abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35123913
Alle ruimte om jou heen zijn mogelijke richtingen die jij kunt maken voor de toekomst. t.o.v jezelf bevindt alles om jou heen zich in een mogelijke toekomst. Jij mag bepalen of je rechts of linksaf gaat. Elke beslissing beinvloed jouw toekomst.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:29:01 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35124029
Zelfs het bewegen van de linkerteen

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35124129
In zekere zin wel, als je nu je teen beweegt dan is dat een keuze geweest die niet meer is terug te draaien. Dat zal geen grote gevolgen hebben voor je toekomst, maar als je nu beslist om b.v. iemand te bellen dan wordt jouw toekomst voor vandaag i.i.g anders als dat je besluit om niemand te bellen.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:32:11 #64
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_35124175
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:11 schreef rudeonline het volgende:
Ik zou graag e.a willen zeggen, maar alleen als ik toestemming heb van Soulsurvivor..
Ik wil alleen het liefst vookomen dat dit niet over lichtsnelheid gaat, behalve als het natuurlijk betrekking heeft op het topic.
Dus als het betrekking heeft op het topic, graag natuurlijk.
Je bent natuurlijjk zo wie zovrij om te reageren ik ben geen mod.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:35:38 #65
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_35124306
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:31 schreef rudeonline het volgende:
In zekere zin wel, als je nu je teen beweegt dan is dat een keuze geweest die niet meer is terug te draaien. Dat zal geen grote gevolgen hebben voor je toekomst, maar als je nu beslist om b.v. iemand te bellen dan wordt jouw toekomst voor vandaag i.i.g anders als dat je besluit om niemand te bellen.
Ik krijg nu wel zin om iemand te bellen en zo m'n toekomst te verleggen
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:38:04 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35124435
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:31 schreef rudeonline het volgende:
En als het bewegen van de rechterteen van nu, een twijfel-reactie bezorgt in het oversteken van de weg over 10 weken? Dan kan die 10 mm verschuiving van de teen, zorgen voor een dodelijk ongeluk Ik bedoel dus ook, je hele yingyang gaat naar de klote door die onzinnige beweging van de teen, je hele lichaam weet niet meer hoe het moet bewegen binnen deze tijd.

Omdat die ene verschuiving die niet nodig was, zorgt voor een miscommunicatie

Daaroms kan de flow zo belangrijk zijn Je weet nooit welk voertuig of welk mens je gaat tegen komen straks. Zelfs al draai je je om in bed, zonder dat het nodig is. Het werkt helemaal door op het mechanisme, of het draaien van het mechanisme

Ik geloof dus ook dat een mens een bepaald mechanisme moet hebben, een zekere regelmaat die precies klopt. En wijk je ook maar 1 promilage af, dan kan dat later zorgen voor verschrikkelijke gevolgen.

Hoewel je op ieder moment kunt beslissen om het mechanisme weer te herstellen. Alleen kan dat wat langer duren.

Ongelukkig geboren zijn hoeft niet te betekenen dat je ongelukkig sterft

En nogmaals zou dat in principe een spontaan proces moeten zijn.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:56:01 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35131434
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:11 schreef mighty_myte het volgende:
er zijn 4 dimensies. in drie ervan kun je in beide richtingen bewegen, behalve in tijd.
hoe kan dat dan?
Er zijn theorien die beweren dat je wel vooruit in de tijd kan reizen, maar dat is eigenlijk niet vooruit reizen, maar jezelf in een bepaalde omgeving plaatsen waar de tijd voor jou een heel stuk langzamer gaat dan voor de rest..... iets met een ruimteschip en een wormhole of een of andere situatie waarin jij bijvoorbeeld 300 jaar in een capsule word geplaats, en voor jou lijkt het dat er maar 300 minuten voorbij zijn gegaan ofzo, en je bent maar 300 minuten ouder geworden, maar de capsule is al 300 jaar bezig met "tijdsreizen" bij wijze van spreken.

Hoe dan ook, je kunt nooit meer terug in de tijd volgens mij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35135762
quote:
Er van uitgaande dat de toekomst nog niet vaststaat is dit inderdaad compleet logisch. Maar dat lijkt me bij iedereen wel bekend neem ik aan, de actie-reactie is alom.
Of de toekomst nog niet gedeeltelijk vast staat, en of er de vrijheid is om te kiezen voor het bewegen van je teen.. geen idee. De illusie bestaat in ieder geval en daar gaat het om.
Ik begin zelf de laatste tijd te neigen naar een toekomst die al (gedeeltelijk, maargoed, dat is zo halfstalchtig.. dat kan het niet zijn) vaststaat. Daarvoor gebeurd er te veel dat anders niet te plaatsen is.
Nostra operatio est naturam mutation
pi_35135816
Wat nou als de toekomst het verleden is?
pi_35135998
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:18 schreef cognito_1987 het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat de toekomst nog niet vaststaat is dit inderdaad compleet logisch. Maar dat lijkt me bij iedereen wel bekend neem ik aan, de actie-reactie is alom.
Of de toekomst nog niet gedeeltelijk vast staat, en of er de vrijheid is om te kiezen voor het bewegen van je teen.. geen idee. De illusie bestaat in ieder geval en daar gaat het om.
Ik begin zelf de laatste tijd te neigen naar een toekomst die al (gedeeltelijk, maargoed, dat is zo halfstalchtig.. dat kan het niet zijn) vaststaat. Daarvoor gebeurd er te veel dat anders niet te plaatsen is.
Zolang je je in alles richtingen kunt blijven bewegen staat de toekomst nog niet vast..
In zekere zin maken wij de toekomst net zoals dat wij willen dat hij is, daarom kies je er b.v. voor om met de fiets naar je werk te gasan en niet met de bus.
pi_35137922
quote:
Zolang je je in alles richtingen kunt blijven bewegen staat de toekomst nog niet vast..
In zekere zin maken wij de toekomst net zoals dat wij willen dat hij is, daarom kies je er b.v. voor om met de fiets naar je werk te gasan en niet met de bus.
Jy bent de absolute alwetende? Wees daar voorzichtig mee. Niks is wat het lijkt dat het is. Als we van het verleden iets hebben geleerd is dat het wel.
Met boerenlogica komen we niet altijd op 'de waarheid', al kan het nog zo treffend zijn voor de alledag.

Hoe dan ook hebben we de illusie afgescheidenen te zijn met een vrije wil. Dat is wat vaststaat en niet veranderd, dat snap ik ook nog wel Aleen nu is de vraag,, is er meer? Kunnen we onze perceptie loslaten en van daar uit proberen te redeneren? Dat is iets voor de toekomst.
Voor nu kan ik alleen met zekerheid.. fout woord maar ok .. zeggen de dichtbijzijnde toekomst gedeeltelijk op en bepaalde manier vaststaat. Het mag controversieel klinken en wellicht zelfs aandachttrekend maargoed dat is wat mijn gedachte er in het kort over is. Een gedachte die niet op lucht is gebaseerd .. voorzover ik dat zie. Maargoed.. alles is mogelijk. Er zijn veel dwaalsporen die ons kunnen tergen. Ik heb de waarheid gelukkig ook niet in pacht. Zoiets zou onmogelijk zijn zonder 'bewijzen'.

Laats had ik hier opeens een bepaalde stroom van gedachtes over die zich centreerden rond de loosheid van de gedachte dat alleen het verleden is geweest en dat de toekomst nog moet komen. Het was een soort van eenheidsbewustzijn dat ik even mocht aanraken op de een of andere manier. Ik kwam voor een moment los van mijn persoonlijke kijk op de wereld.
Maargoed dat relativeer ik allemaal wel weer. Interessant is het om met deze materie bezig te zijn, maar ik kan voor mezelf zeggen dat ik er niet al te veel in moet doordraven, dat heeft geen enkele zin. Een pas op de plaats zo nu en dan is goed.
Nostra operatio est naturam mutation
pi_35140239
De toekomst is ook niet meer wat het geweest is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 16 februari 2006 @ 06:46:06 #73
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35142238
This is the future!!!!!

We leven in de toekomst!!!!

In de jaren 80 was dat niet zo erg het geval, maar ook door een andere soort wereld kun je denk ik zeggen dat dit de toekomst is. Misschien moet je het toekomst verhaal over meer jaren bekijken, dat je pas kunt spreken over de toekomst als je het ziet over een jaar of 20-30-40.

De toekomst kan ook staan voor een andere soort wereld. Andere communicatie en nog meer. Andere verhoudingen in de wereld en een andere soort economie en ga zo door.

Komt er in 2040 weer een heel andere manier van communiceren en reizen of nog meer snufjes, dan kun je in 2040 weer zeggen dat het een nieuwe toekomst is. Nu staat het stil wat betreft uitvindingen een beetje. Internet was een belangrijke te noemen.

Ik zie dus vandaag de toekomst eerder in het perspectief van..."In hoeverre veranderd alles in de wereld". Zijn er 5 jaar waar er amper wat veranderd lijkt te zijn, dan heeft het heden in zekere mate stil gestaan. Dan heeft vanzelfsprekend ook de toekomst niet veel gedaan qua verandering.
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:04:00 #74
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35151066
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:39 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Tolle Eckhart is zeer inspirerend
Het is natuurlijk een universeel feit, wat geen nieuw idee van Eckhart is.
Maar hij kan het wel inspirerend verwoorden ja.
Dit even om alle vooroordelen over een nieuw newage iets voor te zijn.
Op een hele simpele manier kan hij de essentie raken waar practisch alle religies naar verwijzen.
Toll
Helemaal mee eens Ik ga volgende week zijn laatste boek halen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:02:46 #75
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_35152994
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:04 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Ik ga volgende week zijn laatste boek halen
Die is goed, .

[ Bericht 4% gewijzigd door soulsurvivor op 16-02-2006 15:16:51 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"