Ik kon geen topic over haar vinden in MUZ, en dacht laat ik er dan maar 1 openen. Geweldige zangeres, en persoonlijk vind ik haar liedjes ook stuk voor stuk geweldig. Moet eerlijk bekennen dat ik dan ook alleen maar de echt bekende liedjes ken, maar toch..quote:Kelly Brianne Clarkson, zoals ze voluit heet, is geboren op 24 april 1982 in het kleine stadje Burleson, Texas. Kelly droomde als kind helemaal niet van een carrière als zangeres. Ze wilde graag zeebiologe worden, maar na het zien van de film 'Jaws' zag ze daar van af. Ook daarna had Kelly aanvankelijk geen plannen om zangeres te worden, tot een leraar op de Pauline Hughes Middle School haar talent ontdekte. Kelly liep op de gang te zingen en deze leraar spoorde haar aan bij het schoolkoor te gaan zingen. De toen dertienjarige Kelly besloot eens te gaan kijken, maar was na het eerste bezoekje helemaal weg van het zingen.
In het schoolkoor ging het zo goed met Kelly dat ze werd gevraagd voor het Texas All-State Choir. Met dit gezelschap reisde ze door de VS om op verschillende plaatsen haar kunnen te tonen. Overal waar Kelly optrad was iedereen zeer onder de indruk van haar talent. Door de ervaring die Kelly had opgedaan bij het koor besloot ze na het afronden van haar middelbare school serieus te beginnen met een zangcarrière. Kelly maakte een aantal demo's en ging er mee naar platenmaatschappijen. Ondanks al haar inspanningen verdwenen deze demo's in de vuilnisbak. Kelly besloot daarna een 'gewone' baan te zoeken en geld te sparen. Ze werd apothekers-assistente, telemarketeer, barvrouw in een comedy club, gastvrouw in een bioscoop en daarna in de plaatselijke dierentuin. Toen had Kelly genoeg geld bij elkaar om naar Californië te vertrekken.
Aangekomen in Hollywood lukte het Kelly in eerste instantie niet om haar zangcarriere van de grond te krijgen. Ze besloot te reageren op een advertentie voor figuranten en belandde zo in de tv-serie 'Sabrina, The Teenage Witch'. Daarna reageerde ze op een advertentie waarin zangtalent werd gevraagd. Het ging allemaal goed en Kelly kreeg de mogelijkheid te werken met de bekende tekstschrijver Gerry Goffin. Toch ging het weer niet zoals Kelly had gehoopt. Het lukte haar maar niet om werk te vinden, zodat de rekeningen zich bleven opstapelen. Tot overmaat van ramp werd Goffin ziek en kon hij niet doorgaan met Kelly helpen bij haar zangcarriere. Daarnaast vertrok haar huisgenoot, waardoor ze zelf voor de huur moest opdraaien. Alsof dat niet geneog pech was brandde vervolgens haar appartement tot de grond toe af. Door dit laatste brak er iets in Kelly en besloot ze terug te gaan naar geboortedorp Burleson.
Terug in Texas ging het allemaal beter met Kelly. Ze vond werk als promotiemedewerker voor energy drinks en kon eindelijk haar rekeningen betalen. In haar vrije tijd blijft ze in Burleson en omgeving optreden, maar hopen op een platencontract doet ze eigenlijk al lang niet meer.
Op een dag vertelt een vriend over een tv-talentenjacht die onder de naam 'American Idol: The Search For A Superstar' van start zou gaan. Kelly besloot zich in te schrijven maar had er geen hoge verwachtingen van. Ze was immers slechts één van de ruim 10.000 deelnemers. Tijdens de auditie zong ze 'Respect' van Aretha Franklin. Tot haar grote verassing werd ze door dit nummer uitgenodigd om mee te doen aan de finale. Door onder anderen haar vertolking van 'You Make Me Feel Like A Natural Woman' - wederom van haar grote voorbeeld Aretha Franklin - liet ze 29 andere finalisten achter zich. Jurylid Paula Abdul, zelf ooit een grote popster, gaf zelfs als commentaar dat Kelly alles in huis heeft om een grote ster te worden op zowel het gebied van muziek, televisie en film. World Idol werd ze echter niet. Ze werd verdienstelijk tweede achter de Noor Kurt Nilsen.
Op 4 september 2002 kwam het verlossende woord en werd Kelly Clarkson uitgeroepen tot winnaar van de eerste Amerikaanse versie van Idols. Ze won met 58% van de stemmen van haar medefinalist Justin Guarini. Ze kreeg daarna meteen een miljoenencontract bij RCA Records. Slechts een maand later, op 5 oktober, kwam in Amerika haar eerste single uit. Met 'A Moment Like This' bereikte ze de nummer 1 positie in de Amerikaanse hitlijst en vestigde ze ook meteen nieuw record in de Amerikaanse muziekgeschiedenis. Ze maakte de grootste sprong ooit naar de nummer 1-positie. Kelly vloog met 'A Moment Like This' van nummer 52 naar 1. Ze versloeg daarmee The Beatles, die in 1964 met 'Can't Buy Me Love' van 27 naar 1 gingen.
Daarnaast was de populariteit van Kelly zo gestegen dat ze een aanbieding kreeg van vele miljoenen dollars om haar sprong naar popster te mogen verfilmen. Deze film kwam in april 2003 in Amerika uit, onder de naam 'From Justin to Kelly'. In maart verscheen haar debuutalbum. Omdat op deze cd voornamelijk nummers uit de tv-talentenjacht Idols stonden werd, deze niet wereldwijd uitgebracht. Haar tweede album wel, en met de eerste single van dat album 'Miss Independent' (geschreven en geproduceerd door Christina Aguilera) scoort ze haar eerste hit in Nederland.
Want?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:42 schreef sound-storm het volgende:
Helaas zullen vele fokkers deze mening niet met je delen vrees ik![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:35 schreef TimmyAsd het volgende:
[afbeelding]
[..]
Ik kon geen topic over haar vinden in MUZ, en dacht laat ik er dan maar 1 openen. Geweldige zangeres, en persoonlijk vind ik haar liedjes ook stuk voor stuk geweldig. Moet eerlijk bekennen dat ik dan ook alleen maar de echt bekende liedjes ken, maar toch..
Een van de beste zangeressen van dit moment![]()
Zeker mooi nummer. Ik vind trouwens Gone ook wel een lekker nummer van dat album, en zo zijn er wel meer nummers op de cd.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:44 schreef XQZ-me het volgende:
ik vind album 'breakaway' heel mooi
vooral 'beautiful disaster' vink mooi nummer....
dus ik deel je mening !
met jou kan ik praten!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zeker mooi nummer. Ik vind trouwens Gone ook wel een lekker nummer van dat album, en zo zijn er wel meer nummers op de cd.
Nah, ze kan wel zingen. Alleen jammer dat op "pareltjes" als Since U Been Gone men heeft besloten dat het refrein het beste zou klinken als ze gewoon als een misthoorn zou gaan schreeuwen. Verpest wat mij betreft het hele nummer, maar hordes veertienjarige huppelkutjes zijn er blijkbaar dol opquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:42 schreef sound-storm het volgende:
Helaas zullen vele fokkers deze mening niet met je delen vrees ik![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:47 schreef Litpho het volgende:
maar hordes veertienjarige huppelkutjes zijn er blijkbaar dol op.
Past prima bij je ondertitel andersquote:
quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Past prima bij je ondertitel anders.
Ik krijg alweer kippevel als ik eraan denk.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:11 schreef karoltje het volgende:Als ze "A moment like this" zingt 5 min. nadat ze hoort dat ze Idols heeft gewonnen
.
Kijk eens aan.quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik krijg alweer kippevel als ik eraan denk.![]()
![]()
Leeft Robyn nog? Annie is leuk!quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:58 schreef DaisyDuke het volgende:
Ze past ook wel in het rijtje Robyn, Girls Aloud en Annie. Oftewel, populair bij de hippe bloggers.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 20:59 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Kijk eens aan.
http://www.youtube.com/w/Kelly-Clarkson---A-Moment-Like-This-%28American-Idol-Finale%29?v=evJaocg9AJU&search=a%20moment%20like%20this
MTV awards van afgelopen jaar. Was niet goed idd, maar ze liet zich ook helemaal meeslepen in de entourage..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:08 schreef Dandilion het volgende:
Ik zag es een optreden van haar bij MTV met allemaal water op het podium.. ze zong zo vals!
maar op haar cd klinkt het leuk, leuke cd...Ik kan alle nummers al meezingen. You found me is denk wel een van me fav's
Dit optreden is een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:08 schreef Dandilion het volgende:
Ik zag es een optreden van haar bij MTV met allemaal water op het podium.. ze zong zo vals!
maar op haar cd klinkt het leuk, leuke cd...Ik kan alle nummers al meezingen. You found me is denk wel een van me fav's
because of you is verschrikkelijk, moet zogenaamd heel emotioneel zijn maar ik wordt er niet warm of koud vanquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind Kelly echt het beste wat popmuziek op dit moment te bieden heeft..
Because Of You is gewoon prachtig, zeker in combinatie met de clip.
Ze schreef het op haar 16e tijdens een busreis, en het gaat over haar vader.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:49 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
because of you is verschrikkelijk, moet zogenaamd heel emotioneel zijn maar ik wordt er niet warm of koud van![]()
![]()
ja ik weet wel dat 't over haar vader gaatquote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze schreef het op haar 16e tijdens een busreis, en het gaat over haar vader.
O, nee dan is het wel mooiquote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:41 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze schreef het op haar 16e tijdens een busreis, en het gaat over haar vader.
Oe, vreselijk idd. Wat dacht je van die nieuwe Beyoncé? Pfff.. ik dacht dat het niet erger konquote:Op maandag 13 februari 2006 18:51 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, ik vind dat zweven langs die toonladder altijd zo tenenkrommend. Waarom doen ze dat altijd? Kan iemand dat uitleggen?
Ze is al een paar jaar goed bezig..quote:Op maandag 13 februari 2006 19:37 schreef Hapertje het volgende:
Kelly wie? Ze scoort nu wat hitjes, maar zal weer snel vergeten zijn!
Wil jij eens snel gaan luisteren naar de nieuwe Belle and Sebastian!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind Kelly echt het beste wat popmuziek op dit moment te bieden heeft..
Because Of You is gewoon prachtig, zeker in combinatie met de clip.
Ik denk dat American Idols gewoon een groter promotiebudget heeft, plus dat ze natuurlijk een veel grotere kijkersgroep (Amerikanen) aan zich heeft kunnen binden dan bijv. Kurt Nilsen.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:27 schreef Devano het volgende:
Ik ben bang dat Kelly een internationale uitzondering is wat betreft Idols.
Die is geweldig.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 12:46 schreef sound-storm het volgende:
Wil jij eens snel gaan luisteren naar de nieuwe Belle and Sebastian!![]()
Klopt wel aardig. Alle wanproducten zijn vertegenwoordigd in die lijstquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:51 schreef sound-storm het volgende:
n 9 van de 10 top40 nummers van tegenwoordig is ruk , hehehe
nou vertel opquote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:59 schreef Love Mae King het volgende:
present bij het concert de 13e hoor!
Walk away...quote:Op zondag 2 april 2006 14:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Hara nieuwe single is op de radio geweest. Weet alleen niet welke
jazekers uptempo, al had ik haar liever addicted zien uitbrengen, lijkt mij een beter nummer voor een clip en sowieso een van mijn favo's. walk away vind ik zelf dan weer wat minderquote:
Misschien juist daarom?quote:Op maandag 3 april 2006 18:55 schreef methodmich het volgende:
Hoe is ze met zulke kleine borstjes trouwens Idol geworden?
Ach, een gezichtsloos propje met een bovengemiddelde cafeband.quote:
d'r hele cd is zo mooiquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:31 schreef snellejelle het volgende:
Wat is breakaway toch ook een mooi nummer
nu op tmf
Schijnt dat ze met een punker/rocker nieuwe nummers heeft gemaakt. Haar nieuwe album zou een punk randje bevatten.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:08 schreef regularjoe het volgende:
Lang niets meer van haar vernomen trouwens.. Ben benieuwd naar haar nieuwste CD...
Ik vond Behind these hazel eyes een van de betere nummers.!
Ik ben benieuwd. Ze maakt van veel liedjes de laatste tijd toch echt een rocknummer. Ik vind dat wel wat hebben!quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:38 schreef Mr_Booze het volgende:
Schijnt dat ze met een punker/rocker nieuwe nummers heeft gemaakt. Haar nieuwe album zou een punk randje bevatten.
quote:KELLY CLARKSON WORDT PUNK
Beroemde bassist schiet popprinses te hulp
Kelly Clarkson, de Amerikaanse Idolszangeres die een enorme hit scoorde met haar Breakaway, heeft nog altijd het imago van een all-American popprinsesje. Maar voor haar volgende album gaat de zangeres daar verandering in aanbrengen: haar poprock maakt plaats voor pretpunk, en dat met behulp van de legendarische punkrocker Mike Watt. Hij speelt bas op haar nieuwe album, en dat doet hij trouwens momenteel ook op het podium bij Iggy&The Stooges tijdens hun comebacktournee. Mike Watt, die helemaal niets van Idols afwist en Kelly ook verder niet kende, was erg onder de indruk van Kelly’s zangtalent. Op het resultaat van Kelly’s sessies met Mike moeten we nog even wachten, maar we houden je op de hoogte.
bron : 3FM
schandalig aanstekelijke pop is soms zo fijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
'Since You've Been Gone' blijft lekker...![]()
![]()
Miss Independent? Die vind ik nog steeds wel leukquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:34 schreef BorisSoad het volgende:
Misschien kan ze wel zingen, maar ik had een hekel aan dat eerste liedje wat bekent werd. Hoe heet het ook al weer?
haha zuurkoolquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:41 schreef amigaroxx het volgende:
Gelijk ff er bij gezet als potentiele kanshebber voor de zomerhit van 2007:
http://www.zuurkool.com/de-zomerhit-van-2007/
Ik vind hem gaafquote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:39 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Gqf-TXDt6Dc
De clip is gaaf <3
Wohoo!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:14 schreef Faith5321 het volgende:
Kelly is op nummer 1 binnen gekomen in de Nederlandse Tipparade. Dit betekend dat ze volgende week waarschijnlijk de Top 40 binnenkomt!
Idd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik vind Kelly tof, maar wat een irritant schreeuwnummer is die nieuwe zeg.
is idols toch nog ergens goed voorquote:Op maandag 11 juni 2007 10:34 schreef Miam het volgende:
[..]
Idd.
Voor de rest een goede zangeres met een dijk van een stem.
quote:Influences: Tori Amos; Evanescence; Kelly Clarkson
Dat was haar trademark toch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:25 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik vind Kelly tof, maar wat een irritant schreeuwnummer is die nieuwe zeg.
Mee eens. Alleen die laatste dubbeltrack vind ik mooi. De rest leuk en aardig, maar haalt het niet bij het vorige album.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou, My December klinkt allemaal wel leuk en zo, op het eerste gehoor, maar het is duidelijk geen Breakaway. Ik mis duidelijk een Because of You, een Since U Been Gone of een Beautiful Disaster.
Deze clip is alleen in de UK uitgebracht, wij lieten toen al de princess diaries versie zien zonder de film stukjes. De clip staat wel op mijn site.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:40 schreef djmurcielago het volgende:
Heeft iemand de live versie van Breakaway ergens gezien? Ik zie em wel eens op MTV Hits voorbij komen, maar verder helemaal nergens.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:28 schreef Remzz het volgende:
Vond haar nooit echt bijzonder maar na deze clip op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=GHlGYlEqNKQ
Wat een stem
Bron: Wikipedia!quote:Eind 2008 zal haar vierde album moeten verschijnen. Hiervoor werkt ze samen met producer Ryan Tedder, ook wel bekend door het schrijven aan het liedje "Bleeding Love" van Leona Lewis. Volgens hem zal het album "grote refreinen" hebben en "zware drumprogrammering" In recente interviews vertelt Clarkson dat zij weer een album in de stijl van Breakaway wil. Enkele nummers zijn geïnspireerd zijn op electro-rockband Garbage en er is zelfs een mid-tempo rockballad dat een experimentele brug heeft, geïnspireerd is op Mozart[1]. In een radio-interview vermeldde ze dat ze al een vervolg geschreven heeft op het liedje "Irvine" van het album My December, genaamd "I Finally Got It Right". Ook zijn er al enkele demo's gelekt, met als titels; - White a little bit of luck - One day - Ready - Close your eyes Ook werd er gezegd dat ze hoogstmogelijk een nummer Human zal noemen.
Paar maanden terug stond ze nog in de HMH. Echt een goedmaker voor het vorige veel te korte optreden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:22 schreef regularjoe het volgende:
Waar is ze gebleven?
quote:
Ik begin er langzaam aan steeds meer wel leuk te vinden, maar de laatste twee albums halen het echt niet bij Breakaway.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:46 schreef Marble het volgende:
Het nieuwe album is weer drie keer niks, er staan maar twee goede nummers op (Long Shot en uiteraard MLWSWY).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |