quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:45 schreef Ireth het volgende:[..]
Verder had ik nooit verwacht zo'n ongelooflijke roze-meisjes-tuttebellen-mama te worden. Strikjes, lintjes, staartjes met haarfrutsels, uren kan ik er mee bezig zijn. Leuke lieve meisjeskleertjes, zacht roze, hard roze, oranje met geel, rokjes, leuke maillots, ik was(ben?) zelf een halve gozer, qua kleding loop ik het liefste in een spijkerbroek met sweatshirt en sneakers, maar Suus is echt op en top meisje. Ben verweekt.
De kleine lettertjes van een ongeplande zwangerschap en alleenstaand ouderschap zijn volgens mij net weer wat anders. De dingen waar jullie het allemaal over hebben had ik tot vlak voor het kind er echt was nog nauwelijks nagedacht
Zo wist ik echt niks van zwanger zijn, ik had er ook helemaal niks mee. Kreeg iemand in mijn omgeving een kind, hartstikke leuk om even te komen kijken. Maar ik kom over zes weken wel terug want ik ga zo'n kleine baby dus echt niet vasthouden! En dan zwanger zijn, er gropeit een baby in je lichaam en je mag dingen niet eten. Dat was het voor mij. Bleek dat ff anders te zijn
![]()
Regelen, bouwen, lekkende tieten, hartje luisteren (hoor je het treintje? wat??? wat moet ik horen??? ik hoor mijn buik en iets vaags??? wat is de bedoeling???) inlezen en bang worden en vooral heel enthousiast en spannend moeten doen. Als ik dat toch eens had geweten
![]()
Wat ik echt heel erg vind zijn de mensen die mij die zwangerschap uit m'n hoofd hebben willen praten, abortus hebben aangeraden en me voor dom en erger hebben uitgemaakt toen bleek dat ik het kind niet had laten weghalen. Toen ik dat van me af had gezet en het kind geboren was kwamen diezelfde mensen langs om me te vertellen dat ik een prachtig kind heb en begonnen zich al snel met van alles en nog wat te bemoeien. 'Beter borstvoeding, doe eens dit, doe vooral niet, dit is slecht voor Jolie' iehieks echt zo'n enorme nepperij vind ik dat. Advies oke maar er werd me gewoon opgedragen wat te doen, als ik er aan terug denk barst ik zo weer in tranen uit en toen ik dacht nu zal ik ze wel nooit meer zien kwamen ze me even allemaal advies geven
![]()
En inderdaad dat advies van sommige mensen in je kraamtijd enzo heb ik echt als bemoederen ervaren, bah! Dat ze wel even je kleren willen gaan wassen waarin je bevallen bent, onder het bloed, kots, poep en slijm 'dat is hartstikke normaal, kom maar ik doe het wel even, hoe staat het met je hechtingen' adem in adem uit
Wat ik soms moeilijk vind van alleen zijn met Jolie zijn niet de dingen waar ik al wel over nagedacht had, geld, erkennen, voogdij dat soort gedoe. Maar vooral, hoe onderhoud je contact met familie van ex, wat ook haar familie is. Doe ik die oma niet te kort enzovoorts, daar had ik eerst nooit over nagedacht, nu vind ik het lastig om te regelen soms maar ik doe het wel. Overigens hoeveel boeken je over alleenstaand ouderschap je ook leest, daar ben ik echt zelden wat over tegengekomen!
Het heeft bij mij ook best een tijdje geduurd tot ik me realiseerde dat ik geen baby had gekregen maar een kind. Eentje die altijd zou blijven. Tuurlijk wist ik dat het zo zou zijn, maar dat zoiets gevoelsmatig een tijd kon duren wist ik niet. Ook heb ik nooit echt geweten dat een kind zich zoveel van het gedrag van de moeder aantrok. Ik kwam er al snel achter dat ik niet meer vloekend tegen een muur aan kon schoppen als het ff tegenzat. De baby begon meteen te brullen en d'r humeur werd slecht. En voor de rest, ik wist niet dat ik zo veel van iemand kon houden en iemand zoveel liefde zou kunnen en willen geven. Ik zou nooit meer afhankelijk worden van iets of van iemand, nou dat ben ik dus echt van haar. Niet dat ik aan d'r hang ofzo maar haar aanwezigheid is mijn reden van leven geworden. Al is ze soms een dagtaak, het is wel Jolie. Dat had ik nooit gedacht, dat ik dat zou kunnen zeggen over vol gepoepte luiers, snottebellen in m'n trui voor ik moet werken, met drie tassen twee jassen en een kind de trap af, wortelhapje in m'n haar en woedeuitbarstingen waarbij mama altijd de lul is.