een vriendin van mij heeft borderliner, ze heeft eerst heeeel veel gesprekken gehad enzo en odnerzoeken erover, tips en advies gekregen , zoals begin maar niet aan die opleiding die je wilde gaan doen enz enz enz en uiteindelijk heeft ze nu ook die uitkering, is denk ik een maandje of 3 overheen gegaan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:53 schreef duymelijntje het volgende:
Das nou het lastige.. iedereen heeft op andere gebieden last van zijn borderline.. Kon ik maar gewoon op mijn werk functioneren, dat zou het een stuk makkelijker maken.
Toch even als extra.. wil totaal geen uitkering trekken omdat ik te lui ben of niet wil werken, wil dolgraag, maar kan niet van mezelf opaan en hou het soms een dag.. soms een maand vol.. heb ik nu ik nog bijna geen therapie heb gehad geen grip op.. waardoor ik dus financieel niet voor mezelf kan zorgen..
quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
gewoon hetzlefde als WIA, maar dan voor een bepaalde (jonge) leeftijd arbeidsongeschgikt geraaktquote:Op donderdag 9 februari 2006 03:07 schreef purplerose het volgende:
Ik ben borderliner en heb wao uitkering nog op het moment en 100% afgekeurd geweest wegens psychische klachten dus ook voor de wajong zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien op internet zoeken naar waar je aan moet voldoen om wajong-uitkering te krijgen?
hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.quote:Voor iemand die zelf borderline heeft ziet de wereld er anders uit. Zij voelen zich soms erg eenzaam en leeg en soms raken zij overspoeld door heftige emoties. Periodes van depressie komen voor. Het is voor hen moeilijk om relaties aan te gaan of te behouden, dit geldt voor zowel vriendschaps- als liefdesrelaties. De persoon is vaak ook erg onzeker over zichzelf of over wat de omgeving van hem of haar vind en heeft weinig zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde.
wow, je zegt wat zinnigs!quote:Op donderdag 9 februari 2006 04:59 schreef Neutrino het volgende:
[..]
hmm... niets dat medicatie en begeleiding kan verhelpen.
Daarnaast meditatie..
Borderline persoonlijkheidsstoornis is te diagnoseren met DSM-IV. Er zullen echter andere factoren meespelen, o.a. de mogelijkheid tot behandeling, en in hoeverre je echt arbeidsongeschikt wordt er door. Het feit dat iets middels de DSM-IV gediagnoseerd wordt is niet genoeg, daar verreweg de meeste stoornissen die in de DSM-IV zijn opgenomen weinig belemmering vormen voor het vinden en houden van een betaalde baan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij moet je ergens wel recht op een uitkering kunnen klaimen mits je in bezit bent van een DSM IV klassificatie.
Wat voor soort ps gaat het hier om?quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:33 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb een persoonlijkheidsstoornis en ben daardoor 100% afgekeurd voor werk. daarom zit ik in de wajong.. heb ik trouwens pas op mijn 28e gekregen.. de verzekeringsarts deed er eigenlijk niet moeilijk over... ik kwam naar haar toe en vertelde over mijn depressieve klachten en zij kwam ermee dat er meer was en toen moest ik dus zeggen over mijn ps... ik had het liever niet gedaan omdat ik het nogal vage klachten vind... het afgelopen half jaar heb ik een studie gedaan in het kader van reintegratie, maar door mijn klachten is dit niet gelukt.. was in ieder geval blij dat ze mij de kans wilden geven er zelf uit te komen.. met een ps kun je dus een wajong in als je klachten serieus het werk beinvloeden..
schizo-typische persoonlijkheidsstoornis..quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor soort ps gaat het hier om?
Holy crap, het topic is bijna leeg. O_Oquote:Op donderdag 9 februari 2006 08:44 schreef Alicey het volgende:
Een hele hoop off-topic, bagger, gezeik en getroll verwijderd. Ik word er een beetje moedeloos van dat sommige jongetjes steeds een borderline-topic moeten aangrijpen om hun frustraties bloot te leggen. Ga ergens anders kutten.
Ik ken jou toch gekkie :-)quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:46 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
schizo-typische persoonlijkheidsstoornis..
Dat kan erg lastig worden om in een baan te functioneren inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:46 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
schizo-typische persoonlijkheidsstoornis..
Het werd dus eigenlijk min of meer bij "toeval" gevonden?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:01 schreef EdwinHeijmen het volgende:
op een bepaald moment had ik door dat het niet ging.. ik dacht vanwege depressiviteit... en heb me ziek gemeld... twee jaar ziektewet en door naar wajong... gelukkig ging het snel.. ik ben niet echt stressbestendig en het verliep redelijk zonder stress..
Zou je in de toekomst misschien weer kunnen werken denk je, of denk je dat je levenslang arbeidsongeschikt blijft?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:06 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb contact opgenomen met een psychiater de eerste week van mijn ziektewet... na een aantal sessies kwam zij met de diagnose.. ik schrok er nogal van en heb er ook een tijd over gedaan het als een echt iets te zien... toen kon ik er pas echt aan gaan werken.. maar nu gaat het goed... zolang ik mijn leven indeel op mijn manier eigenlijk...
Wat zijn verder de gevolgen van die terugwerkende kracht? Houdt het ook in dat er eerdere uitkeringen verrekend worden, of is dat niet het geval?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef Conflict het volgende:
Ik heb ook een WAJONG uitkering. Ik heb ADHD.
Een WAJONG uitkering krijg je alleen als je voor je 18e arbeidsgehandicapt bent, anders krijg je WAO. Ik heb het op mijn 27e aangevraagd en ik werd met 10 jaar terugwerkende kracht afgekeurd.
Dat zal een pittige bankrekening zijn geweestquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef Conflict het volgende:
Een WAJONG uitkering krijg je alleen als je voor je 18e arbeidsgehandicapt bent, anders krijg je WAO. Ik heb het op mijn 27e aangevraagd en ik werd met 10 jaar terugwerkende kracht, voor 80-100% afgekeurd.
Ja, mijn bijstandsuitkering werd verrekend, dit alleen tot een jaar terug, verder gaan ze niet of je moet er een beroepszaak van maken. Dat heb ik ook gedaan maar dat heb ik helaas verloren.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat zijn verder de gevolgen van die terugwerkende kracht? Houdt het ook in dat er eerdere uitkeringen verrekend worden, of is dat niet het geval?
Ik had gewoon gewerkt in die tijd eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:23 schreef Electrified het volgende:
[..]
Dat zal een pittige bankrekening zijn geweest![]()
Ik denk het ook wel. Wanneer je duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, en wat voor soort "valse" gedachten en associaties je maakt, het voor anderen wel moet lukken om het te zien, en het aan jou terug te koppelen.. Hoewel sommige mensen daar ook blind voor zijn..quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:23 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ja het is moeilijk als je hoofd soms een spelletje met je speelt, maar ik heb nu vaak wel door hoe laat het is... soms heb ik feedback nodig om niet in mijn eigen straatje te blijven... ik denk dat het mogelijk moet zijn om in een werksituatie die feedback te krijgen..
Jammer dat dat verloren is.. Aan de andere kant zul je waarschijnlijk alsnog aardig wat hebben ontvangen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:23 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, mijn bijstandsuitkering werd verrekend, dit alleen tot een jaar terug, verder gaan ze niet of je moet er een beroepszaak van maken. Dat heb ik ook gedaan maar dat heb ik helaas verloren.
Ja, ik heb er wel wat gekregen maar ik moest wel eerst een hele tijd van een bijstandsuitkering van nog geen 600 euro leven, vanwege kortingen. Die kortingen heb je niet bij een WAJONG uitkering dus dat verschil krreeg ik ook terug.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jammer dat dat verloren is.. Aan de andere kant zul je waarschijnlijk alsnog aardig wat hebben ontvangen.
Netto schiet je er misschien weinig mee op, maar in een keer zo'n bedrag opent toch wel bepaalde mogelijkheden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:27 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, ik heb er wel wat gekregen maar ik moest wel eerst een hele tijd van een bijstandsuitkering van nog geen 600 euro leven, vanwege kortingen. Die kortingen heb je niet bij een WAJONG uitkering dus dat verschil krreeg ik ook terug.
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre persoonlijkheidsstoornissen aangeboren zijn, en in hoeverre het te maken heeft met opgroeien/opvoeding.. Het zou ook best kunnen dat beiden bestaan..quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:31 schreef Conflict het volgende:
Is Borderline een aangeboren stoornis?
Ik ben gewoon door de sociale dienst naar het UWV gestuurd met de medeling dat ik een WAJONG uitkering aan moest gaan vragen. Dat heb ik gedaan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:31 schreef Troel het volgende:
Conflict, mag ik je vragen hoe je dat aangepakt hebt?
De WAJONG is er voor mensen die voor hun 18e al arbeidsongeschikt waren. ADHD is een aangeboren afwijking.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre persoonlijkheidsstoornissen aangeboren zijn, en in hoeverre het te maken heeft met opgroeien/opvoeding.. Het zou ook best kunnen dat beiden bestaan..
Hmmm, ik zal dat eens doorlezen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:44 schreef Conflict het volgende:
[..]
De WAJONG is er voor mensen die voor hun 18e al arbeidsongeschikt waren. ADHD is een aangeboren afwijking.
Je zal nooit een WAJONG uitkering krijgen als je na je 18e pas klachten had.
WAJONG brochure
Wanneer een persoonlijkheidsstoornis ontstaat, denk ik echter dat dit in de regel toch voor je 18e al gebeurt.. Bij degenen die ik ken met een persoonlijkheidsstoornis waren de problemen eigenlijk altijd al daarvoor aanwezig, al zijn ze vaak pas later behandeld/gediagnoseerd. Zelf heb ik "misschien" een persoonlijkheidsstoornis (Ik vertoon er veel kenmerken van). Die kenmerken waren er ook al voor mijn 18e...quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:44 schreef Conflict het volgende:
[..]
De WAJONG is er voor mensen die voor hun 18e al arbeidsongeschikt waren. ADHD is een aangeboren afwijking.
Je zal nooit een WAJONG uitkering krijgen als je na je 18e pas klachten had.
WAJONG brochure
PDD is geen persoonlijkheidsstoornis overigens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmmm, ik zal dat eens doorlezen.
Ik merk steeds vaker dat ik met mijn PDD problemen tegenkom op stage en op school en dergelijke, en het heeft me ook mijn baan gekost.
nopes, maar wel een aangeboren afwijking waar je erg veel last van kan hebben en die je belemmert in je dagelijks doen en laten. Het valt net als ADHD onder de psychische stoornissen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
PDD is geen persoonlijkheidsstoornis overigens.
Het begin van ee ps ligt in de regel in de adolecentie, of nog eerderquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer een persoonlijkheidsstoornis ontstaat, denk ik echter dat dit in de regel toch voor je 18e al gebeurt.. Bij degenen die ik ken met een persoonlijkheidsstoornis waren de problemen eigenlijk altijd al daarvoor aanwezig, al zijn ze vaak pas later behandeld/gediagnoseerd. Zelf heb ik "misschien" een persoonlijkheidsstoornis (Ik vertoon er veel kenmerken van). Die kenmerken waren er ook al voor mijn 18e...
De vraag is denk ik vooral of het gebruikelijk is dat een ps pas ontstaat na je 18e..
Dat is de indruk die ik ook heb, inderdaad..quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:02 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Het begin van ee ps ligt in de regel in de adolecentie, of nog eerder
Dat lijkt me nog lastig. Jij hebt in de tussentijd gewerkt, was het daarmee niet lastig om aan te tonen dat je arbeidsongeschikt was, al op je 17e?quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:05 schreef Conflict het volgende:
Ik had het verkeerd gezegd, je moet voor je 17e arbeidsongeschikt zijn en een jaar later gaat dan je WAJONG in![]()
Nou, ik had zo ontzettend veel baantjes gehad dat het gewoon beschamend was. Ik bleef gewoon steeds mislukken op het werk en dan nam ik weer een nieuwe baan. Na een jaar of 8 werd het me teveel en toen kreeg ik dus die uitkering.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt me nog lastig. Jij hebt in de tussentijd gewerkt, was het daarmee niet lastig om aan te tonen dat je arbeidsongeschikt was, al op je 17e?
Hmm ik kan me hier wel iets bij voorstellen.. Wanneer je iedere week een andere baan hebt (bij wijze van), dan heeft dat er inderdaad wel alles van weg dat je niet geschikt bent om te werken..quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:10 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nou, ik had zo ontzettend veel baantjes gehad dat het gewoon beschamend was. Ik bleef gewoon steeds mislukken op het werk en dan nam ik weer een nieuwe baan. Na een jaar of 8 werd het me teveel en toen kreeg ik dus die uitkering.
Het is een beetje een complex verhaal om zo uit te leggen.
Hmm dit klinkt me verdomd bekent in de oren. Ik heb ook allerlei baantjes gehad die ik om allerlei vage redenen niet vol hield of mislukten. Daarom heb ik een uitkering van Sociale Zaken gekregen, die mij ook inderdaad naar het UWV stuurden voor een Wajong uitkering. Die hebben ze me alleen niet gegeven omdat ik "te laat" zou zijn (ik was toen een jaar of 19/20, en er moest iets voor je 17e gebeurt zijn geloof ik).quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:26 schreef EdwinHeijmen het volgende:
bij mij was het dus hetzelfde de hoeveelheid baantjes en de redenen waarom ze mislukten leidden ertoe dat ik met terugwerkende kracht een wajong kreeg..
Als je een goede reden hebt kan je die dus ook later aanvragen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:11 schreef Electrified het volgende:
[..]
Hmm dit klinkt me verdomd bekent in de oren. Ik heb ook allerlei baantjes gehad die ik om allerlei vage redenen niet vol hield of mislukten. Daarom heb ik een uitkering van Sociale Zaken gekregen, die mij ook inderdaad naar het UWV stuurden voor een Wajong uitkering. Die hebben ze me alleen niet gegeven omdat ik "te laat" zou zijn (ik was toen een jaar of 19/20, en er moest iets voor je 17e gebeurt zijn geloof ik).
Ik doe nu wat vrijwilligerswerk bij een instantie die andere uitkeringsgerechtigden helpt met bepaalde zaken, maar daar loop ik ook steeds tegen dingen op, hoewel ik het daar wel redelijk vol kan houden.
Maar wat is precies een goede reden? Bij mij liepen ze moeilijk te doen omdat ik op m'n 17e nog een MBO opleiding volgde (die ik overigens wel heb afgebroken voordat ik 18 werd). Het probleem is alleen dat ik toen nog nooit van WAJONG gehoort had en niet over een uitkering nadacht. Ik zag geen andere mogelijkheid dan gewoon met alles door te gaan. (waardoor ik uiteindelijk in een soort van burn-out terecht ben gekomen doordat het teveel van me vroeg).quote:Op donderdag 9 februari 2006 12:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je een goede reden hebt kan je die dus ook later aanvragen.
Ik was 27 toen ik WAJONG kreeg.
Het probleem is dat het bij een normale werkgever niet doenlijk is om "op momenten" last te hebben van een stoornis.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Het verbaast met wel dat mensen met borderline 100% worden afgekeurd soms. Ik geloof heel erg dat het vervelend is om te hebben maar zoals ik het hier lees zit het dus in momenten, op andere momenten functioneren ze weer heer normaal. Dus ik zou dan zeggen dat je best voor een deel kan werken.
Als jij kunt aantonen dat jouw ziektebeeld voor je 18de is ontstaan (medische dossiers ed) heb je recht op een wajong. Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Want het aanvragen kan tm je 27ste volgens mij.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:02 schreef Electrified het volgende:
[..]
Maar wat is precies een goede reden? Bij mij liepen ze moeilijk te doen omdat ik op m'n 17e nog een MBO opleiding volgde (die ik overigens wel heb afgebroken voordat ik 18 werd). Het probleem is alleen dat ik toen nog nooit van WAJONG gehoort had en niet over een uitkering nadacht. Ik zag geen andere mogelijkheid dan gewoon met alles door te gaan. (waardoor ik uiteindelijk in een soort van burn-out terecht ben gekomen doordat het teveel van me vroeg).
Ik ben 24. Medische dossiers van voor die tijd heb ik helaas niet omdat ik me er toen nog niet van bewust was dat er iets met me aan de hand was. De bal is pas aan het rollen gegaan op het moment dat Sociale Zaken me heeft doorverwezen naar het UWV. De keuringsarts heeft me toen verteld dat ik in principe recht had op WAJONG, maar dat ik hem dus te laat heb aangevraagt. Daarna ben ik op last van Sociale Zaken door een arbeidsmedisch adviesbureau getest, om te kijken welke belemmeringen er zijn. Daar is toen een rapport opgemaakt waar in staat dat er wel degelijk belemmeringen zijn. Alleen lijkt Sociale Zaken dat rapport niet te erkennen omdat het (voor hen) nadelig heeft uitgepakt, wat weer veel stress en agressie met zich meebrengt en dat de situatie er niet makkelijker op maakt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als jij kunt aantonen dat jouw ziektebeeld voor je 18de is ontstaan (medische dossiers ed) heb je recht op een wajong. Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Want het aanvragen kan tm je 27ste volgens mij.
Das nou juist het probleem, de momenten dat je niet kan functioneren vlucht je of zelf of wordt je ontslagen. Dat kan na een dag zijn of na 3 maanden. Ik kan dus nergens vanuit gaan.. ga maar eens op jezelf wonen/studeren/sporten enz op het moment dat je niet weet of je volgende week nog een regelmatig inkomen hebt.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Het verbaast met wel dat mensen met borderline 100% worden afgekeurd soms. Ik geloof heel erg dat het vervelend is om te hebben maar zoals ik het hier lees zit het dus in momenten, op andere momenten functioneren ze weer heer normaal. Dus ik zou dan zeggen dat je best voor een deel kan werken.
Heb jij nu hulp alsin een psycholoog oid? Als je die achter je hebt staan kom je al een heel eindquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef Electrified het volgende:
[..]
Ik ben 24. Medische dossiers van voor die tijd heb ik helaas niet omdat ik me er toen nog niet van bewust was dat er iets met me aan de hand was. De bal is pas aan het rollen gegaan op het moment dat Sociale Zaken me heeft doorverwezen naar het UWV. De keuringsarts heeft me toen verteld dat ik in principe recht had op WAJONG, maar dat ik hem dus te laat heb aangevraagt. Daarna ben ik op last van Sociale Zaken door een arbeidsmedisch adviesbureau getest, om te kijken welke belemmeringen er zijn. Daar is toen een rapport opgemaakt waar in staat dat er wel degelijk belemmeringen zijn. Alleen lijkt Sociale Zaken dat rapport niet te erkennen omdat het (voor hen) nadelig heeft uitgepakt, wat weer veel stress en agressie met zich meebrengt en dat de situatie er niet makkelijker op maakt.
Nee m'n huisarts heeft me weleens doorverwezen, maar daar kwam ik ook niet verder mee. Die psychotherapeut en ik lagen niet bepaald op 1 lijn. Echt een starre, zwartwit-denkende kerel was dat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Heb jij nu hulp alsin een psycholoog oid? Als je die achter je hebt staan kom je al een heel eind.
Een wajong is trouwens niet veel qua geld.
Ik heb zelf ook een wajong en heb wel het geluk dat ik zwart op wit heb staan dat ik nooit meer gekeurd hoef te worden.
Een te hoge opleiding? Zo een vreemd argument heb ik nog nooit gehoord. Ik heb zelfs een HBO gehad van het UWV nav mijn wajong.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb mezelf een aantal jaren geleden laten keuren voor de Wajong. Ik had er voor die tijd nog nooit van gehoord.
Maar ik kwam er niet voor in aanmerking omdat ik een te hoge opleiding had, en omdat ik geen psychische klachten ondervind van mijn handicap. Vooral dit laatste vond ik nogal een dubieus argumentWant ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak
![]()
En verder kan ik TS geen tips geven, het is aan de keuringsarts om te bepalen wat en hoe.
weet ik veel, er zouden genoeg banen voor me zijn ondanks mijn handicap. Waarmee ik dus meer zou gaan verdienen dan die Wajong-uitkering omvat. Ik ben ook uitstekend in staat om fulltime te werken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef Moonah het volgende:
Ik ben WO-opgeleid. Dus idd, hoezo te hoog opgeleid? Vaag argument.
Dat bedoel ik. Al die nare regeltjes die geen rekening houden met jou als persoon.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:20 schreef Thisbe het volgende:
[..]
weet ik veel, er zouden genoeg banen voor me zijn ondanks mijn handicap. Waarmee ik dus meer zou gaan verdienen dan die Wajong-uitkering omvat. Ik ben ook uitstekend in staat om fulltime te werken.
Ik vind de term "psychische wrakken" niet erg ehm.... sympathiek overkomen... Al kan ik me je frustratie goed voorstellen.quote:Ik had in ieder geval lichtelijk het gevoel dat psychische wrakken voorgetrokken worden![]()
Nou ik ben niet gefrusteerd, ik had er van te voren al op gerekend dat ik er niet voor in aanmerking zou komen. Een familielid van me was ervan overtuigd dat ik wel in aanmerking zou komen voor een uitkering.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:29 schreef Moonah het volgende:
Ik vind de term "psychische wrakken" niet erg ehm.... sympathiek overkomen... Al kan ik me je frustratie goed voorstellen.
Je zou het op een iets andere manier kunnen zeggen.. Maar nadelen er van ondervinden op zichzelf doet het denk ik niet. Het gaat denk ik om ernstige nadelen. In jouw geval is waarschijnlijk de redenatie dat je met wat meer inspanning en moeite een baan kan aanhouden.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef Thisbe het volgende:
Want ik ondervind wel degelijk nadelen ervan, alleen ben ik nu eenmaal geen psychisch wrak![]()
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:14 schreef duymelijntje het volgende:
Ik ben echt niet in staat om te werken, het lukt al jaren niet, probeer het steeds, maar mijn problemen zitten veel te veel in de weg.
In de toekomst zal het vast wel goedkomen, maar nu heb ik eerst een lange tijd structureel therapie nodig en kan ik kijken of ik kan leren met mezelf omgaan en daarnaast te gaan werken.
Ik weet dat als ik 5 dagen in therapie ga dat ik recht heb op een bijstandsuitkering omdat ik dan geen tijd heb om te werken, maar weet iemand of een persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen. Dan wordt het 'opnieuw' je leven opbouwen toch iets makkelijker. Er staat veel meer druk achter bij een bijstandsuitkering.
Lijkt mij niets mis met die bewoording.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:
en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Niet alleen bij borderline maar bij zo ongeveer alle psychische stoornissen waarbij je het contact met de realiteit niet helemaal verloren bent - voor wie werkelijk gelooft dat hij Napoleon is is parttime werken wellicht wel te hoog gegrepen
Tja.... je bent voor hen dan idd niet 'de ideale werknemer'...quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:51 schreef EdwinHeijmen het volgende:
nu nog hopen dat ik ook een bedrijf vind dat de gok aandurft...
Sorry, wil niet lullig zijn, maar denk je echt dat ik zomaar dit alles aan het regelen ben. Ik doe dit echt niet voor mijn lol. Tuurlijk heb ik het parttime geprobeerd. Ik probeer het al sinds mijn 17e en nog steeds houd ik niks vol. Duizenden baantjes gehad. Als ik parttime had kunnen werken (wat ik ook vaak genoeg heb geprobeerd) had ik dat allang gedaan. Jezelf een 'wajong' plaatje op laten plakken en schulden hebben omdat je tijden niet kan werken is echt geen pretje.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik ben geen arts, maar ik ben ervan overtuigd dat parttime werken en dus enige 'normale' structuur hebben, 'normale' contacten, normale verantwoordelijkheden en daarbij ook het gevoel dat je niet helemaal aan de zijlijn staat, absoluut te prefereren is boven helemaal met werken kappen en fulltime "de patient uit gaan hangen" als ik het zo mag verwoorden van de moderators.
Niet alleen bij borderline maar bij zo ongeveer alle psychische stoornissen waarbij je het contact met de realiteit niet helemaal verloren bent - voor wie werkelijk gelooft dat hij Napoleon is is parttime werken wellicht wel te hoog gegrepen
Je zegt dat werken totaal niet lukt, maar heb je het ook weleens parttime geprobeerd? Een rustig, niet al te stressvol baantje dat niet al te veel van je eist en met prettige collega's?
Ten eerste, heb al vaak therapie gehad, maar omdat ze nooit de moeite hebben genomen een goede diagnose te stellen kwam ik vaak in groepen terecht waar ik niet inpaste en ten tweede, ik snap wat je wil zeggen. Kan ik goed begrijpen, maar mijn probleem is juist dat ik mezelf even moet blokkeren. Ik ben namelijk iemand die juist overal vol goede moed aan begint en mezelf al jaren volhou: Kom op meis, zo moeilijk is het niet, gewoon je best doen, je komt er wel. Maar juist omdat ik steeds mijn eigen problemen heb onderschat (met daarbij de hulpverleners) heb ik nooit echt de tijd genomen en kunnen nemen voor volledig herstel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:44 schreef thaleia het volgende:
Er gaan alarmbellen bij mij af als ik bovenstaand verhaaltje lees, heb al veel mensen precies hetzelfde horen zeggen wat jij hierboven zegt en mijn idee is dat mensen zichzelf volledig kunnen blokkeren door zichzelf voortdurend te vertellen dat ze het echt echt niet aankunnen allemaal en dat ze hier echt niet zelf voor gekozen hebben hoor, en dat ze het heus graag anders zouden zien, maar ze kunnen het nou eenmaal echt echt echt niet. Daar kan voor een heel groot deel 'aanpraten' in zitten, ik ken jou niet maar bij veel mensen in mijn omgeving is dat naar mijn idee wel het geval.
Hiermee zeg ik echter niet dat je je aanstelt of dat zij zich aanstellen, want een gezond mens zou zichzelf nooit aanpraten dat hij niks kan, dus alleen al het feit dat iemand zichzelf aanpraat dat er vanalles mis is wijst er al op dat er inderdaad iets mis isEn daarvoor is idd wellicht therapie nodig, om die cirkel te doorbreken. Neem dan wel goeie, want ik zie veel teveel mensen die door slechte therapie alsmaar verder in de patientrol komen te zitten en dan wordt het echt een gebed zonder eind en dat wil je ongetwijfeld niet als ik eea zo lees
Zowel je spelling als je borderliner zullen geen enkel bezwaar zijn in de schoonmaaksector, dit zullen ze je dan ook vertellen bij je reintegratietraject.quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:00 schreef duymelijntje het volgende:
Dat is wel zo.. maar de keuringsarts weet niet wat ze met me aanmoet.. heeft zelf nog nooit een geval als mij gehad.. dus stuurd ze me naar de psychiater.. vroeg me alleen af of borderline door het uwv in erge mate soms wel als 'handicap' wordt bestempeld..
Maar dank jullie alvast
je wordt niet altijd meteen 100 % afgekeurd lees ik uit de verhalen. In de folder over de Wajong staat zelfs dat vrijwilligerswerk gewoon mag. (Of lees ik het compleet verkeerd)quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:52 schreef releaze het volgende:
het is alleen wel jammer wanneer je een wajong uitkering hebt je wel verplicht bent het patientje uit te hangen. studeren zit er niet in, vrijwilligerswerk zit er niet in, want je bent volledig afgekeurd. als je wel zou kunnen studeren en vrijwilligerswerk kan doen, dan ben je toch niet voor 100% afgekeurd?
ik zie dit bij mn eigen vriend, een autistische (asperger) jongen. Er zit verschrikkelijk veel potentie in die gast, maar op zn eigen plaats en tijd. En voor "eigen plaats en tijd" is gewoon geen ruimte in deze maatschappij. Het kost teveel moeite, het kost teveel geld. Hem z'n plekkie leren vinden, het plekkie dat hoogstwaarschijnlijk eens in de zoveel tijd toch zal veranderen, gaat waarschijnlijk meer kosten dan z'n wajong nu, maar ondertussen mag ie z'n talenten niet benutten. Vrijwilligerswerk is stiekem, want wee als ze dr achter komen, dan ben je zwaar de lul.
Dus nu zit ie thuis de godganse dag achter z'n pc, en regelmatig hobbieert ie. Maar zoals duymelijntje hierboven ook zei, is hij ook meer van het type, eigen huis met groentetuin erom heen en het geluk wordt in de schoot geworpen. Maar nee, we zijn met zn allen afhankelijk.
Sorry hoor.. maar dan doe ik liever vrijwilligerswerk dat voor mij een uitdaging is en waar ik andere mensen een handje mee help en een reintegratie project met opleiding dan de rest van mijn leven schoonmaken. Klinkt misschien wat decadent, maar ben het zat om de rest van mijn leven alleen nog maar baantjes te doen om 'de samenleving' maar tevreden te houden. Tijdelijk schoonmaken vind ik echt geen probleem, maar niet voor de rest van mijn leven. En als ik in staat was om een schoonmaakbaantje vol te houden had ik uberhaupt geen wajong aangevraagd en had ik gewoon voor mezelf kunnen zorgen. Zucht.. je mag het topic ook wel gewoon lezen hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zowel je spelling als je borderliner zullen geen enkel bezwaar zijn in de schoonmaaksector, dit zullen ze je dan ook vertellen bij je reintegratietraject.
En als jij nou een flink kapitaal had was het inderdaad aan jou om die keuze te maken. Op het moment dat je een instantie om geld gaat vragen is die keuze aan hen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:56 schreef duymelijntje het volgende:
Sorry hoor.. maar dan doe ik liever vrijwilligerswerk dat voor mij een uitdaging is en waar ik andere mensen een handje mee help en een reintegratie project met opleiding dan de rest van mijn leven schoonmaken.
Het is idd zo dat vrijwilligerswerk mag. Zelf als je 80 tot 100 % (volledig dus) wordt afgekeurd, krijg je een indicatie van wat je zou kunnen/mogen doen per week. Je mag ook bij verdienen 20 % van je inkomen per maand. Mij is juist nadrukkelijk verteld dat ondanks ik ben afgekeurd het niet betekent dat ik niets kan. Ik heb dan ook een erg fijn contact persoon bij het UWV.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:56 schreef Troel het volgende:
[..]
je wordt niet altijd meteen 100 % afgekeurd lees ik uit de verhalen. In de folder over de Wajong staat zelfs dat vrijwilligerswerk gewoon mag. (Of lees ik het compleet verkeerd)
Je bent dus gewoon te beroerd om te werken toch?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:56 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Sorry hoor.. maar dan doe ik liever vrijwilligerswerk dat voor mij een uitdaging is en waar ik andere mensen een handje mee help en een reintegratie project met opleiding dan de rest van mijn leven schoonmaken. Klinkt misschien wat decadent, maar ben het zat om de rest van mijn leven alleen nog maar baantjes te doen om 'de samenleving' maar tevreden te houden. Tijdelijk schoonmaken vind ik echt geen probleem, maar niet voor de rest van mijn leven. En als ik in staat was om een schoonmaakbaantje vol te houden had ik uberhaupt geen wajong aangevraagd en had ik gewoon voor mezelf kunnen zorgen.
Maar is het niet zo dat je daarvoor speciale werkplaatsen zijn zoals je die ook voor verstandelijk of lichamelijk gehandicapten hebt? Of is er voor deze mensen niets geregeld?quote:Op donderdag 9 februari 2006 13:23 schreef duymelijntje het volgende:
[..]
Das nou juist het probleem, de momenten dat je niet kan functioneren vlucht je of zelf of wordt je ontslagen. Dat kan na een dag zijn of na 3 maanden. Ik kan dus nergens vanuit gaan.. ga maar eens op jezelf wonen/studeren/sporten enz op het moment dat je niet weet of je volgende week nog een regelmatig inkomen hebt.
Ik zit echt vast, want op deze manier zal ik nooit in staat zijn volledig voor mezelf te zorgen en mijn ouders hebben echt geen geld (meer) om dingen voor te schieten.. beuh.. het is gewoon lastig allemaal.
Proberen ze niet sowieso zoveel mogelijk mensen te weren?quote:Op maandag 13 februari 2006 20:46 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik meen dat mensen met een psychische stoornis nog maar zelden een uitkering krijgen. het ligt er natuurlijk aan wat je hebt en wat voor invloed het op heeft, maar ze proberen zo veel mogelijk mensen met een pure psychische problemen te weren
zo hebben ze het tenminste mij uitgelegd
Het ligt er denk ik vooral aan inderdaad.. Bij vakantiebaantjes bij de sociale werkplaats blijkt er toch wel aardig wat mogelijk te zijn, en worden incidenten opgevangen.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:49 schreef Hanneke1983 het volgende:
klopt alicey. en er zijn ook schrijnende gevallen bekend van mensen die echt niet kunnen werken door lichamelijke handicap en toch goedgekeurd worden, en dat is ook erg triest. maar mensen met een psychische stoornis worden nog strenger beoordeeld, omdat je vaak met een psychische stoornis nog wel veel mogelijkheden hebt (en dan nogmaals ligt het eraan wat je precies hebt)
maar je zult geen 100% van je uitkering krijgen als je studie doet neem ik aan. studeer je volledig??? dan zul je maar een kleine percentage krijgen van je uitkering, en zo hoort hetquote:Op zondag 12 februari 2006 18:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb op mijn 17e een Wajong op advies aangevraagd, het ging allemaal heel snel bij mij, en werd ook 100 % afgekeurd. Nu studeer ik weer, gewoon naast mijn Wajong![]()
lijkt me niet. als je bijv. ernstige reuma hebt, kun je echt geen dingen gaan vouwenquote:Op maandag 13 februari 2006 20:53 schreef thaleia het volgende:
Ik dacht dat het tegenwoordig juist bijna alleen mensen met psychische klachten nog lukt om voor 100% afgekeurd te worden. Bij lichamelijke klachten verzinnen ze altijd nog wel dat je nog wel enveloppen kunt vouwen of dopjes op tubes schroeven. Maar voor iemand die psychisch niet tegen welk soort werk dan ook kan valt niks te verzinnen, behalve therapie en over een jaartje nog eens proberen.
Overigens bekruipt mij bij het lezen van dit topic dezelfde indruk als Loedertje.
O jawel, na 2 maanden geen uitkering en flinke honger zal iemand lichamelijk in staat zijn om werkzaamheden van welke aard dan ook uit te voeren.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:53 schreef thaleia het volgende:
Maar voor iemand die psychisch niet tegen welk soort werk dan ook kan valt niks te verzinnen,
Vreemd is dat he terwijl er alleen maar tips&tricks aan elkaar verteld worden over wat voor ziekte je kunt verzinnen om je *chronische luiheid en gemakzucht* te verbergenquote:Overigens bekruipt mij bij het lezen van dit topic dezelfde indruk als Loedertje.
Per 1-1-2006 heet dat WIA.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef Conflict het volgende:
Een WAJONG uitkering krijg je alleen als je voor je 18e arbeidsgehandicapt bent, anders krijg je WAO. Ik heb het op mijn 27e aangevraagd en ik werd met 10 jaar terugwerkende kracht, voor 80-100% afgekeurd.
http://www.uwv.nl/Algemeen/Bestellen/besteldetails.asp?item=tcm:4-32915quote:Als u na 31 december 2003 ziek bent geworden en naar verwachting helemaal niet meer kunt werken?
Uw werkgever betaalt de eerste twee ziektejaren (104 weken) uw loon door. In die periode werkt u samen aan uw reïntegratie. Maar is al veel eerder duidelijk dat u volledig arbeidsongeschikt bent en dat er geen kans is op herstel? Dan kunt u een vervroegde IVA-aanvraag doen. Dit kan vanaf de 26e tot de 68e ziekteweek en er is daarvoor een verklaring van uw bedrijfsarts of medisch specialist nodig. Omdat u zo’n aanvraag maar één keer kunt doen, is het verstandig als u of uw werkgever vooraf met de arts overlegt. Want die kent de voorwaarden waaraan u moet voldoen.
Wordt vervroegd een IVA-uitkering toegekend, dan mag uw werkgever die vanaf de 78e ziekteweek in mindering brengen op de verplichte loondoorbetaling. Maar hij blijft verplicht om uw loon 104 weken lang tot 100% aan te vullen.
Doet u geen vervroegde aanvraag, dan krijgt u in de 86e ziekteweek automatisch een WIA-aanvraagset toegestuurd (hebt u die set in de 90e week nog niet ontvangen, neemt u dan contact met ons op). Na uw aanvraag zult u worden opgeroepen voor een beoordeling van uw arbeidsgeschiktheid. Op grond daarvan zal worden bekeken of u voor een WIA-uitkering in aanmerking komt.
Als u na 31 december 2003 langdurig ziek bent geworden maar wel ( gedeeltelijk ) zult kunnen werken?
Dan krijgt u in de 86e ziekteweek automatisch een WIA-aanvraagset toegestuurd
(hebt u die set in de 90e week nog niet ontvangen, neemt u dan contact met ons op). Na uw aanvraag zult u worden opgeroepen voor een beoordeling van uw arbeidsgeschiktheid. Op grond daarvan zal worden bekeken of u voor een WGA-uitkering in aanmerking komt.
Luister eens het gaat hier niet eens over jou, maar meer in het algemeen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 01:37 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik vind de reacties hier soms schokkend... ik ben dus 100% wegens psychische redenen afgekeurd... wil werken maar dat lukt me niet.. bij mijn psychische redenen heb ik ook nog een incomplete dwarsleasie waardoor geen baas me aanneemt... maar ik krijg uit dit topic door sommige reacties het idee dat ik lui schijn te zijn... ik heb alles gedaan voor meer kans op een baan... een studie die niet te wijten aan mij is mislukt... sollicitaties... maar omdat ik blijkbaar psychisch problemen heb ben ik lui... dank u..
Hey, we zijn niet altijd wereldvreemdquote:
Doe niet zo achterlijkquote:
Kun je niet een arbeidsgehandicapte status aanvragen? Daarmee kom je vaak wel aan de slag aangezien het financieel voordelig kan zijn voor de werkgever. Dan hebben zij die kosten niet mocht je ziek worden. Dit wordt dan geheel vergoed door het UWV.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 01:37 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik vind de reacties hier soms schokkend... ik ben dus 100% wegens psychische redenen afgekeurd... wil werken maar dat lukt me niet.. bij mijn psychische redenen heb ik ook nog een incomplete dwarsleasie waardoor geen baas me aanneemt... maar ik krijg uit dit topic door sommige reacties het idee dat ik lui schijn te zijn... ik heb alles gedaan voor meer kans op een baan... een studie die niet te wijten aan mij is mislukt... sollicitaties... maar omdat ik blijkbaar psychisch problemen heb ben ik lui... dank u..
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:55 schreef Nijna het volgende:
Is het niet zo dat je sowieso 5 jaar na het beeïndigen van je wajong/wao/wia aangemerkt wordt als "arbeidsgehandicapt"?
Dat is mij toendertijd verteld...
Hm, dat moet je ook in het licht zien van de toon van de OP.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 01:37 schreef EdwinHeijmen het volgende:
Nee hoor 100% dus blijkbaar nietquote:Op maandag 13 februari 2006 20:54 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
maar je zult geen 100% van je uitkering krijgen als je studie doet neem ik aan. studeer je volledig??? dan zul je maar een kleine percentage krijgen van je uitkering, en zo hoort het
Waarschijnlijk wordt dat omgezet naar een WAOquote:Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef heaven7 het volgende:
Hm, oud topic.
Iig las ik hierboven ergens dat je met een Wajong niet mag studeren? Ik studeer al bijna 2 jaar, heb inmiddels al 1 diploma en de tweede volgt in juni van dit jaar. Gaat hartstikke goed.
Wel heb ik mijn vrije dag tussendoor écht nodig, maargoed, daar ben je ook 50% arbeidsongeschikt voor.
Ik vroeg me trouwens af, hou ik de rest van mijn leven Wajong? Of wordt dat uiteindelijk omgezet naar de WAO? Ik dacht zelf dat ik voor altijd een Wajonger ben.. Hoewel ik me afvraag hoe ik er ooit van rond kan komen want het is maar een paar honderd euro per maand!
In juni ben ik klaar met de studie en dan kan ik idd voor 20 uur gaan werkenquote:Op maandag 5 maart 2007 17:27 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt dat omgezet naar een WAOAls je daarvan niet kan rondkomen, moet je er nog bij werken. Aangezien je maar 50% krijgt, betekent het dus dat je 50% wel kan werken. Maar dat zou erg lastig zijn icm een studie! Misschien eens navragen
![]()
Overleg je dat met je school, dat je een vrije dag neemt ofzow?
Je kan het beste dit navragen bij het UVWquote:Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef heaven7 het volgende:
Hm, oud topic.
Iig las ik hierboven ergens dat je met een Wajong niet mag studeren? Ik studeer al bijna 2 jaar, heb inmiddels al 1 diploma en de tweede volgt in juni van dit jaar. Gaat hartstikke goed.
Wel heb ik mijn vrije dag tussendoor écht nodig, maargoed, daar ben je ook 50% arbeidsongeschikt voor.
Ik vroeg me trouwens af, hou ik de rest van mijn leven Wajong? Of wordt dat uiteindelijk omgezet naar de WAO? Ik dacht zelf dat ik voor altijd een Wajonger ben.. Hoewel ik me afvraag hoe ik er ooit van rond kan komen want het is maar een paar honderd euro per maand!
Bij mij op eetstoornistherapie zaten ook mensen met een Wajong.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:34 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je niet veel kans maakt. Het doel van de therapie is om je er mee te leren omgaan, waardoor het niet als blijvende handicap beschouwd kan worden.
Je bent een vrouw, dus je kunt ook iets doen wat gretig aftrek vindt bij mannen..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:44 schreef moelan0e het volgende:
Mag ik dat ook weten?
Ik ben negentien en ik wil graag het huis uit omdat ik weet dat het met mij en mijn borderline beter zal gaan. Echter kan ik niet meer dan twintig uur in de week werken en zo kan ik nooit een huisje betalen. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, dus ik ben erg blij dat ik deze topic vind.
Dat wordt niet omgezet naar een WAO dat blijft een WAJong. ( voor de WAO moet je hebben gewerkt ) Je zegt dat je voor 50% bent afgekeurd dan zul je voor die overige "uren" werk kunnen zoeken. De uitkering is een aanvulling op je salaris. Je salaris geen aanvulling op je WAJong.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:50 schreef heaven7 het volgende:
Hm, oud topic.
wat bedoel je?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:52 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Je bent een vrouw, dus je kunt ook iets doen wat gretig aftrek vindt bij mannen..
je weet wel, het is maar een idee..
Nou, je ziet als meid zijnde aantrekkelijk uit, hebt geen relatie, en heeft dringend veel geld nodig.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:21 schreef moelan0e het volgende:
wat bedoel je?
... maar niet zoveel zelfrespect dat ze geen uitkering wilquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:39 schreef moelan0e het volgende:
Deze meid heeft zelfrespect.
WTF is dat in godsnaam voor kloteopmerkingquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:49 schreef mgerben het volgende:
[..]
... maar niet zoveel zelfrespect dat ze geen uitkering wil![]()
Een opmerking waar een kern van waarheid in zit. Dan kun je TS wel krampachtig blijven verdedigen, maar er zijn zat mensen die er anders over denken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
WTF is dat in godsnaam voor kloteopmerking
Je hele vriendenkring krijgt een uitkering? Hoe krijg je dat voor elkaar danquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef xX-Blondy-Xx het volgende:
Ik heb reuma en zou ben nu ook bezig met de waaiong.. 1ste x mislukte omdat ik nog geen jaar werkloos was.. Vet dom eig.. Dus probeer het nu weer..
Vriendin van me heeft ook bordeline en die zit ook in de waaiong.. Alleen is die ook schizo.. Dus die heeft er 2.. Geloof dat die 2 jaar in die uitkering heeft gezeten..
Andere vriendin van me heeft het zelf heel moeilijk met haar zelf en die zit er ook in.. Dus zou eig niet een probleem hoefen zijn.. je moet het gewoon weten te brengen..
Jij ken tog gewoon een uitkering doen en dan weer zo snel moegelijk aan het werk.. Die uitkeingen zijn kwa geld het zelfde.. Gewone uitkering krijg je zoveel hulp als je wil met waaiong eig nix meer..
Zeg dan niks als je niks nuttigs te melden hebtquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:22 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Nou, je ziet als meid zijnde aantrekkelijk uit, hebt geen relatie, en heeft dringend veel geld nodig.
Dus...
Beetje zielig zitten kijken, en erbij zeggen dat je het niet meer kan volhouden, en helemaal zit te shaken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:42 schreef Xennia het volgende:
Je hele vriendenkring krijgt een uitkering? Hoe krijg je dat voor elkaar dan
dat vind ik echt niet kunnen...quote:Op donderdag 8 maart 2007 01:49 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Beetje zielig zitten kijken, en erbij zeggen dat je het niet meer kan volhouden, en helemaal zit te shaken.
Hoppa, iedere maand worden er 600 euri's extra op je giro geboekt![]()
En zo werkt het dan ook niet. Daar komen medische keuringen en uitwisseling van gegevens tussen ziekenhuis/arts en de verzekeringsarts van het UWV aan te pas. Je kunt niet een potje gaan janken en trillen en je hebt een WAJong. Daar gaan 13 weken vooraf voor het beoordelen van een persoon/dossier.quote:
Gezellige club vrienden heb je!quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:01 schreef xX-Blondy-Xx het volgende:
Ik heb reuma en zou ben nu ook bezig met de waaiong.. 1ste x mislukte omdat ik nog geen jaar werkloos was.. Vet dom eig.. Dus probeer het nu weer..
Vriendin van me heeft ook bordeline en die zit ook in de waaiong.. Alleen is die ook schizo.. Dus die heeft er 2.. Geloof dat die 2 jaar in die uitkering heeft gezeten..
Andere vriendin van me heeft het zelf heel moeilijk met haar zelf en die zit er ook in.. Dus zou eig niet een probleem hoefen zijn.. je moet het gewoon weten te brengen..
Jij ken tog gewoon een uitkering doen en dan weer zo snel moegelijk aan het werk.. Die uitkeingen zijn kwa geld het zelfde.. Gewone uitkering krijg je zoveel hulp als je wil met waaiong eig nix meer..
LOL idd.. Ken der zo velen.. Trek gekken aan ofzo..quote:
Nou eig komt het van mij af.. Me broer is zwaar dislekties en heeft een afwijking aan zijn heupen..quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:42 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je hele vriendenkring krijgt een uitkering? Hoe krijg je dat voor elkaar dan
Ben ik het toch weer met je eens.quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:32 schreef moelan0e het volgende:
Ik denk dat xX-Blondy-Xx een uitkering krijgt omdat ze te dom is om te werken.
Serieus, ik vind dat werkelijk schandalig. Een uitkering is niet iets om blij mee te zijn, ik zou niets liever willen dan mijzelf van geld te voorzien.
Viel mij ook al opquote:Op donderdag 8 maart 2007 18:49 schreef liefie_ het volgende:
best knap hoor dat die blondy in andere reacties van dr wel normaal nederlands kan maja
Is Dawg nu jou aan het volgen in je fotoboek en in je AT?quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:38 schreef moelan0e het volgende:
Nu begint het eng te worden.
De ene keuringsarts is de ander niet. Ik kan het voor je navragen hoe gemakkelijk het is omquote:Op donderdag 9 februari 2006 01:14 schreef duymelijntje het volgende:
Is er toevallig iemand hier die met borderline of andere persoonlijkheidsstoornis een wajong-uitkering heeft aangevraagd?
Ik ben echt niet in staat om te werken, het lukt al jaren niet, probeer het steeds, maar mijn problemen zitten veel te veel in de weg.
In de toekomst zal het vast wel goedkomen, maar nu heb ik eerst een lange tijd structureel therapie nodig en kan ik kijken of ik kan leren met mezelf omgaan en daarnaast te gaan werken.
Ik ben nu bezig met het aanvragen van een wajong. Intakegesprek gehad, nu wachten op de afspraak met de psychiater om eindelijk eens een goede duidelijke diagnose te krijgen.
Ik weet dat als ik 5 dagen in therapie ga dat ik recht heb op een bijstandsuitkering omdat ik dan geen tijd heb om te werken, maar weet iemand of een persoonlijkheidsstoornis ook genoeg is om voor een wajong in aanmerking te komen. Dan wordt het 'opnieuw' je leven opbouwen toch iets makkelijker. Er staat veel meer druk achter bij een bijstandsuitkering.
Alvast bedankt!!
en mensen zoals jij noemen ze in de volksmond ook wel eens bekrompenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:05 schreef Kreator het volgende:
Een Wajong-uitkering voor borderliners is gewoon een slecht excuus om niet te hoeven werken. Dat noemen ze in de volksmond ook wel werkschuw en oplichterij..
Groetjes,
Krea.
Realist.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:07 schreef liefie_ het volgende:
[..]
en mensen zoals jij noemen ze in de volksmond ook wel eens bekrompen
...dat neemt niet weg dat je er wel gewoon om kan werken, ipv het handje elke maand ophouden.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:10 schreef liefie_ het volgende:
borderline is gewoon een bestaande aandoening hoor
dat verschilt maar helemaal in hoe het zich bij je uit en hoe "erg" het met je isquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
...dat neemt niet weg dat je er wel gewoon om kan werken, ipv het handje elke maand ophouden..
Groetjes,
Krea.
Noem mij een goede reden waarom jij in r en p post behalve om mensen een beetje te jennen?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Noem mij één goede reden waarom een Mien Dobbelsteentje niet zou kunnen werken?
Groetjes,
K.
omdat je bv erg last van stemmingswisselingen kunt hebben en de ene ochtend kei blij naar je werk kunnen gaan en 2 dagen daarna je bed niet uit willen komen behalve om zelfmoord te plegenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Noem mij één goede reden waarom een Mien Dobbelsteentje niet zou kunnen werken?
Groetjes,
K.
Om dat halfzachte gepeupel eens wat tegengas te geven. Het lijkt hier soms wel een theekransje van krassers, borderliners en depritanks. Als je die teveel bij elkaar zet gaat het merendeel nog echt geloven dat ze ziek zijn ook en dat kost mij goddomme geld.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:18 schreef cora4034 het volgende:
Noem mij een goede reden waarom jij in r en p post
Ik weet wat borderline inhoudt, daar vroeg ik niet naar. En bovenstaande redenen zijn voor een heleboel borderliners geen reden om niet te werken; laat staan om werkeloos thuis te zitten met een zielig-uitkering. Of denk je soms dat je 'beter' wordt als je helemaal niets meer doet?quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:20 schreef liefie_ het volgende:
stemmingswisselingen
woedeaanvallen
"gevoelig" voor verslavingen
impulsief
zwart wit denken
psychose
daarom zei ik ook dat het scheelt in welke mate je het hebtquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet wat borderline inhoudt, daar vroeg ik niet naar. En bovenstaande redenen zijn voor een heleboel borderliners geen reden om niet te werken; laat staan om werkeloos thuis te zitten met een zielig-uitkering. Of denk je soms dat je 'beter' wordt als je helemaal niets meer doet?
Groetjes,
Krea.
Nou als jij dan eens een paar werkgevers gaat zoeken die dit soort mensen in dienst willen nemen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet wat borderline inhoudt, daar vroeg ik niet naar. En bovenstaande redenen zijn voor een heleboel borderliners geen reden om niet te werken; laat staan om werkeloos thuis te zitten met een zielig-uitkering. Of denk je soms dat je 'beter' wordt als je helemaal niets meer doet?
Groetjes,
Krea.
Dan neem je toch een vrije dag? Lijkt mij niet echt een reden om dan maar meteen het handje op te houden voor een uitkering.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:34 schreef moelan0e het volgende:
Borderline is een heel breed begrip en zijn er die kunnen werken maar er zijn er ook die niet kunnen werken. Ik zou dolgraag meer willen werken maar wanneer ik de hele dag huil kan ik mijn werk niet uitvoeren, en ik blijf alleen maar harder huilen wanneer ik besef dat ik vandaag weer niet werken kan. En dat is niet omdat ik mijn werk leuk vind maar omdat ik graag mijn eigen geld wil verdienen.
vrije dagen zijn gelimiteerd en niet bepaald vaak 10 minuten voor dat je er moet zijn op te nemenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan neem je toch een vrije dag? Lijkt mij niet echt een reden om dan maar meteen het handje op te houden voor een uitkering.
GRoetjes,
Krea.
Erg welwillend ben je niet hè.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:37 schreef liefie_ het volgende:
[..]
vrije dagen zijn gelimiteerd en niet bepaald vaak 10 minuten voor dat je er moet zijn op te nemen
goh dat is precies wat ik van jou vindquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Erg welwillend ben je niet hè.
Groetjes,
K.
Precies!quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:42 schreef moelan0e het volgende:
Maar zoek eens zo'n flexibele werkgever.
toegeven dat je moeilijk een baan kunt behouden om bovengenoemde redenen is toch juist het probleem bij jezelf neer leggenquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:47 schreef Kreator het volgende:
Het probleem niet bij jezelf neerleggen, maar altijd 'andere factoren' de schuld geven. Dat is nou een onderdeel van borderline. Ik heb daar geen last van gelukkig, want ik heb geen uitkering die ik aan de maatschappij moet verantwoorden.
Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaatquote:Op donderdag 8 maart 2007 22:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat een Wajong-Uitkering een slap excuus is voor een BL om niet te hoeven werken. Daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig, hoor.
Groetjes,
Krea.
Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet. Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:57 schreef liefie_ het volgende:
ik geloof ook niet dat de uitkering het "excuus" is maar het feit dat het gewoon echt niet gaat
dat is dus gewoon niet waarquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik geloof er geen drol van. Een van de belangrijkste kenmerken van borderline is dat hij/zij zichzelf niet als een borderliner ziet.
en post op een forum is iets anders dan werkenquote:Als je het zo mild hebt, dat je hier de hele avond geconcentreerd op een forum kan posten over je eigen borderline-futiliteiten , dan kun je toch ook wel een paar uurtjes per dag werken.
Groetjes,
Krea.
Dit trek ik van de eerste beste bron:quote:
...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.quote:en borderliners hebben ook niet altijd concentratie problemen
zonder diagnose is de boel waarschijnlijk inderdaad nogal lastig te volgen (maar zonder diagnose is het ook nogal wat lastiger wajong aan te vragen en daar ging het sowieso over) maar borderliners lopen echt niet de hele dag oeh de psych zegt dat ik borderline heb maar ik geloof er geen zak vanquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit trek ik van de eerste beste bron:
Daarnaast wordt er meer en meer op gewezen door verschillende auteurs dat borderline patiënten een gebrekkige mentalisatiefunctie bezitten. Hierdoor kunnen ze niet zien dat eigen en andermans gedrag voortstamt uit een innerlijk mentaal leven van wensen, intenties en gedachten. Dientengevolge hebben ze een gebrekkige zelf- en anderenrepresentatie
dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?quote:[..]
...nee en DAAROM kun je dus ook gewoon werken. Je begint het al te snappen.
Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:19 schreef liefie_ het volgende:
en buiten dat heb ik er nog nooi van gehoord en ben ik het nog nooit tegen gekomen in bronnen
Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.quote:dus als je je maar lang genoeg kunt concentreren kun je altijd werken wat er verder ook "mis" met je is?
Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:28 schreef cora4034 het volgende:
Kreator is een zielig persoon dat in zijn dagelijks leven geen aandacht krijgt van de mensen om zich heen. Daarom gaat hij op een forum posten om aandacht te krijgen. Helaas vind niemand hem/haar boeiend. Toen kwam hijzij erachter dat door zich negatief te gedragen hij/zij wel aandacht kreeg. Dat is wat hj/zij nu dus voordurend doet. Net als een klein kind dat in de winkel gaat gillen om aandacht van zijn moeder te krijgen.
misschien moet je je eens aan je eigen advies houden dan zou je niet zoveel onzin uitkramenquote:Op donderdag 8 maart 2007 23:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wikipedia is je vreemd, kennelijk. Net als de vele boeken die over borderline zijn geschreven. Lees je eerst ff in, dan praten we daarna verder.
dat was dan ook niet mijn conclusie maar die van jouquote:[..]
Wat een absurd simplistische conclusie; net als de conclusie dat je maar een uitkering moet aanvragen als je vage tekenen van borderline hebt. Misschien moet je mijn zin nog eens goed lezen.
Oh en als ik directeur van de uitkeringsinstantie zou zijn, zou er meer geld overblijven wat extra km's asfalt ja.
Nee, stompzinnigheid is geen criterium.quote:Op donderdag 8 maart 2007 23:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Boehoehoe...kom ik nu ook in aanmerking voor een Wajong uitkering?
Groetjes,
Krea.
Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
35% heeft betrekking op de WIA.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:02 schreef bergkampf het volgende:
Nee ik denk het niet, als je minder dat 35% afgekeurt word, word je gerekent tot de categorie 100% arbeidsgeschikt. Ik denk het niet omdat ze niet kijken naar wat je niet kunt, maar naar wat je wel kunt. Ze zijn tegenwoordig best streng en zullen vast dingen vinden die je wel kunt gaan doen aan banen ondanks je borderline.
www.uwv.nlquote:Wat gebeurt er als ik na de herbeoordeling Wajong minder dan 25 procent arbeidsongeschikt ben?
Dat betekent dat u geen arbeidsongeschiktheidsuitkering meer krijgt. Voorop staat dat u er dan zelf alles aan moet doen om weer te gaan werken en te zorgen voor inkomen. Lukt dat niet, dan kunt u als ex-werknemer WW aanvragen bij CWI of als u geen werknemer was bij uw gemeente een beroep doen op bijstand. CWI en UWV kunnen u ondersteunen bij het zoeken naar een geschikte baan. Bij CWI kunt u zich oriënteren op werk en op zoek gaan naar een (andere) baan. Dat kan u helpen om voor uzelf op een rijtje te zetten wat uw mogelijkheden zijn. UWV kan u ondersteunen met een re-integratietraject.
Een vriendin van mij heeft ook bordeline. En toen zij thuis zat ging het soms verschrikkelijk slecht met der. We hebben zo vaak haar weggehaald thuis om wat te gaan doen zodat ze uit die sleur komt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 00:29 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik hoop het. Mijn buurvrouw heeft borderline, gediagnosticeerd en al. Ze werkte vroeger drie dagen per week ergens en dat ging prima, maar dat bedrijf ging failliet, en sinds ze niet meer werkt (inmiddels is ze voor ik weet niet hoeveel procent afgekeurd vanwege die borderline) gaat het een stuk slechter met 'r.
Vriendin van me, soortgelijk verhaal. Zolang ze stage liep ging het best okee, maar daarna moest ze een scriptie gaan schrijven. Ging totaal mis, zelfmoordpoging, opgenomen, diagnose borderline, lang behandeltraject. Het gaat nu weer aardig en mijn gok is dat dat er vooral door komt dat ze nu vrijwilligerswerk doet.
Structuur en 'niet buiten de maatschappij komen staan' is ZO belangrijk. Wil je alsmaar verder wegzakken, dan moet je je vooral richten op het regelen van een uitkering en niet op het regelen van werk.
Dat zeg ik dus, maar dat wordt niet begrepen (misschien komt het wel omdat ik als een soort Geert Wilders paspoortcontrole kom houden, maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:48 schreef Nijna het volgende:
Krea... "wat je niet ziet bestaat niet"?!
Jammer dat je zo'n plaat voor je kop hebt.
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werkenquote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet bestaat? Mijn zus is notabene behoorlijk erg 'borderliner' (en werkt toch). Je moet geen dingen verzinnen om mij onderuit te halen.
...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dat je zus kan werken, wil niet zeggen dat iedereen met borderline kan werken![]()
Ja hoor, waarom kunnen dit soort reacties nou nooit eens achterwege blijven?quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:06 schreef cultheld het volgende:
Ga gewoon werken. Waarom hebben ze in Rusland, Hongarije of Nigeria nou nooit last van borderline als ze moeten werken?
volgens mij zijn hier maar 2 of 3 mensen met bps en de helft werkte majaquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
...nee, uiteraard kunnen álle mensen in dit topic met borderline niet werken. De rest wel. Frappant.![]()
![]()
.
Groetjes.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoietsquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:51 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
Ik ben ervoor afgewezenmaar daar wil ik tegen in beroep gaan.
En wie moet er dan werken om de wajong-uitkeringen van de borderliners te betalen?quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:36 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit is dus een aardige kansloze thread geworden, je zou eigenlijk de anti-borderliners op moeten laten nemen omdat ze wellicht een gevaar voor de maatschappij zijn, maar ja Kasta moet zowieso al tijden opgesloten worden.
Ik zeg ook niet dat borderliners niet kunnen werken...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 10:49 schreef thaleia het volgende:
Maar de symptomen van een lichamelijke handicap worden niet erger door structuurloos thuiszitten en veel in je eentje zitten te malen, en de symptomen van borderline wel. Iemand met borderline (of met welke andere psychische klachten dan ook) die maar lang genoeg niet werkt komt vanzelf op het punt dat hij echt niet meer kan werken.
Nee, daarvoor heb ik wer te weinig gewerkt - of beter gezegd: te kort aaneengesloten gewerkt.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Je bent al iets ouder, denk dat je dan gewoon de Wao ofzoietsmoet hebben
![]()
Oh, zo'n vriend had ik dus in mijn nabije omgeving: die geloofde niet in borderline, dat zouden we onszelf aandoen (......)quote:Op donderdag 8 maart 2007 22:49 schreef moelan0e het volgende:
Oh, mijn lieve hemel! Zie hier onze nieuwe wijsbegeerte. Deze man maakt iedere psycholoog, psychiater, anti-depressiva's en wekenlange opnames overbodig! Hij heeft ons antwoord, ik ben hem zo dankbaar.
Die volg ik even niet. Het al dan niet krijgen van een Wajong-uitkering heeft er toch niets mee te maken of jij in de toekomst parttime werk kunt gaan doen? Als je dat wil doen, moet je het doen. Als je dat niet denkt te kunnen, ga je in behandeling totdat je het wel kunt. Dat staat allemaal los van waar je je inkomen vandaan haalt, lijkt mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:29 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
Waarom kun je pas parttime werk gaan doen als je een wajong krijgtquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:29 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
In de toekomst zou ik dolgraag parttime werk willen doen. Een wajong uitkering voor mij betekent dan ook geen eindstation, maar juist een beginpunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |