abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:22:22 #1
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35182062
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met Christelijke FOK!kers. Ik ben namelijk zelf streng Orthodox opgevoed en ik kies zelf om daar in te blijven geloven. Hoewel ik wel erg nuchter naar de wereld kijk en niet gedraag zoals een Orthodox 2000 jaar gelden gedroeg. Bijvoorbeeld, dat ik geen hekel heb aan homosexuelen en ze dus niet gelijk op de brandstapel gooi of vrouwen die voor het huwelijk zwanger maak ga bekogelen met stenen.

Nu even serieus. Waar ik mee zit, is hoe Christenen kijken tegen over de evolutietheorie? Ik snap dat als je tegenwoordig best nuchter bent, je er niet omheen kan lopen. Alle bewijzen dat we uit een ontploffing zijn ontstaan enzevoort. Ik zelf geloof in dat er inderdaad ooit een ontploffing is geweest waardoor leven is ontstaan, maar ik geloof dat toen God is ontstaan. En dat God de rest zoals de bijbel dat zegt, heeft gemaakt.

Ik geloof dat het nooit God's bedoeling was om ons alleen volgens die regels en geschriften van de bijbel te laten leven. Of had God nooit gedacht dat wij zover zouden komen? Ik denk dat de vraag ergens daar in zit. Was het God's bedoeling dat we zover kwamen met technologie? Is het juist een test? Mensen die in de technologie geloven en niet in God zelf, gaan niet naar de hemel? Ik denk dat het leven zoals het nu is, een keuze is. Een pad die moet volgen. En dat je af en toe een shortcut neemt waarin je verdwaalt maar weer op de goede weg komt.

Ok, ik klink alsof ik een zwaar christen ben die van deur tot deur gaat, maar zo ben ik niet. Ik ga maar qx in het jaar naar de kerk hoor. Het is bij mij meer, zolang ik vanuit mijnzelf geloof, dan heb ik daar vrede mee. Ik hoef dat niet aan iedereen te laten zien.

Even genoeg vanuit mijn kant, nu jullie en dan praten we weer verder
Friends don't let friends remain beardless...
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:27:09 #2
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_35182214
Mag ik hier nu niet reageren omdat ik atheïst (of in ieder geval agnost) ben?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:28:55 #3
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35182269
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:27 schreef Zhenar het volgende:
Mag ik hier nu niet reageren omdat ik atheïst (of in ieder geval agnost) ben?
Als je in God en in de Hemel gelooft, kan je natuurlijk antwoord even op de vraag vanuit een persoonlijke positie

Doe je dat in, dan kan je altijd met ons mee speculeren. Je bent van harte welkom
pi_35182600
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik denk dat het nieuwste antwoord van de christenen op het probleem schepping vs. evolutieleer het Intelligent Design is.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:43:44 #5
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35182733
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:39 schreef Freethinker het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig, maar ik denk dat het nieuwste antwoord van de christenen op het probleem schepping vs. evolutieleer het Intelligent Design is.
Nooit eerder van gehoord. Nu even wat over gelezen in een artikel via Google. Klinkt erg interessant. Ik zou me daar best in kunnen vinden. Ik probeer altijd een harmonie tussen beiden doelen te vinden. Dit lijkt erop
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:44:19 #6
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_35182754
Intelligent Design is gewoon een ander woord voor GOD. Iets wetenschappelijker onderbouwd dan de bijbel maar het komt op het zelfde neer. Het gaat uit van een Intelligent design, als iets een design is moet er ook een ontwerper zijn dus GOD.
Ik geloof overigens absoluut niet.
pi_35182849
Verdiep je er in je doet het voor jezelf
pi_35183178
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:43 schreef Dizer het volgende:

[..]

Nooit eerder van gehoord. Nu even wat over gelezen in een artikel via Google. Klinkt erg interessant. Ik zou me daar best in kunnen vinden. Ik probeer altijd een harmonie tussen beiden doelen te vinden. Dit lijkt erop
Apart dat je daar nog nooit van gehoord hebt. Interessant is het zeker, maar ik persoonlijk vind het een erg slappe theorie. Meer een erg gekunstelde poging om god en wetenschap te kunnen verenigen.

Zie:http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegende_Spaghettimonster voor de satirische tegenbeweging.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_35183256
Persoonlijk geloof ik (genuanceerd lid van PKN) dat de evolutietheorie best in te passen is binnen de bijbel. Het hoeft niet zo te zijn dat na de schepping er geen evolutie heeft plaatsgevonden, ook hier kan God de hand in hebben gehad.

ignorantia legis neminem excusat
pi_35183395
Niks gebeurt zonder reden, dus dat wij nu technologische vooruitgang boeken zal ongetwijfeld de bedoeling zijn. Misschien heeft het wel een negatieve bedoeling, namelijk dat wij onszelf uitroeien of nog erger, de rest van de wereld en natuur ook uitroeien zodat de wereld opnieuw kan beginnen. Maar dat terzijde.

De evolutietheorie vind ik overigens best aansluiten op wat er in de bijbel staat. Om maar even een voorbeeld te geven: volgens de wetenschap / evolutietheorie waren wij vroeger harig, en aapachtig.
In de bijbel staat dat god de mens schiep, tegenstanders roepen nu: ja mensen , geen apen.
Ik zeg: wie zegt dat die mensen niet enorm harig waren en op apen leken.

er staat ook dat god de wereld in 6 dagen geschapen heeft.(als ik het me goed herriner) nou slaat dat natuurlijk nergens op, dat kan net zo goed in overeenstemming zijn met het ontstaan van onze planeet, waarna het 6 miljoen jaar geduurd heeft voor er leven ontstond (ook weer volgende evolutietheorie)
Niemand is bij die schepping aanwezig geweest dus letterlijk nemen wat er in de bijbel staat kun je sowieso niet. Ik denk dat als je het scheppingsverhaal uit de bijbel met een korreltje zout neemt en de evolutietheorie ook een klein beetje kritisch bekijkt dat je al een heel stuk richting de waarheid zit.

Overigens: de bijbel: NATUURLIJK moet je die niet letterlijk nemen.
Ieder weldenkend mens weet dat, de bijbel is een soort dagboek bij elkaar geraapt van diverse mensen met daarin hun ontmoetingen met jezus. Er staan een aantal zaken in die je letterlijk kan nemen maar 95% van de bijbel is enkel bedoeld ter interpretatie. Bovendien veranderen tijden en moet kun je nooit van zijn leven letterlijk volgens de bijbel leven. Of je moet net zo leven als ze 2000 jaar geleden deden, maarja dat kan niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35183473
Intelligent Design is creationisme met een anders sausje. Het idee ervan is dat er bepaalde dingen in ons universum zo complex zijn, dat ze niet door de ons bekende natuurwetten tot stand kunnen zijn gekomen en dus door 'iets' bedacht en gemaakt moeten zijn.

Eigenlijk is het een impliciete oproep om maar te stoppen met de wetenschap ('stop maar met onderzoeken, dit kunnen we toch nooit snappen') en daarmee in essentie onwetenschappelijk.

Een manier om een Christelijke levensopvatting overeen te laten stemmen met wat de natuur ons leert, is om de Bijbel niet als een wetenschapsboek met letterlijke ooggetuigeverslagen te beschouwen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:05:50 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35183480
Ik ben Christelijk gedoopt, ik ga niet naar de kerk. Ik geloof in God als het me uitkomt en stel me tevens de vraag wat de aanleiding is geweest van de oerknal.

Dan zijn er 2 opties. De oerknal is spontaan ontstaan. Of de oerknal is met voorbedachte rade ontstaan.

Kijk ik naar het leven en alles. En ook naar de humor van het leven en nog meer. ( ik zie dus de humor in van alles ) dan denk ik wel eens, die God dat is een mafketel. En dan niet om hem af te kraken maar gewoon, het is gewoon een grote komedie als het ware.

Ik geloof dus dat het wellicht met voorbedachte rade is ontstaan, dus dat God ook heeft bijgedragen eraan. Maar morgen kan ik weer anders geloven. Ik spijker mezelf niet vast in mijn geloof, zoals ik al zei net, de enige manier om mijn eigen waarheid te achterhalen is mezelf niet vastspijkeren.

De wereld zit te mooi in elkaar denk ik soms, dus er moet een gedachte achter zitten, achter het hele verhaal. En soms denk ik ook dat er een reden moet zijn dat het is ontstaan. Als ik dus het leven en de wereld als paradijs ervaar dan denk ik vanzelf dat er een reden moet zijn voor alles.

Ik geloof dus wel jah Maar ik maak mijn eigen geloof Ik neem hier en daar wat mee van anderen en bouw zo mijn eigen geloof op. Waar ik vrede mee kan hebben.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:06:58 #13
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35183522
Misschien verandert God ook wel eens van gedachten
Dat ie na een tijdje iets had van - "Sjah, leuk hoor, maar een beetje saai ! Laten we ze eens buskruit geven !"
zzz
pi_35183754
Was het maar waar dat de praktijken die jij noemt al weer 2000 jaar geleden zich voordeden, maar helaas.... 200 jaar komt echt veel dichter in de buurt hoor. Gelovigen moeten hun hele leven blijven civilizeren, omdat hun denkbeelden vol continu vertroebeld worden...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:21:56 #15
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35184017
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:22 schreef Dizer het volgende:

Nu even serieus. Waar ik mee zit, is hoe Christenen kijken tegen over de evolutietheorie? Ik snap dat als je tegenwoordig best nuchter bent, je er niet omheen kan lopen. Alle bewijzen dat we uit een ontploffing zijn ontstaan enzevoort. Ik zelf geloof in dat er inderdaad ooit een ontploffing is geweest waardoor leven is ontstaan, maar ik geloof dat toen God is ontstaan. En dat God de rest zoals de bijbel dat zegt, heeft gemaakt.
Dat vind ik een beetje vreemde gedachte. Volgens mij Christelijk geloof was God er altijd al, de Alpha en Omega, de Eerste en de Laatste. Vergeet daarnaast niet dat God niet gebonden is aan tijd en ruimte.
quote:
Ik geloof dat het nooit God's bedoeling was om ons alleen volgens die regels en geschriften van de bijbel te laten leven. Of had God nooit gedacht dat wij zover zouden komen?

God is onfeilbaar, Almachtig, er is geen mogelijkheid dat Hij iets niets weet.
quote:
Ik denk dat de vraag ergens daar in zit. Was het God's bedoeling dat we zover kwamen met technologie? Is het juist een test? Mensen die in de technologie geloven en niet in God zelf, gaan niet naar de hemel? Ik denk dat het leven zoals het nu is, een keuze is. Een pad die moet volgen. En dat je af en toe een shortcut neemt waarin je verdwaalt maar weer op de goede weg komt.
Ik snap je fascinatie met technologie niet helemaal, er zit geen causaal verband tussen technologie en verval van moraal. Volgens mij houdt het Christendom dit in ten diepste; houdt van uw naaste als uzelf en van God boven alles, waarin in Jezus het Voorbeeld is.
quote:
Ok, ik klink alsof ik een zwaar christen ben die van deur tot deur gaat, maar zo ben ik niet. Ik ga maar qx in het jaar naar de kerk hoor. Het is bij mij meer, zolang ik vanuit mijnzelf geloof, dan heb ik daar vrede mee. Ik hoef dat niet aan iedereen te laten zien.

Even genoeg vanuit mijn kant, nu jullie en dan praten we weer verder
Er zitten vele gaten in de evolutie theorie, tot een bepaalde mate heeft er best evolutie plaatsgevonden. Maar een oerknal zonder God is voor mij ondenkbaar.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:27:11 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35184179
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:06 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien verandert God ook wel eens van gedachten
Dat ie na een tijdje iets had van - "Sjah, leuk hoor, maar een beetje saai ! Laten we ze eens buskruit geven !"
En straks zegt ie van.... Laten we eens wat meer technologie toevoegen of wat dan ook. Laten we eens omhoog gaan met de high-teck. Net zoals hij internet heeft toegevoegd, hij dacht van, de mensen moeten maar eens wat dieper gaan communiceren met elkaar en dus zal internet moeten bestaan. Dus dan heeft hij bepaalde mensen een idee gegeven over internet? Een idee ontstaat uit het niets.

Maar vanzelf vraag ik me dan wel af, dat de mensen het nog altijd zelf maken allemaal. Maar de drijfveer van mensen, waar komt de kracht vandaan die in de mensen zet? Ik zie dus als ik naar de wereld kijk vaak een kracht uitgaan van mensen, iets beweegt mensen vooruit. Altijd richting de toekomst gaat het.

Alsof we gepushed worden als het ware, we kunnen ook niet terug vaak. Vluchten kan niet meer als het ware.

De wilskracht en de kracht en energie die in ons zit. Dat heb je alleen als je in leven bent. Het lichaam zelf maakt niet alleen die kracht aan volgens mij. Er zit meer kracht ergens anders geloof ik. Alsof er hogere krachten zijn die mensen bewegen tot iets.

En dan zul je vanzelf ook negatieve krachten kunnen hebben maar dat is weer te erg offtopic. En dat doe ik dus niet.

Kortom: Waar komt de oneindige kracht vandaan in het leven? Wat zet alles in beweging en wat voert alles vooruit Ergens in het begin moest die kracht begonnen zijn en die kracht is nooit gestopt. Die kracht is oneindig en gaat altijd door.

Worden we misschien bestuurd door krachten van hogere hand Dat we het alleen niet in de gaten hebben en vaak niet willen toegeven dat we gewoon werken voor God? Bij mij kan dat beknellend overkomen die gedachte, omdat ik onafhankelijk wil zijn dus. Ongebonden maar toch verbonden.
pi_35184283
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:21 schreef Pracissor het volgende:

Er zitten vele gaten in de evolutie theorie, tot een bepaalde mate heeft er best evolutie plaatsgevonden. Maar een oerknal zonder God is voor mij ondenkbaar.
Ik geloof niet dat er zoals in de bijbel staat helemaal niks was voor de schepping of de 'oerknal'
Wat wél zou kunnen is iets wat wij mensen tegenwoordig ook kunnen zien: het ontstaan van een nieuwe planeet door een enorme knal.
de bijbel gaat imho niet veel verder dan deze aarde en dan zou dat weer aardig overeen kunnen komen.
Er was niks kan dus net zo goed betekenen: er was wel een ruimte maar er was nog geen aarde.
Dat de aarde nou net toevallig op zo'n goede plek terecht komt dat er leven mogelijk was.. tja dat kan inderdaad best onder invloed van een hogere macht geweest zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:30:57 #18
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35184310
quote:

...

Daar zijn ze weer! De Gaten In De Evolutietheorie!
Komt u maar. Waar zijn ze? Toon ze mij aan!
Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:33:16 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35184378
quote:
<knip>

<knip>
God en evolutie sluiten elkaar imho helemaal niet uit. De bijbel zegt dat God de schepper is van Hemel en aarde, maar er staat niet bij hoe hij dat gedaan heeft. Waarom zou God dan niet verantwoordelijk kunnen zijn voor de evolutie? (en dan bedoel ik niet ID).
Voor een almachtige en alwetende God is het helemaal niet zo moeilijk om die eerste celdeling in gang te zetten en te weten wat de uitkomst daarvan zal zijn.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_35184450
de evolutie leer van darwin klopt in grote lijnen wel denk ik.dat is ook bewezen.

je kan dmv van dna zien zien dat wij van een reeds uitgestorven aap afstammen, net zoals de nog levende primaten van nu.

dmv natuurlijke selectie past een soort zich aan , aan de tijd en nieuwe levensomstandigheden.
dit duurt duizenden jaren of langer.

alleen denk ik dat wij een handje geholpen zijn door een alien ras, zij kruisten de aapmens van toen met hunzelf en voila : homo sapiens

als je het bijbel verhaal van genesis leest en je vervangt god, door deze aliens dan klopt het allemaal.

bovendien staat er in de bijbel elohim(dit is meervoud voor goden en niet 1 god dus)

kom maar op met die commentaren, maar ik ben gerust niet de enige die er zo over denkt.
1 hele bekende is zacharia sitchin
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:36:55 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35184494
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

God en evolutie sluiten elkaar imho helemaal niet uit. De bijbel zegt dat God de schepper is van Hemel en aarde, maar er staat niet bij hoe hij dat gedaan heeft. Waarom zou God dan niet verantwoordelijk kunnen zijn voor de evolutie? (en dan bedoel ik niet ID).
Voor een almachtige en alwetende God is het helemaal niet zo moeilijk om die eerste celdeling in gang te zetten en te weten wat de uitkomst daarvan zal zijn.
Misschien heeft hij het spontaan gemaakt met gedachtes? Ik bedoel dus ook, dat idee zat misschien in zijn hoofd ook? Misschien is het een blik geweest met ogen of licht? Het kan van alles zijn.

Maar ergens moest de materie tot stand komen, kun je materie maken uit het niets? Dan zou je wel erg sterke gedachtes moeten hebben. Of had God gewoon een blokkendoos met planeten en ging hij daarmee spelen

Maar dan denk ik vanzelf, van wie heeft hij die blokkendoos gekregen? Dan heb je wederom een andere God nodig. Dus God heeft zijn eigen blokkendoos gemaakt uit het niets? Kon hij toveren of kon hij via telekinese zaken creeeren in gedachtes

Of is alles een gedachte van God Leven we in zijn hoofd als het ware?
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:38:59 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35184561
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:35 schreef huupia34 het volgende:
de evolutie leer van darwin klopt in grote lijnen wel denk ik.dat is ook bewezen.

je kan dmv van dna zien zien dat wij van een reeds uitgestorven aap afstammen, net zoals de nog levende primaten van nu.

dmv natuurlijke selectie past een soort zich aan , aan de tijd en nieuwe levensomstandigheden.
dit duurt duizenden jaren of langer.

alleen denk ik dat wij een handje geholpen zijn door een alien ras, zij kruisten de aapmens van toen met hunzelf en voila : homo sapiens

als je het bijbel verhaal van genesis leest en je vervangt god, door deze aliens dan klopt het allemaal.

bovendien staat er in de bijbel elohim(dit is meervoud voor goden en niet 1 god dus)

kom maar op met die commentaren, maar ik ben gerust niet de enige die er zo over denkt.
1 hele bekende is zacharia sitchin
Ook het boek de 12e planeet gelezen

Dat kosmonauten afkomstig van andere planeten de mens hebben ingevoerd hier

Maar waarom hebben ze dat gedaan? Wat hebben ze zelf eraan

Ik ga dus ook uit dat er altijd een grondslag ligt achter een bepaalde gebeurtenis. Alles heeft een reden. Dus waarom hebben ze ons hier neergezet

Ik kan natuurlijk gaan denken dat we een experiment zijn, maar die theorie voelt niet prettig aan.
pi_35184584
quote:
Ik heb zo het idee dat als God bestaat hij daarvoor al bestond. Ik heb nogal moeite met de gedachte dat er voor de oerknal niets was.
quote:
Ik geloof dat het nooit God's bedoeling was om ons alleen volgens die regels en geschriften van de bijbel te laten leven. Of had God nooit gedacht dat wij zover zouden komen? Ik denk dat de vraag ergens daar in zit. Was het God's bedoeling dat we zover kwamen met technologie? Is het juist een test? Mensen die in de technologie geloven en niet in God zelf, gaan niet naar de hemel? Ik denk dat het leven zoals het nu is, een keuze is. Een pad die moet volgen. En dat je af en toe een shortcut neemt waarin je verdwaalt maar weer op de goede weg komt.
Je moet heel goed bedenken dat de bijbel door mensen is gemaakt (bedacht). Het is Gods woord maar in hoeverre dat waar is? De mens heeft altijd gezocht naar het antwoord van het waarom achter ons bestaan en het bestaan van de wereld. Het begon met simpele goden voor ieder stukje uit het dagelijks leven daarna kwamen de godsdiensten met één God (Jodendom, Christendom, Islam). Het is ook opvallend dat elke Godsdienst na het Jodendom voortborduurde op de al bestaande verhalen/personen. Blijkbaar konden de mensen in de tijd van het ontstaan van die godsdiensten niet om het geloof van de mensen in de godsdiensten daarvoor heen.
quote:
Zo denk ik ook, maar dat vind ik eigenlijk te makkelijk. Zo doe je geen moeite voor jouw God, kom je zonder moeite te doen in de hemel? Tuurlijk je bent, volgens de huidige normen en waarden een goed mens. Maar is dat genoeg voor de God? Wat als we de mensheid hun echte God vergeten is?
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  vrijdag 17 februari 2006 @ 12:40:21 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35184609
quote:
God is onfeilbaar, Almachtig, er is geen mogelijkheid dat Hij iets niets weet.
[..]
Hey, hou het even over je eigen God, okee ?
Die van mij maakt veel fouten, is vergeetachtig, niet bijster geinteresseerd maar wel heel humoristisch.
En als ik zo naar de feiten wereldwijd kijk zie ik meer argumenten voor het bestaan van mijn God dan voor die van jou

En als het onmogelijk is dat God iets niet weet, waarom heeft hij dan dit hele zootje in gang gezet ?
Hij wist toch al van tevoren wat wij zouden gaan doen ?
Hij wist toch al van tevoren wat Charles Manson zou gaan uitvreten ?

Als het onmogelijk is dat God iets niet weet, is vrije wil ook onmogelijk,
en is God daarom schuldig aan al het leed in de wereld - want dit heeft vanaf het begin al vast gestaan.
zzz
pi_35184668
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:27 schreef Dromenvanger het volgende:

Worden we misschien bestuurd door krachten van hogere hand Dat we het alleen niet in de gaten hebben en vaak niet willen toegeven dat we gewoon werken voor God? Bij mij kan dat beknellend overkomen die gedachte, omdat ik onafhankelijk wil zijn dus. Ongebonden maar toch verbonden.
Ik zou dat toch anders willen stellen
Werken doe je voor je ego , je gaat met God.
Wij zijn verbonden zodat wij onafhankelijk kunnen zijn.
Klinkt allemaal heel vreemd natuurlijk
quote:

Ik ga dus ook uit dat er altijd een grondslag ligt achter een bepaalde gebeurtenis. Alles heeft een reden. Dus waarom hebben ze ons hier neergezet
Er zijn theorieen die beweren dat wij als mens dienen voor de energie die wij creeeren met onze emoties.Die energie wordt gebruikt op andere planeten om levensprocessen daar in gang te houden.´-

[ Bericht 22% gewijzigd door Jayvon op 17-02-2006 12:48:15 ]
pi_35184708
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:36 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Misschien heeft hij het spontaan gemaakt met gedachtes? Ik bedoel dus ook, dat idee zat misschien in zijn hoofd ook? Misschien is het een blik geweest met ogen of licht? Het kan van alles zijn.

Maar ergens moest de materie tot stand komen, kun je materie maken uit het niets? Dan zou je wel erg sterke gedachtes moeten hebben. Of had God gewoon een blokkendoos met planeten en ging hij daarmee spelen

Maar dan denk ik vanzelf, van wie heeft hij die blokkendoos gekregen? Dan heb je wederom een andere God nodig. Dus God heeft zijn eigen blokkendoos gemaakt uit het niets? Kon hij toveren of kon hij via telekinese zaken creeeren in gedachtes

Of is alles een gedachte van God Leven we in zijn hoofd als het ware?
Ik denk niet dat God een hoofd heeft.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_35184723
De bijbel zegt al dat duizend jaar is als een dag etc.. Dat de wereld in 7 dagen geschapen is hoeft dus niet letterlijk genomen te worden. Kan het niet zo zijn dat God leven geschapen heeft door evolutie?
pi_35184741
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:38 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ook het boek de 12e planeet gelezen

Dat kosmonauten afkomstig van andere planeten de mens hebben ingevoerd hier

Ik kan natuurlijk gaan denken dat we een experiment zijn, maar die theorie voelt niet prettig aan.
ja, en nog een paar van hem en goden van het nieuwe milennium van alan alford.

het verhaal wil dat deze annunaki een paar honderd duizend jaar geleden naar aarde kwamen voor grondstoffen. ze hadden echter geen zin om al het werk op te knappen.

daarom creerden ze adam (wat mens betekend)
pas later kwam er ook een vrouwelijk soort.

zeer interessante theorie die een hoop raadsels uit het verleden oplost w.o. "de missing link"
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_35184840
quote:
Dat lijkt mij ook. De Schepping 'gedraagt' zich volgens een waarneembare set regels (natuurwetten). Een almachtige God heeft toch zeker de capaciteit om via de mechanismen die hieruit voortkomen een universum vorm te geven? Dat strookt weliswaar niet met het letterlijke woord van de Bijbel (waarin het lijkt of God zijn schepping even -poef!- kant en klaar tevoorschijn tovert) maar wellicht is een leterlijke interpretatie van wat er geschreven is helemaal niet de juiste.

De aanwijzingen die we in de natuur vinden wijzen daar in ieder geval op.
pi_35184893
het mooie van geloven is dat je gelooft dat God de wereld geschapen heeft terwijl je weet dat de wereld ge-evolueerd is tot zijn huidige vorm...
every morning is the dawn of a new error
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')