abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34929891
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:04 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dit is [TRU], als je hier moet kiezen tussen de kat die 'm omgooide en elvis-in-een-ufo die speciaal terugkomt om een vaas om te gooien is het niet meer dan logisch om voor de laatste optie te gaan, mits je er wel even bijvermeld dat Elvis waarschijnlijk geholpen werd door de Illuminati die nog snel hun preparaties moeten treffen voor 2012
pi_34929933
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:21 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wauw !!

Sinds pagina 2 (dit is pagina 4 bij mij) is dit de eerste zinnige post die ik tegenkom...

Was er drank in het spel ??

Denken we dat ieder serieus geïnteresseerde in wat voor kant van het RvdB verhaal hier doorheen worstelt ?
Was dit een "bezopen" poging tot het wegjagen van mensen ?
Het topic dood laten bloeden doordat mensen half lachend half jankend weglopen ?
Of was het gewoon "bezopen"?

Wijn of whiskey ?

@CarDani, idd dat vroeg ik me meteen ook af...
"waarom alleen als zijn vader akkoord gaat ?" Het is toch een volwassen vent ?
Kom zeg.
Neem iedere verantwoordelijkheid, keuze uit iemands handen en diegene zal zich nooit tot zelfstandig wezen ontplooien.

Persoonlijk, als moeder zijnde, vind ik dat je je kind hier ernstig tekort mee doet.
Júist als het op wat voor vlak dan ook een achterstand zou hebben. En heeft hij/zij dat niet.. dan creëer je het zo wel
Mirage, jij zou ook kunnen snappen dat Robbert's verhaal: "Alles is waar, het is zo, het is mooi", toch bij tijd en wijle enige wrevel oproept voor de mensen (zoals ik), die hem steeds weer kansen bieden echt te reageren, wat hij niet doet. Heb jij hem al een verklaring horen geven voor de foto's van de Non van Singraven? Nee he! Dat bedoel ik. Er was wrevel in het spel, geen drank. En onvervalste Jupiter power
pi_34930039
Zeer begrijpelijk vind ik.
pi_34930083
Check trouwens deze poll op BN/DeStem.

======================
Medium of niet?
Want denkt u van Robbert van den Broeke uit Hoeven? Serieus, onschuldig, lachwekkend, of gevaarlijk?

Bijzonder medium
15%

Ach, kan geen kwaad
25%

Lachwekkende charlatan
42%

Gevaarlijke oplichter
18%

Aantal stemmen: 410
======================

pi_34930148
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:54 schreef Genverbrander het volgende:
Check trouwens deze poll op BN/DeStem.

======================
Medium of niet?
Want denkt u van Robbert van den Broeke uit Hoeven? Serieus, onschuldig, lachwekkend, of gevaarlijk?

Bijzonder medium
15%

Ach, kan geen kwaad
25%

Lachwekkende charlatan
42%

Gevaarlijke oplichter
18%

Aantal stemmen: 410
======================

Dank voor je begrip.
Hee die poll had ik nog niet gezien; best veel stemmen al trouwens.
We gaan gewoon verder met serieus onderzoek nou, gisteravond is weer voorbij, ik heb weer geduld.
pi_34930246
Ik woon in de buurt van Robbert dus ken zijn praktijk al een tijdje.
Er heeft ooit iemand eens aan mij gevraagd of ik hem nou "echt" vond.
Die mevrouw had die week erop een reading bij Robbert.
Ik heb haar toen aangeraden om eenvoudige kleding, geen sieraden e.d. aan te doen.
Ook heb ik haar aangeraden hem geen woorden in zijn mond te leggen, als hij zo goed is hoeft hij niet geholpen te worden door bevestiging van clienten.
En je raad het al, die reading was een grote flop.
Mijn conclusie; Robbert is heel goed in cold reading, maar dan houd het ook ver op.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_34930402
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:01 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik heb haar toen aangeraden om eenvoudige kleding, geen sieraden e.d. aan te doen.
Ook heb ik haar aangeraden hem geen woorden in zijn mond te leggen, als hij zo goed is hoeft hij niet geholpen te worden door bevestiging van clienten.
Mijn conclusie; Robbert is heel goed in cold reading, maar dan houd het ook ver op.
Hmmm ja ik weet niet of ie er zo goed in is. Ik heb verschillende mensen ook horen zeggen dat zijn cold reading technieken juist erg slecht en amateuristisch zijn.

Ik lees nu trouwens ook dit stukje weer in het Brabants Dagblad:
quote:
De twee eerste afleveringen waren een succes Robberts aanwijzingen leidden onder meer naar een vermiste vader. Hij had doorgekregen dat de man in
Parijs aan het water een antiekzaak dreef.
Ik heb die aflevering toevallig gezien en volgens mij ging het heeeeeeeeeel anders. Dat meisje had eerst aangegeven dat ze al heel lang had gezocht naar haar vader, zonder succes. Maar volgens haar laatste aanwijzingen was hij ergens in Parijs. Vervolgens is Robbert dat over gaan nemen en nu lijkt het net alsof het uit zijn mond kwam.
hetzelfde met dat "aan het water", Robbert zei dat de man iets met water te maken heeft. Toen bleek dat de straat waar de man woonde iets van "Rue de la fontaine" heette ofzo. Heel ver gezocht.

In ieder geval was het allemaal veel minder spectaculair dan in het artikel gesuggereerd wordt.
pi_34930458
J=Interviewer
R=Robbert
quote:
J: “Ik zie natuurlijk jouw bezieling, en ik zie hoe waar dit allemaal voor jou is. Maar je kunt je toch voorstellen dat de meeste mensen die dit zien, denken: ja, ach, ik weet het niet, hoor.”

R: “Nou, ik ben zelf ook heel sceptisch. Maar doordat je dat ervaart... Ik denk: de sceptische mens staat het dichtste bij de bron. Dus een sceptisch mens die is veel eerder, denk ik, ook telepatisch als iemand die alles zomaar aanneemt. Dus ik juich alleen maar toe dat mensen sceptisch zijn. Alleen, het gaat toch ook om bewijzen in de maatschappij. En ik kom met bewijzen. En daar kun je niet omheen.”

J: “Je krijgt nu natuurlijk ook meteen van: ja, jongens, in dit computertijdperk: iedereen die een beetje kan knutselen achter een computer die zet zoiets in elkaar.”

R: “Ja, in principe zou dat kunnen. Maar we hebben ook zoveel foto’s waar negatieven bij zijn, gewoon ook met een rolletje gemaakt, waar de meest bizarre dingen op staan: lichtverschijnselen, objecten. Als je dit in elkaar zou zetten, je zou dit dus verzinnen, je zou zo’n verhaal in mekaar flansen om in de belangstelling te willen staan, ja, dan ben je wel een behoorlijk doortrapt persoon, denk ik.”
Bron: http://www.dcca.nl/art/alien-nl.htm

Ik weet niet of dit interview al eens voorbijgekomen is maar ik vind het nogal opmerkelijk. Veel wollige taal en gedraai maar hij maakt er niets van waar. Jammer...
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34930499
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:10 schreef Freethinker het volgende:
J=Interviewer
R=Robbert
[..]

Bron: http://www.dcca.nl/art/alien-nl.htm

Ik weet niet of dit interview al eens voorbijgekomen is maar ik vind het nogal opmerkelijk. Veel wollige taal en gedraai maar hij maakt er niets van waar. Jammer...
Ja die had ik idd al eens gelezen. Vooral de opmerking

"Nou, ik ben zelf ook heel sceptisch"

is HILARISCH
pi_34930609
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:01 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dat is wat zeg, Jolan, ...mensenkennis, in plaats van geesten. Het was een test dus waar hij niet doorheen kwam. Een testomgeving zou uitsluitsel kunnen bieden...
pi_34930644
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:12 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ja die had ik idd al eens gelezen. Vooral de opmerking

"Nou, ik ben zelf ook heel sceptisch"

is HILARISCH [afbeelding]
Ja ongelooflijk he, hoe kun je dat nou beweren??

Foto's van het interview dinsdag:

http://www.mijnchef.com/robvandaag/mambo/4521_full_dutch/

Voor de grotere versies:

http://www.mijnchef.com/robvandaagfotoalbum/index.php?
operation=categorythumbs&category=Medium+Robbert+van+den+Broeke+communiceert+weer+7feb2006

[ Bericht 12% gewijzigd door Freethinker op 10-02-2006 11:26:05 ]
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
pi_34930666
Inderdaad, in haar woning stonden en hingen ook een aantal dingen die er duidelijk op wezen dat ze iets met Frankrijk had.
Ook in die uitzending (dacht de eerste) met die mevrouw was het niet zo moeilijk te raden dat ze twee zoontjes had, de kast sond vol met foto's van die knullen.
Dat er een kindje overleden was is ook niet zo moeilijk te raden als er een foto staat met een engelen kaarsje ernaast.
pi_34930864
quote:
JEZUS wat ziet ie er slecht uit!!!

pi_34930933
En als ik dan bezig ben , wij zijn na die uitzending ook is het kasteel van "De Non" gaan kijken.
Helemaal niet zo gek hoor dat Robbert een koude vlaag voelde bij dat raam, hadden wij ook.
Oud gebouw, enkel glas enz................
pi_34930943
Deze ook!

Oh jeetje dit is wel heel zielig. Het heeft hem duidelijk heel erg aangegrepen, alle kritiek. Wat zielig!!
pi_34930983
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:29 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En als ik dan bezig ben , wij zijn na die uitzending ook is het kasteel van "De Non" gaan kijken.
Helemaal niet zo gek hoor dat Robbert een koude vlaag voelde bij dat raam, hadden wij ook.
Oud gebouw, enkel glas enz................
Dat was een bovennatuurlijke tocht ja! .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_34931073
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:26 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

[afbeelding]
Viel mij ook al op inderdaad. En voor de rest erge flauwe foto's zeg, wat een humor
pi_34931174
Goh, Lilith, Robbert komt steeds ongeloofwaardiger over als ik jou zo hoor.....
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_34931237
Oh maar mensen die foto's van robbert... hij gaat hier duidelijk helemaal aan kapot... Die jongen is gewoon ernstig ziek en hij krijgt nu niet de zorg die hij nodig heeft! Integendeel zelfs, hij manoeuvreert zich alleen maar verder in zijn onmogelijke positie.

Ik denk echt dat dit gruwelijk mis kan gaan als er niet snel ingegrepen wordt.
pi_34931272
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:02 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

hè?
Je zei dat je zo goed als geen leven had als je zwanger was
ik vind dit nogal een heftige uitspraak want je bent nu 2 levens in 1
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_34931282
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:39 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je zei dat je zo goed als geen leven had als je zwanger was
ik vind dit nogal een heftige uitspraak want je bent nu 2 levens in 1
pi_34931287
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:18 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Inderdaad, in haar woning stonden en hingen ook een aantal dingen die er duidelijk op wezen dat ze iets met Frankrijk had.
Ook in die uitzending (dacht de eerste) met die mevrouw was het niet zo moeilijk te raden dat ze twee zoontjes had, de kast sond vol met foto's van die knullen.
Dat er een kindje overleden was is ook niet zo moeilijk te raden als er een foto staat met een engelen kaarsje ernaast.
Ook ik vond die reading over Frankrijk juist heel slap, dat was bij het bekijken al mijn eerste reactie...
pi_34931408
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:38 schreef Genverbrander het volgende:
Oh maar mensen die foto's van robbert... hij gaat hier duidelijk helemaal aan kapot... Die jongen is gewoon ernstig ziek en hij krijgt nu niet de zorg die hij nodig heeft! Integendeel zelfs, hij manoeuvreert zich alleen maar verder in zijn onmogelijke positie.

Inderdaad !
pi_34931419
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:38 schreef Genverbrander het volgende:

Het is hem inderdaad wel allemaal aan te zien hoor. Ik hoop echt dat ie uit dat enge, verstikkende wereldje komt. Dat hij weer op eerlijke voet met zichzelf komt te staan.
pi_34931464
Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg. Ik heb een brief naar Robbert geschreven.
pi_34931506
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:46 schreef CarDani het volgende:
Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg. Ik heb een brief naar Robbert geschreven.
Ik heb dat al heeeeeeel lang geleden gedaan. It's no use
pi_34931588
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:46 schreef CarDani het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat je geschreven hebt maar hoe dan ook betwijfel ik het. Volgens mij wordt alles zo goed geregisseerd rondom Robbert. Soms denk ik wel dat het een touwtjespop is, met z'n omgeving als puppeteers.
pi_34931617
Ergens vind ik dit gewoon niet kunnen. er zitten ongeloofelijk veel hiaten in het hele verhaal. Ik ben nog steeds overtuigd van Robberts gave en goede bedoelingen, maar Robbert heeft hulp nodig. niet alleen van boven, maar ook van proffesionele mensen. Zijn vader is erg anti-wetenschap geworden n.a.v. alle gebeurtenissen in Robbert's kindertijd....begrijpelijk.....maar op deze manier gaat het behoorlijk mis ben ik bang.
Als Robbert geen anti-depressieva mag slikken, stel ik voor om over te gaan op andere medicatie. Kies dan voor drankvorm ipv capsules zodat deze niet in brand kunnen vliegen.
pi_34931783
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:51 schreef CarDani het volgende:
Ergens vind ik dit gewoon niet kunnen. er zitten ongeloofelijk veel hiaten in het hele verhaal. Ik ben nog steeds overtuigd van Robberts gave en goede bedoelingen, maar Robbert heeft hulp nodig. niet alleen van boven, maar ook van proffesionele mensen. Zijn vader is erg anti-wetenschap geworden n.a.v. alle gebeurtenissen in Robbert's kindertijd....begrijpelijk.....maar op deze manier gaat het behoorlijk mis ben ik bang.
Als Robbert geen anti-depressieva mag slikken, stel ik voor om over te gaan op andere medicatie. Kies dan voor drankvorm ipv capsules zodat deze niet in brand kunnen vliegen.
Heb ik iets gemist? Capsules die in brand kunnen vliegen?
pi_34931813
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:51 schreef CarDani het volgende:

Kies dan voor drankvorm ipv capsules zodat deze niet in brand kunnen vliegen.
Car ah nee, is dit serieus, sorry, dit werkt erg op mijn lachspieren.

Onderdrukte humor
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:57:29 #231
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34931818
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:56 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Capsules die in brand kunnen vliegen?
zie zijn boek.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:58:03 #232
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34931840
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:57 schreef Stenny het volgende:

[..]

Onderdrukte humor
had je dat niet gelezen dan?
pi_34931851
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:57 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

zie zijn boek.
Die heb ik niet, maar wil je het misschien uitleggen?
pi_34931887
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:57 schreef Stenny het volgende:

[..]

Onderdrukte humor
Door hun richting op te denken heb je grotere kans van slagen Sten.
Ja, het klinkt lachwekkend, maar het lijkt mij het beste.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:59:59 #235
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34931904
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:58 schreef Freethinker het volgende:

[..]

toen het erg slecht met hem ging schreef zijn behandelend arts antidepressiva voor. De medicijnen werden meermaals verbrand of verpulverd aangetroffen in het medicijnkastje. Volgens Robbert was het dus niet de bedoeling dat hij deze medicijnen zou gebruiken.
pi_34931950
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:58 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ja, elke keer als Robbert medicjinen kreeg, stonden ze de volgende dag verbrand in het medicijnkastje. Hij mocht ze niet slikken van boven.
pi_34931987
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:59 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

toen het erg slecht met hem ging schreef zijn behandelend arts antidepressiva voor. De medicijnen werden meermaals verbrand of verpulverd aangetroffen in het medicijnkastje. Volgens Robbert was het dus niet de bedoeling dat hij deze medicijnen zou gebruiken.
De bach bloesem remedie lieten ze staan volgens Robbert......medicijnen vrij van chemicaliën
pi_34931992
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:01 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, elke keer als Robbert medicjinen kreeg, stonden ze de volgende dag verbrand in het medicijnkastje. Hij mocht ze niet slikken van boven.
Echooooo
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:05:15 #239
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34932046
Net gelezen:

Zaterdag in Trouw, Shireen Strooker, weduwe van Bram Vermeulen reageert op de 10 geboden. Gebodje 6:

VI
GIJ ZULT NIET DOODSLAAN

"Dit wil ik hier toch wel even kwijt: ik ken een man die alles kapot maakt. Hij heet Renckens en is gynaecoloog in Hoorn. Als voorzitter van Stichting Skepsis lijkt hij er op uit mensen die hij niet kent, voor wie hij kennelijk doodsbang is, met de grond gelijk te maken. Wat zijn club probeert met Robbert van den Broeke... ik kan er zelfs niet aan denken, zo erg is het. Ken je Robbert van den Broeke niet?

Ik volg die jongen al vanaf zijn zestiende. Hij heeft negen maanden in een inrichting gezeten omdat hij 'dingen zag' en niemand iets van hem begreep. Hij heeft gevochten om eruit te komen en wist mensen er uiteindelijk van te overtuigen dat hij echt contact had met de overledenen, dat hij gedaantes kan zien die voor de meeste mensen onzichtbaar blijven. Hij maakt foto's van Orb's - je weet wat Orbs zijn? Orbs zijn lichtbollen van verschillende kleuren waar degelijk, wetenschappelijk onderzoek naar wordt gedaan. Simpel gezegd zijn het vormen van bewustzijn.

Maar nee, volgens de firma Skepsis worden die 'afbeeldingen' veroorzaakt door stof op de lens... Het is werkelijk te kinderachtig voor woorden. Zonder enige kennis, zonder je ook maar ergens in te willen verdiepen, roepen dat de ander een oplichter is! Schande. En ze gaan maar door, het lijkt de Spaanse inquisitie wel. Het is heel moeilijk je tegen die mensen te verdedigen, maar ik weet dat het Robbert zal lukken. Er zijn al tegenkrachten aan het werk."
pi_34932053
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:59 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ja, wat moet je hier nou mee. Ik ben niet echt voor gedwongen behandeling in ieder geval, maar soms zou je er toch serieus over moeten denken. Voor iemands eigen bestwil.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:07:06 #241
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34932100
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:05 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Ja, wat moet je hier nou mee. Ik ben niet echt voor gedwongen behandeling in ieder geval, maar soms zou je er toch serieus over moeten denken. Voor iemands eigen bestwil.
er stonden ook foto's van in het boek. Brandsporen van een bol in het medicijnkastje, de andere medicijnen en idd ook de Bach bloesemtoestand waren onaangetast.
pi_34932212
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:26 schreef Genverbrander het volgende:
Vind ik ook. Ik had hem eerder gekscherend vette papzak genoemd, omdat hij eerder vadsig is dan dik. Vadsig wordt iemand als hij/zij om wat voor reden dan ook ongezond leeft. De antipsychotische medicijnen zijn dus niet de oorzaak. Als Robbert iets aan sport zou doen gaat hij er vrij snel beter uitzien, daar ben ik van overtuigd.

Los daarvan maakt hij zichzelf ten gronde met zijn leugens. Hij heeft misschien grootheidswaanzin en gelooft denk ik echt (tot op zekere hoogte) in zijn eigen verhalen. Maar onbewust moet hij weten dat dit fout is. (Ik merk nu dat ik weer medelijden met hem krijg).

Als Robbert toch stiekem meeleest op dit forum zou ik 'm het volgende willen zeggen:

Denk heel goed na waar je mee bezig bent. Ben je werkelijk een soort verlosser die van het hogere de opdracht krijgt om de wereld te verbeteren. Of WIL je dat graag zijn? Ben je bang dat je anders niets voorstelt?

De wereld kan je hoe dan ook verbeteren en er zijn diverse manieren om dat te doen. Al was het bijvoorbeeld maar het dichtlikken van enveloppen voor een soort stichting die zich bezighoudt met goede doelen; je draagt dan toch een steentje bij. Klinkt als een werkje voor debielen, hè? Toch zou zo'n 'lage' functie je kunnen leiden tot iets waar je werkelijk goed in bent. Want onthoudt één ding: iedereen heeft talenten en is goed in iets, JIJ DUS OOK!

Ik begrijp dat je in een lastig parket zit omdat diverse mensen je aansporen om door te gaan met waar je nu mee bezig bent. Maar als je doorgaat maak je jezelf kapot denk ik. Dan komen er alleen maar meer mensen die jou 'ontmaskeren' op negatieve kritiek op jou hebben. Dat wil je toch niet? Denk goed na of er mensen in jouw omgeving zijn die het werkelijk goed met jou voorhebben en jou niet gebruiken om er zelf beter door te worden. Vraag die mensen om hulp; alleen kan je er niet uitkomen, maar met genoeg steun lukt het je wel.

Neem anders contact op met een stichting als Pandora. Die verwijzen je misschien door naar een instantie die jou hulp kan bieden waar je echt baat bij hebt.

De kansen om je leven positief te veranderen zijn er genoeg, maar je moet ze wel grijpen. Je moet er hard voor werken. Maar denk wat het je op zal leveren. Misschien krijg je uiteindelijk wel een leuke vriendin. En misschien kom je erachter waar je werkelijk goed in bent. Alles beter dan de huidige situatie toch?
pi_34932238
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Net gelezen:

Zaterdag in Trouw, Shireen Strooker, weduwe van Bram Vermeulen reageert op de 10 geboden. Gebodje 6:

VI
GIJ ZULT NIET DOODSLAAN

"Dit wil ik hier toch wel even kwijt: ik ken een man die alles kapot maakt. Hij heet Renckens en is gynaecoloog in Hoorn. Als voorzitter van Stichting Skepsis lijkt hij er op uit mensen die hij niet kent, voor wie hij kennelijk doodsbang is, met de grond gelijk te maken. Wat zijn club probeert met Robbert van den Broeke... ik kan er zelfs niet aan denken, zo erg is het. Ken je Robbert van den Broeke niet?

Ik volg die jongen al vanaf zijn zestiende. Hij heeft negen maanden in een inrichting gezeten omdat hij 'dingen zag' en niemand iets van hem begreep. Hij heeft gevochten om eruit te komen en wist mensen er uiteindelijk van te overtuigen dat hij echt contact had met de overledenen, dat hij gedaantes kan zien die voor de meeste mensen onzichtbaar blijven. Hij maakt foto's van Orb's - je weet wat Orbs zijn? Orbs zijn lichtbollen van verschillende kleuren waar degelijk, wetenschappelijk onderzoek naar wordt gedaan. Simpel gezegd zijn het vormen van bewustzijn.

Maar nee, volgens de firma Skepsis worden die 'afbeeldingen' veroorzaakt door stof op de lens... Het is werkelijk te kinderachtig voor woorden. Zonder enige kennis, zonder je ook maar ergens in te willen verdiepen, roepen dat de ander een oplichter is! Schande. En ze gaan maar door, het lijkt de Spaanse inquisitie wel. Het is heel moeilijk je tegen die mensen te verdedigen, maar ik weet dat het Robbert zal lukken. Er zijn al tegenkrachten aan het werk."
Dat klopt dus gewoon niet. Veel geschreeuw weinig wol kortom. En over die orbs: niet alleen stof op de lens hoor, het wil ook nog wel eens verhevigen als het sneeuwt
pi_34932260
Als hij al meeleest, en als hij echt ziek is, heeft het niet zo veel zin ben ik bang.....
pi_34932270
Ik was lang bezig met mijn post, dus de laatste reacties heb ik weer niet gelezen. Geeft mij weer het gevoel dat ik herhaal wat anderen reeds gezegd hebben.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 12:13:43 #246
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34932292
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:11 schreef Netflier het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik had hem eerder gekscherend vette papzak genoemd, omdat hij eerder vadsig is dan dik. Vadsig wordt iemand als hij/zij om wat voor reden dan ook ongezond leeft. De antipsychotische medicijnen zijn dus niet de oorzaak. Als Robbert iets aan sport zou doen gaat hij er vrij snel beter uitzien, daar ben ik van overtuigd.

Los daarvan maakt hij zichzelf ten gronde met zijn leugens. Hij heeft misschien grootheidswaanzin en gelooft denk ik echt (tot op zekere hoogte) in zijn eigen verhalen. Maar onbewust moet hij weten dat dit fout is. (Ik merk nu dat ik weer medelijden met hem krijg).

Als Robbert toch stiekem meeleest op dit forum zou ik 'm het volgende willen zeggen:

Denk heel goed na waar je mee bezig bent. Ben je werkelijk een soort verlosser die van het hogere de opdracht krijgt om de wereld te verbeteren. Of WIL je dat graag zijn? Ben je bang dat je anders niets voorstelt?

De wereld kan je hoe dan ook verbeteren en er zijn diverse manieren om dat te doen. Al was het bijvoorbeeld maar het dichtlikken van enveloppen voor een soort stichting die zich bezighoudt met goede doelen; je draagt dan toch een steentje bij. Klinkt als een werkje voor debielen, hè? Toch zou zo'n 'lage' functie je kunnen leiden tot iets waar je werkelijk goed in bent. Want onthoudt één ding: iedereen heeft talenten en is goed in iets, JIJ DUS OOK!

Ik begrijp dat je in een lastig parket zit omdat diverse mensen je aansporen om door te gaan met waar je nu mee bezig bent. Maar als je doorgaat maak je jezelf kapot denk ik. Dan komen er alleen maar meer mensen die jou 'ontmaskeren' op negatieve kritiek op jou hebben. Dat wil je toch niet? Denk goed na of er mensen in jouw omgeving zijn die het werkelijk goed met jou voorhebben en jou niet gebruiken om er zelf beter door te worden. Vraag die mensen om hulp; alleen kan je er niet uitkomen, maar met genoeg steun lukt het je wel.

Neem anders contact op met een stichting als Pandora. Die verwijzen je misschien door naar een instantie die jou hulp kan bieden waar je echt baat bij hebt.

De kansen om je leven positief te veranderen zijn er genoeg, maar je moet ze wel grijpen. Je moet er hard voor werken. Maar denk wat het je op zal leveren. Misschien krijg je uiteindelijk wel een leuke vriendin. En misschien kom je erachter waar je werkelijk goed in bent. Alles beter dan de huidige situatie toch?
wat een venijn weer Niemand van ons, inclusief jij, kan in het hoofd van een ander kijken, al denk je van wel op basis van wat je gelezen hebt.
pi_34932313
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:12 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Als hij al meeleest, en als hij echt ziek is, heeft het niet zo veel zin ben ik bang.....
Je weet maar nooit. Ik vrees ook dat 't geen zin heeft, maar als je daarom geen actie onderneemt gebeurt er zeker weten niets.
pi_34932324
Pillen die in de fik vliegen? Fraai allemaal.. maar for niw zijn dit ook allemaal maar verhalen en hear-say.
Kunnen we na 46 delen niet komen tot een samenvatting van feitelijkheden over RvdB, en die in de Truth Wiki hangen?
Een Wiki-presentatie in twee delen: Robert - the facts, en Robert - the gossip.
Feitelijkheden zijn zaken die middels een bron geverifieerd kunnen worden, of die voor iedereen zichtbaar waren.
Dus, die tv-optredens van hem horen daar bij - of hij nou wel of niet echt met geesten in contact was, of ie dingen gefotografeerd heeft etc.
Maar dat gedoe over die pillen, mits daar een echte bron van is, hoort onder gossip.

Stenny, je bent superpowerwiki whatever, lijkt me echt iets voor jou Of als een andere dat liever doet, ook prima. Indirah bv? Of Marietje34? Wiki is iets waar je met meerderen aan kunt werken he, dus dat kan ook nog.
pi_34932355
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:13 schreef Marietje_34 het volgende:
wat een venijn weer Niemand van ons, inclusief jij, kan in het hoofd van een ander kijken, al denk je van wel op basis van wat je gelezen hebt.
Wat is hier venijnig aan? Ik pretendeer helemaal niet alwetend te zijn. Ik handel alleen vanuit mijn eigen gedachten en meningen, zoals iedereen hier,
pi_34932370
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:14 schreef Netflier het volgende:

[..]

Je weet maar nooit. Ik vrees ook dat 't geen zin heeft, maar als je daarom geen actie onderneemt gebeurt er zeker weten niets.

Ik vond het wel een goede post en ook zeker niet negatief naar Robbert toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')