abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 februari 2006 @ 16:15:59 #1
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35002779
quote:
Amerikanen hebben kritiek op de president als hij staatsburgers laat bespioneren. In Nederland, waar al veel mag en minister Remkes nog meer wil, lijkt niemand zich druk te maken.

Amerikaanse staatsburgers zijn relatief goed beschermd tegen nieuwsgierige inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Sinds 1978 mogen hun telefoons alleen worden afgetapt als een speciale rechtbank daar vooraf toestemming voor geeft. In de strijd tegen het terrorisme wil president Bush de handen vrij hebben om ook zonder toetsing door de rechter te kunnen afluisteren.

De Nederlandse inlichtingendiensten hebben die vrijheid al sinds jaar en dag. Een handtekening van de minister van Binnenlandse Zaken volstaat. En die wordt voor zover bekend nooit geweigerd.

Uit internationale vergelijkingen blijkt dat Nederland, samen met Italië, kampioen afluisteren is. Het Duitse Max Planck Institut berekende in 2004 dat in Nederland alleen al op last van politie en justitie 62 telefoontaps worden geplaatst op 100 duizend inwoners. In Zwitserland zijn dat er 33. Daarbij komen nog de (geheime) afluisteractiviteiten van de inlichtingendinsten AIVD en MIVD.

De Nederlandse burger lijkt het allemaal best te vinden. Inlichtingendienst-expert Roger Vleugels spreekt van een blinde vlek die uniek is voor Nederland. ‘Wij hebben één privacy-waakhond, het College Bescherming Persoonsgegevens. Duitsland heeft er wel vijfhonderd. Kranten maken zich er ook niet druk om. Politieke partijen evenmin.’

Amerikanen daarentegen staan van nature wantrouwend tegenover de staat. De staat dient zich verre te houden van het privé-leven van de burger. Tenminste als het om ‘echte’ Amerikanen gaat. Het aftappen van buitenlanders staat in Amerika niet ter discussie. De Amerikaanse afluisterdienst NSA mag bovendien ‘alle communicatie onderscheppen, van welke vorm ook, zolang op zijn minst één deel van die communicatie zich in het buitenland bevindt.’

Elk telefoontje naar Afghanistan of Nederland mag dus worden afgetapt, op voorwaarde dat de naam van de Amerikaan die meedoet aan het gesprek geheim blijft.

Ook vanwege praktische redenen is Nederland kampioen afluisteren. Andere opsporingsactiviteiten, zoals infiltraties of deals met verdachten, zijn hier aan strenge regels gebonden. Volgens de digitale burgerrechtenbeweging Bits Of Freedom (BOF) gaat dat argument alleen op voor politie en justitie. ‘Onze inlichtingendiensten, de AIVD en de MIVD, zitten ruim in hun bevoegdheden’, aldus Maurice Wessling, directeur van BOF.

Wessling en Vleugels verwachten dat het aantal afgeluisterde gesprekken in Nederland de komende jaren explosief gaat toenemen, door de terroristische dreiging en door nieuwe technische mogelijkheden. In het Friese Burum bouwen de inlichtingendiensten samen aan een schotelpark, waarmee op grote schaal nationale en internationale communicatie kan worden onderschept.

Volgens deskundigen hoort Nederland dan tot de Europese landen met de meeste afluistercapaciteit. Om daarvan effectief gebruik te kunnen maken, moeten de bevoegdheden van de Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten verruimd worden. De AIVD wil zich gaan toeleggen op data mining, het ontdekken van patronen in communicatiestromen, en veranderingen daarin.

‘Daartoe moeten grote bestanden met persoonsgegevens van niet-verdachte personen doorzocht worden’, schrijft minister Remkes aan de Tweede Kamer over de ‘post-Madrid-maatregelen’. Ook zouden de inlichtingendiensten ‘rechtstreeks toegang moeten krijgen tot bestanden van overheidsorganisaties’.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article216262.ece

In Nederland worden in totaal bijna 10'000 burgers afgeluisterd. Ik ben van mening dat de vrijheid niet afgeluisterd te worden best wat levens mag kosten, dus doe eens niet zo hysterisch over de vermeende terroristische dreiging en geef ons onze vrijheid terug!
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_35002988
Als de kans groter word dat ze daarmee een aanslag kunnen voorkomen, zal het mij een zorg zijn dat ze aftappen. Mensen die niks te verbergen hebben hoeven zich dan ook helemaal niet druk te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_35003098
quote:
dus doe eens niet zo hysterisch over de vermeende terroristische dreiging en geef ons onze vrijheid terug!
Ja!! Ik denk dat dit topic daar echt voor gaat zorgen!!

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:23:36 #4
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35003110
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:21 schreef Hathor het volgende:
Als de kans groter word dat ze daarmee een aanslag kunnen voorkomen, zal het mij een zorg zijn dat ze aftappen. Mensen die niks te verbergen hebben hoeven zich dan ook helemaal niet druk te maken.
Ja, als je niks te verbergen hebt kunnen ze net zo goed je post en mails doornemen, en je elke week op het politiecommissariaat laten verschijnen om verantwoording af te leggen voor wat je die week zoal hebt gedaan
pi_35003234
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:23 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ja, als je niks te verbergen hebt kunnen ze net zo goed je post en mails doornemen, en je elke week op het politiecommissariaat laten verschijnen om verantwoording af te leggen voor wat je die week zoal hebt gedaan
Niet overdrijven nou he. Wat is er nou mis mee om bepaalde personen wat nauwlettender in de gaten te houden ? Het gaat ook om jouw veiligheid hoor. Als er helemaal niks zou gebeuren, en er ontploft ineens ergens een bom, begint iedereen weer te gillen dat ze meer moeten doen om dat soort dingen te voorkomen. Het is ook nooit goed.
pi_35003326
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:26 schreef Hathor het volgende:
Het is ook nooit goed.
Ach, zolang mijn biertje maar lekker koel is zal het mij allemaal jeuken oO<
vosss is de naam,
pi_35003347
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Ach, zolang mijn biertje maar lekker koel is zal het mij allemaal jeuken oO<
Eindelijk een verstandig iemand.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:30:01 #8
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35003359
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet overdrijven nou he. Wat is er nou mis mee om bepaalde personen wat nauwlettender in de gaten te houden ? Het gaat ook om jouw veiligheid hoor. Als er helemaal niks zou gebeuren, en er ontploft ineens ergens een bom, begint iedereen weer te gillen dat ze meer moeten doen om dat soort dingen te voorkomen. Het is ook nooit goed.
Het gaat om 10'000 mensen, die paar honderd moslims in de gaten houden, mij een zorg. Maar 10'000 mensen
Afluisteren ok, maar met maat.
pi_35003394
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eindelijk een verstandig iemand.
vosss is de naam,
  Donald Duck held zondag 12 februari 2006 @ 16:31:07 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35003401
ze doen maar. lekker veilig toch.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_35003404
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:30 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het gaat om 10'000 mensen, die paar honderd moslims in de gaten houden, mij een zorg. Maar 10'000 mensen
Ach, jij bent gewoon bang dat je 06-sex avontuurtjes naar buiten gebracht worden.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:36:45 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_35003602
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

In Nederland worden in totaal bijna 10'000 burgers afgeluisterd. Ik ben van mening dat de vrijheid niet afgeluisterd te worden best wat levens mag kosten, dus doe eens niet zo hysterisch over de vermeende terroristische dreiging en geef ons onze vrijheid terug!
Oud nieuws Nederland is al sinds jaar en dag kampioen afluisteren. In de tijd van de koude oorlog liep Nederland met de BVD al voorop met dit soort praktijken.
pi_35005662
Goed nieuws! 99% van alle Nederlanders hoeft zich nergens druk over te maken!
pi_35005810
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oud nieuws Nederland is al sinds jaar en dag kampioen afluisteren. In de tijd van de koude oorlog liep Nederland met de BVD al voorop met dit soort praktijken.
ze doen het ook om te kunnen ruilen met andere inlichtingen diensten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 18:16:33 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35007619
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/817916/1/50#35002779]zondag 12 februari 2006 16:15

In Nederland worden in totaal bijna 10'000 burgers afgeluisterd.
Vervolgens is er een team van maar liefst 10 man die elke dag in de grabbelton gaan grabbelen naar een geluidopname van een paar uur, deze analyseren, conclusies op een usb stickje zetten en daarna ergens weer kwijtraken.
9999 gesprekken worden dus niet beluisterd.
pi_35009258
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Heb je er last van ofzo?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35009362
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:30 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dus moslims mag je wel afluisteren, maar mensen niet?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35009433
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:21 schreef Hathor het volgende:
Als je niks te verbergen hebt zullen ze ook niks gaan aftappen. Dat is om te beginnen te duur en het zijn ambtenaren dus als ze iets niet perse hoeven te doen dan doen ze het ook niet.
pi_35010685
zo is nu trouwens ook al legaal om na te gaan welke boeken te huurt bij de bibliotheek, wat je zoal allemaal aanschaft met je pinpas en worden binnenkort alle 'beveiligingscamera's' voorzien van een microfoon, zodat je op straat ook kan worden afgeluisterd.

ik zeg niet dat dit soort praktijken niet helpen tegen het opsporen van criminaliteit, wat ik wel zeg is dat wij verdomd veel vrijheid aan het weggeven zijn, aan mensen die nauwelijks te vertrouwen zijn. want hoe weet je ZEKER dat er verantwoord met jouw gegevens wordt omgesprongen?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 20:52:44 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35013928
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:59 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Als je niks te verbergen hebt zullen ze ook niks gaan aftappen. Dat is om te beginnen te duur en het zijn ambtenaren dus als ze iets niet perse hoeven te doen dan doen ze het ook niet.

Je snapt het echt niet hè?
Juist omdat ze nix willen doen vertellen ze dat ze bezig zijn met...het afluisteren van mensen.
pi_35017631
trouwens een zeer relevante topic met betrekking op deze: Zij weten ALLES van u
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_35020434
Van mij mogen ze meeluisteren hoe ik het met mn vrienden heb over wie er bier gaat halen voor de zaterdagavond!
  maandag 13 februari 2006 @ 15:40:55 #23
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35038974
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:54 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Heb je er last van ofzo?
Het ondermijnt de democratie.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:41:47 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35039007
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:57 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Dus moslims mag je wel afluisteren, maar mensen niet?
Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat er vast gegronde redenen zijn om die groep van 500 moslims die als radicaal worden bestempeld extra in de gaten te houden.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:43:38 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_35039087
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:31 schreef NgInE het volgende:
zo is nu trouwens ook al legaal om na te gaan welke boeken te huurt bij de bibliotheek, wat je zoal allemaal aanschaft met je pinpas en worden binnenkort alle 'beveiligingscamera's' voorzien van een microfoon, zodat je op straat ook kan worden afgeluisterd.
Zover is het (gelukkig) nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')