abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34966030
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb je de spotprentjes gezien? Zoveel stelt het niet voor hoor.

En dan nog: Vele moslims doen net of ze worden uitgeroeid, en er zijn doden gevallen.

Als je het nou nog niet ziet heb je wel een betonblok voor je hoofd.
HOI!

Ik vind net zo goed dat die spotprentjes niet veel voorstellen en dat die moslims zich aanstellen, dus waar heb je het over?

Maar als we een heilig persoon bekladden moeten we ook zo sportief zijn om een verbrande vlag ( ) te incasseren.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 13:48:27 #202
3542 Gia
User under construction
pi_34966096
Toen Submission werd vertoond hoorde je er niemand over in het MO.
Nu worden er een paar spotprents gemaakt en er is bijna oorlog! En natuurlijk moet Ayaan het nu ook ontgelden.

M.a.w. het heeft geen donder te maken met zich beledigd voelen, het is gewoon een aanleiding zoeken om een oorlog te beginnen. Wat Moslims willen is dat hun wetten en regels gaan gelden in de landen waar ze wonen, dus ook in de Westerse landen. Dit krijgen ze niet voor elkaar door het gewoon te vragen, dus de oplossing is geweld. En geweld kun je beginnen bij de geringste aanleiding. Een simpel spotprentje dus, of een filmpje.

Maar ze moeten maar goed doorgaan op deze manier. Dit gaan ze echt niet winnen. Het enige wat bereikt kan worden is dat ze alle privileges ontnomen wordt. Geen dubbel paspoort meer, geen recht meer om moskeeen te bouwen, niets meer. Hier wonen? Dan volgens onze regels en wetten!

En ja, ik ga zo rechts mogelijk stemmen. En met mij veel meer.

Als moslims denken dat geweld de oplossing is, dan zal er een regering moeten komen die hier tegenin gaat, en niet een watje die meteen begint te stotteren dat het zo niet bedoeld was en dat mensen moet oppassen met wat ze zeggen.

Niet dus, ik zeg wat ik wil, ik teken wat ik wil, ik schrijf wat ik wil, binnen de grenzen van de Nederlandse wet.
pi_34966235
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:45 schreef MrBean het volgende:

[..]

HOI!

Ik vind net zo goed dat die spotprentjes niet veel voorstellen en dat die moslims zich aanstellen, dus waar heb je het over?

Maar als we een heilig persoon bekladden moeten we ook zo sportief zijn om een verbrande vlag ( ) te incasseren.
Ik heb anders nog niet gehoord dat naar aanleiding van de Deense vlag verbranden mensen schuimbekkend op straat van alles gingen vernielen. Als er al iemand beledigd is hierdoor is de juridische weg de juiste.
pi_34966288
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:48 schreef Gia het volgende:
Maar ze moeten maar goed doorgaan op deze manier. Dit gaan ze echt niet winnen. Het enige wat bereikt kan worden is dat ze alle privileges ontnomen wordt. Geen dubbel paspoort meer, geen recht meer om moskeeen te bouwen, niets meer. Hier wonen? Dan volgens onze regels en wetten!
Ook niet voor vreedzame moslims?
quote:
Ja, dreig maar goed, dan worden ze wel rustig!

Zo'n Aboe Jahjah uit Antwerpen heeft z'n succes te danken aan Dewinter.
quote:
Als moslims denken dat geweld de oplossing is, dan zal er een regering moeten komen die hier tegenin gaat, en niet een watje die meteen begint te stotteren dat het zo niet bedoeld was en dat mensen moet oppassen met wat ze zeggen.
De cartoon is inderdaad niet kwetsend bedoelt. De moslims interpreteren het verkeerd. En inderdaad je moet oppassen wat je zegt. Als je maar wat schreeuwt en het wordt alleen maar erger, dan ben je niet heel verstandig bezig. Gelijk hebben betekent nog niet gelijk krijgen.
pi_34966309

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34966340
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik heb anders nog niet gehoord dat naar aanleiding van de Deense vlag verbranden mensen schuimbekkend op straat van alles gingen vernielen.
Nee, maar dezelfde mensen op Fok die vonden dat de bekladding van Mohammed wél kon, reageren nu helemaal hysterisch over die Deense vlag. "Heropvoedingskamp!" "Klootzakken!"

Echter, die protesterende moslimjongeren in Limburg mogen zichzelf wel afvragen welke plaatjes ze erger vinden, krantenfoto's van terroristen die in naam van hun god aanslagen plegen of een lullig stripje? Maar dat is nog niet een reden om ze in een kamp te stoppen.
pi_34966367
quote:
Ik zie een man die een foto maakt en een man die wat uit z'n tas grabbelt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 februari 2006 @ 13:58:37 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34966370
Ik blijf die overdreven schuimbekkende reactie geweldig hilarisch vinden.
Tel daar het feit bij op dat men daar ondertussen een kapitaal kwijt is aan gederfde inkomsten omdat men al een week niet werkt om te kunnen demonstreren. De doden welke door onoplettenheid in eigen gelederen vallen en het in de brand steken van eigen onroerend goed.....

De Islam protesteert zichzelf naar de rand van de afgrond
pi_34966400
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:58 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik zie een man die een foto maakt en een man die wat uit z'n tas grabbelt.
Demonstratie nu in Amsterdam.
pi_34966403
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:48 schreef Gia het volgende:

Je gaat jezelf van je uitkering beroven ? Dat vind ik edelmoedig.
pi_34966439
[quote]
AMSTERDAM - Enkele tientallen demonstranten hebben zich zaterdagmiddag op De Dam in Amsterdam verzameld uit protest tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed.

Mannen en vrouwen, jongeren en ouderen roepen in het Arabisch gebeden over Allah en Mohammed: "Allah is groot. Mohammed is zijn boodschapper." Een actievoerder heeft de Koran in zijn handen en maakt met twee vingers het vredesteken. Een ander heeft een bord bij zich met daarop de tekst 'Niet spotten met onze profeet Mohammed'. Een aantal betogers zwaait met de Marokkaanse vlag. [\quote]

Waarom tiefen die marrokanen niet gewoon op???
Hoe kan het zo zijn dat er altijd marrokanen bij betrokken zijn??? Mensen willen een vreedzaam protest en wat doen zijn weer??? Gillen en zich afzonderen van de nederlands maatschappij!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:01:59 #212
3542 Gia
User under construction
pi_34966441
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:55 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ook niet voor vreedzame moslims?
Nee, dus.
quote:
Ja, dreig maar goed, dan worden ze wel rustig!
Ik laat me niet door bedreiging het zwijgen opleggen. Als je daar aan begint is het einde zoek en leven we hier voor je het weet onder de wetten van de Sharia.
quote:
Zo'n Aboe Jahjah uit Antwerpen heeft z'n succes te danken aan Dewinter.
Die Abou Jahjah is gewoon een clown, niks meer en niks minder. Zo gauw hij zijn mond opendoet, komt er onzin uit. Gewoon negeren, da's het beste.
quote:
De cartoon is inderdaad niet kwetsend bedoelt. De moslims interpreteren het verkeerd. En inderdaad je moet oppassen wat je zegt. Als je maar wat schreeuwt en het wordt alleen maar erger, dan ben je niet heel verstandig bezig. Gelijk hebben betekent nog niet gelijk krijgen.
Maar buigen voor bedreiging en geweld, betekent alleen nog maar wat meer nieuwe wensen van moslimzijde. Stel er komt een wet die de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dan hebben ze die slag gewonnen. Vervolgens zullen jonge meiden in de zomer lastiggevallen gaan worden, omdat ze té sexy gekleed zijn. Nog meer gesprekken, nog meer buurthuizen en nog meer kopjes thee? Oh, en uiteindelijk een wetje dat jongedames zich wat netter moeten kleden. Tenminste tot de enkels en tot de polsen, toch?

Waar houdt het op, hoe lang moeten we toe blijven geven? Tot we inderdaad aan de sharia moeten gehoorzamen?

Heb ik echt niet zo'n zin in.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 februari 2006 @ 14:02:19 #213
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34966444
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou nou gelly.
Ik kan me herinneren dat jij ook een redelijk lange tijd uit de staatsruif hebt lopen vreten. Dus om een ander nu profiteursgedrag te verwijten vind ik wat kortzichtig.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:04:23 #214
3542 Gia
User under construction
pi_34966480
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Ik ben 100 % afgekeurd en de WAO helemaal afschaffen zal voorlopig echt niet gebeuren.
pi_34966512
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou nou gelly.
Ik kan me herinneren dat jij ook een redelijk lange tijd uit de staatsruif hebt lopen vreten. Dus om een ander nu profiteursgedrag te verwijten vind ik wat kortzichtig.
Kom op zeg, zo rechts mogelijk stemmen omdat je wat tegen moslims hebt getuigt van veel stupiditeit. Vele zijn Gia voorgegaan door LPF of VVD te stemmen en die liggen nu te huilebalken omdat het leven zo duur voor ze is geworden. Stupiditeit wordt altijd beloond.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:05:51 #216
3542 Gia
User under construction
pi_34966514
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:01 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Een aantal betogers zwaait met de Marokkaanse vlag.
Wat zou er gebeuren als die verbrand zou worden?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:07:12 #217
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34966546
Zijn er nou nog geen doden gevallen op de dam?
pi_34966556
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:01 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[quote]
AMSTERDAM - Enkele tientallen demonstranten hebben zich zaterdagmiddag op De Dam in Amsterdam verzameld uit protest tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed.

Mannen en vrouwen, jongeren en ouderen roepen in het Arabisch gebeden over Allah en Mohammed: "Allah is groot. Mohammed is zijn boodschapper." Een actievoerder heeft de Koran in zijn handen en maakt met twee vingers het vredesteken. Een ander heeft een bord bij zich met daarop de tekst 'Niet spotten met onze profeet Mohammed'. Een aantal betogers zwaait met de Marokkaanse vlag. [\quote]

Waarom tiefen die marrokanen niet gewoon op???
Hoe kan het zo zijn dat er altijd marrokanen bij betrokken zijn???
Hierbij? Omdat marokkanen meestal moslim zijn lijkt me.
quote:
Mensen willen een vreedzaam protest en wat doen zijn weer???
Eh ... een vreedzaam protest? Twee vingers in de lucht?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:08:55 #219
3542 Gia
User under construction
pi_34966585
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Kom op zeg, zo rechts mogelijk stemmen omdat je wat tegen moslims hebt getuigt van veel stupiditeit. Vele zijn Gia voorgegaan door LPF of VVD te stemmen en die liggen nu te huilebalken omdat het leven zo duur voor ze is geworden. Stupiditeit wordt altijd beloond.
Je hoort mij niet huilebalken.

Er komen hier twee inkomens binnen.

Daarbij, ik heb niks tegen moslims. Ze mogen hier wonen, ze mogen hier werken. Tot nu toe mogen ze ook nog moskeeen bouwen. Ze mogen vanalles.
Maar ze moeten niet hun wetten en regels aan ons opdringen. Dat is iets wat voor mij te ver gaat.
"Je mag geen afbeelding maken van Mohammed".
Nee, volgens jullie boekje niet, volgens jullie wetten niet, maar die gelden niet in de Westerse wereld en dat wil ik graag zo houden.
pi_34966625
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat zou er gebeuren als die verbrand zou worden?
Ben bang dat dan echt de pleuris uitbreekt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_34966640
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dus.
Waarom niet? Die hebben toch niks verkeerds gedaan?
quote:
Ik laat me niet door bedreiging het zwijgen opleggen. Als je daar aan begint is het einde zoek en leven we hier voor je het weet onder de wetten van de Sharia.
[..]

Die Abou Jahjah is gewoon een clown, niks meer en niks minder. Zo gauw hij zijn mond opendoet, komt er onzin uit. Gewoon negeren, da's het beste.
Dat vroeg ik ook niet
quote:
Maar buigen voor bedreiging en geweld, betekent alleen nog maar wat meer nieuwe wensen van moslimzijde. Stel er komt een wet die de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dan hebben ze die slag gewonnen. Vervolgens zullen jonge meiden in de zomer lastiggevallen gaan worden, omdat ze té sexy gekleed zijn. Nog meer gesprekken, nog meer buurthuizen en nog meer kopjes thee? Oh, en uiteindelijk een wetje dat jongedames zich wat netter moeten kleden. Tenminste tot de enkels en tot de polsen, toch?

Waar houdt het op, hoe lang moeten we toe blijven geven? Tot we inderdaad aan de sharia moeten gehoorzamen?

Heb ik echt niet zo'n zin in.
Moslims zijn lang nog niet de meerderheid hoor. Dat soort wetten zullen er nooit doorgedrukt worden.

En ik zeg nergens dat we moeten buigen voor geweld. Ik zeg alleen dat blind schreeuwen en achter sensatiezoekers aanhollen niet helpt.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:11:25 #222
3542 Gia
User under construction
pi_34966651
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben bang dat dan echt de pleuris uitbreekt.
Ja, maf hè?
De Deense vlag verbranden is niet erg, maar de Marokkaanse vlag verbranden zou een intense belediging zijn.
pi_34966721
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Ik ben 100 % afgekeurd en de WAO helemaal afschaffen zal voorlopig echt niet gebeuren.
Offtopic: Ik vraag mij altijd af hoe je 100% afgekeurd kunt worden. Is er dan geen enkele manier waardoor je jezelf nuttig kunt maken voor de maatschappij?
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:14:06 #224
3542 Gia
User under construction
pi_34966728
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:11 schreef MrBean het volgende:

Moslims zijn lang nog niet de meerderheid hoor. Dat soort wetten zullen er nooit doorgedrukt worden.
Nou, jij schijnt toch al te vinden dat we inderdaad maar beter op onze woorden moeten passen. Dus daar wil jij de moslimwereld dan alvast in tegemoet komen.

Het begint met het inperken van de vrijheid van meningsuiting en vervolgens hebben ze wel weer wat anders wat ze graag aangepast willen zien. Iets waar zij zich ongemakkelijk bij voelen, iets wat hun belemmert in hun geloofsbeleving, bijvoorbeeld minirokjes of hotpants.
pi_34966783
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, jij schijnt toch al te vinden dat we inderdaad maar beter op onze woorden moeten passen. Dus daar wil jij de moslimwereld dan alvast in tegemoet komen.
Nee. Tactvoller aanpakken.

Wat heeft zo'n Ayaan Hirsi Ali nou bereikt met d'r film? Zijn vrouwen massaal gevlucht uit deze religie? Niet echt. De schijnheiligheid binnen de islam is eigenlijk alleen maar erger geworden.
quote:
Het begint met het inperken van de vrijheid van meningsuiting en vervolgens hebben ze wel weer wat anders wat ze graag aangepast willen zien. Iets waar zij zich ongemakkelijk bij voelen, iets wat hun belemmert in hun geloofsbeleving, bijvoorbeeld minirokjes of hotpants.
pi_34966810
Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit zo ver gaat.
Er is meer en meer haat gekomen door het opblazen (deze keer niet zichzelf en compleet onschuldige omstanders) van een aantal cartoons.
Je ziet ook hoe er gereageerd wordt, ze flippen helemaal en geven nu hun mening en mensen, dat is echt niet normaal om iemand te willen doden omdat hij iets zou zeggen over de islam of iets wat daarmee te maken heeft.
Het zal er allemaal niet beter op worden, en in de loop der jaren verwacht ik nog wel het een en ander.
We hebben zelfs op het werk teksten op het toilet gehad zoals ''dood de ongelovigen''
Is dit een voorproefje van de al zovaak genoemde zogeheten ''heilige oorlog''
Leef zo goed als je kunt, dat doe je namelijk maar 1x
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:18:31 #227
3542 Gia
User under construction
pi_34966830
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Offtopic: Ik vraag mij altijd af hoe je 100% afgekeurd kunt worden. Is er dan geen enkele manier waardoor je jezelf nuttig kunt maken voor de maatschappij?
Ik kan alles. Thuis. Maar helaas valt dat volgens het uwv niet onder werken.
Op eigen houtje iets beginnen, doe ik niet. Want als dat misgaat, kan ik het verder wel vergeten.

Als ik als zelfstandige bijvoorbeeld tikwerk zou gaan doen en het lukt niet, doordat er bijvoorbeeld te weinig werk in is, of andere redenen, dan kom ik niet meer terug in de WAO of ik val dan onder de nieuwe WAO, waarbij ik maar 40 % krijg of zo. Ik val nu nog onder een oude regeling van 70 %, en dat blijft zo. Ik ga dus geen risico lopen.

Wat ik mankeer, waar ik op ben afgekeurd, gaat niemand wat aan. Je zult er maar op moeten vertrouwen dat het uwv weet wat het doet.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:23:44 #228
3542 Gia
User under construction
pi_34966941
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:16 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wat heeft zo'n Ayaan Hirsi Ali nou bereikt met d'r film? Zijn vrouwen massaal gevlucht uit deze religie? Niet echt. De schijnheiligheid binnen de islam is eigenlijk alleen maar erger geworden.
[..]
Wat en of zij iets bereikt heeft met die film, is denk ik niet te meten.
Ik heb persoonlijk de indruk dat de jonge moslimmeiden van tegenwoordig sowieso veel mondiger zijn geworden en dat is een goede ontwikkeling.
Verder is vrouwenbesnijdenis nu echt verboden en strafbaar gesteld, ook als het in het buitenland gebeurt.

Ik zeg niet dat het door submission komt, maar de toestand voor vrouwen in de islam is aan 't verbeteren, naar Nederlandse begrippen althans.

Als moslims denken dat die film nergens invloed op heeft en ze vinden het verschrikkelijk om hem te zien, dan kijken ze toch zeker niet. Het feit dat ze protesteren tegen de film betekent m.i. dat ze zich erdoor bedreigd voelen. Want als het hun beledigt, moeten ze gewoon niet kijken. Worden ze ook niet beledigd.

Zelfde met die prenten: voel je je erdoor beledigd, dan kijk je er toch gewoon niet naar.
pi_34967398
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:16 schreef MrBean het volgende:

[..]

Gebeurt al een jaar of 30, heeft het geholpen?
Tact, subsidies, gedoogbeleid en zoveel meer werkt averechts heeft het verleden duidelijk bewezen.
quote:
[..]
Ayaan heeft veel meer bereikt. Ze heeft de vinger op de zere plekken van de islam gelegd. Dat het niet lekker overkomt is begrijpelijk, niemand houdt er van als er een spiegel wordt voorgehouden. Alleen is het een proces van vele jaren voordat er echte resultaten waarneembaar worden.
Het is hetzelfde eigenlijk met de spotprentjes, als er geen kern van waarheid in had gezeten waren ze waarschijnlijk weggehoond in plaats van meteen hysterisch te worden.
pi_34967434
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat en of zij iets bereikt heeft met die film, is denk ik niet te meten.
Ik heb persoonlijk de indruk dat de jonge moslimmeiden van tegenwoordig sowieso veel mondiger zijn geworden en dat is een goede ontwikkeling.
Dat denk ik ook. Ik lees wel eens ff wat op Marokko.nl en daar zie je ook allerhande discussies ontstaan. Ook van meiden die het achterlijk vinden dat een Islamitisch meisje maagd moet zijn terwijl jongens hun lusten botvieren op Hollandse meiden.
Aangezien de kans groot is dat moslima's verstoten worden door hun omgeving zullen de medestanders van Ayaan nog wel een tijdje stil blijven.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34967452
ff tussendoor; hoeveel doden & gewonden? En staat de Dam nog?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:16:22 #232
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34968140
quote:
Enkele tientallen demonstranten hebben zich zaterdagmiddag op De Dam in Amsterdam verzameld uit protest tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed
Enkele tientallen maar, valt me mee. is in ieder geval beter dan dat er een paar duizend van die schuimbekkende idioten waren komen opdraven. Puntje voor de Nederlandse moslims.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34968190
Ze lopen nu te gillen door de Kalverstraat
pi_34968270
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:05 schreef gelly het volgende:

[..]

denken dat hetleven duurder is geworden door op de VVD of LPF te stemmen getuigt pas van stupiditeit, maar dat zal jouw vooringenomen petje wel te boven gaan.
Face it, geen kabinet had de burger kunnen beschermen tegen de invloeden van de euro en van de dalende economie. men had wel zo eerlijk moeten zijn om schuld te bekennen nav eerder gedane Euro-uitspraken.
Maar goed, verloopt alles kalm en rustig daar op de Dam, zet GL en SP een kopje thee voor de medelanders?
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:29:51 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34968456
Nieuws
11 Februari 2006 15:18
Vreemdzaam moslimprotest op de Dam
AMSTERDAM Op de Dam in Amsterdam hebben ongeveer tweehonderd moslims vanmiddag vreedzaam geprotesteerd tegen de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. De demonstratie was ook gericht tegen de groeiende anti-islamitische stemming in het Westen.

Het had een stil protest moeten worden, maar er werden wel leuzen geroepen. Ook werd er een Deense vlag verbrand.

Ook in Londen was er een demonstratie; daar gingen enkele duizenden moslims de straat op. Ze protesteerden ook tegen de gewelddadige manier waarop in Arabische landen wordt gedemonstreerd tegen de Deense cartoons.

nos

is een vlag verbranden vredig? ach misschien hoort het er gewoon bij en vind ik het prijzenswaardig dat moslims in nederland zich gewoon aan de wet houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34968484
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:29 schreef zoalshetis het volgende:
Nieuws
AMSTERDAM Op de Dam in Amsterdam hebben ongeveer tweehonderd moslims vanmiddag vreedzaam geprotesteerd tegen de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. De demonstratie was ook gericht tegen de groeiende anti-islamitische stemming in het Westen.

Het had een stil protest moeten worden, maar er werden wel leuzen geroepen. Ook werd er een Deense vlag verbrand.

Ook in Londen was er een demonstratie; daar gingen enkele duizenden moslims de straat op. Ze protesteerden ook tegen de gewelddadige manier waarop in Arabische landen wordt gedemonstreerd tegen de Deense cartoons.

nos

is een vlag verbranden vredig? ach misschien hoort het er gewoon bij en vind ik het prijzenswaardig dat moslims in nederland zich gewoon aan de wet houden.
Inderdaad een schouderklopje waard dat ze zich aan de wet gehouden hebben .

Hoe ver moeten we nog zinken in dit land?
Yeah baby Yeah!
pi_34968970
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Inderdaad een schouderklopje waard dat ze zich aan de wet gehouden hebben .

Hoe ver moeten we nog zinken in dit land?
Sja, inderdaad. Helemaal niet prijzenswaardig dat ze zich aan de wet gehouden hebben, het is niet meer dan normaal.
eeeh
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:50:57 #238
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34969092
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:29 schreef zoalshetis het volgende:
Nieuws
AMSTERDAM.... De demonstratie was ook gericht tegen de groeiende anti-islamitische stemming in het Westen.

...
Tja, hoe kom dat nou he?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:52:17 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34969136
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:50 schreef Klummie het volgende:

[..]

Tja, hoe kom dat nou he?
die paar stakkers op de dam? ach laat ze lekker.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:54:22 #240
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34969191
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die paar stakkers op de dam? ach laat ze lekker.
Nee, ik bedoel ermee dat volgens die stakkers die groeiende anti-islamitische stemming nog onze schuld is ook!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:55:02 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34969219
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel ermee dat volgens die stakkers die groeiende anti-islamitische stemming nog onze schuld is ook!
ja die stakkers dus. het was maar een handje vol. geeft wel aan hoe nederlandse moslims denken over de spotprenten en de excessen ervan.
pi_34969229
quote:

[..]

Tuurlijk, alles is onze schuld. Wist je dat nog niet? (volgens die stakkers dan...)
eeeh
pi_34969252
quote:

[..]

Dat men een hekel heeft aan een kleine groep die misbruikt maakt van hun geloof gaat er niet in, men verschuilt zich in de meerderheid en roept vanuit daar dat het stigmatisatie betreft van allen.
Maar ja, zo gaan die dingen altijd en we komen er wel uit, niet goedschiks, danwel kwaadschiks.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:56:28 #244
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34969260
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:55 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Tuurlijk, alles is onze schuld. Wist je dat nog niet? (volgens die stakkers dan...)
Ow, excuus dan
pi_34969916
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:50 schreef Klummie het volgende:

[..]

Tja, hoe kom dat nou he?
Inderdaad, laat ze(moslims die vinden dat er een anti-moslim stemming is in het westen) de oorzaak eerst bij zich zelf zoeken.

Maar goed, zelfkritiek is moeilijk voor sommigen.

Moslims moeten een emancipatie en moderniserings proces doorlopen, dat gun ik ze van harte.

Dat gun ik de hele wereld
pi_34970208
Ik kom net van de Dam af. Ik denk dat er zeker wel 150 man aanwezig was maar schatten blijft lastig.

Het begon rustig en beheerst. Jammer was alleen dat er van alles geroepen werd maar dat dat allemaal in het Arabisch was, ik verstond er dus geen bal van.

De pleures brak even uit toen er een paar vlaggen verscheurd werden, en zelfs 1 verbrand werd. Ik was de enige autochtoon die er bij stond (en niet schijnheilig aan het filmen was) dus ik zei er wat van. En dan heb je meteen zo'n zandneger in je gezicht die een snijdende beweging langs zijn hals maakt en je de weg verspert.

Toen het daaropvolgend allemaal wat wilder werd (alleen maar jeugdige Moslims trouwens, enkele ouderen probeerde de boel te sussen) ben ik maar op huis aangegaan. Ik stond daar niet zo prettig meer in die zwarte massa.

Geweldloos protest? Right. Ik weet nu zeker dat een confrontatie tussen allochtoonse en autochtoonse jongeren onvermijdelijk is. Op de korte termijn.
pi_34970294
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:27 schreef thedarkM het volgende:
Ik kom net van de Dam af. Ik denk dat er zeker wel 150 man aanwezig was maar schatten blijft lastig.

Het begon rustig en beheerst. Jammer was alleen dat er van alles geroepen werd maar dat dat allemaal in het Arabisch was, ik verstond er dus geen bal van.

De pleures brak even uit toen er een paar vlaggen verscheurd werden, en zelfs 1 verbrand werd. Ik was de enige autochtoon die er bij stond (en niet schijnheilig aan het filmen was) dus ik zei er wat van. En dan heb je meteen zo'n zandneger in je gezicht die een snijdende beweging langs zijn hals maakt en je de weg verspert.

Toen het daaropvolgend allemaal wat wilder werd (alleen maar jeugdige Moslims trouwens, enkele ouderen probeerde de boel te sussen) ben ik maar op huis aangegaan. Ik stond daar niet zo prettig meer in die zwarte massa.

Geweldloos protest? Right. Ik weet nu zeker dat een confrontatie tussen allochtoonse en autochtoonse jongeren onvermijdelijk is. Op de korte termijn.
Ik krijg het gevoel dat bij (ook door jou aangestipt) voornamelijk de oudere moslims een besef komt dat alleen zij het tij kunnen keren en daar is mijn hoop dan ook op gevestigd.
Die jongeren hebben alleen een grote bek omdat ze in grote groepen rondlopen.
Yeah baby Yeah!
pi_34970627
lekker nuttig ook; demonstreren, en dan in het Arabisch gaan roepen. Volgens mij begrijpen ze niet helemaal waar demonstraties voor bedoeld zijn.
pi_34970720
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:
lekker nuttig ook; demonstreren, en dan in het Arabisch gaan roepen. Volgens mij begrijpen ze niet helemaal waar demonstraties voor bedoeld zijn.
In Engeland of de States zouden dergelijke protesten waarschijnlijk in het Engels zijn inderdaad en in Frankrijk in het Frans.
Maar goed ze kunnen denk ik beter spellen in het Arabisch dan het Nederlands en anders worden die leuzen ook zo sneu he als ze volstaan met spelfouten?
Yeah baby Yeah!
pi_34970730
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:27 schreef thedarkM het volgende:
Heb je bij die 150 gasten BSB, Meki, supervechter, Triggershot enz. niet gezien?
pi_34970760
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heb je bij die 150 gasten BSB, Meki, supervechter, Triggershot enz. niet gezien?
Lastig herkennen met al die capuchons op he?
Yeah baby Yeah!
pi_34970927
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

In Engeland of de States zouden dergelijke protesten waarschijnlijk in het Engels zijn inderdaad en in Frankrijk in het Frans.
Maar goed ze kunnen denk ik beter spellen in het Arabisch dan het Nederlands en anders worden die leuzen ook zo sneu he als ze volstaan met spelfouten?
In Maastricht van het zelfde. Arabisch wordt misschien wel binnenkort een verplicht vak op school om het integratieproces te versnellen.
pi_34970976
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Regende het zo hard dan?
pi_34971012
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Regende het zo hard dan?
Nee, maar je ziet die taferelen altijd waar Allochtone jongeren zijn, zie bijv ook de beelden van de 'bezoekers' van het proces van M. Bouyeri.
Het komt op mij in ieder geval over alsof je iets te verbergen hebt en je lekker op kunt gaan in de anonimiteit. (Krakers hebben er ook een handje van)
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:53:05 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34971068
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee, maar je ziet die taferelen altijd waar Allochtone jongeren zijn, zie bijv ook de beelden van de 'bezoekers' van het proces van M. Bouyeri.
Het komt op mij in ieder geval over alsof je iets te verbergen hebt en je lekker op kunt gaan in de anonimiteit. (Krakers hebben er ook een handje van)
een baard is ook een teken van iets slechts verbergen.
pi_34971217
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een baard is ook een teken van iets slechts verbergen.
Hazenlipje of billenkin?
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:00:23 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34971273
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hazenlipje of billenkin?
ja of een mentaal iets.
pi_34971436
quote:
Grappig dat je het zegt. Er waren wel wat spandoeken in het Nederlands (met o.a. beledigingen jegens Ayaan Hirsi Ali) waar toch wel redelijk wat spelfouten op stonden.

Aan de andere kant: Ik lees het Fok-forum al geruime tijd en zo goed brengen de autochtonen het er ook niet altijd vanaf

Ik krijg net binnen dat er ramen gesneuveld zijn in de Kalverstraat en dat er wat betogers gearresteerd zijn. Nos mag zijn berichtgeving wel van vreedzaam naar gewelddadig promoveren.
pi_34971516
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

In Maastricht van het zelfde. Arabisch wordt misschien wel binnenkort een verplicht vak op school om het integratieproces te versnellen.
Zo ver zal het zeker nooit komen. Toch zou het een goede zaak zijn als meer autochtonen de Arabische taal machtig zouden zijn. Het is dan veel makkelijker om bepaalde achterlijke fossielen een spiegel voor te houden.
eeeh
pi_34971973
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:10 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Zo ver zal het zeker nooit komen. Toch zou het een goede zaak zijn als meer autochtonen de Arabische taal machtig zouden zijn. Het is dan veel makkelijker om bepaalde achterlijke fossielen een spiegel voor te houden.
Nederlandse taal kan men beter maar afschaffen. Er zijn maar 14 miljoen mensen op deze aardkloot die NL spreken en nóg minder die het kunnen schrijven. Toekomsttaal is Arabisch, geeft veel voordelen.
pi_34972212
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
pi_34972252
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nederlandse taal kan men beter maar afschaffen. Er zijn maar 14 miljoen mensen op deze aardkloot die NL spreken en nóg minder die het kunnen schrijven. Toekomsttaal is Arabisch, geeft veel voordelen.
Het zijn er toch wel heel wat meer dan 14 miljoen hoor. Maar als er al een toekomst taal is dan zal het ongetwijfeld nog steeds Engels zijn, anders misschien Chinees maar Arabisch lijkt me echt uitgesloten.
eeeh
pi_34972468
quote:
Toekomsttaal is Arabisch, geeft veel voordelen.
Waarom zou je een taal leren die over twintig jaar economisch niet meer relevant is?
pi_34972811
ik spreek liever geen taal waarbij m'n longslijmvlies beschadigd raakt.
pi_34972843
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:33 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Het zijn er toch wel heel wat meer dan 14 miljoen hoor. Maar als er al een toekomst taal is dan zal het ongetwijfeld nog steeds Engels zijn, anders misschien Chinees maar Arabisch lijkt me echt uitgesloten.
Je wilt me toch niet vertellen dat alle allochtonen de NL taal beheersen? Hoef maar naar de demonstraties te kijken, gemeentelijke folders in 20 talen, zelfs op TV met interviews van medelandgenoten wordt er vaak ondertiteld anders is er geen touw aan vast te knopen en meer van dat shit.

ohjah, weleens van stangen gehoord?
pi_34973123
quote:

[..]

Wat zielig ja.
pi_34974946
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_34975247
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:50 schreef SocialDisorder het volgende:
ik spreek liever geen taal waarbij m'n longslijmvlies beschadigd raakt.
Nee, dan moet je nederlands spreken. Sgeveningen.
pi_34975380
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:08 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Nee, dan moet je nederlands spreken. Sgeveningen.
das me hûig die verscheûahd is
pi_34975440

dat tweede ventje van links

Wat een helden zeg, onherkenbaar in beeld

sorry, maar moet ik dit soort mongeaulen serieus nemen?
pi_34975534
Zien er idd zeer kneuzerig uit ... "Kijk ons een stoer terroristisch uit onze ogen kijken!"
pi_34975644
2 dan, één is cameraschuw, en de ander (tweede van links) staat in z'n broek te schijten en hoopt dat niemand het merkt
pi_34975777
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[afbeelding]

Wat een helden zeg, onherkenbaar in beeld

sorry, maar moet ik dit soort mongeaulen serieus nemen?
idd...

zielige figuren

hebben een enorm minderwaardigheidscomplex en proberen zo te compenseren..

zo onvolwassen, maar ja het zijn ook nog maar kinderen..
pi_34975872
Jongens, niet zo onaardig!
Die meest rechtse is best een lekker ding!
pi_34975988
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:14 schreef SocialDisorder het volgende:

Ei zeg, wees eens wat aardiger tegen maikuuul
pi_34976125
Als je goed kijkt zie je de navelstreng nog zitten.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:00:33 #277
3542 Gia
User under construction
pi_34976911
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Houd ik mijn kinderen tijdens die lessen toch mooi thuis. Die hoeven geen Arabisch te leren.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:22:31 #278
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34977825
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Houd ik mijn kinderen tijdens die lessen toch mooi thuis. Die hoeven geen Arabisch te leren.
De boete van de leerplicht ambtenaar betaal je dan mooi uit eigen zak.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:24:45 #279
13462 BansheeBoy
pi_34977920
quote:

[..]

Ik was er niet, in mijn ogen bereik je niks met dat soort protesten, in veel gevallen frustreert het de zaak juist in je eigen nadeel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_34979134
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik was er niet, in mijn ogen bereik je niks met dat soort protesten, in veel gevallen frustreert het de zaak juist in je eigen nadeel.

²
zeker als je in het Arabisch gaat demonstreren in een land waar de voertaal Nederlands is.
pi_34979250
quote:

[..]

pi_34979271
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:56 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

zeker als je in het Arabisch gaat demonstreren in een land waar de voertaal Nederlands is.
vrijheid van meningstuiting
pi_34979323
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

waren genoeg met geen capuchon op.
pi_34979471
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vrijheid van meningstuiting
true, maar een nutteloos uiting van die mening IMHO. Je gaat demonstreren om je mening aan de betreffende natie bekend te maken. Als je het dan in het Nederlands doet, komt de boodschap aan. Doe het in het Arabisch, en geen hond die er iets van snapt, behalve de mensen die toch al tegen de cartoons waren.

Laten we wel wezen, wat hebben ze vanmiddag bereikt? Ze hebben hun 15 minutes of fame gehad (jammer dat ze onherkenbaar in beeld wilden), en THAT'S IT. Ik denk er nog steeds hetzelfde over, de mening in Nederland is nog steeds onveranderd. Gewoon een middagje uit met de stichting, meer was het niet.
pi_34979555
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:05 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

true, maar een nutteloos uiting van die mening IMHO. Je gaat demonstreren om je mening aan de betreffende natie bekend te maken. Als je het dan in het Nederlands doet, komt de boodschap aan. Doe het in het Arabisch, en geen hond die er iets van snapt, behalve de mensen die toch al tegen de cartoons waren.

Laten we wel wezen, wat hebben ze vanmiddag bereikt? Ze hebben hun 15 minutes of fame gehad (jammer dat ze onherkenbaar in beeld wilden), en THAT'S IT. Ik denk er nog steeds hetzelfde over, de mening in Nederland is nog steeds onveranderd. Gewoon een middagje uit met de stichting, meer was het niet.
Het ging onbewust erom dat boodschap alleen tegen de moslims was, actie ondernemen voor de volgende keren. En een soort van belediging onder vrijheid van meningstuiting om het niet Nederlands te uitten,
pi_34979865
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het ging onbewust erom dat boodschap alleen tegen de moslims was, actie ondernemen voor de volgende keren. En een soort van belediging onder vrijheid van meningstuiting om het niet Nederlands te uitten,
OK, ik snap er officieel niets meer van.
pi_34980100
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:16 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

OK, ik snap er officieel niets meer van.
veel mensen wouden provoceren door arabische demonstratie te houden
pi_34980209
Triggershot is inmiddels klaar met rellen?
pi_34980275
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:26 schreef thedarkM het volgende:
ben ik al begonnen dan?
pi_34980337
Ken jij misschien een zandneger met een blond driehoekje in verder zwart haar? Ik wil graag weten waar zijn bed slaapt.
pi_34980397
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:30 schreef thedarkM het volgende:
Ken jij misschien een zandneger met een blond driehoekje in verder zwart haar? Ik wil graag weten waar zijn bed slaapt.
Weet jij ontopic te vinden bij een woordenboek?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:32:48 #292
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34980414
Era Vulgaris
pi_34980434
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:32 schreef Vassili_Z het volgende:
[afbeelding]
En nu?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:34:44 #294
13462 BansheeBoy
pi_34980489
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:26 schreef thedarkM het volgende:
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:30 schreef thedarkM het volgende:
Wat is er met jou en jouw rare reacties?

²
pi_34980634
Is er nou nog wat interessants gebeurd? Was de hele dag werken dus mjah...
pi_34980697
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:38 schreef Youssef het volgende:
pi_34980753
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:38 schreef Youssef het volgende:
nee
pi_34980825
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ja, tis allemaal wel zielig he

Nu ook weer voor de 2de maal het bericht op de FP. Omdat de Iraanse imaam weer zegt dat de holocaust een mythe is. Ongelovelijk, zo boeiend dat zo een uitspraak in Nederland het nieuws haalt
pi_34980870
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:44 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ja, tis allemaal wel zielig he

Nu ook weer voor de 2de maal het bericht op de FP. Omdat de Iraanse imaam weer zegt dat de holocaust een mythe is. Ongelovelijk, zo boeiend dat zo een uitspraak in Nederland het nieuws haalt
Moet toch iets in nieuws komen als moslims in midden oosten geen ambassades in de fik steken dat islaam kan zwart maken
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:47:30 #300
13462 BansheeBoy
pi_34980934
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moet toch iets in nieuws komen als moslims in midden oosten geen ambassades in de fik steken dat islaam kan zwart maken
Ze vinden altijd wel wat. Als Adil, een 18 jarige Marokkaanse loverboy met schapekraag op een scooter een tasje steelt van een oud omaatje komt ook dat door de Islam, en dan krijg je weer honden als Geert Wilders en Ayaantje in de media die denken dat hiermee dan hun rare denkbeelden worden bevestigd.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')