Er zit altijd een kracht achter het leven, een duwende kracht. Een positieve kracht die zorgt dat je in leven blijft. Ergens is er die brandstof die jou in leven houdt. Tuurlijk gaat dat ook via voedsel maar het is niet alleen de voedsel die de brandstof is. Hoewel je zonder voedsel zwakker kunt worden.
De kracht van de gedachte, de gedachte kan in leven komen is mijn idee. Gedachtes kunnen zich vormen en in leven komen. Maar dan zeg ik wederom, dan moet de gedachte tot uitdrukking gebracht worden.
En je kunt gedachtes trainen, je kunt gedachtes steeds sterker maken. Je kunt gedachtes opbouwen ook. Maar dat is pure training. Mind-tuning. Je hebt ook nog mind-controll maar wat dat precies is weet ik niet. Moet ik me in verdiepen.
Maar ik kan erg ver gaan hiermee, dat je zelfs voorwerpen kunt maken met gedachtes. Maar dat gaat misschien te ver. Een voorwerp inbeelden in je hoofd, en projecteren in de realiteit en zo zorgen dat de gedachte vorm krijgt.
Vorming van gedachtes begint met woorden en geschrift. Daarna kun je misschien ook verder gaan met vormen. Maar dat heeft misschien tijd nodig
![]()
Ik vind het dus interessant om erover na te denken, over gedachtes dus en wat je ermee kunt doen. Voorwerpen bewegen heb ik nog nooit gedaan. Maar volgens mij kan dat zeker als er kracht zit achter de gedachte.
Dan zou je als je wilt een huis omver kunnen denken. Maar ik ga nu dus de top van het denken pakken, dat doe ik dus graag
![]()
Ik ga graag richting de grens van het denken, ik zoek vaak het extreme op ook. Ik zoek graag de extremem op. Omdat het een kick geeft
![]()
En dan is het ook om de nadruk te leggen op de zaak. Door er nog een schepje bovenop te doen, krijgt mijn gedachte meer kracht.
Topic zal ik straks eens bekijken en wat jij schreef over hersens. Ik heb ook nog denkwijzes over hoe de hersens de geest doen voeden en nog meer. Maar dan moet ik mezelf analyseren als het ware, dan moet ik te weten komen hoe het zit tussen de verbinding met de hersens en de geest. Hoe de ziel in elkaar zit wil ik ook nog weten. Ik zal het wel moeten weten, wil ik iets gaan doen met mijn gedachtes.
Op een ander forum zeiden ze van, je moet gewoon niets doen in het leven. Maar dat gaat hier niet op. Als ik niets doe in het leven, dan is het saai. Ik kan toch niet niets doen, als ik me verveel dan raak ik levensmoe.
Wat jij zegt over de kracht van de geest en levenskracht, misschien houdt de geest het wel in leven inderdaad. Maar het lichaam is ook nodig. De geest heeft een gezond lichaam nodig, probeer maar eens 4 dagen niet te eten. Dan lijkt je geest half dood te zijn.
Denk ook dat het de enige reden is dat mensen dood gaan, het lichaam is niet millenium proof. Het lichaam is niet volmaakt gemaakt. En dan kan ik vanzelf twijfelen waarom dat zo is. Misschien moeten we nog met z'n allen verder evolueren, dat we straks wel het eeuwige leven krijgen, dat het lichaam nog bezig is met voltooiing als het ware. En dan komt de theorie van eeuwig leven vanzelf dichterbij
![]()
Weet je waarom ik zo tegen ouderdom ben
![]()
Als ik een baby zie, helemaal jong en fris. En ik zet daar een oud mens naast helemaal afgebroken en vol rimpels. Dan kan ik me niet voorstellen dat zoiets staat voor hoe het moet gaan. Ik wil daar niet in geloven dat je geboren wordt om te sterven. Eeuwige jeugd wil ik eerder in geloven.
[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 18-02-2006 13:50:36 ]