pi_35202080
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In ieder geval weer eens wat pit hier.
Ik las pitt bier .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:42:20 #155
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_35202081
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

He, komt iedereen nu terug? Dag Sil.
Als iedereen terugkomt en die newbies optiefen wordt POL misschien weer tof

Maar dan moet wel eerst een hele reeks unbanned worden enzo. Ik mis Dora en Aaahhh enzo

Vroegah was alles beter
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:42:37 #156
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35202098
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:35 schreef Silmarwen het volgende:
Even gezellig als altijd zie ik alweer.

Ik heb het gemist... Waar is Maerycke?
Volgens mij ben jij wel filosofisch aangelegd.

Doe eens een truukje? (Ergo, je mag een ethische discussie aansnijden.)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35202116
Dora is niet verbannen, maar gewoon absent. Of Aah terug wil komen, is geheel de vraag.
pi_35202130
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik zie ze ook vaak, wie betaalt die zooi eigenlijk?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:43:43 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35202134
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik heb er vandaag welgeteld 3 gezien. 1 3 straten verder, 1 in de stad, 1 in het winkelcentrum.
Dolletjes.
pi_35202154
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Dora is niet verbannen, maar gewoon absent. Of Aah terug wil komen, is geheel de vraag.
Natuurlijk wil hij niet terug komen. Ze hebben absolúút geen interesse meer in Fok!.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:44:31 #161
54772 Silmarwen
pi_35202159
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij wel filosofisch aangelegd.

Doe eens een truukje? (Ergo, je mag een ethische discussie aansnijden.)
De verplichte abortus die pas is voorgesteld door wethouder Marianne van den Anker.
Tot hoever kun je gaan?
pi_35202162
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoe moet ik nu weten wat jij mag?
Overmoedige PI.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:44:51 #163
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35202169
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik zie ze ook vaak, wie betaalt die zooi eigenlijk?
Yildiz had het gister over niet Pechtold ofzoiets
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:44:56 #164
54772 Silmarwen
pi_35202171
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik betijfel het. Jammer
pi_35202173
quote:
De werkgroep bestaat uit Paul Blok (DDB Amsterdam), Ferdinand Helmann (Porter Novelli), Michel van Honk (BHV), Marijke van Ousterstep (Mindshare), Balou van de Ven (GCI) en Walter Vesters (Scope Publishing).
Rijke stinkerds?
pi_35202189
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Overmoedige PI.
pi_35202212
Ik ben voor een gijzelingenuitwisseling tussen Hier en Daar, SCH mag Daar heen, Aaaah mag Hier heen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:47:48 #168
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35202250
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:44 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Yildiz had het gister over niet Pechtold ofzoiets
Ik kan er geen chocola van maken.
Bedoel je:
  • Of ik gister Pechtold heb gezien: ja, ik gok dat het iets te maken had met de start van het chineese festival, en gezien Pechtold de post 'koninkrijksrelaties' heeft, is dat 1+1.
  • Woensdag had ik er een foto van gemaakt? van die posters? : ja
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_35202259
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 20:45 schreef RichardQuest het volgende:
    Rijke stinkerds?
    Zeker van die hippe reclame figuren.

Multilul maar dan in het echt.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 20:48:33 #170
    125364 Tafkahs
    Stadsnomade
    pi_35202266
    pi_35202301
    quote:
    Dierenbescherming versus de Jeugd van Tegenwoordig

De uitreiking van de Toazted Award is gedaan door een 'mensaap', een mens in een apenpak. Het oorspronkelijke plan was om de prijs te laten overhandigen door een doodshoofdaapje uit circus Boltini. Nadat 3VOOR12 de Dierenbescherming belde voor een reactie, was de kogel door de kerk. Er ontstond zoveel ophef over het plan dat de aap is afgebeld.

De Toazted Award wordt toegekend door de website Toazted.nl, de zelfbenoemde 'grootste online audio interview website van de wereld'. De interviews met de Topnotch belhamels werden in 2005 het meest gedownload (meer dan 20.000 keer). De manager van De Jeugd, Kostijn Egberts, is vooral blij dat hij van het gedoe af is. "Wij hebben inderdaad meerdere gesprekken gehad met Stichting Aap en de Dierenbescherming. Daarna zijn we tot de conclusie gekomen dat het misschien niet zo'n goed idee was en hebben we Toazted gevraagd de aap achterwege te laten." Egbert maakt er liever niet te veel woorden meer aan vuil. "Toazted kwam met die aap aanzetten. Als wij de 3FM-award winnen weten we ook niet wat ze met de uitreiking gaan doen."

Volgens Toazted was het juist de Jeugd die wenste dat ze prijs van een aap zouden krijgen. Peter van der Laan van de downloadsite: "Toen we de Dierenbescherming op ons dak kregen hebben we toch maar besloten dat het misschien niet zo'n goed idee was. De Jeugd van Tegenwoordig vond dat ook. We hebben de aap afgebeld en een collega van mij is in het apenpak gekropen." Van der Laan benadrukt dat het wel echt de bedoeling was om de aap de prijs uit te laten reiken. "Tot op de dag zelf was het nog onzeker wat we gingen doen."

vrijdag 17 februari 2006 @ 20:50:13 #172
    54772 Silmarwen
    pi_35202309
    Ik zal even beter beginnen.

Wethouder Marianne van den Anker van leefbaar Rotterdam (hoe kan het ook andes) vindt dat verslaafden (drugs en drank), (Antilliaanse) tienermoeders en verstandelijk gehandicapten verplicht gesteld moeten kunnen worden tot het plegen van abortus. Deze mensen zouden namelijk geen goede zorg kunnen bieden aan de kinderen, die verwaarloosd zouden worden en dus uit huis geplaatst moeten worden wat het rijk uiteraard centjes kost in deze verzorgingsstaat.

Het probleem is natuurlijk, tot waar ga je. Langdurig verslaafde, zeventienjarige moeders, vanaf een IQ van 80, hoger lager, jonger ouder? Waar ligt de grens. Het staat uiteraard buiten kijf dat dit grondwettelijk compleet onmogelijk is, maar een intressante gedachte is het wel. Hij is ook niet nieuw, Hitler was er groot voorstander van en in meerdere landen hebben we de verplichte abortus al gezien. Over het algemeen pakt deze niet goed uit.

Moet de ongeboren vrucht van verslaafde moeders, tiener moeders en verstandelijk gehandicapte moeders, vroegtijdig geaborteerd worden uit bescherming van het kind en tot waar ga je?
    pi_35202317
    "O... I get it... Anne Frank... in bed... with Hitler! !"

Leuk fragment.
    pi_35202635
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 20:50 schreef Silmarwen het volgende:

Wethouder Marianne van den Anker van leefbaar Rotterdam (hoe kan het ook andes) vindt dat verslaafden (drugs en drank), (Antilliaanse) tienermoeders en verstandelijk gehandicapten verplicht gesteld moeten kunnen worden tot het plegen van abortus. Deze mensen zouden namelijk geen goede zorg kunnen bieden aan de kinderen, die verwaarloosd zouden worden en dus uit huis geplaatst moeten worden wat het rijk uiteraard centjes kost in deze verzorgingsstaat.

Het probleem is natuurlijk, tot waar ga je. Langdurig verslaafde, zeventienjarige moeders, vanaf een IQ van 80, hoger lager, jonger ouder? Waar ligt de grens. Het staat uiteraard buiten kijf dat dit grondwettelijk compleet onmogelijk is, maar een intressante gedachte is het wel. Hij is ook niet nieuw, Hitler was er groot voorstander van en in meerdere landen hebben we de verplichte abortus al gezien. Over het algemeen pakt deze niet goed uit.

Moet de ongeboren vrucht van verslaafde moeders, tiener moeders en verstandelijk gehandicapte moeders, vroegtijdig geaborteerd worden uit bescherming van het kind en tot waar ga je?
    Op die vergelijking kon men wachten .
      vrijdag 17 februari 2006 @ 21:03:33 #175
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35202648
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 20:44 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

De verplichte abortus die pas is voorgesteld door wethouder Marianne van den Anker.
    Tot hoever kun je gaan?
    [edit: ik plak je post er even bij: ]
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 20:50 schreef Silmarwen het volgende:

[/edit]

Ik heb het vanmiddag gelezen, dit bericht bedoel je? 'Staat moet abortus kunnen afdwingen'
    Op het eerste gezicht vind ik het merkwaardig. Ik heb geen idee hoe de situatie nu is, maar laat ik het eens schetsen van de vlagen die ik hoor.
    Nu kan / mag iedereen een kind krijgen.
    (Lichamelijk) gehandicapten krijgen geld voor prostituees (dit heb ik een keer op goedemorgen nederland gehoord, ik weet niet of het waar is)

Waar het op neer komt, men is baas over eigen buik. Zolang het in de buik nog niet dusdanig volgroeid is dat het als 'levend' danwel 'levensvatbaar' beschouwd kan worden, ik dacht de eerste 12 weken, heeft men als moeder zeggenschap over wat ermee gebeurt. Formeel mag na die 12 weken geen abortus meer gepleegd worden. Dit staat verder los van de situatie die in de buitenwereld afspeelt. Het maakt dus volgens mij nu niets uit of men in een villa woont, of de vader een nobelprijswinnaar is of niet, of de vrouw een redactrice is van een succesvol tijdschrift of niet, of dat de ouders werkloos zijn. Of niet.

Nu echter snijdt deze dame onder het mom 'discussie openen en taboe doorbreken' (een rare leuzen als je het mij vraagt) dat mensen, en ik quote:
    quote:
    "In Nederland is zwangerschapsonderbreking en gedwongen anti-conceptie een taboe. (..) Ik wil drie specifieke doelgroepen benoemen van wie ik vind dat gedwongen zwangerschapsonderbreking en gedwongen anti-conceptie uit de taboesfeer moeten worden gehaald. Dit betreft
    kinderen van verslaafde ouders,
    (Antilliaanse) tienermoeders en
    verstandelijk gehandicapten",
    Van de eerste en derde kan ik mij de opstart voorstellen, het haast machiavellistische proces erachter niet. Men denkt hier naar mijn idee in de vorm van, er is een probleem, en we moeten het voorkomen, hoe dan ook.

Nu had ik al eerder gesteld dat als de ouders van een [willekeurige crimineel] hadden besloten, of gedwongen waren, geen kind te nemen, het dan een betere wereld zou zijn. Echter kan volgens mij niet bepaald worden wat men later wordt, al helemaal niet vanuit de buik.

Waar ik dan even kort, nu, aan denk zijn een paar punten. Als eerste voorlichting (ik mis dat bijvoorbeeld ook bij (soft)drugs, de echte goede medische voorlichting, in Nederland). Men zou bijvoorbeeld op een zo objectief mogelijke (het is niet haalbaar, wel een streven) manier kunnen voorlichten naar verslaafden, tienermoeders danwel verstandelijk gehandicapten.

Op deze manier hebben mensen nog steeds het recht om zelf te besluiten.
    Ik vind het namelijk van de zotten dat als je je baan verliest, dat je naast het risico van je hypotheek niet meer te kunnen betalen (dat wordt dus verhuizen) een risico loopt dat je geen kinderen meer mag hebben. Er zal namelijk ergens een duidelijke grens gesteld moeten worden als in: 'dit inkomen, deze uitgaven, etc.'.

Dat ze er vervolgens nog Antilliaanse bij haalt, moet ze lekker zelf weten, ik lees het niet eens.

[edit, korte reactie]
    Het komt er inderdaad ook nog op neer waar je de grens gaat leggen. De vergelijking met Hitler vind ik dan eigenlijk weer niet nodig, gezien dit de neiging heeft discussies te verzanden naar Reductio ad Hitlerum, "Adolf Hitler (of de nazi's) was X, dus X is slecht.", en dat is niet altijd nodig. Ook al is de vergelijking er wél. Ik ben van mening dat mensen het dus zelf mogen beslissen, echter staat de overheid naar mijn idee tot een bepaalde grens vrij om naar een zo objectieve mogelijke manier voor te gaan lichten.
    [/edit]

[ Bericht 11% gewijzigd door Yildiz op 17-02-2006 21:09:42 ]
      vrijdag 17 februari 2006 @ 21:03:56 #176
    54772 Silmarwen
    pi_35202661
    Het is een vergelijk die men kent, ik kan wel allerlei andere namen noemen, maar Hitler heeft meer impact. Maar ik zou uiteraard ook niet ingaan op het vraagstuk, is veelte lastig voor je.
    pi_35202677
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Op die vergelijking kon men wachten .
    Hitler heeft de kinderbijslag ingevoerd.
    pi_35202693
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik dacht dat Bush dat was, .
    pi_35202703
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 20:49 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
    Ze komen in April naar Helliemond
    pi_35202715
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik dacht dat Bush dat was, .
    Bush = Hitler
    pi_35202722
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:03 schreef Silmarwen het volgende:
    Het is een vergelijk die men kent, ik kan wel allerlei andere namen noemen, maar Hitler heeft meer impact. Maar ik zou uiteraard ook niet ingaan op het vraagstuk, is veelte lastig voor je.
    Als je hier wat vaker zou komen had je geweten dat ik er al iets over heb gezegd. Vandaag nog zelfs .

De vergelijking met Hitler is zó makkelijk hoewel je het tussen neus en lippen vermeld en de rest van je betoog best aansluit met wat ik eerder zei en ik me daar ook wel in kan vinden.
    pi_35202744
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:04 schreef RichardQuest het volgende:
    Vergeet het "oude" systeem van particulier en ziekenfonds niet.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 21:07:07 #183
    54772 Silmarwen
    pi_35202747
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je hier wat vaker zou komen had je geweten dat ik er al iets over heb gezegd. Vandaag nog zelfs .

De vergelijking met Hitler is zó makkelijk hoewel je het tussen neus en lippen vermeld en de rest van je betoog best aansluit met wat ik eerder zei en ik me daar ook wel in kan vinden.
    Ik kom hier niet meer zovaak omdat er enkel nog gepeupel zoals jij hier verkeert. Ik gaf een stelling omdat er naar gevraagd werd.
    pi_35202749
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:05 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Bush = Hitler
    HAHAHAH! Je trapt er nog in ook! Muizenval geslaagd... zullen we maar zeggen. Heel kinderachtig, om op jouw niveau te blijven. Jij en je mokrovriendjes zijn ook zoooo voorspelbaar! .
    pi_35202789
    Wat is Sil toch gezellig in het café.
    pi_35202796
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

HAHAHAH! Je trapt er nog in ook! Muizenval geslaagd... zullen we maar zeggen. Heel kinderachtig, om op jouw niveau te blijven. Jij en je mokrovriendjes zijn ook zoooo voorspelbaar! .
    Volgens mij moet je me een topiclinkje geven.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 21:09:08 #187
    54772 Silmarwen
    pi_35202803
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:08 schreef RichardQuest het volgende:
    Wat is Sil toch gezellig in het café.
    Altijd
    pi_35202805
    Bush = Hitler. sizzler = bruinhemd. Sidekick = Bluesdude. Fijn dat we dat dit alles hebben kunnen vaststellen.
    pi_35202826
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Volgens mij moet je me een topiclinkje geven.
    Gniffeldegniffel dubbel gniffel!
    pi_35202827
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wie heeft er ingebroken?
    pi_35202832
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Silmarwen het volgende:
    Ik kom hier niet meer zovaak omdat er enkel nog gepeupel zoals jij hier verkeert. Ik gaf een stelling omdat er naar gevraagd werd.
    Meid het is toch afschuwelijk. Schrijf er anders een review over .
      vrijdag 17 februari 2006 @ 21:10:10 #192
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35202839
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:03 schreef Silmarwen het volgende:
    I just did. Oh wacht, je had het niet tegen mij.
      vrijdag 17 februari 2006 @ 21:11:10 #193
    54772 Silmarwen
    pi_35202867
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Meid het is toch afschuwelijk. Schrijf er anders een review over .
    Ik weet dat de Nederlandse taal best lastig is, maar ik denk dat het woord welke jij zoekt "Column" is.
    pi_35202868
    Ik ben er tegen en dat is niet discussieerbaar. Overigens. Gewoon de kinderbijslag afschaffen. .
    pi_35202875
    nieuws waarbij je een traantje kan wegpinken:
    quote:
    CSM keert productie van suiker de rug toe

Van onze redactie economie

Het voedingsmiddelenconcern CSM zoekt een koper voor zijn suikerdivisie. Die stap komt niet als een verrassing. Al geruime tijd circuleerde het gerucht dat het bedrijf zijn laatste suikerfabriek in Nederland van de hand wil doen.

CSM heeft de voorgenomen verkoop gisteren bekendgemaakt. Het concern wil zich volledig concentreren op de kernactiviteiten. Suiker hoort daar al lang niet meer bij, CSM is vooral een mondiale speler op de markt van bakkerij-ingrediënten en melkzuur en afgeleiden daarvan.

De suikerdivisie, die in 2004 een omzet draaide van 250 miljoen euro en 40 miljoen euro bijdroeg aan het bedrijfsresultaat, heeft 300 medewerkers in vaste dienst en huurt tijdens de suikerbietencampagne nog eens 75 medewerkers op tijdelijke basis in. In de fabriek in Vierverlaten (Hoogkerk, Groningen) worden tijdens de bietencampagne per dag 18500 ton bieten verwerkt tot suiker. In Breda, waar voorheen ook bieten werden verwerkt, staat nu nog een fabriek waar onder meer siroop en vloeibare suikers worden gemaakt.

De verkoop van de divisie kan niet los gezien worden van de Europese wens de markt voor suikerbieten te laten krimpen. In het nieuwe Europese beleid wordt de garantieprijs van suiker met 36 procent verlaagd. Nu is deze prijs 63 eurocent per kilo. Overal in Europa worden fabrieken gesloten en suikerquota overgeheveld zodat de resterende fabrieken efficiënter kunnen draaien.

Het is volgens een woordvoerster van CSM de bedoeling om de suikerfabriek in Groningen te verkopen inclusief het quotum. Inleveren van het quotum in Brussel levert in het kader van de opkoopregeling van de EU ook geld op, maar die weg wenst CSM niet te bewandelen. Bij inlevering van het quotum zou dat grote gevolgen hebben voor de boeren en de (al dan niet tijdelijke) werknemers. Zij zouden dan van hun afzetkanaal of hun inkomen uit arbeid worden beroofd. Volgens de woordvoerster behoort de Groningse fabriek echter tot de meest efficiënte in Europa. Sluitingen vinden vooralsnog plaats bij de minder efficiënte bedrijven.

Er worden nog geen gesprekken gevoerd met potentiële kopers, zegt DSM. Het bedrijf wordt bij het onderzoek geadviseerd door ABN Amro. Bij de presentatie van de jaarcijfers, 1 maart, zal het concern verder ingaan op de strategie die het bedrijf voor ogen heeft.

In Nederland is naast CSM alleen de Suikerunie (van moederbedrijf Cosun) nog met twee suikerfabrieken actief. De Suikerunie is dan ook de meest waarschijnlijke koper. Het bedrijf erkent interesse te hebben. Dat zou Suikerunie op de Nederlandse markt een monopoliepositie opleveren, maar de suikermarkt is een Europese markt. CSM en Suikerunie hebben daar twee en drie procent marktaandeel.

Suikerproductie was ooit kloppend hart

Met de voorgenomen verkoop van de suikerdivisie breekt CSM met het verleden. Het bedrijf werd in 1919 opgericht na een reeks fusies en maakte sinds de jaren zestig een stormachtige ontwikkeling door. Toen begon het bedrijf met de modernisering van de suikerproductie. , het resultaat van het verder in elkaar schuiven van de keten van suikerboeren, hun coöperaties en de raffinaderijen. Drie bedrijven fuseerden, het ging daarbij om de Wester Suikerraffinaderij, Hollandia en Van Loon. Tussen 1860 en 1880 kende Nederland 30 suikerfabrieken en na een concentratieproces ontstond in 1919 de tijdens de Eerste Wereldoorlog zette het concentratieproces zich door en rees de vraag of er niet een centrale suikermaatschappij diende te komen. Dat resulteerde in de vorming van een vergroot CSM. In de jaren zestig begon CSM aan de modernisering van de suikerfabrieken. Het Europese landbouwbeleid gebaseerd op vaste prijzen met afspraken over kwantiteit in de vorm van quota dwong daartoe. Sindsdien zijn de fabrieken in Oud-Beijerland (in 1972), Steenbergen (1979), Sas van Gent (1986) en Halfweg (1991) gesloten. In 2005 werd de verwerking van suikerbieten in Breda gestaakt en bleef alleen de fabriek in Vierverlaten (Groningen) over.
    http://www.trouw.nl/hetni(...)n+suiker+de+rug+toe+
    pi_35202961
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:11 schreef zakjapannertje het volgende:
    nieuws waarbij je een traantje kan wegpinken:
    [..]

http://www.trouw.nl/hetni(...)n+suiker+de+rug+toe+
    Het valt me op dat je vaak uit Gristelijke dagbladen citeert, Nederlands Dagblad, Trouw, Gereformeerd Dagblad....waarom eigenlijk?
    pi_35203019
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:09 schreef Johan_de_With het volgende:
    Bush = Hitler. sizzler = bruinhemd. Sidekick = Bluesdude. Fijn dat we dat dit alles hebben kunnen vaststellen.
    Ik was ooit SCH.
    pi_35203045
    Carnavalsfeestjes op Omroep Brabant .
    pi_35203046
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:11 schreef Silmarwen het volgende:
    Ik weet dat de Nederlandse taal best lastig is, maar ik denk dat het woord welke jij zoekt "Column" is.
    Als ik het over een column zou hebben had ik dat wel gezegd.
    quote:
    re·view Pronunciation (r-vy)
    v. re·viewed, re·view·ing, re·views
    v.tr.
    1. To look over, study, or examine again.
    2. To consider retrospectively; look back on.
    3. To examine with an eye to criticism or correction: reviewed the research findings.

4. To write or give a critical report on (a new work or performance, for example).
    5. Law To reexamine (an action or determination) judicially, especially in a higher court, in order to correct possible errors.
    6. To subject to a formal inspection, especially a military inspection.
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:07 schreef Silmarwen het volgende:
    pi_35203083
    quote:
    Op vrijdag 17 februari 2006 21:16 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik was ooit SCH.
    Dat kan niet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')