abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35133382
Ga toch maar gewoon door.

Een punt waarom ik eigelijk niet goed kan bewijzen waarom de lichtsnlheid 0 zou moeten zijn heeft o.a. te maken dat men de wiskunde niet goed begrijpt. Iedereen kan tellen met een telraam maar volgens mij vergeten een aantal dat vermenigvuldigen hetzelfde is als optellen.

Een belangrijk punt waarmee ik mijn gelijk zou willen bewijzen zit hem o.a. in het feit dat de wiskunde niet helemaal klopt.

Mijn stelling is dat afstand + tijd = snelheid.

10 meter + 1sec = 10meter/sec.

En mijn inziens is daar niets fout aan..
pi_35133573
Neem nou als voorbeeld het laten mee-liften van een quantumdeeltje óp een laserstraal, ín een vacüum-tunnel.....

Dát vliegt met de snelheid van het licht, óp het licht, maar omdat het quantumdeeltje in de vacüum-tunnel geen weerstand van de atmosfeer tegenkomt, reist het snéller dan "de lichtsnelheid" die we kunnen meten.....

En in een vaccuum kunnen we geen snelheden meten van iets dat zich er niet gedraagt volgens de wetten van einstein.....
◢◤
pi_35133651
aha, een kweekgrond voor nieuwe Einsteins; afstand + tijd = snelheid.
pi_35133664
Mja wat is het punt nu eig van die post?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_35133826
Ik probeer duidelijk te maken dat

Als de lichtsnelheid 300.000km/sec is terwijl de tijd bij die snlelheid stil blijft staan kan er helemaal geen sprake van sneleid zijn. De discussie was echter geeindigd in een discussie over de wiskunde.
pi_35133933
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:41 schreef rudeonline het volgende:

Als de lichtsnelheid 300.000km/sec is terwijl de tijd bij die snlelheid stil blijft staan kan er helemaal geen sprake van sneleid zijn. De discussie was echter geeindigd in een discussie over de wiskunde.
Hoe vind je mijn voorbeeld ?

Ken je dat expiriment ?

hebben ze onlangs een boel "wetenschappers" mee om d'r oren geslagen.....
◢◤
pi_35133939
Als de snelheid de lichtsnelheid benadert, wordt de afstand of grootte van een voorwerp dat die snelheid voert 0; maar dit heeft toch niets te maken met jouw stelling?
pi_35133994
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:
wordt de afstand of grootte van een voorwerp
◢◤
pi_35134125
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:
Als de snelheid de lichtsnelheid benadert, wordt de afstand of grootte van een voorwerp dat die snelheid voert 0; maar dit heeft toch niets te maken met jouw stelling?
Zowel afstand als tijd gaan naar 0. Bij de lichtsnlheid is er geen tijd en ruimte.
De omgeving van dat voorwerp krimpt immers ook naar 0.
pi_35134161
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:43 schreef Oversight het volgende:

[..]

Hoe vind je mijn voorbeeld ?

Ken je dat expiriment ?

hebben ze onlangs een boel "wetenschappers" mee om d'r oren geslagen.....
Welk voorbeeld doel je op?
pi_35134221
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:41 schreef rudeonline het volgende:

Dat je geen snelheid kan meten wil nog niet zeggen dat er geen snelheid is.
pi_35134293
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:24 schreef trancethrust het volgende:
Het punt is dat ongeacht de context, 5 keer 10 gewoon 50 is. Nu kun je gaan twisten over wat die getallen voorstellen, maar dat is gewoonweg niet interessant als wat je discussieert de correctheid van de som is. Als je dat niet begrijpt Rude, dan is dat op zijn zachts gezegd heel jammer.
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:24 schreef 14.gif het volgende:
5 staat voor het aantal 5, dat is een abstract begrip, het is niet te vertalen naar iets concreets.

Concreter dan 1+1+1+1+1 kan het niet worden
pi_35134344
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef rudeonline het volgende:

Een punt waarom ik eigelijk niet goed kan bewijzen waarom de lichtsnlheid 0 zou moeten zijn heeft o.a. te maken dat men de wiskunde niet goed begrijpt. Iedereen kan tellen met een telraam maar volgens mij vergeten een aantal dat vermenigvuldigen hetzelfde is als optellen.

Een belangrijk punt waarmee ik mijn gelijk zou willen bewijzen zit hem o.a. in het feit dat de wiskunde niet helemaal klopt.

Dat komt omdat jij de wiskunde niet begrijpt, in jouw eigen rekenkunde zal het misschien wel kloppen, maar in de wiskunde zoals die door de wereld bedreven wordt zijn de bewerkingen die jij uitvoert, en de uitkomsten die je daaruit denkt te krijgen, absoluut ongeoorloofd.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:52:21 #14
19194 Oversight
◢◤
pi_35134360
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:48 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Welk voorbeeld doel je op?
Neem nou als voorbeeld het laten mee-liften van een quantumdeeltje óp een laserstraal, ín een vacüum-tunnel.....

Dát vliegt met de snelheid van het licht, óp het licht, maar omdat het quantumdeeltje in de vacüum-tunnel geen weerstand van de atmosfeer tegenkomt, reist het snéller dan "de lichtsnelheid" die we kunnen meten.....

En in een vaccuum kunnen we geen snelheden meten van iets dat zich er niet gedraagt volgens de wetten van einstein..... ( het overschreidt de lichtsnelheid)

Het is volgens onze tijdmeting zelf op twee plekken tegelijkertijd aanwezig.....

En zodra we in staat zijn om tijd te meten als een voorwerp de huidige snelheid overschreidt zullen we waarschijnlijk ontdekken dat het quantumdeeltje in feite "eerder" aankwam dan dat het vertrok.

[ Bericht 6% gewijzigd door Oversight op 15-02-2006 22:57:25 ]
◢◤
pi_35134606
Ik begrijp hem nog niet helemaal..

Ik zou het eenvoudiger willen houden door te stellen dat het klokje op dat quatumdeeltje veel langzamer zou lopen als onze eigen klok. Daar is dat hele verhaal over de tweelingparadox op gebaseerd. Iemand die "beweegt" heeft een langzamer lopende klok. Dat is bewezen d.m.v atoomklokken die achter gingen lopen.
pi_35134643
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

En in een vaccuum kunnen we geen snelheden meten van iets dat zich er niet gedraagt volgens de wetten van einstein..... ( het overschreidt de lichtsnelheid)

Het is volgens onze tijdmeting zelf op twee plekken tegelijkertijd aanwezig.....

En zodra we in staat zijn om tijd te meten als een voorwerp de huidige snelheid overschreidt zullen we waarschijnlijk ontdekken dat het eerder aankwam dan dat het vertrok.
Heb je hier een bron van? Ik heb gehoord van een soortgelijk experiment, maar volgens mij leg jij het volkomen verkeerd uit, en trek je vervolgens ook verkeerde conclusies.

Dat de relativiteitstheorie op quantumniveau niet meer opgaat is al sinds de jaren '50 bekend trouwens....
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:58:43 #17
19194 Oversight
◢◤
pi_35134670
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:57 schreef rudeonline het volgende:
Ik begrijp hem nog niet helemaal..

Ik zou het eenvoudiger willen houden door te stellen dat het klokje op dat quatumdeeltje veel langzamer zou lopen als onze eigen klok. Daar is dat hele verhaal over de tweelingparadox op gebaseerd. Iemand die "beweegt" heeft een langzamer lopende klok. Dat is bewezen d.m.v atoomklokken die achter gingen lopen.
Juist, en als iemand in staat is om sneller te bewegen dan het licht dan,..... ?
◢◤
pi_35134745
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:58 schreef Oversight het volgende:

[..]

Juist, en als iemand in staat is om sneller te bewegen dan het licht dan,..... ?
Dan niets, want dat kan niet.
pi_35134757
Dan zou zijn klok in principe achteruit moeten gaan lopen. Hij komt dan eerder aan als dat hij vertrok. Dat zou misschien kunnen verklaren dat we deeltjes op 2 plekken tegelijk kunnen zien. Zien betekend echter niet dat iets ook daadwerkelijk op die plaats aanwezig is..
pi_35134852
Als zijn eigen klok achteruit loopt, hoe kunnen wij 'em dan op 2 plaatsen tegelijk waarnemen? Daar zit volstrekt 0 logica in....
pi_35134915
Als ik sneller dan het licht naar de maan vertrek en terugkom dan kun je me zowel zien vertrekken als aankomen.
pi_35134971
Mensen, quantummechanica werkt niet op die manier. Het hele uitgaanspunt van quantummechanica is in principe dat een deeltje niet altijd op een bepaalde plaats is, maar door metingen wordt 'gedwongen' een plaats uit te kiezen. In die context is het deeltje op meerdere plaatsen tegelijk. Dit meten heeft overigens als zodanig dus invloed op de staat van het deeltje, waardoor toekomstige metingen ook 'verstoord' raken.
pi_35135046
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:03 schreef rudeonline het volgende:
Als ik sneller dan het licht naar de maan vertrek en terugkom dan kun je me zowel zien vertrekken als aankomen.
Ja, maar niet op hetzelfde moment.
pi_35135281
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:36 schreef Oversight het volgende:

En in een vaccuum kunnen we geen snelheden meten van iets dat zich er niet gedraagt volgens de wetten van einstein.....
bron?
Extremistisch gematigd.
pi_35135337
Kijk bovendien eens goed naar de formule voor tijdsdilatie. Bij snelheden groter dan c, zal je echt niet terug gaan in de tijd. Leuk en verleidelijk om zoiets te denken, maar in werkelijkheid komt er uit de Lorentzformule iets imaginairs rollen, en hoe dat zich uit in de werkelijkheid, is iets waar we waarschijnlijk pas ver in de toekomst iets zinnigs over kunnen zeggen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:12:47 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35135411
allereerst ff een tvp plaatsen voor choas
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35135472
tvp
pi_35135868
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:11 schreef trancethrust het volgende:
Kijk bovendien eens goed naar de formule voor tijdsdilatie. Bij snelheden groter dan c, zal je echt niet terug gaan in de tijd. Leuk en verleidelijk om zoiets te denken, maar in werkelijkheid komt er uit de Lorentzformule iets imaginairs rollen, en hoe dat zich uit in de werkelijkheid, is iets waar we waarschijnlijk pas ver in de toekomst iets zinnigs over kunnen zeggen.
Tja, en als er dan iemand komt die daar wel iets zinnigs over kan zeggen dan wordt dat het liefst genegeerd omdat je dan toch echt anders zult moeten leren denken.

Vul voor die formule nou eens de lichtsnlehdi in en je afgelegde weg wordt 0, net als het tijdsverloop.
pi_35135899
Rude, volgens mij weet jij niet eens wat een imaginair getal is, of wel?
Dus je hoeft niet zo uit de hoogte te doen...
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:24:54 #31
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35136073
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:33 schreef rudeonline het volgende:

in de wiskunde hebben we bepaalde definities. Bijvoorbeeld hoe optellen werkt, of aftrekken, vermenigvuldigen, delen, machtsverheffen, worteltrekken etc. alles is goed gedefinieerd zodat je het kunt gebruiken.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_35136161
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:24 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

in de wiskunde hebben we bepaalde definities. Bijvoorbeeld hoe optellen werkt, of aftrekken, vermenigvuldigen, delen, machtsverheffen, worteltrekken etc. alles is goed gedefinieerd zodat je het kunt gebruiken.
En als je van die afspraken afwijkt?

Wat is er mis als ik zeg dat,

10km/0.5u + 10km/0.5u = 20km/u
pi_35136301
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:24 schreef rudeonline het volgende:
Imagine... bestaat niet?
Dat is het dus niet....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imaginair_getal
pi_35136342
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:26 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat het wiskundig gezien niet klopt, je misbruikt de tekens uit de wiskunde, of je past de regels verkeerd toe.
pi_35136361
Wat is 2 keer zo snel als 10 km/h ?
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:31:13 #36
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35136405
quote:

[..]

10km/0.5u + 10km/0.5u
=
(10/0.5 + 10/0.5) km/u
=
(20 + 20) km/u
=
40 km/u
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:33:15 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35136497
en als ik niks van wiskunde begrijp doe ik toch de foute studie
pi_35136514
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:33 schreef DionysuZ het volgende:
en als ik niks van wiskunde begrijp doe ik toch de foute studie
Studeer jij wiskunde?
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:34:09 #39
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35136545
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:33 schreef 14.gif het volgende:

[..]

Studeer jij wiskunde?
technische informatica aan de wiskunde faculteit. 5/6 van mijn vakken zijn wiskunde of logica vakken.
pi_35136576
quote:

[..]

x / y + x / y = 2x / y

Uitleg:

x = 10
y = 0.5

10/0.5 + 10/0.5 =
20/1 + 20/1 =
20 + 20 =
40

Zo moeilijk is dat toch niet?
Maak jij eens zo'n zelfde rijtje, maar zie dan eens 20 als uitkomst te krijgen.
Fatalisme, apathisme et résignation sont les mamelles de nos défaites. Des luttes victorieuses ça existe. Le CIP.
Le lundi de Pentecôte à nouveau férié.
pi_35136628
ima·gi·nair (bn.)
1 denkbeeldig

Als je 2 keer zo snel gaat als 10km/u dan neemt de afgelegde weg toe maar blijft de tijd gelijk.

2 x 10km = 20km
1 x 1 u = 1u

20 + 1 = 20km/u

Alleen de km verdubbelen dus.

Nu ga je 2 uur lang 10 km/u rijden..

10km x 2 = 20
1u x2 = 2u

20km/2u

pi_35136650
edit
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:37:24 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35136696
maar als ik 2 uur lang met 10km/u rij, dan verandert mijn snelheid dus NIET, dat zeg je zelf: je rijdt 2 uur lang met een snelheid van 10km/u
pi_35136725
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:35 schreef rudeonline het volgende:

Als je 2 keer zo snel gaat als 10km/u dan neemt de afgelegde weg toe maar blijft de tijd gelijk.
Je wil zeggen dat je geen 20 km/u kan rijden op een stuk van 10 kilometer?
Fatalisme, apathisme et résignation sont les mamelles de nos défaites. Des luttes victorieuses ça existe. Le CIP.
Le lundi de Pentecôte à nouveau férié.
pi_35136747
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:35 schreef rudeonline het volgende:
ima·gi·nair (bn.)
1 denkbeeldig

2 x 10km = 20km
1 x 1 u = 1u

20 + 1 = 20km/u
dus 10 km/h + 10 km/h = 2 * 10 km/h= 20 km/h
quote:
Alleen de km verdubbelen dus.

Nu ga je 2 uur lang 10 km/u rijden..

10km x 2 = 20
1u x2 = 2u

20km/2u

dit is niet 2 keer zo snel.
pi_35136767
quote:

Getallen kun je optellen.

10km/0.5 uur is een snelheid, weliswaar uit te drukken in een getal, maar toch een snelheid.

En die kun je niet zomaar optellen. Behalve als ze in één lijn liggen, anders zul je daar een vector-optelling van moeten maken.
Dus, 10km/0.5u + 10km/0.5u is opzichzelf niet te beantwoorden.

Als die snelheden tegengesteld gericht zijn, is de som 0.
Als de snelheden in dezelfde richting gaan, is de som 20km/0.5u.
Als de snelheden in verschillende richtingen gaan, zul je dat bv middels een vectorvoorstelling moeten optellen.

Dit gaat in inmiddels nergens meer over, en zeker niet over truth gerelateerde zooi.

We hebben het hier geprobeerd, ondanks dat de rudeonline-ideeen niet echt truth-gerelateerd zijn. Ook omdat het rellerige karakter toeneemt, stoppen we dus bij deze met de rude-topics.

Een ieder bedankt voor zijn/haar bijdragen.
En open geen nieuwe, we hebben het nu wel gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')