abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34896543
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:De meeste mensen hier schreeuwen zonder iets te weten, zonder ervaring.... ik word denk ik echt te oud voor FOK. Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen, simpel!
Die stelling kan ook retorisch worden gesteld: Je weet niet hoe het is om doelbewust, vanwege je andere doelen, bewust _niet_ voor kinderen te kiezen. Niet iedereen is jonger dan 30 die deze keuze maakt. Oud voorbeeld zijn Priesters: Ze nemen geen kinderen/hebben geen sex omdat ze het geloof belangrijker vinden.

disclaimer: ben zelf niet gelovig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2006 12:51:25 ]
pi_34896691
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:51 schreef Aneurism het volgende:

Die stelling kan ook retorisch worden gesteld: Je weet niet hoe het is om doelbewust, vanwege je andere doelen, bewust _niet_ voor kinderen te kiezen. Niet iedereen is jonger dan 30 die deze keuze maakt. Oud voorbeeld zijn Priesters: Ze nemen geen kinderen/hebben geen sex omdat ze het geloof belangrijker vinden.

disclaimer: ben zelf niet gelovig.
inderdaad, iedereen heeft het recht zijn keuzes te maken, en ik vind kinderen het belangrijkste.

ik vind dat iedereen gewoon zelf mag beslissen wat hij wil. Waarom anderen beledigen van burgerlijkheid, kortizchigheid, zieiligheid, triestigheid ... whatever ...

als voor iemand anders onafhankelijkheid, reizen, vissen, het priesterschap, weet ik veel, belangrijker is dan kinderen, is dat toch goed ? iedereen doet wat hij wil.

voor mij zijn mijn kinderen het belangrijkste, ik weet niet waarom DAT precies met zo'n scheef oog bekeken wordt.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_34896710
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:55 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

inderdaad, iedereen heeft het recht zijn keuzes te maken, en ik vind kinderen het belangrijkste.

ik vind dat iedereen gewoon zelf mag beslissen wat hij wil. Waarom anderen beledigen van burgerlijkheid, zieiligheid, triestigheid ... whatever ...

als voor iemand anders onafhankelijkheid, reizen, vissen, het priesterschap, weet ik veel, belangrijker is dan kinderen, is dat toch goed ? iedereen doet wat hij wil.

voor mij zijn mijn kinderen het belangrijkste, ik weet niet waarom DAT precies met zo'n scheef oog bekeken wordt.
Onze discussie was voorbij, schat.
pi_34896727
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:56 schreef Aneurism het volgende:

Onze discussie was voorbij, schat.
en toch nog antwoorden hé

wie heeft de langste teentjes hier
pi_34896863
Daarom zei ik ook "Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen".

Respect voor degene die geen kinderen wil omdat ze niet in zijn of haar leven passen, dat voorkomt in ieder geval problemen. Het is trouwens moeilijk voor te stellen wat het is zelf een kind te hebben, dat weet je pas wanneer je er een hebt. Het is inderdaad iets om vooraf goed over na te denken en iedere keuze dien je te respecteren.

Maar om weer even on-topic te gaan, als partners daar echt anders over denken is dat toch een probleem. Een kind krijg je samen en niet alleen (ja ja, zal wel weer burgerlijk genoemd worden maar da's ok ).

Fijne dag nog ....
pi_34896906
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:
Het is toch maar net waar je je doel of prioriteit in ziet. Ik zeg toch nergens dat het hebben van een kind het enige doel is, voor mij tenminste niet. Als iemand blij is dat hij geen kind heeft, is dat toch prima. In ieder geval goed voor het kind wat hij of zij anders gehad zou hebben.
en dat begrijpt inderdaad niemand hier. Kinderen als één van je doelen stellen mag blijkbaar niet.

voor sommigen is een relatie belangrijker dan kinderen, fine with me, voor mij zijn mijn kinderen belangrijker. Van mijn partner zou ik ooit afstand kunnnen nemen en scheiden, van mijn kinderen nooit.
pi_34896980
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:43 schreef pirke64 het volgende:
Als je doel is een grote aquarium, een hond of veel reizen.... prima toch.

Zal ik eens geheim vertellen.... ik heb een kind EN een lieve vriending met ook twee kids EN 2 grote aquaria (1200 l) EN 2 honden EN 3 katten EN een hele dierentuin achter ons huis...... dat kan ook
Dus doelen genoeg, niet iedereen is zo eenzijdig.

Het is toch maar net waar je je doel of prioriteit in ziet. Ik zeg toch nergens dat het hebben van een kind het enige doel is, voor mij tenminste niet. Als iemand blij is dat hij geen kind heeft, is dat toch prima. In ieder geval goed voor het kind wat hij of zij anders gehad zou hebben.

De meeste mensen hier schreeuwen zonder iets te weten, zonder ervaring.... ik word denk ik echt te oud voor FOK. Doe wat je graag doet en laat anderen dat ook doen, simpel!
ik zal niet iemand veroordelen omdat ze kinderen willen. ik zeg alleen dat ik geen kinderen wil en geef aan waarom kinderen niet in mijn levensplaatje passen. en gelukkig heb ik een vriendin die daar hetzelfde over denkt.
als iemand anders kinderen wel in zijn levensplaatje vind passen dan moet hij of zij dat doen: ik hou ze niet tegen. het levensplaatje dat zij hebben is alleen niet het levensplaatje wat ik voor ogen heb
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_34897091
En dat is dan toch ook prima.... gelukkig iedereen blij

petitlapin2 ik zou ook geen afstand nemen van je partner, houdt het gewoon gezellig samen met je partner en kind... wel zo leuk. Het kind is ook van je partner toch? Maar ik begrijp je stelling en ben het er wel mee eens.
pi_34897302
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:

ik heb al gezegd dat je je leven met heel veel dingen kan vullen, maar die kinderwens zal ik nooit kunnen opvullen door andere dingen, N-O-O-I-T. SORRY, ok ?
Maar als je wel zou moeten, omdat je geen kinderen kunt krijgen bijvoorbeeld?
Volgens mij moet je flexibel in het leven staan en je levensdoel uit meerdere zaken halen, maar vooral uit jezelf, niet uit anderen, niet uit een partner, en ook niet uit kinderen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_34897372
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:12 schreef RaisinGirl het volgende:

Maar als je wel zou moeten, omdat je geen kinderen kunt krijgen bijvoorbeeld?
Volgens mij moet je flexibel in het leven staan en je levensdoel uit meerdere zaken halen, maar vooral uit jezelf, niet uit anderen, niet uit een partner, en ook niet uit kinderen.
dan zou ik adopteren ... en als ik dat niet kan, dan zou ik proberen en proberen zinvolle dingen in mijn leven te vinden, maar dat zal nooit mijn onvervulde kinderwens opvullen. Ik zal er mee moeten leven, zoals zoveel mensen moeten leren leven met bepaalde dingen. Maar dat zal heel veel pijn doen.

overigens stelt het probleem zich niet, dus ja.
pi_34899211
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:30 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dan houd de discussie op.
wat verwacht je dan... die persoon geeft gewoon duidelijk aan hoe _haar_ houding is ....
Ik lees nergens dat ze het anderen opdringt, enkel verwacht ze dat haar partner aan die wens meewerkt, en dat is verder haar goed recht. Dat is duidelijkheid.

Daar heeft ze toch volledig recht op, op haar mening hoe haar leven in te vullen .... tenminste zeker zolang je geen vaste relatie met haar aangaat ....
Uiteindelijk heb jij ook voornamelijk te doen met _jouw_ partner en is het de vraag of zij jouw idee dan ook volgt, als zij mogelijk een ander idee heeft, hoe ga jij er dan mee om? zeg je dan ook gewoon keihard 'nee' ...?

Ik vermoed dat de kans groot is dat dan je vriendin, als die een kinderwens heeft of ontwikkeld als jullie relatie al een stuk verder is, toch 'opeens zwanger blijkt te zijn' ... dat ze 'per ongeluk is vergeten dr pil in te nemen' ...
Tja, vrouwen hebben daartoe altijd prima mogelijkheden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34900111
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de kans groot is dat dan je vriendin, als die een kinderwens heeft of ontwikkeld als jullie relatie al een stuk verder is, toch 'opeens zwanger blijkt te zijn' ... dat ze 'per ongeluk is vergeten dr pil in te nemen' ...
Tja, vrouwen hebben daartoe altijd prima mogelijkheden
En gelukkig is het aantal vrouwen dat het op die manier doet, toch echt niet groot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_34900148
Alsof wintersport en motorijden een vervanging is voor het hebben van kinderen. Als je levensdoel vakantie en motorrijden is....
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_34900160
Kunnen we dan stellen dat een relatie gedoemd is te mislukken als de een wel kids wil en de ander niet? Om maar weer eens ontopic te gaan?
pi_34900233
Dat lijkt me een juiste conclusie.
Bovendien ook het goed recht van beide partners.

Er is nu eenmaal niet zoiets als een compromis als het om kinderen gaat: goed we nemen een half kind, of we nemen een kind van 4-13 jaar, of we nemen juist een puber van 13-19 want dat is leuker....het is wel of niet, en je mag niet verwachten dat een van de twee zijn eigen levensdoelen dusdanig verloochent dat er niets van terecht komt.
pi_34900950
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Blazkowich het volgende:
Alsof wintersport en motorijden een vervanging is voor het hebben van kinderen. Als je levensdoel vakantie en motorrijden is....
samen met mijn vriendin beleef ik daar super veel plezier aan, meer plezier dan kinderen me ooit kunnen geven, dus wat is daar mis mee
ik wil zoveel mogelijk van de wereld zien in mijn leven, kinderen belemmeren mij dan in mijn bewegingsvrijheid
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 9 februari 2006 @ 14:58:07 #137
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34901086
Wat zouden jullie liever hebben?: echte liefde met een persoon die geen kinderen, of geen liefde met een surrogaat-ouder?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_34901418
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat zouden jullie liever hebben?: echte liefde met een persoon die geen kinderen, of geen liefde met een surrogaat-ouder?
wat is een surrogaat-ouder ???

in ieder geval, als ik MOET kiezen, verkies ik een leven mét kinderen zonder relatie ipv het omgekeerde.

er zullen er ongetwijfeld zijn die daar anders over denken
pi_34901755
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:30 schreef Blazkowich het volgende:
Een levensdoel kan wel zijn om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daar is helemaal niks mis mee. Als iemand zo'n doel voor ogen heeft kan ik me het goed voorstellen dat die persoon geen tijd heeft voor kinderen.
pi_34901866
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 14:58 schreef OFfSprngr het volgende:
wat vreemd als je dat als een absolute tegenstelling ziet ...

Als je een vaste partner heb, is het belangrijk dat we allebei een gelijk toekomstbeeld hebben ... je kunt wel heel veel liefde hebben, maar als die liefde betekent dat je een bepaald 'absoluut' idee over je toekomst opeens op moet geven, lukt dat enkel als je dat idee ook als de door jou gewenste toekomst kunt accepteren....

Oftewel, als je niet kunt toegeven aan de wensen van je partner, dat een te groot verschil is, is de liefde kennelij ook niet groot genoeg ...

Probleem bij kinderen is wel zo'n beetje dat je dat niet 'half' kunt doen en het voor sommigen wel een zeer heftige wens is, die moeilijk te 'ontkennen' is ....
Ik denk dat als mijn partner een duidelijke kinderwens zou hebben, het voor mij heel moeilijk zou zijn dat te ontkennen en haar te zeggen 'dat ze zich maar aan mijn wens geen kinderen te hebben' zou moeten aanpassen, tenzij ik ook kennelijk niet echt heel veel van haar zou houden ...

Gesteld voor de keuze geef ik dan liever toe aan de kinderwens van mijn partner vooral vanuit de liefde voor haar en een wens dat zij gelukkig is (en in de hoop dat ik het ook zou kunnen aanwennen) ...

dat is overigens ook gebeurd, mijn vrouw werd zwanger terwijl ik eigenlijk niet het gevoel had dat ik graag vader zou willen worden, sterker nog we hadden enkele maanden voorheen er wel een gesprek over gehad en ik heb toen aangegeven dat ik daar liever eerst nog een beetje mee wilde wachten (zoals volgens mij veel mannen; ik herken dat ook bij andere vrienden in mijn omgeving, die willen vaak 'nog eventjes wachten, om wat meer van het leven te genieten, zelfs diegenen die dan bijna het huis nooit uitgaan vreemd genoeg) ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34903227
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:16 schreef kriele het volgende:

[..]

Een levensdoel kan wel zijn om zoveel mogelijk van de wereld te zien. Daar is helemaal niks mis mee. Als iemand zo'n doel voor ogen heeft kan ik me het goed voorstellen dat die persoon geen tijd heeft voor kinderen.
Natuurlijk, ieder zijn eigen doel toch.
Het is in ieder geval wel gemakkelijk realiseerbaar zo'n doel en dat kan je van een kind opvoeden niet echt zeggen. Wat de meeste voldoening geeft zal wel persoonlijk verschillen. Maar het doel "op vakantie gaan" en het doel "hebben en opvoeden van een kind" ligt toch op een heel ander nivo. By the way.... allebei gaat ook prima!

Het is maar net wat voor definitie je aan "doel" hangt.
Mijn doel is om dadelijk lekker te gaan eten en dat is gemakkelijk realiseerbaar
pi_34903383
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:02 schreef pirke64 het volgende:

[..]

Natuurlijk, ieder zijn eigen doel toch.
Het is in ieder geval wel gemakkelijk realiseerbaar zo'n doel en dat kan je van een kind opvoeden niet echt zeggen. Wat de meeste voldoening geeft zal wel persoonlijk verschillen. Maar het doel "op vakantie gaan" en het doel "hebben en opvoeden van een kind" ligt toch op een heel ander nivo. By the way.... allebei gaat ook prima!

Het is maar net wat voor definitie je aan "doel" hangt.
Mijn doel is om dadelijk lekker te gaan eten en dat is gemakkelijk realiseerbaar
Beetje jammer vind ik dan wel dat je van de ene kant zegt dat ieder het recht heeft zijn eigen doel te bepalen, maar dat je wel een waarde-oordeel hangt aan de keuze van mensen die niet voor kinderen kiezen, omdat een kind opvoeden in jouw ogen nou eenmaal een grotere waarde heeft dan veel van de wereld zien.
pi_34903606
Ik wil geen kinderen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34904269
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:06 schreef miss_sly het volgende:

Beetje jammer vind ik dan wel dat je van de ene kant zegt dat ieder het recht heeft zijn eigen doel te bepalen, maar dat je wel een waarde-oordeel hangt aan de keuze van mensen die niet voor kinderen kiezen, omdat een kind opvoeden in jouw ogen nou eenmaal een grotere waarde heeft dan veel van de wereld zien.
daar is toch geen probleem mee ?

ik respecteer 100 % koppels die geen kinderen willen, ze moeten er dan zeker niet aan beginnen, ze zijn daar volledig vrij in !!! dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk toch een grotere waarde aan kinderen mag hechten dan aan de wereld zien ?
pi_34904448
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

daar is toch geen probleem mee ?

ik respecteer 100 % koppels die geen kinderen willen, ze moeten er dan zeker niet aan beginnen, ze zijn daar volledig vrij in !!! dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk toch een grotere waarde aan kinderen mag hechten dan aan de wereld zien ?
Dat mag je persoonlijk ook zeker.
Het gaat er mij om dat pirke64 zegt dat het gemakkelijk realiseerbaar is om "op vakantie gaan" als levensdoel te hebben in tegenstelling tot kinderen; dat is pas ECHT een doel. Daarmee heeft hij het niet alleen over zijn persoonlijke mening, maar degradeert hij andere doelen dan kinderen tot minderwaardig en gemakkelijk. Dat is nergens voor nodig als je pretendeert dat je ieder zijn eigen keus laat; als je dat werkelijk doet, hang je er ook geen waardeoordeel aan.

Je hoeft je niet per se alles persoonlijk aan te trekken ofzo.
pi_34904495
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:07 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

wat is een surrogaat-ouder ???

in ieder geval, als ik MOET kiezen, verkies ik een leven mét kinderen zonder relatie ipv het omgekeerde.

er zullen er ongetwijfeld zijn die daar anders over denken
Dat is apart zeg! Ik respecteer jouw gedachte uiteraard...maar ik zou nooit mijn kids boven mijn man verkiezen.
Het krijgen van kinderen is ook bepaald geen wonder. Het is zwaar, en duur en wat levert het op? Met een beetje mazzel en gezellig en gezond gezinnetje.
Maar ik zie vaak genoeg dat kinderen zodra ze de deur uit zijn, zich nauwelijks nog om hun ouders bekommeren. En wat heb je dan nog als mens? Elkaar, als je relatie het tenminste heeft overleefd...

Nee ik wil nooit een 'ouder' worden. Ik wil mezelf blijven, blijven werken aan mezelf en aan mijn relatie en misschien komt er een kind bij. Maar dat zal nooit een leegte opvullen of een doel vervullen. Ik zie het meer als een natuurlijk gebeuren waarbij je een mensje mag krijgen en begeleiden naar volwassenheid. Maar daarvoor hoef je jezelf niet weg te cijferen en je moet er niet teveel van verwachten.
pi_34904651
Ik sprak daarbij over mijn eigen mening wat niet wil zeggen dat ik op anderen neerkijk die een ander doel hebben, zeker niet. Het is maar net wat voor uitdaging je zoekt en wat je leuk vindt. En inderdaad ben ik van mening dat een kind opvoeden meer van je vraagt dan een wereldreis maken, dat mag toch? Ik wil daarmee niemand afvallen het is gewoon mijn mening.

Gelukkig is niet iedereen gelijk, anders waren er teveel kinderen en was het altijd druk op vakantie.... alhoewel, er zijn al veel kinderen en het is altijd druk op vakantie ... dillemma?
pi_34904667
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:44 schreef flugeltje het volgende:
En misschien krijg ik over een jaartje of wat de kriebels. Dan zullen we allebei onze conclusies moeten trekken...
Wat er in de praktijk op neerkomt dat je je "waardevolle" huwelijk weggooit omdat je perse kids wil...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34904854
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Wat er in de praktijk op neerkomt dat je je "waardevolle" huwelijk weggooit omdat je perse kids wil...
en daar gaan we weer die kant op, een kinderwens zal en moet "slecht" zijn, en zal en moet ondergeschikt zijn aan een relatie...

als je partner geen kinderen wil, ben je een onmens om die te dumpen daarvoor.

waarom mag iemand anders geen andere prioriteiten hebben ?
pi_34904928
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:40 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en daar gaan we weer die kant op, een kinderwens zal en moet "slecht" zijn, en zal en moet ondergeschikt zijn aan een relatie...

als je partner geen kinderen wil, ben je een onmens om die te dumpen daarvoor.

waarom mag iemand anders geen andere prioriteiten hebben ?
Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
pi_34905208
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:

Tuurlijk mag dat wel, maar ik denk dat Grrrrrrr (weet niet hoeveel 'r') bedoelt dat het huwelijk/de relatie eerst als erg waardevol wordt bestempeld, maar ineens minder/niet meer waardevol is als er problemenzijn met de kinderwens. Dan kun je je wel afvragen hoe oprecht de term waardevol is....
omdat liefde gewoon zijn grenzen kent, hoe waardevol ze ook mag zijn.

ander voorbeeld. ik ga met mijn partner "emigreren" voor 4 jaar naar de VS in het kader van zijn doctoraat. Ik kan je verzekeren dat hier veel over is gepraat. Neem nu dat mijn man echt permanent wou verhuizen naar daar, dan is het einde relatie. ik kan mijn leven en alles wat daarmee samenhangt niet opgeven voor mijn man, hoe graag ik hem ook zie, dat kan ik NIET.

ik zie mezelf nog steeds liever dan mijn man, en over sommige dingen vallen geen compromissen te maken. Is daarom de relatie niet waardevol ? vind ik niet ! ik zou mijn man nog steeds heel graag zien, maar een relatie is niet meer mogelijk ... al zal dat pijn doen.

Bepaalde dingen kan, zal en wil ik niet opgeven voor mijn partner. Ik leef nog steeds mijn eigen leven, en niet het zijne. hij kan me mijn kinderwens niet ontnemen.
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:54:39 #152
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_34905496
Kan me best voorstellen dat mensen hiermee in de knoei komen. Je leert iemand kennen, hecht je aan iemand, kinderen zijn tot dan toe niet ter sprake gekomen, het mondt uit in een relatie...en dan blijk je toch andere ideeen daarover te hebben

Eigenlijk had ik dat van te voren ook nooit 'besproken' met m'n vriendin, maar wat blijkt: we hebben er allebei geen behoefte aan. Da's dan mooi, een invulling aan m'n leven kan ik best wel vinden (je houdt zeg maar nog es wat geld over om lekker te reizen, bijv.) maar stel dat het niet zo was, da's dan mooi kl*te!
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_34905604
nog erger wordt het als één van die " die hard kinderhaters" zich opeens volledig bedenkt, en de ander nog steeds pertinent geen kind wil ...

dat is iets wat je niet kon voorzien natuurlijk ...
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:00:16 #154
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_34905733
Dan heb je inderdaad een redelijk rampscenario...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_34905982
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is precíes wat ik bedoel idd .

Het zit hem vooral in dat "huwelijk". Dat is toch het beloven van eeuwige trouw aan elkaar. We weten allemaal dat daar in de praktijk vaak niks van terecht komt natuurlijk. En cynicus als ik ben vraag ik me af hoeveel je huwelijk waard is als je al in je achterhoofd hebt dat je misschien wel van je partner af wil als hij/zij na een aantal jaren huwelijk nog steeds geen kinderen blijkt te willen, en die gedachte lijkt er bij flugeltje achter te zitten. Vind ik nogal vreemd, zo'n "we zien wel hoe het loopt" gedachtengang in een huwelijk, die fase zou je toch eigenlijk al voorbij moeten zijn als je gaat trouwen...
pi_34906035
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:56 schreef petitlapin2 het volgende:
nog erger wordt het als één van die " die hard kinderhaters" zich opeens volledig bedenkt, en de ander nog steeds pertinent geen kind wil ...

dat is iets wat je niet kon voorzien natuurlijk ...
Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kind .
pi_34906906
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Wat je ook niet kan voorzien is dat het leven na de geboorte van het kind er ineens heel anders uitziet en behoorlijk tegenvalt voor 1 van de 2 partners. Niet zelden beginnen relatieproblemen na de geboorte van het eerste kind .
dat is het risico dat we beiden nemen, dat ontken ik niet , wat we niet kunnen ontkennen is dat we beiden 100 % achter de keuze stonden. eén kan de ander niet verwijten dat het opgedrongen was

ik zal het je weten te zeggen, aangezien in de loop van de maand beval
pi_34909815
Ik heb er nog eens over nagedacht en ben er voor mezelf uit.
Het opvoeden van een kind (of kinderen) zie ik meer als een missie, reizen om een groot deel van de wereld zien zie ik meer als een doel. Die twee dingen kunnen elkaar inderdaad in de weg staan. Daarom is het ook logisch dat iedereen zijn eigen (hopelijk bewuste) keuzes maakt.

Voor mij persoonlijk is er verschil tussen een missie en een doel. Beiden zijn goed en de moeite na te leven en het ene sluit het andere niet uit. Voor ieder persoon afzonderlijk ligt de zwaarte van een doel of missie op een ander nivo of vlak. Niks mis mee toch?

Petitpetin2, we horen het dan snel van je, succes ermee !!
Je gaat een drukke maar zeer zeker ook leuke tijd tegenmoet.
pi_34909897
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Het valt me zo op dat mensen die kinderen willen zo uit de hoogte doen en denken dat het leven maar slecht, leeg en doelloos is zonder kinderen en hoe veranderen kinderen dit dan?
Toen ik te horen kreeg dat ik misschien geen kinderen kan krijgen of als ik er wil ik waarschijnlijk de medische mallomolen in moet, dan denk je toch wel eens goed na hoe een leven er zonder kinderen uit zou zien. De dingen die je niet zou kunnen doen, de dingen die je niet zou meemaken, ... en eerlijk gezegd, het ziet er wel wat leeg uit.

Nu kun je het leven natuurlijk anders gaan invullen (reizen, een hond in huis nemen , ik noem maar wat), maar toch denk ik dat ik het altijd zou missen als ik geen kinderen zou hebben.
Maar anderzijds moet je natuurlijk wel verder, dus ik denk, eens je de grootste teleurstelling te boven bent gekomen en steun vindt bij de juiste personen dat je jouw leven toch anders moet gaan indelen hoor. Ook al blijf ik erbij dat die teleurstelling wel vaak zou opspelen (denk maar aan een nieuwe baby in de familie, zwangere vriendinnen om je heen, ...)
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:13:28 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910190
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:15 schreef Blazkowich het volgende:
Als een man moeilijk loopt te twijfelen zou ik hem als vrouw misschien wel de neiging hebben hem gewoon voor het blok te zetten en zwanger te worden. De kans dat hij dan bij je weg gaat is toch vrij klein lijkt me, zeker als de relatie voor de rest heel goed is.
Als de relatie verder heel goed is, flik je je lief niet zo'n smerige achterbakse streek vind ik.
Überhaupt niet trouwens. Respect voor elkaar vind ik wezenlijk.

Ik wil al jaren kinderen. Sinds 4 jaar ben ik met de man van mijn leven. Maar hij zei niet te weten of hij ooit kinderen zou willen. Ondertussen werd ik ouder en ouder . Ik heb hem in april gezegd dat ik hem tot juli bedenktijd gaf: Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie. Hartverscheurend, maar mijn kinderwens kon en wilde ik niet meer wegduwen. Afgelopen zomer heeft mijn lief na veel goede gesprekken gezegd dat hij graag een kindje met me wil.
En als alles goed gaat is dat kindje er in oktober 2006.....
Niet verder vertellen he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34910240
moonah! !!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:18:47 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910376
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:15 schreef DarkElf het volgende:
moonah! !!!
Haaaaai DE...
pi_34910433
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Haaaaai DE...

fijn dat alles toch nog goed komt met je lief
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_34910486
Gefeliciteerd !!!!
pi_34910556
wow Moonah! Wat ben ik blij om dat te lezen!
pi_34910659
Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:26:46 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910672
Dankjewel!
Maar het is eigenlijk niet mijn bedoeling dit topic te kapen.
Sorry.
Dus verdere felicitaties mogen in OUD, daar ben ik nu ws wat meer te vinden...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:27:16 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34910697
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer een vent die gedwongen wordt kinderen te nemen door een vrouw met tikkende eierstokken...
HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.
pi_34910932
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

HO! Niks dwingen. Eigen keuze. Je weet niet waar je over praat.
Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...
pi_34911083
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan maar voor jou, je vent en je toekomstige kindje...
Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
pi_34911247
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat Moonah hier gewoon de extreem korte versie heeft gegeven van waarschijnlijk heel veel en heel lange gesprekken, misschien komt het daarom wat 'dwingerig' over...
Of misschien is het dit stukje tekst:
quote:
Je wil een kind met me of we verbreken dan de relatie.
En dan nog durven beweren dat er geen sprake is van dwang ...
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:43:05 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34911266
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.
Mijn lief heeft er zelf met volle bewustzijn en heel oprecht voor gekozen om met mij een kindje te maken. Alleen, als ik geen tijdsgrens had gesteld, zou hij wellicht nooit tot de keuze zijn durven komen. En ja, mijn tijd is beperkt. Can't help it...
Maar fyi we zijn beiden zielsgelukkig en heel dankbaar.
pi_34911284
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of misschien is het dit stukje tekst:
[..]

En lees dan ook eens het gedeelte van de goede gesprekken

Soit, ik moet me hier eigenlijk helemaal niet moeien
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:44:42 #174
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34911308
quote:
Nee, dat is geen dwang. Als hij niet had gewild had hij me dat kunnen zeggen. Dan had ik kunnen kiezen.
/discussie
pi_34911325
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, ik was me er niet van bewust dat het 'dwingerig' overkwam.
Mijn lief heeft er zelf met volle bewustzijn en heel oprecht voor gekozen om met mij een kindje te maken. Alleen, als ik geen tijdsgrens had gesteld, zou hij wellicht nooit tot de keuze zijn durven komen. En ja, mijn tijd is beperkt. Can't help it...
Maar fyi we zijn beiden zielsgelukkig en heel dankbaar.
Mij hoef je niet te overtuigen hoor
  donderdag 9 februari 2006 @ 19:46:50 #176
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34911386
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:45 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mij hoef je niet te overtuigen hoor
Oh, dat was ook niet naar jou bedoeld!
pi_34912990
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee, dat is geen dwang. Als hij niet had gewild had hij me dat kunnen zeggen. Dan had ik kunnen kiezen.
/discussie
Je had al gekozen, als hij geen kinderen zou willen met jou zou je de relatie beëindigen. Dat heb je tegen hem verteld, daarmee zet je hem dus enorm onder druk. Dat je er dan ook nog een deadline aan verbindt is helemaal schandalig en gewoon je reinste chantage. Dat je dat niet graag hoort en daarom de discussie af wil kappen begrijp ik, maar dat verandert niks aan de feiten.
pi_34913200
quote:

Ain't no pressure, you've got time, just don't make me wait!
Dat stukje songtekst schoot me gelijk te binnen.

Ongelofelijk.

Verder begrijp ik ook echt niet waarom iemand denkt dat een leven zonder kinderen alleen maar leeg kan zijn. Maar ja, gelovigen begrijpen ook niet dat je nog gelukkig kunt zijn als je niet in god gelooft of zo. Persoonlijk heb ik genoeg aan mezelf. Verder is vrijwel alles vervangbaar.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:40:06 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34913347
Jullie denken er maar van wat je wil.
Ik heb verder geen enkele behoefte onze keuzes hier verder uit te leggen om te worden be-/veroordeeld.
Mijn lief en ik weten allebei hoe de vork in de steel zit, we weten dat onze relatie op liefde en respect is gebaseerd, dat er no way sprake is van dwang. Hij zou het niet eens pikken!
En ík zou het niet eens willen, een kind op basis van dwang.
pi_34913426
Ik heb er met de jaren ook over na zitten denken, ben nu 20 dus is nog veel te vroeg, maar toch.
Ik heb nooit wat van kinderen moeten hebben, ja, als kind zijnde natuurlijk wel, maar niks met babys enzo. Nu nog steeds niet, baby's doen me echt niks. Heb in mn leven ook nog nooit een baby vast gehouden, vind er niks aan. Maar toch lijkt me een eigen kind weleens leuk. Misschien omdat die dan van mij (en als het goed is de vader) is.

Maar het wisseld bij mij ook. Heb er heel lang niks aan gevonden, toen een paar jaar wel, en nu weer niet. Gelukkig heb ik nog heeeel lang de tijd om te beslissen maar ik denk dat het ook veel aan mn partner dan ligt. Als hij geen kinderen wil, prima.
Wil hij ze wel, ook goed, denk ik. Weet het niet maar nu vindt ik er niks aan. Wordt er niet warm of koud van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')