(bron allmusic.com)quote:Though Megadeth followed the basic blueprint of Metallica's relentless attack, Mustaine's group distinguished themselves from his earlier band by lessening the progressive rock influences, adding an emphasis on instrumental skills, speeding the tempo up slightly, and making the instrumental attack harsher. By streamlining the classic thrash metal approach and making the music more threatening, as well as making the lyrics more nihilistic, Megadeth became one of the leading bands of the genre during the mid-'80s and late '80s. Each album they released went at least gold, and they continually sold out arenas across America, in addition to developing a strong following overseas. By the early '90s, they had toned their music down slightly, yet that simply increased their following; all of their proper '90s albums debuted in the Top Ten.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:18 schreef _Etter_ het volgende:
Huh? hij ging toch juist wel door met megadeth?
(bron.metalfan.nl)quote:Metalfan.nl: Hoe vind je het dan dat zij in feite beslist hebben wat voor soort plaat het moest worden?
Dave: Nou, ze hadden nog 1 Megadeth album te goed, volgens het contract. Ik zei tegen m'n management dat ze moesten vragen of een Mustaine album ook zou tellen als Megadeth album. Als ze nee zouden zeggen dacht ik dat ik kon doen wat ik wilde, want Megadeth bestond niet meer. Maar het blijkt dus dat ik ze eerst een Megadeth plaat moest geven voordat ik echt vrij van ze was. Toen heb ik er dus een Megadeth plaat van gemaakt.
Metalfan.nl: En zo klinkt het ook.
Dave: Ja. Maar ook al zou er Mustaine op staan, dan nog zou het als Megadeth klinken.
Metalfan.nl: Dus als je ooit een solo album zou maken, dan zou het niet veel verschillen van Megadeth?
Dave: Nee, inderdaad.
(bron:metalhammer.co.uk)quote:added: 11/10/2005
Dave announces the future of Megadeth live
Megadeth's ever-irrate frontman Dave Mustaine has announced that Megadeth will in fact not be splitting up.
He made the annoucement live onstage in Buenes Aires, Argentina. Will be posting all news updates on this story as and when they happen
Lars en Dave hebben uren gepraat, maar er is maar een paar minuten van te zien. Ook Lars schijnt gehuild te hebben en heeft ook toegegeven fouten gemaakt te hebben. Maar op de uiteindelijke DVD lijkt Dave inderdaad de zielepoot. Dé reden dat Dave Lars helemaal niet meer moet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik moet denken aan Some Kind of Monster waar Mustaine nogal zielig overkwam (omdat er maar selectief stukken in de film terug te vinden zijn). Vind het vreemd dat iemand die zoveel platen heeft gemaakt (die vrijwel in zijn geheel op zijn conto geschreven kunnen worden) en zoveel succes heeft gehad, jaren later nog tegen iemand als Ulrich zegt: "weet je wel wat voor een hel ik ben gegaan?". Ik dacht: dan had je toen maar niet zo onhandelbaar moeten zijn en niet zoveel moeten drinken. Hij gedraagt zich in elk geval niet als een miljonair. Zou hij dat trouwens wel zijn?
Ik moet ook altijd weer eerst ff 2 a 3 nummers inkomen voordat ik 't kan waarderen inderdaadquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef Soul79 het volgende:
Oh ja en Mustaines stem is afgrijselijk, ik heb daar nooit aan kunnen wennen![]()
Je bedoelt James MacDonough, toch? Of is de splinternieuwe James ook alweer weg?quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:47 schreef Djaser het volgende:
..en is de nieuwe bassist weer vertrokken.
Alleen in de VS hebben ze al ruim 6 miljoen albums verkocht, tel daar de rest van de wereld bij op + jaren van succesvol touren en een sloot merchandise... ja dan ben je wel miljonair ja.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik moet denken aan Some Kind of Monster waar Mustaine nogal zielig overkwam (omdat er maar selectief stukken in de film terug te vinden zijn). Vind het vreemd dat iemand die zoveel platen heeft gemaakt (die vrijwel in zijn geheel op zijn conto geschreven kunnen worden) en zoveel succes heeft gehad, jaren later nog tegen iemand als Ulrich zegt: "weet je wel wat voor een hel ik ben gegaan?". Ik dacht: dan had je toen maar niet zo onhandelbaar moeten zijn en niet zoveel moeten drinken. Hij gedraagt zich in elk geval niet als een miljonair. Zou hij dat trouwens wel zijn?
Die is nu ook weg.. waren al weer roddels over Ellerson er weer bij...quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:48 schreef Kipman het volgende:
[..]
Je bedoelt James MacDonough, toch? Of is de splinternieuwe James ook alweer weg?
quote:MEGADETH have announced the addition of former BLACK LABEL SOCIETY/WHITE LION bassist James Lomenzo to the group's ranks. Lomenzo joins the band as the replacement for James MacDonough (ex-ICED EARTH), who was officially dismissed from the group on February 10, 2006.
Hoe bedoel je technisch gezien? Puur instrument-technisch of ook harmonisch? Want in dat laatste vind ik Metallica altijd een treetje hoger staan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:29 schreef Zanderrr het volgende:
Mustaine mag dan iets minder platen verkocht hebben, maar technisch gezien spelen ze Metallica helemaal aan flarden op Rust in Peace. Da's dan ook gelijk mijn favoriete Megadeth cd.
De splinternieuwe James is dus niet vertrokken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:03 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Die is nu ook weg.. waren al weer roddels over Ellerson er weer bij...
[..]
Hij zou samen met Billy Corgan eens bij een zangclubje moeten..quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:04 schreef Soul79 het volgende:
Oh ja en Mustaines stem is afgrijselijk, ik heb daar nooit aan kunnen wennen![]()
Maar Corgan heeft ook verder geen talent en zou (als hij door wil gaan met platen maken tenminste) ook wel wat lesjes songwriting kunnen gebruiken. Dat heeft Mustaine dan weer wel een heel stuk beter onder de knie.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hij zou samen met Billy Corgan eens bij een zangclubje moeten..![]()
ik vind zijn stem juist goed klinken bij de teksten, vaak lekker sarcastisch en bijtend.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik moet ook altijd weer eerst ff 2 a 3 nummers inkomen voordat ik 't kan waarderen inderdaad
Corgan geen talent?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:59 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar Corgan heeft ook verder geen talent en zou (als hij door wil gaan met platen maken tenminste) ook wel wat lesjes songwriting kunnen gebruiken. Dat heeft Mustaine dan weer wel een heel stuk beter onder de knie.
Ja het klopt ook wel. Maar het zijn toch altijd Rust in Peace of Peace Sells (zwaar overschat) die genoemd worden als favorieten bij die diehards. Maar voor de rest van het verhaal maakt het niet zoveel uit.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:46 schreef Kamphuys het volgende:
Pardon, CtE vinden metalfans geen zak aan?? Dat is een instant classic man![]()
Dat "Risk" nog niet aan het woord is gekomenquote:Op maandag 20 februari 2006 19:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat ook hun beste album. Het enige album van ze dat echt eigentijds klinkt.
komt ook dat die oudere cd's niet uit deze tijd komen maar uit jaren 80quote:Op maandag 20 februari 2006 19:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat ook hun beste album. Het enige album van ze dat echt eigentijds klinkt.
Breek me de bek niet open over de Pumpkins want wat zijn die slecht zeg. En dan te bedenken dat ik alleen Siamese dream en Adore van ze ken, dus mijn oordeel zal nog mild zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 18:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Corgan geen talent?Dat kun je niet menen. Disarm, Today, Cherub Rock, Rhinoceros, Bodies, BWBFW, 1979... alleen songs van een talentloze ziel die iedereen had kunnen schrijven
Niet dat je SP met Megadeth kunt vergelijken maar als ik iemand toch niet erg veel talent vind bezitten is het Mustaine wel, binnen de metal. Goede solo's kon hij schrijven (Hangar 18 is geen song dat zijn wat teksten rond een solo) en wat goede riffs maar hij heeft weinig echte songs geschreven en die staan voornamelijk op cd's als Cryptic Writings, Youthanasia of Countdown to Extinction, cd's waar de meeste metalfans geen zak aanvinden.
Mustaine Christen ?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef OFfSprngr het volgende:
Is het niet zo dat Mustaine Christen is geworden?
Ennuh,.. dat hij eigenlijk de gene is die Master of Puppets heeft geschreven?.. enlighten me!
Minder tekst --> minder zang. En jij vraagt je nog af waarom fans Rust in Peace zo'n goed album vindenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Goede solo's kon hij schrijven (Hangar 18 is geen song dat zijn wat teksten rond een solo)
Mustaine is idd Christen geworden!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:11 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Mustaine Christen ?![]()
Mustaine heeft een groot aandeel aan KILL 'EM ALL
vooral "The Four Horsemen" is als eerste door Dave geschreven.
F*ckers van Metallica
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Puppetsquote:* Megadeth guitarist Dave Mustaine has claimed over the years in interviews to have written riffs ultimately used by Hetfield and Ulrich in "Leper Messiah" and "Master of Puppets". While such claims may or may not be true, neither Hetfield nor Ulrich have ever publicly addressed the issue. But in the January 2006 edition of Guitar World featuring Kirk Hammett, Hammett states that Mustaine hadn't worked on either Master of Puppets or Leper Messiah.
Het helpt ook echt dat Hammett en Mustaine nooit tegelijkertijd in de band hebben gezetenquote:Op maandag 20 februari 2006 23:17 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Mustaine is idd Christen geworden!![]()
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Puppets
het zal dus wel nooit duidelijk worden of die er wel of niet iets aan heeft gedaan...
je hebt de laatste ook nog niet gehoord? The system has failed is namelijk best wel weer terug naar de oude megadeth met Chris Poland weer op solo gitaar! qua tijdsindeling zit die voor me gevoel tussen Countdown en Youthanasia, het enige wat die tegenwoordig in mijn oren mist is de drive die die vroeger had, net zoals met bv slayer is het gewoon een baan geworden ipv een passie.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef Soul79 het volgende:
Terug naar Megadeth: Countdown to extinction is goed, Youthanasia vond ik matig en daarna ben ik afgehaakt, Cryptic writings ken ik dus niet eens. Zal ik nog eens proberen misschien, het zal allicht nog stukken beter zijn dan al die nu-metal zooi van de laatste jaren.
nee en komt nog bij dat als hetfield met een riff aankomt die makkelijk een oude riff kan zijn van mustaine en dat niet zegt, dus Kirk kan makkelijk niet alle feiten weten...quote:Op maandag 20 februari 2006 23:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het helpt ook echt dat Hammett en Mustaine nooit tegelijkertijd in de band hebben gezeten.
Een argument dat ik ter plekke verzin: die vijf of zes riffs van Master of Puppets zijn gewoon te goed om van Mustaine afkomstig te kunnen zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:25 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
nee en komt nog bij dat als hetfield met een riff aankomt die makkelijk een oude riff kan zijn van mustaine en dat niet zegt, dus Kirk kan makkelijk niet alle feiten weten...
Een argument tegen die hypothese: de muziekgeschiedenis is vol van mensen die maar één keer in hun leven iets briljants geschreven hebben en daarna nooit meer in de buurt gekomen zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Een argument dat ik ter plekke verzin: die vijf of zes riffs van Master of Puppets zijn gewoon te goed om van Mustaine afkomstig te kunnen zijn.
Okay, maar bij Mustaine is dat al Rust in peace Polaris.....quote:Op maandag 20 februari 2006 23:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een argument tegen die hypothese: de muziekgeschiedenis is vol van mensen die maar één keer in hun leven iets briljants geschreven hebben en daarna nooit meer in de buurt gekomen zijn.
Daar geloof ik niks van. Ik hoor er geen Mustaine in, in elk geval. Misschien van Hetfield een halve riff van hem heeft gerecycled.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef OFfSprngr het volgende:
Is het niet zo dat Mustaine Christen is geworden?
Ennuh,.. dat hij eigenlijk de gene is die Master of Puppets heeft geschreven?.. enlighten me!
Het gaat hier nu over smaak en niet meer de waarde van de muziek. Als jij beweerdt dat Smashing Pumpkins overschat/waardeloos (zo vat ik het op) is, dan kun je dat soort muziek blijkbaar niet goed inschatten. Al vind ik het sowieso knap dat je het probeert op basis van twee albums waarvan 1 niet eens 1 van de drie legendarische is. De eerste Smashing Pumpkins behoren in het rijtje Nevermind, Ten, Superunknown, Dirt enz.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:08 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open over de Pumpkins want wat zijn die slecht zeg. En dan te bedenken dat ik alleen Siamese dream en Adore van ze ken, dus mijn oordeel zal nog mild zijn. Het grootste raadsel van SP is nog wel dat zoveel serieuze muziekliefhebbers (waaronder jij kennelijk
) echt iets menen te horen in muziek die geen enkele substantie heeft
![]()
Ze hebben nooit iets gemaakt wat nu-metal is (Mustaine kan dan wel niet zingen maar rappen doet heeft ie nooit gedaan bij mijn weten). Cryptic Writings was vrij commercieel maar kon zich meten met Metallica ten tijden van the black album. Risk was een harde popplaat. The World Needs a Hero was een slechte poging terug naar de roots te gaan en wat ik van de laatste heb gehoord klinkt het als Rust in Peace meets Countdown to Extinction. Wel aardig dus maar niks nieuws volgens mij.quote:Terug naar Megadeth: Countdown to extinction is goed, Youthanasia vond ik matig en daarna ben ik afgehaakt, Cryptic writings ken ik dus niet eens. Zal ik nog eens proberen misschien, het zal allicht nog stukken beter zijn dan al die nu-metal zooi van de laatste jaren.
Die riff ergens halverwege, waarover kort daarna 'Master, master, where's the dreams that I've been after' gezongen wordt - dat is het enige dat nog wel van Mustaine afkomstig zou kunnen zijn. Van de rest kan ik me dat niet voorstellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van. Ik hoor er geen Mustaine in, in elk geval. Misschien van Hetfield een halve riff van hem heeft gerecycled.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:29 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Die riff ergens halverwege, waarover kort daarna 'Master, master, where's the dreams that I've been after' gezongen wordt - dat is het enige dat nog wel van Mustaine afkomstig zou kunnen zijn. Van de rest kan ik me dat niet voorstellen.
Over Smaak Valt te Twistenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Devil's Island vind ik een van de meeste waardeloze nummers die Mustaine geschreven heeft. Hook in Mouth trouwens ook.
Wel, de enige twee albums die ik ken nodigen gewoon niet uit tot meer, zeker niet als 1 ervan door de fans als een meesterwerk wordt gezien. En smaak, tja, ik hou ook niet van de sound van Nirvana maar Cobain kon wel goeie liedjes schrijven. En Soundgarden vind ik ook niet altijd even geweldig maar die gitarist is gewoon goed. Maar zelfs zoiets tref ik bij SP niet aan, laten we het daar maar op houdenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het gaat hier nu over smaak en niet meer de waarde van de muziek. Als jij beweerdt dat Smashing Pumpkins overschat/waardeloos (zo vat ik het op) is, dan kun je dat soort muziek blijkbaar niet goed inschatten. Al vind ik het sowieso knap dat je het probeert op basis van twee albums waarvan 1 niet eens 1 van de drie legendarische is. De eerste Smashing Pumpkins behoren in het rijtje Nevermind, Ten, Superunknown, Dirt enz.
[..]
Hmmm, klinkt allemaal niet heel geweldig maar ik ben sowieso nogal ver van de doorsnee metal afgedreven de laatste tijd. Vandaar het definitieprobleem met nu-metal. Ik dacht dat zo'n beetje alle populaire metal van de laatste jaren nu-metal werd genoemd? Ik vind het allemaal niks, daar niet van, maar Tool, System of a down, wordt dat ook nu-metal genoemd? Dat dacht ik namelijkquote:Ze hebben nooit iets gemaakt wat nu-metal is (Mustaine kan dan wel niet zingen maar rappen doet heeft ie nooit gedaan bij mijn weten). Cryptic Writings was vrij commercieel maar kon zich meten met Metallica ten tijden van the black album. Risk was een harde popplaat. The World Needs a Hero was een slechte poging terug naar de roots te gaan en wat ik van de laatste heb gehoord klinkt het als Rust in Peace meets Countdown to Extinction. Wel aardig dus maar niks nieuws volgens mij.
Voor de grungefan van het eerste uur (begin 90) is dit misschien zo ja... Voor ouwe lullen als ik is het allemaal nogal betrekkelijk hoe 'legendarisch' een band of plaat is. In het grotere verband zou ik SP zeker niet een heel belangrijke of grensverleggende band willen noemenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het gaat hier nu over smaak en niet meer de waarde van de muziek. Als jij beweerdt dat Smashing Pumpkins overschat/waardeloos (zo vat ik het op) is, dan kun je dat soort muziek blijkbaar niet goed inschatten. Al vind ik het sowieso knap dat je het probeert op basis van twee albums waarvan 1 niet eens 1 van de drie legendarische is. De eerste Smashing Pumpkins behoren in het rijtje Nevermind, Ten, Superunknown, Dirt enz.
Dat is Megadeth heh, maar het is al een tijd bekend dat hij gewoon doorgaat hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:27 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik zie net een nieuwer stukje en ja Megadeth blijft nog gewoon Megadeth (verwarrend)
Inderdaad. Het rijtje met overschatte en overdraaide platen die niet in mijn collectie thuishorenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De eerste Smashing Pumpkins behoren in het rijtje Nevermind, Ten, Superunknown, Dirt enz.
Misschien is het daar ook nog vroeg voor. Het duurde ook jaren voor Joy Division legendarisch werdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Voor de grungefan van het eerste uur (begin 90) is dit misschien zo ja... Voor ouwe lullen als ik is het allemaal nogal betrekkelijk hoe 'legendarisch' een band of plaat is. In het grotere verband zou ik SP zeker niet een heel belangrijke of grensverleggende band willen noemenDaarvoor missen ze eenvoudigweg teveel (zoals echte klassiekers, een goede zanger, innovatieve sound).
Tsja, wie weet wat er op Area 51 met hem gebeurd is...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Echt geweldig al weet ik eigenlijk wat Mustaine eigenlijk met die teksten wilde zeggen
Was dat niet de tijd dat hij begon met rehab? Prima naam voor een rehab centre in ieder gevalquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Tsja, wie weet wat er op Area 51 met hem gebeurd is...
Dan had meneer Corgan zich al eerder door zijn kop moeten schieten/verhangen vrees ik... van de muziek moeten ze het niet hebbenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Misschien is het daar ook nog vroeg voor. Het duurde ook jaren voor Joy Division legendarisch werd
Die kale lijkt me eerder Gorbatsjov of niet? Gezien de olievlek. En was Thatcher toen nog wel premier? Hoewel hij ook niet op Major lijkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die hoes van Rust in Peace.
[afbeelding]
Echt geweldig al weet ik eigenlijk wat Mustaine eigenlijk met die teksten wilde zeggen
Valt op dat de voor Amerikanen minder bekende regeringsleiders niet echt op deze heren lijken. Kohl, Toshiki Kaifu en de meest links (is dat de leider van GB? dan lijkt ie zeker niet op Thatcher)
Ja die is al wat oud, maar wel leuk iddquote:Op maandag 3 april 2006 22:59 schreef Lone_Gunman het volgende:
Dit is al best een oudje maar voor de genen die het nog niet hebben gezien, Dave Mustaine heeft in een tekenfilm gespeeld van de Looney Toons 'Duck Dodgers' waarbij hij 'Back In The Day' van het laatste album speelt. Het is wel leuk om te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=TwNIABdqBxY&search=dave%20mustaine
quote:Op maandag 3 april 2006 22:59 schreef Lone_Gunman het volgende:
Dit is al best een oudje maar voor de genen die het nog niet hebben gezien, Dave Mustaine heeft in een tekenfilm gespeeld van de Looney Toons 'Duck Dodgers' waarbij hij 'Back In The Day' van het laatste album speelt. Het is wel leuk om te zien.
Niet alleen heeft Mustaine aan Kill 'm All meegeschreven ook aan de tweede plaat 'Ride the Lightning' terwijl Mustaine toen al erg lang uit de band was. Metallica heeft dus Mustaine's ideeen uit de pre Kill 'm All tijd gebruik voor hun tweede album. Dit geeft dus wel degelijk aan dat Metallica creatief gezien niet zonder Mustaine (en Cliff Burton) kan. Het zou me dus ook niet verbazen dat Metallica voor Master of Puppets ideeen van Mustaine heeft gejat.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Een argument dat ik ter plekke verzin: die vijf of zes riffs van Master of Puppets zijn gewoon te goed om van Mustaine afkomstig te kunnen zijn.
Mwoah, het kwaliteitsverschil tussen MoP en de eerste twee vind ik vrij groot, de muziek is ook bepaald anders dan Megadeth. Wat Burton betreft ben ik het met je eens, maar noem dan eens riffs/fragmenten van MoP waar jij Mustaine in hoort?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:42 schreef Danzig het volgende:
[..]
Niet alleen heeft Mustaine aan Kill 'm All meegeschreven ook aan de tweede plaat 'Ride the Lightning' terwijl Mustaine toen al erg lang uit de band was. Metallica heeft dus Mustaine's ideeen uit de pre Kill 'm All tijd gebruik voor hun tweede album. Dit geeft dus wel degelijk aan dat Metallica creatief gezien niet zonder Mustaine (en Cliff Burton) kan. Het zou me dus ook niet verbazen dat Metallica voor Master of Puppets ideeen van Mustaine heeft gejat.
Na deze periode is het voor Metallica creatief gezien ook bergafwaarts gegaan. ...And Justice for All is niets meer of minder een verzameling van riffs van de voorgaande albums, om de platen die erna zijn gekomen maar niet te spreken (inclusief het werkelijk compleet gejatte nummer van Metal Church, Fuel <----> Date with Poverty)
Heb je de search al gebruikt of kom je er echt niet uit?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:33 schreef mrsixkiller het volgende:
@Lone_gunman
Dit is een beetje off topic maar ik heb een paar vragen over IBMS
Zou je maybe kunnen helpen? alvast bedankt!
Ik vond en vind Peace Sells een echt strak lied. Idee erachter ook, 1 van de gaafste speedmetal songs.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Devil's Island vind ik een van de meeste waardeloze nummers die Mustaine geschreven heeft. Hook in Mouth trouwens ook.
Zorg jij nu eerst dat je die plaat van het door Metallica bewonderde Diamondhead te horen krijgt....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:05 schreef Soul79 het volgende:
Oja dit topic.
Tja, dat hele verhaal van Metallica-dat-materiaal-van-Mustaine-jat lijkt me toch vooral het zoveelste gezanik van mensen die Ullrich en Hetfield niet mogen en daarom hun inbreng ook in het vroege werk het liefst tot 0 willen reduceren. En daarvoor moet kennelijk niet alleen Cliff Burton postuum tot muzikaal genie worden uitgeroepen, maar ook Mustaine er met de haren bij worden gesleept.
Terwijl Metallica echt een klasse beter is dan Megadeth - vooral harmonisch veel rijker en verfijnder, juist door het spel van Hetfield en Ulrich. Mustaine had dat, ondanks zijn kwaliteiten, echt niet in zich.
Ik twijfel dus ook nog of ik wel aan het nieuwe album begin.
'Zorg jij nu eerst dat je...', jezus kneus, hoe oud ben je nou?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:42 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Zorg jij nu eerst dat je die plaat van het door Metallica bewonderde Diamondhead te horen krijgt....
Zo ongeveer elk intro van die plaat hoor je terug op Kill em All.
Vooral het intro van Hit the lights is echt gewoon een komplete kloon.zelfs die break hoor je terug bij Metallica.
![]()
wie jat er hier nu van wie
![]()
ze zijn er nog aan bezig, en het album is uitgesteld tot volgend jaar. Weinig kans dus dat iemand al iets substantieels gehoord heeft.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:56 schreef Lone_Gunman het volgende:
Heeft iemand al wat van het nieuwe album gehoord of zo?
Het is ff wennen 'United Abominations'. Maar Dave kennende kan de naam nog veranderen![]()
nut?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:18 schreef StunningCunt het volgende:
Iemand de nieuwe albumcover al gezien ?
Hier istie : http://www.rattleheadhq.com/images/ua2.jpg
Vet lelijk !
Kijk wel uit naar de nieuwe plaat, maar die cover is toch wel ontzettend nut.
Blijft gewoon jatten ipv van zelf iets gaafs verzinnen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:21 schreef Soul79 het volgende:
Oja en waarom denk je eigenlijk dat Metallica dat nummer 'Hit the lights' noemde?Is toch wel een andere vorm van 'jatten' dan Dave Mustaine die materiaal zou hebben aangedragen voor Master of puppets.
Sinterklaas komt vroeg dit jaarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:27 schreef Djaser het volgende:
Die cover heeft geen enkel nut, hij is namelijke kei kut
Nu is afwachten of het album is geen prut
anders zeggen de fans toch echt, 'ach gut'
Ja natuurlijk joh, wat jij wilquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:45 schreef daisy_ducky het volgende:
[..]
Blijft gewoon jatten ipv van zelf iets gaafs verzinnen.![]()
vreemde definitie van metal hou jij er dan op na.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:07 schreef knars het volgende:
Youthanasia heeft wellicht geen zak met metal te maken
Dus een beetje zoals Metallica na Justice ook geen echte metal, althans trash, meer was.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:12 schreef knars het volgende:
gelukkig heb ik het woordje "wellicht" gebruikt zodat ik me overal onderuit zou kunnen lullen. Maar ik vind Youthanasia meer een heel erg sterk rock album, zeker afgezet tegen de metalklassiekers "Rust in Peace" en "Peace Sells..."
Op de Megadeth-site staat de 15e, maar da's ws voor de USA (heb niet verder gelezen)quote:Op maandag 14 mei 2007 01:16 schreef Under_Score het volgende:
nieuwe CD nu al uit dan? morgen maar even langs plato
Die is grappigquote:Op maandag 3 april 2006 22:59 schreef Lone_Gunman het volgende:
Dat is nu dit geworden, veel mooierquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:18 schreef StunningCunt het volgende:
Iemand de nieuwe albumcover al gezien ?
Hier istie : http://www.rattleheadhq.com/images/ua2.jpg
Vet lelijk !
Kijk wel uit naar de nieuwe plaat, maar die cover is toch wel ontzettend nut.
Ach als ie goed verkoopt komt ie er vanzelf.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heftige hoes zeg. Die zal wel niet bij Walmart komen te liggen denk ik!
Wow man, wat een verassing! Waar heb jij dat vandaan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:44 schreef powertripper het volgende:
Ze komen naar FIELD of ROCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yeah cooollll!
quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:02 schreef Djaser het volgende:
[..]
Wow man, wat een verassing! Waar heb jij dat vandaan?
Ik heb lekker op dat verhoginkje gezeten achter de geluidsmanquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:16 schreef Suzziieee het volgende:
Wij stonden helemaal achterin...helaas...maar me vriendin is ruim 8 maanden zwanger...maar daar was het geluid echt helemaal fantastisch!!
Volgende keer weer lekker vooraan!!
Tof. Ik heb ze voor het laatst gezien op de Youthanasia tour, dus het wordt weer eens tijdquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:26 schreef Suzziieee het volgende:Nieuwe Data
14-02-2008,Paradiso,Amsterdam (VV 1-12-2007)
15-02-2008,Antwerpen,Belgie(VV nog niet bekend)
Woeiiiii![]()
Waar heb je al die tijd gezeten?quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tof. Ik heb ze voor het laatst gezien op de Youthanasia tour, dus het wordt weer eens tijd.
Recentelijk? Bij Kim Wilde, nog zo'n overlevende uit de jaren '80. Hoezo?quote:
Tussen de Youthanasia tour en nu, dat je ze in de tussen tijd niet meer gezien hebt. Je had bij Maiden dacht ik ook al zo'n groot gatquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Recentelijk? Bij Kim Wilde, nog zo'n overlevende uit de jaren '80. Hoezo?.
Maiden had ook Blaze Bayley tussendoorquote:Op dinsdag 20 november 2007 23:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Tussen de Youthanasia tour en nu, dat je ze in de tussen tijd niet meer gezien hebt. Je had bij Maiden dacht ik ook al zo'n groot gat
Yeah natuurlijk! Heerlijke plaat, ben er erg fan vanquote:Op vrijdag 5 februari 2010 02:20 schreef Lone_Gunman het volgende:
Na een lange tijd van weinig metal luisteren, ben ik weer begonnen met o.a. een Megadeth-"revival"Is er iemand trouwens bekend met 'Endgame'?
(bron:megadeth.com; February 8, 2010 - BASSIST DAVID ELLEFSON RETURNS TO MEGADETH LINE-UP )quote:Megadeth founder and frontman Dave Mustaine has announced the return of original bassist David Ellefson (1983-2002) to the iconic multi-platinum group. This reunion is appropriately timed to Megadeth’s upcoming historic month-long Rust In Peace 20th anniversary tour which launches March 1 in Spokane, WA. At these incredibly special shows, Megadeth will play their landmark, genre-defining 1990 album Rust In Peace in its entirety, in addition to other Megadeth favorites.
"This shows the power of brotherly love and forgiveness,” Mustaine says. “David Ellefson belongs in Megadeth. Next we are going to show you the power of getting your asses kicked...HARD!"
David Ellefson concurs: "This is a huge moment for all of us, band and fans alike. It is a great celebration of the music from one of the biggest landmark albums of our career."
Ellefson will join Mustaine and Megadeth band members Shawn Drover (drums) and Chris Broderick (guitar) on tour in support of the group’s current CD Endgame, which has received some of the highest critical accolades of the band’s career.
"We'd like to thank James LoMenzo for several years of loyal service on the bass, and wish him the very best," Mustaine adds.
Tof!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:38 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, ik en Witchfynder iig
My Favorite Scarquote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef SpankmasterC het volgende:
Wat was het voorprogramma dan? Kan me ook de vorige keer in Paradiso herinneren, hadden ze ook al een band die het live gewoon niet wist te brengen (naam is me alleen ff ontschoten, iets met Evil...)
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:15 schreef SpankmasterC het volgende:
Wat was het voorprogramma dan? Kan me ook de vorige keer in Paradiso herinneren, hadden ze ook al een band die het live gewoon niet wist te brengen (naam is me alleen ff ontschoten, iets met Evil...)
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:24 schreef Tokus het volgende:
[..]
in Paradiso was het Evile, een gave retrothrashband.
Ik vond het al lang duren.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:27 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]
zie signature voor een reviewtje met nog wat foto's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |