quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:31 schreef Landrot het volgende:
[..]
Kan iemand mij effe uitleggen wat de onderstreepte woorden betekenen?![]()
Ik kan er geen chocola van maken...
quote:movistar is er niet zonder kleerscheuren van afgekomen. Direct na de finish takelde het team de boot uit het water. Onmiddellijk werd duidelijk waarom: de platen die de ruimte tussen de kielvin en de opening in romp afdekken, zijn verdwenen. En er is schade aan de huiddoorvoer van het bakboord steekzwaard.
quote:De Nederlandse boot ABN Amro I heeft de derde etappe in de Volvo Ocean Race met miniem verschil verloren.
Winnaar van de tocht van Melbourne in Australië naar Wellington in Nieuw-Zeeland werd de Spaanse boot Movistar die de finish slechts negen tellen eerder bereikte. ABN Amro II eindigde als vijde.
Bouwe Bekking, de Nederlandse schipper van Movistar, was vanzelfsprekend zeer uitgelaten na de zege: "Het was een neuslengte, maar winnen is winnen. Het was een prachtige race. Ik heb nooit zo'n spannende finish gevaren."
De ABN Amro I had een dag voor de aankomst nog een marge van 48 kilometer, maar in Cook Strait zeilde de boot plotseling de windstilte in en kwam niet meer vooruit. Voor de Movistar betekende dat vervolgens erop en erover. "Op die omstandigheden in Cook Strait had ik niet meer gerekend. Een beetje droevig voor ons, maar een mooie opsteker voor Movistar", vond schipper Mike Sanderson.
Movistar, met de Nederlandse stuurman/ trimmer Dirk de Ridder aan boord, rukte door de zege op naar de derde plek met 25 punten, achter de twee ABN-boten. ABN Amro II voert het klassement aan met 38,5 punten, boot II heeft 28 punten. Zondag vertrekken de boten voor de langste etappe door het beruchte zuidelijke deel van de Stille Oceaan naar Rio de Janeiro.
Ach, kunnen wat meer mensen van een actieve deelname aan de VOR genieten.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:29 schreef hermandeperman het volgende:
Wel echt gaar dat Gert-Jan de mooiste etappe uit de VOR moet missen
Ik droom er in ieder geval vaak over en ja, dan komt er regelmatig een golf water overquote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:44 schreef SevenWonders het volgende:
Ja,maar Gerd-Jan mist dan wel de ronding van Kaap Hoorn, schijnt voor zeezeilers de ultime natte droom te zijn.
quote:Movistar has issued a protest against Pirates of the Caribbean and ABN AMRO TWO regarding their crew changes and in particular their having the old crew members working on the boats during the pit stop. Under Volvo Ocean Race rule 6.3 (b) 'Between finishing at a Pit Stop or retiring before the finish and the preparatory signal for the next Leg:Only those persons who are to sail on the boat in the next Leg may go on board except, as authorised by the race committee, guests and persons to repair Organising Authority supplied equipment.' The protest will be heard in Rio. The protested teams were told of the protest before the start when movistar skipper Bouwe Bekking informed them prior to their start from Wellington.
oja het was al laat toenquote:Op zondag 19 februari 2006 03:42 schreef the_disheaver het volgende:
Movistar heeft een tijdstraf van 2h, daarom zijn ze nog niet weg.
Nou dat valt wel mee. Movistar blijft dichterbij de ideale lijn en liggen daardoor dichter bij Kaap Hoorn. Daarom liggen ze aan kop. In de update van 4 uur liggen ze al weer een heel eind achter, omdat ze het veld doorkruist hebben. Brasil hebben ze al wel verslonden.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:23 schreef Landrot het volgende:
[..]
Maar die heeft om 17:15 uur al het hele veld achterhaald!
Ze gaan gelijk op met ABN1!
Ik was inderdaad een beetje voorbarig.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:22 schreef JoStro het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee. Movistar blijft dichterbij de ideale lijn en liggen daardoor dichter bij Kaap Hoorn. Daarom liggen ze aan kop. In de update van 4 uur liggen ze al weer een heel eind achter, omdat ze het veld doorkruist hebben. Brasil hebben ze al wel verslonden.
ja dat viel mij gisteravond ook op, en een paar mijl verder had de AAB2 maar 16 graden zee tempquote:Op maandag 20 februari 2006 11:29 schreef Landrot het volgende:
De Onboard Conditions zijn niet altijd betrouwbaar:
- ABN1 vaart in water van 52°C![]()
- Pirates of the Carribean heeft de kielhoek op 75°
Dan zou ABN1 toch een dag later moeten leven?quote:Op maandag 20 februari 2006 11:31 schreef WEST het volgende:
[..]
ondertussen leeft de AAB1 24 uur eerder dan de overige boten zij zijn als enige nu door de datumgrens heen.![]()
de eertse heb ik gevonden: 55 graden zuid, 120 graden west. De race preview zegt niets over een tweede ice gate. Is die weer ingelast? Weet iemand de coordinaten?quote:Op zondag 19 februari 2006 10:21 schreef Sandworm het volgende:
Eén scroring gate deze leg (Kaap Hoorn) en twee Ice gates. Weet iemand de coordinaten van die Ice gates, kan ze niet vinden...![]()
volgens mij niet, AAB1 zit gemakshalve als tijd van Hawaii dus 2:15 op maandag de 20e terwijl de andere boten op 1:15 de dinsdag 21e zitten.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:01 schreef Landrot het volgende:
[..]
Dan zou ABN1 toch een dag later moeten leven?![]()
Ja, je hebt he-le-maal gelijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:13 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij niet, AAB1 zit gemakshalve als tijd van Hawaii dus 2:15 op maandag de 20e terwijl de andere boten op 1:15 de dinsdag 21e zitten.
want je gaat van de + tijd zones naar de - tijdzones
Zul je niet zeggen na de verschillen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:32 schreef Sandworm het volgende:
Na anderhalve dag zit het nog wel heel dicht bij elkaar:
[afbeelding]
Op volvooceanrace.org (Results & Data) staan ook plaatjes waarop je de posities kunt beoordelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:12 schreef SevenWonders het volgende:
WTF is er met ABN1 aan de hand, ze varen 'achteraan' en de ABN2 vaart voorop. Heb hier op mijn werk geen VS ter beschikking dus kan de positie niet beoordelen.
Waarom doen ze die dingen altijd zo abrupt, je kunt (met de voorsprong die ze hebben) toch ook gewoon iets rustiger naar het zuiden varen (zeker met een windrichting van 330) dan heb je tenminste nog een kans dat je iets van de voorsprong overhoudquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:23 schreef Sandworm het volgende:
Ik ook niet, maar ben nu ook niet op mijn werk![]()
AAB1 heeft vannacht een uitstapje gemaakt naar het zuiden. En gezien de afstand die ze gamaakt hebben en hun huidige postitie ten opzichte van de rest van de vloot, is dat best hard gegaan!
Dat ligt eraan waarom ze dat doen. Als AAB1 verwacht dat de wind in dat gebied de komende periode harder zal zijn, wil je daar natuurlijk snel zijn. Aan de andere kant, als je het gelijkmatig doet, geef je de concurrentie de mogelijkheid te twijfelen en overwegen. Nu hebben de concurrenten alleen de keus of ze meegaan of niet. En die beslissing nemen ze natuurlijk niet op gevoel, maar op basis van onderzoek naar weerkaarten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:43 schreef Things het volgende:
[..]
Waarom doen ze die dingen altijd zo abrupt, je kunt (met de voorsprong die ze hebben) toch ook gewoon iets rustiger naar het zuiden varen (zeker met een windrichting van 330) dan heb je tenminste nog een kans dat je iets van de voorsprong overhoud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |