quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:27 schreef Batsnek het volgende:
Dat zullen de nabestaanden van degenen die bij die relpartijen omgekomen zijn vast op prijs stellen.
Als de duitsers nu ook even sory zeggen tegen de Joods nabestaanden, is alles weer vergeven en vergeten.
Gast, je geeft niet eens antwoorden, je mekkert om de hete brij heen (zie vorige pagina). Hierdoor willen mensen niet eens vragen meer aan je stellen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:15 schreef Meki het volgende:
Ik ga nu jou boycotten geen antwoorden meer aan jou
Dat kan mij niks schelenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:21 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Gast, je geeft niet eens antwoorden, je mekkert om de hete brij heen (zie vorige pagina). Hierdoor willen mensen niet eens vragen meer aan je stellen.
* Dwaashaas sluit aan in die rij.
Kijk, en zo denk Denemarken nu ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:24 schreef Meki het volgende:
Dat kan mij niks schelen
ik ga hierdoor niet mijn mening veranderen . ik blijf en sta op voor mijn mening
Denemarken is racistischquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:27 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Kijk, en zo denk Denemarken nu ook.
Ja, Nederland is ook racistisch want we hadden Pim Fortuin, hebben Geert Wilders en handenvol allochtonen-haters.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken is racistisch
De altijd elegant geklede Pia Kjaersgaard geldt als gematigd vergeleken met andere kopstukken van de partij. Zo riep een vooraanstaand partijlid in Kopenhagen, Louise Frevert, de burgers onlangs op niets meer te kopen in door moslims beheerde winkels. Dit in reactie op de boycot van Deense producten in Arabische landen. Ook bepleitte deze kandidate voor het burgemeesterschap van de hoofdstad 'jonge islamitische moordenaars en verkrachters' niet in Denemarken op te sluiten, maar in gevangenissen in Rusland.
De Deense regering moet Moskou daarvoor uiteraard betalen. In ruil verwacht Denemarken een streng gevangenisregime. Het liefst zou Louise Frevert deze criminelen laten executeren. ''Maar de Deense wet verbiedt ons onze eigen vijanden te doden,'' zei ze met spijt.
Waar komt die Meki van origine eigenlijk vandaan? Z'n Engels is bijna nog beroerder dan z'n Nederlands...voorzover dat mogelijk is.quote:
Jaaaaaja.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:39 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ja, Nederland is ook racistisch want we hadden Pim Fortuin, hebben Geert Wilders en handenvol allochtonen-haters.![]()
Ik blijf van mening dat je dit soort 'conflicten' niet met geweld hoort op te lossen. Als dat door een groep niet opgevoede kneuzen, uit naam van het moslimgeloof toch gebeurd, vind ik niet dat Denemarken dan excuses moet maken om dit te stoppen. Want dat is eigenlijk wat jij zegt.
Daarbij denk ik echt niet dat het geweld stopt, de beloning van 100 kilo goud wordt ingetrokken en de Deense militairen in Afghanistan\Irak weer gewoon aan de slag kunnen nadat Denemarken als land haar excuses aan zou bieden. Ik denk dat die kans groter is dat dat gebeurt als goede moslims zich tegen de slechte moslims zeggen dat het onzin is waar ze mee bezig zijn.
De vetgedrukte telst is vast een citaat, want ik zie geen spelfouten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken is racistisch
De altijd elegant geklede Pia Kjaersgaard geldt als gematigd vergeleken met andere kopstukken van de partij. Zo riep een vooraanstaand partijlid in Kopenhagen, Louise Frevert, de burgers onlangs op niets meer te kopen in door moslims beheerde winkels. Dit in reactie op de boycot van Deense producten in Arabische landen. Ook bepleitte deze kandidate voor het burgemeesterschap van de hoofdstad 'jonge islamitische moordenaars en verkrachters' niet in Denemarken op te sluiten, maar in gevangenissen in Rusland.
De Deense regering moet Moskou daarvoor uiteraard betalen. In ruil verwacht Denemarken een streng gevangenisregime. Het liefst zou Louise Frevert deze criminelen laten executeren. ''Maar de Deense wet verbiedt ons onze eigen vijanden te doden,'' zei ze met spijt.
Lees gewoon het topic even ipv klakkeloos op de reageer buton te drukken, jouw 3 laatste posts gaan over alles behalve dit topic.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:48 schreef progrock het volgende:
[..]
Jaaaaaja.Waar gaat dit nou precies over??
Klopt. Off-topic heet dat. Dat mag zo nu en dan in een democratie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:52 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Lees gewoon het topic even ipv klakkeloos op de reageer buton te drukken, jouw 3 laatste posts gaan over alles behalve dit topic.
als je iemand voor aap wilt zetten, zorg dan op z'n minst dat je jezelf niet voor aap zet.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:50 schreef progrock het volgende:
De vetgedrukte telst is vast een citaat, want ik zie geen spelfouten.![]()
Voorstander van communisme?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
Bovendien vind ik dat hij groot gelijk heeft dat je mensen of hun religie niet hoort te beledigen. Wanneer dat aanhoudt, dient de overheid in te grijpen
Religie mag wel degelijk beledigd worden, zou niet weten waarom niet. Tegen heilige huisjes aan schoppen heeft wel degelijk een functie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
[..]
Bovendien vind ik dat hij groot gelijk heeft dat je mensen of hun religie niet hoort te beledigen. Wanneer dat aanhoudt, dient de overheid in te grijpen
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
als je iemand voor aap wilt zetten, zorg dan op z'n minst dat je jezelf niet voor aap zet.
True, leven en laten leven.quote:Bovendien vind ik dat hij groot gelijk heeft dat je mensen of hun religie niet hoort te beledigen.
Maar het houdt niet aan. De krant plaatst geen spotprenten meer en heeft zijn excuses gemaakt. Ondanks dat zij in het gelij kzijn gesteld door de rechters. Wat moet de overheid nog meer doen ? Zoals Meki zegt een excuses maken waar ze toch geen hol van menen, maar het doen 'omdat het moet' (o.a. van de radicaliserende moslims) ?quote:Wanneer dat aanhoudt, dient de overheid in te grijpen
Weg met Life of Brian!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
[..]
als je iemand voor aap wilt zetten, zorg dan op z'n minst dat je jezelf niet voor aap zet.
Noem 's voorbeelden van hoe je zou moeten ingrijpen dan...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
[..]
Wat vind je dat van beledigende teksten die in de koraan en bijbel staan, die beledigend zijn voor niet gelovigen, vrouwen en homo'squote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
[..]
Maar moet je dan alles maar toestaan. Ik kan me 2001 nog herinnneren, waarin politici bijna gelynched werden omdat ze Fortuyn zouden hebben gedemoniseerd. Nog steeds hoor je dat de kogel van links komt en zij zijn dood op hun geweten hebben. Dat klopt dan ook niet. Toch?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat vind je dat van beledigende teksten die in de koraan en bijbel staan, die beledigend zijn voor niet gelovigen, vrouwen en homo's
Volgens mij is beledigen niet een absoluut gegeven, maar een individuele beleving.
Als je beledigen wilt verbieden, tja dan is het einde zoek vrees is... weet waar je aan begint![]()
Je vergelijkt nu een individu met een hele religie. Bovendien is er toch ook niemand daarvoor veroordeeld.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:35 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Maar moet je dan alles maar toestaan. Ik kan me 2001 nog herinnneren, waarin politici bijna gelynched werden omdat ze Fortuyn zouden hebben gedemoniseerd. Nog steeds hoor je dat de kogel van links komt en zij zijn dood op hun geweten hebben. Dat klopt dan ook niet. Toch?
Een hoera voor de echte moslims!quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:05 schreef IHVK het volgende:
...zeggen sorry.
http://www.sorrynorwaydenmark.com/
[afbeelding]
In the middle of all the mayhem surrounding the Danish cartoons controversy, a group of Arab and Muslim youth have set up this website to express their honest opinion, as a small attempt to show the world that the images shown of Arab and Muslim anger around the world are not representative of the opinions of all Arabs. We whole-heartedly apologize to the people of Denmark, Norway and all the European Union over the actions of a few, and we completely condemn all forms of vandalism and incitement to violence that the Arab and Muslim world have witnessed. We hope that this sad episode will not tarnish the great friendship that our peoples have fostered over decades.
[afbeelding]
Mooi en lief gebaar.![]()
dan kan een analyse zijn die iemand heeftquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:35 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Maar moet je dan alles maar toestaan. Ik kan me 2001 nog herinnneren, waarin politici bijna gelynched werden omdat ze Fortuyn zouden hebben gedemoniseerd. Nog steeds hoor je dat de kogel van links komt en zij zijn dood op hun geweten hebben. Dat klopt dan ook niet. Toch?
Gaat de overheid dan bepalen wat ik wel en niet mag zeggen? Hou toch op zeg! De overheid is een noodzakelijk kwaad en die heeft absoluut zijn handen thuis te houden als het gaat over het ventileren van meningen! Alleen als iets strafbaar is moet er opgetreden worden. Beledigen is niet strafbaar. Punt uit!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:08 schreef Tsjaikovski. het volgende:
[..]
Whehequote:Op donderdag 9 februari 2006 21:27 schreef Batsnek het volgende:
Als de duitsers nu ook even sory zeggen tegen de Joods nabestaanden, is alles weer vergeven en vergeten.
Lijkt me een overbodige opmerking, niet?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mooi gebaar. En maakt maar weer eens duidelijk dat niet alle moslims randdebielen zijn.
Hoezo? Er zijn genoeg mensen die denken dat alle arabieren en moslims zo zijn als die relmoslims.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:33 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Lijkt me een overbodige opmerking, niet?
Helaas vind je de 'dommen' ook aan Westerse zijde inderdaad. Jammer alleen dat er in Arabische landen zo weinig ruimte is voor debat, dat had wat ingegooide ramen gescheeld.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn genoeg mensen die denken dat alle arabieren en moslims zo zijn als die relmoslims.
En verder was het toch meer een tvptje.![]()
Dat slaat nergens op. Jezus is gedood door zijn vader god. Die wilde dat namelijk zoquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En laat de joden dan ook gelijk even excuses aanbieden voor de dood van Jezus, dan is alles weer tof.
Denemarken heeft ook niets gedaan. Dus er is geen enkele reden om excuses aan te bieden. Een Deense krant heeft gebruik gemaak van het recht op vrije meningsuiting. Dat staat volledig los van Denemarken zelf. Veel moslims hebben zich aan die uiting geergerd. Dat is misschien vervelend, maar er is niets fout gedaan. De krant heeft trouwens netjes aangegeven dat ze het vervelend vonden dat moslims zich gekwetst voelden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar Deense moslims die bieden wel hun excuces aan terwijl ze niks hebben gedaan
Waarom o Waarom doet Denemarken dat niet ??
Ben ik toch niet helemaal eens. De deense regering had de krant heel wat eerder op zijn vingers kunnen tikken. Dit loopt al vanaf september en moslim organisaties hebben de deense regering gevraagd om een afkeurende reactie. Geen verbod ofzo, maar gewoon een stellingname dat ze de cartoons niet op prijs stelde. Dit heeft de deense regering niet willen doen, omdat zij zich niet verantwoordelijk voelde voor wat een krant publiceert. Theoretisch natuurlijk correct, maar practisch nogal naief. Als ze gewoon een statement naar buiten hadden gebracht dat ze de cartoons eigenlijk te ver vonden gaan en verder het daarbij gelaen haden, was er waarschijnlijk verder weinig aan de hand geweest. Ik zeg niet dat de denen fout waren, maar ze hadden het slimmer aan kunnen pakken.]quote:Op zaterdag 11 februari 2006 04:17 schreef ericeric het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook niets gedaan. Dus er is geen enkele reden om excuses aan te bieden. Een Deense krant heeft gebruik gemaak van het recht op vrije meningsuiting. Dat staat volledig los van Denemarken zelf. Veel moslims hebben zich aan die uiting geergerd. Dat is misschien vervelend, maar er is niets fout gedaan. De krant heeft trouwens netjes aangegeven dat ze het vervelend vonden dat moslims zich gekwetst voelden.
ik denk dat de regering de cartoons helemaal niet te ver vond gaan, waarom zou ze dan een statement moeten maken dat ze de vrijheid van de pers afkeurt?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:23 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ben ik toch niet helemaal eens. De deense regering had de krant heel wat eerder op zijn vingers kunnen tikken. Dit loopt al vanaf september en moslim organisaties hebben de deense regering gevraagd om een afkeurende reactie. Geen verbod ofzo, maar gewoon een stellingname dat ze de cartoons niet op prijs stelde. Dit heeft de deense regering niet willen doen, omdat zij zich niet verantwoordelijk voelde voor wat een krant publiceert. Theoretisch natuurlijk correct, maar practisch nogal naief. Als ze gewoon een statement naar buiten hadden gebracht dat ze de cartoons eigenlijk te ver vonden gaan en verder het daarbij gelaen haden, was er waarschijnlijk verder weinig aan de hand geweest. Ik zeg niet dat de denen fout waren, maar ze hadden het slimmer aan kunnen pakken.]
As Denemarken meteen zou toegeven, zou dat betekenen dat ze zwichten voor de geweldsdreiging van de radicale moslims. In dat geval zou het einde zoek zijn. De radicale moslims zouden dan trots zijn dat ze de Denen onder dreiging van geweld op hun knieën hebben gekregen. Én als het bij de Denen lukt, waarom proberen we dat dan ook niet meteen met de rest van de wereld ? En zo beginnen we weer bij 0.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:23 schreef Zemi77 het volgende:
Ben ik toch niet helemaal eens. De deense regering had de krant heel wat eerder op zijn vingers kunnen tikken. Dit loopt al vanaf september en moslim organisaties hebben de deense regering gevraagd om een afkeurende reactie. Geen verbod ofzo, maar gewoon een stellingname dat ze de cartoons niet op prijs stelde. Dit heeft de deense regering niet willen doen, omdat zij zich niet verantwoordelijk voelde voor wat een krant publiceert. Theoretisch natuurlijk correct, maar practisch nogal naief. Als ze gewoon een statement naar buiten hadden gebracht dat ze de cartoons eigenlijk te ver vonden gaan en verder het daarbij gelaen haden, was er waarschijnlijk verder weinig aan de hand geweest. Ik zeg niet dat de denen fout waren, maar ze hadden het slimmer aan kunnen pakken.]
Dat is wel heel erg zwart wit gesteld. De radicale moslims begonnen pas in januari te rellen, terwijl de deense overheid in september al klachten van (ook niet radicale) moslims kreeg over de spotprenten. Als ze toen gezegd hadden dat ze de prenten niet konden waarderen en een kopje thee waren gaan drinken in een moskee, was er waarschijnllijk niets gebeurt. Net nu hebben de radicale moslims hun zin en hun punten gescored, immers de Denen en de rest van de Europeanen hebben hun ware aard laten zien en er kunnen weer meer zieltjes gewonnen worden voor de totale Jihad.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:31 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
As Denemarken meteen zou toegeven, zou dat betekenen dat ze zwichten voor de geweldsdreiging van de radicale moslims. In dat geval zou het einde zoek zijn. De radicale moslims zouden dan trots zijn dat ze de Denen onder dreiging van geweld op hun knieën hebben gekregen. Én als het bij de Denen lukt, waarom proberen we dat dan ook niet meteen met de rest van de wereld ? En zo beginnen we weer bij 0.
Ze moeten geen statement maken die de vrijheid van de pers afkeurt. Ze moeten een statement maken dat ze zich niet kunnen vinden in de inhoud van de gewraakte prenten. Dat werkt een stuk beter, bovendien kun je zo wél een discussie houden over de vrijheid van pers.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat de regering de cartoons helemaal niet te ver vond gaan, waarom zou ze dan een statement moeten maken dat ze de vrijheid van de pers afkeurt?
Nogmaals, dan zouden ze dus sorry zeggen om rellen te voorkomen. Waarom moet er altijd geweld aan te pas komen als ze hun zin niet krijgen ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:13 schreef Zemi77 het volgende:
Als ze toen gezegd hadden dat ze de prenten niet konden waarderen en een kopje thee waren gaan drinken in een moskee, was er waarschijnllijk niets gebeurt.
Dus in plaats van fundi's de wind uit de zeilen te nemen, ga jij liever lekker hard zitten blazen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:20 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Nogmaals, dan zouden ze dus sorry zeggen om rellen te voorkomen. Waarom moet er altijd geweld aan te pas komen als ze hun zin niet krijgen ?
De overheid heeft het in september, en daarna, aan het gerecht over gelaten. Dat is de plaats voor klachten van deze aard. De rechters hebben een uitspraak gedaan en that's it. Als deze uitspraak ze niet zint, is er altijd nog Hoger Beroep, en niet de vuist. Zo werkt dat hier in de westerse samenleving.
Waar maak je dit uit op ?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:34 schreef Zemi77 het volgende:
Dus in plaats van fundi's de wind uit de zeilen te nemen, ga jij liever lekker hard zitten blazen?
De normale moslims waren niet degene die zich er zo druk om maakten. Getuigen de link in de OP en het door een andere user in dit topic aangehaalde interview met een moslim. Negeren is precies wat de Denen gedaan hebben. Althans, de overheid, want zoals gezegd is het wel degelijk (zoals het hoort) voor het gerecht geweest.quote:Nogmaals het gaat er niet om om rellen te voorkomen. Het gaat erom dat je de normale moslim laat zien dat je hen respecteerd. Daar had je dus een goede gelegenheid voor. En die fundi's moet je gewoon negeren. Het zou wat zijn als we ons aan hun zouden moeten aanpassen: "neenee we kunnen niks zeggen nu, misschien dat de fundi's dit kunnen uitleggen als een overwinning voor hun, stil zijn en de boel laten escaleren". Ík weet wat de fundi's het liefste hebben, jij toch ook?
Men vecht in Europa tegen de stigmatisatie/generalisatie inderdaad, een ernstige zaak.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nee, Nestle moet je boycoten. Het is een zwitsers merk.. en het heeft in veel moslim landen advertenties geplaatst om iedereen duidelijk te maken dat zij niet Deens zijn.
Erg he!
Lijkt me moeilijk als 90% van die kornuiten van Osama nu eindelijk vredig onder de grond liggen. Bovendien gingen de radicalen juigend de straat op toen de vliegtuigen in de towers vlogen, heb ze geen feest zien vieren toen er weer eens een iemand een enkeltje paradijs kreeg.quote:Niet 9-11 was een overwinning voor de fundi's, maar de amerikaanse reactie daarop (het opzij schuiven van de mensenrechten en de conventie van geneve bijvoorbeeld). Osama en co kunnen nu zeggen dat die beschaving waar de westerlingen zo trots op zijn alleen een leeg omhulsel is alleen bedoeld om de arme moslims uit te buiten.
Nee vrij logisch.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nee, Nestle moet je boycoten. Het is een zwitsers merk.. en het heeft in veel moslim landen advertenties geplaatst om iedereen duidelijk te maken dat zij niet Deens zijn.
Erg he!
Omdat ze het enorme omzet gaat schelen anders en ze zijn niet Deens, dus so what? Klopt toch?quote:
Economische belangen voor alles dus ja wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ze het enorme omzet gaat schelen anders en ze zijn niet Deens, dus so what? Klopt toch?
Ik vind het verraad.. ze kunnen beter een advertentie plaatsen dat ze democratische waarden en vrijheid van meningsuiting steunen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ze het enorme omzet gaat schelen anders en ze zijn niet Deens, dus so what? Klopt toch?
Nou, waarschijnlijk meer omdat de meeste van die heikneuters daar het verschil niet zien tussen een Deense en een Zwitserse vlag, ze lijken namelijk enigzins op elkaar, met de nadruk op enigzins.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:43 schreef SCH het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |