vorige deeltjesquote:Lycoming Model FB V-8 (unsupercharged)
288.6 cubic inches
Valve arrangement: In block
Main bearings: 3
Oil capacity: 8 quarts
The Owner's Manual says 7 quarts, but it's wrong.
Coolant capacity: 28 quarts
Bore: 3 1/2 inches
Stroke: 3 3/4 inches
Compression ratio: 6.6 -1
Horsepower: 117 @ 3600rpm actual
Torque: 223 lb-ft @ 1800rpm
Auburn advertised 125 @ 3500rpm.
Firing Order: 2R - 1R - 3R - 4R - 1L - 3L - 4L - 2L
That's correct; on the FB engine one complete bank fires, then the other fires.
Lycoming Model FC V-8 (supercharged)
288.6 cubic inches
Valve arrangement: In block
Main bearings: 3
Oil capacity: 8 quarts
The Owner's Manual says 7 quarts, but it's wrong.
Coolant capacity: 28 quarts
Bore: 3 1/2 inches
Stroke: 3 3/4 inches
Compression ratio: 6.32 -1
Horsepower: 186-195 @ 4200rpm actual
Torque: 258 lb-ft @ 2800rpm - 273 @ 3000rpm
Lycoming's dynomometer charts show these horsepower and torque ranges for production engines. For some reason Auburn always advertised 170bhp, which was the output of the earliest test engines before cam grind and timing were tweaked.
Firing Order: 1L -3L - 3R - 2L - 2R - 1R - 4L - 4R
Schwitzer-Cummins centrifugal supercharger driven by bevel gears from camshaft
Gear ratio: 6-1 (impeller spins at 12,600rpm at peak horsepower rpms)
hebben ze geen overdekte fietsenstalling? kan ik daar mn ktm fijn neerzettenquote:Op maandag 13 februari 2006 09:56 schreef PeuRac het volgende:
De HAN zit nog net ten zuiden van de A12, scheelt niet zoveel, vlakbij het spoor (station Presikhaaf is vlakbij, 5min lopen meende ik). En er is niet zo heel veel parkeerplek daar hoor, de parkeerplaats is altijd overvol![]()
Nooit op gelet, die paar keer dat ik er ben geweest, ben ik met de auto gegaanquote:Op maandag 13 februari 2006 09:58 schreef Youp het volgende:
[..]
hebben ze geen overdekte fietsenstalling? kan ik daar mn ktm fijn neerzetten
hij moet natuurlijk wel uren niksen in de tussentijd eh....quote:Op maandag 13 februari 2006 10:14 schreef Klonk het volgende:
dat zijn toch geen normale tijden meer, vooral die donderdag
ik woonde in Klarendal naast de molen met de sexshop erinquote:Op maandag 13 februari 2006 09:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Woonde je aan de andere kant van het spoor dan? Want aan de centrum zijde van het spoor is de helft van de parkeerplaatsen voor vergunninghouders en/of betaald.
dat hebben ze jaquote:Op maandag 13 februari 2006 09:58 schreef Youp het volgende:
[..]
hebben ze geen overdekte fietsenstalling? kan ik daar mn ktm fijn neerzetten
* Klonk mompelt iets over rukkenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:18 schreef BoJo het volgende:
mijn auto klonk vanochtend eng stil, of ik ben doof aan het worden![]()
mwah beetje proppenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:18 schreef vlad het volgende:
[..]
dat hebben ze jaal is het wel een kleintje
scheelt wel dat ik 's ochtends net zo goed geconcentreerd moet zijn als 's avonds. Kan niet ff zeggen van: 'nu doe ik ff een dutje' tijdens het rijdenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:15 schreef Hugster het volgende:
[..]
hij moet natuurlijk wel uren niksen in de tussentijd eh....
Of je reed misschien rustigerquote:Op maandag 13 februari 2006 10:18 schreef BoJo het volgende:
mijn auto klonk vanochtend eng stil, of ik ben doof aan het worden![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 10:34 schreef Klonk het volgende:
ik ga mijn vissen gelukkig maken, m'n aquarium maar eens een grote beurt geven, kunnen ze ook weer naar buiten kijken.
ooooh dan.... niet overdrijvenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:36 schreef Klonk het volgende:
groen nog niet, maar gewoon te vies voor mijn doen, ben er nogal zuinig op
ik heb een thermoskan naast me staanquote:Op maandag 13 februari 2006 10:37 schreef PeuRac het volgende:
ik wil koffie, maar geen zin om het te zetten
quote:Op maandag 13 februari 2006 10:37 schreef Klonk het volgende:
zeg maar het verschil tussen een vieze bril en een bril die net met liefde door de opticien is schoongemaakt, dat zullen mijn vissies dadelijk meemaken
misschien is je piepende multi-riem eindelijk geknapt en zijn je aanlopende poelies afgebroken?quote:
quote:Op maandag 13 februari 2006 10:45 schreef Youp het volgende:
[..]
misschien is je piepende multi-riem eindelijk geknapt en zijn je aanlopende poelies afgebroken?
Het is been BMWquote:Op maandag 13 februari 2006 10:45 schreef Youp het volgende:
[..]
misschien is je piepende multi-riem eindelijk geknapt en zijn je aanlopende poelies afgebroken?
foto?quote:Op maandag 13 februari 2006 10:36 schreef Klonk het volgende:
groen nog niet, maar gewoon te vies voor mijn doen, ben er nogal zuinig op
oja... rijden met een 745 waar de multi-riem van kapot is is een vernieuwende ervaring, dat kan ik je wel vertellenquote:
Klassiekerquote:Op maandag 13 februari 2006 10:59 schreef BoJo het volgende:
Hier was ook de multiriem van geknapt tijdens het rond pendelen van klanten en de Renault als reclame object![]()
[afbeelding]
mjah, je hebt dan wel 100% designquote:Op maandag 13 februari 2006 11:01 schreef Hugster het volgende:
[..]
Klassieker
Leuke reclame voor ze ook [afbeelding]
quote:Op maandag 13 februari 2006 11:07 schreef Youp het volgende:
[..]
mjah, je hebt dan wel 100% design horror
in godsnaam niet zegquote:Op maandag 13 februari 2006 10:41 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb een thermoskan naast me staan
[..]
[afbeelding]
ik dacht, misschien ziet het er wel zo uit
vind ze nagenoeg allemaal oerlelijk maar een clio V6 zou ik wel willen hebbenquote:Op maandag 13 februari 2006 11:13 schreef PeuRac het volgende:
Niet alle Renaults zijn slecht (of een gegeven paard mag je niet in de bek kijken)
Had je toen trouwens een klant in de auto of nietquote:Op maandag 13 februari 2006 10:59 schreef BoJo het volgende:
Hier was ook de multiriem van geknapt tijdens het rond pendelen van klanten en de Renault als reclame object![]()
[afbeelding]
Laguna 3.0 v6 was ook niet verkeerdquote:Op maandag 13 februari 2006 11:14 schreef Youp het volgende:
[..]
vind ze nagenoeg allemaal oerlelijk maar een clio V6 zou ik wel willen hebben
ik ken een trafic met bijna 3 ton op de teller, zonder noemenswaardige problemenquote:Op maandag 13 februari 2006 11:13 schreef PeuRac het volgende:
Niet alle Renaults zijn slecht (of een gegeven paard mag je niet in de bek kijken)
nee, echt niks voor mijquote:Op maandag 13 februari 2006 11:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Laguna 3.0 v6 was ook niet verkeerdhelaas moeten inleveren toen ik mn vriendin aan de kant zette
Als jij van de pa van je vriendin een nieuwe auto krijgt van 50.000 euro en hij vind die auto helemaal geweldig, dan ga je echt niet zeiken dat je em niks vind hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |