Spannendste etappe tot nu toe, relatief weinig pech en tacktische overpijnzingen. Voor de rest niet bijzondersquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef komrad het volgende:
OWS afgelopen dus ik meld me weer
nog spannende ontwikkelingen?
je hebt het toch wel gevolgt tijdens de OWS?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef komrad het volgende:
OWS afgelopen dus ik meld me weer
nog spannende ontwikkelingen?
niet echt, OWS was super namelijkquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:00 schreef WEST het volgende:
[..]
je hebt het toch wel gevolgt tijdens de OWS?![]()
ik moet eerlijk zeggen ik heb de OWS ook meer gevolgd dan de ocean race, maar elke dag wel kijken naar de updatesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:05 schreef komrad het volgende:
[..]
niet echt, OWS was super namelijk
ik weet wel de AAB1 weer voorop ligt en dat PotC een erg afwijkende koers gekozen heeft
kan je me dan nog wat nieuwtje meedelen dat ik weer enigzins op de hoogte benquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:21 schreef WEST het volgende:
[..]
ik moet eerlijk zeggen ik heb de OWS ook meer gevolgd dan de ocean race, maar elke dag wel kijken naar de updates![]()
Geen idee of ABN 1 af en toe de handrem erop doet...quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef Things het volgende:
Ben ik de enige die het idee heeft dat Sanderson z'n voorsprong expres niet al te groot laat worden. Elke keer als ie weer een paar mijl gewonnen heeft lijkt het als of hij een beetje inhoud en zo de rest weer terug laat komen.
Ik denk dat hij ervoor kiest te stabiliseren en niet 100% te gaan. In eerder mails heeft hij ook zijn zorgen geuit over kapot gaan, 4000 km van land. Ik geef hem gelijk, hij heeft een kleine voorsprong en de beste positie t.o.v. het veld. Wat is de zin van het pushen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef Things het volgende:
Ben ik de enige die het idee heeft dat Sanderson z'n voorsprong expres niet al te groot laat worden. Elke keer als ie weer een paar mijl gewonnen heeft lijkt het als of hij een beetje inhoud en zo de rest weer terug laat komen. Dit heeft natuurlijk voordelen, aangezien net iets onder je kunnen varen gewoon veiliger is dan maximaal, maar ook omdat je dan in hetzelfde weerstysteem blijft als je tegenstanders en ze niet kunnen profiteren van je koppositie (zoals dat gebeurde tijdens leg 2 onder de kust van Australie) maar mij lijkt toch hoe verder vooruit hoe beter. Neem bijvoorbeeld in het geval wat hij hier beschrijft.
“In the last six hourly report movistar did a 140 mile run which is impressive as we are running with gennakers up and we normally do the really quick runs with reaching jibs on. We managed just 2.5 miles less. We did have a sail change in there which would account for a loss like that, we don't know though that they didn't as well. We can only wait with bated breath for the next one [sked].
Waarom dan niet constant die reaching jibs erbij en gewoon die voorsprong pakken?? Of zou het echt zo kritiek zijn met het kapot maken van die boten?
Volgens de ABN-site op zondag ergens tussen 16:30 en 18:00 uur...quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:43 schreef komrad het volgende:
ik ga weer wat meer volgen, wanneer weer op tv?
soms welquote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2586| +0 (0)| S057.19.03|W076.48.04|22.6| 93|00:00 UTC 10-03-06 Movi|2626| +40 (1)| S057.15.05|W078.03.02|23.1| 98|00:00 UTC 10-03-06 PotC|2626| +40 (1)| S057.18.02|W078.03.02|23.1|100|00:00 UTC 10-03-06 Bra1|2682| +96 (2)| S056.39.01|W079.51.01|22.7|100|00:00 UTC 10-03-06 AAB2|2748|+162 (4)| S057.39.15|W081.46.01|23.2| 91|00:00 UTC 11-03-06 Eric|2759|+173 (-4)| S057.40.03|W082.07.06|21.9| 94|00:00 UTC 11-03-06 Brun| DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2458| +0 (0)| S057.20.09|W072.41.07|22.2| 90|00:00 UTC 10-03-06 PotC|2491| +33 (7)| S057.12.01|W073.50.09|22.9| 88|00:00 UTC 10-03-06 Movi|2497| +39 (1)| S057.04.05|W074.06.01|21.5| 85|00:00 UTC 10-03-06 Bra1|2550| +92 (4)| S056.34.01|W075.52.03|22.0| 88|00:00 UTC 10-03-06 AAB2|2624|+166 (-4)| S057.26.02|W077.57.01|20.6| 84|00:00 UTC 11-03-06 Eric|2640|+182 (-9)| S057.28.02|W078.26.03|19.8| 84|00:00 UTC 11-03-06 Brun| DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|2330| +0 (0)| S056.43.01|W068.50.01|21.7| 74|00:00 UTC 10-03-06 PotC|2358| +28 (5)| S056.25.20|W070.03.02|22.1| 69|00:00 UTC 10-03-06 Bra1|2435|+105(-13)| S056.07.03|W072.25.01|19.6| 77|00:00 UTC 10-03-06 Movi|2450|+120(-81)| S056.46.03|W072.45.01| 7.9| 68|00:00 UTC 10-03-06 AAB2|2508|+178(-12)| S056.56.08|W074.29.03|19.5| 75|00:00 UTC 11-03-06 Eric|2522|+192(-10)| S057.04.03|W074.53.02|19.6| 78|00:00 UTC 11-03-06 Brun| DNS|+DNS(DNS)| 000.00.00| 000.00.00| DNS|DNS| DNS |
ja, dat dusquote:Op donderdag 2 maart 2006 11:17 schreef Things het volgende:
Whow, movistar is stuk, anders vaar je gaan 7,6 knoop gem. de afgelopen 6 uur....
quote:At 1000 GMT last night, Volvo Events Media reported that “Movistar (Bouwe Bekking) and Captain Paul Cayard and his pirates on The Black Pearl are fighting cat and dog for the points on offer at the scoring gate. Neither team is giving an inch, which is, in turn putting pressure on Mike Sanderson who would rather sail ABN AMRO ONE a little more conservatively, maintain his lead and arrive in Rio de Janeiro in one piece. He’s having to sail faster and carry more sail than he would like in order to protect his 40 mile lead from the two thrusters who hunt him down with more wind behind them. Movistar leads Pirates of the Caribbean by just half a mile, squeezing past her in the last six hours. All but Ericsson Racing Team, which has lost another four miles, have made small gains on ABN AMRO ONE tonight.”
At 0400 GMT today, the positions were given as shown in the above positions report table, which shows movistar as being 6 nm behind Pirates of the Caribbean.
AT 0626 GMT an unconfirmed report on the Sailing Anarchy VOR Forum stated that movistar had problems with the “bomb doors” and was making for a fishing village near Cape Horn.
Last Updated ( Thursday, 02 March 2006 )
Is dat probleem bij POTC nu eigenlijk opgelost?quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:02 schreef the_disheaver het volgende:
om 3h GMT vanacht is de afdekplaat rond de kiel bezweken toen movi rond de 30 knopen voer.
Voornamelijk te veel risico genomen, al is dit niet de eerste keer dat er 30 knopen is gevaren. (al is eigenlijk de snelheid door het water alleen van belang..)
Kortom: Een probleem met de delen, die de stroomlijn van de afdekplaten moeten bevorderen. En nu in zekere zin dus een herhaling van die problemen.quote:Shortly after the media scrum moved off movistar following their Leg 3 win, we were informed that the team would almost definitely take the two hour penalty for outside assistance during this pit stop as there were hull damage problems that would have to be repaired before the next leg to Rio de Janeiro.
The boat was taken to a boat lift and immediately the hull cleared the water it was obvious that large parts of the keel wedges that fair the keel aperture and the sliding “bomb doors” had been ripped from the hull. There was also damage to the fairing at the hull aperture for the port side dagger board.
In de race of in deze leg?quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:32 schreef Farr40 het volgende:
De Movistar schijnt vanochtend om 6 uur gemeld te hebben dat zij 'serious damage' aan de bombdoors hebben en nu half speed naar een vissers plaatsje in de buurt van cape horn varen. De kans is vrij groot dat we de Movistar niet meer terug zien in de race aldus insiders op sailing anarchy
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |