Ik denk dat jij het beestje niet zo goed begrijpt, want hij zegt toch duidelijk: 'Ik wil niet opgepakt worden, laat me met rust'.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:22 schreef YoopY het volgende:
Ik praat regelmatig met de cavia van mijn zus, alleen het beestje begrijpt me denk ik niet, want hij bijt in mn vingers als ik m oppak.
owww vandaar het gepiep...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:24 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het beestje niet zo goed begrijpt, want hij zegt toch duidelijk: 'Ik wil niet opgepakt worden, laat me met rust'.
Daar hoef ik geen dierendeskundige voor te zijn of telepathisch met hem te kunnen communiceren![]()
Cavia's squeeken altijdquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:26 schreef YoopY het volgende:
[..]
owww vandaar het gepiep...
<melige bui O~) O~) modus uit>
Weet er alles vanquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:56 schreef nokwanda het volgende:
Heb er in je eerste kattentopic al es iets over gezegd. Ja... ik communiceer met mijn katten.
Op welke manier dan ook. Soms loop ik tegen ze te kletsen alsof het randdebieltjes zijnJe kent het wel.... wat men in het engels cooing noemt. Maar daaronder gaat een heel scala aan andere communicatie schuil. Tis een manier van affectie tonen.
Of het nou werkelijk telephatisch is weet ik niet. Maar ik kan redelijk vaak ook zonder woorden of geluid aflezen aan de houding van mijn katten wat ze willen op een bepaald moment.
Ik zie hen ook niet echt als MIJN dieren maar meer als mijn vrienden waarmee ik in een huis woon en waarvoor ik o.a. de kost en inwoning betaal
Een stelletje verwende nesten is het.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:04 schreef nokwanda het volgende:
Men is het er ook helemaal niet mee eens dat ik die ene kamer voor mezelf houd
Heb vrijwel iedere ochtend een soort van Maria Catllas voor de slaapkamerdeur staan.
Nou ja.... zuiverquote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Hier nog één (Pie natuurlijk). Alleen is zijn stemgeluid niet zo geweldig zuiver en is behoorlijk eentonig in tegenstelling tot die van jou dan
![]()
Een beetje een Jim (Idols ja). Niet erg vals of zo, ook niet heel onzuiver maar wel eentonig![]()
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:35 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou ja.... zuiver![]()
Zuiver Kats iig wel. Eentonig zou ik het niet willen noemen.
Buiten loopt er ook een die regelmatig een serenade voor het raam komt geven. Een oranje/witte knoert van een vent. Carruso![]()
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:10 schreef GF het volgende:
-- humorloos en lullig --
Jij teert ook op de energie van anderen inderdaad. Een soort parasiet die zichzelf voedt door te trollen. Daar is reiki voor uitgevonden, dat je energie terug stuurt zonder moeite te hoeven doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:16 schreef GF het volgende:
[..]
Dit is echt prachtig. Dit geeft mij energie. Geen idee van wie ik het ontrek. Misschien wel van een paar katten.
En die modjes zullen me jeuken
Hoe ga jij normaal door het leven?
Ik liet me ff gaanquote:
Goed goed communiceren kan ook op gevoelsbasis maar dan nog is daar een zekere ontwikkeling voor nodig lijkt me.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:09 schreef nokwanda het volgende:
Ik denk niet dat dat een kwestie van intellect is. En wat is dat dan eigenlijk, intelligentie? Gezien vanuit welk standpunt?
Ik weet niet of dit voor alle dieren geldt hoor. Maar betreft honden: deze communiceren met lichaamstaal en geluiden. Niet middels telepathie. Ik denk zelf dat niet elk dier paranormaal begaafd is, net zoals niet elk mens paranormaal begaafd is.quote:Dieren onderling communiceren toch via telepathie met elkaar? Misschien omdat ze dichter bij de natuur staan ook? Ik probeer met mijn hond via gedachtes bezig te zijn, maar ik krijg nooit antwoord terug, misschien sta ik te ver af ervan.
Dit is mogelijk een reactie van de hond op jou, omdat jij er zelf rustig van wordt.quote:Toch als ik soms bezig ben met hem te kalmeren, lijkt hij soms rustig te worden. Dan gaan zijn ogen dicht![]()
Een soort alternatieve behandeling is dat, als ik merk dat mijn hond gestressed is, doe ik dat vanzelf.
Niet meer doen.quote:Soms probeer ik dus wel in gedachtes te praten, dan hou ik mijn hoofd tegen zijn hoofd en dan zeg ik van : " Rustig aan altijd". Omdat mijn hond zich op stang laat jagen door andere honden. En dan wil ik hem wijzer maken
Kom maar opquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:55 schreef nokwanda het volgende:
ahh, vandaar mijn concurentie met de alfateefjes
Ze bedoelt dat katten niet bepaald de hele dag in de schoolbanken zittenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:09 schreef nokwanda het volgende:
Ik denk niet dat dat een kwestie van intellect is. En wat is dat dan eigenlijk, intelligentie? Gezien vanuit welk standpunt?
"moeilijke" gedachtes zijn niet te pakken voor een hond. Je hebt deze gedachtes namelijk verkregen door ervaring. Een hond zal jouw problemen bijvoorbeeld nooit kunnen begrijpen. Een dier staat heel anders in het leven als de mens.quote:Misschien zijn onze gedachtes wel heel anders dan de gedachtes van dieren, maar dat is logisch, hoewel er toch misschien overeenkomsten kunnen zijn?. Zoals bij mijn hond dus. Mijn hond leeft om te eten en te slapen een beetje, dus als ik dan met moeilijkere gedachtes kom en ik ga via telepathie beginnen met hem. Dan is dat toch Chinees voor hem?
Nee, de geluiden die honden produceren zijn niet de belangrijkste vorm van communiceren zoals bij de mens.quote:Honden blaffen dan nog, maar die blaf van die hond die lijkt ook altijd hetzelfde. Of is onze taal ook zo in elkaar gezet? Dat wij ook maar een paar tonen kunnen aanbrengen? Dat onze taal lijkt op de taal van honden of katten?
Dit is ze aangeleerd. woord, daad, lustgevoel.quote:Toch zou ik er best vanuit kunnen gaan dat je met honden kunt praten. Honden begrijpen ook commando's.
Over het algemeen komt dit voor bij mensen die zelf erg op de klok levne. een hond heeft een soort ingebouwde "timer". als hij bijvoorbeeld altijd is gewend rond 17.00 uur te eten, zal hij rond die tijd smachtend komen "zeuren" om zijn maaltijd. Als hij dus gewend is dat zijn baasje rond 16.00 uur thuis is, zal hij zeker rond die tijd onrustiger worden.quote:En voelen dingen aan ook. Honden kunnen aanvoelen wanneer mensen pas over 20 minuten thuis komen. Alsof ze het voelen in het geheel.
Ja, dat lijkt vaak wel zo, maar we mogen het beestje niet gaan vermenselijken. Dit doen veel baasjes wel. Een hond is een hond en wil zelf vast geen mens zijn ook.quote:FF toevoegen, misschien hebben honden ook wel hele moeilijke gedachtes. Als mijn hond soms op de bank ligt dan denk ik soms echt, die is gewoon aan het piekeren en denken. Dat mijn hond dus ook een hele wereld heeft van gedachtes waar hij zich in begeeft. Dat het helemaal niet zo is dat hij alleen bezig is met eten en slapen.
[/quote]quote:Mijn hond droomt dus ook vaker, dan hoor je hem "praten" in de droom
Welnee dear.... jij nietquote:
Weet ikquote:
De meest geschikte leider is de baas.quote:En honden dan? Die hebben volgens mij ook een heel netwerk aangebracht. En de meest dominante die is de baas daar.
dit gebeurt alleen als de baas geen goed leiderschap toont. Als het baasje geen goede leider is, is hij een gevaar voor de roedel. De volgende in rang zal dan zeker proberen zijn positie in te nemen om zo de roedel veilig te stellen.quote:Bij honden draait het veel om dominantie. Ook als je ze in huis hebt als huisdier willen ze wel eens de plek overnemen van de mensen.
Nee, om het overleven en in stand houden van de soort.quote:Gaat het dan overal om het "Baas" zijn?
Ik denk dat dit een soort oerinstinct is. Niemand doet iets zonder er zelf beter van te worden.quote:Zoals dat nummer van "Tears for fears", everybody wants to rule the world.
als je bij een groep hoort, heb je meer kans tot overleven. Dat is de basis. Mensen zijn een vreemde diersoort, want ze kunnen zeer goed alleen overleven, maar ook in een groep.quote:Gaan mensen zomaar in de wilde weg leven, zonder zich vast te pakken aan anderen, dan weten ze denk ik niet meer waar ze staan?
Ow leuk... ik hou van stangenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:32 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Weet ikMaar ik vind het leuk om je te 'stangen'
(
)
Dat hebben ze vooral wanneer ze met z'n allen zijn ja, net als mensen lijken ze dan meligerquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ow leuk... ik hou van stangen![]()
trouwens..... ik merk dat mijn katten dat onderling ook heel subtiel doen. Ze hebben zo hun eigen humor.
Rosa duwt net mijn zoon een lepel met slagroom onder zijn neus en ze leek op haar manier te glimlachen. Maar ook onder elkaar hebben ze zo hun eigen geintjes.
Doe dan maar de "of?" En dat mag er best dik bovenop liggen. Is een optie.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dat hebben ze vooral wanneer ze met z'n allen zijn ja, net als mensen lijken ze dan meliger![]()
Hou jij van stangen? De harde, koude, metalen versie? Of...?
Ok, het ligt er weer een beetje dik bovenop![]()
O ja? Goh.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:25 schreef GSi het volgende:
Als ik tegen mijn kat zeg "Zeg eens miauw"
9 van de 10 keer doet ie dat dan ook direct.
Wij doen het niet alleen, de rest maakt het veel erger, Nokquote:Op zondag 12 februari 2006 00:25 schreef GSi het volgende:
Als ik tegen mijn kat zeg "Zeg eens miauw"
9 van de 10 keer doet ie dat dan ook direct.
Nevermind meid. Ik zie er de humor meestal wel van in. Vanuit dat specifieke standpunt van die mensen dan. Dat heet emphatie. Maar dat kan men ook best voor paranormaal verslijten dus tis uitkijken als je zoiets zegtquote:Op zondag 12 februari 2006 08:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Wij doen het niet alleen, de rest maakt het veel erger, Nok![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 22:36 schreef Gebleekte het volgende:
Ik praat wel gewoon kansloos veel met onze kat eigenlijk. Ik vraag 'm s'ochtends hoe het met 'm is, of tie nog chickies heeft gescoord, of tie nog 'gazelles heeft geslacht vannacht' etc.![]()
Best kansloos eigenlijk, je zou toch maar raar opkijken als je ineens wat terughoort![]()
Haha, dan krijg je opzekers een hartaanval .quote:Op zondag 12 februari 2006 22:53 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
've had some pussy?
Kat: gaat je geen fuck aan, idioot.![]()
quote:Op zondag 12 februari 2006 23:21 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Haha, dan krijg je opzekers een hartaanval .![]()
Haha ik kreeg gelijk een mental image in mn hoofdquote:Op zondag 12 februari 2006 23:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb mijn kater, net een dag voor zijn castratie....jawel, eens aangetroffen in een intieme positie met het poesje van de buren. de blik in zijn ogen toen ik ze aantrof zei alles.
Ik heb me met een: oeps... sorrymaar gauw teruggetrokken.
Haar kittens leken allemaal op hem![]()
Dank jequote:Op maandag 13 februari 2006 08:55 schreef Metro2005 het volgende:
Zal ook maar even een duit in het zakje doen:
Ik geloof zeker dat het mogelijk is om te praten met dieren, al dan niet via telepathie of lichaamstaal. En natuurlijk hebben dieren ook een ziel, misschien niet alle dieren (bv insecten geloof ik niet dat die een ziel hebben) maar de grotere dieren zeker wel.
Als je een huisdier hebt weet je het eigenlijk al zeker, zo'n beestje kan denken, inspelen op situaties en reageert op jouw gemoedstoestand. Dat doen ze niet als ze niet kunnen communiceren of communicatie kunnen lezen (bv lichaamstaal of telepathie)
Interessant topic trouwens
open stellenquote:Op maandag 13 februari 2006 09:15 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Dank jeOok voor je open stellen
![]()
Een duidelijker voorbeeld kan toch niet zou je zeggenquote:Op maandag 13 februari 2006 10:34 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Pie voelt zich bijna net een mens lijkt het soms wel. Hij bemoeit zich werkelijk overal mee! Hij mauwt ook de hele dag (nu ik zwanger ben echt extreem, evenals in mijn eerste zwangerschap) en als ik dan ga zitten of liggen is het goed. Dan komt hij bij maar vooral op me zitten of liggen. Overigens op mijn vriend ook hoor. 's nachts heeft ie er ook een handje (pootje) van, maar dan kan ik het echt niet hebben. Ligt gewoon niet lekker. Hij voelt dat dan aan (zo niet dan maak ik het wel anders duidelijk) en dan gaat hij zoals bijvoorbeeld vannacht onder de dekens tegen me aan liggen. Lekker zacht en warm
Ja ik weet hetquote:Op maandag 13 februari 2006 10:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een duidelijker voorbeeld kan toch niet zou je zeggen
Een kat die vindt dat je jezelf te moe maakt tijdens zwangerschap. Een kat die laat merken door te miauwen dat je rustig aan moet doen en je daarna beloont door bij je te komen liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |