abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34976984
Veel gelovigen geloven in een hel en een hemel, en dat God (of Allah enzovoorts) of een andere onderdaan van God bij de hemelpoort staat om dan een oordeel over jou te vellen of je de hemel wel in mag.

Hoe denken die gelovigen hoe dat beoordelingssysteem in elkaar zit? Zo van als je 1233 keer een scheldwoord gebruikt hebt dan krijg je 1233 strafpunten, maar als je 10 keer een oud vrouwtje over de straat hebt geholpen dan krijg je 30 bonuspunten ofzo?
pi_34977267
"Ja jammer, u heeft 1 punt te weing. U zult eeuwig branden in de hel."
Denk het niet
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_34977314
Ze kijken naar je notes
pi_34977340
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ze kijken naar je notes
Nee, postaantal op fok is het belangrijkst.
pi_34977629
Het christelijk geloof gaat puur uit van je geloof, en vrijwel niet tot niet van je daden.
pi_34977801
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:17 schreef Alicey het volgende:
Het christelijk geloof gaat puur uit van je geloof, en vrijwel niet tot niet van je daden.
Je hebt niet 10.000 keer gebeden, dus moet je naar de hel?
pi_34977844
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Je hebt niet 10.000 keer gebeden, dus moet je naar de hel?
Doet er allemaal niet toe. Je moet oprecht geloven in Jezus, dan is het goed.

Heb je verder tig goede dingen gedaan, maar geloof je niet oprecht in Jezus, dan ga je naar de hel.
pi_34977845
Ik nam vanmiddag de telefoon op met "Berends", alleen vanwege jouw topicfloods.
pi_34977882
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:22 schreef Youssef het volgende:
Ik nam vanmiddag de telefoon op met "Berends", alleen vanwege jouw topicfloods.
.
pi_34978129
quote:
als je veel moord maar wel geloofd kom je dus gewoon in de hemel?
pi_34978257
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:29 schreef thedude0 het volgende:

[..]

pi_34978301
Zoals bjna elk van je topics ... Google
Anders Statenbijbel of een beetje Hindoes en Koran links en probeer het zelf eens uit te vinden met Boeddhisten.

pi_34978454
Er is voor iedereen een plekje behalve als je bent opgestaan, dan is je plaats vergaan...
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_34978842
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:02 schreef pberends het volgende:
Veel gelovigen geloven in een hel en een hemel, en dat God (of Allah enzovoorts) of een andere onderdaan van God bij de hemelpoort staat om dan een oordeel over jou te vellen of je de hemel wel in mag.

Hoe denken die gelovigen hoe dat beoordelingssysteem in elkaar zit? Zo van als je 1233 keer een scheldwoord gebruikt hebt dan krijg je 1233 strafpunten, maar als je 10 keer een oud vrouwtje over de straat hebt geholpen dan krijg je 30 bonuspunten ofzo?
ja, je kan hemel-miles sparen...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34978882
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je verder tig goede dingen gedaan, maar geloof je niet oprecht in Jezus, dan ga je naar de hel.
oftewel, oprecht geloven in Jezus is een vrijbrief voor welke vorm van gedrag ook.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34978940
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

oftewel, oprecht geloven in Jezus is een vrijbrief voor welke vorm van gedrag ook.
Ja. Hoewel christenen het zullen uitleggen dat als je echt gelooft, dat je dan als gevolg je gedrag ook binnen perken houdt..
pi_34979015
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja. Hoewel christenen het zullen uitleggen dat als je echt gelooft, dat je dan als gevolg je gedrag ook binnen perken houdt..
Precies, als je oprecht gelooft hou je je ook aan: "Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven."
pi_34979122
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoewel christenen het zullen uitleggen dat als je echt gelooft, dat je dan als gevolg je gedrag ook binnen perken houdt..
Waarom kon ik een lach niet onderdrukken toen ik dit las?
And that is the news.''
pi_34979171
quote:
Wat een prachtig geloof.
For great justice!
pi_34979190
En mensen die alleen maar goed doen voor de medemens maar toevallig niet in God geloven die zullen eeuwig branden in de hel. Net als mensen die nooit met het christendom in aanraking zijn gekomen / konden komen. God is echt liefde!
For great justice!
pi_34979274
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:57 schreef QyRoZ het volgende:
En mensen die alleen maar goed doen voor de medemens maar toevallig niet in God geloven die zullen eeuwig branden in de hel. Net als mensen die nooit met het christendom in aanraking zijn gekomen / konden komen. God is echt liefde!
Dat laatste heeft het christendom de oplossing voor dat het oordeel pas zal plaatsvinden wanneer iedereen het christendom kent. In de tijd van het oordeel kan iedereen alsnog bekeren.
pi_34979558
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er staat me toch écht iets bij dat je jezelf aan de tien geboden moet houden

'Gij zult niet doden'
pi_34979573
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:07 schreef lienelien het volgende:

[..]

Er staat me toch écht iets bij dat je jezelf aan de tien geboden moet houden

'Gij zult niet doden'
Het is echter geen criterium om wel of niet in de hemel te komen.
pi_34979650
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is echter geen criterium om wel of niet in de hemel te komen.
oh..
pi_34979673
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:10 schreef lienelien het volgende:

[..]

oh..
Een van de eerste mensen in de hemel was de moordenaar die ook aan een kruis hing, dus het kan.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:11:32 #26
38161 faculty
Always around
pi_34979687
rot op man.. vanmiddag ook al 3 van die evangelieën van me af proberen te krijgen in Den Haag.. koste me fucking een half uur
What goes around, Comes around
pi_34979740
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:11 schreef faculty het volgende:
rot op man.. vanmiddag ook al 3 van die evangelieën van me af proberen te krijgen in Den Haag.. koste me fucking een half uur
Als je zegt dat je geen interesse hebt zijn ze zo weg hoor. Ik heb ergens wel respect voor ze. Ze blijven onverstoorbaar doorgaan in een discussie..
pi_34979742
Alicey, beetje voor god aan 't spelen nu? naar mijn zeggen kan het god eerlijk waar niks verrotten in wie je geloofd, je gaat pas naar de hel als je puur slecht bent....
pi_34979774
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:11 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Een van de eerste mensen in de hemel was de moordenaar die ook aan een kruis hing, dus het kan.
waarom zijn die 10 geboden er dan?
'gut ja, ik heb wat regeltjes gemaakt, maar je hoeft je er niet aan te houden, hoor. Maakt niet uit, doe maar wat'
pi_34979783
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:13 schreef teh_m0nkey het volgende:
Alicey, beetje voor god aan 't spelen nu?
Nee, dat is Doffy al. Ik ben de heilige maagd.
quote:
naar mijn zeggen kan het god eerlijk waar niks verrotten in wie je geloofd, je gaat pas naar de hel als je puur slecht bent....
Ik denk zelf dat er geen hel bestaat.
pi_34979798
Niemand kijkt naar iets in de hemel!
Behalve jijzelf, je zult nml jezelf beoordelen, op de manier waarop jij anderen veroordeelde zul jij dan voelen wat je de anderen aandeed.
Al het verdriet dat jij veroorzaakte zul je zelf voelen! Alle pijntjes en ellende die jij anderen koste idem.
En aan de hand van deze gevoelens beoordeel jij jezelf, want God is liefde en God veroordeelt niemand.
Meestal zal men dan komen te zitten met een schuldgevoel, maar ook hierbij helpen je gidsen jou in de hemel.
Blond zijn is geen schande, toch?
pi_34979804
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:13 schreef lienelien het volgende:

[..]

waarom zijn die 10 geboden er dan?
'gut ja, ik heb wat regeltjes gemaakt, maar je hoeft je er niet aan te houden, hoor. Maakt niet uit, doe maar wat'
Het oude verbond. Het Oude Testament bevat 613 wetten, waarvan een groot deel tegenwoordig niet meer wordt nageleefd (Zoals bijv. het verbod op het dragen van kleding van gemengde vezels).
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:15:06 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34979806
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:29 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Je moet wel even zeggen dat het je spijt. En bij voorkeur een hele stapel aflaten kopen bij de kerk, voor geld krijg je vergeving. Tenminste, zo was het in de Middeleeuwen (nog steeds MET hoofdletter, tot augustus!).
censuur :O
pi_34979828
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:14 schreef Kizzy het volgende:
Niemand kijkt naar iets in de hemel!
Behalve jijzelf, je zult nml jezelf beoordelen, op de manier waarop jij anderen veroordeelde zul jij dan voelen wat je de anderen aandeed.
Al het verdriet dat jij veroorzaakte zul je zelf voelen! Alle pijntjes en ellende die jij anderen koste idem.
En aan de hand van deze gevoelens beoordeel jij jezelf, want God is liefde en God veroordeelt niemand.
Meestal zal men dan komen te zitten met een schuldgevoel, maar ook hierbij helpen je gidsen jou in de hemel.
Dit is ongeveer wat ik geloof. Ik geloof dat alles wat je doet vanzelf een keer naar je terug komt.
pi_34979884
ja, ehh, het gehele oude testament is dan toch wel weer wat anders dan enkel de tien geboden, de grondregels..
pi_34979910
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het oude verbond. Het Oude Testament bevat 613 wetten, waarvan een groot deel tegenwoordig niet meer wordt nageleefd (Zoals bijv. het verbod op het dragen van kleding van gemengde vezels).
Het is een schande
pi_34979993
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit is ongeveer wat ik geloof. Ik geloof dat alles wat je doet vanzelf een keer naar je terug komt.
Ik ook, maar toch wel al binnen dit leven....
Mag je trouwens ook beleven wat je voor anderen gedaan hebt? Lijkt me wel zo eerlijk
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34980018
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ook, maar toch wel al binnen dit leven....
Mag je trouwens ook beleven wat je voor anderen gedaan hebt? Lijkt me wel zo eerlijk
Naar mijn idee zul je ook dat beleven, in ieder geval de emotionele waarde er van.

Ook ik ben geneigd te denken dat minstens een groot deel in hetzelfde leven terug komt.
pi_34980020
stel je voor dat het echt zo gaat.. en als je iets slechts doet dat je - punten krijgt.. en als je iets goed doet + punten krijgt..

wat zal dan de meest plus of min punten opleveren?
Dit keer zonder signature
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:23:24 #40
65203 _CoolZero_
mine mine mine!!
pi_34980080
Wat?? hoezo als je gelooft in Jezus en moord lekker rond ed. dan kom je wel in de hemel?

ook nog nooit niet! Jezus zei; het eerste en grootste gebod is: heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. En niemand komt tot de Vader dan door mij.

Als je niet in Jezus gelooft kom je, volgens mij, niet in de hemel nee. Maar dat is zeker GEEN vrijbrief om je slecht te gedragen!! absoluut niet. Daaruit blijkt juist dat je NIET geloofd in Hem.
Whoehhhh.. is da van mij?? ^^ Whoeiii!!
pi_34980093
Leef in liefde voor je medemens, wie de liefde in praktijk brengt doet zijn naaste geen kwaad.
Ik dacht dat de prediking van Jezus daar op neer kwam.
Je moet het in geen geval doen om in zoiets als de hemel te komen want die bestaat niet.
En wees ook maar niet bang voor de hel, die angst heeft menig mens het leven verpest.
Eigenlijk ga ik er van uit dat van deze dingen niets bestaat.
Toch heb ik wel iets als een geloof omdat ik gewoonweg verbijsterd ben door drie dingen:
De compexiteit van de levende cel, de structuur van de materie en de oneindige cosmos.
pi_34980102
Je moet Jezus erkennen als jou verlosser! Ofzo..
pi_34980167
LOL! Dat zou net zo zijn als het puntenrijbewijs.

[stierenstront mode]
Als je geboren wordt dan kom je met een soort van certifikaat en bij alles wat je fout doet komt er een strafpunt. Als je dan doodgaat dan pakt Petrus dat certifikaat van je en dan telt-ie met een rekenmachientje alle overtredingen bij elkaar op. Daarna pakt-ie zo'n boekje waarin de consequenties staan bij een bepaald aantal strafpunten hoger dan X, anders mag je lekker de hemel betreden.
[/stierenstront mode]

Karma lijkt ook op een soort beoordelingssysteem.
pi_34980213
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:25 schreef DemonRage het volgende:
LOL! Dat zou net zo zijn als het puntenrijbewijs.

[stierenstront mode]
Als je geboren wordt dan kom je met een soort van certifikaat en bij alles wat je fout doet komt er een strafpunt. Als je dan doodgaat dan pakt Petrus dat certifikaat van je en dan telt-ie met een rekenmachientje alle overtredingen bij elkaar op. Daarna pakt-ie zo'n boekje waarin de consequenties staan bij een bepaald aantal strafpunten hoger dan X, anders mag je lekker de hemel betreden.
[/stierenstront mode]

Karma lijkt ook op een soort beoordelingssysteem.
Kun je dan ook nog in hoger beroep?
pi_34980385
morgen maar een ranken door een dagje aardig te doen
Dit keer zonder signature
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:29:31 #46
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34982295
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met de predestinatie-leer?
  zondag 12 februari 2006 @ 00:19:41 #47
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_34985847
[volume_name_is:Heaven]
C:\rank
[Current ranking: 3.435.867 / 80.534.342.345]
C:\_
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  zondag 12 februari 2006 @ 00:31:30 #48
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_34986192
quote:
Dat is niet waar.
Het maakt niet uit wat je gedaan hebt vroeger inderdaad, zolang je daar berouw van hebt en het nooit meer doet. Echter, als je geen berouw hebt of nooit vergeving vraagt voor je zonden op basis van Jezus' loskoopoffer, doen die daden er wel degelijk toe. Ik kan geloven wat ik wil, maar als ik er op los moord hoef ik niet op het paradijs te rekenen.

Zo staat er ook: ''De demonen geloven ook en zij sidderen'' .
Zij geloven ook, maar zij weten dat zij eraan zullen gaan vanwege wat zij gedaan hebben.
Geloof op zich is dus niet genoeg. Daden zijn nodig.
Samen vergaderen, zelf kennis verkrijgen en anderen vertellen over het koninkrijk zijn vereiste daden voor Christenen.
pi_34986303
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:31 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Het maakt niet uit wat je gedaan hebt vroeger inderdaad, zolang je daar berouw van hebt en het nooit meer doet. Echter, als je geen berouw hebt of nooit vergeving vraagt voor je zonden op basis van Jezus' loskoopoffer, doen die daden er wel degelijk toe. Ik kan geloven wat ik wil, maar als ik er op los moord hoef ik niet op het paradijs te rekenen.

Zij geloven ook, maar zij weten dat zij eraan zullen gaan vanwege wat zij gedaan hebben.
Samen vergaderen, zelf kennis verkrijgen en anderen vertellen over het koninkrijk zijn vereiste daden voor Christenen.
Zo lekker makkelijk he, dat christendom. Nu slecht doen, later lossen we onze schuld wel weer in met een beetje berouw. Het is alleen hopen dat we niet te vroeg doodgaan...
  zondag 12 februari 2006 @ 00:48:36 #50
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_34986681
Als je die instelling hebt is je berouw ook niet echt en heeft het geen zin natuurlijk....
En na een ernstige overtreding is het na ''even berouw getoond te hebbben'' niet meteen allemaal weer in orde. Je hebt blijkbaar een nogal verkeerde instelling gekregen waardoor je tot je daad overging. Dat moet hersteld worden en ook je band met God en medegelovigen.

Maar het zou ook absurd zijn als je na een slechte daad nooit meer zou kunnen terugkeren of gered zou kunnen worden. Daarom werkt het ook niet zo.
God haalt de oprechten en de veinsenden echter feilloos uit elkaar, dus het is helemaal niet ''makkelijk''.
pi_34986709
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:48 schreef STORMSEEKER het volgende:
Als je die instelling hebt is je berouw ook niet echt en heeft het geen zin natuurlijk....
En na een ernstige overtreding is het na ''even berouw getoond te hebbben'' niet meteen allemaal weer in orde. Je hebt blijkbaar een nogal verkeerde instelling gekregen waardoor je tot je daad overging. Dat moet hersteld worden en ook je band met God en medegelovigen.

Maar het zou ook absurd zijn als je na een slechte daad nooit meer zou kunnen terugkeren of gered zou kunnen worden. Daarom werkt het ook niet zo.
God haalt de oprechten en de veinsenden echter feilloos uit elkaar, dus het is helemaal niet ''makkelijk''.
Tuurlijk wel, zodra je voor god staat is je spijt altijd wel oprecht, dat kan ik je nu al wel vertellen.
pi_34986964
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:49 schreef djenneke het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, zodra je voor god staat is je spijt altijd wel oprecht, dat kan ik je nu al wel vertellen.
Spijt me om je discussie op een ander spoor te zetten, maar bij deze een enigszins toepasselijke quote die ik een paar dagen geleden iemand zag posten:
quote:
If you don't believe in Christ you won't be able to come into the presence of God. What "not being in the presence of God" is like, or what the actual reason is, that's ineffable. All we can do is come up with metaphors.

It could simply be like someone who has metal fillings in their teeth has to stay clear of some kinds of RF equipment. Sin makes god's presence too painful. It could be that if you're not saved you can't boot the heaven software. Damnation could simply be, like, being aware that you'll never make it into heaven, forever.

These are all metaphor. So is the lake of blood.
FYI: metaal in de buurt van een stevige RF-bron wordt heet. Interne kortsluiting enzo.
pi_34987060
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:59 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Spijt me om je discussie op een ander spoor te zetten, maar bij deze een enigszins toepasselijke quote die ik een paar dagen geleden iemand zag posten:
[..]

FYI: metaal in de buurt van een stevige RF-bron wordt heet. Interne kortsluiting enzo.
Uit stormseekers verhaal begrijp ik anders toch dat iedereen nog een laatste kans krijgt...
pi_34987124
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:03 schreef djenneke het volgende:

Uit stormseekers verhaal begrijp ik anders toch dat iedereen nog een laatste kans krijgt...
Als ik dat stukje hierboven tegen stormseeker aanplak, dan is God bereid om veel en eindeloos te testen, maar een beroerd ontwerp zal toch aangepast moeten worden (en opnieuw getest worden). Je kunt je afvragen of je dat 'definitief doodgaan' kunt noemen.
pi_34987394
Raar eigenlijk dat sommige christenen die de mensheid op delen in Hemelmensen en Helmensen de evolutietheorie de schuld geven van de holocaust.

[ Bericht 1% gewijzigd door MrBean op 12-02-2006 01:31:53 ]
pi_34987456
pi_35003690
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met de predestinatie-leer?
Je moet gepredestineerd zijn om dat te geloven.
pi_35003792
zijn er werkelijk nog mensen die in die hemel/hel-verhalen geloven?
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  zondag 12 februari 2006 @ 16:42:43 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35003828
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:41 schreef Genjuro het volgende:
zijn er werkelijk nog mensen die in die hemel/hel-verhalen geloven?
Meer dan die er niet in geloven in de hele wereld., denk ik
pi_35120899
quote:
Op zondag 12 februari 2006 00:31 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

Maar demonen hebben toch per definitie al tegen de heilige geest gezondigd? Het geloof van een mens die tegen de heilige geest gezondigd heeft, is nutteloos... Ik bedoel, voor demonen is er geen uitweg, bij demonen is elke "daad", en elk "geloof", per definitie zonder waarde. Voor gewone gelovige mensen geld dit niet...

Ik denk dat het beter is te zeggen dat de daden die de demonen deden, hun geloof niets waard maakten. Het zegt niets over daden die nodig zouden moeten zijn voor een geloof, alleen dat bepaalde daden geloof niets waard maken.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_35129701
Het hele idee van een beloning, de hemel, voor goed gedrag is merkwaardig en kan niet juist zijn.
Immers als mensen alleen het goede doen om de beloning te incasseren, dan lijkt mij dit ethisch gezien niet erg hoogstaand.
Als God, hemel etc bestaan, dan denk ik dat de intentie (goede wil) van een persoon de doorslag geeft en niet zijn daden. Daar ben ik het dus met het christendom eens. Wat wel vervelend is dat wij er meestal (of in het geheel niet) iets aan kunnen doen aan het feit of wij al dan niet van goede wil zijn. Dan kom je dus uit bij de preadestinatie theorie, het is dan de goddelijke genade die beslist of je in de hemel komt.

Overigens is mijn uitleg van hetgeen christus zegt over de hemel simpel.
Het is pure beeldspraak (in die tijd en cultuur werd veelvuldig in beeldspraak gesproken).
Het is gewoon de Boeddhistische gedachte dat alles een is en je dus geen schade (hel) moet toebrengen aan anderen, maar je naaste lief hebben als jezelf (hemel).
De beloning ligt dus in de goede daad zelf opgesloten, anders gezegd:
het is al beloning genoeg om iets goeds te mogen doen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_35129843
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:18 schreef MrBean het volgende:
Raar eigenlijk dat sommige christenen die de mensheid op delen in Hemelmensen en Helmensen de evolutietheorie de schuld geven van de holocaust.
goh, erkennen zie die toch?
Of alleen nu even, nu ze een stelling hebben waarbij ze hem kunnen gebruiken..
And that is the news.''
pi_35153777
Ik verkoop aflaten slechts 500euro per stuk
Met 10 aflaten ben je verzekerd van een plaatsje in de hemel.. hoeveel zonden je ook pleegt
pi_35154088
Linkdump: http://www.mit.edu/people(...)/text/godTaoist.html

(hij's leuk, maar hier en daar wel een stukje gebiassed. Anyway, zonde is geen issue. Niet per sé.)
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:27:27 #65
134036 Othala
Dorstige drinker
pi_35218810
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:23 schreef Oud_student het volgende:
De beloning ligt dus in de goede daad zelf opgesloten, anders gezegd:
het is al beloning genoeg om iets goeds te mogen doen
Inderdaad! Als je ergens een beloning tegenover zet, zullen mensen het doen voor de beloning, en niet voor de intentie van de daad.

Als God echt zo wijs/alwetend e.d was, had hij dat ook wel geweten.
When a man lies, he murders some part of the world. These are the pale deaths in which man miscall their lives. All this I cannot bare to witness any longer. Cannot the Kingdom of Salvation take me home? - Cliff Burton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')