Komt dat overeen met: hoop doet leven? Droom?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Koffie gaat er altijd in als koek, dat bevordert het denken positief
Op dit moment ben ik vast in het doolhof. Ik zoek altijd een uitweg dus. Ik ben nu op zoek naar een open deur in de wereld die achter deze wereld ligt.
Ik zoek naar open deuren als het ware. Vanzelf komt er iets in me op dat er misschien deuren kunnen gemaakt worden ook, dat je met gedachtes deuren kunt openen en dat je met je bewustzijn je eigen wereld kunt maken als het ware.
Gedachtes tastbaar maken ook wel. Omdat het tevens een illusie kan zijn, zelfs het tastbare kan een illusie zijn.
Maar ik ben nu dus ff bezig en ben aan het broeden nog, ik zit altijd op een eiEen denkbeeldig ei.
Ik weet het niet. Hoop doet leven.....hoop...wat betekend hoop? Sommige woorden die heel vanzelfsprekend zijn die kan ik niet onder woorden brengen zomaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:32 schreef CarDani het volgende:
[..]
Komt dat overeen met: hoop doet leven? Droom?
Dat houdt je helder.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vond het ook al een leuk topic
Ouwehoer is ook leukMaar hier krijg je gewoon spontane gedachtes en filosofiën. Een soort notitie achter laten als je opeens een idee heb of wat dan ook.
Hier is het opschrijven van alles belangrijk, ik moet alles opschrijven anders raakt mijn hoofd vol. En het is de kunst om het hoofd leeg te houden.
quote:[quote]Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vond het ook al een leuk topic
Precies. Ongemerkt schieten er op eendag een hoop gedachtes door je hoofd die je anders verwerpt. Hier kun je je gedachte erover laten gaan. Het is een vrij topic.quote:Ouwehoer is ook leukMaar hier krijg je gewoon spontane gedachtes en filosofiën. Een soort notitie achter laten als je opeens een idee heb of wat dan ook.
En als je weer met die gedachte bezig wilt zijn kom je hem gewoon even hier halenquote:Hier is het opschrijven van alles belangrijk, ik moet alles opschrijven anders raakt mijn hoofd vol. En het is de kunst om het hoofd leeg te houden.
Blik verruimen, horizon verbreden enz.quote:En dan kun je elkaar aanvullen of vragen stellen bij een visie of gedachte en zo de visie uitbreiden en groter maken
Ja, de kracht van je eigen gedachte. Onderschat deze niet.quote:Ik ga dus uit van de kracht van de gedachte, maar daar kom ik later op terug. De kracht van de gedachte heb ik ook denkwijzes over
Jewel.... we zitten hier....quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef WesHell het volgende:
ik drink nu koffie koekjes erbij sigaret.. En geen klant hier binnen te bekennen.. Hoe kan dat nu ?
Wat voor winkel heb je?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef WesHell het volgende:
ik drink nu koffie koekjes erbij sigaret.. En geen klant hier binnen te bekennen.. Hoe kan dat nu ?
Oke dan... Ik zit..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:46 schreef CarDani het volgende:
[..]
Jewel.... we zitten hier....Kijk maar goed, we zitten onderuitgezakt. De koffie staat dampend op tafel
![]()
Kom er gezellig bijzitten.
Het gaat niet alleen om het helder zijn hierquote:
Leuk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:49 schreef WesHell het volgende:
[..]
Computer onderdelen, Complete computers, netwerken blablalblalblalbla
Gelukkig (part-time) werknemer... Zit namelijk nog gewoon op school. Maar mijn collega is ziek waar ik Zaterdags mee werk. En nu moet ik vanaf gister invallen tot hij weer beter.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:50 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Leuk.Is het je eigen zaak of ben je er gewoon werknemer?
Het lijkt me heerlijk om zo in het leven te kunnen staan als jij droompjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het helder zijn hierHelder moet ik zijn in de realiteit en als ik te maken heb met aardse zaken en problemen.
Ga ik richting droom-fase en fantasie dan ga ik meer omhoog in de sfeer. En dan komt het vanzelf naar binnen.
Bij helderheid moet ik vaak nadenken voordat ik tot een conclusie kom of gedachte. Zit ik in hogere sferen dan komt het gewoon vanzelf naar beneden of naar boven of van links of van rechts.
Hier is het belangrijk dat ik dus gewoon de moed erin hou en de zin van het leven inzie. In ieder geval zin hebben in het leven dus. En dat gebeurt door te blijven denken en schrijven en fantaseren en ga zo door. Dat is op dit moment de enige manier van leven nog, maar goed, het houdt me wederom in een goede bui.
Daarnaast ga ik dan nog tennissen, tennissen is een creatieve sport
Ik wil niet inzakken en ik wil dus in hoge sferen blijven verkleren, back on earth is het bestaan te zwaar. Ik wil niet teveel aards zijn en teveel zwaartekracht ervaren en nog meer.
Alleen de vraag nu, wat doe je met de gedachtes en visies. Sowieso dus wederom God zoeken als het ware, als hij verstoppertje speelt dan wil ik hem vindenKomt hij misschien ook op de koffie hier, ik bedoel, dan creeërt die een naam en doet hij via gedachtes mee van bovenaf
Maar verder.. ik zal verder moeten in het doolhof dus. Ik zit weer vast nu. En als ik vast zit, moet ik weer zoeken
En dan zoek ik nu ff een ander topic, kom straks weer terug
Ik blijf zoeken en zoeken, en soms als ik vast zit, dan is dat maar zo. Hoort er misschien bij. Dat het af en toe een pauze nodig heeft als het ware.
Het is een grote reis en tochtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef CarDani het volgende:
[..]
Het lijkt me heerlijk om zo in het leven te kunnen staan als jij droompje![]()
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:13 schreef CarDani het volgende:
Gewoon gezellig fylosoferen over vanalles.
Wat houdt je bezig. Welke vragen schieten je wel eens te binnen. Enzovoort![]()
Stel je voor dat WIJ de geesten zijn en niet de spoken uit de andere dimensie. Misschien zien sommigen van henj ons wel zoals enkelen van ons hen zien. Net zoals ongeveer in de film "The Others".
Stel je voor.....
Veel mensen hebben zichzelf niet gevonden misschien. Soms duurt het lang voordat je jezelf vindt, en als je dan een stress-maatschappij hebt dan is het vaak al helemaal niet mogelijk om jezelf te vinden. Wil je jezelf vinden dan zul je geen stress moeten hebben. Geen negatieve stress in ieder geval. Negatieve stress is geen echte menselijke eigenschap. In ieder geval hoort het niet bij het karakter.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:58 schreef CarDani het volgende:
Veel mensen zijn op zoek. Vaak weten ze zelf niet eens waarnaar.
Mensen lopen met lege gevoelens. Proberen dit te compenseren met winkelen, gedachteloos eten, vluchten in een film of in een boek alsof ze bang zijn alleen met zichzelf te zijn.
Ze zijn het geluksgevoel kwijt. Ze weten niet waar ze dat kunnen vinden.
Misschien is de oplossing dichterbij dan je denkt. Misschien ben je er al een paar keer voorbijgelopen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:00 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het is een grote reis en tochtIk weet niet waar ik eindigen zal maar ik ga richting een doel en ik weet niet waarheen en dat hoeft ook niet helemaal.
Heb tijd gekregen om zo te worden ook. Rust-periode gekregen, daarom kan ik veel op fok zitten nu en alles op een rijtje blijven zetten. Een soort vakantie maar dan om te herstellen.
Toch zitten er nog stress-factoren in het leven en dat heeft te maken met het werk dat ik zal gaan doen maar daar wil ik niet teveel over nadenken nu. Ik weet niet wat ik ga doen maar dat komt vanzelf wel. Ik zal een keuze moeten maken nog wat betreft arbeid en het liefst iets creatiefs. Ik bedoel, geen geestdodend werk want dan ga ik zelf half dood worden
Uitdagend werk, oplossingen zoeken. Problemen oplossen en ga zo door. Zorgen voor een effectiever bedrijf. Een bedrijf met een goede flow
Maar dat is voor laterEerst verder met zoeken in het doolhof. Hoewel het ook kan zijn dat ik boven het doolhof zit nu.
Topic titel.quote:
Heeeejjj Barbsjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:02 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ja inderdaadbest wel een beangstigend idee. Wanneer zullen we er ooit achter komen
![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Topic titel.
En filosoferen schrijf je inderdaad met een " i "
Nou in ieder geval heb ik een berg opgelost van alles, ik heb het denken opgelost dat niet prettig was. Dat is al een hele vooruitgang te noemen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef CarDani het volgende:
[..]
Misschien is de oplossing dichterbij dan je denkt. Misschien ben je er al een paar keer voorbijgelopen.![]()
*oeps*quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Topic titel.
En filosoferen schrijf je inderdaad met een " i "
Nee dat doet een modje wel als je het lief vraagtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:10 schreef CarDani het volgende:
[..]
*oeps*![]()
Dat kan ik niet vlug veranderen zeker voordat iemand het ziet![]()
Mensen hebben ook de nare gewoonte om zich druk te maken en zich suf te piekeren over zaken die ze niet kunnen veranderen. dingen waar ze geen invloed- of grip op hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Veel mensen hebben zichzelf niet gevonden misschien. Soms duurt het lang voordat je jezelf vindt, en als je dan een stress-maatschappij hebt dan is het vaak al helemaal niet mogelijk om jezelf te vinden. Wil je jezelf vinden dan zul je geen stress moeten hebben. Geen negatieve stress in ieder geval. Negatieve stress is geen echte menselijke eigenschap. In ieder geval hoort het niet bij het karakter.
Het karakter van mensen komt pas helemaal tot uitdrukking als de stress van de ketel is. Dan pas zullen mensen zichzelf zijn.
En in deze wereld waar veel stress heerst, zijn mensen vaak zichzelf niet. Hun leven wordt overheerst door problemen en geldzaken en andere shit aan de kop. Zodra een probleem naar voren blijft komen en in het hoofd blijft zitten, dan is het dus een echt probleem. Maar ieder probleem is een probleem. Daarom heet het probleem.
Ik ben mezelf als ik relaxed ben. Als ik geen stress heb. En ik ben mezelf nooit geweest door stress. Nu pas begint het erop te lijken. Hoewel er nog 100 procent meer stress eraf gehaald kan worden. Ik ben nog steeds niet spanningsloos.
Positieve stress wil ik wel hebben, bijvoorbeeld als ik nu dus bezig ben met posten hier, er moet toch een impuls zijn dat aanzet tot gedrag en daden en nog meer. Maar dat is dus die positieve stress of de daadkracht.
Klopt, veel mensen zijn ook bang voor de toekomst denk ik. Gewoon de toekomst, het onbekende van de toekomst. En dan heb je nog angst die gewoon ontstaat zonder reden. Angst zonder reden, dat je niet weet waar je bang voor bent. Heb ik een tijd gehad, maanden lang met angst gelopen zonder te weten waar het aan lag. Maar het waren wederom die gedachtes die een eigen leven aan het leiden waren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:16 schreef CarDani het volgende:
[..]
Mensen hebben ook de nare gewoonte om zich druk te maken en zich suf te piekeren over zaken die ze niet kunnen veranderen. dingen waar ze geen invloed op uit kunnen oefenen.
Haha, hoezo?quote:[Krijg een vreemd gevoel bij het topic een beetje
Neeeeeeeee ik moet nu niks van koffie hebben! Zelfs niet van Senseoquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:07 schreef CarDani het volgende:
[..]
Heeeejjj Barbsje![]()
Leuk dat je komt koffieleuten.
Melk en suiker?![]()
Alsof het een ego-trip topic isquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:45 schreef CarDani het volgende:
[..]
Haha, hoezo?
Ik fylosofeer een beetje in jouw trant. Ik ga mee in je gedachte en ik probeer dat op dezelfde manier te doen. Hihi dat gaat automatisch.
Ik kan me enigszins uitleven inderdaad, om zomaar eens een gedachte te laten vloeien, mooi zou zijn als een gedachte wordt uitgespit door meer mensen maar dat gaat ook in andere topics door.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:47 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Volgens mij is dit een topic naar Dreamy's hart![]()
He ja, vreemd beestjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Het lijkt wel een kruising tussen een pijlinktvis en een haai....wat een vreemde ontdekking:
http://www.xerson.nl/content/view/185/2/
Je zou toch zeggen dat hij begint met kanker en aids. En daarna begint met sub-doelen. Ik bedoel, het grootste probleem pak je toch aanquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:08 schreef MrBean het volgende:
http://exodus2006.com/fab/schwarzenegger.htm
God maakt zich zorgen over Arnold Schwarznegger en de politiek van de staat Californië.
Inderdaadquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:18 schreef CarDani het volgende:
Ja, ach mensen willen caffeïne én adrenaline![]()
![]()
Het lijkt erop, maar soms is ouwehoer meer voor dagelijkse dingen. Ik ben vaker bezig in ouwehoer om een gedachte te projecteren maar dan wordt er verder niet op ingegaan. Het verschil met dit topic is dat het om een diepe gedachte gaat. Dat is hier de hoofdzaak, koffie ook natuurlijk.quote:
[/quote]quote:Weet je waarom ik zo tegen ouderdom benAls ik een baby zie, helemaal jong en fris. En ik zet daar een oud mens naast helemaal afgebroken en vol rimpels. Dan kan ik me niet voorstellen dat zoiets staat voor hoe het moet gaan. Ik wil daar niet in geloven dat je geboren wordt om te sterven. Eeuwige jeugd wil ik eerder in geloven.
Ik weet het niet of je een beeld verwacht, dat je daarom ouder wordt dus. Ik denk dat het ouder worden wel gedeeltelijk te maken heeft met het aantal problemen dat je op de hals haalt. Sommige mensen zien er bij 40 uit alsof ze uitgeleefd zijn. Ik kom soms mensen tegen waarvan ik denk. " Wat heb jij met je leven gedaan in Godsnaam". Ik schat die mensen dan rond de 50-60. En iemand van 120 heeft een jonger gezicht. Beetje overdreven maar die mensen zijn een grote rimpel in het gezicht als het ware. En dan zie ik dat de ouderdom gewoon afbreekt als het ware. Dan denk ik ook dat die mensen misschien fout geleefd hebben in de tijd. Dat ze niet in het juiste ritme zaten in de tijd. De tijd heeft ook te maken met ouder worden volgens mij. Tijd speelt ook mee.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:03 schreef CarDani het volgende:
[..]
[quote]
Worden we oud en rimpelig omdat dat aangeleerd is? Is het omdat we dat beeld verwachten, dat we daarom ook rimpels krijgen?
Zou je het verouderingsproces kunnen remmen door je verwachting aan te passen?
Nou... dan laat ik de afwas maar vast staanquote:Op zondag 19 februari 2006 13:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Komt weer een frisse gedachte. Science fiction wordt werkelijkheid
Een vuil huisSmerigheid
Stof
Een vuile afwas van 10 dagen
Binnenkort maakt dat niet meer uit. De wezens van bovenaf die knappen het vuile werk op. En doen het met plezier omdat het ze geen moeite kost. Ze hoeven maar te knippen met hun vinger en het is zo schoon als maar zijn kan.
Daar geloof ik dus in
Ik geloof ook dat een afwijking aan de ogen vanzelf zou moeten kunnen herstellen. Maar dat kan ver gaan. Ik heb -3 aan de ogen. Ik denk dat die ogen in een keer okey moeten kunnen zijn.
Maar dan geloof ik gemakshalve in wonderen, wonderen verricht van bovenaf
En of het meerdere wezens zijn weet ik niet, kan zijn dat het maar 1 wezen is
Hoewel je ook nog engelen hebt en nog meer.
Ik krijg altijd wat in mijn hoofdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:04 schreef CarDani het volgende:
Sjonge droompje toch.
Er zitten heel wat gedachtes in je hoofd.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou... dan laat ik de afwas maar vast staan![]()
Ik kijk er in dat geval naar uit
Yk stoor me er nog steeds gygantysch aan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:11 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Nee dat doet een modje wel als je het lief vraagt
Maar zo erg is het ook alweer niet, ik stoor me er niet gigantisch aan, ik kijk gewoon de andere kant op.
Als de details belangrijk zijn, zoals hier vaak het geval is ( lees mijn ondertitel). Dan stoor ik me ook. Dan zeg ik ook van, het is half werkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Yk stoor me er nog steeds gygantysch aan.
Nou nou, kan het wat minder?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Yk stoor me er nog steeds gygantysch aan.
Het detail klopt zo wel nietquote:
Haha droompje,quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het detail klopt zo wel niet
Door de Y te gebruiken inplaats van de " i "
![]()
Jammer maar we heffen het wel op nog een keer. Dan vloeit alles als water eruit. En is de matrix vrij om te doen wat hij wilt.
Dan worden we allemaal uber-wezens
Zo erg is het ook alweer niet, ik zal Mirage straks ff vragen of ze het wilt veranderen nog.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:05 schreef CarDani het volgende:
[..]
Haha droompje,
Tja, tis een typfout, maar ja, ze veranderen het niet helaas.![]()
Is dat wel zo? Dat we niet in staat zijn om dingen te veranderen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:57 schreef erodome het volgende:
Nou, als we toch aan het filosoferen zijn, ik zit ergens mee....
Er wordt door sommigen gesteld dat alles een illusie is, dat de wereld is zoals wij haar denken, wat wel het een en ander aan waarheid bevat.
Maar als alles een illusie is, waarom zijn we dan niet instaat het te veranderen???
Driften/Freud enzoquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:28 schreef jaspah het volgende:
Ja, ik zat net te denken, eeuh, dat volgens mij niet de moraliteit de vooruitgang van de samenlving bepaalt, maar juist haar immoraliteit en haar verdorvenheid. En de vitaliteit of de verandering van de samenleving is nooit beheerst geweest door het goede of het deugdzame in de ideële en platonische zin van een moraal, of in de objectieve zin van de wetenschap en techniek. Heh, de stuwende impuls is de losbandigheid, of het nu die van de beelden is, de ideeën of de tekens, dat maakt niet uit. De rationele systemen beheersen alleen de lineaire evolutie, de zichtbare geschiedenis. Maar de fundamentele enerie, die zelf deze dingen aandrijft, die komt volgens mij heel ergens anders vandaan".
Nee gekkjerd. dat was vol. 300 reacties en het gaat automatisch dicht. Dus kun je een deel 2 openen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:15 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Mijn nickname analyse topic is volgens mij verwijderd![]()
Ik heb een gruwelijke hekel aan het starten van topics en ik doe het dan ok zelden. Eigenlijk voornamelijk Ouwehoer en daar voeg ik ook weinig toe aan de OP.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:44 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Oh ja![]()
als je wilt, als je het leuk vind en inspiratie hebt mag jij het ook doen
geef er eens een leuke draai aan, daar ben jij ongetwijfeld een ster in![]()
Okquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:51 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik heb een gruwelijke hekel aan het starten van topics en ik doe het dan ok zelden. Eigenlijk voornamelijk Ouwehoer en daar voeg ik ook weinig toe aan de OP.
Andere topics die ik geopend heb kun je tellen op een hand.
quote:
Dat is algemeen bekend jaquote:Op woensdag 22 februari 2006 17:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik geef liever scherpe commentaren in topics van anderen. Ben net een koekoek.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:50 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik open ook niet zo graag topics meer. Ik hou het liever algemeen. Maar is het belangrijk dan ga ik het centraler gooien zodat het in de lijst komt met topics. De rest van de gedachtes en ideeën die spui ik wel hier neer
Anders blijf ik topics openen
Centraler gooien, dit is meer centraal gooien denk ik. Open ik steeds een topic bij iedere visie dan is het niet helemaal centraal.
Vind dit topic dus okey. Kan me hier naar hartelust uitleven![]()
Ik vind het ook moeilijk om een topic te openen, je probeert wat uit te leggen, duidelijk te maken en je wordt belachelijk gemaakt.Ik hou het wel bij reageren
Heb alleen niet zoveel te zeggen nu. Voel me wel zo helder als maar zijn kan. En dat voor iemand die om 0400 wakker was![]()
Is dat algemeen bekend? Ja? Echt?quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:10 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dat is algemeen bekend ja
Maare,
Dus jij laat jouw kinderen achter bij andere kinderen om ze vervolgens te vermoorden? Ik kijk wel uit voordat ik ooit bij je in de buurt kom![]()
Ik bekeek het positief hoor Nokquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is dat algemeen bekend? Ja? Echt?
Nou ja..... sommige users roepen dat in me op terwijl ik tegen anderen altijd aardig ben.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik bekeek het positief hoor Nok![]()
Inderdaad zitten er altijd negatieve berichten tussen als je een nieuw topic openend. Maar dat zou in principe geen belemmering mogen zijn. Gewoon die berichten negeren en doorgaan met het lezen van berichten die je wel wilt lezen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:53 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik vind het ook moeilijk om een topic te openen, je probeert wat uit te leggen, duidelijk te maken en je wordt belachelijk gemaakt.Ik hou het wel bij reageren
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 05:10 schreef jogy het volgende:
Las je ooit iets werkend eruit krijgt draai ik em wel op mijn computer.
Perfectquote:
Ik zie net dat jij als getal hebt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |