Exact. Hij vraagt er om. En die soennitische vriendjes in de rest van het M-O zullen er toch geen probleem van maken. Iran is een onwijs gevaarlijk land. We hoeven enkel een paar installaties plat te gooien, niets meer. En hun reactie, ach. Ze kregen Irak ook niet plat.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:26 schreef Bauhaus het volgende:
Het zal tijd worden !
En nu eens de boel GOED aanpakken in plaats van dat halfzachte zoals in Iraq
En diteau voor elk ander groot land I presume.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:38 schreef NJ het volgende:
Het is toch beleid van het Amerikaanse ministerie van Defensie om voor elk land ter wereld een eventueel aanvalsplan klaar te hebben?
Waarmee ? met warme bollen stront zeker ?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:36 schreef Benji-NL het volgende:
Als retaliation gooit Iran Denemarken plat
Ja daarom, het is ook opzich non-nieuws. Er moet gewoon wekelijks even "VSquote:Op zondag 12 februari 2006 16:38 schreef NJ het volgende:
Het is toch beleid van het Amerikaanse ministerie van Defensie om voor elk land ter wereld een eventueel aanvalsplan klaar te hebben?
Tuurlijk, want de VS heeft ook geen historie van landen binnenvallen he?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Ja daarom, het is ook opzich non-nieuws. Er moet gewoon wekelijks even "VS" geroepen kunnen worden.
Tja, omdat die ouderwetse atoombommen zoveel rotzooi maken.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:40 schreef dvdfreak het volgende:
En waarom de VS wel verder gaat met het ontwikkelen van nucleare wapens?
De Arabieren hebben anders genoeg geprobeerd daar wat aan te doen.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:40 schreef dvdfreak het volgende:
En waarom de VS wel verder gaat met het ontwikkelen van nucleare wapens?
En Israel die ook 200 wapens heeft maar ook niks word gedaan
En waarom niet gewoon afbreken?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:41 schreef Duritz het volgende:
[..]
Tja, omdat die ouderwetse atoombommen zoveel rotzooi maken.
Dude, heb je nou echt een referral-programma in je signature staan? Kapitalist in de dop dat je bent!quote:Op zondag 12 februari 2006 16:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, want de VS heeft ook geen historie van landen binnenvallen he?
Wij zijn nog een stapje erger dan Iran, want het congress heeft al een wet aangenomen dat de President Nederland mag binnenvallen als er een Amerikaan wordt vastgehouden door het Internationaal Strafhof in Den Haag.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Overigens heeft de VS plannen uitgewerkt voor de invasie van zo'n beetje elk land. Zelfs Nederland. Niet dat het ooit nodig zal zijn, maar toch.
Waarom wel?quote:
Die plannen bedoelde ik ja. Ik meen dat ze dan bij Scheveningen met landingsvoertuigen willen binnenvallen.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:42 schreef NJ het volgende:
[..]
Wij zijn nog een stapje erger dan Iran, want het congress heeft al een wet aangenomen dat de President Nederland mag binnenvallen als er een Amerikaan wordt vastgehouden door het Internationaal Strafhof in Den Haag.
Balen dat niet alleen het laatste onzin is of wel?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
WO1 - begonnen door Duitsland
WO2 - begonnen door Duitsland
WO3 - begonnen door de VS...
Dan moeten ze wellicht snel zijn,quote:Op zondag 12 februari 2006 16:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat China WO3 start
Ik denk dat Taiwan onderhandelbaar is. Wellicht Taiwan voor een groot parkeerdek in Noord-Korea?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:56 schreef Bauhaus het volgende:
[..]
Dan moeten ze wellicht snel zijn,
of op het moment dat de VS Iran aanpakt, stomen zij op naar Taiwan ?
Ben bang van niet, dan blokkeren de Chinezen namelijk alle handelsroutes van en naar Azie, en dat kan Amerika simpelweg niet tolereren. Vandaar dat er ook altijd een taskforce in de buurt is die eventuele Chinese agressie moeiteloos de kop kan indrukken.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:58 schreef Duritz het volgende:
[..]
Ik denk dat Taiwan onderhandelbaar is. Wellicht Taiwan voor een groot parkeerdek in Noord-Korea?
Nog niet. China wordt enorm machtig, maar dat heeft nog eventjes tijd nodig.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:56 schreef Bauhaus het volgende:
[..]
Dan moeten ze wellicht snel zijn,
of op het moment dat de VS Iran aanpakt, stomen zij op naar Taiwan ?
quote:Op zondag 12 februari 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
WO1 is begonnen door Servië...quote:Op zondag 12 februari 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Daar zijn ze al een jaar of twintig mee bezig, de Sunday Telegraph is lekker op tijd.quote:Op zondag 12 februari 2006 16:17 schreef dvdfreak het volgende:
De Britse krant de Sunday Telegraph meldt vandaag dat strategen in de Verenigde Staten werken aan plannen hoe Iran het beste kan worden aangevallen.
Moeten al die mensen daar dood ofzo?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:26 schreef Bauhaus het volgende:
Het zal tijd worden !
En nu eens de boel GOED aanpakken in plaats van dat halfzachte zoals in Iraq
Scheelt in ieder geval geld !!!!quote:Op zondag 12 februari 2006 17:40 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Moeten al die mensen daar dood ofzo?
Misschien moeten we de moslims hier dan ook maar dwingen om gezamelijk te douchen?
quote:
Water is schaars in die landen..quote:Op zondag 12 februari 2006 17:40 schreef doemaardrie het volgende:
Misschien moeten we de moslims hier dan ook maar dwingen om gezamelijk te douchen?
het ligt toch wel wat gecompliceerderquote:Op zondag 12 februari 2006 17:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Servië is zelf op het ultimatum van oostenrijk-Hongarije ingegaan, waarvan men dacht dat het onaanvaardbaar was. Duitsland gaf O-H de blanco cheque.
waarschijnlijk wel dus...quote:
De Amerikaanse luchtmacht is echt oppermachtig, ik denk niet dat ze veel weerstand zullen ondervinden.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:05 schreef Vassili_Z het volgende:
Vergeet ook niet dat iran geen Irak is. Hoessein's kerncentrales gingen heel makkelijk neer door Amerikaanse bommen omdat Hoessein zich er niet op berekend had. Iran is er wel op berekend.
waarbij gezegt mag worden dat china en rusland nu ook aan de zijde van de vs staanquote:Op zondag 12 februari 2006 18:05 schreef Vassili_Z het volgende:
Vraag me af wat de tegenplannen van Iran zullen zijn.
VS-aanval op Iran zou diplomatiek heel onverstandig wezen gezien Irans belangrijke economische betrekkingen voor en met China.
Vergeet ook niet dat iran geen Irak is. Hoessein's kerncentrales gingen heel makkelijk neer door Amerikaanse bommen omdat Hoessein zich er niet op berekend had. Iran is er wel op berekend.
Ja iets plat gooien is niet zo moeilijk maar dan begint de ellende pas. Zie Afghanistan en Irak.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
De Amerikaanse luchtmacht is echt oppermachtig, ik denk niet dat ze veel weerstand zullen ondervinden.
In een berisping en of sancties. Niet in het binnenvallen van het land.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarbij gezegt mag worden dat china en rusland nu ook aan de zijde van de vs staan
Klopt. En dat zijn ze al jaren. Het bombarderen van de Ho-Chi-Minh route was ook niets meer dan anderhalf squadron oppermachtige straaljagers die schoten op een gozer die een fiets duwde.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja iets plat gooien is niet zo moeilijk maar dan begint de ellende pas. Zie Afghanistan en Irak.
De VS zijn veel te technologisch en onderschatten het guerrilla karakter van dit soort oorlogen. Daar heb je echt niets aan supersonische straaljagers.
ligt er ook aan wat hun plannen zijn. Als ze alleen de nuclaire installaties willen vernietigen, is een luchtoorlog van een paar dagen voldoende.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja iets plat gooien is niet zo moeilijk maar dan begint de ellende pas. Zie Afghanistan en Irak.
De VS zijn veel te technologisch en onderschatten het guerrilla karakter van dit soort oorlogen. Daar heb je echt niets aan supersonische straaljagers.
We kunnen opstaan voor de vrede wat we willen, maar daar trekken de extremisten in Iran zich niets van aan. Was het maar allemaal zo simpel, zou prachtig zijn!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:25 schreef Kizzy het volgende:
Ik verwacht toch dat er meer mensen voor de vrede opstaan en weer gaan demonstreren!
Ik zit niet te wachten op al die ellendige oorlogen die de mensen alleen kunnen voeren!
Walgelijk dit alles!
Als ik dit allemaal zo lees wordt ik er erg verdrietig van!
Als de VS al militair ingrijpt, zal het hierbij blijven. Het leger kan nóg een land bezetten niet aan.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ligt er ook aan wat hun plannen zijn. Als ze alleen de nuclaire installaties willen vernietigen, is een luchtoorlog van een paar dagen voldoende.
Iran zou het zomaar als een reden kunnen zijn om Irak te bevrijden, of om Israel aan te pakken...quote:Op zondag 12 februari 2006 18:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Als de VS al militair ingrijpt, zal het hierbij blijven. Het leger kan nóg een land bezetten niet aan.
Kan men goed aan, als men het echt zou willen. Dan hebben we het wel over 500.000 soldaten plus en 10.000de doden!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Als de VS al militair ingrijpt, zal het hierbij blijven. Het leger kan nóg een land bezetten niet aan.
En alleen aanvallen is slechts een vertraging van het Iraanse programma. Dus een hoop geld en een hoop kwade gezichten, financieel vleugellam, nee ik denk dat de VS zich wel twee bedenkt voor ze dat avontuur aangaan.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:32 schreef NJ het volgende:
Als je nu al ziet hoe dun de spoeling is voor de soldaten in Afghanistan en Irak, hoeveel uitzendingen er verlengd worden, omdat er te weinig manschappen en hoeveel de VS al aan het terugtrekken is om dat op te vangen, dan lijkt het me heel sterk dat ze in staat zijn om nu een land als Iran, met een enorme VS-haat, in te nemen en bezet te houden.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kan men goed aan, als men het echt zou willen. Dan hebben we het wel over 500.000 soldaten plus en 10.000de doden!
Precies, hoewel de VS die vertraging ook kunnen zien als het uitstel dat ze nodig hebben om genoeg troepen te verzamelen voor een invasie, maar ik denk dat dat een lange termijnplanning is waar de VS zich nog niet aan waagt.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:36 schreef eL. het volgende:
[..]
En alleen aanvallen is slechts een vertraging van het Iraanse programma. Dus een hoop geld en een hoop kwade gezichten, financieel vleugellam, nee ik denk dat de VS zich wel twee bedenkt voor ze dat avontuur aangaan.
Stel dat de VS alleen de nuclaire installaties platgooien dat is niet zo lastig maar ik denk niet dat Iran zoiets pikt en andere landen in de Arabische wereld zullen ook niet echt blij zijn. Daarnaast nemen de anti-Amerikaanse sentimenten in Afghanistan en Irak alleen maar toe en heb je dus de vlam in de pan.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
ligt er ook aan wat hun plannen zijn. Als ze alleen de nuclaire installaties willen vernietigen, is een luchtoorlog van een paar dagen voldoende.
maar het land binnenvallen met grondtroepen kan inderdaad heel lastig worden
Waarop baseer jij dat ? De troepen in Iraq beslaan ongeveer 10% van de totale krijgsmacht, dus als de nood aan de man komt zal Iran aanpakken ook niet echt een probleem zijn. En ze hoeven Iran ook niet perse te bezetten, daar zit niemand op te wachten. De infastructuur vernietigen is al voldoende, dan zullen ze het de eerstvolgende decennia wel uit hun hoofd laten om weer zo'n bek op te zetten.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:32 schreef NJ het volgende:
[..]
dat zei ik al.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:52 schreef MrBean het volgende:
Als je dat kaartje ziet wordt Nederland nét niet geraakt
een sanctie kan ook militair ingrijpen zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:24 schreef NJ het volgende:
[..]
In een berisping en of sancties. Niet in het binnenvallen van het land.
Economische sancties.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een sanctie kan ook militair ingrijpen zijn.
verder lijkt het mij dat de chinezen nu ook wel doorhebben dat het niet meer af te wenden is.
lijkt mij niet verstandig van iran want dan zou het weleens kunnen gebeuren dat ze wel bezet gaan worden.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Iran zou het zomaar als een reden kunnen zijn om Irak te bevrijden, of om Israel aan te pakken...
daar zal het wel mee beginnenquote:
idd financieel kan het lastiger worden maar ook daar valt een mouw aan te passen de VS heeft iest van een miljoen soldaten en er zitten er maar iets van 10000 in afghanistan en iets van 130.000 in irak.quote:Op zondag 12 februari 2006 19:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarop baseer jij dat ? De troepen in Iraq beslaan ongeveer 10% van de totale krijgsmacht, dus als de nood aan de man komt zal Iran aanpakken ook niet echt een probleem zijn. En ze hoeven Iran ook niet perse te bezetten, daar zit niemand op te wachten. De infastructuur vernietigen is al voldoende, dan zullen ze het de eerstvolgende decennia wel uit hun hoofd laten om weer zo'n bek op te zetten.
quote:Op zondag 12 februari 2006 19:28 schreef faberic het volgende:
Heel stilletjes vind ik het wel vet eigenlijk.
dat plan ligt er al jarenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:14 schreef Monidique het volgende:
Tsja, mja, sja. Hoewel ik het onwaarschijnlijk acht dat Amerika Iran gaat aanvallen, omdat de gevolgen volgens mij rampzalig zullen zijn, hangt er toch een agressieve, beangstigende sfeer, alsof ze, net als bij Irak, al besloten hebben oorlog te voeren.
Ongetwijfeld. Maar het wordt nu naar buiten gelekt. En er zijn wel meer berichten geweest de laatste tijd.quote:
ik zeg volgende maand is het de VS/navo niet dan wel israelquote:Op zondag 12 februari 2006 20:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar het wordt nu naar buiten gelekt. En er zijn wel meer berichten geweest de laatste tijd.
De Navo zal niet aanvallen, dat lijkt me onmogelijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik zeg volgende maand is het de VS/navo niet dan wel israel
niet dat ik zo pro VS ben maar ik denk dat dat nog wel even gaat durenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:30 schreef KritischBlikje het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de dag dat de opkomende globale grootmachten, Amerika op haar plaats zetten.
Dat is al eens gebeurdquote:Op zondag 12 februari 2006 20:30 schreef KritischBlikje het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de dag dat de opkomende globale grootmachten, Amerika op haar plaats zetten.
de navo bestaat uit de VS en de EU (ruwweg) en eer de EU het ook wel gehad heeft met iran acht ik de kans niet klein dat onder het mom van internationale steun er een navo missie van gemaakt wordtquote:Op zondag 12 februari 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Navo zal niet aanvallen, dat lijkt me onmogelijk.
Ik kan mij niet voorstellen dat alle NAVO-landen instemmen met een oorlog tegen Iran.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de navo bestaat uit de VS en de EU (ruwweg) en eer de EU het ook wel gehad heeft met iran acht ik de kans niet klein dat onder het mom van internationale steun er een navo missie van gemaakt wordt
Amerika verzint wel een reden zodat zij alle landen achter zich kan scharenquote:Op zondag 12 februari 2006 20:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat alle NAVO-landen instemmen met een oorlog tegen Iran.
en dat was logisch irak had dan ook helemaal niks van doen met 9/11 en wmd`s die oorlog was net zo legaal als duitsland`s bezetting van tjechoslowakijequote:Op zondag 12 februari 2006 20:36 schreef __Saviour__ het volgende:
De aanval op Irak was ook niet in navo-verband, omdat er een paar huilie lidstaten tussen zaten.
het wordt weer een nieuwe 'coaltion of the willing' denk ik.
Dat is in het geval van Irak ook niet gelukt.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:37 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Amerika verzint wel een reden zodat zij alle landen achter zich kan scharen![]()
china werkt momenteel mee aan het voorbereiden voor een resolutie waar om sancties gevraagd wordtquote:Op zondag 12 februari 2006 20:36 schreef Vassili_Z het volgende:
Sancties zullen iig helemaal niet helpen tegen Iran. De geschiedenis leert dat sancties een regime nog steviger in het zadel helpt en bovendien kan Iran voor een groot gedeelte op China vertrouwen wat de economische nadelen van de sancties betreft.
het ook over een aanval niet een oorlogquote:Op zondag 12 februari 2006 20:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat alle NAVO-landen instemmen met een oorlog tegen Iran.
Een aanval zal tot een oorlog leiden. Het is geen Servië.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het ook over een aanval niet een oorlog
dubbelquote:Op zondag 12 februari 2006 20:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
ik weet het niet bij een aanval zijn ze alleen hun kans op atoomwapens kwijt met een oorlog heel hun land.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een aanval zal tot een oorlog leiden. Het is geen Servië.
Ja, en er is nu ook oorlog in Irak.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik weet het niet bij een aanval zijn ze alleen hun kans op atoomwapens kwijt met een oorlog heel hun land.
dat zeiden ze trouwens ook over irak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |