het heden is eeuwig. alleen de vorm in het heden veranderd.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Misschien bestaat het heden helemaal niet. Want wat is het heden? Het heden is een miljardste seconde misschien?
Zo ervaar ik het heden ook wel misschienquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:40 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
het heden is eeuwig. alleen de vorm in het heden veranderd.
Heb je toevallig Eckhart Tolle gelezen? De kracht van het NU?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:28 schreef soulsurvivor het volgende:
De toekomst bestaat niet, alleen het nu.
Het verleden bestaat niet, alleen het nu.
De illusie van de van de toekomst speelt zich af in het nu.
De herinneringen van het verleden worden herinnerd in het nu.
Het verleden is altijd het nu.
de toekomst is altijd het nu.
Er is niets anders dan het nu.
Tolle Eckhart is zeer inspirerendquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Heb je toevallig Eckhart Tolle gelezen? De kracht van het NU?
Maar je hebt gelijk, er is alleen het nu.
Het nu staat los van ons universum rude, maar ik heb gereageerd in jou topic, graag daar verder.quote:Op woensdag 15 februari 2006 18:41 schreef rudeonline het volgende:
En nu nog even het "nu" als grens van het universum zien en je bent klaar voor een ander soort bewustzijn.
Afstanden zijn tijdsverschillen.
Ik wil alleen het liefst vookomen dat dit niet over lichtsnelheid gaat, behalve als het natuurlijk betrekking heeft op het topic.quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:11 schreef rudeonline het volgende:
Ik zou graag e.a willen zeggen, maar alleen als ik toestemming heb van Soulsurvivor..
Ik krijg nu wel zin om iemand te bellen en zo m'n toekomst te verleggenquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:31 schreef rudeonline het volgende:
In zekere zin wel, als je nu je teen beweegt dan is dat een keuze geweest die niet meer is terug te draaien. Dat zal geen grote gevolgen hebben voor je toekomst, maar als je nu beslist om b.v. iemand te bellen dan wordt jouw toekomst voor vandaag i.i.g anders als dat je besluit om niemand te bellen.
En als het bewegen van de rechterteen van nu, een twijfel-reactie bezorgt in het oversteken van de weg over 10 weken? Dan kan die 10 mm verschuiving van de teen, zorgen voor een dodelijk ongelukquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:31 schreef rudeonline het volgende:
In zekere zin wel, als je nu je teen beweegt dan is dat een keuze geweest die niet meer is terug te draaien. Dat zal geen grote gevolgen hebben voor je toekomst, maar als je nu beslist om b.v. iemand te bellen dan wordt jouw toekomst voor vandaag i.i.g anders als dat je besluit om niemand te bellen.
Er zijn theorien die beweren dat je wel vooruit in de tijd kan reizen, maar dat is eigenlijk niet vooruit reizen, maar jezelf in een bepaalde omgeving plaatsen waar de tijd voor jou een heel stuk langzamer gaat dan voor de rest..... iets met een ruimteschip en een wormhole of een of andere situatie waarin jij bijvoorbeeld 300 jaar in een capsule word geplaats, en voor jou lijkt het dat er maar 300 minuten voorbij zijn gegaan ofzo, en je bent maar 300 minuten ouder geworden, maar de capsule is al 300 jaar bezig met "tijdsreizen" bij wijze van spreken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 10:11 schreef mighty_myte het volgende:
er zijn 4 dimensies. in drie ervan kun je in beide richtingen bewegen, behalve in tijd.
hoe kan dat dan?
Er van uitgaande dat de toekomst nog niet vaststaat is dit inderdaad compleet logisch. Maar dat lijkt me bij iedereen wel bekend neem ik aan, de actie-reactie is alom.quote:In zekere zin wel, als je nu je teen beweegt dan is dat een keuze geweest die niet meer is terug te draaien. Dat zal geen grote gevolgen hebben voor je toekomst, maar als je nu beslist om b.v. iemand te bellen dan wordt jouw toekomst voor vandaag i.i.g anders als dat je besluit om niemand te bellen.
Zolang je je in alles richtingen kunt blijven bewegen staat de toekomst nog niet vast..quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:18 schreef cognito_1987 het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat de toekomst nog niet vaststaat is dit inderdaad compleet logisch. Maar dat lijkt me bij iedereen wel bekend neem ik aan, de actie-reactie is alom.
Of de toekomst nog niet gedeeltelijk vast staat, en of er de vrijheid is om te kiezen voor het bewegen van je teen.. geen idee. De illusie bestaat in ieder geval en daar gaat het om.
Ik begin zelf de laatste tijd te neigen naar een toekomst die al (gedeeltelijk, maargoed, dat is zo halfstalchtig.. dat kan het niet zijn) vaststaat. Daarvoor gebeurd er te veel dat anders niet te plaatsen is.
Jy bent de absolute alwetende? Wees daar voorzichtig mee. Niks is wat het lijkt dat het is. Als we van het verleden iets hebben geleerd is dat het wel.quote:Zolang je je in alles richtingen kunt blijven bewegen staat de toekomst nog niet vast..
In zekere zin maken wij de toekomst net zoals dat wij willen dat hij is, daarom kies je er b.v. voor om met de fiets naar je werk te gasan en niet met de bus.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 februari 2006 18:39 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Tolle Eckhart is zeer inspirerend![]()
Het is natuurlijk een universeel feit, wat geen nieuw idee van Eckhart is.
Maar hij kan het wel inspirerend verwoorden ja.
Dit even om alle vooroordelen over een nieuw newage iets voor te zijn.
Op een hele simpele manier kan hij de essentie raken waar practisch alle religies naar verwijzen.
Toll![]()
Die is goed,quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Helemaal mee eensIk ga volgende week zijn laatste boek halen
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |