abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34955030
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Om jullie te laten zien dat we die kant opgaan
Nederland steunt massaal Hirsi Ali´s oorlog tegen de Islaam
Ik wou dat ze overal op de wereld oorlog voerden als Hirsi Ali. Weg met de wapens, allemaal films maken!

Peace.
pi_34955053
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee Meki. Hirsi Ali is het gevolg van een radicale islam.
Onzin . Waarom keur je Hirsi Ali gedachten goed ???
enkel alleen het is gericht tegen de Islaam
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:30:07 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955054
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je ontwijkt mijn vraag/
Nee hoor.
Je suggereerd dat de film haatzaaiend is. Ik vraag of de film verboden is.
Wanneer de film verboden is, zou hij namelijk als haatzaaiend betitelt kunnen worden. In elk ander geval is het interpretatie.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:30:13 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34955058
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik was alleen teleurgesteld en woedend dat Nederland ook Anti-islaam gaat worden
wat moet ik daarmee '???. Ik woon in Nederland en ik wil helemaal niet dat mensen tegen elkaar gaan staan. dat is verkeerd en daar gaan wij die kant op
ik zal je vertellen , elke dag dat ik op fok topics over moslims dit en moslims dat lees , word ik echt moe van het klimaat dat heerst , het word steeds verder opgevoerd , ik weet ook niet meer wat er aan op te lossen is , het enige wat ik kan doen is proberen mensen te laten her-nadenken over de zaak (en moeilijk is het omdat het zoveel is , soms lijkt het net tegen muren oplopen) , vandaar ook dat ik mijn *de kettingreactie* topic heb gestart in POL.
en ik daar ook zovaak naar verwijs.

al weet ik dat het zelfs in fok ondergesneeuwd gaat worden door alle moslimhaat , en het 't zogenaamde publiek nooit zal bereiken.

ga iig nooit mee in het spelletje.
dat is mijn persoonlijke tip.
blijf vechten voor menselijkheid.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34955069
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik neem engeutes serieus omdat zij het beeld aangeven over heel Nederland
waarbij ik erg geschrokken ben . Vind je het gek dat er radicalen zijn
Denk er maar even goed over na wat je zegt.
Ik merk in mijn omgeving dat iedereen radicaler wordt.
Iedereen.
pi_34955081
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Dus ik heb vrijheid van meningsuiting om Nederlanders steeds te beledigen en kwetsen
Ja hoor, doe wat je niet laten kan.
quote:
Dus ik heb vrijheid om te gaan radicaliseren ????
Zolang als je niemand lastigvalt met je radicale ideeën ga je je gang toch lekker?
pi_34955090
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:29 schreef Jalu het volgende:

[..]

We gaan helemaal niet die kant op.
Jawel ik zie het wel aankomen . En jammer dat Nederland ( 83 % ) dat goedkeurt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:31:23 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955102
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:28 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou ja, als iemand meent aanleiding te hebben om dat te denken, dan mag deze persoon wat mij betreft zijn bevindingen op tafel leggen.
Zo kunnen anderen die bevindingen weer weerleggen, zodat je tot een wetenschappelijk oordeel komt.

Want het zou zomaar kunnen dat er minder joden zijn omgekomen. Je weet het niet. Niet dat het veel uit zou maken, maar goed, zo'n houding dat er niet over gediscussieerd mag worden vind ik verkeerd.

Goed, da's offtopic.
Ik heb nergens gezegd dat er niet over gediscussieerd mag worden. Maar simpelweg zeggen, zonder enige onderbouwing dat het niet heeft plaats gevonden, is bij wet verboden. En terecht.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:31:46 #109
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34955114
de film van hirsi ali is generalisatie en provocatief.
ik vind dat die films geboycot moeten worden.
submission 1 EN 2.
pi_34955126
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor.
Je suggereerd dat de film haatzaaiend is. Ik vraag of de film verboden is.
Wanneer de film verboden is, zou hij namelijk als haatzaaiend betitelt kunnen worden. In elk ander geval is het interpretatie.
De film is een eenzijdig beeld van vrouwen ( inclusief hirsi ali) die subjectief een boodschap naar voren te brengen over de islam geregisseerd door een man die al jaren oorlog voert tegenover te islam. Wat mij betreft zou hij naast "de eeuwige jood" moeten komen in lijstje van verboden films
pi_34955129
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat haatzaaien mag?
Ik ben ook geen fan van Hirsi Ali, maar als je dat zo ervaart kun je naar de rechter stappen. Heel simpel .
pi_34955154
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van Hirsi Ali, maar als je dat zo ervaart kun je naar de rechter stappen. Heel simpel .
Klopt, maar om nou al dat moeite te nemen
pi_34955160
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef schatje het volgende:

[..]

Replique autolog:
Topics (817227,817248) samengevoegd in dit topic.

Bedankt voor je hulp schatje! ( Feedback zit vol )
pi_34955164
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin . Waarom keur je Hirsi Ali gedachten goed ???
Waar zeg ik dat? Het is haar goed recht echter om te doen wat zij vindt dat ze moet doen; ze heeft vooralsnog niemand kwaad gedaan.
quote:
enkel alleen het is gericht tegen de Islaam
En hoe zou het komen, Meki, dat Hirsi Ali, die zelf moslima was, zich zo gekeerd heeft tegen de islam?
pi_34955170
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik wou dat ze overal op de wereld oorlog voerden als Hirsi Ali. Weg met de wapens, allemaal films maken!

Peace.
weg peace, is het dan.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:33:07 #116
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34955173
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

Jawel ik zie het wel aankomen . En jammer dat Nederland ( 83 % ) dat goedkeurt
*de ondervraagden*
(in werkerlijkheid zal het zon 40 tot 50% van de nederlanders zijn dunkt mij)
pi_34955184
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik zal je vertellen , elke dag dat ik op fok topics over moslims dit en moslims dat lees , word ik echt moe van het klimaat dat heerst , het word steeds verder opgevoerd , ik weet ook niet meer wat er aan op te lossen is , het enige wat ik kan doen is proberen mensen te laten her-nadenken over de zaak (en moeilijk is het omdat het zoveel is , soms lijkt het net tegen muren oplopen) , vandaar ook dat ik mijn *de kettingreactie* topic heb gestart in POL.
en ik daar ook zovaak naar verwijs.

al weet ik dat het zelfs in fok ondergesneeuwd gaat worden door alle moslimhaat , en het 't zogenaamde publiek nooit zal bereiken.

ga iig nooit mee in het spelletje.
dat is mijn persoonlijke tip.
blijf vechten voor menselijkheid.
Wat ben ik blij om dit te horen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:33:51 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955209
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, maar om nou al dat moeite te nemen
Als iedereen nou zo dacht, zou Hirsi Ali een film maken, waar nog geen handje vol naar komt kijken en iedereen zijn schouders over ophaalt.

Ergo... er is geen probleem, behalve wat degene die zich aangesproken voelen er van maken.
pi_34955215
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:31 schreef BaajGuardian het volgende:
de film van hirsi ali is generalisatie en provocatief.
ik vind dat die films geboycot moeten worden.
submission 1 EN 2.
Want?
pi_34955229
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Het is haar goed recht echter om te doen wat zij vindt dat ze moet doen; ze heeft vooralsnog niemand kwaad gedaan.
[..]

En hoe zou het komen, Meki, dat Hirsi Ali, die zelf moslima was, zich zo gekeerd heeft tegen de islam?
Door de domme gedachten van veel mensen

maar wil jij die kant opgaan ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:34:51 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955252
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De film is een eenzijdig beeld van vrouwen ( inclusief hirsi ali) die subjectief een boodschap naar voren te brengen over de islam geregisseerd door een man die al jaren oorlog voert tegenover te islam. Wat mij betreft zou hij naast "de eeuwige jood" moeten komen in lijstje van verboden films
Moeten we de 'opzij' dan ook maar verbieden wegens haatzaaierij richting 'de man'?
pi_34955268
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als iedereen nou zo dacht, zou Hirsi Ali een film maken, waar nog geen handje vol naar komt kijken en iedereen zijn schouders over ophaalt.

Ergo... er is geen probleem, behalve wat degene die zich aangesproken voelen er van maken.
Ofwel, wie de schoen past, trekke hem aan.
pi_34955278
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ben ik het niet met je eens, film wordt gewoon letterlijk in je gezicht gedrukt. Ik als moslim heb geen behoefte om het te zien, maar toch elke actualiteit programma destijds toonde (scenes) er van.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:35:41 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955281
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ofwel, wie de schoen past, trekke hem aan.
Exact.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:36:17 #125
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_34955307
kan niemand van fok! een pol maken??
Wat moet je anders?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:36:17 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955308
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ben ik het niet met je eens, film wordt gewoon letterlijk in je gezicht gedrukt. Ik als moslim heb geen behoefte om het te zien, maar toch elke actualiteit programma destijds toonde (scenes) er van.
Ja en als ik SBS teletext aanzet zie ik sex reclames.
Your point being?
pi_34955318
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Door de domme gedachten van veel mensen

maar wil jij die kant opgaan ?
Welke kant? Welke domme gedachteb?

En probeer nou alstjeblieft een beetje duidelijker te zijn en niet zo zwart/wit te denken, want jij bent in je eentje meer polariserend bezig dan heel moslim-hatend Fok!....
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:37:04 #128
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34955324
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef Jalu het volgende:

[..]

[..]

ik betwijfel of zij zelf moslim was , naar mijn ziens is ze duidelijk een mishandeld vrouwtje dat nu alles generaliseerd in haar haat erdoor. , als ik door een turk word geslagen dat mn oog dicht zit , ga ik toch ook niet de politiek in omdat er meer geweldadige turken zijn ?
er zijn ook geweldadige , en vooral vrouwen mishandelende nederlanders , en joden , en amerikanen , en denen , en engelsen , en fransen , daar hoor je hirsi ali niet over
je hoort haar enkel over de moslims , elke fking keer weer.
dat mensen zit er om kritiek te geven vanuit haar eigen trauma.
dat figuur hoort niet in de politiek , ze hoort in een kliniek.
pi_34955337
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Moeten we de 'opzij' dan ook maar verbieden wegens haatzaaierij richting 'de man'?
als je eventueel zou kunnen tonen dat mensen oprecht op grote schaal gekwetst voelen, natuurlijk
pi_34955350
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:36 schreef Jalu het volgende:

[..]

Welke kant? Welke domme gedachteb?

En probeer nou alstjeblieft een beetje duidelijker te zijn en niet zo zwart/wit te denken, want jij bent in je eentje meer polariserend bezig dan heel moslim-hatend Fok!....
Steun jij Hirsi Ali de strijd tegen de Islaam
pi_34955358
Kansloos dit gesnater op dit forum
Zoek het zelf maar uit.
pi_34955365
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en als ik SBS teletext aanzet zie ik sex reclames.
Your point being?
manieren uitlokken voor provocatie mbt voorbeeld dat ik gaf.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:39:13 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955402
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

als je eventueel zou kunnen tonen dat mensen oprecht op grote schaal gekwetst voelen, natuurlijk
Dat vind ik een enge redenering. Het zou namelijk uiteindelijk betekenen dat er voor geen enkele afwijkende mening meer ruimte is en iedereen maar moet zeggen wat de grote massa vind.
pi_34955455
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik betwijfel of zij zelf moslim was , naar mijn ziens is ze duidelijk een mishandeld vrouwtje dat nu alles generaliseerd in haar haat erdoor. , als ik door een turk word geslagen dat mn oog dicht zit , ga ik toch ook niet de politiek in omdat er meer geweldadige turken zijn ?
er zijn ook geweldadige , en vooral vrouwen mishandelende nederlanders , en joden , en amerikanen , en denen , en engelsen , en fransen , daar hoor je hirsi ali niet over
Dat denk ik niet, ik denk dat ze de Nederlanders scherp houdt voor een reëel gevaar. Er is namelijk een stroming binnen de islam die de hele wereld, desnoods met geweld, wil onderwerpen. Deze stroming is de grootste bedreiging voor de wereldvrede sinds de 2e wereldoorlog, in mijn ogen. En dus heeft Hirsi Ali gelijk dat ze de westerse wereld wijst op dit gevaar.

En hier uit ik geen moslimhaat; er is geen enkele religie die ik haat. Ik heb echter wel de pest aan het misbruiken van religie voor politieke doeleinden.
pi_34955456
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat vind ik een enge redenering. Het zou namelijk uiteindelijk betekenen dat er voor geen enkele afwijkende mening meer ruimte is en iedereen maar moet zeggen wat de grote massa vind.
Waarom zou het dat betekenen?

Jij wordt toch ook niet graag gekwetst?
pi_34955457
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat verklaart nader haar strijd tegen de moslims
pi_34955468
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo een universeel moreel moeten komen voor kleine/grote groepen mensen. Cursus beledigen/kritiek/mening duidelijk kunnen onderscheiden, naar mijn mening houdt vrijheid van meningsuiting op wanneer je de ander (opzettelijk ) kwetst
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:41:26 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955477
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

manieren uitlokken voor provocatie mbt voorbeeld dat ik gaf.
Onzin, je wordt af en toe onbedoeld geconfronteerd met meningen en uitdragingen waar je geen boodschap of behoefte aan hebt. Dan zap je weg, of je verbreekt de verbinding wanneer het een telefonische verkoper betreft, of je doet de deur dicht als er een jehova met een tractaatje staat, of je zegt 'geen interesse' wanneer een straatkrant verkoper je vastzet bij de uitgang van Donner, etc....

Welkom in een democratie met verregaande vrijheden voor iedereen.
pi_34955506
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik lust ook geen cola of koffie, maar man, dat wordt je toch ook zo in het gezicht gedrukt! En wat dacht je van vlees?! Daar maken ze keiveel reclame voor, en ze insinueren zelfs dat het slecht is voor je gezondheid als je het niet eet. En die "Een op de 10 vrouwen krijgt borstkanker" posters wil ik ook niet zien!

Iedereen heeft daar last van.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:43:04 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955526
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou het dat betekenen?

Jij wordt toch ook niet graag gekwetst?
Nee, maar ik vind wel dat er ruimte moet zijn voor afwijkende meningen. Zeker wanneer die niet direkt op de man gespeeld worden EN geen blatante onwaarheden bevatten.
pi_34955538
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onzin, je wordt af en toe onbedoeld geconfronteerd met meningen en uitdragingen waar je geen boodschap of behoefte aan hebt. Dan zap je weg, of je verbreekt de verbinding wanneer het een telefonische verkoper betreft, of je doet de deur dicht als er een jehova met een tractaatje staat, of je zegt 'geen interesse' wanneer een straatkrant verkoper je vastzet bij de uitgang van Donner, etc....

Welkom in een democratie met verregaande vrijheden voor iedereen.
blijkbaar kijk jij niet veel tv tijdens Submission/ 2 november 2004. Overal waar je zapte was er sprake van submission en Islam, "haat religie" etc. Daden van minderheden die ze niet kunnen oppaken worden verspreid over gematigde meerderheden.

Welkom in een hypocriete democratie zonder grenzen waar het toegestaan is ten onrechte iemand te kwetsen
pi_34955545
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind wel dat er ruimte moet zijn voor afwijkende meningen. Zeker wanneer die niet direkt op de man gespeeld worden EN geen blatante onwaarheden bevatten.
Dat is toch heel subjectief - of het op de man gespeeld wordt en onwaarheden bevat?
pi_34955550
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo een universeel moreel moeten komen voor kleine/grote groepen mensen. Cursus beledigen/kritiek/mening duidelijk kunnen onderscheiden, naar mijn mening houdt vrijheid van meningsuiting op wanneer je de ander (opzettelijk ) kwetst
Zo iets hebben we al, dat heet de wet, en er zijn rechters die toetsen of de wet overtreden wordt of niet. Goed hè?
pi_34955572
quote:

[..]

Dan kun je alles wel gaan verbieden: Cartoons over politici, Youp van 't Hek, Freek de Jonge etc...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:44:39 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955582
quote:

[..]

Niet helemaal. Zolang de mening geen onwaarheden bevat.
pi_34955603
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:42 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik lust ook geen cola of koffie, maar man, dat wordt je toch ook zo in het gezicht gedrukt! En wat dacht je van vlees?! Daar maken ze keiveel reclame voor, en ze insinueren zelfs dat het slecht is voor je gezondheid als je het niet eet. En die "Een op de 10 vrouwen krijgt borstkanker" posters wil ik ook niet zien!

Iedereen heeft daar last van.
schat, een naakte vrouw met koran verzen op haar lichaam zonder enige vorm van tegenkritiek 5 uur per dag op TV uitzenden, zelfs in Italiaans/Frans media is provocerend. Het provoceerd mij niet dat dat wordt gedaan, wel wordt ik geprovoceerd als ik wordt aangekeken alsof ik Mo B was
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:45:22 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955607
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is toch heel subjectief - of het op de man gespeeld wordt en onwaarheden bevat?
Klopt en daar hebben we een rechterlijke macht voor om dat te toetsen
pi_34955619
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is altijd subjectief
pi_34955622
quote:

[..]

subjectieve mening was het
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:45:51 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955630
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:
Het provoceerd mij niet
Wat loop je je dan druk te maken:?
pi_34955636
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klopt en daar hebben we een rechterlijke macht voor om dat te toetsen
Sommige mensen gaan liever dreigen
pi_34955640
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:44 schreef basilisk het volgende:

[..]

Dan kun je alles wel gaan verbieden: Cartoons over politici, Youp van 't Hek, Freek de Jonge etc...
hen vind ik wel kunnen, humor enzo
pi_34955642
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

blijkbaar kijk jij niet veel tv tijdens Submission/ 2 november 2004. Overal waar je zapte was er sprake van submission en Islam, "haat religie" etc. Daden van minderheden die ze niet kunnen oppaken worden verspreid over gematigde meerderheden.

Welkom in een hypocriete democratie zonder grenzen waar het toegestaan is ten onrechte iemand te kwetsen
De film kreeg inderdaad enorm veel meer aandacht nadat de maker ervan door een radicale moslim met veel te lange tenen was vermoord. Gek he?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:46:14 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955645
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is altijd subjectief
Nou nee, onwaarheden zijn in de regel ZEER eenvoudig te controleren.
pi_34955649
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat loop je je dan druk te maken:?
Druk of discussieren?
pi_34955685
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:43 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zo iets hebben we al, dat heet de wet, en er zijn rechters die toetsen of de wet overtreden wordt of niet. Goed hè?
tot er een wet wordt afgewezen een debiel opstaat meent in mijn religies naam van Gogh neer te knallen en men mij aan kijkt?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:47:27 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955689
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Sommige mensen gaan liever dreigen
Ook dan zijn er stappen welke je kunt ondernemen.

Maar dat gebeurt in de regel pas wanneer de andere partij feitelijke onwaarheden verkondigt. Over pedofilie enzo.

Je weet wel datgene wat in mijn mening NIET kan .
pi_34955698
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Jalu het volgende:

[..]

De film kreeg inderdaad enorm veel meer aandacht nadat de maker ervan door een radicale moslim met veel te lange tenen was vermoord. Gek he?
nogal
pi_34955701
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou nee, onwaarheden zijn in de regel ZEER eenvoudig te controleren.
Nee, het heeft vaak met interpretatie te maken.

Zeker met cryptische films als submission, niks eenvoudig aan.
pi_34955712
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hen vind ik wel kunnen, humor enzo
Ja, maar er zijn ook mensen die zich er beledigd door voelen. En dus zou je dat volgens jouw definitie moeten verbieden. Er is nl altijd wel iemand die er niet om kan lachen/zich beledigd voelt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:48:32 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955719
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het heeft vaak met interpretatie te maken.

Zeker met cryptische films als submission, niks eenvoudig aan.
Feitelijke onwaarheden zijn niet te controleren?
pi_34955727
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ook dan zijn er stappen welke je kunt ondernemen.

Maar dat gebeurt in de regel pas wanneer de andere partij feitelijke onwaarheden verkondigt. Over pedofilie enzo.

Je weet wel datgene wat in mijn mening NIET kan .
Je steunt dus de moslims die klagen over submission of je bent hypocriet en vindt dat je wel mag klagen als jij het vervelend vindt. Omdat het in jouw mening niet kan
pi_34955750
quote:

[..]

Natuurlijk heb je die vrijheid, maar het strookt niet helemaal met het beeld van normen en waarden waarover we de laatste tijd zo onze mond vol van hebben en die we allochtonen, waaronder moslims, proberen duidelijk te maken.

Waar waren de voorstanders van de vrijheid van meningsuiting toen El Moumni wat minder aardige dingen zei over homo's ? Toen was de tendens meer van "oprotten met die gast, uitzetten, laat ie lekker in de zandbak over homo's ouwehoeren". Dat is toch, uhm, vreemd ?
pi_34955753
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Feitelijke onwaarheden zijn niet te controleren?
Nee, niet altijd. Dat zag je bij Submission. Daar werden koranteksten uit de context gehaald en misbruikt - had niet veel met waarheid te maken natuurlijk.
pi_34955772
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:48 schreef basilisk het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn ook mensen die zich er beledigd door voelen. En dus zou je dat volgens jouw definitie moeten verbieden. Er is nl altijd wel iemand die er niet om kan lachen/zich beledigd voelt
als men zich beledigd voeld vind ik het hen goed recht om actie te ondernemen, je gaat er natuurlijk niet van opkijken als een radicale naar wapens grijpt en een gematigde naar de rechter stapt, maar uiteindelijk wijzen alle vingers weer naar een religie die begint met een I
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:50:00 #166
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34955783
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:40 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik denk dat ze de Nederlanders scherp houdt voor een reëel gevaar. Er is namelijk een stroming binnen de islam die de hele wereld, desnoods met geweld, wil onderwerpen. Deze stroming is de grootste bedreiging voor de wereldvrede sinds de 2e wereldoorlog, in mijn ogen. En dus heeft Hirsi Ali gelijk dat ze de westerse wereld wijst op dit gevaar.
jonge je weet niet wat je zegt , echt waar..
de islam het gevaar na de 2e wereldoorlog , is dit een antichrist benoeming?
figuren als hirsi ali die provocerend in de politiek notabene (als VOORBEELDFUNCTIE) volken generaliserend belasteren zijn juist het gevaar , de leiders leiden ons waartoe?
oorlog ziet het ernaar uit.
(waar zitten we nu trouwens , op de eilanden? nee in irak en afghanistan om *democrati..*kuch kuch* assimilatie van de markt te brengen)
quote:
En hier uit ik geen moslimhaat; er is geen enkele religie die ik haat. Ik heb echter wel de pest aan het misbruiken van religie voor politieke doeleinden.
nee dat is duidelijk , je uit hier meer dat moslims de nieuwe '40 duitsers zijn.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:50:27 #167
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34955795
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, niet altijd. Dat zag je bij Submission. Daar werden koranteksten uit de context gehaald en misbruikt - had niet veel met waarheid te maken natuurlijk.
Daar ging Submission nou juist over. Je hebt de film in ieder geval een klein beetje begrepen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34955804
Gekwetst worden is gewoon heel subjectief, dan kan je niet altijd laten toetsen door de rechter.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:50:52 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955809
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Je steunt dus de moslims die klagen over submission of je bent hypocriet en vindt dat je wel mag klagen als jij het vervelend vindt. Omdat het in jouw mening niet kan
Eh nee, je leest niet.
Wanneer er feitelijke onwaarheden verkondigt worden is het bij wet verboden.
En persoonlijk heb ik er ook moeite mee wanneer mensen feitelijke onwaarheden over mij verspreiden, zoals jij letterlijk zei dat ik pedofiel zou zijn. Ja dan waarschuw ik je inderdaad .
pi_34955821
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je die vrijheid, maar het strookt niet helemaal met het beeld van normen en waarden waarover we de laatste tijd zo onze mond vol van hebben en die we allochtonen, waaronder moslims, proberen duidelijk te maken.

Waar waren de voorstanders van de vrijheid van meningsuiting toen El Moumni wat minder aardige dingen zei over homo's ? Toen was de tendens meer van "oprotten met die gast, uitzetten, laat ie lekker in de zandbak over homo's ouwehoeren". Dat is toch, uhm, vreemd ?
Ah, dus Mohammed tekenen met een bom als tulband is net zo erg als zegen dat homo's minder zijn als varkens en dat die met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid zouden moeten worden?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:51:19 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34955824
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:46 schreef Jalu het volgende:

[..]

nou nou veel te lang , het had ook een jood kunnen zijn (of ken je de opmerkingen van theo aan de joden niet) , duidelijk geescaleerd , losgeslagen ja , en een slechte naam bezorgend.
maar theo had it coming in a way (in context)
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:51:20 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34955825
Hou 't netjes dames.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34955850
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Daar ging Submission nou juist over. Je hebt de film in ieder geval een klein beetje begrepen.
Nee, dat was juist de zwakte van de film. Ayaan maakte haar eigen waarheid - ze gaf aan de Koran heel belangrijk te vinden en tegelijkertijd beschimpt ze die. Dat zie je vaak bij mensen die orthodox zijn opgevoed, die kunnen eigenlijk niet loskomen van het geloof en gaan er op een wat verkrampte manier mee om.

Submission 1 was qua vorm een statement en vooal een provocatie, echte inhoud was er niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:52:18 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34955866
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij mag zeggen een hekel te hebben aan homo's. Hij mag niet oproepen ze te vermoorden door ze head first van een flat te gooien.
Ik zie niet in wat er zo moeilijk is aan die stelling eigenlijk
pi_34955870
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ah, dus Mohammed tekenen met een bom als tulband is net zo erg als zegen dat homo's minder zijn als varkens en dat die met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw gegooid zouden moeten worden?
Het kan net zo kwetsend zijn inderdaad.
pi_34955897
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee, je leest niet.
Wanneer er feitelijke onwaarheden verkondigt worden is het bij wet verboden.
En persoonlijk heb ik er ook moeite mee wanneer mensen feitelijke onwaarheden over mij verspreiden, zoals jij letterlijk zei dat ik pedofiel zou zijn. Ja dan waarschuw ik je inderdaad .
Dan stap je toch naar de rechter?

Alsof ik dat trouwens gezegd heb
pi_34955903
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef Jalu het volgende:

[..]

"Net zo erg" is natuurlijk uiterst subjectief, het zijn echter beide meningen die toch evenveel verdedigd zouden moeten worden door de voorstanders van de vrijheid van meningsuiting.
pi_34955914
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kan net zo kwetsend zijn inderdaad.
Zoals ik al zei: wie de schoen past, trekke hem aan...
pi_34955925
Gelly, SCH doe toch eens wat aan die usericons, zien jullie dat zelf niet?
pi_34955931
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij mag zeggen een hekel te hebben aan homo's. Hij mag niet oproepen ze te vermoorden door ze head first van een flat te gooien.
Mohammed beledigen dus om iets wat 1 imam heeft gezegt?
pi_34955944
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het was geen oproep tot, hij is immers ook vrigesproken.
pi_34955949
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef _The_General_ het volgende:
Nee
pi_34955954
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: wie de schoen past, trekke hem aan...
Ja, dat gebeurt toch ook.
pi_34955965
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef _The_General_ het volgende:
Misschien boeit het me niet zo Generaal Ik zal als ik wat tijd heb een andere neerzetten.
pi_34955989
Ik zie mijn eigen icon wel, mooi zat
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:58:11 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34956073
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan stap je toch naar de rechter?
Dat kan. Ik koos voor een wat direktere benadering. Als je daar mee zit heb JIJ weer de mogelijkheid om naar de rechter te stappen.
quote:
Alsof ik dat trouwens gezegd heb
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:34 schreef SCH het volgende:
Als jij niet zo hoereert met dat kind dan heb ik het er niet over hoor
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe us lief BE, je neemt het indirect nu wel voor die incestueuze Swets op
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens Swets is iedereen pedo, dat slaat vooral op hemzelf terug als jonge vader
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:58:24 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34956085
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat was juist de zwakte van de film. Ayaan maakte haar eigen waarheid - ze gaf aan de Koran heel belangrijk te vinden en tegelijkertijd beschimpt ze die. Dat zie je vaak bij mensen die orthodox zijn opgevoed, die kunnen eigenlijk niet loskomen van het geloof en gaan er op een wat verkrampte manier mee om.

Submission 1 was qua vorm een statement en vooal een provocatie, echte inhoud was er niet.
Sorry? Ik vraag me af of je de film wel gezien hebt?

De film gaat over maar één vraag: Allah, als je bestaat, waarom gebeuren er dan in jouw naam dingen met vrouwen die in je geschriften juist niet worden toegestaan? Ik gedraag me zoals me wordt geleerd in de Koran, en toch wordt ik gestrafd? Mannen gedragen zich niet, en komen daar mee weg? Waarom?

OK, iets meer dan één vraag, maar je begrijpt het punt hopelijk
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34956093
Waar staat het dan letterlijk?
pi_34956094
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

als men zich beledigd voeld vind ik het hen goed recht om actie te ondernemen, je gaat er natuurlijk niet van opkijken als een radicale naar wapens grijpt en een gematigde naar de rechter stapt, maar uiteindelijk wijzen alle vingers weer naar een religie die begint met een I
Los van religie. Beledigen van mannen met een staartje, Friezen, noem maar op. Volgens jou houdt vrijheid van meningsuiting dan op omdat mensen zich beledig voelen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 23:58:48 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34956100
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Het was geen oproep tot, hij is immers ook vrigesproken.
Precies
Dus...?
pi_34956118
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Sorry? Ik vraag me af of je de film wel gezien hebt?

De film gaat over maar één vraag: Allah, als je bestaat, waarom gebeuren er dan in jouw naam dingen met vrouwen die in je geschriften juist niet worden toegestaan? Ik gedraag me zoals me wordt geleerd in de Koran, en toch wordt ik gestrafd? Mannen gedragen zich niet, en komen daar mee weg? Waarom?

OK, iets meer dan één vraag, maar je begrijpt het punt hopelijk
Daar gaat de film helemaal niet over- dat is puur jouw interpretatie.
pi_34956167
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies
Dus...?
Dus zijn het beide meningen die evenveel verdedigd zouden moeten worden. Er gebeurde echter wat anders, men wilde zijn recht tot spreken afnemen en hem het liefst deporteren.
pi_34956169
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:58 schreef basilisk het volgende:

[..]

Los van religie. Beledigen van mannen met een staartje, Friezen, noem maar op. Volgens jou houdt vrijheid van meningsuiting dan op omdat mensen zich beledig voelen.
Wat voor nut zie je om bijv friezen te beledigen?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:01:01 #194
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34956197
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar gaat de film helemaal niet over- dat is puur jouw interpretatie.
Ah. Enlighten me then please.
- Privacy Matters
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 februari 2006 @ 00:01:09 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34956202
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus zijn het beide meningen die evenveel verdedigd zouden moeten worden. Er gebeurde echter wat anders, men wilde zijn recht tot spreken afnemen en hem het liefst deporteren.
En het gebeurt niet.
Mooi he, vrijheid van meningsuiting en een onpartijdige macht welke de boel controleert
pi_34956287
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat voor nut zie je om bijv friezen te beledigen?
Was een sketch van Freek de Jonge die grap maakte over volkssporten van de Friezen en dat in het extreme doortrok. Erg grappig, maar wellicht voor sommige Friezen niet zo leuk dat hun folklore belachelijk werd gemaakt
pi_34956309
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef basilisk het volgende:

[..]

Was een sketch van Freek de Jonge die grap maakte over volkssporten van de Friezen en dat in het extreme doortrok. Erg grappig, maar wellicht voor sommige Friezen niet zo leuk dat hun folklore belachelijk werd gemaakt
sorry, laat ik het algemeen houden.

Wat is nut van beledigen?
pi_34956318
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ah. Enlighten me then please.
Nou niet meer dan dat, jij vindt dat de film daar over gaat, ik vind dat de film over iets anders gaat en weer een derde vindt dat hij over nog iets anders gaat. Je kunt eenvoudigweg bij een kunstwerk niet zeggen: daar gaat het over. Misschien zie jij inde Mona Lisa een gewone mooie vrouw en ik de verlichting.
pi_34956354
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sorry, laat ik het algemeen houden.

Wat is nut van beledigen?
Wat voor de een een grap is, is voor de andere een belediging.
pi_34956355
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En het gebeurt niet.
Mooi he, vrijheid van meningsuiting en een onpartijdige macht welke de boel controleert
Het punt dat ik wil maken is dat het dezelfde figuren waren die zich nu zo als voorstanders van die vrijheid van meningsuiting tonen. Infantielen met een Deens vlaggetje als usericon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')