abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 februari 2006 @ 18:12:44 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35045069
En dat is dan weer het voordeel van een keizersnee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 februari 2006 @ 19:01:51 #252
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35047131
In mijn geval niet hoor , ik moest er niet aan denken, die buik deed me veel te zeer . Plus dat moedergevoelens killing waren voor mijn libido.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 13 februari 2006 @ 19:14:12 #253
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35047688
En als het dan eindelijk gebeurt, begint je kind halverwege te huilen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 13 februari 2006 @ 19:18:33 #254
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_35047902
quote:
Op zondag 12 februari 2006 08:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, ze vertellen je trouwens ook niet dat je niet gewoon wat minder slaapt, (...)
Of dat je voor diezelfde zieke kinderen een woest moedergevoel voelt opborrelen uit onmacht, dat dan ook wel weer
woest moedergevoel! herkenning! dat sleepte mij er ZEKEr doorheen de afgelopen maanden. Eh. het is al een jaar. DARN

oh, ze huilt weer.
bv is klote als je kind een verstopte neus heeft en constant 'hap, zuig,loslaat,sputter,hap' doet... aarghlll...
..en laat gaan...
  maandag 13 februari 2006 @ 22:28:39 #255
134348 MamBoo
't is wat je wilt
pi_35058014
Oh, nog een paar:
Dat het best vervelend is dat er, na je bevalling van 5 dagen (echt!), naast je iemand wordt geplaatst die een kind heeft gebaard in nog geen uur...

Afgelopen donderdag zijn Bo en ik samen aan de mega-griep geraakt en ik moet zeggen dat ik het vreselijker vond dat ik er niet voor haar kon zijn dan dat ik zelf ziek was... en dat terwijl ik er 's nachts knap moeite mee heb als ze om mama roept. En terugkomend op voorgaande berichtjes: dat ik zondag mijn moeder heb gebeld met de blijde boodschap dat Bo weer plaste (snik) en zelf pindakaas wilde (huil!).

Goh, en dat ik nóg onpasselijk word van de geur van venkelthee: moest ik verplicht drinken in een niet al te leuke kraamtijd.

Dat sommige schoonmoeders het gelukkig heel normaal vinden dat dochters eerder naar hun eigen moeders gaan dan naar schoonmoeders en daar ook geen kwaad in zien. - kusje voor mijn schoonmoeder! -

Dat we aan het begin van de ouderschap hopeloos idealistisch waren, maar dat we nu links en rechts gewoon praktijkgericht en soms ook behoorlijk pedagogisch onverantwoord normen aan het bijstellen zijn
Ik heb er geen oplossingen voor, maar ik vind problemen prachtig.
Meer zien van mijn Bo?
pi_35058686
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:05 schreef poemojn het volgende:
Myrthe moest naar de slaapzaal, helaas. Een evt volgende keer zoek ik dus wel een ziekenhuis uit waar ze gewoon de baby bij de moeder laten, en ook de moeder zelf dus de nachtvoedingen laten geven (nu hebben ze notabene een flesje gegeven 's nachts ). Er zijn alleen nog niet zoveel ziekenhuizen die dat gegarandeerd doen
[..]
Voeg aan dat rijtje maar het Kennemer Gasthuis in haarlem (lokatie EG/zuid) bij. Wij lagen die eerste nacht gezellig met zijn drietjes op een kraamkamer suite. het is daar beleid dat vader de eerste nacht bij moeder en kind mag blijven.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_35066125
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:28 schreef MamBoo het volgende:
Oh, nog een paar:
Dat het best vervelend is dat er, na je bevalling van 5 dagen (echt!), naast je iemand wordt geplaatst die een kind heeft gebaard in nog geen uur...

Afgelopen donderdag zijn Bo en ik samen aan de mega-griep geraakt en ik moet zeggen dat ik het vreselijker vond dat ik er niet voor haar kon zijn dan dat ik zelf ziek was... en dat terwijl ik er 's nachts knap moeite mee heb als ze om mama roept. En terugkomend op voorgaande berichtjes: dat ik zondag mijn moeder heb gebeld met de blijde boodschap dat Bo weer plaste (snik) en zelf pindakaas wilde (huil!).

Goh, en dat ik nóg onpasselijk word van de geur van venkelthee: moest ik verplicht drinken in een niet al te leuke kraamtijd.

Dat sommige schoonmoeders het gelukkig heel normaal vinden dat dochters eerder naar hun eigen moeders gaan dan naar schoonmoeders en daar ook geen kwaad in zien. - kusje voor mijn schoonmoeder! -

Dat we aan het begin van de ouderschap hopeloos idealistisch waren, maar dat we nu links en rechts gewoon praktijkgericht en soms ook behoorlijk pedagogisch onverantwoord normen aan het bijstellen zijn
Oh jaaaa. Bij de eerste was ik op het hysterische af geen potjesmaaltijden aan het geven, alleen vers zelf bereid fruit, géén bijvoeding voor zes maanden. Ik was er tandenknarsend geobsedeerd door.
Bij de tweede: och, je ziet maar manneke. Je draait wel mee. Potjes voor in-geval-geen-zin-in-koken in het kastje en soms jank je maar even wat langer want je bent niet aan de beurt. En het werd weer licht
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:32:20 #258
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35066197
Ja, daar heb ik zo'n zin in nu bij de tweede. Het allemaal iets minder serieus nemen. Dus dat ik niet meer dwangmatig alle boekjes van voor tot achter lees en me dus verdiep in allerlei kwalen en ziekten en dingetjes die Maria helemaal niet had (of zelfs kón hebben, omdat ze nu eenmaal geen piemeltje heeft bijvoorbeeld ). In het kookboekje plakte ik stickertjes bij lekkere combinaties voor prakkies (alsof ik niet kon onthouden dat courgette en banaan lekker zou moeten zijn).
Wat zal het me veel tijd opleveren dat ik al die dingen nu niet ga doen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35066243
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 08:32 schreef Sugar het volgende:
Ja, daar heb ik zo'n zin in nu bij de tweede. Het allemaal iets minder serieus nemen. Dus dat ik niet meer dwangmatig alle boekjes van voor tot achter lees en me dus verdiep in allerlei kwalen en ziekten en dingetjes die Maria helemaal niet had (of zelfs kón hebben, omdat ze nu eenmaal geen piemeltje heeft bijvoorbeeld ). In het kookboekje plakte ik stickertjes bij lekkere combinaties voor prakkies (alsof ik niet kon onthouden dat courgette en banaan lekker zou moeten zijn).
Wat zal het me veel tijd opleveren dat ik al die dingen nu niet ga doen!
De tijd blijft te kort, maar je beleeft er een hoop meer lol aan gewoon
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:43:35 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_35066300
zo'n moeder ben ik gelukkig al nooit geweest sugar
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 februari 2006 @ 08:52:44 #261
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_35066434
Ik ook maar zeer ten dele, Belana. Wanneer ik dacht: ik doe het allemaal niet goed, zeg maar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_35066724
Er is mij ook niet verteld dat je na drie supermakkelijke zwangerschappen opeens een zwangerschap "from hell" kunt gaan krijgen!

Nou ja...
Met de zwangerschap op zich gaat het allemaal prima...
Maar mn hormonen leven opeens helemaal dr eigen leven... En het mijne!!

En moe....
zo moe......
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_35066827
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:14 schreef vamperotica het volgende:
Er is mij ook niet verteld dat je na drie supermakkelijke zwangerschappen opeens een zwangerschap "from hell" kunt gaan krijgen!

Nou ja...
Met de zwangerschap op zich gaat het allemaal prima...
Maar mn hormonen leven opeens helemaal dr eigen leven... En het mijne!!

En moe....
zo moe......
Wauw, de vierde? Ik ben jaloers! (En sterkte hoor, hoe lang moet/mag je nog?)
pi_35066854
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wauw, de vierde? Ik ben jaloers! (En sterkte hoor, hoe lang moet/mag je nog?)
Ben net over de helft, maar het voelt alsof ik er al 6 jaar zwangerschap op heb zitten!
pi_35066900
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:21 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ben net over de helft, maar het voelt alsof ik er al 6 jaar zwangerschap op heb zitten!
Vervelend zeg..
Je zult het al wel 5000 keer gehoord hebben, maar ken je Floradix? Hielp bij mij erg goed tegen dat lamlendige sleepgevoel
pi_35066929
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vervelend zeg..
Je zult het al wel 5000 keer gehoord hebben, maar ken je Floradix? Hielp bij mij erg goed tegen dat lamlendige sleepgevoel
Ken ik niet!!!!
wat is dat?
pi_35067026
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:12 schreef Ireth het volgende:

[..]

Kheb het ook niet gehoord.... ze kwamen denk ik niet boven mijn vocabulaire uit
Ik heb ooit eens aan mijn moeder gevraagd (als 13-jarig meisje) of zze verloskamers ook geluidsdicht maakten. Mijn moeder keek me toen heel vreemd aan, schoot in de lach en vertelde mij dat dat echt niet nodig was, omdat mensen heus niet zo hard schreeuwen in het echt als op TV.
En dan heeft mijn mamma 7! kinderen gebaard.
pi_35067061
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:25 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ken ik niet!!!!
wat is dat?
Een flesje met kruidenextract, te betrekken bij de drogist. Elke dag een cupje. Het helpt geloof ik met de aanmaak van een hoop bouwstoffen in je lichaam. Verloskundigen raden het vaak aan.
Het klinkt geitenwollensokkerig, maar het werkte bij mij best goed (en bij mijn beide zwangere collega's ook).
pi_35067083
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een flesje met kruidenextract, te betrekken bij de drogist. Elke dag een cupje. Het helpt geloof ik met de aanmaak van een hoop bouwstoffen in je lichaam. Verloskundigen raden het vaak aan.
Het klinkt geitenwollensokkerig, maar het werkte bij mij best goed (en bij mijn beide zwangere collega's ook).
Ik ga het iig eens proberen!
Bedankt!
pi_35067085
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens aan mijn moeder gevraagd (als 13-jarig meisje) of zze verloskamers ook geluidsdicht maakten. Mijn moeder keek me toen heel vreemd aan, schoot in de lach en vertelde mij dat dat echt niet nodig was, omdat mensen heus niet zo hard schreeuwen in het echt als op TV.
Dan heeft ze mij nog nooit gehoord.....
pi_35067091
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Op tv krijgen moeder altijd spontaan persweeën na de historische woorden "Honey, I think my water just broke!"
Vervolgens is er nooit tijd om een ambulance te bellen en wordt na een wee of 5 een 6 weken oude schone baby gelanceerd door de held, die verder in de film alleen schedels inslaat.
pi_35067186
Sja, en de navelstreng is al doorgeknipt en al
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35067219
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:40 schreef snoopy het volgende:
Sja, en de navelstreng is al doorgeknipt en al
Ook goed voor wat kleine lettertjes: heen groot deel van de bevallende vrouwen levert niet alleen een kind af tijdens de bevalling maar ook een andere drol.
pi_35067382
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op tv krijgen moeder altijd spontaan persweeën na de historische woorden "Honey, I think my water just broke!"
Vervolgens is er nooit tijd om een ambulance te bellen en wordt na een wee of 5 een 6 weken oude schone baby gelanceerd door de held, die verder in de film alleen schedels inslaat.
Hmmm, daar dacht ik nou niet aan. Ik dacht meer aan die stuk of vijf afleveringen van "de bevalling" die ik toen al gezien had. Die mensjes maken best wel geluid soms
pi_35067449
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Hmmm, daar dacht ik nou niet aan. Ik dacht meer aan die stuk of vijf afleveringen van "de bevalling" die ik toen al gezien had. Die mensjes maken best wel geluid soms
Hmm, ook dat is een vertekend beeld. Je ziet in feite alle weeën achter elkaar gemonteerd, zonder de pauzes die ertussen zitten, alsof het een niet aflatende kermis is.
pi_35067499
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hmm, ook dat is een vertekend beeld. Je ziet in feite alle weeën achter elkaar gemonteerd, zonder de pauzes die ertussen zitten, alsof het een niet aflatende kermis is.
klopt En ik ben er van overtuigd dat je wel heel wanhopig op zoek moet zijn naar aandacht, wil je op TV gaan met je bevalling
pi_35067563
Nou, ik heb bevallingen gezien gehoord!! Echt verschrikkelijk
Alleen wel opvallend veel niet-Nederlanders die gillen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 10:02:50 #278
13151 crew  Rewimo
pi_35067620
Je moet van tevoren een contract tekenen waarin staat dat gillen verplicht is

Hey, zis is tievie mèn!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:03:29 #279
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35067629
Het was bij mij voornamelijk gevloek en bezweringen wegens het 'even wegmasseren van het laatste randje'

Kheb zelfs tussen de persweeën in af en toe gedut, viel elke keer in slaap was doodmoe! Toen Suus geboren was was ik trouwens ineens weer klaarwakker
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 februari 2006 @ 10:04:29 #280
13151 crew  Rewimo
pi_35067647
Ik heb ook niet gegild, wel geslapen inderdaad Van pure vermoeidheid. Ik kwam pas bij toen de ruggeprik erin zat voor de ks.
pi_35067973
Maar dit heeft toch niet met de kleine lettertjes te maken?
Of dacht iedereen echt van te voren dat alles zoals het op tv gaat waar is ?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_35068080
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:18 schreef jessie het volgende:
Maar dit heeft toch niet met de kleine lettertjes te maken?
Of dacht iedereen echt van te voren dat alles zoals het op tv gaat waar is ?
Nee, maar het feit dat je soms 5 dagen aan het bevallen bent en je ook je darminhoud eruit perst en dat vloeing soms eerder een zondvloed is, is toch niet iedereen bekend
pi_35068117
Van dat poepen toch wel? Dat waren DE praatjes met mijn vriendinnen van te voren. Als ik maar niet..... enz
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:35:18 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35068386
Nou het is dat ik het hier op Fok had gelezen, maar anders had ik dat ook niet geweten hoor
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:36:09 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35068405
En 5 dagen bevallen, hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik dacht dat dat niet eens mocht! Dan moeten ze toch ingrijpen ofzow?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:39:27 #286
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_35068481
Nou, ik vertelde het vorige keer aan een collega en die stond met grote ogen te kijken Die dacht echt dat bevallen alleen maar mooi en romantisch is

En ik heb het uitgeschreeuwd, van vermoeidheid en machteloosheid, zo erg dat ik de volgende dag keelpijn ervan had. En ik hoorde ook andere vrouwen schreeuwen. De arts die me inknipte zei nog dat ik volgens hem niet zo had geschreeuw, waarop de verloskundige verklaarde dat er niks mis was met mijn longen maar dat de arts toen lag te slapen

Ik ben 's ochtends bevallen en mijn vriend sliep die nacht thuis en ik met Robin in het zkh in Delft.

Wat ik ook niet wist is dat je als oermoeder tijdens de sex toch met 1 oor toch naar de babyfoon ligt te luisteren Gaat dat ooit over?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_35068527
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:39 schreef Wennie het volgende:
Nou, ik vertelde het vorige keer aan een collega en die stond met grote ogen te kijken Die dacht echt dat bevallen alleen maar mooi en romantisch is

En ik heb het uitgeschreeuwd, van vermoeidheid en machteloosheid, zo erg dat ik de volgende dag keelpijn ervan had. En ik hoorde ook andere vrouwen schreeuwen. De arts die me inknipte zei nog dat ik volgens hem niet zo had geschreeuw, waarop de verloskundige verklaarde dat er niks mis was met mijn longen maar dat de arts toen lag te slapen

Ik ben 's ochtends bevallen en mijn vriend sliep die nacht thuis en ik met Robin in het zkh in Delft.

Wat ik ook niet wist is dat je als oermoeder tijdens de sex toch met 1 oor toch naar de babyfoon ligt te luisteren Gaat dat ooit over?
Neem maar van mij aan dat als je net met de tepelklemmen in de touwen hangt met je partner en je een huiltje hoort, je de steunen uit het plafond rukt. Tot ze een jaar of 5 zijn gok ik.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:50:51 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35068755
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:39 schreef Wennie het volgende:
Kun je nagaan hoe spannend je seksleven is als je kind nog bij jou op de kamer slaapt

Ik heb trouwens niet zo héél veel geschreeuwd volgens mij. Vooral tijdens de overgang naar persweeën. Dat was misschien wel het naarste stuk, want daar kon ik echt niks mee. Niet meepersen, maar ook niet wegpuffen. Dus ja dan maar schreeuwen
©Dumbo
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:21:38 #289
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_35069571
Mwanatabu Tex Gelukkig slaapt Robin al vanaf dag 1 op z'n kamertje
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:41:24 #290
134348 MamBoo
't is wat je wilt
pi_35070117
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:36 schreef texelonia het volgende:
En 5 dagen bevallen, hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik dacht dat dat niet eens mocht! Dan moeten ze toch ingrijpen ofzow?
Hmmmpffff. Dat dacht ik ook, maar dat was voordat het begrip 'weekenddiensten' bekend werd bij ons. Een weesterkte van 80 op een schaal van 100 behoorde nog gewoon tot de voorweëen wist een verpleegkundige te melden, en aangezien mijn vliezen nog niet waren gebroken, durfde men het best aan om mij naar huis te sturen met wat slaaptabletjes. "Maandag maar terugkomen", was het devies, "dan gaan we dan aan het werk". Slaaptabletjes hielpen overigens fantastisch...maar niet heus.

Zwarte dagen. Heel zwarte dagen.

Ik wist trouwens wel dat ik best kon vuilbekken, maar dat ik ook kon schreeuwen tegen gyneacologen, verpleegkundigen, verloskundigen en verlossers in opleiding, en dat ik gore klootzak durfde te zetten tegen de man die eindelijk verlossing bracht (de anaesthesist met de ruggeprik), dat ging mijn pet ook te boven... Allemaal hormonen en slaapgebrek
Ik heb er geen oplossingen voor, maar ik vind problemen prachtig.
Meer zien van mijn Bo?
pi_35070221
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:27 schreef E.T. het volgende:
Wat ook niemand je van te voren vertelt is dat je na de bevalling nog moet spoelen met water nadat je hebt geplast.
EN dat het geen goed idee is dat te doen met een fles water die je op de wc hebt staan, waar het bijkans vriest.

Ik heb de rest van de tijd maar onder de douche geplast.
pi_35070303
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:44 schreef anneja het volgende:

Ik heb de rest van de tijd maar onder de douche geplast.
Toch lijkt het me onhandig elke keer onder de douche te gaan staan plassen.wat als je 10x op een dag moet ?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35070899
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 11:47 schreef snoopy het volgende:

[..]

Toch lijkt het me onhandig elke keer onder de douche te gaan staan plassen.wat als je 10x op een dag moet ?
Even broek uit, douche warm laten worden, plassen, naspoelen, benen afdrogen.

Heb ik denk ik beide keren een dag of drie gedaan, daarna ging het wel weer.

Wat mij verder opviel:
* hoesten net na de bevalling. Dat je buik dan zo uitflubbert dat het uberhaupt niet lukt om kracht te zetten met je adem
* de bibberatie als het kind er uit is (ik zat echt zo te trillen dat ik al de muisjes van mijn beschuit al kwijt was voor ik een hap had kunnen nemen)
* het verschijnsel 'nawee', vooral na de tweede (bij de eerste geen last van gehad)
* dat de bevalling niet zozeer het eind is van de zwangerschap (en dat je normale leven dan weer gewoon doorgaat), maar (qua dat normale leven) het begin van het einde (je WEET wel dat er een kind komt en dat je dus 24/7 oproepbaar bent, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ook echt gelooft)
* dat babyjongetjes kleine baby-erectietjes krijgen als je zalf smeert. Je weet dat het zo hoort, maar ik vond het toch...tja....een beetje raar....
* het vreemde gevoel van Verantwoordelijkheid en Macht wat zo'n hulpeloos volslagen van jou afhankelijk wurmpje oproept. Wat als ik hem nu laat vallen? Wat als ik hem nu eens niet laat drinken? Ik vod het echt heel eng van mezelf dat ik dat soort dingen dacht (ging gelukkig over)
pi_35071300
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:06 schreef anneja het volgende:

[..]

Even broek uit, douche warm laten worden, plassen, naspoelen, benen afdrogen.

Heb ik denk ik beide keren een dag of drie gedaan, daarna ging het wel weer.

Wat mij verder opviel:
* hoesten net na de bevalling. Dat je buik dan zo uitflubbert dat het uberhaupt niet lukt om kracht te zetten met je adem
* de bibberatie als het kind er uit is (ik zat echt zo te trillen dat ik al de muisjes van mijn beschuit al kwijt was voor ik een hap had kunnen nemen)
* het verschijnsel 'nawee', vooral na de tweede (bij de eerste geen last van gehad)
Check
quote:
* dat de bevalling niet zozeer het eind is van de zwangerschap (en dat je normale leven dan weer gewoon doorgaat), maar (qua dat normale leven) het begin van het einde (je WEET wel dat er een kind komt en dat je dus 24/7 oproepbaar bent, maar dat wil nog niet zeggen dat je het ook echt gelooft)
Check
quote:
* dat babyjongetjes kleine baby-erectietjes krijgen als je zalf smeert. Je weet dat het zo hoort, maar ik vond het toch...tja....een beetje raar....
Check. Voelt raar idd eerst, nu lachen we erom.
quote:
* het vreemde gevoel van Verantwoordelijkheid en Macht wat zo'n hulpeloos volslagen van jou afhankelijk wurmpje oproept. Wat als ik hem nu laat vallen? Wat als ik hem nu eens niet laat drinken? Ik vod het echt heel eng van mezelf dat ik dat soort dingen dacht (ging gelukkig over)
Check, dat is idd een emotie die wel vaker naar boven schijnt te komen en die pas sinds kort is onderzocht.

We zijn niet gek
pi_35072289
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:18 schreef Mwanatabu het volgende:
We zijn niet gek
tuurlijk niet, *wij* zijn een vliegtuig. Hoe dat met jou zit weet ik niet natuurlijk

Ook nog:

* de hier-is-iets-ver-over-datum lucht van een niet helemaal volgens de regelen der kunst indrogend navelstompje
* dat ik wel boeken over Rust en Regelmaal kan lezen, maar babylief niet (een zelfde gedachtenfout maakte ik door engelse voorleesboekjes te gaan kopen voor niet-geletterde peuter toen we naar engeland verhuisden)
* dat spuug van je eigen baby wel degelijk goor is
* maar dat spuug van andermans babies alsnog vele malen smeriger is
* dat ik als Moeder echt helemaal niet 'hoor' of baby van de honger huilt of omdat hij het rode beestje aan zijn babygym lelijk vindt.
pi_35072905
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef anneja het volgende:

[..]

tuurlijk niet, *wij* zijn een vliegtuig. Hoe dat met jou zit weet ik niet natuurlijk

Ook nog:

* de hier-is-iets-ver-over-datum lucht van een niet helemaal volgens de regelen der kunst indrogend navelstompje
Och ja! Mijn kraamverzorgster: "Het stompje ruikt een beetje,"
Ik: Snuiffffffff *kokhalsderochel* "Een BEETJE !?!?! Het lijkt wel een dooie slak!"
quote:
* dat ik wel boeken over Rust en Regelmaal kan lezen, maar babylief niet (een zelfde gedachtenfout maakte ik door engelse voorleesboekjes te gaan kopen voor niet-geletterde peuter toen we naar engeland verhuisden)
* dat spuug van je eigen baby wel degelijk goor is
* maar dat spuug van andermans babies alsnog vele malen smeriger is
* dat ik als Moeder echt helemaal niet 'hoor' of baby van de honger huilt of omdat hij het rode beestje aan zijn babygym lelijk vindt.
Ik ging gewoon het rijtje af: eten, poep, moe, druk, pijn, dreinen. De rest nam ik maar aan voor kennisgeving. Weh = weh.
pi_35073365
wat een heeeerlijk topic. weet zo gauw niks toe te voegen, er is al zoveel genoemd. vooral die eerste dagen en weken vond ik erg ingrijpend, zowel in positieve als negatieve zin. daar kun je je gewoon niet precies op voorbereiden, alleen maar proberen enigszins uitgerust te zijn voor de bevalling begint. oja en ik heb niet geschreeuwd. dat viel me alles mee.
en anneja, inderdaad, dat je al die subtiele huilverschillen als moeder wel zou horen is hier ook onzin gebleken.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:25:03 #298
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35073476
Inderdaad een geweldig topic. Zal ik mijn beste vriendin even de link sturen (die is 29 april uitgerekend) of moet ze er ook maar gewoon "the hard way" achterkomen

Ohja, die gaasbroekjes kwam ik laatst tegen toen ik mijn ondergoedla opruimde. Waarom ik die dingen heb bewaard
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_35073512
Je wilt gewoon nog een keer m@x
lees zelf dit topic maar eens goed
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:29:44 #300
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35073609
Ja dat zal het zijn Poemojn

Nou dan heb ik er ook nog wel eentje voor het lijstje: dat je ondanks het feit dat het moederschap je best wel heel erg zwaar valt toch stiekem nog wel een kindje erbij zou willen maar niet verder vertellen hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')