abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35152497
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:45 schreef CarDani het volgende:
Gezien de reacties van Pikki, schat ik hem op een kind van een jaar of 12, en nét aan het puberen geslagen is. Hormonen doen de gekste dingen met je
Ja, en dat terwijl hij zelf zegt dat hij de 40 gepasseerd is :|
Hij kan ook normaal doen, en zelfs intelligent reageren. Maar laag bij de grond ook. Uiterst merkwaardig
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:48:21 #182
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35152536
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

nou sorry, als dat zo is zal hij in moeten zien dat ook hij bezig is Robbert in het belachelijke te trekken. Niet meer en niet minder.
Ik weet niet of het wraak is of wat dan ook. In ieder geval is hij verdedigend bezig en brengt hij het aanvallend. Een middenvelder misschien

Maar Robbert belachelijk maken, daar heeft Robbert niemand voor nodig, hij maakt zichzelf belachelijk. Alleen vind ik Robbert niet belachelijk maar ziek. En ik vind hem lastig. Ik vind mensen lastig die informatie achter houden. Ik bedoel, belangrijke informatie dus. Niet dat het gaat om leven en dood, maar het is belangrijk genoeg om je mee bezig te houden. In ieder geval, om je druk om te maken.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35152558
Geloof he....
Daar worden de meeste oorlogen over gevoerd.

Mensen worden gekwetst omdat er verder geen inhoudelijke stof voorhanden is om over te praten.

Treurig
pi_35152597
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik weet niet of het wraak is of wat dan ook. In ieder geval is hij verdedigend bezig en brengt hij het aanvallend. Een middenvelder misschien

Maar Robbert belachelijk maken, daar heeft Robbert niemand voor nodig, hij maakt zichzelf belachelijk. Alleen vind ik Robbert niet belachelijk maar ziek. En ik vind hem lastig. Ik vind mensen lastig die informatie achter houden. Ik bedoel, belangrijke informatie dus. Niet dat het gaat om leven en dood, maar het is belangrijk genoeg om je mee bezig te houden. In ieder geval, om je druk om te maken.
Mee eens
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:51:11 #185
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35152622
Als het ontbreekt aan argumenten dan wordt er gevochten.

Gelijk halen is niets mis mee, als je gelijk hebt. Heb je geen gelijk dan moet je ook je fout durven toe te geven. Ik bedoel, je kunt wel hardnekkig blijven doordrammen over je gelijk, en ondanks alles gelijk willen halen zonder inhoud. Maar wat stel je dan voor?

En als je dan persoonlijk gaat aanvallen dan ben je al helemaal zwak. Als je onder de riem gaat spelen. Op de man spelen ook. Dat is al een teken dat je de discussie verloren hebt. En zou je je vanzelf moeten terug trekken uit de discussie zodat de mensen verder kunnen gaan die wel nog inhoud toevoegen.

Over gelijk willen halen. Het is niet eens nodig om gelijk te halen, overeenstemming krijgen draait het om. Overeenstemming zonder steeds de ander te willen overtreffen. Brain-stormen ook wel.

En niet in 2 kampen elkaar het leven zuur maken.
pi_35152666
Maargoed, ik vind het eerlijk gezegd wel heel jammer hoe het "Believers"-kamp zich profileert in dit deel. Pikki is intussen vervallen tot het laagste niveau en Marietje weigert met mij een afspraak te maken om aardig tegen elkaar te zijn. Jammer, ik voer liever echt een inhoudelijke discussie, maar daar lijken de believers niet voor open te staan?
pi_35152715
Voor Pikki is het belangrijk om aan zijn geloof vast te blijven houden. Dat mag hij ook. Maar als hij niet met een kritische benadering om kan gaan, moet hij niet hier in Truth zijn.
Nu komt hij over als een Jehova die zijn voet niet tussen de deur kan krijgen (of héél erg bezeerd heeft).
pi_35152745
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:52 schreef Genverbrander het volgende:
Maargoed, ik vind het eerlijk gezegd wel heel jammer hoe het "Believers"-kamp zich profileert in dit deel. Pikki is intussen vervallen tot het laagste niveau en Marietje weigert met mij een afspraak te maken om aardig tegen elkaar te zijn. Jammer, ik voer liever echt een inhoudelijke discussie, maar daar lijken de believers niet voor open te staan?
Ik ben ook een believer hoor, weet je nog?
Alleen...ik heb zeker vraagstukken !
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:55:46 #189
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35152763
Nee, als je heel sterk gelooft, dan is geloof een hardnekkige kracht die de hele open communicatie fout beinvloed. Ik bedoel, als je gelooft, maakt niet uit waarin, dan beperk je sowieso je hele denken. Je zou in principe nergens in moeten geloven voordat je pas echt kunt geloven. Je zou nergens in moeten geloven om de waarheid te zien. En dan kun je nog altijd geloven maar dan is het eerder het bewijs waar je in gelooft.

Maar geloof, geloof zorgt ook voor koppigheid. Geloof zorgt voor een plank voor de kop. Geloof maakt blind. Geloof is vaak ook gebaseerd op blindelings vertrouwen. En vanuit blindelings vertrouwen kun je niet bouwen.
pi_35152774
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:55 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ik ben ook een believer hoor, weet je nog?
Alleen...ik heb zeker vraagstukken !
Ja da's waar. Ik vind jouw houding in de discussie wel goed.
pi_35152800
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Nee, als je heel sterk gelooft, dan is geloof een hardnekkige kracht die de hele open communicatie fout beinvloed. Ik bedoel, als je gelooft, maakt niet uit waarin, dan beperk je sowieso je hele denken. Je zou in principe nergens in moeten geloven voordat je pas echt kunt geloven. Je zou nergens in moeten geloven om de waarheid te zien. En dan kun je nog altijd geloven maar dan is het eerder het bewijs waar je in gelooft.

Maar geloof, geloof zorgt ook voor koppigheid. Geloof zorgt voor een plank voor de kop. Geloof maakt blind. Geloof is vaak ook gebaseerd op blindelings vertrouwen. En vanuit blindelings vertrouwen kun je niet bouwen.
Geloof beperkt je ook in het leven zelf. Maar ik ben dan ook ongelovig.
pi_35152819
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:56 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja da's waar. Ik vind jouw houding in de discussie wel goed.
pi_35152843
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:57 schreef CarDani het volgende:

[..]

Dan bedoel ik dus geen speciale overtuiging/aanhang van iets.
pi_35152884
Oké, duty calls,
Ben morgen weer op Fok.
pi_35152913
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:44 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Heb veel respect voor je houding in deze discussie sten!! Je houdt al 49 delen het hoofd koel en je laat je niet meeslepen, hulde!
Dank je: houd je hoofd koel, in alles wat je doet, daar eindigt Peter R. de Vries ook mee.
pi_35153698
Of, (ja ik haal hem er weer bij) 'Blijf ondanks alles met je beide benen op de grond en zie niet in elk zonnestraaltje een teken van God.' (Jan vd Heide dus)
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:31:47 #197
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35153970
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:57 schreef CarDani het volgende:

[..]

Geloof zorgt voor stilstand in je ontwikkeling. Ik bedoel, je gelooft en stopt verder met zoeken. Zodra je zegt, ik geloof dat ik het juist heb. Dan heb je volgens mij niet diep genoeg nagedacht. Twijfel is helemaal zo slecht nog niet volgens mij Twijfel is de ideale tegenstander van geloof Twijfel maakt het geloof dood. En twijfel zorgt tevens voor nieuwe mogelijkheden. Door te twijfelen bouw je zaken op. Ik bedoel, door twijfel ontstaan 2 mogelijkheden. Bij geloof is er altijd maar 1 mogelijkheid. En 1 mogelijkheid lijkt me erg weinig of niet

Je kunt dan wel geloven, maar je zult altijd het geloof in zekere mate moeten betwijfelen, geloof is ook meer voor naieve mensen volgens mij. Ben je redelijk kritisch dan neem je je eigen geloof continu onder ogenschouw. Het geloof wordt dan altijd betwijfeld. En zelfs als komt God op de koffie bij je, dan nog zul je jezelf moeten knijpen of je niet een hallucinatie hebt

Je kunt wel in jezelf geloven, maar zelfs in jezelf geloven kun je kritisch gaan bekijken, want wie zegt dat je bestaat? Ik ga nu erg ver maar als je steeds je eigen gedachte kritisch bekijkt, dan blijft er weinig over. En tevens zullen er dan ook weinig gedachtes overblijven.

Doordat ik iedere gedachte onder ogenschouw neem, formateer ik de gedachte steeds. De gedachte wordt zwakker daardoor. De gedachte zelf is al een geloof misschien, met gedachte bedoel ik idee.

Als je een idee of mening of visie hebt, dan is dat een zeker geloof, je gelooft dan dat je het juist hebt. Maar daarbij heb je dan wel vaker dat het juist kan zijn. Maar wat is juist? Bestaat de wereld wel? Is het niet een grote illusie allemaal?

Is het niet een grote illusie............

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 16-02-2006 16:04:40 ]
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:37:19 #198
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35154173
Zo, ik denk dat ik een biertje pak zometeen om de dorst te lessen. Heb ik wel verdiend

Ik geloof dat ik me een biertje pak. Dat zeggen mensen ook wel eens als ze een biertje pakken of gewoon wat anders doen. Waarom geloven ze dat? Kunnen ze niet beter gewoon dat biertje pakken? Of twijfelen ze nog? Kun je het woord geloven vergelijken met het woord twijfelen?
pi_35154432
quote:
Ik geloof dat ik me een biertje pak. Dat zeggen mensen ook wel eens als ze een biertje pakken of gewoon wat anders doen. Waarom geloven ze dat? Kunnen ze niet beter gewoon dat biertje pakken? Of twijfelen ze nog? Kun je het woord geloven vergelijken met het woord twijfelen?
You think too much
pi_35154788
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Zo, ik denk dat ik een biertje pak zometeen om de dorst te lessen. Heb ik wel verdiend

Wat kom je toch ineens totaal anders (=verstandig, nuchter) over dan de laatste keer dat ik wat van je las, alweer een flinke tijd geleden.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:58:41 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35154886
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:44 schreef Prst_ het volgende:

[..]

You think too much
It keeps me alive

Zolang ik maar weet wat ik denk, zolang ik maar niet ontspoor in het denken ook. Ik denk dus omdat ik gewoon mezelf verplicht tot denken. Ik ben begonnen met een persoonlijke missie en iedere dag sta ik op om verder te werken eraan. Ik wil dus de waarheid weten. En het is niet eens het einddoel, de waarheid leidt tot mijn verlossing

Helder worden dus. En daar hoort denken gewoon bij. Helder worden is misvattingen oplossen en alles in kaart brengen zoals het is. Dus ook hoe de wereld naar voren komt en wat er nog meer gebeurt.

Dat is dus ook de reden van mijn vele uren online zitten Ik zit hier om mijn eigen waarheid te voltooien.

Teveel denken is natuurlijk niet goed, maar het is winter, het is koud. Binnen is het warm. Het bier is koel. Dus wat wil ik nog meer
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:01:56 #202
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35154998
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:55 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Wat kom je toch ineens totaal anders (=verstandig, nuchter) over dan de laatste keer dat ik wat van je las, alweer een flinke tijd geleden.
Ik ben dus altijd op zoek, en soms ontspoor ik wel eens, en dat hoort gewoon bij mijn zoektocht. Ik ben soms impulsief van aard als ik bezig ben met denken. Maar je hebt gelijk dat het verstandiger is om na te denken over alles. Eerst goed beseffen wat je gelooft en denkt. Wederom kritisch zijn richting de wereld.

Af en toe laat ik me gewoon gaan in het denken en schrijven hier, om los te komen en om mijn visie misschien te vergroten of wat dan ook. Weet niet eens of het nodig is, maar ik doe wat ik nodig acht om te komen tot het gewenste resultaat.

En wat mijn gewenste resultaat is In ieder geval verstandig zijn en goed in het leven staan. Zodat ik er straks bij het echte werk profijt van heb. Ik bedoel, stevig in de schoenen staan ook. Maar dat is een kwestie van groeien, persoonlijk ontwikkelen en dat gaat niet op 1 dag ijs en er is dan ook terugval af en toe. Die terugval sta ik mezelf dan wel toe.

Maar uiteindelijk gaat het om stabiliteit, zoals ik als ondertitel heb. "Stability leads to freedom".

Een stabiel leven, een nuchtere kijk. En vooral luchtig zijn

Zo en nu weer over Robbert

Dan proost ik ff op een goede afloop van het topic
pi_35155036
Geloof doet soms twijfelen, en twijfelen gaat soms over in geloven
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:46:52 #204
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_35156576
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:55 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Nee hoor, de tekst is nagenoeg hetzelfde, je leest het gewoon anders. Altijd goed trouwens .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:51:46 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35156743

Het gaat ook om vrije expressie van woorden, zodat het gebied ruimer wordt waar ik me in kan bevinden, door expressie middels taal, raakt mijn bewustzijn groter en wat ik meeneem allemaal zorgt voor nog meer expansie. Dus ik zit graag hier op fok, lekker blijven schrijven en nadenken ook. Als schrijf zonder denken, dan komt er vanzelf wel eens onzin uit. Maar onzin hoort ook bij het leven. Heb vaak tijden gehad dat ik twijfelde aan het schrijven vanwege commentaar en ook vanwege slechter gedrag en zieke gedachtes maar ik ga door en als ik me goed voel dan gaat het vanzelf beter. Dan durf ik zelf teksten na te lezen van mezelf Hoewel dat weinig gebeurt

En zo krijg ik details binnen over hoe de waarheid eruit ziet. Ik kan pas de toekomst zien als ik helemaal ruim van geest ben. Mijn bewustzijn moet in de toekomst aanwezig zijn als het ware. Dus moet ik me eerst loskoppelen uit het heden. En voordat ik me kan loskoppelen uit het heden, moet ik eerst de hele waarheid weten van het heden. Ontleden dus. Ontleden of kraken voor mezelf. Mezelf losmaken dus, ben ik los, dan kan ik alle kanten op. Zowel naar het verleden als naar de toekomst.

Letters vloeien trouwens heerlijk uit het toetsenbord Dat betekent dat ik los begin te worden. Ik schreef dat vroeger wel eens op fok!. Ik schreeuwde soms wel eens uit van. " Ik val uit elkaar". En soms ervaar ik dat dus ook.

Als ik me voel dat ik uit elkaar val, dan voel ik mezelf niet zo zwaar meer bestaan als het ware. Dan is mijn eigen bestaan gekraakt en kan ik pas echt beginnen

Zo, ik moest het ff kwijt. Ik wil gewoon alles kraken. En dat gaat goed via de taal. Gedachtes afbreken via taal. En zodra er geen gedachtes zijn, wordt het bewustzijn groter. Gedachtes zorgen dat het bewustzijn niet kan groeien. Dus moet ik wel alle gedachte uitroeien.

Een goed lopend bewustzijn kent geen gedachtes. Een goed lopend bewustzijn kent alleen maar lucht
pi_35156801
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:09 schreef Genverbrander het volgende:
Het zal me trouwens niet verbazen dat ALS Robbert straks inderdaad bezwijkt onder de druk en er iets ergs met hem gebeurt, dat er dan beschuldigende vingertjes worden gewezen naar de critici zoals ik, Stenny, NoSigar, Michaelangelo etc. Terwijl dat natuurlijk nooit onze bedoeling is geweest. De reden waarom het zo slecht gaat met Robbert ligt natuurlijk ook niet hier op dit forum maar juist bij zijn omgeving en mensen die hem verder stimuleren om met zijn leugens verder te gaan.

Daarom vind ik het ook zo storend dat Iteejer o.a. mij nu al geruime tijd aan het beschuldigen is van gebash en achterbaksheid, zonder dat te onderbouwen met concrete voorbeelden. Hierdoor worden de sceptici gedemoniseerd en dat vind ik heel erg vervelend.
Ik denk dat jij dan in een deuk ligt, klinkt idioot misschien maar zo kom jij wel over op mij!
wat zijn jullie een stel nare wezens en snappen doen ze het niet eens, bah!
lamaaaaaaaaaa
ik ga wel weg want als ik hier lees erger ik me alleen maar aan dat geneuzel
ajuusssss
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:58:45 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35157016
Je moet je niet ergeren en vooral niet vluchten voor jezelf. Nooit vluchten voor een situatie ook. Altijd de situatie onder ogen durven komen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, Robbert ook. Dus die kritiek die hij krijgt die heeft hij ook zelf op zijn hals gehaald. En als hij zichzelf dan op een voetstuk gaat plaatsen boven de rest van Nederland, dan moet hij ook kunnen incasseren dat het voetstuk gaat breken.

En dan heeft hij nog altijd mensen die hem kunnen opvangen misschien.

Alles heeft zijn prijs. En als je een bepaalde richting opgaat en keuze's maakt. Dan moet je altijd een prijs betalen. Robbert heeft gekozen voor roem en tevens gekozen om medium te zijn. Dan betaald hij ook maar de prijs dat hij kritiek krijgt.

Of moet heel Nederland hem geloven? Moeten we hem aanpakken met zijden handschoenen omdat we bang zijn dat hij instort? Dan zou hij zelf moeten stoppen, zou hij een slim medium zijn dan zou hij sowieso goed naar zichzelf moeten kunnen luisteren. Het begint nog altijd met zelfkennis. En ik twijfel aan de zelfkennis die Robbert bezit nu ook. Ik neem hem niet eens wat kwalijk misschien. Omdat hij gewoon het hele spoor bijster is. En dan zenden ze het ook nog uit ook.

Dus misschien is medelijden meer op de plek Dat hij gepushed wordt van alle kanten ook. Dat hij slachtoffer is? Slachtoffer van zijn eigen grootheidswaanzin en uitbuiting door rtl en Moors.
pi_35157126
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dan in een deuk ligt, klinkt idioot misschien maar zo kom jij wel over op mij!
wat zijn jullie een stel nare wezens en snappen doen ze het niet eens, bah!
lamaaaaaaaaaa
ik ga wel weg want als ik hier lees erger ik me alleen maar aan dat geneuzel
ajuusssss
Ik zeg 20x dat ik daar juist ontzettend bang voor ben, hier blijft men mij afschilderen als een soort demonisch figuur die stilletjes zit te hopen op een gruwelijke en pijnlijke dood van Robbert.

What can I say.
pi_35157216
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Je moet je niet ergeren en vooral niet vluchten voor jezelf. Nooit vluchten voor een situatie ook. Altijd de situatie onder ogen durven komen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, Robbert ook. Dus die kritiek die hij krijgt die heeft hij ook zelf op zijn hals gehaald. En als hij zichzelf dan op een voetstuk gaat plaatsen boven de rest van Nederland, dan moet hij ook kunnen incasseren dat het voetstuk gaat breken.

Alles heeft zijn prijs. En als je een bepaalde richting opgaat en keuze's maakt. Dan moet je altijd een prijs betalen. Robbert heeft gekozen voor roem en tevens gekozen om medium te zijn. Dan betaald hij ook maar de prijs dat hij kritiek krijgt.

Of moet heel Nederland hem geloven? Moeten we hem aanpakken met zijden handschoenen omdat we bang zijn dat hij instort? Dan zou hij zelf moeten stoppen, zou hij een slim medium zijn dan zou hij sowieso goed naar zichzelf moeten kunnen luisteren. Het begint nog altijd met zelfkennis. En ik twijfel aan de zelfkennis die Robbert bezit nu ook. Ik neem hem niet eens wat kwalijk misschien. Omdat hij gewoon het hele spoor bijster is. En dan zenden ze het ook nog uit ook.

Dus misschien is medelijden meer op de plek Dat hij gepushed wordt van alle kanten ook. Dat hij slachtoffer is? Slachtoffer van zijn eigen grootheidswaanzin en uitbuiting door rtl en Moors.
tijd voor een .
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35157264
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef Dromenvanger het volgende:

Precies, goeie post. Ik heb ook medelijden inderdaad. Ik heb Robbert van den Broeke ook een mailtje gestuurd een paar weken terug (via zijn site die toen nog in de lucht was). Ik heb hem verteld dat ik het artikel van de spooknonnen heb geschreven maar dat ik wil benadrukken dat het geen persoonlijke aanval op hem is. Ik heb begrip getoond voor de moeilijke situatie waar hij in zit en heb hem aangemoedigd zich los te wrikken uit de negatieve spiraal waar hij nu in zit, heb zelfs hulp aangeboden als hem dat nodig leek. Ook heb ik hem de mogelijkheid geboden om op mijn artikel te reageren door te zeggen wat er niet aan klopt of door een alternatieve verklaring te geven voor het "drie flitsen vier foto's"-verhaal. Meer kan ik toch ook niet doen.

Nooit antwoord gehad trouwens (had ik ook niet verwacht hoor).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')