Bedankt! Nét toen ik het postte bedacht ik dat ik het effe moest herschrijven. Ik heb het trouwens met de ABC-formule opgelost, want na al die jaren kan ik nog steeds niet ontbinden in factoren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:01 schreef Litso het volgende:
[..]
Even omzetten naar de wat duidelijkere (standaard) notatie
-6x2 - 6x + 12 = 0
delen door -6
x2 + x - 2 = 0
ontbinden in factoren:
(x - 1) (x + 2) = 0
x = 1 of x = -2
ABC formule werkt ook, maar ontbinden is makkelijker voor uit je hoofd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:29 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bedankt! Nét toen ik het postte bedacht ik dat ik het effe moest herschrijven. Ik heb het trouwens met de ABC-formule opgelost, want na al die jaren kan ik nog steeds niet ontbinden in factoren.![]()
Kijk... ik snap niet hoe je van:
delen door -6
x2 + x - 2 = 0
Dít maakt...
ontbinden in factoren:
(x - 1) (x + 2) = 0
Hoe je dat 'ziet' of 'verzint' zeg maar... Die -1 en die +2 dan met name.
Dit is fout, want de kaarten die de tweede speler heeft hebben weer invloed op de kansverdeling van de derde, etc.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:49 schreef superbient het volgende:
Naar aanleiding van deze discussie wil ik wat experts te hulp roepen....
Het Grote PokerTopique 40: Bad Beat Central
dit is de vraag:
Je zit aan een full-ring 10 handed table. Je ziet KK verschijnen, hoe groot is dan de kans dat 1 vd overige 9 spelers AA heeft?
dus 10 personen, eentje heeft KK wat is de kans dat iemand anders AA heeft?
mijn berekening was als volgt:
Jij ziet KK dan blijft er over, 9 spelers en 50 kaarten.
Kans dat iemand AA dan krijgt is (4 boven 2)/(50 boven 2) = 12/(50*49) = 12/2450 = 1/204
dus je wilt weten de kans dat van die 9 man eentje of meer AA krijgt = 1 - P(niemand van de overige 9 AA)
dit is weer gelijk aan 1 - (1-1/204)^9 = 1 - (203/204)^9 = 4.3%
dus 1 op 23 zelfs ongeveer
Wie kan ons uit de brand helpen en het juiste antwoord geven???
maar je ziet alleen je eigen kaarten, kan jij een betere berekening geven?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Dit is fout, want de kaarten die de tweede speler heeft hebben weer invloed op de kansverdeling van de derde, etc.
Jazeker. Ik vind dit probleem alleen niet interessant genoeg om dat ook echt te gaan doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:27 schreef superbient het volgende:
[..]
maar je ziet alleen je eigen kaarten, kan jij een betere berekening geven?
Super, erg helpvol!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:15 schreef Wolfje het volgende:
Dat lijkt me niet zo verstandig. Er zijn verschillende definities van het begrip cykel in omloop, dus het is wel handig om de lezer mede te delen welke jij hanteert.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:26 schreef Knakker het volgende:
[..]
Daar een cycle een begrip is wat iedereen (die dit leest) wel kent, kan ik beter gewoon refereren naar een goed standaard werk over graph theory voor formele definities.
Goed punt, zal hem dan maar toevoegen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo verstandig. Er zijn verschillende definities van het begrip cykel in omloop, dus het is wel handig om de lezer mede te delen welke jij hanteert.
Dat is het nadeel van formules leren zonder te weten wat erachter zit.quote:Iemand enig idee hoe ik de formule moet aanpassen om bovenstaande vraag te beantwoorden?
Die tonnen zijn verdwenen door een te lage rente. Ik kom uit op ongeveer 154,7 ton rekenmachines zijn ondingen, ik kom ook uit op wat je hieronder zegt .quote:Correct? Want als ik de uitkomst daarvan vermenigvuldig met 25000 kom ik enkele tonnen lager uit dan wat als antwoord in de syllabus staat.
De formule klopt wel, je vult hem alleen verkeerd in: S = a * (r^n-1) / r-1 = 1,09 * ((1,09²)^11 - 1) / (1,09²-1)quote:Hm, de formule klopt dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |