abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35580258
OWS afgelopen dus ik meld me weer
nog spannende ontwikkelingen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:48:47 #202
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_35583543
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef komrad het volgende:
OWS afgelopen dus ik meld me weer
nog spannende ontwikkelingen?
Spannendste etappe tot nu toe, relatief weinig pech en tacktische overpijnzingen. Voor de rest niet bijzonders
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_35583941
vertel verder, zie idd wel erg verschillende koersen

Al overweging omtrent wat bezien de huidige ontwikkelingen de beste ligging is?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:00:41 #204
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35586328
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef komrad het volgende:
OWS afgelopen dus ik meld me weer
nog spannende ontwikkelingen?
je hebt het toch wel gevolgt tijdens de OWS?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35586452
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:00 schreef WEST het volgende:

[..]

je hebt het toch wel gevolgt tijdens de OWS?
niet echt, OWS was super namelijk

ik weet wel de AAB1 weer voorop ligt en dat PotC een erg afwijkende koers gekozen heeft
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:21:57 #206
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35587017
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:05 schreef komrad het volgende:

[..]

niet echt, OWS was super namelijk

ik weet wel de AAB1 weer voorop ligt en dat PotC een erg afwijkende koers gekozen heeft
ik moet eerlijk zeggen ik heb de OWS ook meer gevolgd dan de ocean race, maar elke dag wel kijken naar de updates
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35587035
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:21 schreef WEST het volgende:

[..]

ik moet eerlijk zeggen ik heb de OWS ook meer gevolgd dan de ocean race, maar elke dag wel kijken naar de updates
kan je me dan nog wat nieuwtje meedelen dat ik weer enigzins op de hoogte ben
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:08:14 #208
19529 Fendy
True Spirit
pi_35591334
tvp
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:28:40 #209
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35593833
Stand om 23:00 uur:

ABN AMRO ONE 3111
Pirates of the Caribbean +43 (3 mijl verloren)
movistar +54 (1 mijl gewonnen)
Brasil 1 +102 (10 mijl gewonnen)
Ericsson Racing Team +160 (5 mijl gewonnen)
ABN AMRO TWO +174 (9 mijl gewonnen)

De laatste drie boten hebben volgens Onboard Conditions drie à vier knopen meer wind dan de eerste drie. Dat wordt dringen geblazen bij Cape Horn!

Als ze in dit tempo doorgaan, zijn de eerste boten op donderdag aan het einde van de middag bij Cape Horn, tevens scoring gate.
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:39:30 #210
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_35596492
De stand van 05:00 uur vanmorgen





[ Bericht 28% gewijzigd door Sandworm op 01-03-2006 08:45:16 ]
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:14:25 #211
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35596969
De AAB2 raakt op stoom denk bij de volgende update dat ze 1 boot voorbij zijn
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35597555
Ben ik de enige die het idee heeft dat Sanderson z'n voorsprong expres niet al te groot laat worden. Elke keer als ie weer een paar mijl gewonnen heeft lijkt het als of hij een beetje inhoud en zo de rest weer terug laat komen. Dit heeft natuurlijk voordelen, aangezien net iets onder je kunnen varen gewoon veiliger is dan maximaal, maar ook omdat je dan in hetzelfde weerstysteem blijft als je tegenstanders en ze niet kunnen profiteren van je koppositie (zoals dat gebeurde tijdens leg 2 onder de kust van Australie) maar mij lijkt toch hoe verder vooruit hoe beter. Neem bijvoorbeeld in het geval wat hij hier beschrijft.

“In the last six hourly report movistar did a 140 mile run which is impressive as we are running with gennakers up and we normally do the really quick runs with reaching jibs on. We managed just 2.5 miles less. We did have a sail change in there which would account for a loss like that, we don't know though that they didn't as well. We can only wait with bated breath for the next one [sked].

Waarom dan niet constant die reaching jibs erbij en gewoon die voorsprong pakken?? Of zou het echt zo kritiek zijn met het kapot maken van die boten?
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:09:02 #213
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35598108
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef Things het volgende:
Ben ik de enige die het idee heeft dat Sanderson z'n voorsprong expres niet al te groot laat worden. Elke keer als ie weer een paar mijl gewonnen heeft lijkt het als of hij een beetje inhoud en zo de rest weer terug laat komen.
Geen idee of ABN 1 af en toe de handrem erop doet...

Wat ik wèl opvallend vind is het verschil in windsnelheden. Iedere keer als ABN 1 (ver) voorop ligt en een scoring gate nadert, gaat het achter in het veld harder waaien dan voorin! Kijk nu maar eens op Onboard Conditions en zie de verschillen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:06:35 #214
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_35599675
Ze zijn er voorbij!

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:08:14 #215
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35599720
nu nog wat andere boten pakken. maar het fenijn zit hem in de staart. Dat kan ik nog wel van Heiner herhinneren dat hij als enige rechts of links de falklands eilanden voorbij ging
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:10:31 #216
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_35599786
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef Things het volgende:
Ben ik de enige die het idee heeft dat Sanderson z'n voorsprong expres niet al te groot laat worden. Elke keer als ie weer een paar mijl gewonnen heeft lijkt het als of hij een beetje inhoud en zo de rest weer terug laat komen. Dit heeft natuurlijk voordelen, aangezien net iets onder je kunnen varen gewoon veiliger is dan maximaal, maar ook omdat je dan in hetzelfde weerstysteem blijft als je tegenstanders en ze niet kunnen profiteren van je koppositie (zoals dat gebeurde tijdens leg 2 onder de kust van Australie) maar mij lijkt toch hoe verder vooruit hoe beter. Neem bijvoorbeeld in het geval wat hij hier beschrijft.

“In the last six hourly report movistar did a 140 mile run which is impressive as we are running with gennakers up and we normally do the really quick runs with reaching jibs on. We managed just 2.5 miles less. We did have a sail change in there which would account for a loss like that, we don't know though that they didn't as well. We can only wait with bated breath for the next one [sked].

Waarom dan niet constant die reaching jibs erbij en gewoon die voorsprong pakken?? Of zou het echt zo kritiek zijn met het kapot maken van die boten?
Ik denk dat hij ervoor kiest te stabiliseren en niet 100% te gaan. In eerder mails heeft hij ook zijn zorgen geuit over kapot gaan, 4000 km van land. Ik geef hem gelijk, hij heeft een kleine voorsprong en de beste positie t.o.v. het veld. Wat is de zin van het pushen?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_35605401
De zin is dat hij straks nog een 2000 mijl (of wat is het, ik overdrijf wat, weet het) door windstilte heen mag ploegen vanaf de kaap naar Rio, en daar is die dikke meestal minder sterk in. Dus een voorsprongetje van tweehonderd mijl zou toch geen kwaad kunnen lijkt me.
pi_35605547
bovendien zijn ze toch al te laat voor carnaval in rio
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:34:55 #219
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35612984
De stand om 17:00 uur:

ABN AMRO ONE 2720
Pirates of the Caribbean +41 (7 mijl verloren)
movistar +41 (1 mijl verloren)
Brasil 1 +98 (6 mijl verloren)
ABN AMRO TWO +166 (12 mijl verloren)
Ericsson Racing Team +169 (12 mijl verloren)

ABN 1 is weer verder uitgelopen met 23,6 knopen over de voorgaande zes uur! Tussen Pirates en movistar zit 3,3 mijl (uitgerekend met boulter.com ).

ABN 2 heeft een iets zuidelijkere route gekozen, maar verder gaan de boten in een streep op Cape Horn af.

[ Bericht 10% gewijzigd door Landrot op 01-03-2006 17:40:27 ]
pi_35613082
Het blijft nog steeds erg dicht bij elkaar liggen, leuk.
sig verwijderd door FA
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:56:54 #221
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35613574
Afstand tot scoringpoint Cape Horn (55.59S, 68.13W):
- ABN 1: 428 mijl (= donderdag 13:00 uur bij 21 knopen)
- ABN 2: 596 mijl (= donderdag 21:00 uur bij 21 knopen)

Ik ga alvast zoeken naar webcams bij Cape Horn!
pi_35619912
ik ga weer wat meer volgen, wanneer weer op tv?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:15:30 #223
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35621113
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:43 schreef komrad het volgende:
ik ga weer wat meer volgen, wanneer weer op tv?
Volgens de ABN-site op zondag ergens tussen 16:30 en 18:00 uur...
pi_35621144
niet in de sportjournaals
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:33:21 #225
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35627769
De stand om 23:00 uur:

ABN AMRO ONE 2586
movistar +40 (1 mijl gewonnen)
Pirates of the Caribbean +40 (1 mijl gewonnen)
Brasil 1 +96 (2 mijl gewonnen)
ABN AMRO TWO +162 (4 mijl gewonnen)
Ericsson Racing Team +173 (4 mijl verloren)

Ericsson verliest ondanks storm in de rug steeds een beetje terrein in de eindsprint naar Cape Horn... Zouden ze nog steeds last hebben van het bijna kapseizen?
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:38:31 #226
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_35627951
ABN 1 heeft minder dan 300 mijl te gaan tot Cape Horn. In dit tempo (22,3 knopen) zijn ze daar morgen even na de middag!

  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 maart 2006 @ 23:53:04 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35628472
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:16 schreef komrad het volgende:
niet in de sportjournaals
soms wel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_35630696
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM| DTF| DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|2586|  +0  (0)| S057.19.03|W076.48.04|22.6| 93|00:00 UTC  10-03-06
Movi|2626| +40  (1)| S057.15.05|W078.03.02|23.1| 98|00:00 UTC  10-03-06
PotC|2626| +40  (1)| S057.18.02|W078.03.02|23.1|100|00:00 UTC  10-03-06
Bra1|2682| +96  (2)| S056.39.01|W079.51.01|22.7|100|00:00 UTC  10-03-06
AAB2|2748|+162  (4)| S057.39.15|W081.46.01|23.2| 91|00:00 UTC  11-03-06
Eric|2759|+173 (-4)| S057.40.03|W082.07.06|21.9| 94|00:00 UTC  11-03-06
Brun| DNS|+DNS(DNS)|  000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS|                DNS
pi_35630749
Jammer, net wat te lang.
pi_35632731
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM| DTF| DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|2458|  +0  (0)| S057.20.09|W072.41.07|22.2| 90|00:00 UTC  10-03-06
PotC|2491| +33  (7)| S057.12.01|W073.50.09|22.9| 88|00:00 UTC  10-03-06
Movi|2497| +39  (1)| S057.04.05|W074.06.01|21.5| 85|00:00 UTC  10-03-06
Bra1|2550| +92  (4)| S056.34.01|W075.52.03|22.0| 88|00:00 UTC  10-03-06
AAB2|2624|+166 (-4)| S057.26.02|W077.57.01|20.6| 84|00:00 UTC  11-03-06
Eric|2640|+182 (-9)| S057.28.02|W078.26.03|19.8| 84|00:00 UTC  11-03-06
Brun| DNS|+DNS(DNS)|  000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS|                DNS
pi_35632734
Wat is er eigenlijk met aab2 aan de hand? Nog steeds het grootzeil probleem van de vorige leg nog?
pi_35636590
Whow, movistar is stuk, anders vaar je gaan 7,9 knoop gem. de afgelopen 6 uur....

[ Bericht 1% gewijzigd door Things op 02-03-2006 11:25:21 ]
pi_35636628
Movistar moet problemen gekregen hebben, anders verlies je geen 80 nm in 6 uur...

1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM| DTF| DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|2330|  +0  (0)| S056.43.01|W068.50.01|21.7| 74|00:00 UTC  10-03-06
PotC|2358| +28  (5)| S056.25.20|W070.03.02|22.1| 69|00:00 UTC  10-03-06
Bra1|2435|+105(-13)| S056.07.03|W072.25.01|19.6| 77|00:00 UTC  10-03-06
Movi|2450|+120(-81)| S056.46.03|W072.45.01| 7.9| 68|00:00 UTC  10-03-06
AAB2|2508|+178(-12)| S056.56.08|W074.29.03|19.5| 75|00:00 UTC  11-03-06
Eric|2522|+192(-10)| S057.04.03|W074.53.02|19.6| 78|00:00 UTC  11-03-06
Brun| DNS|+DNS(DNS)|  000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS|                DNS
pi_35636647
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:17 schreef Things het volgende:
Whow, movistar is stuk, anders vaar je gaan 7,6 knoop gem. de afgelopen 6 uur....
ja, dat dus
pi_35636779
hmm, iemand toegang tot VS? op vor.org staat er nog niets over, en op de site van movistar word je ook niet zo veel wijzer.. vroeger stond er nog een linkje naar de engelse site...
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:29:22 #236
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_35636904
Is het de draMAST of toch de achillesKIEL...

Place your bets please
pi_35636924
Weinig te zien op de VS...hun snelheid daalt plotseling van 20 naar 9 knoop, ze wisselen een paar keer van zeil, van spinaker naar vast zeil (gennaker?)...en gaan verder met 7/8 knoop...
  donderdag 2 maart 2006 @ 11:32:14 #238
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_35636972
De Movistar schijnt vanochtend om 6 uur gemeld te hebben dat zij 'serious damage' aan de bombdoors hebben en nu half speed naar een vissers plaatsje in de buurt van cape horn varen. De kans is vrij groot dat we de Movistar niet meer terug zien in de race aldus insiders op sailing anarchy

[ Bericht 1% gewijzigd door Farr40 op 02-03-2006 11:42:36 ]
pi_35637411
quote:
At 1000 GMT last night, Volvo Events Media reported that “Movistar (Bouwe Bekking) and Captain Paul Cayard and his pirates on The Black Pearl are fighting cat and dog for the points on offer at the scoring gate. Neither team is giving an inch, which is, in turn putting pressure on Mike Sanderson who would rather sail ABN AMRO ONE a little more conservatively, maintain his lead and arrive in Rio de Janeiro in one piece. He’s having to sail faster and carry more sail than he would like in order to protect his 40 mile lead from the two thrusters who hunt him down with more wind behind them. Movistar leads Pirates of the Caribbean by just half a mile, squeezing past her in the last six hours. All but Ericsson Racing Team, which has lost another four miles, have made small gains on ABN AMRO ONE tonight.”

At 0400 GMT today, the positions were given as shown in the above positions report table, which shows movistar as being 6 nm behind Pirates of the Caribbean.

AT 0626 GMT an unconfirmed report on the Sailing Anarchy VOR Forum stated that movistar had problems with the “bomb doors” and was making for a fishing village near Cape Horn.

Last Updated ( Thursday, 02 March 2006 )
pi_35637412
STOP PRESS: movistar suffer severe leak - heading for Ushuaia.

UIt het sailing anarchy forum en op de voorpagina van de dailysail.com
pi_35637428
VOR.org artikel: http://www.volvooceanrace(...)2movistar/index.aspx

"Shortly after 0300GMT today movistar reported they were sinking, but the situation is now well under control"



"n the last few moments Bouwe Bekking sent this email from the boat. "WE ARE SINKING!!!!!!!!!! EVERYBODY UP. I can tell you not a nice way to get woken up. "SLOW THE BOAT DOWN, THE WATER IS COMING IN VERY FAST, AND CLOSE THE WATERIGHT HATCHES"."

audio interview met Bekking vanmorgen: http://www.volvooceanrace.org/mediaplayer/index.aspx?guid=274de339-5da5-48f3-b932-3f7030d1bd94&bhcp=1

[ Bericht 30% gewijzigd door the_disheaver op 02-03-2006 11:56:00 ]
pi_35637914
om 3h GMT vanacht is de afdekplaat rond de kiel bezweken toen movi rond de 30 knopen voer.
Voornamelijk te veel risico genomen, al is dit niet de eerste keer dat er 30 knopen is gevaren. (al is eigenlijk de snelheid door het water alleen van belang..)

Kans was er dat de movistar geheel onder water zou gaan. Rescuetassen waren aan dek gegaan, en de boten Eric, AAB2 en Bra1 zijn gewaarschuwd voor een mogelijke redingsoperatie.

Maar door een duiktochtje (binnensboot) is het gleekt de noodpompen in te schakelen. Maar het gat is er nog steeds.
pi_35638054
Nog 191 nm voor de movistar tot Ushuaia, het vissersstad/dorpje. Best ver nog dus... met 6 knopen...zon 30 uur.
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:06:27 #244
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_35639343
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 12:02 schreef the_disheaver het volgende:
om 3h GMT vanacht is de afdekplaat rond de kiel bezweken toen movi rond de 30 knopen voer.
Voornamelijk te veel risico genomen, al is dit niet de eerste keer dat er 30 knopen is gevaren. (al is eigenlijk de snelheid door het water alleen van belang..)
Is dat probleem bij POTC nu eigenlijk opgelost?

Zij hadden dezelfde problemen voor de kust van Portugal en op weg naar Eclipse Island. Ze hebben voor deze afdekplaat bij Albany-AU een tussenstop gemaakt en reparaties uitgevoerd in Melbourne.

De vraag is: blijft dit een probleem in de VOR, en dan alleen bij de Farr-boten of ook bij ABN (en straks bij Brunel). Komt het probleem na grondige reparatie terug of kan het probleem structureel opgelost worden, zodat er weer full-swing geraced kan worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 maart 2006 @ 13:17:02 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35639685
gelukkig zijn ze niet kopje ondergegaan met de Movistar. Maar aldus Bekking zijn alle eventuele ratten nu zeker van boort
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:19:43 #246
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_35639764
Ik zat nog eens te lezen in het nieuwsarchief. Wat blijkt. Tijdens het onderhoud in Wellington (waarvoor de 2 uur penalty zijn gegeven) is er uitgebreid gesleuteld aan de afdekplaten.
quote:
Shortly after the media scrum moved off movistar following their Leg 3 win, we were informed that the team would almost definitely take the two hour penalty for outside assistance during this pit stop as there were hull damage problems that would have to be repaired before the next leg to Rio de Janeiro.

The boat was taken to a boat lift and immediately the hull cleared the water it was obvious that large parts of the keel wedges that fair the keel aperture and the sliding “bomb doors” had been ripped from the hull. There was also damage to the fairing at the hull aperture for the port side dagger board.
Kortom: Een probleem met de delen, die de stroomlijn van de afdekplaten moeten bevorderen. En nu in zekere zin dus een herhaling van die problemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JoStro op 02-03-2006 13:28:44 ]
pi_35647993
blijft gedonder met die kiel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:20:57 #248
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_35648289
Ben je even een dagje weg, gebeurt er dit!

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:22:19 #249
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_35648351
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 11:32 schreef Farr40 het volgende:
De Movistar schijnt vanochtend om 6 uur gemeld te hebben dat zij 'serious damage' aan de bombdoors hebben en nu half speed naar een vissers plaatsje in de buurt van cape horn varen. De kans is vrij groot dat we de Movistar niet meer terug zien in de race aldus insiders op sailing anarchy
In de race of in deze leg?
Zou het echt zo dramatisch zijn dan? Kan me niet voorstellen dat er geen budget meer is. Volgens mij leeft dit in Spanje echt wel.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_35652794
Vanavond in het sportjournaal een gesprek met Bouwe Bekking.
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')