psst.. je bent 27quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:03 schreef Drive-r het volgende:
Functie: Analist
Branche: Investment Banking
Leeftijd: 26
Hoogst genoten opleiding: WO Techniek
Jaren ervaring: 0
Hoe lang fulltime? 0
Uren per week: 36 op contract, werkelijkheid richting 80
Salaris bruto: ~4500
Salaris netto: ~3000
Vrijedagen totaal: 19 ofzo
Auto van de zaak: Nee (wel gratis taxi bij overwerk)
Aanvullende inkomsten: Bonus
Dienstverband: onbepaalde tijd
Stress: ja
Tevreden: Ja
Als starter zit je bij de Big4 wel rond de 2.000. Ben alleen benieuwd of die 2.050 bij een Big4 is. En ja ik bedoel accountants.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Betalen die niet iets meer? Ik neem aan dat je accountants bedoelt...
Dan verdien je redelijk goed. Het gemiddelde ligt voor een hbo'er bij een ac-kantoor iets lager. Ze hebben daar trouwens ook wel goede secondaire voorwaarden. Dus je mag zeker niet klagenquote:
Nee, ik klaag ook niet. Mag ook een leaseauto uitkiezen twv 370 euro pm. Daarnaast mag ik dat 25 % overschrijden. 20.000km prive per jaar. Studie word geheel betaald. Dus ik klaag zeker niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:15 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dan verdien je redelijk goed. Het gemiddelde ligt voor een hbo'er bij een ac-kantoor iets lager. Ze hebben daar trouwens ook wel goede secondaire voorwaarden. Dus je mag zeker niet klagen
Niet bij een big4 iig, maar verdien wel meerquote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:19 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Nee, ik klaag ook niet. Mag ook een leaseauto uitkiezen twv 370 euro pm. Daarnaast mag ik dat 25 % overschrijden. 20.000km prive per jaar. Studie word geheel betaald. Dus ik klaag zeker niet.
Waar werk jij dan?
Dat laatste is dan helaas niet waar... Ik ben 26... Wel erg oplettend trouwens, mijn complimenten!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 03:03 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
psst.. je bent 27
tenminste.. als je profiel klopt
Bij Deloitte ligt het ook net boven 2000 euro voor startende hbo'er.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:15 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Dan verdien je redelijk goed. Het gemiddelde ligt voor een hbo'er bij een ac-kantoor iets lager. Ze hebben daar trouwens ook wel goede secondaire voorwaarden. Dus je mag zeker niet klagen
De beste die je kan wensen? Hmm, ik zit toch liever bij PwC hoorquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Deloitte is ook ongeveer de beste werkgever die je kan wensen. Daar komt ook lang niet iedereen zomaar binnen.
Ik ken voldoende mensen die denken dat ze met een HBO zo 2500-3000 netto verdienen, die komen nog van een koude kermis thuis waarschijnlijk
Als we het hebben over de Big4, dan is PwC en KPMG de besten waar je bij kunt zitten. Deloitte kom je echt makkelijk in, vergeleken met de andere 3 grote kantoren. Zo heb je bijvoorbeeld als starter geen assessment. Vanaf leidinggevend niveau moet je pas een assessment doen. Daarnaast ken ik een 3 tal personen waarvan je echt de twijfels hebt of ze goede accoutants worden. Die zijn dan ook allemaal aangenomen door Deloitte. Het resultaat is bedroevend, kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:49 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
De beste die je kan wensen? Hmm, ik zit toch liever bij PwC hoor
Dat is niet alleen bij Deloitte zo, maar overalquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Deloitte is ook ongeveer de beste werkgever die je kan wensen. Daar komt ook lang niet iedereen zomaar binnen.
Ik ken voldoende mensen die denken dat ze met een HBO zo 2500-3000 netto verdienen, die komen nog van een koude kermis thuis waarschijnlijk
Alle Big4 ligt net boven de 2000 euro voor een startende hbo'er. Maar als je kijkt naar andere zaken, dan geeft deloitte je geen lease-autoquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:08 schreef Megter het volgende:
[..]
Bij Deloitte ligt het ook net boven 2000 euro voor startende hbo'er.
Eén gesprekje met een partner en ik was aangenomen bij PwC.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:22 schreef Phoenixjuh het volgende:
Als we het hebben over de Big4, dan is PwC en KPMG de besten waar je bij kunt zitten. Deloitte kom je echt makkelijk in, vergeleken met de andere 3 grote kantoren.
Volgens mij is iets boven de 2000 redelijk standaard als startsalaris voor hbo-ers? In elk geval in de automatisering en zorg ligt het in die richting. Accountancy blijkbaar ook..quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:46 schreef Drive-r het volgende:
Grappig, weet nooit echt of accountancy goed betaald. Maar 2000 voor een HBO-er lijkt me behoorlijk. Zijn jullie nooit bang om een beetje in hetzelfde wereldje te blijven hangen? En zit er een beetje schot in het salaris, bonussen o.i.d.?
Nee dat is niet standaard. Bij veel kleine kantoren word je vaak onderbetaald, als startende accountant wordt je meestal 1600-1700 betaald. Maar dit hangt ook zeer sterk af van waar je werkt. In de randstad is een enorm tekort, waardoor de kleinere kantoren gewoon geen laag bedrag meer kunnen geven. In gebieden waar dit tekort niet is, worden ze gewoon laag betaald. Als hbo'er in de zorg, ict, gemeente, en dergelijke richting wordt je inderdaad vaak rond de 2000 betaald. Maar dat komt mede door de minder goede doorgroei mogelijkheden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:56 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Volgens mij is iets boven de 2000 redelijk standaard als startsalaris voor hbo-ers? In elk geval in de automatisering en zorg ligt het in die richting. Accountancy blijkbaar ook..
In het algemeen kan je stellen dat je als startende accountant niet goed wordt betaald. Maar dat je salaris in een zeer korte tijd flink gaat stijgen. Omdat je letterlijk van functie veranderd. Het is namelijk gebruikelijk dat je om de 3-4 jaar trapje hoger gaat, met uiteraard een flinke salarisverhoging. Je praat dan al snel over enkele honderden tot duizenden euro's meer. Maar zoals gezegd, bij de groteren, en dan moet je toch praten over de grote 4 en de kleine 4, en uiteraard de grote regionale kantoren, daar krijg je als starter zeker niet slecht betaald. Als accountant heb je daarnaast ook veel mogelijkheden. Ik ken bijvoorbeeld een registeraccountant die net 30 is. Hij heeft een optie gekregen bij een bedrijf waar hij kan beginnen als controller en kan doorstromen tot financieel directeur.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:46 schreef Drive-r het volgende:
Grappig, weet nooit echt of accountancy goed betaald. Maar 2000 voor een HBO-er lijkt me behoorlijk. Zijn jullie nooit bang om een beetje in hetzelfde wereldje te blijven hangen? En zit er een beetje schot in het salaris, bonussen o.i.d.?
Up or out...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:24 schreef Phoenixjuh het volgende:
Het is namelijk gebruikelijk dat je om de 3-4 jaar trapje hoger gaat, met uiteraard een flinke salarisverhoging.
Accountants verdienen in het buitenland aanzienlijk meer (qua salaris), afhankelijk van het land uiteraard. Qua salarisverhoging is het toch wel vrij hoog, zeker in Nederland. In absolute getallen praat je over enkele honderden tot misschien 1000 euro extra maandsalaris per jaar. In praktijk betekend dit dus dat je na elk 5-6 jaren werk, eigenlijks een verdubbeling van je salaris hebt. Dus als je het goed doet verdien je na circa 12 jaar, het viervoudige van het startsalaris, dat is dus 4x modaal. Nu klinkt dit voor de een meer dan de ander. Als je puur naar de salaris kijkt, dan verdient redelijk veel, maar je kunt helaas niet zeggen dat die gigantisch verdienen. Het is meer de bonussen die het doen. Als je bonussen als salaris meetelt, dan verdien je behoorlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:18 schreef Drive-r het volgende:
Ach, up or out vind ik wel een prima systeem. Zouden jullie als accountant in het buitenland niet een stuk beter kunnen verdienen? En die salarisstijging is natuurlijk super, maar als je na 3-4 jaar 1000 euro meer verdiend is dat natuurlijk ook geen mega-verhoging, of zie ik dat verkeerd?
Heey ff vraagje off topic heb zelf net gesolliciteerd als assistant stotre manager. Moest jij hiervoor bepaalde papieren hebben? Heb zelf ook gewoon Havo gedaan en daara MBO-4. Heb ik een kansje denk je?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:17 schreef Retarded het volgende:
-Functie: Storemanager
-Branche: Detailhandel home entertainment
-Leeftijd: 22
-Hoogst genoten opleiding: eerst HAVO, toen MBO/4
-Jaren ervaring in dit beroep: 5
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 3,5
-Uren per week: 40
-Salaris bruto: 1500 per maand
-Salaris Netto: 1250 per maand
-Vrije dagen: genoeg... minimaal iedere week één
-Pensioenpremie: geen idee
-Auto vd zaak: nee
-Aanvullende inkomsten/bonussen: ja, provisie bij goed behaalde resultaten
-Dienstverband: contact voor onbepaalde tijd
-Stress: alleen in de laatste 2 maanden van het jaar
-Tevreden? Met het werk absoluut! Erg leuk bedrijf waar ik graag kom! Salaris? Tja, ik woon nog thuis en heb dus niet veel vaste lasten.
Een optie geven aan je personeel :´)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:24 schreef Phoenixjuh het volgende:
Hij heeft een optie gekregen bij een bedrijf waar hij kan beginnen als controller en kan doorstromen tot financieel directeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |