abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34860001
Heeeeeeerlijk herkenbaar allemaal! Geweldig topic!

Ik begreep laatst uit een forum dat kids pas rond 3 jaar zindelijk werden... DAT had ik niet in de kleine lettertjes gelezen!!!
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:25:58 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_34860132
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:22 schreef Mammietje het volgende:

Ik begreep laatst uit een forum dat kids pas rond 3 jaar zindelijk werden... DAT had ik niet in de kleine lettertjes gelezen!!!
Tja, fijn he, van die luiers die alles absorberen. Je voelt niet eens meer dat je een plasje gedaan hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34861183
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:00 schreef sjak het volgende:
Een andere die ik niet in de kleine lettertjes heb gelezen: de machteloosheid van mijn man. Hij weet niet zo goed wat hij aan moet met mijn buien en ik zie hem kijken als ik misselijk ben. Ik ben soms wel blij dat ik niet in zijn schoenen sta.
Hier zei Kevin telekens: Zit tussen je horen Dat is ook niet iets wat je wil horen als je kotsen boven de wc hangt!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_34865516
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:22 schreef Mammietje het volgende:

Dat ligt deels aan jezelf. Je kan kids zindelijk maken als ze aan twee voorwaarden voldoen:

1. Zelf kleren uittrekken
2. Zelf naar wc lopen

Als ze aan deze voorwaarden voldoen dan kan je gaan beginnen met het zindelijk maken. Bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander.
pi_34865675
Ik denk dat veel users het hier ook herkenbaar vinden wat een heerlijk gevoel het was/is dat je kind steeds minder flesjes krijgt...... zodat je steeds meer tijd hebt tussen de flesjes in. En daarnaast het fijne idee dat je hem naar bed brengt en een uur later op de klok kijkt en denkt... verrek het is pas 11 uur, terwijl je weken pas na 1 uur sliep......
pi_34867609
ik vind dat zindelijk laten worden eigenlijk irritanter dan het luiers verschonen. Honderd keer op een dag "mamma plasje doen!" en dan zit je weer een kwartier met zo'n kind op de w.c. voor Jan Boterletter, want plasjes ho maar, maar wel een hele rol papier erdoorheen. Dat verschonen van een luier ging véél sneller....
mooi he, alles
pi_34868045
Het enige waar ik last van heb zo op kan komen is:

Men had me wel eerder mogen vertellen dat je tijdens de zwangerschap én daarna verandert in een emotioneel incontinente dweil....

Nooit had ik last van van die nét op zo'n verkeerd moment opkomende tranen.
Bij elk momentje als je naar je lief spelende kind(eren) zit te kijken bekruipt je ineens zo'n raar gelukzalig gevoel en ja hoor, daar komen ze weer.

En ze komen soms al bij een beeld van een zielig hondje bij het jeugdjournaal (om maar even een voorbeeld te noemen)
W ~ H ~ T
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:37:44 #58
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_34868740
ooo Jonnetje, dat heb ik ook!!
Gisterenavond was ik in het zwembad om negen uur. Komt er een man binnen met een kindje van een maand of tien. Om te gaan zwemmen dus. Ik kreeg ineens zo'n raar gevoel in mijn buik. Ik kon er niet bij dat dat arme mannetje niet lekker knus in zijn bedje lag. "Negen uur 's avonds is toch geen uur om met je kind te gaan zwemmen", was ik maar aan het zeggen tegen mijn vriendin.
Ik kon er gewoon echt niet bij en voelde enorm mee met dat kleine ventje.
[natuurlijk doet iedereen gewoon wat hij goed vindt voor zijn kinderen, het was gewoon mijn gevoel]
pi_34870843
Ik vind het erg leuk om te lezen en herken er ook heel veel in moet ik zeggen.

Voor mij als overblijvende kleine lettertjes zijn dan het werken en prive leven. Ik vind het waanzinnig moeilijk om te moeten werken en voor kinderen en huishouden te zorgen. Voordat je zwanger bent heb je het allemaal zo mooi gepland, maar zodra je je kindje hebt wil je eigenlijk heel veel bij haar zijn. En om het dan achter te laten bij iemand vind ik moeilijk. En dan met een tweede is het er helemaal niet makkelijk op geworden.

En het werd mij ook wel verteld dat je kinderen alles oppikken van een kdv, maar dat ze zoveel ziek zijn dat ik nu al een enorme hoeveelheid aan vakantie dagen kwijt bent, dat was echt niet in mij opgekomen En om dan nog maar niet te praten over het feit dat je kind zich constant zo klote voelt, want daar kan ik wel om janken

Maar het geluksgevoel van het hebben van onze 2 kinderen is echt heel groot en mooi Heel vaak kan ik me nog steeds niet voorstellen dat wij ouders zijn en die 2 kinderen hebben zelfs.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 08-02-2006 18:07:55 ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 17:47:51 #60
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34871062
Goed topic!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34874770
Ik was vanmorgen bij de huisarts,en daar kreeg ik ook nog kleine lettertjes te horen.
Ik loop al sinds oktober verkoudheid na verkoudheid mee te pikken van Sven alleen word ik daar iedere verkoudheid beroerder van. Dus maar eens naar de huisarts. Ik vertel tegen hem dat het best een probleem is, ziek zijn en een peuter om je heen. Zegt hij dat de peuter juist het probleem van mijn ziekzijn is. Volgens hem zijn moeders van jonge kinderen de eerste 5 jaar heel vatbaar voor verkoudheden van kinderen en die ziet hij dus die eerste jaren vaak in zijn praktijk.
Hebben ze dus ook nooit verteld
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:52:12 #62
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_34877989
In mijn kleine lettertjes stond niet, dat je na je bevalling van onderen best wel 'stuk' bent. Als in; pijn bij het plassen, joekels van kraamverbanden. Ook het slapen met voedingsbh, op van die zeiltjes, viel me nogal rauw op mijn dak. Nachtelijke ruzies met wederhelft, goedbedoelde tips en adviezen van de rest van de wereld waren mij ook vreemd.

Daar tegenover staat dat ik niet wist dat mijn kind alles van mij gedaan zou kunnen krijgen. Dat ze me in tranen krijgt door met haar pop te spelen. Dat ik nergens bang voor was tijdens de zwangerschap, en een mega-ruzie bij durfde leggen met een vriendin, juist omdat ik dacht; "Wat kun je me nu maken? Ik heb mijn baby".
Het allerbeste vind ik nog wel dat ik al een jaar elke dag reden heb om uit bed te komen, en me elke dag gelukkig voel. Dag dip, je krijgt me nooit meer klein.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_34879789
Ook nog wel eentje die ik kon gebruiken was dat ik een stuk assertiever ben geworden. En dat is iets wat voor mij alleen maar goed is en ook voor anderen
pi_34879867
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ook nog wel eentje die ik kon gebruiken was dat ik een stuk assertiever ben geworden. En dat is iets wat voor mij alleen maar goed is en ook voor anderen
Hier ook
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:45:55 #65
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_34880413
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:11 schreef jessie het volgende:
Op mijn gemakkie met een boekie op de plee zitten.
Dat zit ik nu anders ook nog dikwijls, alleen dan niet met één of ander roddelblad, maar met een DikkieDik of Nijntje en een Suus op schoot. Lekker gezellig

Ik had me tijdens de hele zwangerschap nooit gerealiseerd dat het zwanger zijn op zich zo'n ongelooflijke impact kon hebben. Na de bevalling voelde ik me leeg, lichamelijk, maar vooral ook geestelijk en emotioneel. Kheb vaak een potje zitten janken omdat ik 'alleen' in mijn lichaam zat, met een lege buik. Voelde alsof ik een stukje van mezelf kwijt was. Voelde me toen soms best wel eenzaam in mijn eigen lijf.

Verder had ik nooit verwacht zo'n ongelooflijke roze-meisjes-tuttebellen-mama te worden. Strikjes, lintjes, staartjes met haarfrutsels, uren kan ik er mee bezig zijn. Leuke lieve meisjeskleertjes, zacht roze, hard roze, oranje met geel, rokjes, leuke maillots, ik was(ben?) zelf een halve gozer, qua kleding loop ik het liefste in een spijkerbroek met sweatshirt en sneakers, maar Suus is echt op en top meisje. Ben verweekt.

Ook hadden ze me van te voren wel eens mogen vertellen dat de smekende ogen van je eigen kind erg moeilijk te weerstaan zijn. Na een spontane knuffel van Suus ("mama ff kuffeluh") moet je toch erg hard in je schoenen staan om (wéér!) nee te verkondigen als ze om een biscuitje vraagt terwijl je de aardappels aan het koken bent...

Kben een watjuh geworden geloof ik....
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:23:00 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34882361
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:45 schreef Ireth het volgende:

[..]

Verder had ik nooit verwacht zo'n ongelooflijke roze-meisjes-tuttebellen-mama te worden. Strikjes, lintjes, staartjes met haarfrutsels, uren kan ik er mee bezig zijn. Leuke lieve meisjeskleertjes, zacht roze, hard roze, oranje met geel, rokjes, leuke maillots, ik was(ben?) zelf een halve gozer, qua kleding loop ik het liefste in een spijkerbroek met sweatshirt en sneakers, maar Suus is echt op en top meisje. Ben verweekt.

De kleine lettertjes van een ongeplande zwangerschap en alleenstaand ouderschap zijn volgens mij net weer wat anders. De dingen waar jullie het allemaal over hebben had ik tot vlak voor het kind er echt was nog nauwelijks nagedacht

Zo wist ik echt niks van zwanger zijn, ik had er ook helemaal niks mee. Kreeg iemand in mijn omgeving een kind, hartstikke leuk om even te komen kijken. Maar ik kom over zes weken wel terug want ik ga zo'n kleine baby dus echt niet vasthouden! En dan zwanger zijn, er gropeit een baby in je lichaam en je mag dingen niet eten. Dat was het voor mij. Bleek dat ff anders te zijn Regelen, bouwen, lekkende tieten, hartje luisteren (hoor je het treintje? wat??? wat moet ik horen??? ik hoor mijn buik en iets vaags??? wat is de bedoeling???) inlezen en bang worden en vooral heel enthousiast en spannend moeten doen. Als ik dat toch eens had geweten

Wat ik echt heel erg vind zijn de mensen die mij die zwangerschap uit m'n hoofd hebben willen praten, abortus hebben aangeraden en me voor dom en erger hebben uitgemaakt toen bleek dat ik het kind niet had laten weghalen. Toen ik dat van me af had gezet en het kind geboren was kwamen diezelfde mensen langs om me te vertellen dat ik een prachtig kind heb en begonnen zich al snel met van alles en nog wat te bemoeien. 'Beter borstvoeding, doe eens dit, doe vooral niet, dit is slecht voor Jolie' iehieks echt zo'n enorme nepperij vind ik dat. Advies oke maar er werd me gewoon opgedragen wat te doen, als ik er aan terug denk barst ik zo weer in tranen uit en toen ik dacht nu zal ik ze wel nooit meer zien kwamen ze me even allemaal advies geven En inderdaad dat advies van sommige mensen in je kraamtijd enzo heb ik echt als bemoederen ervaren, bah! Dat ze wel even je kleren willen gaan wassen waarin je bevallen bent, onder het bloed, kots, poep en slijm 'dat is hartstikke normaal, kom maar ik doe het wel even, hoe staat het met je hechtingen' adem in adem uit

Wat ik soms moeilijk vind van alleen zijn met Jolie zijn niet de dingen waar ik al wel over nagedacht had, geld, erkennen, voogdij dat soort gedoe. Maar vooral, hoe onderhoud je contact met familie van ex, wat ook haar familie is. Doe ik die oma niet te kort enzovoorts, daar had ik eerst nooit over nagedacht, nu vind ik het lastig om te regelen soms maar ik doe het wel. Overigens hoeveel boeken je over alleenstaand ouderschap je ook leest, daar ben ik echt zelden wat over tegengekomen!

Het heeft bij mij ook best een tijdje geduurd tot ik me realiseerde dat ik geen baby had gekregen maar een kind. Eentje die altijd zou blijven. Tuurlijk wist ik dat het zo zou zijn, maar dat zoiets gevoelsmatig een tijd kon duren wist ik niet. Ook heb ik nooit echt geweten dat een kind zich zoveel van het gedrag van de moeder aantrok. Ik kwam er al snel achter dat ik niet meer vloekend tegen een muur aan kon schoppen als het ff tegenzat. De baby begon meteen te brullen en d'r humeur werd slecht. En voor de rest, ik wist niet dat ik zo veel van iemand kon houden en iemand zoveel liefde zou kunnen en willen geven. Ik zou nooit meer afhankelijk worden van iets of van iemand, nou dat ben ik dus echt van haar. Niet dat ik aan d'r hang ofzo maar haar aanwezigheid is mijn reden van leven geworden. Al is ze soms een dagtaak, het is wel Jolie. Dat had ik nooit gedacht, dat ik dat zou kunnen zeggen over vol gepoepte luiers, snottebellen in m'n trui voor ik moet werken, met drie tassen twee jassen en een kind de trap af, wortelhapje in m'n haar en woedeuitbarstingen waarbij mama altijd de lul is.
pi_34883066
Ook ik had me totaal niet gerealiseerd hoe erg mijn leven zou veranderen. Om eerlijk te zijn had ik voor de geboorte van mijn oudste nog maar 1 keer een baby vast gehouden.
Ik was verbaasd dat ik haar zo maar mee kreeg uit het ziekenhuis en de eerste dagen heb ik geen luier durven verschonen. Het leek wel of ze 3 paar benen had zo bewoog ze op de commode.
Eerste 3 jaar veel nachten en dagen op gezeten doordat mijn dochter vreselijke exceem had.
Slaapgebrek sloopt je.
Je voelt je zo verantwoordelijk voor je kind dat je ook soms jezelf helemaal vergeet.

Ik ben ontzettend blij met mijn dochters, maar het is niet altijd even leuk en makkelijk en van te voren realiseer je je dat helemaal niet.

En ireth ik herken me zo in jouw verhaal.

Voor mijn dochters had ik een gruwelijke hekel aan alles wat roze was.
Na een paar maanden verschenen er al wat roze dingetjes op de baby kleertjes en bij mijn 2e brak het helemaal los...roze jasje roze pakjes enz enz

en ook nu kom ik er niet onder uit....roze is nu hun lievelingskleur en ze lopen dus hier als zuurstokken en met ingevlochten haren rond ...(nu niet hoor ze slapen )
t staat ze wel verschrikkelijk leuk hoor dat roze....aaaarrggg ik ben ook een watje
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:42:47 #68
134348 MamBoo
't is wat je wilt
pi_34883483
Wat ik allemaal niet wist:
Dat na de bevalling mijn lijf aanvoelde als een klomp vlees, zonder leven in mijn buik, met 2 kanonskogels aan de voorkant, een biefstuk na autopsie tussen mijn benen en een watertank met zout water tussen mijn ogen;
Dat ik het gevoel van een eigen willetje in mijn buik ook zou missen;
Dat ik het als moeder per definitie beter doe dan vader, zelfs al doet papa precies hetzelfde als mama (I'm a bitch, maar het gaat beter );
Dat ik me zo ontzettend ging ergeren aan 'adviezen' van andere mensen;
Dat ik me niet meer partner, minnares, vriendin en collega (in die volgorde) voelde, maar respectievelijk moeder, huishoudster, caretaker, melkmachine, hormoonkwekerij, zorgenmaakster en dan pas weer eens vriendin en minnares voelde;
Dat ik moest leren niet stil te staan bij alles wat ik niet kon doen ivm huilend kind, maar blij te zijn met alles wat wel gelukt was ('he he, ik heb in ieder geval wél 2 handdoeken op kunnen vouwen ')
Dat ik ooit ook tegen andere mensen met huisdieren zou zeggen dat houden van je kinderen toch heel anders is - en dat terwijl ik zelf vroeger ook zei dat we wel huisdieren hadden en daarvan hielden als waren het onze kinderen - ;

Dat ik zo kan genieten van mijn lachende, knuffelende, lerende, getrooste, complexe Bo dat het bijna pijn doet in mijn hartje...
Ik heb er geen oplossingen voor, maar ik vind problemen prachtig.
Meer zien van mijn Bo?
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:57:06 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34884239
Oh en wat ook is! als je een kaart schrijft moet ineens de naam van het kind ook erbij.
Als je jarenlang op dezelfde manier je naam op post hebt gezet past dat er echt nooit normaal op
pi_34884306
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:57 schreef Luchtbel het volgende:
Oh en wat ook is! als je een kaart schrijft moet ineens de naam van het kind ook erbij.
Als je jarenlang op dezelfde manier je naam op post hebt gezet past dat er echt nooit normaal op
Wij zijn Noah's naam gewoon een keer vergeten er op te zetten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:06:51 #71
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34884659
Toen Freek net geboren was, en nog in het ziekenhuis moest blijven belde ik iedere avond voordat ik ging slapen even hoe het met hem was. Hoor ik ineens de ene vp tegen de andere zeggen ;"Ik heb hier de moeder van Freek, kun jij haar even bijpraten?". De moeder... dat ben ik .

Nog zo'n gevalletje, Opa had Freek op schoot, en zei op een gegeven moment; "Jij moet maar lekker weer naar Mama." Doos dat ik ben, ik keek naar mijn eigen moeder . In een split second me niet gerealiseerd dat hij mij bedoelde.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34885611
Oh Leah, zoiets heb ik ook gehad! Mijn vriendin had al 2 kinderen, en vlak voor ik was bevallen was zij ook bevallen. Op een gegeven moment zit ze in het ziekenhuis met 1 van mijn dochters op de arm. Die vreselijk begint te huilen. Ik heb haar echt aan zitten kijken met een blik van: doe er iets aan, dit is zo zielig! Totdat ze zegt: Ja.. deze is van jou hoor!
Ooh!
Ik was zo gewend aan dat plaatje van haar met een babietje, en nog totaal niet aan mijn eigen plaatje gewend.

En wat ik ook een beetje belachelijk vond was om te zeggen: 'Kom maar bij Mama'. Heb het zeker 10x geoefend voordat ik het hardop durfde te zeggen. Vond het zo raar! Straks dan lacht iedereen me uit...

Oh en ik ben ookal 1 van de tweeling vergeten, die stond nog in de winkel. Toen ik naar buiten liep en ik mijn man op een bankje in het zonnetje zag zitten naast een maxi-cosi met een maxi-taxi herinnerde ik me ineens dat ik ook zo'n setje bij me had. Gelukkig stond ze er nog

Wat een slechte moeder ben ik eigenlijk
Screw them.
We're going home.
pi_34885670
Jaaah! Dit is precies wat ik bedoelde met dit topic. tis nu een beetje laat, morgen kom ik met mijn verhaal.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:37:21 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34885865
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:31 schreef CarOnline het volgende:

En wat ik ook een beetje belachelijk vond was om te zeggen: 'Kom maar bij Mama'. Heb het zeker 10x geoefend voordat ik het hardop durfde te zeggen. Vond het zo raar! Straks dan lacht iedereen me uit...
Herkenbaar!!!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34886524
Het enige wat me zo te binnen schiet en waar ik van tevoren nooit bij stil gestaan had is de impact die het niet lukken van de bv had.

Mijn dochter wilde niet uit de borst drinken, allerlei houdingen geprobeerd, tepelhoedjes allemaal niks. Ondanks veelvuldig kolven bleef mijn melkproduktie ook laag. Nou kon ze destijds ook amper uit een flesje drinken en was ze ontzettend ongeduldig. Oftewel als ze 1 x aan de tepel zoog en er kwam niet a la minute melk uit, ging ze zo over de rooie dat het voor haar helemaal niet meer hoefde en zelfs een flesje ging er dan nog maar met moeite in.

Maar ik voelde me dus ontzettend afgewezen door het feit dat ze niet bij mij wilde drinken, en dat had ik (als nuchtere tuthola) nooit gedacht. Ik heb echt tranen met tuiten gejankt om het feit dat het niet lukte en dat ze me niet wilde.

En ik dacht van tevoren dat ik echt een die-hard bv moeder zou zijn

Maar ik trok het dus niet en ben voor haar en mijn (gemoeds)rust snel overgestapt op volledige flesvoeding.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')