Nou dat valt wel mee. Movistar blijft dichterbij de ideale lijn en liggen daardoor dichter bij Kaap Hoorn. Daarom liggen ze aan kop. In de update van 4 uur liggen ze al weer een heel eind achter, omdat ze het veld doorkruist hebben. Brasil hebben ze al wel verslonden.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:23 schreef Landrot het volgende:
[..]
Maar die heeft om 17:15 uur al het hele veld achterhaald!
Ze gaan gelijk op met ABN1!
Ik was inderdaad een beetje voorbarig.quote:Op maandag 20 februari 2006 08:22 schreef JoStro het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee. Movistar blijft dichterbij de ideale lijn en liggen daardoor dichter bij Kaap Hoorn. Daarom liggen ze aan kop. In de update van 4 uur liggen ze al weer een heel eind achter, omdat ze het veld doorkruist hebben. Brasil hebben ze al wel verslonden.
ja dat viel mij gisteravond ook op, en een paar mijl verder had de AAB2 maar 16 graden zee tempquote:Op maandag 20 februari 2006 11:29 schreef Landrot het volgende:
De Onboard Conditions zijn niet altijd betrouwbaar:
- ABN1 vaart in water van 52°C![]()
- Pirates of the Carribean heeft de kielhoek op 75°
Dan zou ABN1 toch een dag later moeten leven?quote:Op maandag 20 februari 2006 11:31 schreef WEST het volgende:
[..]
ondertussen leeft de AAB1 24 uur eerder dan de overige boten zij zijn als enige nu door de datumgrens heen.![]()
de eertse heb ik gevonden: 55 graden zuid, 120 graden west. De race preview zegt niets over een tweede ice gate. Is die weer ingelast? Weet iemand de coordinaten?quote:Op zondag 19 februari 2006 10:21 schreef Sandworm het volgende:
Eén scroring gate deze leg (Kaap Hoorn) en twee Ice gates. Weet iemand de coordinaten van die Ice gates, kan ze niet vinden...![]()
volgens mij niet, AAB1 zit gemakshalve als tijd van Hawaii dus 2:15 op maandag de 20e terwijl de andere boten op 1:15 de dinsdag 21e zitten.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:01 schreef Landrot het volgende:
[..]
Dan zou ABN1 toch een dag later moeten leven?![]()
Ja, je hebt he-le-maal gelijk.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:13 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij niet, AAB1 zit gemakshalve als tijd van Hawaii dus 2:15 op maandag de 20e terwijl de andere boten op 1:15 de dinsdag 21e zitten.
want je gaat van de + tijd zones naar de - tijdzones
Zul je niet zeggen na de verschillen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:32 schreef Sandworm het volgende:
Na anderhalve dag zit het nog wel heel dicht bij elkaar:
[afbeelding]
Op volvooceanrace.org (Results & Data) staan ook plaatjes waarop je de posities kunt beoordelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:12 schreef SevenWonders het volgende:
WTF is er met ABN1 aan de hand, ze varen 'achteraan' en de ABN2 vaart voorop. Heb hier op mijn werk geen VS ter beschikking dus kan de positie niet beoordelen.
Waarom doen ze die dingen altijd zo abrupt, je kunt (met de voorsprong die ze hebben) toch ook gewoon iets rustiger naar het zuiden varen (zeker met een windrichting van 330) dan heb je tenminste nog een kans dat je iets van de voorsprong overhoudquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:23 schreef Sandworm het volgende:
Ik ook niet, maar ben nu ook niet op mijn werk![]()
AAB1 heeft vannacht een uitstapje gemaakt naar het zuiden. En gezien de afstand die ze gamaakt hebben en hun huidige postitie ten opzichte van de rest van de vloot, is dat best hard gegaan!
Dat ligt eraan waarom ze dat doen. Als AAB1 verwacht dat de wind in dat gebied de komende periode harder zal zijn, wil je daar natuurlijk snel zijn. Aan de andere kant, als je het gelijkmatig doet, geef je de concurrentie de mogelijkheid te twijfelen en overwegen. Nu hebben de concurrenten alleen de keus of ze meegaan of niet. En die beslissing nemen ze natuurlijk niet op gevoel, maar op basis van onderzoek naar weerkaarten.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:43 schreef Things het volgende:
[..]
Waarom doen ze die dingen altijd zo abrupt, je kunt (met de voorsprong die ze hebben) toch ook gewoon iets rustiger naar het zuiden varen (zeker met een windrichting van 330) dan heb je tenminste nog een kans dat je iets van de voorsprong overhoud
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |