abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:52:29 #31
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35185035
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:48 schreef _arnie_ het volgende:
het mooie van geloven is dat je gelooft dat God de wereld geschapen heeft terwijl je weet dat de wereld ge-evolueerd is tot zijn huidige vorm...
Dat kan helemaal niet joh, evolutie is onzin - het is toch quatsch om te denken dat iets begint in een bepaalde vorm, en dan in de loop van de tijd compleet verandert ???
Ik bedoel, een mens blijft toch ook altijd exact hetzelfde als ie was op het moment van geboorte ?
zzz
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:49 #32
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35185097
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:42 schreef Jayvon het volgende:

[..]

Ik zou dat toch anders willen stellen
Werken doe je voor je ego , je gaat met God.
Wij zijn verbonden zodat wij onafhankelijk kunnen zijn.
Klinkt allemaal heel vreemd natuurlijk
Verbonden aan het geheel en toch onafhankelijk

ff denken. Ik ben verbonden aan het geheel en dat ervaar ik dus niet altijd als even prettig. Vandaar probeer ik me ook vaker los te koppelen van het geheel. Ik ervaar gewoon die kettingen soms als ik te sterk verbonden ben aan het geheel.

Onafhankelijk staan van het geheel is okey, wel het geheel om je heen hebben, maar niet verbonden zijn eraan. Dan heb je tenminste ruimte om je heen. Dat geldt ook voor beweging in de ruimte. Loskoppeling. Maar dan gaat het offtopic nu.

Ik zie zoeken naar de waarheid als werken voor mezelf, en tevens doe ik dat voor een hoger doel. Het is niet eens ego, het is een pure drang om te weten wie of wat God is en hoe hij eruit ziet en hoe de rest van alles in elkaar zit ook.

Mijn ego staat daar los van als het ware, ik "werk" omdat ik moet werken. Ik kan niet stoppen met het willen verklaren voor mezelf. Het is niet eens werken, het is een hobby en natuurlijk proces.

Maar over verbondenheid.....ik wil los zijn. Zo los mogelijk. En ik ervaar dus niet altijd het losse gevoel en denken. Nog steeds niet. Af en toe lijkt het vast te zitten hier, alsof ik veels te veel onderdeel uitmaak van het geheel. En dan moet ik via focus en denken en verklaren mezelf dus weer loskoppelen.

Inzien waar die verbondenheid zit. En misschien heeft dat wel ook te maken met het Gods vraagstuk.

En over God nog ff, wie zegt dat hij geen fouten heeft gemaakt als hij alles heeft gemaakt. Hij heeft iets gelanceerd en moet dat meteen ideaal zijn? Je kunt pas iets ideaals maken als er fouten inzitten misschien Door de fouten bereik je het ideale?

Chaos leidt naar stabiliteit
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35185129
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:52 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet joh, evolutie is onzin - het is toch quatsch om te denken dat iets begint in een bepaalde vorm, en dan in de loop van de tijd compleet verandert ???
Ik bedoel, een mens blijft toch ook altijd exact hetzelfde als ie was op het moment van geboorte ?
Nee dus

Kijk maar naar topsporters, spieren passen zich aan, je groeit, je verandert, je hart wordt groter als je vaak enorme prestaties moet leveren. ed
Mensen zijn de afgelopen eeuw veel langer geworden door betere voeding enz.

of was je sarcastisch bezig?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:58:20 #34
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35185278
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:43 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat God een hoofd heeft.
Was ook niet helemaal serieus bedoeld

Maar goed, de vraag is nog altijd. Hoe is alles ontstaan. Wil je het weten dan zul je toch echt richting het verleden moeten gaan in gedachtes. Of je gaat je plaatsen in de situatie van God. Als God in ons zit, dan moet je ook kunnen achterhalen hoe hij het geflikt heeft. Dan is zijn schepping nog aanwezig in het geheel.

De schepping heeft plaats gevonden en is een gebeurtenis. Een fragment, en ieder fragment blijft aanwezig denk ik. Volgens mij is het verleden nog altijd een beetje levend. Dat het nooit vergaat.

Dan zou je de schepping naar voren moeten halen als het ware, de schepping in beeld brengen ook.

Maar dat kan weer ver gaan.

Misschien komt er ooit een apparaat die de schepping kan projecteren En dan komt er een nieuwe film in de bioscoop, meer een real-life soap. "How God created the universe".

Een apparaat die gebeurtenissen uit het verleden kan terug halen in het heden dus, dat je het verleden bekijkt. Dat je de tijd kraakt en wat zich afspeelt in de tijd. En dan laat je dat apparaat zover terug draaien totdat je komt bij het begin van de film. En vanaf daar begin je dan met afspelen.
pi_35185279
quote:

[..]

jouw hersens wel blijkbaar.

vernderingen in een soort kan je niet in een mensenleven zien, zoiets duurt tienduizenden jaren
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:01:57 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_35185440
Je hebt toch ook nog die "intelligent design" -theorie? Past God natuurlijk best tussen.

Ervan uitgaan dat "Niets" opeens "Boem, knal" doet is mijn mijn ogen ook geloof.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_35185579
quote:

[..]

Ja, precies hetzelfde.

[ Bericht 7% gewijzigd door Biancavia op 17-02-2006 13:12:10 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:06:57 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35185587
Alles is geloof als je in jezelf gelooft. Ik bedoel dus ook te zeggen. Ieder mens maakt zo zijn theorie over hoe het in elkaar steekt. Je gelooft daar vanzelf in een beetje. Dus in principe zijn er miljarden geloven op de wereld als je het zo aanpakt. Allemaal mensen die het zijne erover denken.

Wat zou overigens het nu zijn als je weet hoe alles ontstaan is Als mensen dus alles weten. De hele waarheid. Wat kun je daarmee? Het zorgt dan alleen voor meer duidelijkheid in het leven. En het mysterie is opgelost op dat moment.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:07:30 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35185607
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, precies hetzelfde.

[afbeelding]
[afbeelding]

Zieke foto
pi_35185652
quote:

[..]

Ja, precies hetzelfde.

[afbeelding]
[afbeelding]
Gatverdamme, als er één iemand is bij wie ik niet verwacht dat ze gaat baggeren met ranzige plaatjes ...

Dan ben jij dat wel.
pi_35185661
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:07 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zieke foto
Waarom?
pi_35185675
Trek je de theorie van Darwin in twijfel?
pi_35185705
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:09 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat niet iedereen hier thuis achter de pc zit.
pi_35185711
Die wil zeker een grote piercing in zijn voet ofzo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35185735
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:10 schreef MrBean het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen hier thuis achter de pc zit.
Ik zie een baby en een oma.
Is dat ranzig?
pi_35185767
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:11 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik zie een baby en een oma.
Is dat ranzig?
Je weet best wat ik bedoel.
pi_35185776
GETVER!

Nee, dat plaatje was inderdaad niet goed!
pi_35185789
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:12 schreef MrBean het volgende:

[..]

Je weet best wat ik bedoel.
Ik had echt een plaatje van een baby opgezocht!
pi_35185800
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:12 schreef Biancavia het volgende:
GETVER!

Er hoorde een baby te staan?
pi_35185811
Haha
pi_35185877
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:13 schreef MrBean het volgende:

[..]

Er hoorde een baby te staan?
Ja.

Alleen nu zag ik pas deze waarschuwing staan:
quote:
Warning: do not link directly to images on this site.
pi_35185930
Dan krijg ik nog steeds achilles.jpg hoor
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:16:31 #53
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35185946
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:12 schreef Biancavia het volgende:
GETVER!

Ik vond het al niet bij jou passen

Maar ik schrok dus ff, ik kan niet goed tegen schokerende foto's. Was niet persoonlijk bedoeld dus.

Zo'n foto haalt me uit het element. Ik zou dus ook niet op de eerste hulp kunnen werken, dat laat ik aan anderen over
pi_35185980
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:16 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik vond het al niet bij jou passen

Maar ik schrok dus ff, ik kan niet goed tegen schokerende foto's. Was niet persoonlijk bedoeld dus.

Zo'n foto haalt me uit het element. Ik zou dus ook niet op de eerste hulp kunnen werken, dat laat ik aan anderen over
Ik schrok er zelf net ook heel erg van!
Ik wist niet hoe snel ik het weg moest halen.
pi_35186042
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:16 schreef MrBean het volgende:
Dan krijg ik nog steeds achilles.jpg hoor
Ja, ik zie het.

Nou, heel het topic verziekt.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:19:49 #56
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35186080
quote:

[..]

Ja, precies hetzelfde.

[afbeelding]
Gut, je was volgens mij de eerste die 'm doorhad, de rest was niet zo snugger
zzz
pi_35186164
Ik vond het wel een goed voorbeeld. Het liet toch goed zien dat een mens niet altijd hetzelfde blijft...
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_35186217
Ik dacht dat Biancava bedoelde dat die oma een prothese had in d'r voet. En dat ze dus niet hetzelfde is gebleven.
pi_35186350
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:23 schreef MrBean het volgende:
Ik dacht dat Biancava bedoelde dat die oma een prothese had in d'r voet. En dat ze dus niet hetzelfde is gebleven.
Rare prothese.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 13:27:44 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35186389
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:17 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik schrok er zelf net ook heel erg van!
Ik wist niet hoe snel ik het weg moest halen.
Foutje gewoon

Maar je had wel een punt dat mensen veranderen vanaf de geboorte tot het sterven. Hoewel het gewoon bij het leven hoort. Omdat we onderdeel vormen van de evolutie ook wel.

Interessant zou zijn als je het ouder worden kunt stoppen

Dat gat in dat been zette me trouwens wel tot denken aan, dat je gewoon lucht bent en leegte ook. Dat zo'n gat in je lichaam staat dat je gewoon materie bent in de ruimte. Dat je dus ook onderdeel bent van de ruimte als je aanwezig bent. Dat je gewoon vast zit in de ruimte ook. Wat ik er verder van moet denken weet ik niet.

Zo'n foto gaat trouwens wel wennen na verloop van tijd. Eerst keer kijken is ff, wat doet dat in het topic, en na 3 blikken is het schok-effect weg

Zo tijd voor koffie.

Ik ga rustig doen weer Te snel bezig vandaag, ik wil alles verklaren tegelijk voor mezelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')