quote:
![]()
hij zit er nog in...
De baarmoedermond is week, maar ze kan nog niet bij de vliezen.
Vind je het gek als er niks is dat er op drukt...
![]()
op het moment ligt hij in stuit (vanavond ongetwijfeld weer dwars..hij draait en woelt nog iedere dag....gisteravond is hij namelijk van dwars naar de andere kant en weer een stuk terug gedraaid.. eindresultaat stuit
![]()
)
De artsen die ik normaal heb waren er niet, ik had nu iemand anders.
De vrouw had zich nog helemaal niet ingelezen over de achtergrond en in wat er nou moet gebeuren.
![]()
Ze heeft me met een hoop gezwam en een stel slaaptabletten weer naar huis gestuurd,
terwijl ik mijn spullen al bij elkaar pak deelt ze me nog even mee dat als mijn vliezen spontaan breken ik echt een ambulance moet bellen.
"omdat ik anders op de navelstreng kan gaan zitten als ik b.v. met een taxi ga.... of dat de baby de navelstreng af kan knellen....."
Als de kans zo reëel is dat de navelstreng en al naar buiten komt zakken als nu mijn vliezen breken ( en dus het risico dat mijn kindje "stikt" omdat het afgekneld raakt) .... waarom stuurt het mens me dan weer naar huis
![]()
De arts van vrijdag (die ik nu een paar keer heb gehad en die dus ingelezen etc is) twijfelde al even en deze miep geeft me een stel slaaptabletten en de boodschap een ambulance te bellen als het kindje zich voor vrijdag aandient. (vrijdag moet ik in ieder geval weer terug komen).
Die slaaptabletten zijn ook grappig.
Ik zeg "nee dank je" (kan ze goed gebruiken hoor.. slaap al weken slecht, maar ik vertrouw dat niet)
Zegt ze stellig: "de baby merkt er echt níets van"
en ik nog: "en de volgende ochtend als ik mijn andere kinderen moet verzorgen en naar school moet brengen ? "
Zij: "nee, dan ben je weer gewoon fit."
etc....
Nu heb ik die dingen opgehaald en ze zullen echt heel licht zijn, een soort inslapers.
maar de bijsluiter zegt o.a.
Gebruik tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding
Er is onvoldoende informatie beschikbaar om te kunnen vaststellen of het gebruik van temazepam tijdens de zwangerschap veilig is. Tijdens de zwangerschap dient u temazepam slechts te gebruiken na overleg met uw arts.
Aangezien temazepam overgaat in de moedermelk, mag geen borstvoeding worden gegeven tijdens het gebruik van dit middel.
Daarnaast staat er in de bijsluiter dat het een wisselwerking met bepaalde medicijnen kan hebben... o.a. middelen die bij narcose verstrekt worden.. nou als mijn vliezen breken en het kindje dwars ligt.. krijg ik een ruggeprik en (lichte) narcose later voor de keizersnee.
Daarnaast staat er in de bijsluiter
Temazepam kan het reactie- en waarnemingsvermogen (ook de volgende dag) beïnvloeden.
en
De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen: slaperigheid overdag, afvlakking van het gevoel, verminderde waakzaamheid, verwardheid, vermoeidheid, hoofdpijn, duizeligheid, spierzwakte, onzeker lopen, dubbelzien. Deze bijwerkingen treden vooral op aan het begin van de behandeling en zijn meestal van voorbijgaande aard.
![]()
ik vind het humor.
(of juist niet)
Ze zal echt wel weten wat ze mij voroschrijft, maar ik kan het niet uitstaan als mensen dingen stelling beweren... terwijl je mag aannemen dat ze op de hoogte zijn van het tegendeel.
De bijsluiters zijn meestal overdreven, maar het staat er toch duidelijk.
Zeg dan: "Ja het middel kan een beetje effect hebben op je waaktoestand de volgende dag, er is niet precies bekend wat het voro effect op de zwangerschap heeft.. maar als ik als arts met alle wel beschikbare kennis de balans opmaak zie ik meer voordelen in het wel dan niet gebruiken van het middel. Ik ben ervan overtuigd dat het gewoon verantwoordelijk is.
Ik wil niet een "geruststel" verhaaltje.. ik wil gewoon antworod op mijn vragen.
![]()
Verder gaat het prima hoor.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill