abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34966640
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dus.
Waarom niet? Die hebben toch niks verkeerds gedaan?
quote:
Ik laat me niet door bedreiging het zwijgen opleggen. Als je daar aan begint is het einde zoek en leven we hier voor je het weet onder de wetten van de Sharia.
[..]

Die Abou Jahjah is gewoon een clown, niks meer en niks minder. Zo gauw hij zijn mond opendoet, komt er onzin uit. Gewoon negeren, da's het beste.
Dat vroeg ik ook niet
quote:
Maar buigen voor bedreiging en geweld, betekent alleen nog maar wat meer nieuwe wensen van moslimzijde. Stel er komt een wet die de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dan hebben ze die slag gewonnen. Vervolgens zullen jonge meiden in de zomer lastiggevallen gaan worden, omdat ze té sexy gekleed zijn. Nog meer gesprekken, nog meer buurthuizen en nog meer kopjes thee? Oh, en uiteindelijk een wetje dat jongedames zich wat netter moeten kleden. Tenminste tot de enkels en tot de polsen, toch?

Waar houdt het op, hoe lang moeten we toe blijven geven? Tot we inderdaad aan de sharia moeten gehoorzamen?

Heb ik echt niet zo'n zin in.
Moslims zijn lang nog niet de meerderheid hoor. Dat soort wetten zullen er nooit doorgedrukt worden.

En ik zeg nergens dat we moeten buigen voor geweld. Ik zeg alleen dat blind schreeuwen en achter sensatiezoekers aanhollen niet helpt.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:11:25 #222
3542 Gia
User under construction
pi_34966651
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben bang dat dan echt de pleuris uitbreekt.
Ja, maf hè?
De Deense vlag verbranden is niet erg, maar de Marokkaanse vlag verbranden zou een intense belediging zijn.
pi_34966721
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Ik ben 100 % afgekeurd en de WAO helemaal afschaffen zal voorlopig echt niet gebeuren.
Offtopic: Ik vraag mij altijd af hoe je 100% afgekeurd kunt worden. Is er dan geen enkele manier waardoor je jezelf nuttig kunt maken voor de maatschappij?
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:14:06 #224
3542 Gia
User under construction
pi_34966728
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:11 schreef MrBean het volgende:

Moslims zijn lang nog niet de meerderheid hoor. Dat soort wetten zullen er nooit doorgedrukt worden.
Nou, jij schijnt toch al te vinden dat we inderdaad maar beter op onze woorden moeten passen. Dus daar wil jij de moslimwereld dan alvast in tegemoet komen.

Het begint met het inperken van de vrijheid van meningsuiting en vervolgens hebben ze wel weer wat anders wat ze graag aangepast willen zien. Iets waar zij zich ongemakkelijk bij voelen, iets wat hun belemmert in hun geloofsbeleving, bijvoorbeeld minirokjes of hotpants.
pi_34966783
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, jij schijnt toch al te vinden dat we inderdaad maar beter op onze woorden moeten passen. Dus daar wil jij de moslimwereld dan alvast in tegemoet komen.
Nee. Tactvoller aanpakken.

Wat heeft zo'n Ayaan Hirsi Ali nou bereikt met d'r film? Zijn vrouwen massaal gevlucht uit deze religie? Niet echt. De schijnheiligheid binnen de islam is eigenlijk alleen maar erger geworden.
quote:
Het begint met het inperken van de vrijheid van meningsuiting en vervolgens hebben ze wel weer wat anders wat ze graag aangepast willen zien. Iets waar zij zich ongemakkelijk bij voelen, iets wat hun belemmert in hun geloofsbeleving, bijvoorbeeld minirokjes of hotpants.
pi_34966810
Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit zo ver gaat.
Er is meer en meer haat gekomen door het opblazen (deze keer niet zichzelf en compleet onschuldige omstanders) van een aantal cartoons.
Je ziet ook hoe er gereageerd wordt, ze flippen helemaal en geven nu hun mening en mensen, dat is echt niet normaal om iemand te willen doden omdat hij iets zou zeggen over de islam of iets wat daarmee te maken heeft.
Het zal er allemaal niet beter op worden, en in de loop der jaren verwacht ik nog wel het een en ander.
We hebben zelfs op het werk teksten op het toilet gehad zoals ''dood de ongelovigen''
Is dit een voorproefje van de al zovaak genoemde zogeheten ''heilige oorlog''
Leef zo goed als je kunt, dat doe je namelijk maar 1x
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:18:31 #227
3542 Gia
User under construction
pi_34966830
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Offtopic: Ik vraag mij altijd af hoe je 100% afgekeurd kunt worden. Is er dan geen enkele manier waardoor je jezelf nuttig kunt maken voor de maatschappij?
Ik kan alles. Thuis. Maar helaas valt dat volgens het uwv niet onder werken.
Op eigen houtje iets beginnen, doe ik niet. Want als dat misgaat, kan ik het verder wel vergeten.

Als ik als zelfstandige bijvoorbeeld tikwerk zou gaan doen en het lukt niet, doordat er bijvoorbeeld te weinig werk in is, of andere redenen, dan kom ik niet meer terug in de WAO of ik val dan onder de nieuwe WAO, waarbij ik maar 40 % krijg of zo. Ik val nu nog onder een oude regeling van 70 %, en dat blijft zo. Ik ga dus geen risico lopen.

Wat ik mankeer, waar ik op ben afgekeurd, gaat niemand wat aan. Je zult er maar op moeten vertrouwen dat het uwv weet wat het doet.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:23:44 #228
3542 Gia
User under construction
pi_34966941
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:16 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wat heeft zo'n Ayaan Hirsi Ali nou bereikt met d'r film? Zijn vrouwen massaal gevlucht uit deze religie? Niet echt. De schijnheiligheid binnen de islam is eigenlijk alleen maar erger geworden.
[..]
Wat en of zij iets bereikt heeft met die film, is denk ik niet te meten.
Ik heb persoonlijk de indruk dat de jonge moslimmeiden van tegenwoordig sowieso veel mondiger zijn geworden en dat is een goede ontwikkeling.
Verder is vrouwenbesnijdenis nu echt verboden en strafbaar gesteld, ook als het in het buitenland gebeurt.

Ik zeg niet dat het door submission komt, maar de toestand voor vrouwen in de islam is aan 't verbeteren, naar Nederlandse begrippen althans.

Als moslims denken dat die film nergens invloed op heeft en ze vinden het verschrikkelijk om hem te zien, dan kijken ze toch zeker niet. Het feit dat ze protesteren tegen de film betekent m.i. dat ze zich erdoor bedreigd voelen. Want als het hun beledigt, moeten ze gewoon niet kijken. Worden ze ook niet beledigd.

Zelfde met die prenten: voel je je erdoor beledigd, dan kijk je er toch gewoon niet naar.
pi_34967398
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:16 schreef MrBean het volgende:

[..]

Gebeurt al een jaar of 30, heeft het geholpen?
Tact, subsidies, gedoogbeleid en zoveel meer werkt averechts heeft het verleden duidelijk bewezen.
quote:
[..]
Ayaan heeft veel meer bereikt. Ze heeft de vinger op de zere plekken van de islam gelegd. Dat het niet lekker overkomt is begrijpelijk, niemand houdt er van als er een spiegel wordt voorgehouden. Alleen is het een proces van vele jaren voordat er echte resultaten waarneembaar worden.
Het is hetzelfde eigenlijk met de spotprentjes, als er geen kern van waarheid in had gezeten waren ze waarschijnlijk weggehoond in plaats van meteen hysterisch te worden.
pi_34967434
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat en of zij iets bereikt heeft met die film, is denk ik niet te meten.
Ik heb persoonlijk de indruk dat de jonge moslimmeiden van tegenwoordig sowieso veel mondiger zijn geworden en dat is een goede ontwikkeling.
Dat denk ik ook. Ik lees wel eens ff wat op Marokko.nl en daar zie je ook allerhande discussies ontstaan. Ook van meiden die het achterlijk vinden dat een Islamitisch meisje maagd moet zijn terwijl jongens hun lusten botvieren op Hollandse meiden.
Aangezien de kans groot is dat moslima's verstoten worden door hun omgeving zullen de medestanders van Ayaan nog wel een tijdje stil blijven.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34967452
ff tussendoor; hoeveel doden & gewonden? En staat de Dam nog?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:16:22 #232
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_34968140
quote:
Enkele tientallen demonstranten hebben zich zaterdagmiddag op De Dam in Amsterdam verzameld uit protest tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed
Enkele tientallen maar, valt me mee. is in ieder geval beter dan dat er een paar duizend van die schuimbekkende idioten waren komen opdraven. Puntje voor de Nederlandse moslims.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_34968190
Ze lopen nu te gillen door de Kalverstraat
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34968270
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Kom op zeg, zo rechts mogelijk stemmen omdat je wat tegen moslims hebt getuigt van veel stupiditeit. Vele zijn Gia voorgegaan door LPF of VVD te stemmen en die liggen nu te huilebalken omdat het leven zo duur voor ze is geworden. Stupiditeit wordt altijd beloond.
denken dat hetleven duurder is geworden door op de VVD of LPF te stemmen getuigt pas van stupiditeit, maar dat zal jouw vooringenomen petje wel te boven gaan.
Face it, geen kabinet had de burger kunnen beschermen tegen de invloeden van de euro en van de dalende economie. men had wel zo eerlijk moeten zijn om schuld te bekennen nav eerder gedane Euro-uitspraken.
Maar goed, verloopt alles kalm en rustig daar op de Dam, zet GL en SP een kopje thee voor de medelanders?
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:29:51 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34968456
Nieuws
11 Februari 2006 15:18
Vreemdzaam moslimprotest op de Dam
AMSTERDAM Op de Dam in Amsterdam hebben ongeveer tweehonderd moslims vanmiddag vreedzaam geprotesteerd tegen de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. De demonstratie was ook gericht tegen de groeiende anti-islamitische stemming in het Westen.

Het had een stil protest moeten worden, maar er werden wel leuzen geroepen. Ook werd er een Deense vlag verbrand.

Ook in Londen was er een demonstratie; daar gingen enkele duizenden moslims de straat op. Ze protesteerden ook tegen de gewelddadige manier waarop in Arabische landen wordt gedemonstreerd tegen de Deense cartoons.

nos

is een vlag verbranden vredig? ach misschien hoort het er gewoon bij en vind ik het prijzenswaardig dat moslims in nederland zich gewoon aan de wet houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34968484
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:29 schreef zoalshetis het volgende:
Nieuws
AMSTERDAM Op de Dam in Amsterdam hebben ongeveer tweehonderd moslims vanmiddag vreedzaam geprotesteerd tegen de Deense spotprenten over de profeet Mohammed. De demonstratie was ook gericht tegen de groeiende anti-islamitische stemming in het Westen.

Het had een stil protest moeten worden, maar er werden wel leuzen geroepen. Ook werd er een Deense vlag verbrand.

Ook in Londen was er een demonstratie; daar gingen enkele duizenden moslims de straat op. Ze protesteerden ook tegen de gewelddadige manier waarop in Arabische landen wordt gedemonstreerd tegen de Deense cartoons.

nos

is een vlag verbranden vredig? ach misschien hoort het er gewoon bij en vind ik het prijzenswaardig dat moslims in nederland zich gewoon aan de wet houden.
Inderdaad een schouderklopje waard dat ze zich aan de wet gehouden hebben .

Hoe ver moeten we nog zinken in dit land?
Yeah baby Yeah!
pi_34968970
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Inderdaad een schouderklopje waard dat ze zich aan de wet gehouden hebben .

Hoe ver moeten we nog zinken in dit land?
Sja, inderdaad. Helemaal niet prijzenswaardig dat ze zich aan de wet gehouden hebben, het is niet meer dan normaal.
eeeh
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:50:57 #238
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34969092
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:29 schreef zoalshetis het volgende:
Nieuws
AMSTERDAM.... De demonstratie was ook gericht tegen de groeiende anti-islamitische stemming in het Westen.

...
Tja, hoe kom dat nou he?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:52:17 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34969136
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:50 schreef Klummie het volgende:

[..]

Tja, hoe kom dat nou he?
die paar stakkers op de dam? ach laat ze lekker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 15:54:22 #240
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_34969191
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die paar stakkers op de dam? ach laat ze lekker.
Nee, ik bedoel ermee dat volgens die stakkers die groeiende anti-islamitische stemming nog onze schuld is ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')