quote:
batty boys!quote:
Dat zou ik niet doen, je zou niet de eerste zijn die Politieke Psychologie uitstelt tot het derde jaar, het vervolgens niet haalt en daarom niet aan z'n Master kan beginnen.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:52 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Op beide gaat IPW in. Maarja, jammer dat ze die politieke psychologie in het 2e blok hebben geplaatst, kan ik net zo goed een keuzevak ergens anders gaan volgen.![]()
Is dat nog steeds met Frits?quote:Op maandag 3 juli 2006 23:35 schreef MoChe het volgende:
ook het politicologisch practicum ook niet
In je studiegids staan dat soort dingen.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:35 schreef MoChe het volgende:
[..]
batty boys!
hoe kun je trouwens zien welke vakken uit het tweede jaar welke ingangseisen hebben?
mja ik kan alles wel volgen denk ik.. alleen bestuurskunde niet gehaald en misschien ook het politicologisch practicum ook niet
Ik heb net voor het eerst in 3 jaar politicologie een studiegids gehaald.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:41 schreef Overlast het volgende:
[..]
In je studiegids staan dat soort dingen.
Ik wil Internationale betrekkingen gaan doen aan de VU. Zo min mogelijk cijfertjesquote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Weet je al welke Master je wilt volgen?
Uva zeker?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:45 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ik heb net voor het eerst in 3 jaar politicologie een studiegids gehaald.
In Leiden heb je niet echt verschillende masters. Je kunt natuurlijk wel zelf vakken in één bepaalde richting kiezen, maar officieel is er alleen maar de Master Political Science. Daarnaast bestaan er nog een research master en een belachelijk dure Master International Relations.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:45 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ik wil Internationale betrekkingen gaan doen aan de VU. Zo min mogelijk cijfertjes![]()
Aan de VU is het trouwens dit of comparative politics. En dat vind ik helemaal niks.
Ja daar heb ik van gehoord inderdaad. In de wandelgangen hoor ik alleen dat die master niet eens veel voorstelt en dat het alleen zo duur is omdat de master niet is geaccrediteerd. Weet je daar meer over?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In Leiden heb je niet echt verschillende masters. Je kunt natuurlijk wel zelf vakken in één bepaalde richting kiezen, maar officieel is er alleen maar de Master Political Science. Daarnaast bestaan er nog een research master en een belachelijk dure Master International Relations.
Of het veel voorstelt weet ik niet, maar die master is inderdaad niet erkend door de nederlandse overheid en krijgt derhalve ook geen geld van de overheid. Studenten moeten daarom alles zelf betalen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:37 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ja daar heb ik van gehoord inderdaad. In de wandelgangen hoor ik alleen dat die master niet eens veel voorstelt en dat het alleen zo duur is omdat de master niet is geaccrediteerd. Weet je daar meer over?
De vakken die je kunt kiezen verschillen per universiteit, in Leiden ziet het BA-programma er als volgt uit:quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:20 schreef TheEarthDiedScreaming het volgende:
Hallo, allen. Ik heb een paar vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden over Politicologie: Wat zijn de baanmogelijkheden? Wat voor vakken krijg je? Welk profiel/keuzevakken worden gewenst?
Enig antwoord zou worden gewaardeerd. Of een goede link.
Kan zijn dat de collegekaart morgen in de bus ligt, maar voor hetzelfde geld wordt het oktober.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:57 schreef MoChe het volgende:
weet een van jullie leidenaren wanneer je / of je een bevestiging krijgt van je inschrijving voor tweede jaar politicologie? heb namelijk nog steeds niets gehoord terwijl ik het formuliertje wel al ruim vóór augustus had opgestuurd...
(pracissor... lach me niet uit!)
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:57 schreef MoChe het volgende:
weet een van jullie leidenaren wanneer je / of je een bevestiging krijgt van je inschrijving voor tweede jaar politicologie? heb namelijk nog steeds niets gehoord terwijl ik het formuliertje wel al ruim vóór augustus had opgestuurd...
(pracissor... lach me niet uit!)
Jaquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Plato is aan het afstuderen, ik loop wat te kutten in Ierland, MeneerTim heeft eindelijk z'n propedeuse binnen en dan lopen er hier ook nog een aantal eerstejaars rond, zowel vanuit Leiden als vanuit de UvA. Alle ingrediënten voor een gezellig topic. Doen jullie mee?
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/78.htmlquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:20 schreef TheEarthDiedScreaming het volgende:
Hallo, allen. Ik heb een paar vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden over Politicologie: Wat zijn de baanmogelijkheden? Wat voor vakken krijg je? Welk profiel/keuzevakken worden gewenst?
Enig antwoord zou worden gewaardeerd. Of een goede link.
ik had naar Plexus gemailed om te vragen waar ie bleef ...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kan zijn dat de collegekaart morgen in de bus ligt, maar voor hetzelfde geld wordt het oktober.![]()
Er zijn het afgelopen jaar twee ervaren secretariaatmedewerksters met pensioen gegaan en dat heeft de dienstverlening geen goed gedaan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:08 schreef MoChe het volgende:
[..]
ik had naar Plexus gemailed om te vragen waar ie bleef ...
krijgk een emailtje terug dat mijn opleiding nog geen positief BSA heeft gegeven![]()
en dat terwijl ik 50 van de 60 punten heb gehaald![]()
moet maandag dan maar eens naar het onderwijssecretariaat
dat merk ik jahquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er zijn het afgelopen jaar twee ervaren secretariaatmedewerksters met pensioen gegaan en dat heeft de dienstverlening geen goed gedaan.
O jij was dat, ik vroeg me al af wie dat kon zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:02 schreef MoChe het volgende:
[..]
dat merk ik jah
toch maar ff langs gaan maandag lijkt me
kheb je trouwens toegevoegd platoowtje
Ik heb het sowieso altijd belachelijk gevonden dat wij ons hier aan moeten passen aan een paar buitenlandse studenten. Ik heb wel eens een werkcollege gevolgd waar we met 14 Nederlanders en één Schot zaten. Uiteraard vond de opleiding het nodig om ons te verplichten om in het Engels te discussiëren.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bij PE? Daar kwam ik een paar jaar geleden ook per ongeluk in de engels sprekende werkgroep (dat werkte ook niet, want er zaten 20 nederlanders in die echt geen zin hadden om engels te praten, en 2 heel vervelende russinnen). Maar goed, die werkgroep was van Daniel Muegge, en die vond ik wel heel goed.
Wiens werkgroep zit je? (Welke docent?)quote:Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef thettes het volgende:
Weer een voorbeeld ervaren van studeren aan de UvA... half augustus schrijft men zich in voor een van de acht werkgroepen, die allemaal hetzelfde moeten zijn. Nu komt er afgelopen week opeens de aankondiging dat er drie in het Engels worden gegeven, waaronder die van mij. Nu vind ik dat niet zo erg, maar mensen die een moord zouden doen om in het engels de werkgroep te doen krijgen de kans niet, en mensen die moeite hebben met engels zitten nu opgescheept met Engels sprekende docenten :p
zit je bij een vriend van mequote:Op vrijdag 8 september 2006 23:57 schreef thettes het volgende:
Damian Räss zit ik bij, een Zwitser. Ik vind het zelf trouwens niet eens zo erg hoor, maar de manier waarop het weer allemaal geregeld wordt is een beetje knullig. En het is idd bij PE.
Ik heb een Engelstalige Master Political Science gedaan en dat stelde echt geen ruk voor wat dat betreft.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:18 schreef Overlast het volgende:
Hmm. Ik vind het prima als colleges of werkgroepen in het Engels zijn. Natuurlijk kan ik me beter uitdrukken in het Nederlands maar je leert nog eens wat. Daarnaast zullen steeds meer Masters in het engels worden gegeven, en dan ben je mooi zuur als je je hele Bachelor Nederlands hebt gesproken.
Maar ik steun jullie van harte in deze! Ik heb em ook een paar dagen, 'in het heetst van de strijd', gedragen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef Plato1980 het volgende:
Opvallend trouwens Overlast dat wij als politicologen in deze tijd van veel (vaak onterechte) kritiek op Israël nog een Israëlische vlag als avatar durven te nemen.![]()
We zijn er het levende bewijs van dat Greet Duisenberg uit haar nek lult.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maar ik steun jullie van harte in deze! Ik heb em ook een paar dagen, 'in het heetst van de strijd', gedragen.![]()
![]()
Ja het is inderdaad opmerkelijk. Het heeft wellicht iets te maken met onze studie, waardoor we bewust worden van de onzin die vaak in kranten e.d. staat. Maar daarnaast is het ook toevallig, ik ken nog zat studiegenoten die zich laten meeslepen door de dagelijke foto's in de metro over het leed van de Palestijnen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef Plato1980 het volgende:
Opvallend trouwens Overlast dat wij als politicologen in deze tijd van veel (vaak onterechte) kritiek op Israël nog een Israëlische vlag als avatar durven te nemen.![]()
Dat is inderdaad zo, ik kijk nu op een heel andere manier naar de media dan voor mijn studie. Wat me met name stoort is dat media meteen een mening over een gebeurtenis trachten te vormen en daardoor zelden een objectief verslag geven. Dat geldt trouwens ook negentig procent van de mensheid: ze hebben meteen hun mening klaar over politiek Den Haag en oorlogen zonder ook maar in het minste te beseffen waar ze het over hebben. Hoe langer ik politicologie studeer hoe meer ik me aan zulke zaken erger.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:36 schreef Overlast het volgende:
Het heeft wellicht iets te maken met onze studie, waardoor we bewust worden van de onzin die vaak in kranten e.d. staat.
Nou stond ik al voor dat ik Politicologie ging studeren, cynisch t.o.v. de media, maar sinds ik studeer volg ik de politiek, nieuws en actualiteiten veel minder als voorheen. Door je studie besef je dat alles toch deel uitmaakt van een groter geheel, dat die ene affaire of val van een kabinet, eigenlijk niet zoveel voorsteld in het grote geheel, wat je pas goed kan overzien door het politieke verloop van de afgelopen decennia te kennen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, ik kijk nu op een heel andere manier naar de media dan voor mijn studie. Wat me met name stoort is dat media meteen een mening over een gebeurtenis trachten te vormen en daardoor zelden een objectief verslag geven. Dat geldt trouwens ook negentig procent van de mensheid: ze hebben meteen hun mening klaar over politiek Den Haag en oorlogen zonder ook maar in het minste te beseffen waar ze het over hebben. Hoe langer ik politicologie studeer hoe meer ik me aan zulke zaken erger.
Overigens worden we miskend in ons vakgebied. Van een scheikundig ingenieur zal men veel sneller iets op zijn vakgebied aannemen dan dat men een 'politicologisch verantwoord advies' ter harte neemt.![]()
Breek me de bek niet open, dit is in Leiden echt niet anders.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:32 schreef thettes het volgende:
Weer een voorbeeld ervaren van studeren aan de UvA... half augustus schrijft men zich in voor een van de acht werkgroepen, die allemaal hetzelfde moeten zijn. Nu komt er afgelopen week opeens de aankondiging dat er drie in het Engels worden gegeven, waaronder die van mij. Nu vind ik dat niet zo erg, maar mensen die een moord zouden doen om in het engels de werkgroep te doen krijgen de kans niet, en mensen die moeite hebben met engels zitten nu opgescheept met Engels sprekende docenten :p
Op zich is het geen slecht idee om de reden zoals Plato aangeeft.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:18 schreef Overlast het volgende:
Hmm. Ik vind het prima als colleges of werkgroepen in het Engels zijn. Natuurlijk kan ik me beter uitdrukken in het Nederlands maar je leert nog eens wat. Daarnaast zullen steeds meer Masters in het engels worden gegeven, en dan ben je mooi zuur als je je hele Bachelor Nederlands hebt gesproken.
Het probleem van de Engelstalige MA in Leiden is vooral dat die volledig toegespitst is op buitenlandse studenten en niet op de Nederlanders die ook al hun bachelor in Leiden gedaan hebben.quote:Op zondag 10 september 2006 09:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Op zich is het geen slecht idee om de reden zoals Plato aangeeft.
Ik vind het inderdaad minder interessant geworden. Bovendien bekijk ik het op een andere manier; als ik een kamerdebat bekijk dan let ik niet zo zeer op het eigenlijke onderwerp maar vooral op de wijze waarop gedebatteerd wordt en hoe bepaalde politici 'optreden'. Dat vind ik eigenlijk veel interessanter en leerzamer. Misschien zou het daarom goed zijn indien er rondom de de batten analisten in de studio plaats zouden nemen zoals de laatste jaren ook bij voetbalwedstrijden gebeurt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nou stond ik al voor dat ik Politicologie ging studeren, cynisch t.o.v. de media, maar sinds ik studeer volg ik de politiek, nieuws en actualiteiten veel minder als voorheen.
Yep, da's waar. Dat is dus niet alleen qua taal maar ook qua inhoud. Er wordt in de master veel herhaald om de aansluiting voor buitenlandse studenten beter te laten verlopen. Ik vond State of the Art hier een voorbeeld van.quote:Op zondag 10 september 2006 10:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het probleem van de Engelstalige MA in Leiden is vooral dat die volledig toegespitst is op buitenlandse studenten en niet op de Nederlanders die ook al hun bachelor in Leiden gedaan hebben.
Exact en het gevolg daarvan is dat het aan beide zijden niet goed werkt. Ik vond dan ook niet veel aan die MA, terwijl ik de studie daarvoor altijd heel leuk gevonden heb.quote:Op zondag 10 september 2006 10:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze willen in Leiden van 2 walletjes eten.
Eensch, typische hollandse compromis. Aan de andere kant zal er wel een financiele reden voor zijn, want per MA-student komt er toch mooi 11.000 euri binnen en dat geld hebben ze denk ik hard nodig.quote:Op zondag 10 september 2006 10:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Exact en het gevolg daarvan is dat het aan beide zijden niet goed werkt. Ik vond dan ook niet veel aan die MA, terwijl ik de studie daarvoor altijd heel leuk gevonden heb.
Jawel.quote:Op zondag 10 september 2006 11:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eensch, typische hollandse compromis. Aan de andere kant zal er wel een financiele reden voor zijn, want per MA-student komt er toch mooi 11.000 euri binnen en dat geld hebben ze denk ik hard nodig.
Idd stelt het MA niet heel veel voor en je hebt volgens mij dd echt het BA gedeelte nodig als het gaat om gemotiveerd te zijn/blijven. De MA is voor BA-studenten veel meer een kwestie van gauw afmaken en je afstuderen voorbereiden via de seminars en T&M.
Maar goed, ik moet nu gaan afstuderen en ben op zoek naar een goede afstudeerbegeleider. Ik ken niet alle docenten dus ik zit een beetje te zoeken.
Plato, welke docent had je en was dit een goeie?
(deze vraag is toch niet in strijd met het privacyregelement)
Beijers misschien?quote:Op zondag 10 september 2006 12:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik wil de internationale kant op, hetzij IR of wat landspecifieks. Over Sherman hebben we het al eens gehad.Die lijkt me te meegaand en een beetje suf eigenlijk.
Ik heb nog geen concreet onderwerp, maar genoeg ideeen om snel een bepaalde kant op te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |