abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:44:37 #101
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34845826
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:44 schreef lostminds het volgende:
ruilen?
Ik heb er ooit eens over nagedacht zei ik
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:46:02 #102
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_34845886
shit
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_34848025
Doei. Nu ben ik echt slapen
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:03:59 #104
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_34852061
En hier ook een goeiemorgen ... lekker weertje aan het strand vandaag:-)
  woensdag 8 februari 2006 @ 07:17:09 #105
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_34854079
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:03 schreef PieDobbelJoe het volgende:
En hier ook een goeiemorgen ... lekker weertje aan het strand vandaag:-)
Da's wel héél erg vroege morgen
  FOK!fotograaf woensdag 8 februari 2006 @ 07:37:56 #106
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_34854147
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 8 februari 2006 @ 08:06:19 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_34854287
Damn nog te laat op mijn werk ook nog

De Leiderdorpse "groene golf" werkte tegen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 8 februari 2006 @ 08:37:28 #108
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_34854570
Ik ben weer ruim om tijd...
gezien we altijd pas om 09.00 uur afspreken..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_34854617
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 08:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Damn nog te laat op mijn werk ook nog

De Leiderdorpse "groene golf" werkte tegen
Ik was een half uur te laat en was als nog de eerste, de ronde tijd van mijn collega's was kennelijk nog iets beroerder
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 08:47:34 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34854701
ik baal
ik krijg mijn lenzen niet in, (al een dag of 2) en dan kan ik geen foto's maken
op de een of andere manier lukt t me niet om met mijn bril op fatsoendelijke foto's te maken, en zonder al helemaal niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_34855359
Mogguh

We zijn weer op kantoor voor een enerverende dag werk Iemand ondertussen nog wat fotografisch interessants gedaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34855372
Zo.. terug uit het ziekenhuis.
Kan ik ff heel snel iets in huis doen, zo nog ff langs de boekhouder... bah...
pi_34855382
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:32 schreef Kleintje het volgende:
Zo.. terug uit het ziekenhuis.
Kan ik ff heel snel iets in huis doen, zo nog ff langs de boekhouder... bah...
Ik zou bijna denken dat je het druk hebt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 09:37:54 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34855467
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:31 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh

We zijn weer op kantoor voor een enerverende dag werk Iemand ondertussen nog wat fotografisch interessants gedaan
sommige mensen moeten werken
owjah
* Ynske gaat ff voor je meelen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_34855591
mogguh..
Mistakes are the portals of discovery.
pi_34855604
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

sommige mensen moeten werken
Ik ook hoor
quote:
owjah
* Ynske gaat ff voor je meelen
Ynkse is goed bezig
pi_34855623
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zou bijna denken dat je het druk hebt
Vandaag is dat ook een dag zo.
Zal zeer weinig online zijn...
pi_34855735
Goemoghhhh

Nice zonnetje hier in het Noorden
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34855775
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:31 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh

Gisteravond nog wat foto's gesoeped... Telt dat ook??
En ik heb waarschijnlijk een gemolde lens 50mm F/1.8 motor ratelt
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_34856005
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:53 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Gisteravond nog wat foto's gesoeped... Telt dat ook??
En ik heb waarschijnlijk een gemolde lens 50mm F/1.8 motor ratelt
Wat heb je met die lens uitgespookt dan
pi_34856015
Pfoeiii, hij doet het weer...kon gisteren niet in de externe harde schijf, best schrikken...

Vandaag lekker alles op dvd zetten, heeft me wel even wakker geschud dat gevalletje van gisteren....back-uppen vanaf vandaag...

Hoe slaan jullie je informatie op?
Mistakes are the portals of discovery.
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:06:26 #122
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34856059
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:03 schreef CrazyCharlie het volgende:
Pfoeiii, hij doet het weer...kon gisteren niet in de externe harde schijf, best schrikken...

Vandaag lekker alles op dvd zetten, heeft me wel even wakker geschud dat gevalletje van gisteren....back-uppen vanaf vandaag...

Op lokale harde schijf, met backup op server. Software back ik up op CDROM, maar die moet ik wel elke 3-4 jaar vernieuwen, want CDROMs corroderen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34856071
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:03 schreef CrazyCharlie het volgende:
Op de harde schijf en een kopie op een externe harde schijf. DVD's kan ik ook wel doen, maar die hebben ook niet het eeuwige leven
pi_34856224
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat heb je met die lens uitgespookt dan
Geen flauw idee... Hij ratelt bij focussen. EN ik ben ook bang dat ie buiten de garantie is gevallen. Kan hemnu eigenlijk nog het beste gebruiken voor manual focus. En een nieuwe bestellen, het liefst eentje met een langere levensduur.
pi_34856501
Dat is lekker klote HMII.

Ik zal zo mijn rolletjes eens wegbrengen.
Alhoewel ik denk dat die eerste 2 rolletjes (van die hengstenkeuring) weinig moois hebben opgeleverd.
Die derde wel. Dat is de reiger in de tuin, de katten en mijn paard. En volgens mij horen daar van gisteren toch wat mooie plaatjes bij te zitten.

Overigens.... het onderwerp... willen jullie dat in het midden zien of niet?
Dat is nl. wel grappig. BB vond dat ik de paarden niet steeds in het midden moest zetten. Terwijl RonaldV vond dat ik meer moet leren het onderwerp in het midden te zetten...
pi_34856510
Goed, ik ga er gelijk vandoor, ff langs de boekhouder.
Tot later!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 10:29:19 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34856596
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:25 schreef Kleintje het volgende:

Dat is nl. wel grappig. BB vond dat ik de paarden niet steeds in het midden moest zetten. Terwijl RonaldV vond dat ik meer moet leren het onderwerp in het midden te zetten...
dat ligt helemaal van de situatie af, ik denk dat je moet leren kijken in een kader. in het begin een beetje de "compositieregels" wat toepassen, en ermee gaan spelen.
ik weet niet hoe je nu naar de wereld kijkt.
zie je oh dat lijkt me leuk om op een plaatje te zetten
of zie je de foto al voor je voordat je door je camera heen kijkt?

ikzelf houd er niet van om standaard alles in het midden, of juist uit het midden te plaatsen, spelen zorgt ervoor dat mijn gevoel meer tevreden is, zegmaar. maarjah ik zie dan ook vaak vantevoren al, hoe de foto eruit moet komen te zien niet dat dit altijd lukt
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:31:20 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34856644
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:25 schreef Kleintje het volgende:
Dat is lekker klote HMII.

Ik zal zo mijn rolletjes eens wegbrengen.
Alhoewel ik denk dat die eerste 2 rolletjes (van die hengstenkeuring) weinig moois hebben opgeleverd.
Die derde wel. Dat is de reiger in de tuin, de katten en mijn paard. En volgens mij horen daar van gisteren toch wat mooie plaatjes bij te zitten.

Kleine kanttekening: de foto's die ik je van de week toonde hadden de paarden op de rand. Ik suggereerde je toen inderdaad om meer naar het midden te gaan, maar da's niet hetzelfde als precies in het midden
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 10:32:15 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34856666
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Kleine kanttekening: de foto's die ik je van de week toonde hadden de paarden op de rand. Ik suggereerde je toen inderdaad om meer naar het midden te gaan, maar da's niet hetzelfde als precies in het midden
als in, stonden ze er wel nog helemaal op? of afgesneden en een leegte aan de andere kant?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_34856719
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:29 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat ligt helemaal van de situatie af, ik denk dat je moet leren kijken in een kader. in het begin een beetje de "compositieregels" wat toepassen, en ermee gaan spelen.
ik weet niet hoe je nu naar de wereld kijkt.
zie je oh dat lijkt me leuk om op een plaatje te zetten
of zie je de foto al voor je voordat je door je camera heen kijkt?

ikzelf houd er niet van om standaard alles in het midden, of juist uit het midden te plaatsen, spelen zorgt ervoor dat mijn gevoel meer tevreden is, zegmaar. maarjah ik zie dan ook vaak vantevoren al, hoe de foto eruit moet komen te zien niet dat dit altijd lukt
Wat zij zegt Ronald heeft een kleine antipathie tegen het dwangmatige van alles uit het midden te halen Zoek een goed boek, lees wat over de compositieregels en ga vervolgens spelen met foto's Probeer in PS eens een uitsnede (of crop te maken) en ga dan eens met de compo spelen....zet iets in het midden en verschuif het dan eens cf. de compo-richtlijnen.

Het is vooral een kwestie van kijken en je gevoel volgen
pi_34856729
(was nog net niet weg)
Oke... je doelde op die hoefjes achter de witte rand en de benen die opeens halverwege ophielden

En nu moet ik wegvliegen
TOT LATER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 10:39:10 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34856828
heel grof kleintje hier die regels waar ik t net over had,
zal ff kijken of ik ze nog wat uitgebreider kan vinden.

Basisprincipes compositie

De compositie van foto's is een veel besproken onderwerp. Er bestaan een aantal compositieregels die de basis vormen voor een mooie foto. Om als fotograaf een geheel eigen stijl te ontwikkelen is het belangrijk om hier eerst kennis van te nemen.

Eenvoud
1. Bepaal eerst het onderwerp van je foto
2. Probeer het onderwerp los te maken en tegen een eenvoudige achtergrond te plaatsen
3. Kom zo dichtbij mogelijk en probeer onnodige details te vermijden

Gulden Snede
Verdeel het beeld horizontaal en verticaal in drie stukken. Er ontstaat een beeld met negen vlakken. Op de snijpunten van de lijnen bevinden zich de sterke punten van een foto.

Door het onderwerp op een van deze punten te plaatsen voorkom je een saaie foto. Let bij landschapsfotografie erop dat de horizon op een derde van de onderkant of bovenkant van het beeld ligt. Dit kan eenvoudig door het kantelen van de camera.

Patronen
Zoek naar patronen in natuurlijke en kunstmatige objecten. Bekende basisvormen, zoals vierkanten, cirkels en driehoeken brengen rust in een foto. Niet alleen concreet aanwezige vormen maar ook de vorm van de compositie zelf kan verassende foto's opleveren.

Lijnen
Zoek elementen in een foto die de ogen van de kijker door de foto heen leiden. Dit kan bijvoorbeeld een slingerend pad of een rij telefoonpalen zijn. Diagonale lijnen van linksonder naar rechtsboven doen het vaak erg goed omdat we gewend zijn van links naar rechts te kijken. Een goed gebruik van lijnen geeft de foto dynamiek.

Kadrering
Het kader zorgt voor diepte en concentratie in het beeld. Belangrijk is dat het kader en het onderwerp bij elkaar moeten passen en elkaar moeten ondersteunen. Het kan de omlijsting van een poort of raam zijn. Ook boomtakken op de voorgrond kunnen de diepte versterken.

Beeldhoek
Benader je onderwerp vanuit verschillende invalshoeken. Dit kan zowel staand, knielend als liggend zijn. Bekijk of vanuit het andere perspectief de foto meer diepgang krijgt.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 10:41:53 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34856901
owjah en ik weet niet of jullie deze kennen
ik vind t erg interessant, op school al Yns vond kunstgeschiedenis altijd een heerlijk vak, de fylosofie van de techniek ook overigens

De geschiedenis van de fotografie
Today is life -

Dale Carnegie
pi_34863011
Lekkere topickiller Ynske
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 13:59:49 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34863034
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:58 schreef PdeHoog het volgende:
Lekkere topickiller Ynske
jah blijkbaar deelt niemand mijn interesse
maar ach ook dat kan er nog wel bij vandaag, ben toch al uitgeroepen tot grootste kut-user vandaag
Today is life -

Dale Carnegie
pi_34863232
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

jah blijkbaar deelt niemand mijn interesse
Tuurlijk delen we jouw interesse wel
quote:
maar ach ook dat kan er nog wel bij vandaag, ben toch al uitgeroepen tot grootste kut-user vandaag
Wil je erover praten en waar is dat gebeurd dan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 14:12:05 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34863343
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tuurlijk delen we jouw interesse wel
[..]
ik bedacht me net, dat ik mijn boeken daarover weer eens van de plank moet rukken tof leesvoer
quote:
Wil je erover praten en waar is dat gebeurd dan
ach, dr huppelt in een ander subforum een user rond, die iedere keer over mij heenvalt.
over mij, over mijn leefpatroon (hij kent me niet, en ik eet volgens hem verkeerd), over mijn seksleven etcetera etcetera

* Ynske oefent heel hard in t negeren van mensen lukt alleen niet al te best
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:15:02 #138
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34863430
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

als in, stonden ze er wel nog helemaal op? of afgesneden en een leegte aan de andere kant?
Als in: ruiter en paard staan in het linkerkwart van de foto, de overige 3/4 is gevuld met zand. Of zoals ze zelf al zei: paard en ruiter staan in het kwart linksonder, de benen van het paard gedeeltelijk buiten beeld, en de rest is gevuld met zand.

Het lastige is: Kleintje doet het niet consekwent. Het gebeurt ook aan de rechterkant bijvoorbeeld. Wat ze wel consequent lijkt te doen is onder in het beeld fotograferen. Ik hou het dan ook op een mix van te veel focussen op het onderwerp en niet op de compositie, en van het omhoogdrukken van de camera ipv het indrukken van de sluiterknop. Beiden zijn een kwestie van oefenen, en worden in mijn ervaring veroorzaakt) door te graag te veel/te snel willen.
- Privacy Matters
pi_34863453
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik bedacht me net, dat ik mijn boeken daarover weer eens van de plank moet rukken tof leesvoer
[..]

ach, dr huppelt in een ander subforum een user rond, die iedere keer over mij heenvalt.
over mij, over mijn leefpatroon (hij kent me niet, en ik eet volgens hem verkeerd), over mijn seksleven etcetera etcetera

Dat soort user zijn inderdaad erg sneu..
Sinds er vanmorgen geroepen werd dat iedereen op IRC moet gaan zitten is dit topic een beetje stil
Ik vind IRC echt helemaal niets.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 14:18:23 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34863531
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:16 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Dat soort user zijn inderdaad erg sneu..
Sinds er vanmorgen geroepen werd dat iedereen op IRC moet gaan zitten is dit topic een beetje stil
Ik vind IRC echt helemaal niets.
ik snap wel waarom dat geroepen word
want topics waarin alleen maar moggeh enzo staat dat is natuurlijk niets
ook t melden van wat je steeds aan t doen bent is niet echt veel

maar t is idd stil hier, terwijl er zoveel dingen mbt fotografie (en soms andere onderwerpen zolang ze maar neit te lang afdwalen van fot) verteld kunnen worden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_34863702
Heb je gelijk in. Maar een keer een foodfight moet toch kunnen?

Kreeg trouwens vandaag een idee toegespeelt voor een meet.Effe in dat andere topic plempen.
pi_34863741
Die compositieregels worden behandeld in de online fotografiecursus ( fotografie cursus les 1 )
die hier nog ergens loopt....
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:24:41 #143
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34863750
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:23 schreef HMaster-II het volgende:
Heb je gelijk in. Maar een keer een foodfight moet toch kunnen?
NEE! * slaat met forel op HM2 zijn hoofd
- Privacy Matters
pi_34863774
Zei er iemand foodfight?

Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_34863804
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:12 schreef Ynske het volgende:

Beetje sneu
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 14:26:04 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34863808
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

gatverdamme
doe t dan met erwten

doet me overigens denken aan msn plus de combi Alt+1 geeft een reactie met stinkende forellen
en ik me maar steeds afvragen waar dat vandaan kwam.
bleek ik die combi in te toetsen ipv Ctrl+Alt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_34863817
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Getver... die is niet meer vers... *geeft vis aan Gollum
pi_34863829
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:15 schreef RonaldV het volgende:
Beiden zijn een kwestie van oefenen, en worden in mijn ervaring veroorzaakt) door te graag te veel/te snel willen.
Uhm.....dat was ons al opgevallen bij Kleintje
pi_34863873
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:25 schreef Vliegvrager het volgende:
Zei er iemand foodfight?

[afbeelding]

Dat ziet eruit alsof ik het liever op zou eten hoor Zonde om dat naar HM2 te gooien
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 14:29:26 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34863919
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:27 schreef PdeHoog het volgende:
heb jij eigenlijk ook foto;s van de tractie met die 13 locs voor de rijtuigen?
ik heb er wel gemaakt, maar ben er uiteindelijk niet tevreden over, en was benieuwd hoe jij ze (als je ze ) geschoten hebt

ow ik had t natuurlijk over TNT
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')