abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35013524
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik weet het niet bij een aanval zijn ze alleen hun kans op atoomwapens kwijt met een oorlog heel hun land.

dat zeiden ze trouwens ook over irak
Ja, en er is nu ook oorlog in Irak.
pi_35013607
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, en er is nu ook oorlog in Irak.
ik heb het over de israelische aanval op irak niet de huidige oorlog
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_35013669
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik heb het over de israelische aanval op irak niet de huidige oorlog
O, zo. Irak was toen al verwikkeld in een oorlog die het maar net aankon.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:48:01 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35013727
Als er een land is dat ervaring heeft met massavernietigingswapens dan is het Iran wel.. door Irak bestookt. Die zullen echt wel 2x nadenken voordat ze ze zelf gaan gebruiken
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35013793
Daarnaast was de Israëlische aanval natuurlijk peanuts vergeleken met wat nodig is om het Iraanse kernwapenprogramma op zo'n zelfde manier te vertragen.
pi_35013797
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, zo. Irak was toen al verwikkeld in een oorlog die het maar net aankon.
en als iran doorzet komt het in de zelfde positie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_35013843
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:
Daarnaast was de Israëlische aanval natuurlijk peanuts vergeleken met wat nodig is om het Iraanse kernwapenprogramma op zo'n zelfde manier te vertragen.
waar tegenover staat dat er ook veel meer recources voor handen zijn
bv B2, tomahawks, bunkerbusters, etc etc.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:51:23 #108
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35013867
alsof het bombarderen van die centrales en onderzoekfaciliteiten voldoende zal zijn. Alsof Iran zal zeggen: mjah is goed, het was eigenlijk ook wel fout wat we deden, bedankt VS.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_35013972
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:51 schreef DionysuZ het volgende:
alsof het bombarderen van die centrales en onderzoekfaciliteiten voldoende zal zijn. Alsof Iran zal zeggen: mjah is goed, het was eigenlijk ook wel fout wat we deden, bedankt VS.
nee het zal een hoop geschreeuw gaan opleveren en ze zullen weer opnieuw beginnen maar ze zouden een flink stuk terug gezet worden zeker als hun centrifuges worden vernietigd.
dan moeten ze weer de zwarte markt op om nieuwe te vergaren en die krengen zijn schaars
pi_35013981
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waar tegenover staat dat er ook veel meer recources voor handen zijn
bv B2, tomahawks, bunkerbusters, etc etc.
Dat is waar, maar dat betekent dus dat een aanval op Iran veel heviger zal zijn dan die Israëlische missie in '81 en dat wat men allemaal zei over de aanval op Irak, waarover trouwens volgens mij niets gezegd kan zijn, niet sowieso toepasbaar is op de huidige situatie.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:54:37 #111
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35014020
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee het zal een hoop geschreeuw gaan opleveren en ze zullen weer opnieuw beginnen maar ze zouden een flink stuk terug gezet worden zeker als hun centrifuges worden vernietigd.
dan moeten ze weer de zwarte markt op om nieuwe te vergaren en die krengen zijn schaars
je denkt (of hoopt) dat het daarbij blijft? Als het daarbij zou blijven, waarom dan uberhaupt aanvallen, dan blijken ze toch slim genoeg te zijn om niet zomaar met bommetjes te gaan gooien.
pi_35014180
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat betekent dus dat een aanval op Iran veel heviger zal zijn dan die Israëlische missie in '81 en dat wat men allemaal zei over de aanval op Irak, waarover trouwens volgens mij niets gezegd kan zijn, niet sowieso toepasbaar is op de huidige situatie.
ja er zijn meer faciliteiten en ze zitten onder de grond. dus er is meer geweld nodig

het ging mij er dan ook over dat er altijd weer van die doemverhalen zijn dat de wereld dan ten onder zal gaan.

offtopic
tv-tip 2120 tegenlicht.
pi_35014225
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:54 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je denkt (of hoopt) dat het daarbij blijft? Als het daarbij zou blijven, waarom dan uberhaupt aanvallen, dan blijken ze toch slim genoeg te zijn om niet zomaar met bommetjes te gaan gooien.
ik geloof ook wel dat ze ze niet snel zullen gebruiken maar de meeste landen zijn van mening dat iran nooit in de positie mag komen om ze te KUNNEN gebruiken
pi_35014279
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja er zijn meer faciliteiten en ze zitten onder de grond. dus er is meer geweld nodig

het ging mij er dan ook over dat er altijd weer van die doemverhalen zijn dat de wereld dan ten onder zal gaan.
Ik denk niet dat de wereld ten onder zal gaan.
  zondag 12 februari 2006 @ 21:01:15 #115
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35014303
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik geloof ook wel dat ze ze niet snel zullen gebruiken maar de meeste landen zijn van mening dat iran nooit in de positie mag komen om ze te KUNNEN gebruiken
waarom Iran niet maar Israel wel? Of pakistan? Of Noord-Korea?
pi_35014349
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom Iran niet maar Israel wel? Of pakistan? Of Noord-Korea?
alle 3 niet
  Donald Duck held zondag 12 februari 2006 @ 21:02:13 #117
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35014354
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zag eens een documentaire op Discovey. Ze hebben heel wat 'leuk' spul. Zoals bommen die moeiteloos door vele meters dik beton heen gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 12 februari 2006 @ 21:03:18 #118
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35014394
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

alle 3 niet
waarom dan wel militaire sancties tegen Iran terwijl die nog helemaal geen bom hebben en die anderen wel?
pi_35014546
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:03 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

waarom dan wel militaire sancties tegen Iran terwijl die nog helemaal geen bom hebben en die anderen wel?
dat is het probleem als ze eenmaal een bom hebben kun je er weinig meer tegen doen

met NK zijn ze al 25 jaar bezig. (maar dat is de bufferstaat van china dus dat houdt china tegen)
en pakistan is gewoon helemaal misgelopen.
israel heeft dat verdrag nooit ondertekend. en ligt gevoelig in het westen.

maar ik ben nu tv kijken
  zondag 12 februari 2006 @ 21:07:55 #120
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35014597
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is het probleem als ze eenmaal een bom hebben kun je er weinig meer tegen doen

met NK zijn ze al 25 jaar bezig. (maar dat is de bufferstaat van china dus dat houdt china tegen)
en pakistan is gewoon helemaal misgelopen
het is niet eens zeker OF ze een bom gaan maken, maar toch is de oorlogsmachine al aan het lopen.
pi_35014656
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:07 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

het is niet eens zeker OF ze een bom gaan maken, maar toch is de oorlogsmachine al aan het lopen.
Gezien de misleidingen en het zand in de ogen strooien door Iran, kun je wel tot de conclusie komen dat ze kernwapens willen. En je kunt het ze niet kwalijk nemen.
pi_35014686
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:07 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

nu dat is bijna zeker ze hebben het U-238 teveel verrijkt om het veilig te kunnen gebruiken in een kerncentrale.

en dan hadden ze het aanbod van rusland niet afgeslagen om het onder russische supervisie te doen
pi_35014731
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en dan hadden ze het aanbod van rusland niet afgeslagen om het onder russische supervisie te doen
Mja, als je kijkt naar de gascrises tussen Rusland en verscheidene vroegere Sovjet-staten, is het begrijpelijk dat geen enkel land afhankelijk wil zijn van Rusland.
  zondag 12 februari 2006 @ 21:11:23 #124
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35014748
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gezien de misleidingen en het zand in de ogen strooien door Iran, kun je wel tot de conclusie komen dat ze kernwapens willen. En je kunt het ze niet kwalijk nemen.
toch vind ik dat er meer nodig is dan vermoedens om over te gaan tot een grootschalige aanval. Overigens wordt Israel financieel en militair gesteund door de VS, terwijl zij ook kernwapens hebben (alhoewel ze het nog steeds ontkennen) en zowat iedere VN resolutie negeren. Beetje meten met 2 maten
  zondag 12 februari 2006 @ 22:23:18 #125
118438 no-way
I need a hug !
pi_35018073
Bush " I'm all for world peace, and i'll bomb the hell out of anybody who try's to stop me"
this is gonna hurt!!!
pi_35018717
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:23 schreef no-way het volgende:
Bush " I'm all for world peace, and i'll bomb the hell out of anybody who try's to stop me"
grappig.
  zondag 12 februari 2006 @ 22:48:13 #127
118438 no-way
I need a hug !
pi_35019216
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:36 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

grappig.
spank you very much
this is gonna hurt!!!
  zondag 12 februari 2006 @ 23:07:21 #128
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35020048
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:51 schreef DionysuZ het volgende:
Ik denk dat Iran dan hard terug slaat
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35021481
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk dat Iran dan hard terug slaat
Met hooivorken zeker ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 februari 2006 @ 23:48:53 #130
118438 no-way
I need a hug !
pi_35021627
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Met hooivorken zeker ?
No they'll kidnap some european journalist, that 'll show Bush who's boss
this is gonna hurt!!!
pi_35021633
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:17 schreef dvdfreak het volgende:
De Britse krant de Sunday Telegraph meldt vandaag dat strategen in de Verenigde Staten werken aan plannen hoe Iran het beste kan worden aangevallen. Een aanval op de Islamitische Republiek wordt als laatste middel gezien om te voorkomen dat het land de beschikking krijgt over een productielijn voor kernwapens.

De strategen staan in verbinding met het bureau van de minister van Defensie Donald Rumsfeld. De VS zouden Iran moeten aanvallen als alle diplomatieke middelen zijn uitgeput. Onderzocht wordt onder meer hoe het beste verwoestende bombardementen kunnen worden uitgevoerd op plaatsen waar Iran nucleaire handelingen verricht. Dat zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren middels raketten die worden afgevuurd vanaf onderzeeërs.
[afbeelding]
Bron: FP
Omdat Europa weer te laf is mag de VS (wederom) de kastanjes uit het vuur halen. Hopelijk reageren ze snel, want een land als Iran met kernwapens laten spelen, is als een geestelijk gehandicapt met een jerrycan benzine en een aansteker.
pi_35022350
quote:
Op zondag 12 februari 2006 23:49 schreef Mijnheer_haring het volgende:

[..]

Omdat Europa weer te laf is mag de VS (wederom) de kastanjes uit het vuur halen. Hopelijk reageren ze snel, want een land als Iran met kernwapens laten spelen, is als een geestelijk gehandicapt met een jerrycan benzine en een aansteker.
Het is niet zozeer dat Europa laf is, ze kunnen gewoon nooit eens een snelle beslissing nemen, omdat ze teveel van elkaar verschillen. Het zijn gewoon een stel draaikonten die niet weten of ze van voor of van achteren leven. Tegen de tijd dat ze hier eindelijk een knoop hebben doorgehakt, is Iran al een kernmacht.
  maandag 13 februari 2006 @ 00:12:43 #133
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_35022385
Waarom doet China of Japan niks tegen Iran?
  maandag 13 februari 2006 @ 00:12:47 #134
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35022388
vergeet niet dat oorlog geen pretje is en dat je daar niet zomaar mee moet beginnen.
pi_35022469
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat Europa laf is, ze kunnen gewoon nooit eens een snelle beslissing nemen, omdat ze teveel van elkaar verschillen. Het zijn gewoon een stel draaikonten die niet weten of ze van voor of van achteren leven. Tegen de tijd dat ze hier eindelijk een knoop hebben doorgehakt, is Iran al een kernmacht.
Klopt, maar lafheid speelt ook een grote rol. Met de infasie in Irak bijvoorbeeld, stonden we als Nederland (samen met een enkele bondgenoot hier en daar) vrijwel alleen.
pi_35022565
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:12 schreef DionysuZ het volgende:
vergeet niet dat oorlog geen pretje is en dat je daar niet zomaar mee moet beginnen.
Vergeet niet dat als je nu niet ingrijpt, we over pakweg 8 jaar een groot probleem hebben. Te beginnen met Israel!

Z.s.m ontwapenen, voor het te laat is!
  maandag 13 februari 2006 @ 00:19:30 #137
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35022581
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:18 schreef Mijnheer_haring het volgende:

[..]

Vergeet niet dat als je nu niet ingrijpt, we over pakweg 8 jaar een groot probleem hebben. Te beginnen met Israel!

Z.s.m ontwapenen, voor het te laat is!
is dit een feit?
pi_35022600
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

is dit een feit?
Wat bedoel je ?
  maandag 13 februari 2006 @ 00:25:36 #139
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35022734
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:20 schreef Mijnheer_haring het volgende:

[..]

Wat bedoel je ?
weet je 100% zeker dat iran atoomwapens nastreeft? Zo ja, weet je zeker dat er geen andere (vreedzame) sancties zijn dan militair ingrijpen? Het is niet alsof dit zo'n makkelijke keuze is. Een oorlog is heel ingrijpend en verwoest het leven van een heleboel mensen. Het maakt nieuwe terroristen en zeker als 99% van het land al een hekel heeft aan de aanvaller. Het zet sowieso kwaad bloed en zo kan het helemaal escaleren. En dat terwijl ze misschien alleen maar zeker willen zijn dat ze niet aangevallen zullen worden, zoals Noord Korea zichzelf daarvan zeker heeft gesteld toen ze bij de as van het kwaad werden geschaard.
pi_35022793
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:12 schreef SjonLok het volgende:
Waarom doet China of Japan niks tegen Iran?
Japan heeft een beperkte militaire macht, en China is een van Iran's beste klanten wat brandstof betreft. Hoe meer ruzie Iran met het westen maakt, hoe beter het hen uitkomt.

Het word trouwens weer eens tijd dat Japan zich gewoon gaat bewapenen, met al die agressieve buren in hun achtertuin.
pi_35022874
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:25 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

weet je 100% zeker dat iran atoomwapens nastreeft? Zo ja, weet je zeker dat er geen andere (vreedzame) sancties zijn dan militair ingrijpen? Het is niet alsof dit zo'n makkelijke keuze is. Een oorlog is heel ingrijpend en verwoest het leven van een heleboel mensen. Het maakt nieuwe terroristen en zeker als 99% van het land al een hekel heeft aan de aanvaller. Het zet sowieso kwaad bloed en zo kan het helemaal escaleren. En dat terwijl ze misschien alleen maar zeker willen zijn dat ze niet aangevallen zullen worden, zoals Noord Korea zichzelf daarvan zeker heeft gesteld toen ze bij de as van het kwaad werden geschaard.
wat heb je liever, een groep rag tag terroristen die zich verstoppen in een of ander gebergte, of een radicaal Islamitisch bewind met kernwapens ?

Vind het niet echt een moeilijke keuze.
  maandag 13 februari 2006 @ 00:31:47 #142
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35022891
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

wat heb je liever, een groep rag tag terroristen die zich verstoppen in een of ander gebergte, of een radicaal Islamitisch bewind met kernwapens ?

Vind het niet echt een moeilijke keuze.
de diplomatieke weg is beter dan de weg van geweld.
  maandag 13 februari 2006 @ 00:32:11 #143
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35022901
oorlog moet pas de allerlaatste mogelijkheid zijn
pi_35022945
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:31 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

de diplomatieke weg is beter dan de weg van geweld.
Voor het geval je het nog niet doorhad...een dialoog met het huidige bewind is simpelweg niet mogelijk. De beste man haat ons, hij haat Israel en wil het van de kaart vegen, hij ontkent het bestaan van de holocaust....etc...

Wat wilde je in hemelsnaam gaan bespreken met zo'n man ? Hoe lekker de falafels in teheran wel niet zijn ?
  maandag 13 februari 2006 @ 00:38:43 #145
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35023052
de mogelijkheden zijn nog niet uitgeput. Iran gaat de discussie nog gewoon aan en stuurt zelfs ministers op pad om het standpunt uit te leggen. En als een discussie moeilijk is zijn er nog altijd andere mogelijkheden, zoals economische sancties en ik weet het allemaal niet wat nog meer, ben geen diplomaat. En als alle mogelijkheden uitgeput zijn, dan pas moet je beginnen te denken aan oorlog, maar pas als allerlaatste redmiddel
pi_35023133
Iran is gewoon aan het tijdrekken, en ondertussen bouwen ze lekker verder aan een kernkop. En als ze er eenmaal een hebben, kunnen ze Israel, en zelfs enkele Europese steden bedreigen, en vanaf dat moment valt er helemaal niet meer met ze te onderhandelen.

Nee, platbranden, nu.
  maandag 13 februari 2006 @ 00:44:38 #147
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35023190
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:41 schreef Hathor het volgende:
Iran is gewoon aan het tijdrekken, en ondertussen bouwen ze lekker verder aan een kernkop. En als ze er eenmaal een hebben, kunnen ze Israel, en zelfs enkele Europese steden bedreigen, en vanaf dat moment valt er helemaal niet meer met ze te onderhandelen.

Nee, platbranden, nu.
net als dat irak massavernietigingswapens had zeker?
pi_35023253
Iran zou eens een plan moeten maken om VS binnen te vallen
pi_35023399
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:46 schreef Triggershot het volgende:
Iran zou eens een plan moeten maken om VS binnen te vallen
Ja, dat zou lachen zijn. het is wel een eind roeien hoor.
pi_35023420
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat zou lachen zijn. het is wel een eind roeien hoor.
Was sarcastisch bedoelt he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')