abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34942735
Prima Beessie-Jen (nóóit aan gedacht )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34943778
tvp
pi_34944274
Hebben jullie trouwens ook 'maffe' streefdingen? Ik wil bijvoorbeeld weer kunnen schommelen (mijn kont past er nu nooit tussen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34945868
Isabeau schreef in het vorige deel:
quote:
Ja maar bedenk wel dat als je ooit gaat stoppen met roken (en roken is een stuk ongezonder dan overgewicht, nog steeds) je dan meestal wel aankomt... Wat een rotkeuze eigenlijk.
Ik heb deze week in de krant gelezen dat veel overgewicht ongezonder is dan een pakje roken per dag....

[ Bericht 43% gewijzigd door _Femme_ op 10-02-2006 19:35:48 ]
pi_34946310
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:26 schreef _Femme_ het volgende:
Isabeau schreef in het vorige deel:
[..]

Ik heb deze week in de krant gelezen dat veel overgewicht ongezonder is dan een pakje roken per dag....
Er is best wel een flink verschil tussen overgewicht en overgewicht. En het ongezonde aspect hangt ook nog eens af van de fysieke conditie waarin iemand verkeerd. Iemand die te zwaar is, maar wel gezond eet en voldoende beweegt, is een stuk beter bezig dan iemand die een pakje sigaretten per dag rookt.
pi_34946723
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:26 schreef _Femme_ het volgende:
Dat beeld wijzigt per onderzoek Maar algemeen wordt aanvaard dat op de eerste plaats van voorkoombare schade aan je gezondheid roken staat. Een goede tweede plaats wordt ingenomen door een ongezond eetpatroon, niet eens overgewicht Maar ja, overgewicht gaat vaak hand in hand met een ongezond eetpatroon en een inactief bestaan (jaja, hoeft niet voor iedereen op te gaan ) Daarbij schijnt licht overgewicht (bmi tussen 25 en 27) weer gezonder te zijn dan een bmi onder de 20... Ook was er niet zo heel lang geleden een onderzoek waaruit bleek dat zelfs extreem overgewicht (bmi tot 40) beter was dan roken, alleen bij een torenhoog bmi ging die vlieger niet meer op.

Dit soort onderzoeken zeggen overigens niet zo bar veel, helaas. Gezondheid is van zoveel factoren afhankelijk en je kan mensen niet allemaal dagelijks exact hetzelfde voedsel geven bij exact hetzelfde gewicht en hetzelfde bewegingspatroon. Daarom spreken ze elkaar ook zo vaak tegen. Ook is het bekend dat rokers ook vaker meer slechte gewoontes hebben dan niet-rokers. Maar het maakt natuurlijk helemaal niets uit Roken is slecht, overgewicht is niet goed, teveel vet is niet goed, weinig tot geen beweging is funest etc etc. Maar dat weet iedereen wel.
pi_34946996
Over onderzoek gesproken, dit is wel een heel erg "duh" onderzoek
quote:
Chocolates Eaten More Often When They Are Clearly Visible - Out Of Sight Out Of Mouth

Main Category: Obesity/Overweight/Fitness News
Article Date: 10 Feb 2006 - 14:00pm (UK)

When it comes to candy, it is out of sight, out of the mouth, a Cornell University researcher finds.

The study finds that women eat more than twice as many Hershey Kisses when they are in clear containers on their desks than when they are in opaque containers on their desks -- but fewer when they are six feet away.

"Interestingly, however, we found that participants consistently underestimated their intake of the candies on their desks yet overestimated how much they ate when the candies were farther away," said Brian Wansink, the John S. Dyson Professor of Marketing and of Applied Economics at Cornell.

The study -- one of the few experiments to quantify the "temptation factor" -- was presented at the Obesity Society meeting of the North American Association for the Study of Obesity in September in Vancouver, Canada. It is published online and will be published in an upcoming February issue of the International Journal of Obesity.

Wansink and his co-authors, James E. Painter and Yeon-Kyung Lee, assistant professor and visiting scholar, respectively, in food science at the University of Illinois-Champaign, gave 40 university female staff and faculty members 30 chocolate Kisses in either clear or opaque candy jars on their desks or six feet away. Each night, the researchers counted how many candies were eaten and refilled the jars.

"Not surprisingly, the participants ate fewer candies when the Kisses were in opaque rather than clear candy jars on their desks and even fewer when the opaque jars were six feet away from their desks," Wansink said. "The less visible and less convenient the candy, the less people thought about it and were tempted."

Specifically, participants ate an average of 7.7 Kisses each day when the chocolates were in clear containers on their desks; 4.6 when in opaque containers on the desk; 5.6 when in clear jars six feet away; and 3.1 when in opaque jars six feet away.

What was surprising, however, was that the women consistently thought they ate more when they had to get up to get them. This suggests, Wansink said, that you are likely to eat fewer cookies in the cupboard versus those on the counter for two reasons. They take more effort to get, and you tend to think you ate more than you did.

"You eat more chocolate if it's visibly nearby, but the silver lining is this might also work for fruits and vegetables -- in other words, what makes the close candy dish nutritionally dangerous might just bring the fruit bowl back in vogue," he concluded.

Wansink, the author of the new book "Marketing Nutrition: Soy, Functional Foods, Biotechnology and Obesity," is also director of the Cornell Food and Brand Lab, made up of a group of interdisciplinary researchers who have conducted more than 200 studies on the psychology behind what people eat and how often they eat it.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 februari 2006 @ 20:08:41 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34947212
Gut, als het voor je neus staat eet je er meer van? Verbazingwekkend
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34948114
Ja, ik was ook helemaal verbaasd! (wat zal het onderzoek gekost hebben )
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 februari 2006 @ 20:53:32 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34948740
En ik vind die dingen niet eens lekker...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_34950226
In de categorie "had ik niet verwacht" dan een volkomen ander bericht:
quote:
Moderately heavy models may actually lower women's self-esteem

Waifish models have long been accused of setting unrealistic beauty standards and lowering self-esteem. Some companies, such as Dove, have switched to using more realistic-looking models in conjunction with empowering messages. However, an important new study in the March 2006 issue of the Journal of Consumer Research reveals that, contrary to many assumptions, looking at moderately heavy models actually lowers most women's self-esteem, while looking at moderately thin models raises it.

Looking at moderately thin or extremely heavy models led to an increase in self-perception of thinness and an increase in self-esteem. By contrast, seeing extremely thin or moderately heavy models focused women's thoughts on how heavy they felt.

These results shed light on why magazines featuring only plus-sized models don't have the success of the magazine that feature slim models: "…campaigns featuring moderately heavy 'real women' might not be as inspirational (or effective) as expected," conclude Smeesters and Mandel.
Waar zal dat door komen dan? Die dunne modellen zijn zo onrealistisch dat je je er niets van aantrekt, terwijl de vrouwen van Dove de dikkere vrouw moeten voorstellen en dan zijn ze nòg steeds veel dunner dan jij? Zoiets?
pi_34950605
Ik heb trouwens vandaag te weinig gegeten Drie maaltijden later had ik nog maar 750 kcal op en een afspraak met mezelf is dat ik dagelijks minstens 1000 kcal moet hebben. Dus heb ik een fruitsalade gemaakt met banaan, peer, sinaasappel en appel. Heerlijk, maar geen 250 kcal. Nu zit ik vol en ik moet van mezelf nog iets eten
  zaterdag 11 februari 2006 @ 08:30:43 #64
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34961439
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Graag, want anders is er nog steeds mijn oude regeltje
*proest* Jouw "oude" regeltje is nog steeds om zwaaaaaaaar van onder de indruk te raken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_34962166
Gisteravond even uit geweest.
Maar Men, wat kan ik slecht tegen alcohol. Eerder dronk ik elk weekend wel, en had ik nergens last van. Maar gisteren, 2 glazen wijn, en toen zei mijn gevoel al dat ik toch maar stoppen, en aan de spa blauw moest gaan.
Maar die 2 glazen waren wel erg lekker
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:10:18 #66
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_34971518
Ik ben happy

dobbey(1.72) (36.68) was 118 kg weegt nu 108.5 en wil graag 75 kg wegen -9.5

en nu....

dobbey(1.72) (36.17) was 118 kg weegt nu 107 en wil graag 75 kg wegen -11
ondanks mijn gevreet afgelopen week (3 verjaardagen en 5 gebakjes ) toch nog afgevallen.

Begin nu aardig zenuwachtig te worden, moet aanstaande woensdag bloed laten aftappen om mijn lange termijn suiker te bepalen. Bij een routinecheck in november zat ik op 6.9 bij een nuchtere maag en normaal als je 7 hebt heb je suikerziekte (tenminste als ik het goed begrepen heb) dus nu willen ze kijken of het komt door mijn overgewicht of dat het daadwerkelijk suiker is (ook i.v.m erfelijkheid) Als het komt door mijn overgewicht dan zou die nu dus lager moeten zijn en anders word het flink balen denk ik
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:41:17 #67
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34972521
hoera!

Kwakveense (1m60) (36,4) was 101,5 kg, weegt nu 93,3 kg en wil graag 75 kg wegen - 8,2

Kwakveense (1m60) (36,1) was 101,5 kg, weegt nu 92,4 kg en wil graag 75 kg wegen -9,1
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 februari 2006 @ 17:43:00 #68
13151 crew  Rewimo
pi_34972575
Goed zeg, dobbey, dat je toch afgevallen bent

Wat die suiker betreft, ja dat is heel erg spannend. 6.9 nuchter is vrij hoog, maar denk eraan dat het een momentopname is. Als je toevallig de avond ervoor veel koolhydraten hebt gegeten kan dat je suikerniveau beïnvloeden. Om een goed beeld te krijgen zou je meerdere malen moeten meten.

Overigens, toen ze bij mijn vader suiker constateerden zat ie op 20
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 februari 2006 @ 17:43:59 #69
13151 crew  Rewimo
pi_34972601
Kwakveense, jij gaat ook lekker!
pi_34973216
tvp
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_34973963
Als ik te weinig kcals had, nam ik wat nootjes. Eet makkelijk weg en het tikt hard aan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:47:38 #72
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_34974618
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:43 schreef Rewimo het volgende:
Goed zeg, dobbey, dat je toch afgevallen bent

Wat die suiker betreft, ja dat is heel erg spannend. 6.9 nuchter is vrij hoog, maar denk eraan dat het een momentopname is. Als je toevallig de avond ervoor veel koolhydraten hebt gegeten kan dat je suikerniveau beïnvloeden. Om een goed beeld te krijgen zou je meerdere malen moeten meten.

Overigens, toen ze bij mijn vader suiker constateerden zat ie op 20
Euhmmm 20 !!! dan mag ik nog wel ff De HA gaf al aan dat het net kantje boord was, vandaar dat ik nu een lange termijn bepaling moet laten doen. Ik wacht wel af, meer kan ik toch niet doen. Aangezien de halve familie suiker heeft bij ons, ben ik toch aan de ene kant wel blij dat ik er nu op gecontroleerd word
pi_34974917
Vandaag 'uientaart' gegeten. Ten eerste leek het resultaat absoluut niet op wat voor hartige taart dan ook en ten tweede is het best even doorkauwen als je 300 gram uien naar binnen werkt Geen blijvertje, dat recept.

dobbey en kwakveense hartstikke goed!

ymme, twee glazen is ook genoeg als je lijnt en daarbij begrijp ik precies wat je bedoelt. Ik kon eerder ook véél meer wijn op dan nu, nu voel ik 1 glas al!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:13:01 #74
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_34975387
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag 'uientaart' gegeten. Ten eerste leek het resultaat absoluut niet op wat voor hartige taart dan ook en ten tweede is het best even doorkauwen als je 300 gram uien naar binnen werkt Geen blijvertje, dat recept.
Dusseuhhh vanavond is het pret bij jou in bed
pi_34975418
Ik moet werken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 februari 2006 @ 19:44:58 #76
13151 crew  Rewimo
pi_34976384
Arme patiënten
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:10:52 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_34977333
Troel (1m78) (38,3) was 163,9 kg, weegt nu 121,5 kg en wil graag 72 kilo wegen -42,4

Troel (1m78) (38,2) was 163,9 kg, weegt nu 120,9 kg en wil graag 72 kilo wegen -43,0
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:24:30 #78
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34980117
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:57 schreef Isabeau het volgende:

dobbey en kwakveense hartstikke goed!

ymme, twee glazen is ook genoeg als je lijnt en daarbij begrijp ik precies wat je bedoelt. Ik kon eerder ook véél meer wijn op dan nu, nu voel ik 1 glas al!
thanx (en rewimo ook!)

hihi...ik had laatst een ontstoken verstandskies, en ik liep dus al een week of wat op de maximum dagelijske dosis ibuprofen...toen had ik een feestje...ik dacht, ach, 1 drankje kan wel.

woei! dat viel echt heeeeel erg hard op de 1200 mg ibuprofen die er die dag in gegaan was. ik was in 1 keer hartstikke aangeschoten, op t dronken af zeg maar, hoorde ik voornamelijk achteraf van mensen...ik word altijd erg lief tegen iedereen als ik zat ben namelijk...

dat doe ik dus ook nooit meer. (met de kies is t overigens goedgekomen )

over bloedsuiker gesproken: mijn oma had suiker en mijn vader heeft ouderdomssuiker (overigens geheel onder controle doordat hij afgevallen is (van 90 naar 65 kilo! bij lengte 1,73) en met eten uitkijkt) dus ik werd laatst bij de dokter ook gecontroleerd. Ik was niet echt nuchter, had anderhalf uur ervoor een boterham gegeten en zat op 4...is dat een beetje normaal?

ik weet dat mijn bloedsuiker gevoelig is: als ik te lang niks eet dan word ik chagrijnig en bibberig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 februari 2006 @ 21:37:34 #79
13151 crew  Rewimo
pi_34980579
4 is goed hoor Eerder wat aan de lage kant. In principe moet je rond de 6 zitten, tussen de 6 en 10 is je waarde normaal (zeker als je pas gegeten hebt). Rond de 2 zit je te laag en kun je de bibbers krijgen. Als je echt suikerziekte hebt is 2 een gevaarlijke waarde trouwens, dan kun je een hypo krijgen.
pi_34980943
2 is wel erg laag hoor rewino..... dan moeten bij ons in het ziekenhuis de niet-diabeten ook direct aan de glucose 40%... en zijn ze vaak het bewustzijn al verloren.....

best voor het lichaam is een glucose tussen de 4 en de 6, want dan functioneren de lichaamscellen het beste.... dit is ook de reden dat er een groot aantal ziekenhuizen tegenwoordig met een insulineprotocol werken om de glucoses tussen die waarden te houden.

beneden de 3.5 is eigenlijk al niet gezond en veelvuldige hypo's kunnen zelfs blijvende schade aanrichten aan het lichaam...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_34981031
Alle cellen in het lichaam hebben glucose nodig om goed te kunnen functioneren: glucose is de brandstof van het lichaam. Glucose is een 'simpele' vorm van suiker en wordt met het eten opgenomen. Na opname komt glucose in het bloed terecht en wordt het naar de cellen getransporteerd of opgeslagen in de vorm van glycogeen (zetmeel). Omdat we bij inspanning en stress meer glucose nodig hebben dan in rust en omdat we niet continu eten en dus af en toe vasten, varieert de hoeveelheid glucose in het bloed. Deze wisselende bloedsuikerwaarden worden echter wel binnen bepaalde grenzen gehouden door de balans tussen opslag- en verbruikssystemen. Hierbij vervullen hormonen als insuline en glucagon een belangrijke rol. Toch kan het gebeuren dat er te veel (hyperglykemie) of te weinig glucose (hypoglykemie) in het bloed aanwezig is.

In ernstige gevallen kan de bloedsuikerwaarde zoveel te hoog of te laag worden dat de patiënt in coma raakt, het hyper- of hypoglykemisch coma.
Het hypoglykemisch coma komt gelukkig maar weinig voor, en meestal alleen bij slecht gereguleerde suikerpatiënten. Het is niet moeilijk te begrijpen dat bij een gebrek aan brandstof klachten als zwakte, trillen of duizeligheid optreden. Anders is het bij het hyperglykemisch coma, waarbij een overvloed aan glucose in het bloed aanwezig is.

Na een langdurige hypoglycaemie kan het herstel, door schade aan de hersenen, meer tijd vergen.

Alhoewel hypoglycemieën ernstige klachten en verschijnselen kunnen veroorzaken, verdwijnen deze snel nadat de bloedglucosespiegel weer op peil gebracht is. Zelden geeft een hypoglycemie aanleiding tot permanent lichamelijk letsel of hersenbeschadiging. Zowel de duur van de hypo als de waarde van de bloedglucosespiegel zijn bepalende factoren voor het al dan niet optreden van blijvende schade.

Bovendien is het bekend dat hypo's op zich de kans op een volgende hypo binnen een kort tijdsbestek sterk doet toenemen; met andere woorden hypo's lokken als het ware weer nieuwe hypo's uit.

(uit een opdracht die ik voor mijn opleiding heb gemaakt t.a.v. een casus)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 februari 2006 @ 22:14:10 #82
13151 crew  Rewimo
pi_34981843
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
2 is wel erg laag hoor rewino..... dan moeten bij ons in het ziekenhuis de niet-diabeten ook direct aan de glucose 40%... en zijn ze vaak het bewustzijn al verloren.....

best voor het lichaam is een glucose tussen de 4 en de 6, want dan functioneren de lichaamscellen het beste.... dit is ook de reden dat er een groot aantal ziekenhuizen tegenwoordig met een insulineprotocol werken om de glucoses tussen die waarden te houden.

beneden de 3.5 is eigenlijk al niet gezond en veelvuldige hypo's kunnen zelfs blijvende schade aanrichten aan het lichaam...
O, nou dan heb ik mazzel gehad want ik heb weleens 2 getest 's morgens nuchter en ik had nergens last van (even een testje gedaan met mijn vaders glucosemeter). Mijn vader heeft 1x een hypo gehad en toen zat ie ook op 2. Toen was ie wel van de wereld hoor.
pi_34982042
ja want 2 is dus echt niet lekker haha gelukkig had je nergens last van
pi_34987443
Sorry dat ik er doorheen kakel maar wilde ff hier op reageren:
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:35 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie trouwens ook 'maffe' streefdingen? Ik wil bijvoorbeeld weer kunnen schommelen (mijn kont past er nu nooit tussen).
Ik wil ook weer kunnen schommelen. Mijn heupen doen zeer omdat de touwen dan zo klemmen.
Maar mijn opperstreven is het kunnen dansen in een lief zomerjurkje! Dat kan ik nu ook wel, maar daar voel ik me niet prettig bij met m'n dikke bovenbenen en kont Ik HAAT m'n bovenbenen en kont
Tralalalaaa
pi_34988130
Dansen in een zomerjurkje Oh, utopie! (maar we doen ons best )

Ik word trouwens altijd heel erg stil van dit soort weblogs:
http://superkuiken.web-log.nl/
http://superkuikenseetdagboekje.web-log.nl/
Ik moet er eigenlijk ook niet gaan lezen, want dan wil ik heel hard gillen en dat meisje door elkaar schudden Superkuiken heeft duidelijk anorexia en doet daar heel vrolijk verslag van. Het liefst blijft ze onder de 100 kcal per dag en voelt zichzelf rot als het er 300 waren. Anorexia is een nare ziekte waar ik me zo moeilijk in kan inleven, maar het lijkt me zo vreselijk...wat doe je jezelf aan! Wat doe je je omgeving aan Heel triest en ik hoop dat iemand haar in de nabije toekomst doorheeft en kan helpen.
  zondag 12 februari 2006 @ 03:17:59 #86
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_34989107
Hallo allemaal!

Een tijdje niet met lijnen bezig geweest omdat ik nu een periode aan het reizen ben Over een paar weken ga ik weer vrolijk beginnen met gezond eten want de kilo's zijn er natuurlijk weer aangevlogen

Kan mijn regeltje er daarom uitgehaald worden?

Zodra ik weer ga beginnen zal ik een nieuwe doorgeven
pi_34991026
Isabeau Ik kende deze weblog al, maar het is nog erger dan je denkt vrees ik..

Dit meisje ziet anorexia niet als een ziekte, maar als een levensstijl. Dit zijn de zogenaamde pro-ana mensen... Zo heb je ook pro mia, voor boulimia mensen..
Het is gewoon echt ziek, google er ook maar eens op...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 12 februari 2006 @ 10:27:45 #88
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34991350
Ik heb een nieuwe baan!!!

Nu loop ik al een tijdje met het idee dat als ik de stress van het bijna-werkeloos raken
eenmaal achter me heb dat ik dan vanzelf weer verder ga met mijn dieet. Maar wat doe ik?
Ik hoor dat ik ben aangenomen en ren meteen naar de bakker voor gebak

En ach, omdat het toch zaterdag was en de kids er waren ook maar chips en koekjes
meegenomen. Euhm.....ik wacht nog even totdat dat "vanzelf weer lijnen" eraan komt

Maar ik ben wel helemaal blij
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Licht Ontvlambaar zondag 12 februari 2006 @ 10:34:09 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34991447
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Sorry dat ik er doorheen kakel maar wilde ff hier op reageren:
[..]

Ik wil ook weer kunnen schommelen. Mijn heupen doen zeer omdat de touwen dan zo klemmen.
Maar mijn opperstreven is het kunnen dansen in een lief zomerjurkje! Dat kan ik nu ook wel, maar daar voel ik me niet prettig bij met m'n dikke bovenbenen en kont Ik HAAT m'n bovenbenen en kont
Dat ga ik doen deze zomer Wat een leuk streven... *to do*

Schommelen kan ik inmiddels weer, zonder bang te zijn dat ik met schommel en al naar beneden kom. Wij hebben een schommel in de tuin... voor Isa natuurlijk *check*

Verder heb ik het streven om dit jaar (als ik ingeloot word) weer de Vierdaagse te lopen. En ik vond dat ik daar minder dan 80 kilo voor moest wegen, wilde het gezond zijn... *to do*

Minirokjes dragen zonder me te schamen voor mijn dikke benen... En eigenlijk gewoon trots zijn als ik in de spiegel kijk... *check*

Mooie hoge laarzen kopen... *check*

Ik ga eens denken... ik heb beslist nog meer maffe streefdiingen
pi_34991986
Oew! De 4daagse Sjeen! Welke afstand wil je gaan lopen??
Ik ga het echt niet meer doen! Ik heb bewezen dat ik het kan (de 50 km zelfs) en dat is genoeg. Ga denk wel in april een weekendje naar Blankenberge om daar een 2 daagse te lopen.

Mijn eerste streven is trouwens al behaald: mijn buik blubbert een stuk minder als ik voorover buk! Mijn rokjes passen allemaal weer en nu moeten ze nog ruim gaan zitten.

Mijn volgende streven op lijngebied weet ik eigenlijk niet. Ik hoop ooit gewoon broeken in maat 40 te kunnen passen. Dat lijkt me zo geweldig, je pakt een broek uit het rek en hij past gewoon!
pi_34992058
Owja, gefeliciteerd met je nieuwe baan Faat!

Waar ben je aan het reizen Poohy? Ik val meestal af tijdens het reizen, maar daar ben ik geloof ik nogal een uitzondering in! Toen ik 8 maanden door Australie en Nieuw zeeland aan het reizen was, ben ik ook minstens 6 kilo afgevallen, terwijl iedereen gewoon 10 kilo aan kwam!
  Licht Ontvlambaar zondag 12 februari 2006 @ 11:20:33 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34992142
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:10 schreef Liejannuh het volgende:
Oew! De 4daagse Sjeen! Welke afstand wil je gaan lopen??
Ik ga het echt niet meer doen! Ik heb bewezen dat ik het kan (de 50 km zelfs) en dat is genoeg. Ga denk wel in april een weekendje naar Blankenberge om daar een 2 daagse te lopen.

Mijn eerste streven is trouwens al behaald: mijn buik blubbert een stuk minder als ik voorover buk! Mijn rokjes passen allemaal weer en nu moeten ze nog ruim gaan zitten.

Mijn volgende streven op lijngebied weet ik eigenlijk niet. Ik hoop ooit gewoon broeken in maat 40 te kunnen passen. Dat lijkt me zo geweldig, je pakt een broek uit het rek en hij past gewoon!
De 50 km, geen haar op mijn hoofd Ik ga gewoon weer voor de 40 km, nu voor de zevende keer

Ik hoop dat Blankenberge je niet gaat tegenvallen. Die heb ik twee keer gelopen, vond er vrij weinig aan. Diekirch in Luxemburg was leuker... Of anders de Nacht van Gulpen (70 km)

Faat Proficiat
pi_34992248
Ik heb Diekirch vorig jaar gelopen en vond het wel leuk, maar ik vind het ook wel leuk om steeds ergens anders te lopen.
En Diekirch is hier vandaan best nog wel een teringeind rijden! Blankenberge is wat beter te doen denk. Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik sinds nijmegen niet zo heel erg fanatiek meer ben! 25 km kun je namelijk mooi ongeoefend lopen.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:15:24 #94
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34995525
* melismay komt voorzichtig om de hoek kijken
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zondag 12 februari 2006 @ 13:24:45 #95
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34995899
gefeli faat!
pi_34996060
heej melismay, wilde je ook mee komen doen??

wij bijten niet hoor...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_34996200
Gefeliciteerd Faat!

Na mijn stoppen-met-roken-poging van deze week dacht ik te zijn aangekomen, maar gelukkig: Er is weer 2 kg af!!! JEEEEJ! Het kan ook helpen dat ik nu vreselijk verliefd ben, hehe Hebben jullie dat ook? Dat je, als je verliefd bent, niet zoveel trek hebt? Of ga je dan juist meer eten? Ik ben in ieder geval helemaal blij dat mijn verliefdheid een positief effect heeft op mijn gewicht
It is your friends who make your world!
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 13:34:44 #98
43556 miss_dynastie
pi_34996208
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil een navelpiercing ja, maar miss_d, dat is echt zo ontzettend uit ... ja, maar ik wil hem toch
  zondag 12 februari 2006 @ 13:37:27 #99
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34996301
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:29 schreef teigan het volgende:
heej melismay, wilde je ook mee komen doen??

wij bijten niet hoor...
Fijn dat jullie niet bijten in ieder geval

Ik weet niet wat de regels zijn als je mee wil doen?
-
pi_34997071
welkom melismay!
"regel 1": bmi hoger dan 25
En verder geen regels... klep maar gewoon lekker mee
je kan je regeltje posten (naam, lengte, bmi, huidig gewicht en streefgewicht) maar dat hoeft niet.
Hoe ga je het doen? Gezonder eten, weight watchers, andere lijnclub...?
  zondag 12 februari 2006 @ 14:06:49 #101
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_34997301
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik wil een navelpiercing ja, maar miss_d, dat is echt zo ontzettend uit ... ja, maar ik wil hem toch
Ik wilde altijd een clitpiercing en had mezelf voorgenomen die te nemen als ik 80 kg woog,
maar dat had er meer mee te maken dat ik zo rond dat gewicht pas in mijn blote kont durf

Maar, in een stoere bui, heb ik stiekem "gesmokkeld" en de piercing laten zetten toen ik 85 woog
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 12 februari 2006 @ 14:28:58 #102
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_34998207
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:59 schreef Iksje het volgende:
welkom melismay!
"regel 1": bmi hoger dan 25
En verder geen regels... klep maar gewoon lekker mee
je kan je regeltje posten (naam, lengte, bmi, huidig gewicht en streefgewicht) maar dat hoeft niet.
Hoe ga je het doen? Gezonder eten, weight watchers, andere lijnclub...?
Nou ok, ik ben nu 1m70 en weeg 90 kg. Volgens dat BMI programmaatjes heb ik een BMI van 30.

Ik wil niet zo zeer gaan dieeten of lijnen, want op dit moment denk ik dat ik niet teveel eet. Ik eet netjes 3 keer per dag, drink heel veel en snoep eigenlijk weinig. Ik denk dat het grote probleem bij mij is dat ik te weinig beweeg, dus daar wil ik eigenlijk wat aan gaan doen. Helaas is het zo dat als ik van het werk thuis kom ik niet zo vaak zin meer heb om iets te gaan doen

Zo is het dus eigenlijk ook gekomen dat ik de laatste tijd wat dikker ben geworden (niet dat ik heel slank was, maar toch...) Ik danste namelijk veel, streetdance, en daarmee hield ik alles (in combinatie met gewoon 'normaal' eten) eigenlijk goed op peil. Toen ik een fulltime baan kreeg, had ik geen zin meer om 's avonds naar mijn danstrainingen te gaan. Omdat ik eerst best veel trainde is mijn gewicht, en vooral mijn uiterlijk, een stuk forser geworden sinds ik gestopt ben.

Op dit moment baal ik het meeste van mijn bovenbenen en het buikje dat over mijn broek heen valt. Ik zou van de zomer graag een bikini dragen, nou weet ik wel dat ik niet ineens superslank zal zijn, maar alles net wat strakker mag wel. Dat het niet meer zo blubbert zeg maar

Een streef gewicht heb ik dus niet echt, maar mijn broeken mogen wel iets losser zitten, ik wil niet meer zo'n zichtbaar buikje meer hebben in mijn kleren en als het even kan zou ik van de zomer dus graag een bikini dragen
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')