abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34888368
Is er toevallig iemand hier die met borderline of andere persoonlijkheidsstoornis een wajong-uitkering heeft aangevraagd?
Ik ben echt niet in staat om te werken, het lukt al jaren niet, probeer het steeds, maar mijn problemen zitten veel te veel in de weg.
In de toekomst zal het vast wel goedkomen, maar nu heb ik eerst een lange tijd structureel therapie nodig en kan ik kijken of ik kan leren met mezelf omgaan en daarnaast te gaan werken.
Ik ben nu bezig met het aanvragen van een wajong. Intakegesprek gehad, nu wachten op de afspraak met de psychiater om eindelijk eens een goede duidelijke diagnose te krijgen.

Ik weet dat als ik 5 dagen in therapie ga dat ik recht heb op een bijstandsuitkering omdat ik dan geen tijd heb om te werken, maar weet iemand of een persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen. Dan wordt het 'opnieuw' je leven opbouwen toch iets makkelijker. Er staat veel meer druk achter bij een bijstandsuitkering.

Alvast bedankt!!
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34888806
ik ken iemand met borderline maar das een collega van me en die werkt gewoon 36 uur in de week...
pi_34888809
maar succes ermee
pi_34888867
Das nou het lastige.. iedereen heeft op andere gebieden last van zijn borderline.. Kon ik maar gewoon op mijn werk functioneren, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Toch even als extra.. wil totaal geen uitkering trekken omdat ik te lui ben of niet wil werken, wil dolgraag, maar kan niet van mezelf opaan en hou het soms een dag.. soms een maand vol.. heb ik nu ik nog bijna geen therapie heb gehad geen grip op.. waardoor ik dus financieel niet voor mezelf kan zorgen..
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34889142
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:53 schreef duymelijntje het volgende:
Das nou het lastige.. iedereen heeft op andere gebieden last van zijn borderline.. Kon ik maar gewoon op mijn werk functioneren, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Toch even als extra.. wil totaal geen uitkering trekken omdat ik te lui ben of niet wil werken, wil dolgraag, maar kan niet van mezelf opaan en hou het soms een dag.. soms een maand vol.. heb ik nu ik nog bijna geen therapie heb gehad geen grip op.. waardoor ik dus financieel niet voor mezelf kan zorgen..
een vriendin van mij heeft borderliner, ze heeft eerst heeeel veel gesprekken gehad enzo en odnerzoeken erover, tips en advies gekregen , zoals begin maar niet aan die opleiding die je wilde gaan doen enz enz enz en uiteindelijk heeft ze nu ook die uitkering, is denk ik een maandje of 3 overheen gegaan.

en nu moet ze soms naar therapie maar niet elke dag
pi_34889152
Tsja, dat oordeel is aan de keuringsarts, en niet aan een forum.
pi_34889516
Dat is wel zo.. maar de keuringsarts weet niet wat ze met me aanmoet.. heeft zelf nog nooit een geval als mij gehad.. dus stuurd ze me naar de psychiater.. vroeg me alleen af of borderline door het uwv in erge mate soms wel als 'handicap' wordt bestempeld..
Maar dank jullie alvast
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34889550
Het weegt in ieder geval wel zwaar mee, maar of je 100% word afgekeurd durf ik te betwijfelen.
pi_34889557
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:07:15 #10
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_34889568
Ik ben borderliner en heb wao uitkering nog op het moment en 100% afgekeurd geweest wegens psychische klachten dus ook voor de wajong zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien op internet zoeken naar waar je aan moet voldoen om wajong-uitkering te krijgen?
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:09:31 #11
52349 purplerose
pi_34889583
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
pi_34889595
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:07 schreef purplerose het volgende:
Ik ben borderliner en heb wao uitkering nog op het moment en 100% afgekeurd geweest wegens psychische klachten dus ook voor de wajong zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien op internet zoeken naar waar je aan moet voldoen om wajong-uitkering te krijgen?
gewoon hetzlefde als WIA, maar dan voor een bepaalde (jonge) leeftijd arbeidsongeschgikt geraakt
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:14:41 #13
52349 purplerose
pi_34889624
Ja, dan ligt het eraan wie je treft bij de wajong of die je gelooft of niet, als de keuringsarts er zo eentje als cultheld is geef ik je weinig kans

ik trof eindelijk bij het uwv een aantal goeie keuringsartsen na 10 jaar geploeter en geworstel
pi_34889900
Borderline is ook een iets te vage diagnose, maar als je van de psyg een papier kan krijgen met een lijst met klachten enzo misschien dat je dan wel wat kan krijgen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 03:57:04 #15
52349 purplerose
pi_34889911
Thx SR

Dat dacht ik ook maar cerror kwam ineens aanzetten met een pic van mijn tieten
Tis leuke pic enzo maar het draagt zo weinig bij aan het topic
  donderdag 9 februari 2006 @ 04:43:10 #16
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_34890147
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 04:42 schreef foetre het volgende:

[..]

vuile hond
je bent de 8e vandaag
  donderdag 9 februari 2006 @ 04:59:46 #17
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_34890212
quote:
Voor iemand die zelf borderline heeft ziet de wereld er anders uit. Zij voelen zich soms erg eenzaam en leeg en soms raken zij overspoeld door heftige emoties. Periodes van depressie komen voor. Het is voor hen moeilijk om relaties aan te gaan of te behouden, dit geldt voor zowel vriendschaps- als liefdesrelaties. De persoon is vaak ook erg onzeker over zichzelf of over wat de omgeving van hem of haar vind en heeft weinig zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde.
hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.
Daarnaast meditatie..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  donderdag 9 februari 2006 @ 05:02:07 #18
52349 purplerose
pi_34890224
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 04:59 schreef Neutrino het volgende:

[..]

hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.
Daarnaast meditatie..
wow, je zegt wat zinnigs! nix nieuws, maar wel zinnig, toppie!
pi_34890899
Ik denk dat je niet veel kans maakt. Het doel van de therapie is om je er mee te leren omgaan, waardoor het niet als blijvende handicap beschouwd kan worden.
  donderdag 9 februari 2006 @ 08:36:44 #20
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34890931
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34891015
Een hele hoop off-topic, bagger, gezeik en getroll verwijderd. Ik word er een beetje moedeloos van dat sommige jongetjes steeds een borderline-topic moeten aangrijpen om hun frustraties bloot te leggen. Ga ergens anders kutten.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:33:03 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_34891631
Volgens mij moet je ergens wel recht op een uitkering kunnen klaimen mits je in bezit bent van een DSM IV klassificatie.
pi_34891646
ik heb een persoonlijkheidsstoornis en ben daardoor 100% afgekeurd voor werk. daarom zit ik in de wajong.. heb ik trouwens pas op mijn 28e gekregen.. de verzekeringsarts deed er eigenlijk niet moeilijk over... ik kwam naar haar toe en vertelde over mijn depressieve klachten en zij kwam ermee dat er meer was en toen moest ik dus zeggen over mijn ps... ik had het liever niet gedaan omdat ik het nogal vage klachten vind... het afgelopen half jaar heb ik een studie gedaan in het kader van reintegratie, maar door mijn klachten is dit niet gelukt.. was in ieder geval blij dat ze mij de kans wilden geven er zelf uit te komen.. met een ps kun je dus een wajong in als je klachten serieus het werk beinvloeden..
pi_34891681
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij moet je ergens wel recht op een uitkering kunnen klaimen mits je in bezit bent van een DSM IV klassificatie.
Borderline persoonlijkheidsstoornis is te diagnoseren met DSM-IV. Er zullen echter andere factoren meespelen, o.a. de mogelijkheid tot behandeling, en in hoeverre je echt arbeidsongeschikt wordt er door. Het feit dat iets middels de DSM-IV gediagnoseerd wordt is niet genoeg, daar verreweg de meeste stoornissen die in de DSM-IV zijn opgenomen weinig belemmering vormen voor het vinden en houden van een betaalde baan.
pi_34891691
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb een persoonlijkheidsstoornis en ben daardoor 100% afgekeurd voor werk. daarom zit ik in de wajong.. heb ik trouwens pas op mijn 28e gekregen.. de verzekeringsarts deed er eigenlijk niet moeilijk over... ik kwam naar haar toe en vertelde over mijn depressieve klachten en zij kwam ermee dat er meer was en toen moest ik dus zeggen over mijn ps... ik had het liever niet gedaan omdat ik het nogal vage klachten vind... het afgelopen half jaar heb ik een studie gedaan in het kader van reintegratie, maar door mijn klachten is dit niet gelukt.. was in ieder geval blij dat ze mij de kans wilden geven er zelf uit te komen.. met een ps kun je dus een wajong in als je klachten serieus het werk beinvloeden..
Wat voor soort ps gaat het hier om?
pi_34891866
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat voor soort ps gaat het hier om?
schizo-typische persoonlijkheidsstoornis..
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:46:34 #27
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34891874
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:44 schreef Alicey het volgende:
Een hele hoop off-topic, bagger, gezeik en getroll verwijderd. Ik word er een beetje moedeloos van dat sommige jongetjes steeds een borderline-topic moeten aangrijpen om hun frustraties bloot te leggen. Ga ergens anders kutten.
Holy crap, het topic is bijna leeg. O_O
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34891908
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:46 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

Ik ken jou toch gekkie :-)
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34892000
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 09:46 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

Dat kan erg lastig worden om in een baan te functioneren inderdaad. Hoe lang heb je eigenlijk totaal "in de molen" gezeten voordat het op wajong uit kwam?
pi_34892208
op een bepaald moment had ik door dat het niet ging.. ik dacht vanwege depressiviteit... en heb me ziek gemeld... twee jaar ziektewet en door naar wajong... gelukkig ging het snel.. ik ben niet echt stressbestendig en het verliep redelijk zonder stress..
pi_34892239
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:01 schreef EdwinHeijmen het volgende:
op een bepaald moment had ik door dat het niet ging.. ik dacht vanwege depressiviteit... en heb me ziek gemeld... twee jaar ziektewet en door naar wajong... gelukkig ging het snel.. ik ben niet echt stressbestendig en het verliep redelijk zonder stress..
Het werd dus eigenlijk min of meer bij "toeval" gevonden?
pi_34892257
ik kreeg wajong met terugwerkende kracht van ik geloof twee jaar, maar mijn ziektewet was behoorlijk hoog (ik had me tegen alle kansen in steeds wat opgewerkt..) dus ik kreeg van het ene op het andere moment 500 euro minder te besteden..
pi_34892315
ik heb contact opgenomen met een psychiater de eerste week van mijn ziektewet... na een aantal sessies kwam zij met de diagnose.. ik schrok er nogal van en heb er ook een tijd over gedaan het als een echt iets te zien... toen kon ik er pas echt aan gaan werken.. maar nu gaat het goed... zolang ik mijn leven indeel op mijn manier eigenlijk...
pi_34892348
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:06 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb contact opgenomen met een psychiater de eerste week van mijn ziektewet... na een aantal sessies kwam zij met de diagnose.. ik schrok er nogal van en heb er ook een tijd over gedaan het als een echt iets te zien... toen kon ik er pas echt aan gaan werken.. maar nu gaat het goed... zolang ik mijn leven indeel op mijn manier eigenlijk...
Zou je in de toekomst misschien weer kunnen werken denk je, of denk je dat je levenslang arbeidsongeschikt blijft?
pi_34892468
ik heb dus geprobeerd een studie te doen om meer kans te krijgen.. die studie verliep niet goed.. ik ben wel veel meer te weten gekomen over mezelf en waar de knelpunten liggen... ik denk dat een part-time baan mogelijk is voor mij in de toekomst.. ik heb geen zin om niks te doen... maar moet dan wel de juiste mensen en een beetje begeleiding erbij hebben zodat ik het mezelf niet onmogelijk maak.. ik ben op zich aan het kijken bij de sociale werkplaats en vrijwilligerswerk om in ieder geval iets te doen en misschien weer in de sfeer van het werken te komen... ik ben nu 30.. en ik geloof dat er iets beters moet zijn..
pi_34892561
Klinkt goed Edwin. Ik denk zelf ook dat vooral inzicht belangrijk is. Inzicht in waar je problemen zitten, en leren dit tijdig te merken/tegen te gaan..
pi_34892690
Ik heb ook een WAJONG uitkering. Ik heb ADHD.

Een WAJONG uitkering krijg je alleen als je voor je 18e arbeidsgehandicapt bent, anders krijg je WAO. Ik heb het op mijn 27e aangevraagd en ik werd met 10 jaar terugwerkende kracht, voor 80-100% afgekeurd.
pi_34892707
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef Conflict het volgende:

Een WAJONG uitkering krijg je alleen als je voor je 18e arbeidsgehandicapt bent, anders krijg je WAO. Ik heb het op mijn 27e aangevraagd en ik werd met 10 jaar terugwerkende kracht afgekeurd.
Wat zijn verder de gevolgen van die terugwerkende kracht? Houdt het ook in dat er eerdere uitkeringen verrekend worden, of is dat niet het geval?
pi_34892726
ja het is moeilijk als je hoofd soms een spelletje met je speelt, maar ik heb nu vaak wel door hoe laat het is... soms heb ik feedback nodig om niet in mijn eigen straatje te blijven... ik denk dat het mogelijk moet zijn om in een werksituatie die feedback te krijgen..
pi_34892729
quote:

Een WAJONG uitkering krijg je alleen als je voor je 18e arbeidsgehandicapt bent, anders krijg je WAO. Ik heb het op mijn 27e aangevraagd en ik werd met 10 jaar terugwerkende kracht, voor 80-100% afgekeurd.
Dat zal een pittige bankrekening zijn geweest
pi_34892737
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat zijn verder de gevolgen van die terugwerkende kracht? Houdt het ook in dat er eerdere uitkeringen verrekend worden, of is dat niet het geval?
Ja, mijn bijstandsuitkering werd verrekend, dit alleen tot een jaar terug, verder gaan ze niet of je moet er een beroepszaak van maken. Dat heb ik ook gedaan maar dat heb ik helaas verloren.
pi_34892772
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:23 schreef Electrified het volgende:

[..]

Dat zal een pittige bankrekening zijn geweest
Ik had gewoon gewerkt in die tijd eerlijk gezegd.

Ik heb in tien jaar zeker 50 banen gehad, alleen het jaar voordat ik die wajong aangevraagd had had ik een bijstandsuitkering.

Maar ik kreeg nog een aardig bedrag op mijn rekening
pi_34892776
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:23 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ja het is moeilijk als je hoofd soms een spelletje met je speelt, maar ik heb nu vaak wel door hoe laat het is... soms heb ik feedback nodig om niet in mijn eigen straatje te blijven... ik denk dat het mogelijk moet zijn om in een werksituatie die feedback te krijgen..
Ik denk het ook wel. Wanneer je duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, en wat voor soort "valse" gedachten en associaties je maakt, het voor anderen wel moet lukken om het te zien, en het aan jou terug te koppelen.. Hoewel sommige mensen daar ook blind voor zijn..
pi_34892788
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:23 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, mijn bijstandsuitkering werd verrekend, dit alleen tot een jaar terug, verder gaan ze niet of je moet er een beroepszaak van maken. Dat heb ik ook gedaan maar dat heb ik helaas verloren.
Jammer dat dat verloren is.. Aan de andere kant zul je waarschijnlijk alsnog aardig wat hebben ontvangen.
pi_34892826
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je alleen een extra uitkering bij opname..
En hoe voelt u zich nu?
pi_34892828
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jammer dat dat verloren is.. Aan de andere kant zul je waarschijnlijk alsnog aardig wat hebben ontvangen.
Ja, ik heb er wel wat gekregen maar ik moest wel eerst een hele tijd van een bijstandsuitkering van nog geen 600 euro leven, vanwege kortingen. Die kortingen heb je niet bij een WAJONG uitkering dus dat verschil krreeg ik ook terug.
pi_34892854
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:27 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja, ik heb er wel wat gekregen maar ik moest wel eerst een hele tijd van een bijstandsuitkering van nog geen 600 euro leven, vanwege kortingen. Die kortingen heb je niet bij een WAJONG uitkering dus dat verschil krreeg ik ook terug.
Netto schiet je er misschien weinig mee op, maar in een keer zo'n bedrag opent toch wel bepaalde mogelijkheden.
pi_34892880
maar we nemen hier het hele topic van duymelijntje over...
pi_34892899
Is Borderline een aangeboren stoornis?
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:31:28 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_34892906
Conflict, mag ik je vragen hoe je dat aangepakt hebt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34892989
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:31 schreef Conflict het volgende:
Is Borderline een aangeboren stoornis?
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre persoonlijkheidsstoornissen aangeboren zijn, en in hoeverre het te maken heeft met opgroeien/opvoeding.. Het zou ook best kunnen dat beiden bestaan..
pi_34893031
http://www.moeilijkemensen.nl

hier staat wat over persoonlijkheidsstoornissen en de huidige denkbeelden erover..
pi_34893041
Persoonlijkheidsstoornissen worden soms wel ‘ontwikkelingsstoornissen’ genoemd. Hiermee wordt uitgedrukt dat in iemands ontwikkeling van jong kind tot volwassene reeds problemen aanwijsbaar zijn.
pi_34893118
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:31 schreef Troel het volgende:
Conflict, mag ik je vragen hoe je dat aangepakt hebt?
Ik ben gewoon door de sociale dienst naar het UWV gestuurd met de medeling dat ik een WAJONG uitkering aan moest gaan vragen. Dat heb ik gedaan.

Toen ben ik door een arbeidsdeskundige en een verzekeringsarts onderzocht en werd ik afgekeurd.
pi_34893153
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre persoonlijkheidsstoornissen aangeboren zijn, en in hoeverre het te maken heeft met opgroeien/opvoeding.. Het zou ook best kunnen dat beiden bestaan..
De WAJONG is er voor mensen die voor hun 18e al arbeidsongeschikt waren. ADHD is een aangeboren afwijking.

Je zal nooit een WAJONG uitkering krijgen als je na je 18e pas klachten had.

WAJONG brochure
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:52:08 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_34893323
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:44 schreef Conflict het volgende:

[..]

De WAJONG is er voor mensen die voor hun 18e al arbeidsongeschikt waren. ADHD is een aangeboren afwijking.

WAJONG brochure
Hmmm, ik zal dat eens doorlezen.
Ik merk steeds vaker dat ik met mijn PDD problemen tegenkom op stage en op school en dergelijke, en het heeft me ook mijn baan gekost.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34893364
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:44 schreef Conflict het volgende:

[..]

WAJONG brochure
Wanneer een persoonlijkheidsstoornis ontstaat, denk ik echter dat dit in de regel toch voor je 18e al gebeurt.. Bij degenen die ik ken met een persoonlijkheidsstoornis waren de problemen eigenlijk altijd al daarvoor aanwezig, al zijn ze vaak pas later behandeld/gediagnoseerd. Zelf heb ik "misschien" een persoonlijkheidsstoornis (Ik vertoon er veel kenmerken van). Die kenmerken waren er ook al voor mijn 18e...

De vraag is denk ik vooral of het gebruikelijk is dat een ps pas ontstaat na je 18e..
pi_34893370
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Hmmm, ik zal dat eens doorlezen.
Ik merk steeds vaker dat ik met mijn PDD problemen tegenkom op stage en op school en dergelijke, en het heeft me ook mijn baan gekost.
PDD is geen persoonlijkheidsstoornis overigens.
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:56:44 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_34893408
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

PDD is geen persoonlijkheidsstoornis overigens.
nopes, maar wel een aangeboren afwijking waar je erg veel last van kan hebben en die je belemmert in je dagelijks doen en laten. Het valt net als ADHD onder de psychische stoornissen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34893516
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer een persoonlijkheidsstoornis ontstaat, denk ik echter dat dit in de regel toch voor je 18e al gebeurt.. Bij degenen die ik ken met een persoonlijkheidsstoornis waren de problemen eigenlijk altijd al daarvoor aanwezig, al zijn ze vaak pas later behandeld/gediagnoseerd. Zelf heb ik "misschien" een persoonlijkheidsstoornis (Ik vertoon er veel kenmerken van). Die kenmerken waren er ook al voor mijn 18e...

De vraag is denk ik vooral of het gebruikelijk is dat een ps pas ontstaat na je 18e..
Het begin van ee ps ligt in de regel in de adolecentie, of nog eerder
En hoe voelt u zich nu?
pi_34893555
Voor TS is het trouwens ook mogelijk om vrijstelling te krijgen van sollicitatieplicht wanneer je last van psychische klachten hebt.
pi_34893559
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:02 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Het begin van ee ps ligt in de regel in de adolecentie, of nog eerder
Dat is de indruk die ik ook heb, inderdaad..
pi_34893607
Ik had het verkeerd gezegd, je moet voor je 17e arbeidsongeschikt zijn en een jaar later gaat dan je WAJONG in
pi_34893649
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:05 schreef Conflict het volgende:
Ik had het verkeerd gezegd, je moet voor je 17e arbeidsongeschikt zijn en een jaar later gaat dan je WAJONG in
Dat lijkt me nog lastig. Jij hebt in de tussentijd gewerkt, was het daarmee niet lastig om aan te tonen dat je arbeidsongeschikt was, al op je 17e?
pi_34893716
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog lastig. Jij hebt in de tussentijd gewerkt, was het daarmee niet lastig om aan te tonen dat je arbeidsongeschikt was, al op je 17e?
Nou, ik had zo ontzettend veel baantjes gehad dat het gewoon beschamend was. Ik bleef gewoon steeds mislukken op het werk en dan nam ik weer een nieuwe baan. Na een jaar of 8 werd het me teveel en toen kreeg ik dus die uitkering.

Het is een beetje een complex verhaal om zo uit te leggen.
pi_34893817
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:10 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nou, ik had zo ontzettend veel baantjes gehad dat het gewoon beschamend was. Ik bleef gewoon steeds mislukken op het werk en dan nam ik weer een nieuwe baan. Na een jaar of 8 werd het me teveel en toen kreeg ik dus die uitkering.

Het is een beetje een complex verhaal om zo uit te leggen.
Hmm ik kan me hier wel iets bij voorstellen.. Wanneer je iedere week een andere baan hebt (bij wijze van), dan heeft dat er inderdaad wel alles van weg dat je niet geschikt bent om te werken..

Vaak zitten dit soort situaties complex in elkaar, maar ik begrijp wel een beetje hoe het in elkaar zit.. Denk ik.
pi_34894107
bij mij was het dus hetzelfde de hoeveelheid baantjes en de redenen waarom ze mislukten leidden ertoe dat ik met terugwerkende kracht een wajong kreeg..
pi_34895332
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:26 schreef EdwinHeijmen het volgende:
bij mij was het dus hetzelfde de hoeveelheid baantjes en de redenen waarom ze mislukten leidden ertoe dat ik met terugwerkende kracht een wajong kreeg..
Hmm dit klinkt me verdomd bekent in de oren. Ik heb ook allerlei baantjes gehad die ik om allerlei vage redenen niet vol hield of mislukten. Daarom heb ik een uitkering van Sociale Zaken gekregen, die mij ook inderdaad naar het UWV stuurden voor een Wajong uitkering. Die hebben ze me alleen niet gegeven omdat ik "te laat" zou zijn (ik was toen een jaar of 19/20, en er moest iets voor je 17e gebeurt zijn geloof ik).
Ik doe nu wat vrijwilligerswerk bij een instantie die andere uitkeringsgerechtigden helpt met bepaalde zaken, maar daar loop ik ook steeds tegen dingen op, hoewel ik het daar wel redelijk vol kan houden.
pi_34895983
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:11 schreef Electrified het volgende:

[..]

Hmm dit klinkt me verdomd bekent in de oren. Ik heb ook allerlei baantjes gehad die ik om allerlei vage redenen niet vol hield of mislukten. Daarom heb ik een uitkering van Sociale Zaken gekregen, die mij ook inderdaad naar het UWV stuurden voor een Wajong uitkering. Die hebben ze me alleen niet gegeven omdat ik "te laat" zou zijn (ik was toen een jaar of 19/20, en er moest iets voor je 17e gebeurt zijn geloof ik).
Ik doe nu wat vrijwilligerswerk bij een instantie die andere uitkeringsgerechtigden helpt met bepaalde zaken, maar daar loop ik ook steeds tegen dingen op, hoewel ik het daar wel redelijk vol kan houden.
Als je een goede reden hebt kan je die dus ook later aanvragen.

Ik was 27 toen ik WAJONG kreeg.
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:00:24 #70
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_34896872
Het verbaast met wel dat mensen met borderline 100% worden afgekeurd soms. Ik geloof heel erg dat het vervelend is om te hebben maar zoals ik het hier lees zit het dus in momenten, op andere momenten functioneren ze weer heer normaal. Dus ik zou dan zeggen dat je best voor een deel kan werken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_34896934
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:32 schreef Conflict het volgende:

[..]

Als je een goede reden hebt kan je die dus ook later aanvragen.

Ik was 27 toen ik WAJONG kreeg.
Maar wat is precies een goede reden? Bij mij liepen ze moeilijk te doen omdat ik op m'n 17e nog een MBO opleiding volgde (die ik overigens wel heb afgebroken voordat ik 18 werd). Het probleem is alleen dat ik toen nog nooit van WAJONG gehoort had en niet over een uitkering nadacht. Ik zag geen andere mogelijkheid dan gewoon met alles door te gaan. (waardoor ik uiteindelijk in een soort van burn-out terecht ben gekomen doordat het teveel van me vroeg).
pi_34897135
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Het verbaast met wel dat mensen met borderline 100% worden afgekeurd soms. Ik geloof heel erg dat het vervelend is om te hebben maar zoals ik het hier lees zit het dus in momenten, op andere momenten functioneren ze weer heer normaal. Dus ik zou dan zeggen dat je best voor een deel kan werken.
Het probleem is dat het bij een normale werkgever niet doenlijk is om "op momenten" last te hebben van een stoornis.
pi_34897251
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:02 schreef Electrified het volgende:

[..]

Maar wat is precies een goede reden? Bij mij liepen ze moeilijk te doen omdat ik op m'n 17e nog een MBO opleiding volgde (die ik overigens wel heb afgebroken voordat ik 18 werd). Het probleem is alleen dat ik toen nog nooit van WAJONG gehoort had en niet over een uitkering nadacht. Ik zag geen andere mogelijkheid dan gewoon met alles door te gaan. (waardoor ik uiteindelijk in een soort van burn-out terecht ben gekomen doordat het teveel van me vroeg).
Als jij kunt aantonen dat jouw ziektebeeld voor je 18de is ontstaan (medische dossiers ed) heb je recht op een wajong. Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Want het aanvragen kan tm je 27ste volgens mij.
ijs_beer fan!
pi_34897673
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:11 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als jij kunt aantonen dat jouw ziektebeeld voor je 18de is ontstaan (medische dossiers ed) heb je recht op een wajong. Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Want het aanvragen kan tm je 27ste volgens mij.
Ik ben 24. Medische dossiers van voor die tijd heb ik helaas niet omdat ik me er toen nog niet van bewust was dat er iets met me aan de hand was. De bal is pas aan het rollen gegaan op het moment dat Sociale Zaken me heeft doorverwezen naar het UWV. De keuringsarts heeft me toen verteld dat ik in principe recht had op WAJONG, maar dat ik hem dus te laat heb aangevraagt. Daarna ben ik op last van Sociale Zaken door een arbeidsmedisch adviesbureau getest, om te kijken welke belemmeringen er zijn. Daar is toen een rapport opgemaakt waar in staat dat er wel degelijk belemmeringen zijn. Alleen lijkt Sociale Zaken dat rapport niet te erkennen omdat het (voor hen) nadelig heeft uitgepakt, wat weer veel stress en agressie met zich meebrengt en dat de situatie er niet makkelijker op maakt.
pi_34897708
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Das nou juist het probleem, de momenten dat je niet kan functioneren vlucht je of zelf of wordt je ontslagen. Dat kan na een dag zijn of na 3 maanden. Ik kan dus nergens vanuit gaan.. ga maar eens op jezelf wonen/studeren/sporten enz op het moment dat je niet weet of je volgende week nog een regelmatig inkomen hebt.

Ik zit echt vast, want op deze manier zal ik nooit in staat zijn volledig voor mezelf te zorgen en mijn ouders hebben echt geen geld (meer) om dingen voor te schieten.. beuh.. het is gewoon lastig allemaal.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34897885
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef Electrified het volgende:

[..]

Ik ben 24. Medische dossiers van voor die tijd heb ik helaas niet omdat ik me er toen nog niet van bewust was dat er iets met me aan de hand was. De bal is pas aan het rollen gegaan op het moment dat Sociale Zaken me heeft doorverwezen naar het UWV. De keuringsarts heeft me toen verteld dat ik in principe recht had op WAJONG, maar dat ik hem dus te laat heb aangevraagt. Daarna ben ik op last van Sociale Zaken door een arbeidsmedisch adviesbureau getest, om te kijken welke belemmeringen er zijn. Daar is toen een rapport opgemaakt waar in staat dat er wel degelijk belemmeringen zijn. Alleen lijkt Sociale Zaken dat rapport niet te erkennen omdat het (voor hen) nadelig heeft uitgepakt, wat weer veel stress en agressie met zich meebrengt en dat de situatie er niet makkelijker op maakt.
Heb jij nu hulp alsin een psycholoog oid? Als je die achter je hebt staan kom je al een heel eind .
Een wajong is trouwens niet veel qua geld.
Ik heb zelf ook een wajong en heb wel het geluk dat ik zwart op wit heb staan dat ik nooit meer gekeurd hoef te worden.
ijs_beer fan!
pi_34898014
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:27 schreef NanKing het volgende:

[..]

Heb jij nu hulp alsin een psycholoog oid? Als je die achter je hebt staan kom je al een heel eind .
Een wajong is trouwens niet veel qua geld.
Ik heb zelf ook een wajong en heb wel het geluk dat ik zwart op wit heb staan dat ik nooit meer gekeurd hoef te worden.
Nee m'n huisarts heeft me weleens doorverwezen, maar daar kwam ik ook niet verder mee. Die psychotherapeut en ik lagen niet bepaald op 1 lijn. Echt een starre, zwartwit-denkende kerel was dat.
pi_34909694
Ik heb BPS en een gedeeltelijke WAO-uitkering.

Ik werkte fulltime, maar na mijn 'instorting' heb ik voor twee dagen ontslag genomen. Het boeide mij niet of ik mijn inkomen door het UWV aangevuld zou krijgen of niet. Ik wist en weet dat drie dagen voor mij precies goed gedoseerd is. Dagje werken, twee dagen vrij, twee dagen werken. Daar gedij ik over het algemeen heel goed bij.

Tijdens mijn eerste WAO-keuring was mijn diagnose nog niet bekend bij mij. Ik werd helemaal doorgezaagd qua klachten en beperkingen (terecht vind ik) en ben op basis daarvan afgekeurd voor 25-35%. Een jaar later herkeuring. Inmiddels had ik op papier staan dat ik BPS heb. Klachten/beperkingen waren wat verbeterd. Immers, therapie ging vruchten afwerpen. Echter, ik ben toen afgekeurd op 35-45%.... Een klasse gedegradeerd dus, puur op het feit dat mijn klachten een 'naam' hebben die in DSM-IV staat.

Ik ben nu 5 jaar lang jaarlijks gekeurd, omdat de basis van mijn arbeidsongeschiktheid idd niet als statisch werd beschouwd. Ik ben eigenlijk continu 35-45% afgekeurd, hoewel ik meer werkte. Maar door alle regeltjes en papieren toestanden werd ik dus arbeidsongeschikter beschouwd dan ik feitelijk ben. Snapt u het nog?

Inmiddels is mijn percentage bijgesteld tot 25-35%. Niet omdat de klachten verminderd zijn (want officieel valt dat nog steeds in de klasse 35-45), maar omdat de praktijk uitwijst dat ik stabiel ben en ik 3 dagen wil werken ipv bv. maar twee, en dus functioneer op het niveau van 25-35% WAO. Ik geloof dat ik voorlopig niet meer hoef te worden gekeurd.

Wat ik met dit verhaal wil zeggen: het is een heel bureaucratisch gedoe gebonden aan allerlei regeltjes waarmee eigenlijk 'de persoon als geheel' uit het oog wordt verloren, in mijn beleving. Al snap ik ook dat er richtlijnen en grenzen nodig zijn. Ik ben blij dat het voor mij niet negatief is uitgepakt, maar ik weet dat veel mensen er wel onder te lijden hebben. Een officiele diagnose op papier kan echt een behoorlijk verschil maken in mate van afkeuring.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34910182
Ik heb mezelf een aantal jaren geleden laten keuren voor de Wajong. Ik had er voor die tijd nog nooit van gehoord.
Maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik een te hoge opleiding had, en omdat ik geen psychische klachten ondervind van mijn handicap. Vooral dit laatste vond ik nogal een dubieus argument Want ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak
En verder kan ik TS geen tips geven, het is aan de keuringsarts om te bepalen wat en hoe.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34910268
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb mezelf een aantal jaren geleden laten keuren voor de Wajong. Ik had er voor die tijd nog nooit van gehoord.
Maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik een te hoge opleiding had, en omdat ik geen psychische klachten ondervind van mijn handicap. Vooral dit laatste vond ik nogal een dubieus argument Want ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak
En verder kan ik TS geen tips geven, het is aan de keuringsarts om te bepalen wat en hoe.
Een te hoge opleiding? Zo een vreemd argument heb ik nog nooit gehoord. Ik heb zelfs een HBO gehad van het UWV nav mijn wajong.
ijs_beer fan!
pi_34910363
Ik ben WO-opgeleid. Dus idd, hoezo te hoog opgeleid? Vaag argument.
pi_34910444
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef Moonah het volgende:
Ik ben WO-opgeleid. Dus idd, hoezo te hoog opgeleid? Vaag argument.
weet ik veel, er zouden genoeg banen voor me zijn ondanks mijn handicap. Waarmee ik dus meer zou gaan verdienen dan die Wajong-uitkering omvat. Ik ben ook uitstekend in staat om fulltime te werken.
Ik had in ieder geval lichtelijk het gevoel dat psychische wrakken voorgetrokken worden
pi_34910781
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:20 schreef Thisbe het volgende:

[..]

weet ik veel, er zouden genoeg banen voor me zijn ondanks mijn handicap. Waarmee ik dus meer zou gaan verdienen dan die Wajong-uitkering omvat. Ik ben ook uitstekend in staat om fulltime te werken.
Dat bedoel ik. Al die nare regeltjes die geen rekening houden met jou als persoon.
quote:
Ik had in ieder geval lichtelijk het gevoel dat psychische wrakken voorgetrokken worden
Ik vind de term "psychische wrakken" niet erg ehm.... sympathiek overkomen... Al kan ik me je frustratie goed voorstellen.
pi_34911898
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:29 schreef Moonah het volgende:

Ik vind de term "psychische wrakken" niet erg ehm.... sympathiek overkomen... Al kan ik me je frustratie goed voorstellen.
Nou ik ben niet gefrusteerd, ik had er van te voren al op gerekend dat ik er niet voor in aanmerking zou komen. Een familielid van me was ervan overtuigd dat ik wel in aanmerking zou komen voor een uitkering.
Het gekke is dat alle mensen van "mijn" groep van het ziekenhuis deze uitkering wel hebben, zij hebben dan wel allemaal in meer of mindere mate psychische klachten, en ik dus niet. Terwijl we verder in vergelijkbare situaties zitten. Ik heb bij een aantal van hen ook lichtelijk het idee dat de psychische klachten wat "gecultiveerd" worden
Maar goed, dit begint wat offtopic te worden allemaal!
pi_34912443
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Thisbe het volgende:

Want ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak
Je zou het op een iets andere manier kunnen zeggen.. Maar nadelen er van ondervinden op zichzelf doet het denk ik niet. Het gaat denk ik om ernstige nadelen. In jouw geval is waarschijnlijk de redenatie dat je met wat meer inspanning en moeite een baan kan aanhouden.

Ben je trouwens voor of na 2003 gekeurd?

[ Bericht 18% gewijzigd door Alicey op 09-02-2006 20:23:29 (Reactie veranderd) ]
pi_34913768
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:14 schreef duymelijntje het volgende:
Ik ben echt niet in staat om te werken, het lukt al jaren niet, probeer het steeds, maar mijn problemen zitten veel te veel in de weg.
In de toekomst zal het vast wel goedkomen, maar nu heb ik eerst een lange tijd structureel therapie nodig en kan ik kijken of ik kan leren met mezelf omgaan en daarnaast te gaan werken.

Ik weet dat als ik 5 dagen in therapie ga dat ik recht heb op een bijstandsuitkering omdat ik dan geen tijd heb om te werken, maar weet iemand of een persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen. Dan wordt het 'opnieuw' je leven opbouwen toch iets makkelijker. Er staat veel meer druk achter bij een bijstandsuitkering.
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Niet alleen bij borderline maar bij zo ongeveer alle psychische stoornissen waarbij je het contact met de realiteit niet helemaal verloren bent - voor wie werkelijk gelooft dat hij Napoleon is is parttime werken wellicht wel te hoog gegrepen

Je zegt dat werken totaal niet lukt, maar heb je het ook weleens parttime geprobeerd? Een rustig, niet al te stressvol baantje dat niet al te veel van je eist en met prettige collega's?
pi_34914143
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:

en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Lijkt mij niets mis met die bewoording.

Verder ben ik het ook met je eens. Je verliest een hoop contact en verantwoordelijkheid door in het geheel niet te werken. Persoonlijk zou ik er heel veel moeite mee hebben als ik om wat voor reden dan ook geen werk meer zou kunnen doen.. Maar misschien is dat ook omdat ik erg graag onafhankelijk ben..
pi_34914330
quote:

[..]

Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Niet alleen bij borderline maar bij zo ongeveer alle psychische stoornissen waarbij je het contact met de realiteit niet helemaal verloren bent - voor wie werkelijk gelooft dat hij Napoleon is is parttime werken wellicht wel te hoog gegrepen
Volledig mee eens.
pi_34916473
ik ben het er ook mee eens dat het beter is een baan te hebben.. doe er dus ook alles voor het weer zover te krijgen.. helaas ben ik afgekeurd wegens psychische redenen en heb ik een incomplete dwarsleasie... het zal dus moeilijk worden.. maar zoals ik al zei met de juiste begeleiding moet ik part-time werk aankunnen... nu nog hopen dat ik ook een bedrijf vind dat de gok aandurft...
pi_34917381
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:51 schreef EdwinHeijmen het volgende:
nu nog hopen dat ik ook een bedrijf vind dat de gok aandurft...
Tja.... je bent voor hen dan idd niet 'de ideale werknemer'...
Succes!
pi_34918061
quote:

[..]

Je zegt dat werken totaal niet lukt, maar heb je het ook weleens parttime geprobeerd? Een rustig, niet al te stressvol baantje dat niet al te veel van je eist en met prettige collega's?
Sorry, wil niet lullig zijn, maar denk je echt dat ik zomaar dit alles aan het regelen ben. Ik doe dit echt niet voor mijn lol. Tuurlijk heb ik het parttime geprobeerd. Ik probeer het al sinds mijn 17e en nog steeds houd ik niks vol. Duizenden baantjes gehad. Als ik parttime had kunnen werken (wat ik ook vaak genoeg heb geprobeerd) had ik dat allang gedaan. Jezelf een 'wajong' plaatje op laten plakken en schulden hebben omdat je tijden niet kan werken is echt geen pretje.
Daar komt bij, ik heb vwo gedaan, wil dolgraag studeren, heb het tot 3 keer toe geprobeerd en ook dat hou ik niet vol.
Dit is echt frustrerend, ik ben slim genoeg om te zien dat mijn leven voorbij vliegt en ik niet eens in staat ben voor mezelf te zorgen.

Ben al met de wajong bezig, was alleen benieuwd wat ervaringen van anderen waren. Heb liever tijdje bijstand om verder alles op een rij te zetten dan te stressen over een uitkering die toch 'te hoog gegrepen is' en was gewoon even benieuwd naar de regels enzo.

Besef wel dat deze positie geen keuze van mij is geweest en dat ik er niks aan kan doen dat ik als depressieve tiener al keer op keer niet serieus ben genomen en mij verteld is dat ik me niet zo moet aanstellen.. Ben nu 7 jaar verder en kan nog steeds niet voor mezelf zorgen.
Das echt geen lekker gevoel hoor.. vind dat ik gewoon even het recht heb om aan mezelf te denken en dat de 'samenleving' over een tijd weer 100% van mijn diensten gebruik kan maken in plaats van mijn hele leven uitkering trekken en nooit volledig zou kunnen werken, want dat is niet wat ik in gedachte had voor de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door duymelijntje op 09-02-2006 22:36:45 ]
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34918334
En nog een klein dingetje. Heb ook een aantal keren werkgevers gevraagd of ze iets meer rekening met me wilden houden en verteld dat ik af en toe lastige dagen heb en dat parttime werken beter zou gaan, maar bij de baantjes waar ik in het begin 'eerlijk' was ben ik niet aangenomen..
Dus het is niet allemaal mijn schuld.
Je moet toch toegeven dat er voor mij 10 andere zijn en ik snap best dat werkgevers kiezen voor de sterke en meest arbeidsproduktieve mensen.
Of ik heb misschien nog niet de juiste bazen op mijn pad gehad.. who knows
Vind mezelf overgens niet zielig en ik kom er wel.. heb alleen even flink opstapje nodig en als ik eenmaal in staat ben om te gaan werken maakt het me tijdelijk weinig uit wat ik doe, weet zelf alleen niet wanneer dat zal zijn. Dat zal nog wel even duren en tot die tijd therapie en vrijwilligerswerk proberen en vandaar de uitkering.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34918759
Er gaan alarmbellen bij mij af als ik bovenstaand verhaaltje lees, heb al veel mensen precies hetzelfde horen zeggen wat jij hierboven zegt en mijn idee is dat mensen zichzelf volledig kunnen blokkeren door zichzelf voortdurend te vertellen dat ze het echt echt niet aankunnen allemaal en dat ze hier echt niet zelf voor gekozen hebben hoor, en dat ze het heus graag anders zouden zien, maar ze kunnen het nou eenmaal echt echt echt niet. Daar kan voor een heel groot deel 'aanpraten' in zitten, ik ken jou niet maar bij veel mensen in mijn omgeving is dat naar mijn idee wel het geval.

Hiermee zeg ik echter niet dat je je aanstelt of dat zij zich aanstellen, want een gezond mens zou zichzelf nooit aanpraten dat hij niks kan, dus alleen al het feit dat iemand zichzelf aanpraat dat er vanalles mis is wijst er al op dat er inderdaad iets mis is En daarvoor is idd wellicht therapie nodig, om die cirkel te doorbreken. Neem dan wel goeie, want ik zie veel teveel mensen die door slechte therapie alsmaar verder in de patientrol komen te zitten en dan wordt het echt een gebed zonder eind en dat wil je ongetwijfeld niet als ik eea zo lees
pi_34919002
thaleia, ik vind dat je dingen heel goed verwoordt, en kan me ook goed in je mening vinden.
pi_34919298
duymelijntje begint steeds met echt goed moed aan dingen en dat vind ik echt goed van haar... maar thaleia heeft wel gelijk... laat je niet door slechte therapie naar benedenb gaan... je weet volgens mij zelf waar je wat aan hebt... dit betekend niet dat je dingen die je niet kent gelijk moet afwijzen... maart wees er bewust van wat het doet voor je... alle succes gewenst...
pi_34920341
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:44 schreef thaleia het volgende:
Er gaan alarmbellen bij mij af als ik bovenstaand verhaaltje lees, heb al veel mensen precies hetzelfde horen zeggen wat jij hierboven zegt en mijn idee is dat mensen zichzelf volledig kunnen blokkeren door zichzelf voortdurend te vertellen dat ze het echt echt niet aankunnen allemaal en dat ze hier echt niet zelf voor gekozen hebben hoor, en dat ze het heus graag anders zouden zien, maar ze kunnen het nou eenmaal echt echt echt niet. Daar kan voor een heel groot deel 'aanpraten' in zitten, ik ken jou niet maar bij veel mensen in mijn omgeving is dat naar mijn idee wel het geval.

Hiermee zeg ik echter niet dat je je aanstelt of dat zij zich aanstellen, want een gezond mens zou zichzelf nooit aanpraten dat hij niks kan, dus alleen al het feit dat iemand zichzelf aanpraat dat er vanalles mis is wijst er al op dat er inderdaad iets mis is En daarvoor is idd wellicht therapie nodig, om die cirkel te doorbreken. Neem dan wel goeie, want ik zie veel teveel mensen die door slechte therapie alsmaar verder in de patientrol komen te zitten en dan wordt het echt een gebed zonder eind en dat wil je ongetwijfeld niet als ik eea zo lees
Ten eerste, heb al vaak therapie gehad, maar omdat ze nooit de moeite hebben genomen een goede diagnose te stellen kwam ik vaak in groepen terecht waar ik niet inpaste en ten tweede, ik snap wat je wil zeggen. Kan ik goed begrijpen, maar mijn probleem is juist dat ik mezelf even moet blokkeren. Ik ben namelijk iemand die juist overal vol goede moed aan begint en mezelf al jaren volhou: Kom op meis, zo moeilijk is het niet, gewoon je best doen, je komt er wel. Maar juist omdat ik steeds mijn eigen problemen heb onderschat (met daarbij de hulpverleners) heb ik nooit echt de tijd genomen en kunnen nemen voor volledig herstel.

Heb volgende week gesprek voor een vrijwilligersbaantje om toch maar in de structuur te blijven, maar heb wel voor iets gekozen wat ik echt heel leuk vind en dat ook mijn hobby is en hoop daarmee genoeg zelfvertrouwen en realisme voor mezelf te kunnen creeeren dat ik uiteindelijk wel weer op de rails kom. Maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
Hoop dingen uit mijn jeugd en ook de afgelopen jaren die ik moet gaan verwerken, praat genoeg, maar er echt mee leren omgaan heb ik nooit gekunt.
En alles is nu zo opgestapeld dat ik letterlijk op ben en ook even niet meer de kracht heb om een gewone baan aan te gaan.

En over dat aanpraten ik heb mijn slechte momenten waarop ik me niks waard voel en me een heel ander persoon voel (en ook ben voor mijn gevoel), maar op de momenten dat ik 'mezelf' ben, ben ik juist heel trots op mezelf en weet ik dat ik uiteindelijk toch wel kan bereiken wat ik wil, dus ben vergeleken met een hoop ps-patienten vaak erg positief is mij opgevallen bij mijn groepstherapieen.. Heb juist vaak zulke heftig negatief denkende mensen meegemaakt die mij juist alleen maar verder meetrokken waardoor ik vaak uit groepstherapieeen ben gestapt omdat ik niet de hele dag depressief ben en ongelukkig, maar juist al meer naar de toekomst kijk.
Ik loop alleen steeds vast. Maar als je zo denkt raken een hoop psychologen ook in de war, sommige verwachten juist alleen maar verdriet, wanhoop en woede.
zo lastig
Ben het wel eens met mensen die zeggen dat het een welvaartsziekte is. Als het mogelijk was een boomhuisje te bouwen en je eigen groenten te telen op een stukje land zonder meteen boer te worden zou ik daar dolgelukkig mee zijn. Maar het is nou eenmaal zo dat je voor een eigen kamer een hoop geld moet hebben en ook nog verplicht verzekerd moet zijn. De druk wordt er niet minder op. Zonder geld heb je een probleem. Zonder geld wordt een leven opbouwen erg onmogelijk, dat maakt het zo frustrerend. maar goed bladibla.. we wonen nou eenmaal hier en niet in de rimboe, maar het lijkt me wel heerlijk om even buiten al dat materialisme te staan, want daar heb ik erg weinig mee.

Maar dank u allen voor uw mening altijd fijn om de visie van andere te lezen.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34920993
als je contact met me op weilt nemen om verder te praten weet je hoe dat kan, misschien kun je mij zelfs verder helpen... ik ben op dit moment heel erg positief over mijn leven en de kant die ik uit wil... vroeger hebben we veel gepraat toen ik zelf nog in de penarie zat, maar misschien kunnen we nu wel beter praten... denk erover... en isschien tot binnenkort..
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:52:10 #98
81237 releaze
best of both worlds
pi_34921870
het is alleen wel jammer wanneer je een wajong uitkering hebt je wel verplicht bent het patientje uit te hangen. studeren zit er niet in, vrijwilligerswerk zit er niet in, want je bent volledig afgekeurd. als je wel zou kunnen studeren en vrijwilligerswerk kan doen, dan ben je toch niet voor 100% afgekeurd?
ik zie dit bij mn eigen vriend, een autistische (asperger) jongen. Er zit verschrikkelijk veel potentie in die gast, maar op zn eigen plaats en tijd. En voor "eigen plaats en tijd" is gewoon geen ruimte in deze maatschappij. Het kost teveel moeite, het kost teveel geld. Hem z'n plekkie leren vinden, het plekkie dat hoogstwaarschijnlijk eens in de zoveel tijd toch zal veranderen, gaat waarschijnlijk meer kosten dan z'n wajong nu, maar ondertussen mag ie z'n talenten niet benutten. Vrijwilligerswerk is stiekem, want wee als ze dr achter komen, dan ben je zwaar de lul.
Dus nu zit ie thuis de godganse dag achter z'n pc, en regelmatig hobbieert ie. Maar zoals duymelijntje hierboven ook zei, is hij ook meer van het type, eigen huis met groentetuin erom heen en het geluk wordt in de schoot geworpen. Maar nee, we zijn met zn allen afhankelijk.
pi_34922190
ik heb wel een studie gevolgd terwijl ik in de wajong zat... een reintegratiecursus geheel gesteund door het uwv... dus niks doen is niet een verplichte...
pi_34924889
Ik ken een meisje met borderline die een wajonguitkering krijgt, ze moet iets van 1 keer per jaar op keuring komen geloof ik. Ze doet nu zelfs een studie en bij mijn weten krijgt ze toch nog steeds die uitkering.

Ik herken trouwens veel van wat mensen hier schrijven over dat vastlopen in je leven enzo.
Ik zit nu al 2 jaar thuis. ben vastgelopen op mn stage voor mn studie (ik deed hbo pedagogiek)
toen ben ik weer die hele hulpverleners molen ingegaan en toen bleek dat ik een vermijdende persoonlijkheidsstoornis heb (in vrij erge mate). Ik heb in die twee jaar nog een half jaar twee dagen per week vrijwilligerswerk gedaan maar dat is mede stuk gelopen omdat er twee nieuwe werknemers kwamen waar ik totaal niet mee om kon gaan.
Nu ben ik wel druk op zoek naar pattimewerk maar voor mij is het aanbod beperkt omdat ik ten eerste dus geen diploma heb en ten tweede een werkplek wil waar ik zelfstandig kan werken zonder al te veel mensen om me heen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2006 @ 05:32:44 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34927065
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:00 schreef duymelijntje het volgende:
Dat is wel zo.. maar de keuringsarts weet niet wat ze met me aanmoet.. heeft zelf nog nooit een geval als mij gehad.. dus stuurd ze me naar de psychiater.. vroeg me alleen af of borderline door het uwv in erge mate soms wel als 'handicap' wordt bestempeld..
Maar dank jullie alvast
Zowel je spelling als je borderliner zullen geen enkel bezwaar zijn in de schoonmaaksector, dit zullen ze je dan ook vertellen bij je reintegratietraject.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 05:56:22 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_34927101
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:52 schreef releaze het volgende:
het is alleen wel jammer wanneer je een wajong uitkering hebt je wel verplicht bent het patientje uit te hangen. studeren zit er niet in, vrijwilligerswerk zit er niet in, want je bent volledig afgekeurd. als je wel zou kunnen studeren en vrijwilligerswerk kan doen, dan ben je toch niet voor 100% afgekeurd?
ik zie dit bij mn eigen vriend, een autistische (asperger) jongen. Er zit verschrikkelijk veel potentie in die gast, maar op zn eigen plaats en tijd. En voor "eigen plaats en tijd" is gewoon geen ruimte in deze maatschappij. Het kost teveel moeite, het kost teveel geld. Hem z'n plekkie leren vinden, het plekkie dat hoogstwaarschijnlijk eens in de zoveel tijd toch zal veranderen, gaat waarschijnlijk meer kosten dan z'n wajong nu, maar ondertussen mag ie z'n talenten niet benutten. Vrijwilligerswerk is stiekem, want wee als ze dr achter komen, dan ben je zwaar de lul.
Dus nu zit ie thuis de godganse dag achter z'n pc, en regelmatig hobbieert ie. Maar zoals duymelijntje hierboven ook zei, is hij ook meer van het type, eigen huis met groentetuin erom heen en het geluk wordt in de schoot geworpen. Maar nee, we zijn met zn allen afhankelijk.
je wordt niet altijd meteen 100 % afgekeurd lees ik uit de verhalen. In de folder over de Wajong staat zelfs dat vrijwilligerswerk gewoon mag. (Of lees ik het compleet verkeerd)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34933591
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 05:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zowel je spelling als je borderliner zullen geen enkel bezwaar zijn in de schoonmaaksector, dit zullen ze je dan ook vertellen bij je reintegratietraject.
Sorry hoor.. maar dan doe ik liever vrijwilligerswerk dat voor mij een uitdaging is en waar ik andere mensen een handje mee help en een reintegratie project met opleiding dan de rest van mijn leven schoonmaken. Klinkt misschien wat decadent, maar ben het zat om de rest van mijn leven alleen nog maar baantjes te doen om 'de samenleving' maar tevreden te houden. Tijdelijk schoonmaken vind ik echt geen probleem, maar niet voor de rest van mijn leven. En als ik in staat was om een schoonmaakbaantje vol te houden had ik uberhaupt geen wajong aangevraagd en had ik gewoon voor mezelf kunnen zorgen. Zucht.. je mag het topic ook wel gewoon lezen hoor.
En over mijn spelling. Ik typ gewoon even snel om mezelf duidelijk te maken, dus je hoeft me daar echt niet op aan te vallen. Niks beters te doen?
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_34935669
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:56 schreef duymelijntje het volgende:
Sorry hoor.. maar dan doe ik liever vrijwilligerswerk dat voor mij een uitdaging is en waar ik andere mensen een handje mee help en een reintegratie project met opleiding dan de rest van mijn leven schoonmaken.
En als jij nou een flink kapitaal had was het inderdaad aan jou om die keuze te maken. Op het moment dat je een instantie om geld gaat vragen is die keuze aan hen.
pi_34936392
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 05:56 schreef Troel het volgende:

[..]

je wordt niet altijd meteen 100 % afgekeurd lees ik uit de verhalen. In de folder over de Wajong staat zelfs dat vrijwilligerswerk gewoon mag. (Of lees ik het compleet verkeerd)
Het is idd zo dat vrijwilligerswerk mag. Zelf als je 80 tot 100 % (volledig dus) wordt afgekeurd, krijg je een indicatie van wat je zou kunnen/mogen doen per week. Je mag ook bij verdienen 20 % van je inkomen per maand. Mij is juist nadrukkelijk verteld dat ondanks ik ben afgekeurd het niet betekent dat ik niets kan. Ik heb dan ook een erg fijn contact persoon bij het UWV.
ijs_beer fan!
pi_34937115
met een wajong uitkering kun je je ook gedeeltelijk laten afkeuren, als jij aantoont dat je klachten dermate zo zijn dat je niet fulltime kan werken net als een andere 'gezonde hollander', dan zijn je beperkingen de maatstafen in hoeverre je wel of niet wordt afgekeurt.
ik zelf heb een burnout gehad 3 jaar geleden en werk momenteel wel weer zo'n 16 uur in de week. m'n studie heb ik hierdoor moeten opgeven en vele sociale bezigheden lukten ook niet meer. ik heb ook zo m'n beperkingen en kan er nog altijd niet mee omgaan. de weg van therapie is een lange weg, maar wel een iets om houvast te krijgen in deze maatschappij.
naast m'n gewone loon wordt ik aangevuld door de sociale dienst, maar ben ook bezig met een wajong aanvraag. vorig jaar werd deze door verkeerde intrepetatie van de arbeidsdeskundige afgewezen, maar het is simpel dat 24 uur werk in de week niet lukt zonder depresief te worden of aanslagen op jezelf te willen doen..

ik denk dat als je serieus je probleem voorlegt en duidelijk maakt wat de consequenties zijn als je wel die "verplichtingen' hebt, wat er dan met je gebeurt.
zelf weet je het beste, en laat de mensen maar om je heen maar lullen dat je lui bent. ik zelf werk ook liever 60 uur in de week zoals voorafgaand van deze burnout, maar het houdt een keer op.
pi_34937623
[ schreef Conflict het volgende:[/b]

dit klopt niet helemaal, wajong is voor jong gehandicapten, dat ook uitgekeerd kan worden aan jongeren die na of tijdens hun studie niet aan het arbeidsproces hebben kunnen deelnemen door hun klachten. ik was 21 en deed ene laatste jaar HBO, en ik werd ook doorverwezen naar het UWV.

de meeste persoonlijkheidsstoornissen worden gevormd in de pubertijd, de tijd dat je eigen patronen aanmaakt of veranderd van degene die je van je ouders of opvoeders hebt meegekregen.

scholing, leefsituatie kunnen hiervan op invloed zijn. van tal van stoornissen, zowel angststoornis tot ADHD tot psychotische stoornissen. in zowel de gedragstoornis(adhd), die aangeboren kan zijn, als psychische stoornissen die later gevormd kunnen zijn kun je in aanmerking komen voor een wajong
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:38:00 #108
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_34967256
ik ken iemand met borderline, maar die doet gemiddeld 2 keer per week een zelfmoord poging.
die hoeft geloof ik ook niet meer te werken.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_35008708
Ik heb op mijn 17e een Wajong op advies aangevraagd, het ging allemaal heel snel bij mij, en werd ook 100 % afgekeurd. Nu studeer ik weer, gewoon naast mijn Wajong
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 23:44:03 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35021465
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:56 schreef duymelijntje het volgende:

[..]

Sorry hoor.. maar dan doe ik liever vrijwilligerswerk dat voor mij een uitdaging is en waar ik andere mensen een handje mee help en een reintegratie project met opleiding dan de rest van mijn leven schoonmaken. Klinkt misschien wat decadent, maar ben het zat om de rest van mijn leven alleen nog maar baantjes te doen om 'de samenleving' maar tevreden te houden. Tijdelijk schoonmaken vind ik echt geen probleem, maar niet voor de rest van mijn leven. En als ik in staat was om een schoonmaakbaantje vol te houden had ik uberhaupt geen wajong aangevraagd en had ik gewoon voor mezelf kunnen zorgen.
Je bent dus gewoon te beroerd om te werken toch?
  maandag 13 februari 2006 @ 05:59:27 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_35025983
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:23 schreef duymelijntje het volgende:

[..]

Das nou juist het probleem, de momenten dat je niet kan functioneren vlucht je of zelf of wordt je ontslagen. Dat kan na een dag zijn of na 3 maanden. Ik kan dus nergens vanuit gaan.. ga maar eens op jezelf wonen/studeren/sporten enz op het moment dat je niet weet of je volgende week nog een regelmatig inkomen hebt.

Ik zit echt vast, want op deze manier zal ik nooit in staat zijn volledig voor mezelf te zorgen en mijn ouders hebben echt geen geld (meer) om dingen voor te schieten.. beuh.. het is gewoon lastig allemaal.
Maar is het niet zo dat je daarvoor speciale werkplaatsen zijn zoals je die ook voor verstandelijk of lichamelijk gehandicapten hebt? Of is er voor deze mensen niets geregeld?

En nog iets: Is het niet bijzonder onverstandig om doelloos thuis te gaan zitten, zeker als je een psychische stoornis hebt? Wat doe je dan met je leven, als je voor 100% afgekeurd bent? Wil je een doel in je leven, wat afleiding.. of wil je thuis zitten en constant piekeren?

Bovendien lijkt het me dat je met een psychische stoornis best psychisch onbelastend werk kan doen.. bijv. in de schoonmaak de groenvoorziening of rustig productiewerk. Nu is dit niet meteen een geweldige baan, maar het lijkt mij beter dan (al dan niet afgekeurd) thuis zitten?

[ Bericht 10% gewijzigd door Maanvis op 13-02-2006 06:05:19 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_35052418
ik meen dat mensen met een psychische stoornis nog maar zelden een uitkering krijgen. het ligt er natuurlijk aan wat je hebt en wat voor invloed het op heeft, maar ze proberen zo veel mogelijk mensen met een pure psychische problemen te weren

zo hebben ze het tenminste mij uitgelegd

trouwens, 100% afgekeurd worden is helemaal een zeldzaamheid teggenwoordig. maarreh je mag geloof ik iets van 8 uur in de maand vrijwilligerswerk doen zonder dat je gekort word op je uitkering. werk je meer, dan krijg je gewoon minder uitkering. zo simpel is dat, en logisch ook.
  maandag 13 februari 2006 @ 20:47:31 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35052475
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:46 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik meen dat mensen met een psychische stoornis nog maar zelden een uitkering krijgen. het ligt er natuurlijk aan wat je hebt en wat voor invloed het op heeft, maar ze proberen zo veel mogelijk mensen met een pure psychische problemen te weren

zo hebben ze het tenminste mij uitgelegd
Proberen ze niet sowieso zoveel mogelijk mensen te weren?
pi_35052627
klopt alicey. en er zijn ook schrijnende gevallen bekend van mensen die echt niet kunnen werken door lichamelijke handicap en toch goedgekeurd worden, en dat is ook erg triest. maar mensen met een psychische stoornis worden nog strenger beoordeeld, omdat je vaak met een psychische stoornis nog wel veel mogelijkheden hebt (en dan nogmaals ligt het eraan wat je precies hebt)
  maandag 13 februari 2006 @ 20:53:13 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35052790
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:49 schreef Hanneke1983 het volgende:
klopt alicey. en er zijn ook schrijnende gevallen bekend van mensen die echt niet kunnen werken door lichamelijke handicap en toch goedgekeurd worden, en dat is ook erg triest. maar mensen met een psychische stoornis worden nog strenger beoordeeld, omdat je vaak met een psychische stoornis nog wel veel mogelijkheden hebt (en dan nogmaals ligt het eraan wat je precies hebt)
Het ligt er denk ik vooral aan inderdaad.. Bij vakantiebaantjes bij de sociale werkplaats blijkt er toch wel aardig wat mogelijk te zijn, en worden incidenten opgevangen.
pi_35052802
Ik dacht dat het tegenwoordig juist bijna alleen mensen met psychische klachten nog lukt om voor 100% afgekeurd te worden. Bij lichamelijke klachten verzinnen ze altijd nog wel dat je nog wel enveloppen kunt vouwen of dopjes op tubes schroeven. Maar voor iemand die psychisch niet tegen welk soort werk dan ook kan valt niks te verzinnen, behalve therapie en over een jaartje nog eens proberen.

Overigens bekruipt mij bij het lezen van dit topic dezelfde indruk als Loedertje.
pi_35052875
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb op mijn 17e een Wajong op advies aangevraagd, het ging allemaal heel snel bij mij, en werd ook 100 % afgekeurd. Nu studeer ik weer, gewoon naast mijn Wajong
maar je zult geen 100% van je uitkering krijgen als je studie doet neem ik aan. studeer je volledig??? dan zul je maar een kleine percentage krijgen van je uitkering, en zo hoort het
pi_35053003
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:53 schreef thaleia het volgende:
Ik dacht dat het tegenwoordig juist bijna alleen mensen met psychische klachten nog lukt om voor 100% afgekeurd te worden. Bij lichamelijke klachten verzinnen ze altijd nog wel dat je nog wel enveloppen kunt vouwen of dopjes op tubes schroeven. Maar voor iemand die psychisch niet tegen welk soort werk dan ook kan valt niks te verzinnen, behalve therapie en over een jaartje nog eens proberen.

Overigens bekruipt mij bij het lezen van dit topic dezelfde indruk als Loedertje.
lijkt me niet. als je bijv. ernstige reuma hebt, kun je echt geen dingen gaan vouwen maarja, dit is weer detailwerk...daar ging het even niet om
pi_35062364
stik maar ook

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2006 12:51:29 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 00:28:55 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35063027
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:53 schreef thaleia het volgende:
Maar voor iemand die psychisch niet tegen welk soort werk dan ook kan valt niks te verzinnen,
O jawel, na 2 maanden geen uitkering en flinke honger zal iemand lichamelijk in staat zijn om werkzaamheden van welke aard dan ook uit te voeren.
quote:
Vreemd is dat he terwijl er alleen maar tips&tricks aan elkaar verteld worden over wat voor ziekte je kunt verzinnen om je *chronische luiheid en gemakzucht* te verbergen
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 00:29:55 #121
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_35063043
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 14-02-2006 11:37:25 (Overbodig) ]
  Milf dinsdag 14 februari 2006 @ 00:44:07 #122
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_35063318
quote:

Per 1-1-2006 heet dat WIA.
quote:
Als u na 31 december 2003 ziek bent geworden en naar verwachting helemaal niet meer kunt werken?

Uw werkgever betaalt de eerste twee ziektejaren (104 weken) uw loon door. In die periode werkt u samen aan uw reïntegratie. Maar is al veel eerder duidelijk dat u volledig arbeidsongeschikt bent en dat er geen kans is op herstel? Dan kunt u een vervroegde IVA-aanvraag doen. Dit kan vanaf de 26e tot de 68e ziekteweek en er is daarvoor een verklaring van uw bedrijfsarts of medisch specialist nodig. Omdat u zo’n aanvraag maar één keer kunt doen, is het verstandig als u of uw werkgever vooraf met de arts overlegt. Want die kent de voorwaarden waaraan u moet voldoen.

Wordt vervroegd een IVA-uitkering toegekend, dan mag uw werkgever die vanaf de 78e ziekteweek in mindering brengen op de verplichte loondoorbetaling. Maar hij blijft verplicht om uw loon 104 weken lang tot 100% aan te vullen.

Doet u geen vervroegde aanvraag, dan krijgt u in de 86e ziekteweek automatisch een WIA-aanvraagset toegestuurd (hebt u die set in de 90e week nog niet ontvangen, neemt u dan contact met ons op). Na uw aanvraag zult u worden opgeroepen voor een beoordeling van uw arbeidsgeschiktheid. Op grond daarvan zal worden bekeken of u voor een WIA-uitkering in aanmerking komt.

Als u na 31 december 2003 langdurig ziek bent geworden maar wel ( gedeeltelijk ) zult kunnen werken?

Dan krijgt u in de 86e ziekteweek automatisch een WIA-aanvraagset toegestuurd
(hebt u die set in de 90e week nog niet ontvangen, neemt u dan contact met ons op). Na uw aanvraag zult u worden opgeroepen voor een beoordeling van uw arbeidsgeschiktheid. Op grond daarvan zal worden bekeken of u voor een WGA-uitkering in aanmerking komt.
http://www.uwv.nl/Algemeen/Bestellen/besteldetails.asp?item=tcm:4-32915
Hier kun je het formulier downloaden. Als je geen printer hebt kun je bellen met 0900 9294 en vragen of ze een WIA aanvraag formulier naar je toe willen sturen.

Je zou ook direct kunnen vragen of je een afspraak kunt krijgen met eenVerzekerings arts. Alleen weet ik niet zeker of je die zonder aanvraag voor de WIA krijgt.

http://www.uwv.nl/Werknem(...)iek_worden/index.asp

Hier valt erg veel informatie weg te halen. En kun je er geen wijs uit worden gewoon bellen. Daar zitten ze immers voor. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_35064131
ik vind de reacties hier soms schokkend... ik ben dus 100% wegens psychische redenen afgekeurd... wil werken maar dat lukt me niet.. bij mijn psychische redenen heb ik ook nog een incomplete dwarsleasie waardoor geen baas me aanneemt... maar ik krijg uit dit topic door sommige reacties het idee dat ik lui schijn te zijn... ik heb alles gedaan voor meer kans op een baan... een studie die niet te wijten aan mij is mislukt... sollicitaties... maar omdat ik blijkbaar psychisch problemen heb ben ik lui... dank u..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 01:44:55 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_35064237
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 01:37 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik vind de reacties hier soms schokkend... ik ben dus 100% wegens psychische redenen afgekeurd... wil werken maar dat lukt me niet.. bij mijn psychische redenen heb ik ook nog een incomplete dwarsleasie waardoor geen baas me aanneemt... maar ik krijg uit dit topic door sommige reacties het idee dat ik lui schijn te zijn... ik heb alles gedaan voor meer kans op een baan... een studie die niet te wijten aan mij is mislukt... sollicitaties... maar omdat ik blijkbaar psychisch problemen heb ben ik lui... dank u..
Luister eens het gaat hier niet eens over jou, maar meer in het algemeen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 06:33:46 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_35065596
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:29 schreef Loedertje het volgende:

edit
Hey, we zijn niet altijd wereldvreemd

[ Bericht 19% gewijzigd door Alicey op 14-02-2006 11:37:56 (Reactie verwijderd) ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35069706
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 00:29 schreef Loedertje het volgende:

edit
Doe niet zo achterlijk

[ Bericht 19% gewijzigd door Alicey op 14-02-2006 11:38:11 (Reactie verwijderd) ]
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:30:11 #127
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_35069800
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 14-02-2006 11:38:19 (Overbodig) ]
pi_35069936
edir

[ Bericht 97% gewijzigd door Alicey op 14-02-2006 11:38:33 (Reactie op edit) ]
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:36:57 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35069976
PDD staat voor een algemene ontwikkelingsstoornis, en zegt dus maar betrekkelijk weinig over iets specifieks als inlevingsvermogen.

Reacties die niets bijdragen aan dit topic behalve het afzeiken van iemand mogen dan ook achterwege blijven.
  Milf dinsdag 14 februari 2006 @ 17:49:55 #130
16000 nikky
pi_35082061
quote:
Kun je niet een arbeidsgehandicapte status aanvragen? Daarmee kom je vaak wel aan de slag aangezien het financieel voordelig kan zijn voor de werkgever. Dan hebben zij die kosten niet mocht je ziek worden. Dit wordt dan geheel vergoed door het UWV.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_35086518
Is het niet zo dat je sowieso 5 jaar na het beeïndigen van je wajong/wao/wia aangemerkt wordt als "arbeidsgehandicapt"?
Dat is mij toendertijd verteld...
Fake it till you make it...
pi_35189016
Lekker goed te volgen, zo'n topic dat voor de helft (weg) geëdit is.
Scheren is voor schapen!
pi_46941492
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 19:55 schreef Nijna het volgende:
Is het niet zo dat je sowieso 5 jaar na het beeïndigen van je wajong/wao/wia aangemerkt wordt als "arbeidsgehandicapt"?
Dat is mij toendertijd verteld...
Wat bedoel je precies?
pi_46943146
quote:
Hm, dat moet je ook in het licht zien van de toon van de OP.

Als ik jouw post lees denk ik "da's diep triest en zeker niet lui".
Wat er uit jouw post spreekt is 'ik probeer alles om eruit te komen en dat lukt niet altijd'.

Als ik de OP lees, is de toon heel anders. Het klinkt een beetje als: "Hoe kan ik een uitkering krijgen met stoornis X?'
Er staat ook: "... of persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen"

Daar krijg je inderdaad wat negatievere reacties.
pi_46943502
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:54 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

maar je zult geen 100% van je uitkering krijgen als je studie doet neem ik aan. studeer je volledig??? dan zul je maar een kleine percentage krijgen van je uitkering, en zo hoort het
Nee hoor 100% dus blijkbaar niet
pi_46945880
Hm, oud topic.

Iig las ik hierboven ergens dat je met een Wajong niet mag studeren? Ik studeer al bijna 2 jaar, heb inmiddels al 1 diploma en de tweede volgt in juni van dit jaar. Gaat hartstikke goed.
Wel heb ik mijn vrije dag tussendoor écht nodig, maargoed, daar ben je ook 50% arbeidsongeschikt voor.

Ik vroeg me trouwens af, hou ik de rest van mijn leven Wajong? Of wordt dat uiteindelijk omgezet naar de WAO? Ik dacht zelf dat ik voor altijd een Wajonger ben.. Hoewel ik me afvraag hoe ik er ooit van rond kan komen want het is maar een paar honderd euro per maand!
pi_46947346
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef heaven7 het volgende:
Hm, oud topic.

Iig las ik hierboven ergens dat je met een Wajong niet mag studeren? Ik studeer al bijna 2 jaar, heb inmiddels al 1 diploma en de tweede volgt in juni van dit jaar. Gaat hartstikke goed.
Wel heb ik mijn vrije dag tussendoor écht nodig, maargoed, daar ben je ook 50% arbeidsongeschikt voor.

Ik vroeg me trouwens af, hou ik de rest van mijn leven Wajong? Of wordt dat uiteindelijk omgezet naar de WAO? Ik dacht zelf dat ik voor altijd een Wajonger ben.. Hoewel ik me afvraag hoe ik er ooit van rond kan komen want het is maar een paar honderd euro per maand!
Waarschijnlijk wordt dat omgezet naar een WAO Als je daarvan niet kan rondkomen, moet je er nog bij werken. Aangezien je maar 50% krijgt, betekent het dus dat je 50% wel kan werken. Maar dat zou erg lastig zijn icm een studie! Misschien eens navragen
Overleg je dat met je school, dat je een vrije dag neemt ofzow?
  maandag 5 maart 2007 @ 18:02:21 #138
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46948625
oud topic
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_46949004
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:27 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt dat omgezet naar een WAO Als je daarvan niet kan rondkomen, moet je er nog bij werken. Aangezien je maar 50% krijgt, betekent het dus dat je 50% wel kan werken. Maar dat zou erg lastig zijn icm een studie! Misschien eens navragen
Overleg je dat met je school, dat je een vrije dag neemt ofzow?
In juni ben ik klaar met de studie en dan kan ik idd voor 20 uur gaan werken
Ik loop nu 3 dagen stage en ga 1 dag per week naar school. Tot nu toe goed vol te houden!
Zal eens een nieuw topic openen want ik zit toch wel ergens mee
  maandag 5 maart 2007 @ 18:15:39 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_46949117
quote:
Hm, oud topic.

Je kan het beste dit navragen bij het UVW
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46981277
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:00 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
Wat bedoel je precies?
pi_46984491
Mag ik dat ook weten?
Ik ben negentien en ik wil graag het huis uit omdat ik weet dat het met mij en mijn borderline beter zal gaan. Echter kan ik niet meer dan twintig uur in de week werken en zo kan ik nooit een huisje betalen. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, dus ik ben erg blij dat ik deze topic vind.

brand los, Conflict!
pi_46984573
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:34 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je niet veel kans maakt. Het doel van de therapie is om je er mee te leren omgaan, waardoor het niet als blijvende handicap beschouwd kan worden.
Bij mij op eetstoornistherapie zaten ook mensen met een Wajong.
pi_46998818
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:44 schreef moelan0e het volgende:
Mag ik dat ook weten?
Ik ben negentien en ik wil graag het huis uit omdat ik weet dat het met mij en mijn borderline beter zal gaan. Echter kan ik niet meer dan twintig uur in de week werken en zo kan ik nooit een huisje betalen. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, dus ik ben erg blij dat ik deze topic vind.
Je bent een vrouw, dus je kunt ook iets doen wat gretig aftrek vindt bij mannen..

je weet wel, het is maar een idee..
  Milf woensdag 7 maart 2007 @ 00:19:08 #145
16000 nikky
pi_47000130
quote:
Hm, oud topic.

Dat wordt niet omgezet naar een WAO dat blijft een WAJong. ( voor de WAO moet je hebben gewerkt ) Je zegt dat je voor 50% bent afgekeurd dan zul je voor die overige "uren" werk kunnen zoeken. De uitkering is een aanvulling op je salaris. Je salaris geen aanvulling op je WAJong.
Het kan trouwens wel je WAJong "verliezen" voor een WAO. Maar dat gebeurd niet zomaar en gebeurd ook zelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 07-03-2007 00:48:35 ]
pi_47007405
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:52 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:

[..]

Je bent een vrouw, dus je kunt ook iets doen wat gretig aftrek vindt bij mannen..

je weet wel, het is maar een idee..
wat bedoel je?
pi_47010313
tvp
Goede muziek luisteren?
KLIK
pi_47017343
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:21 schreef moelan0e het volgende:
wat bedoel je?
Nou, je ziet als meid zijnde aantrekkelijk uit, hebt geen relatie, en heeft dringend veel geld nodig.

Dus...
pi_47020202
Deze meid heeft zelfrespect.
pi_47020619
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:39 schreef moelan0e het volgende:
Deze meid heeft zelfrespect.
... maar niet zoveel zelfrespect dat ze geen uitkering wil
pi_47021421
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:49 schreef mgerben het volgende:

[..]

... maar niet zoveel zelfrespect dat ze geen uitkering wil
WTF is dat in godsnaam voor kloteopmerking
pi_47021575
Vind het een schande dat je iets als borderline aangrijpt om een uitkering aan te vragen. Wat heeft de maatschappij nou aan jou?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_47021611
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:09 schreef heaven7 het volgende:

[..]

WTF is dat in godsnaam voor kloteopmerking
Een opmerking waar een kern van waarheid in zit. Dan kun je TS wel krampachtig blijven verdedigen, maar er zijn zat mensen die er anders over denken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_47021645
Ik verdedig ts niet maar mezelf, ik ontvang een Wajong en mis absoluut geen zelfrespect en vind het een heuse kloteopmerking.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2007 17:16:21 ]
pi_47022874
Ik heb niet enkel borderline, ik zou graag een wajong willen zodat ik opweg geholpen kan worden de maatschappij in.

Ik geloof dat dit dan ook het hele idee is van een maatschappij
pi_47023097
Ik heb reuma en zou ben nu ook bezig met de waaiong.. 1ste x mislukte omdat ik nog geen jaar werkloos was.. Vet dom eig.. Dus probeer het nu weer..
Vriendin van me heeft ook bordeline en die zit ook in de waaiong.. Alleen is die ook schizo.. Dus die heeft er 2.. Geloof dat die 2 jaar in die uitkering heeft gezeten..
Andere vriendin van me heeft het zelf heel moeilijk met haar zelf en die zit er ook in.. Dus zou eig niet een probleem hoefen zijn.. je moet het gewoon weten te brengen..
Jij ken tog gewoon een uitkering doen en dan weer zo snel moegelijk aan het werk.. Die uitkeingen zijn kwa geld het zelfde.. Gewone uitkering krijg je zoveel hulp als je wil met waaiong eig nix meer..
A DirTy MiNd
Is A
JoY fOr EveR
pi_47030715
Oy, hou het allemaal respectvol willen jullie?
pi_47034488
bij onze patienten komt het ook wel voor dat ze in de Wajong komen met een persoonlijkheidsstoornis. Vaak is er toch ook wel een As1 stoornis bij, bv depressie.
Veel kort door de bocht gereageer hier overigens, maar dat zal wel komen door een gebrek aan informatie bij de mensen die hier zo reageren.
pi_47038597
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef xX-Blondy-Xx het volgende:
Ik heb reuma en zou ben nu ook bezig met de waaiong.. 1ste x mislukte omdat ik nog geen jaar werkloos was.. Vet dom eig.. Dus probeer het nu weer..
Vriendin van me heeft ook bordeline en die zit ook in de waaiong.. Alleen is die ook schizo.. Dus die heeft er 2.. Geloof dat die 2 jaar in die uitkering heeft gezeten..
Andere vriendin van me heeft het zelf heel moeilijk met haar zelf en die zit er ook in.. Dus zou eig niet een probleem hoefen zijn.. je moet het gewoon weten te brengen..
Jij ken tog gewoon een uitkering doen en dan weer zo snel moegelijk aan het werk.. Die uitkeingen zijn kwa geld het zelfde.. Gewone uitkering krijg je zoveel hulp als je wil met waaiong eig nix meer..
Je hele vriendenkring krijgt een uitkering? Hoe krijg je dat voor elkaar dan
pi_47039267
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:22 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:

[..]

Nou, je ziet als meid zijnde aantrekkelijk uit, hebt geen relatie, en heeft dringend veel geld nodig.

Dus...
Zeg dan niks als je niks nuttigs te melden hebt
pi_47041280
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:42 schreef Xennia het volgende:
Beetje zielig zitten kijken, en erbij zeggen dat je het niet meer kan volhouden, en helemaal zit te shaken.

Hoppa, iedere maand worden er 600 euri's extra op je giro geboekt
pi_47042305
Ja en 600 euro is ook echt een vetpot waar je makkelijk mee rond kan komen natuurlijk.
Bovendien kun je zaken zoals schizofreen zijn natuurlijk makkelijk faken. Die zware medicatie slik je natuurlijk ook maar voor de lol. Alles voor het goede doel. 600 euro per maand.
Overginds ben ik wel voor een vorm van dagbesteding maar wel een die bij het ziektebeeld past.
Dat is eens wat anders...
pi_47044738
¤600,-? Ik wou dat ik dat kreeg.
pi_47044807
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 01:49 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:

[..]

Beetje zielig zitten kijken, en erbij zeggen dat je het niet meer kan volhouden, en helemaal zit te shaken.

Hoppa, iedere maand worden er 600 euri's extra op je giro geboekt
dat vind ik echt niet kunnen...
  Milf donderdag 8 maart 2007 @ 11:36:25 #165
16000 nikky
pi_47046718
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:22 schreef moelan0e het volgende:

[..]

dat vind ik echt niet kunnen...
En zo werkt het dan ook niet. Daar komen medische keuringen en uitwisseling van gegevens tussen ziekenhuis/arts en de verzekeringsarts van het UWV aan te pas. Je kunt niet een potje gaan janken en trillen en je hebt een WAJong. Daar gaan 13 weken vooraf voor het beoordelen van een persoon/dossier.
ROC lult dan ook finaal uit zijn nek.
pi_47056984
Ik maakte me er een beetje druk over, want ik zou graag serieus worden genomen door de UWV.
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:39:13 #167
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_47057314
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef xX-Blondy-Xx het volgende:
Gezellige club vrienden heb je!
Geef mij maar Amsterdam
pi_47059783
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:39 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Gezellige club vrienden heb je!
LOL idd.. Ken der zo velen.. Trek gekken aan ofzo..
Kom ze altijd overal tegen en ze moeten altijd tegen me praten.. Kan der nix aan doen..
A DirTy MiNd
Is A
JoY fOr EveR
pi_47059870
ja je komt er voor in aanmerking
wat lastiger is, is het aantonen vanaf wanneer je niet kunt werken
je moet namelijk na de datum die zijn opschrijven van arbeidsongeschiktheid nog een jaar wachten dus het kan zijn dat het zo lastig aan te tonen is dat ze de datum van aanvraag nemen en je nog een jaar moet wachten dus
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_47060127
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nou eig komt het van mij af.. Me broer is zwaar dislekties en heeft een afwijking aan zijn heupen..
Die zit dus al voor zijn 17 in de waaiong.. Ik trek nogal gekken aan die hebben dan ook hun problemen enzo..
Eig bijna iedereen die ik ken heeft wel een tik.. Maar dan stuur je ze naar de waaiong krijgen ze hulp enzo..
Ik kan tog nix voor ze doen.. Alleen maar zeggen dat ze er wel goed uitzien enzo.. Zo komt het dat ik veel mensen ken die een waaiong hebben...

UUH over dat geld je krijgt 850,- per maand.. Plus je vergoedingen omdat je ziek bent..
A DirTy MiNd
Is A
JoY fOr EveR
pi_47060375
Maar dan stuur je ze naar de Wajong Wtf? Ik heb echt geen idee wat hierboven staat.

Hoe oud ben je?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2007 17:56:44 ]
pi_47060536
Als mensen ziek zijn.. Kunnen ze een waaiong krijgen.. Ik ken veel mensen met problemen..
De een liegt, de ander is misbruikt, de andere vind zig zelf heel lelijk ofzo..
Nou hou heel veel van ze allemaal.. Ik kan dat ook niet verhelpen.. Dus als je weet dat iemand heel erg ziek is 'geestelijk' dan stuur je ze naar mensen die hun wel ken helpen.. Dan krijgen ze meestal een waaiong uitkering tot ze weer *beter* zijn..
A DirTy MiNd
Is A
JoY fOr EveR
pi_47060563
WTF mens, wat bazel je in godsnaam
pi_47060778
Jo dude jij hebt een waaiong.. Wat lul je zelf nou dom..
Je weet wat je moet hebben om er in te komen en wat niet.. Doe niet zo vaag..
A DirTy MiNd
Is A
JoY fOr EveR
pi_47060941
Lees je eigen debiele posts eens en allereerst, leer eens fatsoenlijk typen! Je posts zijn zo stom als het achterend van een varken. Ik vraag jou absoluut geen uitleg over hoe je in aanmerking komt voor een Wajong (WAJONG).

Je stuurt mensen niet naar de WAJONG Wat denk je? Dat het een soort sinterklaas is waar je ze heen kunt sturen en dat ze dan met een paar honderd euro weer wegkunnen ofzo?
pi_47061566
Ik denk dat xX-Blondy-Xx een uitkering krijgt omdat ze te dom is om te werken.
Serieus, ik vind dat werkelijk schandalig. Een uitkering is niet iets om blij mee te zijn, ik zou niets liever willen dan mijzelf van geld te voorzien.
pi_47061693
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:32 schreef moelan0e het volgende:
Ik denk dat xX-Blondy-Xx een uitkering krijgt omdat ze te dom is om te werken.
Serieus, ik vind dat werkelijk schandalig. Een uitkering is niet iets om blij mee te zijn, ik zou niets liever willen dan mijzelf van geld te voorzien.
Ben ik het toch weer met je eens.
pi_47061731
Nu begint het eng te worden.
pi_47062055
best knap hoor dat die blondy in andere reacties van dr wel normaal nederlands kan maja
pi_47062911
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:49 schreef liefie_ het volgende:
best knap hoor dat die blondy in andere reacties van dr wel normaal nederlands kan maja
Viel mij ook al op
pi_47070460
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:38 schreef moelan0e het volgende:
Nu begint het eng te worden.
Is Dawg nu jou aan het volgen in je fotoboek en in je AT?
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
pi_47071390
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:14 schreef duymelijntje het volgende:
Is er toevallig iemand hier die met borderline of andere persoonlijkheidsstoornis een wajong-uitkering heeft aangevraagd?
Ik ben nu bezig met het aanvragen van een wajong. Intakegesprek gehad, nu wachten op de afspraak met de psychiater om eindelijk eens een goede duidelijke diagnose te krijgen.

Alvast bedankt!!
De ene keuringsarts is de ander niet. Ik kan het voor je navragen hoe gemakkelijk het is om
aan zo'n uitkering te komen.
Verzekerings-arts is je bottleneck. Ga maar alvast een goed onderbouwd verhaal bedenken
dat slaat op jou situatie.
Als je kan aantonen in dat gesprek dat werken voor jou echt niet gaat door jouw ziektebeeld.
bv. Van 9-12 val je iedereen aan die jou iets vraagt en daarna ben je doodop en lijd je aan dwanghandelingen.
Dan ben je al een end.
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:05:23 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47071649
Een Wajong-uitkering voor borderliners is gewoon een slecht excuus om niet te hoeven werken. Dat noemen ze in de volksmond ook wel werkschuw en oplichterij. .

Groetjes,

Krea.
pi_47071828
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:05 schreef Kreator het volgende:
Een Wajong-uitkering voor borderliners is gewoon een slecht excuus om niet te hoeven werken. Dat noemen ze in de volksmond ook wel werkschuw en oplichterij. .

Groetjes,

Krea.
en mensen zoals jij noemen ze in de volksmond ook wel eens bekrompen
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:09:11 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47071910
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:07 schreef liefie_ het volgende:

[..]

en mensen zoals jij noemen ze in de volksmond ook wel eens bekrompen
Realist.

Groetjes,

Krea.
pi_47071997
borderline is gewoon een bestaande aandoening hoor
dat jij typje het-glas-is-half-leeg-en-de-wereld-is-slecht bent doet daar niets aan af
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:12:11 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47072092
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:10 schreef liefie_ het volgende:
borderline is gewoon een bestaande aandoening hoor
...dat neemt niet weg dat je er wel gewoon om kan werken, ipv het handje elke maand ophouden. .

Groetjes,

Krea.
pi_47072134
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

...dat neemt niet weg dat je er wel gewoon om kan werken, ipv het handje elke maand ophouden. .

Groetjes,

Krea.
dat verschilt maar helemaal in hoe het zich bij je uit en hoe "erg" het met je is
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:15:00 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47072275
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:12 schreef liefie_ het volgende:

dat verschilt maar helemaal
Noem mij één goede reden waarom een Mien Dobbelsteentje niet zou kunnen werken?

Groetjes,

K.
pi_47072480
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Groetjes,

K.
Noem mij een goede reden waarom jij in r en p post behalve om mensen een beetje te jennen?

Geen groetjes, C
pi_47072563
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Groetjes,

K.
omdat je bv erg last van stemmingswisselingen kunt hebben en de ene ochtend kei blij naar je werk kunnen gaan en 2 dagen daarna je bed niet uit willen komen behalve om zelfmoord te plegen
of omdat het lastig is een baan te behouden als je woedeaanvallen hebt
borderliners zijn vaak ook "gevoelig" voor verslavingen dus dat is ook niet zo helpend
borderliners zijn ook altijd heel impulsief en impulsief beslissen naar het stand te gaan ipv te werken of je baan op te zeggen is niet handig
borderliners denken ook zwart wit dus de ene dag kun hun baan/baas geweldig zijn en de volgende dag verchrikkelijk waardoor ze er vaak ook mee stoppen
een psychose krijgen op je werk is ook niet echt fun
verder zijn er nog heel veel dingen waar ik nu ff niet op kom
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:20:41 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47072601
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:18 schreef cora4034 het volgende:
Noem mij een goede reden waarom jij in r en p post
Om dat halfzachte gepeupel eens wat tegengas te geven. Het lijkt hier soms wel een theekransje van krassers, borderliners en depritanks. Als je die teveel bij elkaar zet gaat het merendeel nog echt geloven dat ze ziek zijn ook en dat kost mij goddomme geld.

Groetjes,

Krea.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:23:31 #193
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47072740
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:20 schreef liefie_ het volgende:

stemmingswisselingen
woedeaanvallen
"gevoelig" voor verslavingen
impulsief
zwart wit denken
psychose
Ik weet wat borderline inhoudt, daar vroeg ik niet naar. En bovenstaande redenen zijn voor een heleboel borderliners geen reden om niet te werken; laat staan om werkeloos thuis te zitten met een zielig-uitkering. Of denk je soms dat je 'beter' wordt als je helemaal niets meer doet?

Groetjes,

Krea.
pi_47073216
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik weet wat borderline inhoudt, daar vroeg ik niet naar. En bovenstaande redenen zijn voor een heleboel borderliners geen reden om niet te werken; laat staan om werkeloos thuis te zitten met een zielig-uitkering. Of denk je soms dat je 'beter' wordt als je helemaal niets meer doet?

Groetjes,

Krea.
daarom zei ik ook dat het scheelt in welke mate je het hebt
pi_47073333
Borderline is een heel breed begrip en zijn er die kunnen werken maar er zijn er ook die niet kunnen werken. Ik zou dolgraag meer willen werken maar wanneer ik de hele dag huil kan ik mijn werk niet uitvoeren, en ik blijf alleen maar harder huilen wanneer ik besef dat ik vandaag weer niet werken kan. En dat is niet omdat ik mijn werk leuk vind maar omdat ik graag mijn eigen geld wil verdienen.
pi_47073391
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Groetjes,

Krea.
Nou als jij dan eens een paar werkgevers gaat zoeken die dit soort mensen in dienst willen nemen.
Ooh nee, die zijn er niet. Want dat kost geld. Jammer genoeg hebben mensen met een psych. afwijking een dusdanig stigma dat werkgevers daar niet om zitten te springen. Wat jammer is want met aanpassingen zouden vele wellicht wel nog een nuttige dagbesteding kunnen hebben.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:36:50 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47073453
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:34 schreef moelan0e het volgende:
Borderline is een heel breed begrip en zijn er die kunnen werken maar er zijn er ook die niet kunnen werken. Ik zou dolgraag meer willen werken maar wanneer ik de hele dag huil kan ik mijn werk niet uitvoeren, en ik blijf alleen maar harder huilen wanneer ik besef dat ik vandaag weer niet werken kan. En dat is niet omdat ik mijn werk leuk vind maar omdat ik graag mijn eigen geld wil verdienen.
Dan neem je toch een vrije dag? Lijkt mij niet echt een reden om dan maar meteen het handje op te houden voor een uitkering.

GRoetjes,

Krea.
pi_47073497
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan neem je toch een vrije dag? Lijkt mij niet echt een reden om dan maar meteen het handje op te houden voor een uitkering.

GRoetjes,

Krea.
vrije dagen zijn gelimiteerd en niet bepaald vaak 10 minuten voor dat je er moet zijn op te nemen
pi_47073741
Inderdaad. Mijn werkgever heeft er gelukkig geen moeite mee dat ik een kwartier van te voren afbel. Ik bel maar een of twee keer in de maand een dagje af, dus dat valt nog wel mee. En ik werk maar vier uurtjes op een dag, hoewel ik soms een paar uur extra werk omdat ik mijn dag wel heb.
Maar zoek eens zo'n flexibele werkgever.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:44:13 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47073826
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:37 schreef liefie_ het volgende:

[..]

vrije dagen zijn gelimiteerd en niet bepaald vaak 10 minuten voor dat je er moet zijn op te nemen
Erg welwillend ben je niet hè.

Groetjes,

K.
pi_47073921
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Erg welwillend ben je niet hè.

Groetjes,

K.
goh dat is precies wat ik van jou vind
wel goed hoor dat je daar toch nog mee komt als je geen argumenten en verwerpingen meer hebt
  donderdag 8 maart 2007 @ 22:46:41 #202
170294 blonde_on_blonde
Rijkdom is iets fantastisch
pi_47073951
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:42 schreef moelan0e het volgende:

Maar zoek eens zo'n flexibele werkgever.
Precies!
Initiatief, de sleutel tot succes!
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:47:43 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47074000
Het probleem niet bij jezelf neerleggen, maar altijd 'andere factoren' de schuld geven. Dat is nou een onderdeel van borderline. Ik heb daar geen last van gelukkig, want ik heb geen uitkering die ik aan de maatschappij moet verantwoorden.
pi_47074102
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
pi_47074120
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Kreator het volgende:
Het probleem niet bij jezelf neerleggen, maar altijd 'andere factoren' de schuld geven. Dat is nou een onderdeel van borderline. Ik heb daar geen last van gelukkig, want ik heb geen uitkering die ik aan de maatschappij moet verantwoorden.
toegeven dat je moeilijk een baan kunt behouden om bovengenoemde redenen is toch juist het probleem bij jezelf neer leggen
toegeven dat je borderline hebt
en borderline is een persoonlijkheidsstoornis dus iets "verstoord" in jou als persoon
volgens mij kun je het niet meer bij jezelf neer leggen maja
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 22:55:31 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47074365
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.

Groetjes,

Krea.
pi_47074485
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.

Groetjes,

Krea.
ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaat
en ja dan is het handig dat er in nederland mogelijkheden zijn voor een uitkering of zo ipv dood gaan van de honger

en misschien had jij toch nog maar een paar jaar door moeten studeren want je slaat de plank volledig mis
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:02:04 #208
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47074676
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef liefie_ het volgende:

ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaat
Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet. Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.

Groetjes,

Krea.
pi_47074746
mijn moeder zei altijd ''uit je mond komen meer bacteriën dan uit je kont

Je moeder heeft gelijk, jongeman.
pi_47074850
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet.
dat is dus gewoon niet waar
quote:
Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.

Groetjes,

Krea.
en post op een forum is iets anders dan werken
werken zit druk achter , als je een woede aanval achter je compje krijgt verpest je daar weinig mee behalve misschien je computer of iets anders van je interieur
als je een dag jezelf niet uit bed kunt slepen omdat je dood wil, kom je gewoon niet online enz enz
en borderliners hebben ook niet altijd concentratie problemen dus ik geloof dat je stoornissen door elkaar aan t halen bent
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:12:29 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47075085
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:06 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dat is dus gewoon niet waar
[..]
Dit trek ik van de eerste beste bron:

Daarnaast wordt er meer en meer op gewezen door verschillende auteurs dat borderline patiënten een gebrekkige mentalisatiefunctie bezitten. Hierdoor kunnen ze niet zien dat eigen en andermans gedrag voortstamt uit een innerlijk mentaal leven van wensen, intenties en gedachten. Dientengevolge hebben ze een gebrekkige zelf- en anderenrepresentatie
quote:
en borderliners hebben ook niet altijd concentratie problemen
...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.
pi_47075394
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:12 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit trek ik van de eerste beste bron:

Daarnaast wordt er meer en meer op gewezen door verschillende auteurs dat borderline patiënten een gebrekkige mentalisatiefunctie bezitten. Hierdoor kunnen ze niet zien dat eigen en andermans gedrag voortstamt uit een innerlijk mentaal leven van wensen, intenties en gedachten. Dientengevolge hebben ze een gebrekkige zelf- en anderenrepresentatie
zonder diagnose is de boel waarschijnlijk inderdaad nogal lastig te volgen (maar zonder diagnose is het ook nogal wat lastiger wajong aan te vragen en daar ging het sowieso over) maar borderliners lopen echt niet de hele dag oeh de psych zegt dat ik borderline heb maar ik geloof er geen zak van
en buiten dat heb ik er nog nooi van gehoord en ben ik het nog nooit tegen gekomen in bronnen
quote:
[..]

...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.
dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?
wat een idiote beredenering
pi_47075511
Kreator, ik vind het behoorlijk knap dat jij aan de hand van een paar posts van iemand kunt weten of iemand in staat is tot werken. Ik zou zeggen, vraag er patent op aan, ga dit doen for a living, kan het UWV zijn deuren sluiten met alle arbeidsdeskundigen, want jij weet het allemaal veel beter.
pi_47075757
Ik heb ook verstand van bepaalde dingen. Kreator is een zielig persoon dat in zijn dagelijks leven geen aandacht krijgt van de mensen om zich heen. Daarom gaat hij op een forum posten om aandacht te krijgen. Helaas vind niemand hem/haar boeiend. Toen kwam hijzij erachter dat door zich negatief te gedragen hij/zij wel aandacht kreeg. Dat is wat hj/zij nu dus voordurend doet. Net als een klein kind dat in de winkel gaat gillen om aandacht van zijn moeder te krijgen.

kijk ik kan ook stompzinnig en kort door de bocht posten goed he?
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:33:01 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47075917
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:19 schreef liefie_ het volgende:

en buiten dat heb ik er nog nooi van gehoord en ben ik het nog nooit tegen gekomen in bronnen
Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.
quote:
dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?
Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.

Oh en als ik directeur van de uitkeringsinstantie zou zijn, zou er meer geld overblijven wat extra km's asfalt ja.
  Official ESF Kreviewer donderdag 8 maart 2007 @ 23:34:28 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47075978
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:28 schreef cora4034 het volgende:
Kreator is een zielig persoon dat in zijn dagelijks leven geen aandacht krijgt van de mensen om zich heen. Daarom gaat hij op een forum posten om aandacht te krijgen. Helaas vind niemand hem/haar boeiend. Toen kwam hijzij erachter dat door zich negatief te gedragen hij/zij wel aandacht kreeg. Dat is wat hj/zij nu dus voordurend doet. Net als een klein kind dat in de winkel gaat gillen om aandacht van zijn moeder te krijgen.
Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?

Groetjes,

Krea.
pi_47076167
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.
misschien moet je je eens aan je eigen advies houden dan zou je niet zoveel onzin uitkramen
quote:
[..]

Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.

Oh en als ik directeur van de uitkeringsinstantie zou zijn, zou er meer geld overblijven wat extra km's asfalt ja.
dat was dan ook niet mijn conclusie maar die van jou
en ik zeg ook niet dat iedereen die BPS heeft een uitkering aan moet vragen ik zeg alleen dat het zo kan zijn dat je zo veel last hebt van je BPS dat je niet "normaal" kunt werken en dan zijn uitkeringen handig mocht je er een nodig hebben ja
pi_47076305
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?

Groetjes,

Krea.
Nee, stompzinnigheid is geen criterium.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:02:52 #219
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_47076970
Nee ik denk het niet, als je minder dat 35% afgekeurt word, word je gerekent tot de categorie 100% arbeidsgeschikt. Ik denk het niet omdat ze niet kijken naar wat je niet kunt, maar naar wat je wel kunt. Ze zijn tegenwoordig best streng en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
Ado is the pride of Holland!
pi_47077767
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.

Vriendin van me, soortgelijk verhaal. Zolang ze stage liep ging het best okee, maar daarna moest ze een scriptie gaan schrijven. Ging totaal mis, zelfmoordpoging, opgenomen, diagnose borderline, lang behandeltraject. Het gaat nu weer aardig en mijn gok is dat dat er vooral door komt dat ze nu vrijwilligerswerk doet.

Structuur en 'niet buiten de maatschappij komen staan' is ZO belangrijk. Wil je alsmaar verder wegzakken, dan moet je je vooral richten op het regelen van een uitkering en niet op het regelen van werk.
  Milf vrijdag 9 maart 2007 @ 02:25:45 #221
16000 nikky
pi_47080261
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
Nee ik denk het niet, als je minder dat 35% afgekeurt word, word je gerekent tot de categorie 100% arbeidsgeschikt. Ik denk het niet omdat ze niet kijken naar wat je niet kunt, maar naar wat je wel kunt. Ze zijn tegenwoordig best streng en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
35% heeft betrekking op de WIA.
quote:
Wat gebeurt er als ik na de herbeoordeling Wajong minder dan 25 procent arbeidsongeschikt ben?
Dat betekent dat u geen arbeidsongeschiktheidsuitkering meer krijgt. Voorop staat dat u er dan zelf alles aan moet doen om weer te gaan werken en te zorgen voor inkomen. Lukt dat niet, dan kunt u als ex-werknemer WW aanvragen bij CWI of als u geen werknemer was bij uw gemeente een beroep doen op bijstand. CWI en UWV kunnen u ondersteunen bij het zoeken naar een geschikte baan. Bij CWI kunt u zich oriënteren op werk en op zoek gaan naar een (andere) baan. Dat kan u helpen om voor uzelf op een rijtje te zetten wat uw mogelijkheden zijn. UWV kan u ondersteunen met een re-integratietraject.
www.uwv.nl
  Milf vrijdag 9 maart 2007 @ 02:29:04 #222
16000 nikky
pi_47080302
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.

Vriendin van me, soortgelijk verhaal. Zolang ze stage liep ging het best okee, maar daarna moest ze een scriptie gaan schrijven. Ging totaal mis, zelfmoordpoging, opgenomen, diagnose borderline, lang behandeltraject. Het gaat nu weer aardig en mijn gok is dat dat er vooral door komt dat ze nu vrijwilligerswerk doet.

Structuur en 'niet buiten de maatschappij komen staan' is ZO belangrijk. Wil je alsmaar verder wegzakken, dan moet je je vooral richten op het regelen van een uitkering en niet op het regelen van werk.
Een vriendin van mij heeft ook bordeline. En toen zij thuis zat ging het soms verschrikkelijk slecht met der. We hebben zo vaak haar weggehaald thuis om wat te gaan doen zodat ze uit die sleur komt.
Nu heeft ze een eigen zaak en pand en het loopt als een trein.
Als ze zich niet zo lekker in haar vel voelt dan belt ze ons om even van haar af te praten. En sowieso zijn wij allemaal 1 keer per week bij elkaar en dan zouden we het wel merken aan haar gedrag. En dan moet ze ook praten. En het helpt. En daar ben ik blij om aangezien we als zussen zijn zo hecht.
pi_47081775
Krea... "wat je niet ziet bestaat niet"?!
Jammer dat je zo'n plaat voor je kop hebt.

Er zijn absoluut borderliners die prima kunnen werken, maar er zijn er ook die dat niet kunnen...
Je kan niet alles over 1 kam scheren, zou wel makkelijk zijn he...
Net als dat sommige mensen met een lichamelijke handicap prima kunnen werken en anderen niet. Het ligt er maar net aan hoe je ermee om kan gaan.
pi_47084303
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 10:56:32 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47084485
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
Dat zeg ik dus, maar dat wordt niet begrepen (misschien komt het wel omdat ik als een soort Geert Wilders paspoortcontrole kom houden, maar dat terzijde)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 10:58:49 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47084551
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 08:48 schreef Nijna het volgende:
Krea... "wat je niet ziet bestaat niet"?!
Jammer dat je zo'n plaat voor je kop hebt.
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.
pi_47085652
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werken
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:51:03 #228
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_47086272
Ik ben ervoor afgewezen maar daar wil ik tegen in beroep gaan.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 9 maart 2007 @ 11:52:14 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47086311
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werken
...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant. .

Groetjes.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:56:16 #230
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47086454
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ja hoor, waarom kunnen dit soort reacties nou nooit eens achterwege blijven?
We kunnen als borderliner beter een arm of een been missen. Dan is onze handicap tenminste WEL zichtbaar voor de buitenwereld.
pi_47086557
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant. .

Groetjes.
volgens mij zijn hier maar 2 of 3 mensen met bps en de helft werkte maja
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:00:05 #232
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47086601
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
pi_47086722
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:51 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Ik ben ervoor afgewezen maar daar wil ik tegen in beroep gaan.
Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoiets moet hebben
pi_47086959
Ik denk dat het voor veel mensen met een psycho/sociale handicap zo belangrijk is dat ze op de juiste plaats zitten kwa werk. Als dat kan is dat mooi. Vaak zitten de meeste werkgevers er niet om te springen. Ik denk dat de aanloop daartoe vaak moeilijk en langzamer gaat dan bij iemand die daar geen last van heeft. Misschien eerst je bezig houden met een fatsoenlijke diepgaande dagtherapie therapie om je ziekte onder controle te krijgen, daarna zelfvertrouwen opbouwen door een nuttige dagbesteding, vrijwillerswerk ect, en later naar een betaalde (aangepaste) werkplek. Zover ik weet is dat bij veel psychiatrische instellingen tegenwoordig ook de insteek.
Wellicht zijn de mogelijkheden per gemeente verschillend, maar de insteek hebben om helemaal nooit te kunnen werken als je pas bv pas 22 bent lijkt me ook niet gezond. Je zult misschien nooit een volwaardige baan kunnen hebben maar er zijn vele, vele mogelijkheden en die moet je mi wel proberen te benutten.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:09:35 #235
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_47088516
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
En wie moet er dan werken om de wajong-uitkeringen van de borderliners te betalen?

Maar zonder ongein: Je kan naar jezelf kijken en vooral zeuren over wat je niet denkt te kunnen, of je kijkt vooruit en kijkt naar wat je wel kan. Misschien neigen sommigen in dit topic iets teveel naar dat eerste
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_47089488
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Ik zeg ook niet dat borderliners niet kunnen werken...
En ik ben het er absoluut wel mee eens dat het wel goed is om wat te doen en niet alleen maar thuis te zitten.
pi_47093073
Borderliner heb je in verschillende gradaties. Maar wat ik zeker weet zijn het niet de stabielste factoren binnen je organisatie dus snap ik wel dat je moeilijk aan werk kan komen en kan houden.

Misschien kan je voorjezelf beginnen of zo want in het bedrijfsleven wordt het lastig om je draai te vinden.
Of je moet via een reintergratiebureau een aangepaste baan vinden. Dit kan denk ik pas na dat je er van bewust bent wat je wel en niet kan. (na de therapie o.i.d.)
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:24:47 #238
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47241251
Gepost in ADHD en wajong-uitkering
maar lijkt me voor dit topic ook wel handig:

Re: modediagnose

Het is bij ADHD net als bij alle andere dingen: er is altijd een klein groepje dat het "verpest" voor de rest. Zodra je eenmaal de diagnose AD(H)D hebt gekregen, kan je twee dingen doen: a) denken: oooh komt het daardoor! ok, nou, handig, goed excuus; en vervolgens op je luie reet gaan zitten, een wajong uitkering trekken, en dingen gewoon niet doen omdat je ad(h)d hebt. OF je kunt b) denken: ohh, ik heb ad(h)d, dat verklaart zus en zo! En je er dan in verdiepen, accepteren dat je bepaalde dingen niet kunt omdat je hersenen nu eenmaal anders werken en dan een manier bedenken om er op een andere manier mee om te gaan die voor jou beter werkt. Of je kunt er soms zelfs je voordeel mee doen.

De eerste groep is de groep die het meest opvalt, en tevens de groep die het minst positief in het daglicht komt te staan.. en het daarmee verpest voor de rest.

Dat is vervelend, maar weinig aan te doen. En mensen met stoornissen zouden zich ook niks moeten aantrekken van wat andere mensen er van denken. Wat we kunnen doen is het geduldig en duidelijk uitleggen aan mensen in onze omgeving, en als het fijne mensen zijn zullen ze het echt wel snappen. Zoals iemand anders zei : "mensen kunnen het opzoeken en zich 'inlezen'. En zo niet, dan blijven ze maar eigenwijs en tegen de zere schenen aanschoppen van mensen met een stoornis. Want begrijpen zullen ze het toch nooit, omdat ze het niet willen begrijpen en het empatisch vermogen ontberen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:29:09 #239
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47241425
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoiets moet hebben
Nee, daarvoor heb ik wer te weinig gewerkt - of beter gezegd: te kort aaneengesloten gewerkt.
Veel baantjes gehad in 1999-2001, maar allemaal van dramatisch korte duur.
Ik val dus net buiten de boot.
De sociale dienst wil me ook in de Wajong hebben en ik blijf ook geloven dat ik er recht op heb - dat heeft een deskundige me laten weten - en ben op dit moment aan het uitzoeken wat mijn kansen zijn (m.b.v. rechtshulp)

In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 20:34:51 #240
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47241651
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, zo'n vriend had ik dus in mijn nabije omgeving: die geloofde niet in borderline, dat zouden we onszelf aandoen (......)
Oftewel, overbodig om te zeggen dat dit dus nu geen vriend meer van me is. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 maart 2007 @ 19:23:38 #241
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_47274895
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:29 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

Ik val dus net buiten de boot.
Story of your life.

Groetjes,

Krea.
pi_47275206
quote:
In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
Die volg ik even niet. Het al dan niet krijgen van een Wajong-uitkering heeft er toch niets mee te maken of jij in de toekomst parttime werk kunt gaan doen? Als je dat wil doen, moet je het doen. Als je dat niet denkt te kunnen, ga je in behandeling totdat je het wel kunt. Dat staat allemaal los van waar je je inkomen vandaan haalt, lijkt mij.
pi_47277275
quote:

[..]

Waarom kun je pas parttime werk gaan doen als je een wajong krijgt
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:28:46 #244
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_47279623
- edit -

[ Bericht 88% gewijzigd door Frau.Pfeffertopf op 15-03-2007 23:30:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')