Met zijn allen gezellig in de buitenlucht kamperenquote:
Vind ik ook, waar slaat dat nou weer op. Maar een weekendretour is toch even duur als een gewoon retour? Dus kan je eigenlijk beter nooit een enkele reis kopen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:31 schreef Isabeau het volgende:
Assen - Hoogeveen weekendretour 5,40
Enkele reis op maandagochtend 5,10
Belachelijk.
Ik denk het wel, Roodeschool - Vlissingen kost hetzelfde. Maar dat is met korting dus volle pond is dan bijna 40 euro. Alleen het gekke is dat je, als je 50 tariefeenheden verderop zit, bijna niet minder betaalt.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef marcb1974 het volgende:
Ja, er is een maximum prijs. Geen idee of dat 23.90 is alleen. Staat me iets van bij dat dat rond de 70 gulden was, maar kan er goed naast zitten.
Maar zeker weten doe je dit dus niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:38 schreef frankium het volgende:
Ik denk niet dat dit in 'Godsnaam' is besloten.
Ik begin het een beetje te begrijpen inderdaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:40 schreef Carport het volgende:
Er zijn inderdaad mamimum prijzen bij treinkaartjes. Een retourtje Groningen - Landgraaf is evenduur als een retourtje Meppel - Landgraaf en is ook evenduur als een dagkaart. Die prijzen zijn ¤39,90 en ¤23,90 met korting.
Dat het vanuit Utrecht goedkoper zal zijn dan vanuit Hilversum snap je zelf ook wel en Hilversium - Landgraaf ligt dus net onder de maximum prijs
Maargoed, dat heeft iedereen hierboven ook zo'n beetje wel gezegd, lees ik nu
Als de NS maximumprijzen hanteert is er een grote kans dat ze ook minimumprijzen hanteren. Laat dat nou net ¤3,20 (of ¤1,90 met korting) voor retourtjes zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:43 schreef Frankvbr het volgende:
die prijzen slaan zoiezo nergens op. Ik was 3,10 kwijt voor een reisje naar nijmegen vanuit mijn woonplaats (zo'n 10 km).
ik stapte bij heyendaal uit.
Toen ik keek hoeveel het koste om terug te gaan naar nijmegen centraal. (1 station verder dus! nog geen paar honderd meter over het spoor waarsch). Dat koste dus ook gewoon 3,10 euro!
Dus iedereen een kaartje kopen, denkt de conducteur een leuke dag te hebben, komt die ook weer bedrogen uit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 07:24 schreef HeaRt_woRm het volgende:
NS had gister leuke actie![]()
Je mag je vriend/vriendin gratis meenemen, en als de conducteur langskomt moet je zoenen, dat is dan je plaatsbewijs![]()
Oisterwijk - Tilburg, is nog geen 5 minuten, ook 3,20 voor een retourtje en 1,90 voor enkeltjequote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef Carport het volgende:
[..]
Als de NS maximumprijzen hanteert is er een grote kans dat ze ook minimumprijzen hanteren. Laat dat nou net ¤3,20 (of ¤1,90 met korting) voor retourtjes zijn
Uhm.. Volgens mij zijn jullie misbruiktquote:Op woensdag 15 februari 2006 07:24 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Je mag je vriend/vriendin gratis meenemen, en als de conducteur langskomt moet je zoenen, dat is dan je plaatsbewijs![]()
enkeltje Rosmalen vanaf Den Bosch kost 1,10, die theorie gaat dus niet opquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef Carport het volgende:
[..]
Als de NS maximumprijzen hanteert is er een grote kans dat ze ook minimumprijzen hanteren. Laat dat nou net ¤3,20 (of ¤1,90 met korting) voor retourtjes zijn
quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:28 schreef 1603 het volgende:
yes,, ik heb een OV
Hij heeft het over retourtjes en jij over enkeltjesquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:25 schreef Blik het volgende:
[..]
enkeltje Rosmalen vanaf Den Bosch kost 1,10, die theorie gaat dus niet op
Anders België wel daar ga je voor 9 euro het halve land rond!quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:23 schreef the_legend_killer het volgende:
In Duitsland is een treinreis 3 maal zo goedkoop...
Als ik de auto neem naar Maastricht of Heerlen dan ben ik er goedkoper uit dan dat ik de trein neemquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:24 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Anders België wel daar ga je voor 9 euro het halve land rond!
Maja Nederland..
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Het meest hilarische vond ik een column waarbij de columnist goedkoper uit was als hij met het vliegtuig van Eelde (bij Groningen) via Londen naar Maastricht ging, dan dat hij met de trein van Groningen naar Maastricht zou zijn gegaan.
Nog even en het is goedkoper om met de auto van Zwolle naar Goes te gaan!quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:29 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Als ik de auto neem naar Maastricht of Heerlen dan ben ik er goedkoper uit dan dat ik de trein neem
Als ik alles zou bewaren wat ik leuk vond dan heb ik een half huis vol krantenknipselsquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:30 schreef c0nd0r het volgende:serieus! Die column wil ik wel is zien!
Ow het was nog ouderwets op papier enzoquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik alles zou bewaren wat ik leuk vond dan heb ik een half huis vol krantenknipsels![]()
Stond in het Nieuwsblad van het Noorden
Je moet er wel even de tijd voor nemen natuurlijk, de reis met het vliegtuig duurt vele uren langer dan met de trein (incl. inchecken en wachten op de terugreis).
Ik heb nog een OV kaart, maar als de treinen niet op tijd rijden heb ik er ook niks aanquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:30 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
[..]
Nog even en het is goedkoper om met de auto van Zwolle naar Goes te gaan!
Maar het openbaar vervoer is zo goed! Zou iedereen moeten nemen!![]()
Ik ga gelukkig ook nog op OV tenminste dwz vrijdags kan ik het redden om daar te zijn.. Maar hij is vreemd genoeg zondag niet vanaf een bepaalde tijd geldig (doordeweeks OV) zodat je dus moet dokken want maandag red je het nooit om er op tijd te zijn!quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:37 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik heb nog een OV kaart, maar als de treinen niet op tijd rijden heb ik er ook niks aan
Daarom lever ik het ook fijn in voor extra geld( dit kan alleen als je 12 dagen in de maand geen gebruik van je OV kunt maken bv nachtdienst tijdens je stage )
Veel voordeliger.
Het schijnt inderdaad dat papier nog bestaatquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:34 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Ow het was nog ouderwets op papier enzo
Serieus? Straks ga je me ook nog vertellen dat ze nog van die CD's met een zilveren onderkant makenquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:41 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het schijnt inderdaad dat papier nog bestaat
ja zag ik ook op ns.nlquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:36 schreef Isabeau het volgende:
Enkele reis Groningen-Maastricht: 21,10 (met korting)
Retour: 23,90
Vage prijzen.
Dat was bij Syntus, niet bij de NSquote:Op woensdag 15 februari 2006 07:24 schreef HeaRt_woRm het volgende:
¤3,20 voor een retourtje zonder korting en ¤1,90 voor een retourtje met korting.quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Oisterwijk - Tilburg, is nog geen 5 minuten, ook 3,20 voor een retourtje en 1,90 voor enkeltje.
Kloptquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:44 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Hij heeft het over retourtjes en jij over enkeltjes
Volgens mij (en de NS-planner) zijn enkeltjes op het traject Nijmegen - Nijmegen Heyendaal ¤2,10 zonder en ¤1,30 met korting. Minimumprijzen dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:14 schreef Frankvbr het volgende:
ik had het over een enkeltje, anders had ik mijn retourtje toch gewoon kunnen gebruiken?
En als je zover bent, ben je al vergevorderdquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:50 schreef p-etr-a het volgende:
Dus zou het moeten zijn: hoe veel mensen komen er op tijd op hun bestemming aan? Dat zou een veel eerlijker weergave zijn dan hoe veel treinen er op tijd aankomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |