Waarmee je gelijk aangeeft waar Nederland zich op toe moet gaan spitsen: diensten en onderzoek en niet op bovenstaande.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:45 schreef Yildiz het volgende:
We kotsen er met z'n allen zo hard op dat we in Nederland een chronisch gebrek krijgen (of al hebben) aan bakkers, horloge- en schoenmakers, stratenmakers e.a., dat we tegenwoordig brood in de fabriek bakken, horloges van 200 euro niet meer voor 20 euro laten maken want dat is niet hip, de jassen na een jaar of 2 weggooien want 'dan is ie uitgedragen en is het tijd voor wat nieuws' en stratenmakers uit het buitenland halen, waar we vervolgens weer lekker op kunnen kotsen.
Zo.
Definieer "dom".quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Met dank aan de MBO'ers zelf. Het overgrote deel is ook echt dom vergeleken met de rest van Nederland.
Ja, het is gewoon een verschil tussen mensen. Sommige "domme" MBO'ers zijn anders echte vakmensen hoor. Ben soms best jaloers op die vaklui..... Als ik zie hoe goed ze kunnen bouwen en knutselen. Dan mag ik HBO doen, op andere vlakken laat ik het toch echt liggen hoorquote:
Dus, slim ouwehoeren en lobbyen, en wat lezen, maar zodra er gereedschap gebruikt moet worden even China / Polen bellen? Zo, das handig.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarmee je gelijk aangeeft waar Nederland zich op toe moet gaan spitsen: diensten en onderzoek en niet op bovenstaande.
Kijk mij dan eens even nog slimmer zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:50 schreef OpenDeur het volgende:
Ik moet altijd hartelijk lachen om HBO'ers die zeiken over MBO'ers. Heel aandoenlijk.
Ja dattes ja, en veel meer dan datquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:52 schreef Yildiz het volgende:
Dus, slim ouwehoeren en lobbyen, en wat lezen,
En dat kunnen zij inderdaad prima doen. NEderlandse arbeiders zijn veel te duur om daarmee te kunnen concurreren. In zulk soort gevallen dien je dus naar iets anders op te zoek te gaan.quote:maar zodra er gereedschap gebruikt moet worden even China / Polen bellen? Zo, das handig.
Zo'n High Tech Campus is heel leuk hoor, maar dat ding moet ook gebouwd worden.
Ja hier heb ik niet van terug Kevinquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:53 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Kijk mij dan eens even nog slimmer zijn.![]()
Je bent zelf dus net zo erg.![]()
En wie haalt dan het vuilnis op?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Waarmee je gelijk aangeeft waar Nederland zich op toe moet gaan spitsen: diensten en onderzoek en niet op bovenstaande.
Jij?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef rekenwonder het volgende:
En wie haalt dan het vuilnis op?
Ik niet, daar ben ik te goed voor.quote:
Goede argumentatie. Investeer jij wel in China? China is namelijk 'booming'.quote:
Geen MBOérs iigquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
En wie haalt dan het vuilnis op?
Hé, ik ben straatmaker en heb nooit een vmbo van binnen gezien hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:45 schreef Yildiz het volgende:
We kotsen er met z'n allen zo hard op dat we in Nederland een chronisch gebrek krijgen (of al hebben) aan bakkers, horloge- en schoenmakers, stratenmakers e.a., dat we tegenwoordig brood in de fabriek bakken, horloges van 200 euro niet meer voor 20 euro laten maken want dat is niet hip, de jassen na een jaar of 2 weggooien want 'dan is ie uitgedragen en is het tijd voor wat nieuws' en stratenmakers uit het buitenland halen, waar we vervolgens weer lekker op kunnen kotsen.
Zo.
Dat is triest volkquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:50 schreef OpenDeur het volgende:
Ik moet altijd hartelijk lachen om HBO'ers die zeiken over MBO'ers. Heel aandoenlijk.
1: Ik gok dat je hier doelt op middelbare school?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef cheqy het volgende:
[..]
Hé, ik ben straatmaker en heb nooit een vmbo van binnen gezien hoor.Straatmakersopleiding is een op zichzelf staand iets waar je niet voor kan kiezen als je van de basisschool1 naar de hogere school gaat. Ik ben er pas op mijn 19e mee begonnen, voornamelijk op de avondschool.2
Voel je je aangesproken? Ik heb nog nooit iets denigrerends gezegd over MBO en HBOquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Dat is triest volkJij dus ook waarschijnlijk
Ik snap niet waarom hbo'ers over mbo'ers gaan zeuren, net alsof ze beter zijn ofzo. De mbo'ers doen gewoon een opleiding op hun niveau en het gezeik daarover snap ik nietquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:10 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken? Ik heb nog nooit iets denigrerends gezegd over MBO en HBO. Maar als het over opleidingsniveau gaat komen gevoelens van onzekerheid al gauw bovendrijven.
Ja, dat vind ik dus ookquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:13 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom hbo'ers over mbo'ers gaan zeuren, net alsof ze beter zijn ofzo. De mbo'ers doen gewoon een opleiding op hun niveau en het gezeik daarover snap ik niet![]()
Zelf doe ik trouwens hbo
maar het wordt toch wel erg moeilijk als je het over domme (V)MBOers hebt om dan niet over de hele groep te praten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Ja hier heb ik niet van terug Kevin.
Ohw wacht, ik heb het over omlaagtrappende HBO'ers en niet over de gehele groep.
Idd, ik doe nog mbo, maar ik ga HBO doen, want ik ben wel lui maar niet domquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef QyRoZ het volgende:
Het MBO is inferieur. Ik heb er zelf ook op gezeten, 90% van de MBO'ers zijn dom en lui.
Daar kunnen we wel wat van die domme mbo'ers voor vragen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus, slim ouwehoeren en lobbyen, en wat lezen, maar zodra er gereedschap gebruikt moet worden even China / Polen bellen? Zo, das handig.
Zo'n High Tech Campus is heel leuk hoor, maar dat ding moet ook gebouwd worden.
Je bedoelt dat je ze niet met elkaar kunt gelijkstellen. Natuurlijk kun je ze met elkaar vergelijken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:52 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt de ene MBOér niet met de andere MBOér vergelijken.
Ja precies, want als je goed en snel een waterleidingsysteem aan kan leggen, de airco aan sluit, en het electriciteitsnet verzorgd, ben je onwijs dom.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Daar kunnen we wel wat van die domme mbo'ers voor vragen.
ja dat is als beloning voor het slim zijnquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:29 schreef Chanty87 het volgende:
Weetje wat nou grappig is? Dat ik als MBO'er me 2 weken uit de naad werk aan een overload aan huiswerk en bijna dagelijks tot 17:15 op school zit en ik HBO'ers allemaal constant hoor zeggen 'Ja, ik ben vandaag voor 2 uurtjes naar school geweest, vergaderingMaar ik heb toch al weekend.' (terwijl het dinsdag is)
Hoger niveau betekent niet dat je automatisch slimmer bent, maar dat je beter kunt leren. Als ik geen 3 stond voor wiskunde en er uberhaupt wat aan deed in de brugklas had ik ook Havo gedaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat is als beloning voor het slim zijn
Ja, alsquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:33 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Hoger niveau betekent niet dat je automatisch slimmer bent, maar dat je beter kunt leren. Als ik geen 3 stond voor wiskunde en er uberhaupt wat aan deed in de brugklas had ik ook Havo gedaan.
Goh, misschien bedoelde ik het als grap, gezien de titel van het topic.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja precies, want als je goed en snel een waterleidingsysteem aan kan leggen, de airco aan sluit, en het electriciteitsnet verzorgd, ben je onwijs dom.
Als, ja. Ik deed geen flikker aan wiskunde, zat in de klas achterin altijd te tekenen. Docent liep langs en die dronken schele zag het nog niet.quote:
Welke relatie heeft deze post met de mijnequote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:15 schreef immortalsean het volgende:
[..]
maar het wordt toch wel erg moeilijk als je het over domme (V)MBOers hebt om dan niet over de hele groep te praten.![]()
tja, sommige mensen sorteren raketbrandstof-efficientie oplossingen, en sommigen doen dat met pallets, maar ja, die zal je toch ook nodig hebben.
![]()
Dat HBO stuk komt me TE bekent voorquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:29 schreef Chanty87 het volgende:
Weetje wat nou grappig is? Dat ik als MBO'er me 2 weken uit de naad werk aan een overload aan huiswerk en bijna dagelijks tot 17:15 op school zit en ik HBO'ers allemaal constant hoor zeggen 'Ja, ik ben vandaag voor 2 uurtjes naar school geweest, vergaderingMaar ik heb toch al weekend.' (terwijl het dinsdag is)
En dus ligt het niet aan de 'slimheid' maar aan leergierigheid en motivatie.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:38 schreef Mainport het volgende:
Het mooie is dat vijftig procent van de vmbo'ers dat ook zegt, Chanty87
Alhoewel het wel makkelijk erdoorheen fietsen isquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:41 schreef Mainport het volgende:
Daarom is het VMBO ook een ongemotiveerde zooi. Bedankt voor het verklaren.
Da's niet zo gek. De mts is hoger dan de mavo. Volgens mij is het als volgt, van hoog naar laag:quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik doe HTS, en mij valt op dat voormalige MTS-ers hier gewoon beter scoren als voormalige Havo of VWO-ers. Oké, MTS-ers beschikken over meer basiskennis, maar ze nemen in de eerste jaren, met name de Havo jongens op sleeptouw tijdens projecten bijvoorbeeld.
Als je lbo omdraait met vmbo en de mavo weghaalt klopt hetquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:49 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Da's niet zo gek. De mts is hoger dan de mavo. Volgens mij is het als volgt, van hoog naar laag:
wo
hbo
vwo
mbo
havo
lbo
mavo
vmbo
Dus vmbo is de combinatie van lbo en mavo?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:57 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Als je lbo omdraait met vmbo en de mavo weghaalt klopt het
Zo dus:
Wo
HBO
VWO
MBO
Havo
VMBO
Ja, je hebt binnen het VMBO nog 4 richtingen:quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus vmbo is de combinatie van lbo en mavo?
Is trouwens allemaal met kleine letters. Het zijn geen eigennamen.
ik snap dat gedoe met verschillende 'moeilijk'(let op de haakjes)heidsgraden binnen dat VMBO niet, ze gaan toch allemaal putjesscheppen en pallets sorteren.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:01 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Ja, je hebt binnen het VMBO nog 4 richtingen:
tl (Theoretische Leerweg, dus zeg maar oude mavo)
gemengd (Mengeling tussen lbo en mavo)
kader (lbo)
beroeps (ook lbo, ik weet het verschil niet echt met kader)
En bovenstaande is aangepast.
Tevens is hiermee aangegeven dat het grote gros van de VMBO'ers niet dom zijn, maar eerder een tikkeltje lui-er of minder leergierig. Niettemin heeft Nederland deze Jan Modaal mensen nodig!quote:LWOO staat voor: LeerWeg Ondersteunend Onderwijs. Het LWOO is bedoeld voor leerlingen
met een leerachterstand
met een specifieke problematiek b.v. op sociaal emotioneel gebied.
Leerlingen in het LWOO krijgen extra begeleiding/zorg om hen in staat te stellen een regulier diploma in een van de leerwegen te halen.
Klassen in de onderbouw bestaan meestal uit ongeveer 15 leerlingen.
Leerlingen in de LWOO-brugklassen hebben 1 moderne vreemde taal minder (nl. Frans). In plaats daarvan krijgen zij handvaardigheid en 1 uur extra mentorles.
Een aantal vakken is geclusterd namelijk biologie-natuurkunde-scheikunde en aardrijkskunde-geschiedenis-economie-maatschappijleer.
Hierdoor hebben deze leerlingen minder verschillende docenten dan in de "gewone" brugklassen.
Het aantal docenten in reguliere brugklassen is doorgaans 14' in LWOO-brugklassen bedraagt dit aantal hooguit 10.
Een aantal docenten geeft dus meerdere vakken en daardoor dus meer uren per klas. Deze docenten leren de leerlingen dus goed kennen en raken daardoor op de hoogte van de specifieke problemen van de verschillende leerlingen.
Hierdoor zijn we in staat de leerlingen die extra zorg en hulp aan te bieden die zij nodig hebben
Dat LWOO is voor mensen die totaal debiel zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik mis nog het LWOO. Deze completeert het rijtje.
[..]
Tevens is hiermee aangegeven dat het grote gros van de VMBO'ers niet dom zijn, maar eerder een tikkeltje lui-er of minder leergierig. Niettemin heeft Nederland deze Jan Modaal mensen nodig!
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef QyRoZ het volgende:
Het MBO is inferieur. Ik heb er zelf ook op gezeten, 90% van de MBO'ers zijn dom en lui.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:50 schreef OpenDeur het volgende:
Dit is dus wel typerend. Er zijn altijd mensen die willen bewijzen dat ze heus wel beter kondenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:35 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Als, ja. Ik deed geen flikker aan wiskunde, zat in de klas achterin altijd te tekenen. Docent liep langs en die dronken schele zag het nog niet.En toen aan het eind van het jaar een telefoontje van mijn mentrix, werd ik naar de Mavo geschopt. Vond m'n vader alleen niet zo tof
Als ze het in andere landen(/mensen afkomstig uit andere landen) goedkoper kan, waarom zouden 'wij' het dan nog doen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:45 schreef Yildiz het volgende:
Zo.
Ontkenningsfase ("Ik ben niet dom maar lui! Ik ben niet dom maar lui! Ik ben niet dom maar lui!"). Met als doel zichzelf er daadwerkelijk van te overtuigen.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:14 schreef MajesticZ het volgende:
Wat is nu de fokking intentie van zulke posts?
Ik noem het eerder toegeven. Dat ik er niks aan deed is toch echt mijn eigen stomme schuld, en niet omdat ik dom zou zijn. Dom is als je in Havo3 zit en liever stoer doet met je foute paupervrienden in het rokershok ipv in de les te zitten en dáárdoor 2 keer blijft zitten. En dan 3 jaar later nog Havo halen via de LOI. Dát is dom.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:18 schreef KritischBlikje het volgende:
[..]
Ontkenningsfase ("Ik ben niet dom maar lui! Ik ben niet dom maar lui! Ik ben niet dom maar lui!"). Met als doel zichzelf er daadwerkelijk van te overtuigen.
Deze mensen gaan echter voorbij aan het feit dat wanneer je een te laag niveau doet door luiheid ook onder de noemer 'dom' valt, maar dat dringt vaak niet door tot de hersens van betreffende, wat opzichzelf ook weer dom is.![]()
En dat vind je, terugkijkend, niet dom van jezelf?quote:Op zondag 12 februari 2006 00:46 schreef Chanty87 het volgende:
Dat ik er niks aan deed is toch echt mijn eigen stomme schuld, en niet omdat ik dom zou zijn.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef QyRoZ het volgende:
Mee eens, ik zat eerst ook op het VMBO en zeker de helft van de klas kon makkelijk de havo doen.quote:
Ja, ze zeggen dat ongeveer 60% van alle scholieren VMBO doet. Van die 60% heeft zeker wel de helft de brains om een hoger niveau aan te kunnen. Maar dan moeten ze ervoor gaan werken en dat willen ze nietquote:Op zondag 12 februari 2006 08:32 schreef nlboy het volgende:
[..]
[..]
Mee eens, ik zat eerst ook op het VMBO en zeker de helft van de klas kon makkelijk de havo doen.![]()
Neen, mensen die hun mening presenteren als feit, zonder deze te staven met bewijzen uit goede bronnen.. Intelligentie ten top!quote:Op zondag 12 februari 2006 04:17 schreef Koenholio het volgende:
Nou het is wel een feit dat de meeste neonazi's en dergelijk tuig op het vmbo zit of heeft gezeten.
Of ze zijn niet zo intelligent als de Havo-ersquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:52 schreef jimjim1983 het volgende:
Veel VMBO-ers zijn ook gewoon dom
als je nou via het mbo naar de hbo gaat is het zelfde dus wtf boeit hetquote:Op zondag 12 februari 2006 11:14 schreef Agiath het volgende:
Mensen die na vmbo havo gaan doen vind ik dan meer helemaal niet lui, ze laten teminste zien dat ze meer willen bereiken in het leven dan autosleutelaar
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 03:31 schreef eellie het volgende:
Aan het eind gaan we allemaal kapot.De HBO mensen gaan misschien veel geld verdienen om op de spaarrekening te zetten en misschien wel nooit meer opmaken omdat je elke dag moet presteren waardoor je ietsje eerder een hartaanvalletje krijgt,de Mbo mensen hebben hun hele leven plezier in hun werk omdat het morgen ook nog wel af kan.Waarom die haat en nijd?Ben je nou beter omdat je een nerd was op school en waarschijnlijk altijd wel zal blijven of hoe zit het?In ieder geval,have fun!
Op mijn opleiding bewijst het tegendeel zich. Van de 14 MBO'ers zijn er al 9 mee genokt, en de overige 5 moeten nog maar even hard aan de touwtjes trekken om het te halen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik doe HTS, en mij valt op dat voormalige MTS-ers hier gewoon beter scoren als voormalige Havo of VWO-ers. Oké, MTS-ers beschikken over meer basiskennis, maar ze nemen in de eerste jaren, met name de Havo jongens op sleeptouw tijdens projecten bijvoorbeeld.
Daarnaast ach ik een MTS-opleiding hoger als sommige Hogeschool opleidingen. Ik noem een Filosofie of Geschiedenis.![]()
Als ja. En daar zit dus het verschil. De mensen die het echt willen, die doen er wat aan en schoppen het tot de havo en het HBO. Maar doordat jij te lui was om ook maar iets uit te voeren ben je gedoemd om op 't MBO te blijven.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:33 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Hoger niveau betekent niet dat je automatisch slimmer bent, maar dat je beter kunt leren. Als ik geen 3 stond voor wiskunde en er uberhaupt wat aan deed in de brugklas had ik ook Havo gedaan.
Dat is de mening die menig persoon hier heeft. Zelf kom ik af van het (toendertijd nog) VBO, ik heb mijn MBO niveau 4 gehaald, en ga nu een HBO studie doen. Waarom deed ik VBO? nou ik had moeite met Nederlands, het is vooral leuk om te zien dat ik mensen help met hun wiskunde of economie die op Havo zitten. Tja en dat met mijn VBO he? Sommige mensen zijn niet lui of dom, maar vanwege mijn afkomst had ik niet veel keus, niet dat ik buitenlands ben, maar ik kwam toendertijd niet uit de rijkste buurt, school heb ik vanaf mijn 18e zelf moeten betalen, en de HBO krijg ik niet betaald daarom moet ik naast mijn 40urige baan nu een avondopleiding HBO gaan doen.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ja. En daar zit dus het verschil. De mensen die het echt willen, die doen er wat aan en schoppen het tot de havo en het HBO. Maar doordat jij te lui was om ook maar iets uit te voeren ben je gedoemd om op 't MBO te blijven.
Heerlijk, zo lekker dissen.
Die kneuzen ken ik ook, en die doen HAVO. Maar dat zijn er wel minder dan op VMBO inderdaadquote:Op zondag 12 februari 2006 04:17 schreef Koenholio het volgende:
Nou het is wel een feit dat de meeste neonazi's en dergelijk tuig op het vmbo zit of heeft gezeten.
Ik ken ook wel mensen die op het vmbo zitten/hebben gezeten die verder prima gasten zijn, en daar hoor je mij dan ook niet over.
Maar het is (helaas) toch zo dat de wat debiele mensen toch op het vmbo zitten (en dan doel ik op de neonazi's, gangstanegr0's en dergelijken).
Die basisschool van mn zusje zei dat ze VMBO moest gaan doen, HAVO kon ze misschien net niet aan. Nu doet ze atheneumquote:Op zondag 12 februari 2006 09:48 schreef nlboy het volgende:
Ik moest naar het vmbo, omdat ik dyslexie heb. Maar ondertussen doe ik nu wel havo, dus vaak kan het ook liggen aan de basisschool wat die met je doet...
Maar sommige VMBO'ers zijn gewoon praktisch en bakken niks van die theorie, maar ja het grote deel blijft idd gewoon lui.
Zo is beter denk ikquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:57 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Als je lbo omdraait met vmbo en de mavo weghaalt klopt het
Zo dus:
wo
hbo
vwo
havo
mbo
vmbo
Dat begrijp ik niet. Waarom acht je de mts hoger dan filosofie?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Daarnaast ach ik een MTS-opleiding hoger als sommige Hogeschool opleidingen. Ik noem een Filosofie of Geschiedenis.![]()
Dat is dus niet waar en echt weer een voorbeeld van generalisatie. Ik kom zelf van het LWOO/speciaal onderwijs. Ze vonden dat ik sociaal/emotioneel wat achterbleef en omdat ik toch de grootste ruzie had met een paar leraren werd ik overgeplaatst. Ik kwam in een klas terecht waar meer normale mensen bij elkaar zaten dan op die basisschool het geval was.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat LWOO is voor mensen die totaal debiel zijn.
Maar wel respect dat ze alsnog wat aan hun toekomst doen, dmv een opleiding. Heb ik meer respect voor dan kneuzen van 18 die hun vmbo niet hebben afgemaakt omdat ze liever aan hun scooter zaten te sleutelen. Vervolgens alcoholist zijn geworden en met een uitkering thuis zitten (te sleutelen aan auto's). Dat is pas echt terroristisch tuig.
Dat had ik ook, ik kreeg te horen dat ik VBO moest doen, ik had dezelfde punten in de klas als mensen die de Havo gingen doen, en de citoscore uitslag was ook hetzelfde, alleen mijn Nederlands, maar daar bestaat bijles voor. Heb alles slapend gehaald, zelden een boek open gehad. Het oordeel op de basisschool is vaak fout.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:08 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die basisschool van mn zusje zei dat ze VMBO moest gaan doen, HAVO kon ze misschien net niet aan. Nu doet ze atheneum
en hoeveel jaar heb je daar over gedaan?quote:Op zondag 12 februari 2006 12:37 schreef triskele het volgende:
mavo>mbo>hbo en nu universiteit. Hoezo MBO'ers dom?? Motivatie en persoonlijke ontwikkeling kunnen je heel ver brengen!
90% isquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef QyRoZ het volgende:
So truequote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef QyRoZ het volgende:
Ja precies. Om dit stukje moest ik gewoon lachen, het spijt me. Dit gaat ook echt voor iedereen op en ligt vooral en alleen aan het niveau van hun opleidingquote:Op zondag 12 februari 2006 03:31 schreef eellie het volgende:
Aan het eind gaan we allemaal kapot.De HBO mensen gaan misschien veel geld verdienen om op de spaarrekening te zetten en misschien wel nooit meer opmaken omdat je elke dag moet presteren waardoor je ietsje eerder een hartaanvalletje krijgt,de Mbo mensen hebben hun hele leven plezier in hun werk omdat het morgen ook nog wel af kan.Waarom die haat en nijd?Ben je nou beter omdat je een nerd was op school en waarschijnlijk altijd wel zal blijven of hoe zit het?In ieder geval,have fun!
Dat weet iedereen ook wel, en er is natuurlijk waardering voor door de meeste mensen. Maar het zijn gewoon functies waarvoor duizenden vervangers beschikbaar zijn die het net zo goed kunnen als elke andere 'domme' (laagopgeleide) persoon.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:44 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Kijk maar allemaal lekker neer op de MBO'ers kijken hoe jullie leven eruit zag zonder MBO'ers, MBO'ers zijn een onmisbare schakel in deze samenleving, er zijn dingen die voor sommige mensen niet hoog lijken maar wat als die dingen niet meer zo vanzelfsprekend waren. Voorbeeld, je auto is kapot, rij je dan even de straat af naar een advocaat, of dokter? of toch maar ff langs die MBO'er die in een autogarage werkt?
Maar waarom is zo'n persoon laagopgeleid? wordt daar ook eens naar gekeken? Niet iedere MBO'er is dom en lui. Daar wordt maar te snel vanuit gegaan. Ik zelf heb door andere reden het MBO moeten volgen, en het was geen pretje, omdat het niveau me gewoon te laag en te langzaam was. Ik heb er nooit een klote hoeven uit te voeren en toch nog alles dik gehaald. Sommigen hier hebben gelijk dat ze de lesstof van de MBO moeten verzwaren, er zijn toch niet voor niets niveau's in het MBO.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat weet iedereen ook wel, en er is natuurlijk waardering voor door de meeste mensen. Maar het zijn gewoon functies waarvoor duizenden vervangers beschikbaar zijn die het net zo goed kunnen als elke andere 'domme' (laagopgeleide) persoon.
Moet ik het dan uit een krantenknipseltje halen of zo?quote:Op zondag 12 februari 2006 11:11 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Neen, mensen die hun mening presenteren als feit, zonder deze te staven met bewijzen uit goede bronnen.. Intelligentie ten top!![]()
OK slimmerik,quote:Op zondag 12 februari 2006 13:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat weet iedereen ook wel, en er is natuurlijk waardering voor door de meeste mensen. Maar het zijn gewoon functies waarvoor duizenden vervangers beschikbaar zijn die het net zo goed kunnen als elke andere 'domme' (laagopgeleide) persoon.
wie heeft de MBOers dan nog nodig?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:44 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Kijk maar allemaal lekker neer op de Polen kijken hoe jullie leven eruit zag zonder Polen, Polen zijn een onmisbare schakel in deze samenleving, er zijn dingen die voor sommige mensen niet hoog lijken maar wat als die dingen niet meer zo vanzelfsprekend waren. Voorbeeld, je auto is kapot, rij je dan even de straat af naar een advocaat, of dokter? of toch maar ff langs die Pool die in een autogarage werkt?
Mwa, ik voel me niet "gedist" eigenlijk maargoed. Waarom ben ik overigens 'gedoemd' om op 't MBO te blijven? Ik werk me er nog altijd uit de naad aan huiswerk elke periode, FYI. Punt is dat de middelbare school totaal niet te vergelijken valt met het vervolgopleidingen. Op de Mavo heb ik sowieso al vrij weinig uit hoeven voeren, in Mavo 4 was ik de tweede van mijn klas met de beste resultaten. Dus ik was zeker niet al die 4 jaar lui. Alleen de eerste 2 jaarquote:Op zondag 12 februari 2006 11:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ja. En daar zit dus het verschil. De mensen die het echt willen, die doen er wat aan en schoppen het tot de havo en het HBO. Maar doordat jij te lui was om ook maar iets uit te voeren ben je gedoemd om op 't MBO te blijven.
Heerlijk, zo lekker dissen.
je uit de naad werken op het MBOquote:Op zondag 12 februari 2006 14:47 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Mwa, ik voel me niet "gedist" eigenlijk maargoed. Waarom ben ik overigens 'gedoemd' om op 't MBO te blijven? Ik werk me er nog altijd uit de naad aan huiswerk elke periode, FYI. Punt is dat de middelbare school totaal niet te vergelijken valt met het vervolgopleidingen. Op de Mavo heb ik sowieso al vrij weinig uit hoeven voeren, in Mavo 4 was ik de tweede van mijn klas met de beste resultaten. Dus ik was zeker niet al die 4 jaar lui. Alleen de eerste 2 jaar
quote:Op zondag 12 februari 2006 14:47 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Mwa, ik voel me niet "gedist" eigenlijk maargoed. Waarom ben ik overigens 'gedoemd' om op 't MBO te blijven?
daarom dusquote:Ik werk me er nog altijd uit de naad aan huiswerk elke periode
Het zal ook wel aan de opleiding/school liggen, want ik moet dit jaar minstens 90% voldoende staan om stage te lopen volgend jaar en over te gaan, mag maximaal 3 keer herkansen en ik krijg ook vakken die vrijwel niks met mijn opleiding te maken hebben. Ik doe Grafisch Vormgeven en wat krijg ik? Fotografie, Maatschappijleer (Criminaliteit en strafrecht?), Nederlands (debatteren? gespreksvormen?), Kunstgeschiedenis, les in Microsoft Office, les in geluid/3D, blablabla. Dus bij mij komt er sowieso al een boel zooi bij waar ook weer leerstof of huiswerk bij zit. En ik sta nu nog steeds boven de 90% dus lui? Dacht het niet.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:50 schreef immortalsean het volgende:
[..]
je uit de naad werken op het MBO![]()
onee dat is wel heel zwaarquote:Op zondag 12 februari 2006 14:53 schreef Chanty87 het volgende:
En herkansen kan overigens alleen op woensdagavond of zaterdagochtend. Dus denk maar niet dat mijn MBO4 opleiding zo simpel en makkelijk is, want dat is het zeker niet.
ik zei volgens mij ook niet dat je lui was, ik vond het juist grappig dat je je uit de naad moet werken om het MBO te halen.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:53 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Het zal ook wel aan de opleiding/school liggen, want ik moet dit jaar minstens 90% voldoende staan om stage te lopen volgend jaar en over te gaan, mag maximaal 3 keer herkansen en ik krijg ook vakken die vrijwel niks met mijn opleiding te maken hebben. Ik doe Grafisch Vormgeven en wat krijg ik? Fotografie, Maatschappijleer (Criminaliteit en strafrecht?), Nederlands (debatteren? gespreksvormen?), Kunstgeschiedenis, les in Microsoft Office, les in geluid/3D, blablabla. Dus bij mij komt er sowieso al een boel zooi bij waar ook weer leerstof of huiswerk bij zit. En ik sta nu nog steeds boven de 90% dus lui? Dacht het niet.
En herkansen kan overigens alleen op woensdagavond of zaterdagochtend. Dus denk maar niet dat mijn MBO4 opleiding zo simpel en makkelijk is, want dat is het zeker niet.
HBO-stumperts die zich uit de hoogte voelen t.o.v. MBO-ers![]()
Niet? Heb jij het weleens meegemaakt? Lul niet voordat je het zelf hebt ervaren.quote:
Ik zeg ook niet dat ik op jou doeldequote:Op zondag 12 februari 2006 14:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik zei volgens mij ook niet dat je lui was, ik vond het juist grappig dat je je uit de naad moet werken om het MBO te halen.
en vind je het gek dat ze met maatschappyleer 'criminaliteit en recht' behandelen, op het VMBO/MBO zullen ze er vaak genoeg mee in aanraking komen.
en wie is die Boijmans dan?quote:Op zondag 12 februari 2006 14:59 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Niet? Heb jij het weleens meegemaakt? Lul niet voordat je het zelf hebt ervaren.Ik heb me anders wel een keer op zaterdag voor 2 modules ingeschreven en één docent was er niet en de ander gaf me een formulier waarmee ik naar Boijmans moet. Leuk joh, een uur reizen voor 5 minuten naar school! Erg nuttig!
ik heb het zelf wel eens meegemaakt. en al had ik dat niet, als je dat aandraagt als reden waarom het mbo moeilijk zou zijn dan is het mbo ook echt moeilijk voor jequote:Op zondag 12 februari 2006 14:59 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Niet? Heb jij het weleens meegemaakt? Lul niet voordat je het zelf hebt ervaren.Ik heb me anders wel een keer op zaterdag voor 2 modules ingeschreven en één docent was er niet en de ander gaf me een formulier waarmee ik naar Boijmans moet. Leuk joh, een uur reizen voor 5 minuten naar school! Erg nuttig!
Ieder zijn eigen niveau heh.quote:Op zondag 12 februari 2006 14:59 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Boijmans is een museumquote:Op zondag 12 februari 2006 15:03 schreef immortalsean het volgende:
[..]
en wie is die Boijmans dan?
we zitten niet allemaal op het MBO
![]()
Wist niet dat jij op mijn school hebt gezeten en dezelfde opleiding als ik heb gevolgd dan.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb het zelf wel eens meegemaakt. en al had ik dat niet, als je dat aandraagt als reden waarom het mbo moeilijk zou zijn dan is het mbo ook echt moeilijk voor je
jezus ben je echt zo dom?quote:Op zondag 12 februari 2006 15:06 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Wist niet dat jij op mijn school hebt gezeten en dezelfde opleiding als ik heb gevolgd dan.
ze kan er ook niks aan doen, sommige mensen hebben een opleiding en sommige mensen hebben MBO.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jezus ben je echt zo dom?we hadden het over herkansen op woensdag en zaterdagochtend
![]()
Hahahhaaquote:Op zondag 12 februari 2006 15:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jezus ben je echt zo dom?we hadden het over herkansen op woensdag en zaterdagochtend
![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:12 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
HahahhaaIs dat je tegenargument? Ik heb het er namelijk nog steeds over hoor.
Nee, echt? Het ging erom dat jij net doet alsof elke opleiding hetzelfde is. Think again.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:18 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom kom je dan aan met 'Wist niet dat jij op mijn school hebt gezeten en dezelfde opleiding als ik heb gevolgd dan'herkansingen hebben ze ook op andere scholen hoor
![]()
jezus wat ben jij dom zegquote:Op zondag 12 februari 2006 15:22 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Nee, echt? Het ging erom dat jij net doet alsof elke opleiding hetzelfde is. Think again.
Met zo'n intelligente post kom jij dus wsl van het vmbo af?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:07 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik snap dat gedoe met verschillende 'moeilijk'(let op de haakjes)heidsgraden binnen dat VMBO niet, ze gaan toch allemaal putjesscheppen en pallets sorteren.![]()
Het kan aan mij liggen, maar ik zie dat nergens staan? Jij heb trouwens wel lef om mij dom te noemen, je kent me niet eens en je begint al gelijk met conclusies trekken omdat ik toevallig MBO doe. Ik gebruik tenminste hoofdletters.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jezus wat ben jij dom zeg![]()
jij geeft als een van de redenen waarom het mbo moeilijk zou zijn het feit dat je weleens op woensdagochtend of zaterdagochtend moet herkansen. daarop zeg ik: "o nee wat zwaar"
dan vraag jij of ik het weleens meegemaakt heb en dan zeg ik dat het bij mijn opleiding ook zo is.
en nu doe ik opeens alsof elke opleiding hetzelfde is![]()
![]()
ik zeg dat ik het ook meegemaakt heb, waar denk je dat ik het meegemaakt heb?quote:Op zondag 12 februari 2006 15:34 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik zie dat nergens staan? Jij heb trouwens wel lef om mij dom te noemen, je kent me niet eens en je begint al gelijk met conclusies trekken omdat ik toevallig MBO doe. Ik gebruik tenminste hoofdletters.
Dat weet ik toch niet, ik ben niet helderziend of wel? Mag ik jou trouwens dan dom noemen naar aanleiding van jouw muzieksmaak? Ik zie het verband ook niet met bashen op het MBO terwijl je er zelf op gezeten hebt maargoed.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik zeg dat ik het ook meegemaakt heb, waar denk je dat ik het meegemaakt heb?
en ik noem je dom naar aanleiding van jouw reacties op posts van mij, en die zijn ook gewoon dom.
en het gebruik van hoofdletters maakt je niet slimmer of dommer
Dat mag je zeggen, ook wel eens leuk om te horen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mag ik trouwens zeggen dat ik je werk waardeer, anders had ik allemaal Chinezen die ja zeggen en nee doen, die halverwege de straat naar n ander bedrijf lopen, en dus geen straat om over te lopen.
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:38 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Dat weet ik toch niet, ik ben niet helderziend of wel? Mag ik jou trouwens dan dom noemen naar aanleiding van jouw muzieksmaak?
Dit slaat namelijk werkelijk nergens op
quote:Op zondag 12 februari 2006 03:31 schreef eellie het volgende:
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:33 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
Met zo'n intelligente post kom jij dus wsl van het vmbo af?
ze (pers.vnw.)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:07 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik snap dat gedoe met verschillende 'moeilijk'(let op de haakjes)heidsgraden binnen dat VMBO niet, ze gaan toch allemaal putjesscheppen en pallets sorteren.![]()
Jammer voor jou dat Filosofie en Geschiedenis niet bepaald Hogeschool-opleidingen zijn.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. MBO-ers zijn meestal leuke mensen. HBO-ers, die zijn pas kut.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:30 schreef muzas het volgende:
Ik hoor, lees en zie steeds vaker leuzen in de richting van "ja weer van die (v)mbo'ers"..", "ben geen domme (v)mbo'er", etc..
Waarom wordt het woord "(v)MBO'er" gebruikt als synoniem voor mensen die dom zijn, buitelanders, sociale minderheden, en zo voort... Deze mensen dragen toch ook hun deel bij aan deze samenleving? En hun kwaliteiten liggen nou niet op het gebied van de vakken die men op het hoger onderwijs geeft. Maakt dat ze meteen domme mensen?
Ik zou de mensen die dit woord voor de "domme" medemens willen vragen; word je er nou zelf beter van? Voel je je verheven ten opzichte van deze mensen, puur alleen omdat je hoger onderwijs volgt?
Laat die mensen a.u.b. ook in hun waarde.![]()
Dus omdat jij op een extreem vage manier zegt dat je HBO doet/deed en ook herkansingen hebt gehad (lekkere vergelijking ook) ben ik gelijk dom omdat ik uit jouw zin vrijwel geen conclusies kan trekken? Tuurlijk jongenquote:Op zondag 12 februari 2006 15:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]waar anders zou ik dat soort herkansingen meegemaakt moeten hebben?
en ik heb niet op het MBO gezetenmaar wel dat soort herkansingen meegemaakt.
en mijn muzieksmaak erbij halen en mij dan dom noemen....ook al is het sowieso erg dom om iemand te beoordelen op zijn muzieksmaak, ik zou toch graag van jou willen horen waarom dan.
nee, achter een lopende band staan, dat is je leven leuk opvullen.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:44 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het is een teke van zwakheid, ego-strellerij, je zelf beter willen voelen, dan je daadwerkelijk bent, door op (V)MBO-ers, als HBO-er zijnde te gaan bashen. Het zelfde geldt voor de Uni-jongens die dat op HBO-ers doen. Ze kijken niet naar de daadwerkelijke capiciteiten van (V)MBO-ers en wat ze kunnen betekenen op de arbeidsmarkt en in de maatschappij, maar hebben bij voorhand hun vooroordeel al klaar staan.
Deze mensen zijn nog het domst van allemaal en moeten hun lege leven, waarschijnlijk op zo'n manier opvullen. Triest en dom.![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 15:49 schreef XiChico het volgende:
Dan zal ik als MBO'er maar even een steentje bijdragen aan dit topic![]()
[afbeelding]
Hier ben ik het mee eensquote:Op zondag 12 februari 2006 14:50 schreef immortalsean het volgende:
[..]
je uit de naad werken op het MBO![]()
Lopende bandquote:Op zondag 12 februari 2006 15:51 schreef immortalsean het volgende:
[..]
nee, achter een lopende band staan, dat is je leven leuk opvullen.
En jij denkt dat iedereen die naar de havo gaat er wel altijd wat aan deed? Yeah right. Op alledrie de niveau's op de middelbare school heb je luie mensen die er niks aan doen en mensen die er wel wat aan doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:35 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Als, ja. Ik deed geen flikker aan wiskunde, zat in de klas achterin altijd te tekenen. Docent liep langs en die dronken schele zag het nog niet.En toen aan het eind van het jaar een telefoontje van mijn mentrix, werd ik naar de Mavo geschopt. Vond m'n vader alleen niet zo tof
Zoals ik al zei, dat ligt dan aan de opleiding want ik doe wel degelijk wat.quote:Op zondag 12 februari 2006 15:53 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens
MBO is niets meer dan een opvangplek je doet er geen drol en naar 4 jaar neuspeuteren krijg je een diploma.
Het zijn inderdaad zelfs Universitaire studies (!).quote:Op zondag 12 februari 2006 15:50 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Jammer voor jou dan Filosofie en Geschiedenis niet bepaald Hogeschool-opleidingen zijn.
Jij weet al zeker dat je met een grafisch mbo diploma grafisch vormgever wordtquote:Op zondag 12 februari 2006 15:54 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Lopende bandVandaar dat ik een opleiding volg om straks grafisch vormgever te worden! Om achter de lopende band te staan natuurlijk!
![]()
Van alle markten thuisquote:Op zondag 12 februari 2006 15:52 schreef Het_Biertje het volgende:
ik volgde een zeer respectabele studie aan het VBO.
Daarna Mavo, daarna MBO, nu HBO en volgend jaar Uni.
Yup. Ik voel me dan ook veel beter dan jullie want ik ben de beste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |