vorige deeltjesquote:Lycoming Model FB V-8 (unsupercharged)
288.6 cubic inches
Valve arrangement: In block
Main bearings: 3
Oil capacity: 8 quarts
The Owner's Manual says 7 quarts, but it's wrong.
Coolant capacity: 28 quarts
Bore: 3 1/2 inches
Stroke: 3 3/4 inches
Compression ratio: 6.6 -1
Horsepower: 117 @ 3600rpm actual
Torque: 223 lb-ft @ 1800rpm
Auburn advertised 125 @ 3500rpm.
Firing Order: 2R - 1R - 3R - 4R - 1L - 3L - 4L - 2L
That's correct; on the FB engine one complete bank fires, then the other fires.
Lycoming Model FC V-8 (supercharged)
288.6 cubic inches
Valve arrangement: In block
Main bearings: 3
Oil capacity: 8 quarts
The Owner's Manual says 7 quarts, but it's wrong.
Coolant capacity: 28 quarts
Bore: 3 1/2 inches
Stroke: 3 3/4 inches
Compression ratio: 6.32 -1
Horsepower: 186-195 @ 4200rpm actual
Torque: 258 lb-ft @ 2800rpm - 273 @ 3000rpm
Lycoming's dynomometer charts show these horsepower and torque ranges for production engines. For some reason Auburn always advertised 170bhp, which was the output of the earliest test engines before cam grind and timing were tweaked.
Firing Order: 1L -3L - 3R - 2L - 2R - 1R - 4L - 4R
Schwitzer-Cummins centrifugal supercharger driven by bevel gears from camshaft
Gear ratio: 6-1 (impeller spins at 12,600rpm at peak horsepower rpms)
hebben ze geen overdekte fietsenstalling? kan ik daar mn ktm fijn neerzettenquote:Op maandag 13 februari 2006 09:56 schreef PeuRac het volgende:
De HAN zit nog net ten zuiden van de A12, scheelt niet zoveel, vlakbij het spoor (station Presikhaaf is vlakbij, 5min lopen meende ik). En er is niet zo heel veel parkeerplek daar hoor, de parkeerplaats is altijd overvol![]()
Nooit op gelet, die paar keer dat ik er ben geweest, ben ik met de auto gegaanquote:Op maandag 13 februari 2006 09:58 schreef Youp het volgende:
[..]
hebben ze geen overdekte fietsenstalling? kan ik daar mn ktm fijn neerzetten
hij moet natuurlijk wel uren niksen in de tussentijd eh....quote:Op maandag 13 februari 2006 10:14 schreef Klonk het volgende:
dat zijn toch geen normale tijden meer, vooral die donderdag
ik woonde in Klarendal naast de molen met de sexshop erinquote:Op maandag 13 februari 2006 09:42 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Woonde je aan de andere kant van het spoor dan? Want aan de centrum zijde van het spoor is de helft van de parkeerplaatsen voor vergunninghouders en/of betaald.
dat hebben ze jaquote:Op maandag 13 februari 2006 09:58 schreef Youp het volgende:
[..]
hebben ze geen overdekte fietsenstalling? kan ik daar mn ktm fijn neerzetten
* Klonk mompelt iets over rukkenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:18 schreef BoJo het volgende:
mijn auto klonk vanochtend eng stil, of ik ben doof aan het worden![]()
mwah beetje proppenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:18 schreef vlad het volgende:
[..]
dat hebben ze jaal is het wel een kleintje
scheelt wel dat ik 's ochtends net zo goed geconcentreerd moet zijn als 's avonds. Kan niet ff zeggen van: 'nu doe ik ff een dutje' tijdens het rijdenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:15 schreef Hugster het volgende:
[..]
hij moet natuurlijk wel uren niksen in de tussentijd eh....
Of je reed misschien rustigerquote:Op maandag 13 februari 2006 10:18 schreef BoJo het volgende:
mijn auto klonk vanochtend eng stil, of ik ben doof aan het worden![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 10:34 schreef Klonk het volgende:
ik ga mijn vissen gelukkig maken, m'n aquarium maar eens een grote beurt geven, kunnen ze ook weer naar buiten kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |