abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34981860
Volgens mij ging het wel of niet plaatsen van de Mohammed cartoons contra de Holocaust cartoons puur om het gegeven dat het hele gebeuren rondom islam en terroristen momenteel actualiteit betreft en dus nieuwswaarde heeft en dit, zeker nu nog niet, op gaat voor cartoons over de holocaust. Het verschil dus tussen het maken van een spotprent welke kritiek levert op een actueel thema tegenover een spotprent welke puur gemaakt is om te beledigen (niet actueel, lijkt mij).
pi_34998227
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:14 schreef 6liNes het volgende:
Volgens mij ging het wel of niet plaatsen van de Mohammed cartoons contra de Holocaust cartoons puur om het gegeven dat het hele gebeuren rondom islam en terroristen momenteel actualiteit betreft en dus nieuwswaarde heeft en dit, zeker nu nog niet, op gaat voor cartoons over de holocaust. Het verschil dus tussen het maken van een spotprent welke kritiek levert op een actueel thema tegenover een spotprent welke puur gemaakt is om te beledigen (niet actueel, lijkt mij).
Eens. Daarbij is er nog het belangrijke verschil tussen ras en religie wat Ayaan al zei. En nog iets; de holocaust-cartoons herinneren aan pijnlijke gebeurtenissen, verschrikkelijke gebeurtenissen zelfs. Dat is totaal niet op een lijn te trekken met 'n voor sommigen heilig persoon die belachelijk gemaakt wordt.

Ik snap ook de inzet van de discussie niet. Wat wordt er precies gevraagd, beperking van vrijheid van meningsuiting, of dus in dit geval persvrijheid? Want dat werd op zich niet helemaal duidelijk uitgesproken. Ayaan bleef wel roepen dat ze geen compromissen omtrend vrijheid van meningsuiting wilden sluiten, maar de 'tegenpartij' maakte niet duidelijk wat zij nou wilde.
Wat willen de betogers op de dam? Dat dit soort tekeningen niet meer gemaakt worden? Uitzonderingen op vrijheid van meningsuiting dus? Dat is mij vooralsnog niet erg duidelijk. En dan het naar de rechter stappen.. kom op zeg.. sta er boven, in godsnaam. Dat moet in 'n land als Nederland toch wel mogelijk zijn.
pi_34999882
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Eens. Daarbij is er nog het belangrijke verschil tussen ras en religie wat Ayaan al zei. En nog iets; de holocaust-cartoons herinneren aan pijnlijke gebeurtenissen, verschrikkelijke gebeurtenissen zelfs. Dat is totaal niet op een lijn te trekken met 'n voor sommigen heilig persoon die belachelijk gemaakt wordt.

Ik snap ook de inzet van de discussie niet. Wat wordt er precies gevraagd, beperking van vrijheid van meningsuiting, of dus in dit geval persvrijheid? Want dat werd op zich niet helemaal duidelijk uitgesproken. Ayaan bleef wel roepen dat ze geen compromissen omtrend vrijheid van meningsuiting wilden sluiten, maar de 'tegenpartij' maakte niet duidelijk wat zij nou wilde.
Wat willen de betogers op de dam? Dat dit soort tekeningen niet meer gemaakt worden? Uitzonderingen op vrijheid van meningsuiting dus? Dat is mij vooralsnog niet erg duidelijk. En dan het naar de rechter stappen.. kom op zeg.. sta er boven, in godsnaam. Dat moet in 'n land als Nederland toch wel mogelijk zijn.
Is joods zijn een apart ras? Volgens mij kun je tot het jodendom toe- en uittreden, je hebt negroide joden net als blanke joden; het is monoteistische geloof net zoals de Islam en het Christendom.

Wat die holocaust-cartoonmakers proberen is om van een gevoelig onderwerp, die in Europa heerst, misbruik te maken. Zij achten dit mogelijk omdat 'het westen' ook de Islam beledigt, wat dan weer een gevoelige zaak voor de Islamitische wereld is.
Before all else, be armed.
  zondag 12 februari 2006 @ 15:04:24 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35000067
Kan Fatima Elatik niet gewoon minister-president worden? Wat een briljante vrouw is dat toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35002968
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:02 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Is joods zijn een apart ras? Volgens mij kun je tot het jodendom toe- en uittreden, je hebt negroide joden net als blanke joden; het is monoteistische geloof net zoals de Islam en het Christendom.

Wat die holocaust-cartoonmakers proberen is om van een gevoelig onderwerp, die in Europa heerst, misbruik te maken. Zij achten dit mogelijk omdat 'het westen' ook de Islam beledigt, wat dan weer een gevoelige zaak voor de Islamitische wereld is.
De holocaust -waar het om gaat- had niks met geloof te maken, nee. Met ras, ja.
pi_35003095
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

De holocaust -waar het om gaat- had niks met geloof te maken, nee. Met ras, ja.
Dus de joden om hun ras, de zigeuners ook om hun ras? En de homo's dan?
pi_35003128
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:23 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dus de joden om hun ras, de zigeuners ook om hun ras? En de homo's dan?
Nu verschuif je de discussie naar de reden van de holocaust, punt is dat het geen geloofskwestie was.
pi_35003319
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:02 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Nog even op dat tweede stukje, rationeel gezien is het uitmoorden van 6 miljoen joden ietsje meer een 'gevoelige' kwestie, dan 't beledigen van 'n persoon in 'n tekening. Of in uitspraken, of in meningen, whatever. Dat hoort in onze perspectieven niet 'gevoelig' te liggen, althans, niet als zodanig dat je er voor naar de rechter stapt (ik vind zelfs dat al overdreven).
pi_35003503
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nu verschuif je de discussie naar de reden van de holocaust, punt is dat het geen geloofskwestie was.
Joden zijn toch volgelingen van het Jodendom. Als ze dan werden uitgemoord door de nazi's, speelt die religie dan toch echt mee. Kijk maar de steun van de kerk tijdens de hoogtijdagen van het nazisme ...
pi_35003806
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:33 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Joden zijn toch volgelingen van het Jodendom. Als ze dan werden uitgemoord door de nazi's, speelt die religie dan toch echt mee. Kijk maar de steun van de kerk tijdens de hoogtijdagen van het nazisme ...
pi_35003861
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:33 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

De hele holocaust is gebaseerd op rassenwaanzin, niet op geloof. Je kan het me honderd keer vertellen, ik weet de feiten. Daarbij; wat maakt het uit? Je bent het er toch hoop ik wel mee eens dat het uitmoorden van ontzettend veel mensen 'n stuk erger is dan het beledigen van 'n profeet? Waar hebben we 't in vredesnaam over. Dat dat in het oosten zo gedramatiseerd wordt begrijp ik nog enigszins, daar kun je 't verwachten. Maar dat er hier mensen zijn die de optie 'naar de rechter stappen' als serieus nemen, begrijp ik dan weer niet.
pi_35004482
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:42 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik snap je smiley ff niet.
pi_35008105
@ um_qassr

Natuurlijk ging het niet om het geloof. Hitler deelde de mensen in verschillende categorieen in, waarbij het blanke ras superieur was. De slavische volken waren untermenschen en het joodse ras was wel het ergste van allemaal. Hun mens-zijn werd zelfs ter discussie gesteld. Dat had allemaal niets met de joodse religie te maken. Dat de nazi's aan die religie en de joodse gewoonten ook een geweldige hekel hadden, is daar natuurlijk een logisch gevolg van.
Be careful what you sign...
pi_35008164
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:04 schreef Ringo het volgende:
Kan Fatima Elatik niet gewoon minister-president worden? Wat een briljante vrouw is dat toch.
Alsjeblieft niet zeg.
  zondag 12 februari 2006 @ 18:43:48 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35008715
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:32 schreef Airelle het volgende:
Alsjeblieft niet zeg.
Ik vind haar cool. Zij maakt islam sexy.
  maandag 13 februari 2006 @ 15:29:37 #66
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35038519
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind haar cool. Zij maakt islam sexy.
Jij valt op neuzen?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35059602
Ik hoorde op het journaal dat wat moskeeën nova en haar gasten van afgelopen vrijdag gaan aanklagen vanwegen islamfobie! Kan er alleen geen bericht van vinden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_35060222
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:56 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde op het journaal dat wat moskeeën nova en haar gasten van afgelopen vrijdag gaan aanklagen vanwegen islamfobie! Kan er alleen geen bericht van vinden.
Er zijn ook mensen die last hebben van agorafobie... gaan we nu alle steden die een plein hebben aanklagen?

maandag 13 februari 2006 @ 23:13:34 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35060433
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:29 schreef Pracissor het volgende:
Jij valt op neuzen?
Yeah... . Grote neuzen zijn de bom.
pi_35060716
ze hebben de opmerking van Joep bij de aftiteling iets te letterlijk genomen dus
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:48:09 #71
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35068683
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:04 schreef Ringo het volgende:
Ze viel totaal door de mand dat vrouwtje wat Nederland in een Islamitische staat wil veranderen.
Zoals AHA tegen haar zei: fouten maken mag (toneelstukken willen verbieden enzo), maar kom er dan voor uit dat je onder invloed van die sekte was.
Een hoop gepruttel was haar antwoord.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:07:08 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35069205
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:48 schreef klez het volgende:

Zoals AHA tegen haar zei: fouten maken mag (toneelstukken willen verbieden enzo)
Rakelde Hirsi Ali dat toneelstuk op, of heb jij dit er tussengezet?
Het blijft ongelooflijk hoe zaken verdraaid kunnen worden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:18:27 #73
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35069489
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Rakelde Hirsi Ali dat toneelstuk op, of heb jij dit er tussengezet?
Het blijft ongelooflijk hoe zaken verdraaid kunnen worden.
Hirsi begon daarover.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_35089162
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:18 schreef klez het volgende:

[..]

Hirsi begon daarover.
Volgens mij begon Paul Scheffer er over toen hij een aantal zaken opnoemde waarbij moslims zich beledigd voelde.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_35089250
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:56 schreef sizzler het volgende:
Kan er alleen geen bericht van vinden.
hebbes:
quote:
Haagse moskee klaagt NOVA aan

De omstreden As-Soennah moskee in Den Haag gaat een rechtszaak aanspannen tegen het tv-programma NOVA. Reden is de uitzending van afgelopen vrijdag. Toen wijdde de actualiteitenrubriek een special aan de Deense cartoons over de islamitische profeet Mohammed.

In de uitzending werd gediscussieerd over de cartoons met onder meer Paul Scheffer, Mohammed Cheppih, Ayaan Hirsi Ali, Fatima Elatik, Lousewies van der Laan en André Rouvoet. Ook diverse cartoonisten en hoofdredacteuren van kranten deden mee. De uitzending sloot af met een cartoonstrip van vaste NOVA-tekenaar Joep Bertrams. Daarin fungeerde een moslim die bakstenen op zijn hoofd kreeg die onder meer wandaden van radicale moslims voorstelden. Die stenen deden de moslim niks, maar toen een papiertje met een tekening op zijn hoofd viel ging hij volledig uit zijn dak.

Volgens het bestuur van de Haagse moskee was de uitzending onnodig kwetsend en provocerend voor moslims. De cartoons zelf waren volgens de klagers niet eens half zo 'erg' als de toon van de uitzending. Bovendien heeft NOVA met het opnieuw vertonen van de spotprenten olie op het vuur gegooid, zo zegt de moskee waar de omstreden imam Sheich Fawaz Jneid preekt.
Haagse moskee klaagt NOVA aan

Compleet debiel. Maargoed, in een rechtsstaat mag er worden aangeklaagd. Hopelijk vindt de rechter deze klacht ook kleinzerig.

Vanavond:
quote:
DEN HAAG VANDAAG: WIEGEL OVER CARTOONKWESTIE

Hans Wiegel, het 'orakel uit Diever', geeft een lezing in Hengelo.
De VVD-corifee is te gast op een discussie-avond van de Liberaal Islamitische Stichting (LIS) in Hengelo. Hij spreekt er onder meer over integratie en de cartoonkwestie. Den Haag Vandaag is erbij.
verder:

• De ambities van Marco Pastors

• Hulporganisaties oneens over strategie

• PvdA grootste partij in Rotterdam
  • "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')