abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42949394
Hee PIetjuh, bedankt voor je tips! Ja klopt, het hotelltje zit een stuk vanaf het centrum.
Het had wel heel goede recensies op vakantiereiswijzer, dat vind ik erg belangrijk.
We gaan waarschijnlijk vanavond boeken op vakantiestunt of op skytours (deze touroperator hebben we dan toch).
Wauw zo'n visrestaurant zie ik wel zitten. Jammer dat mijn vriend totaal niet tegen vis kan (die hangt dan 1,5 uur boven de wc), maar dan kan ik het nog wel proberen
En ehm, hoe zit het met ziek worden door verkeerd water te gebruiken?
Is het zo erg dat je ja salade niet op kunt eten omdat hiervoor kraanwater gebruikt is en je er dus ziek van kunt worden?
Ik heb er nu al zin in!!
Vanmorgen trouwens een nieuw paspoort aangevraagd, ik ga het risico niet nemen dat ik er gezeik mee krijg. Jammer dus dat ie op 11 dagen na bij terugkomst een half jaar geldig is....
  FOK!Fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 12:53:00 #177
13368 NiGeLaToR
pi_42950021
Wel suf dat ze die eisen aan je paspoort stellen, die van mij hebben ze alleen maar open gehad op waar ze moesten stempelen $$$
pi_43000742
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel suf dat ze die eisen aan je paspoort stellen, die van mij hebben ze alleen maar open gehad op waar ze moesten stempelen $$$
Ja dat vind ik dus ook......even geld kunnen incasseren....ik snap de reden ook niet!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:12:29 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_43007500
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:43 schreef Ikook het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook......even geld kunnen incasseren....ik snap de reden ook niet!
Wat denk je dat een Egyptenaar moet neerleggen om Nederland in te kunnen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_43010610
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:12 schreef Hik het volgende:

[..]

Wat denk je dat een Egyptenaar moet neerleggen om Nederland in te kunnen?
Het gaat niet om wat je neer moet leggen om binnen te komen; luchthavenbelasting en een visum betaal ik ook.
Het gaat om het paspoort wat perse nog een half jaar geldig moet zijn bij terugkomst. Dit verschilt per land, voor Kroatië en Turkije moet het na terugkomst nog 3 maanden geldig zijn. En dat is soms behoorlijk naaigein; in mijn geval is mijn paspoort op 11 dagen na een half jaar geldig bij terugkomst.
pi_43031646
En ik heb nog een vraag. Als ik kijk op Google Earth zie ik ten zuiden van Dahab een soort 'schiereiland' maar dan in de vorm van strand denk ik zo. Er omheen ligt een hoop lichtblauw water. Is daar iets te doen qua snorkelen of zo? Ben na advies van een ervaren Egypte reiziger toch gaan twijfelen over het hotel en wil nu misschien een hotel in de buurt daarvan boeken. Weet iemand of je daar goed kan snorkelen (in dat specifieke stuk)?
pi_43053370
In dat specifieke stuk ben ik niet geweest, maar ik weet wel dat daar veel gesurft wordt door mensen. Het ligt ook vlak bij de grotere en duurdere resorts in de buurt van Dahab. Een ontzettend goede plek om te snorkelen is in ieder geval the lighthouse reef in het centrum van Dahab. Als je op google earth kijkt is dat die halve cirkelvormige baai. Daar zitten in ieder geval veel duikscholen en je bent er best goed beschut tegen de stroming.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_43109385
Shit helaas we hadden dus geboekt.....8 dagen in het Hilton 5* hotel.....blijkt het enige hotel in Dahab te zijn wat volgeboekt is!
En ik wil niet naar een ander hotel, dus dit houdt op.
Ik hou het wel in de gaten, want hier wil ik zeker nog naartoe!.....voor nu dus even niet...
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:02:07 #184
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43197678
Ik ben alweer een tijdje terug: 3-15 oktober gegaan:

Eerst 4 dagen in Caïro, in het Mariott in dat paleis.
Net hotel, alleen wel wat gedateerd; reservering was niet goed overgekomen helaas waardoor we in wat mindere kamers kwamen. Personeel spreekt goed engels en het eten is goed.

In Caïro hebben we lekker actief van alles gedaan:

Natuurlijk naar de Pyramides geweest; Buiten staan vervelende mannetje die je van alles willen aansmeren en je op een kameel willen dumpen voor geld. Gewoon hard onderhandelen of gewoon afhouden die handel.
We zijn ook ín de Pyramide geweest, maar dat viel wat tegen vond ik; erg heet en in de grafzaal was niet veel te beleven. De Sfynx was wel erg vet om te zien!

Ook nog even naar Star City gegaan; een megegroot winkelcentrum; groter dan ik ooooooit gezien heb in ieder geval!

's-Avonds zijn we nog terug geweest voor de lichtshow; wel leuk gedaan; er werd een pratend gezicht op de Sfync geprojecteerd welke zijn levensverhaal verteld.

We hebben ook het culturele tochtje gedaan: de Citadel, de Koptische kerk, de Orthodoxe kerk en de Joodse kerk; de plek waar Mozes gevonden was etc. Erg interessant en mooi om te zien hoeveel religies samenkomen in het land.

We zijn ook naar het Egyptologisch museum geweest; met een gids, want anders ben je veel te lang bezig. De Rosetta steen gezien (kopie althans) en de mummies en het dodenmasker van Toetankhamon. Erg vet om te zien.

We zijn ook even naar Al Azar Park gegaan; dat ligt hoog op een heuvel waar je erg vet overzicht over de stad hebt. Mooi aangelegd, maar niets aparts verder.

Ook naar Kheninkhellini (vast verkeerd geschreven) gegaan; de bazhaar. Voor als je echt dat fata morgana sfeertje wilt.

Toen was het weer op naar Sharm el Sjeikh. Daar zaten we in de opnieuw opgebouwde Ghazalla Gardens. Die was toen een paar jaar terug opgeblazen maar was nu superdeluxe herbouwd. Echt een aanrader! Een nadeel was dat het personeel niet supergoed engels spraken.

Snorkelen was super! En ook een duikcursus gedaan. Ik kan als school Pharao Divers aanraden. Is een Nederlander die een klein schooltje heeft, maar super begeleiding geeft en mooie plekjes weet.

Ook nog een jeep safari gedaan door de Sinaï met een bezoek aan de bedoeïnen en een kamelentocht naar de blue hole om even te snorkelen.

In Sharm zelf zit een redelijk nieuwe tent; de Little Buddha; echt een vette nachtclub met super goede house muziek; zeker checken als je van stappen houdt.

Ik zal nog wel eens wat foto's dumpen hier verder
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  FOK!Fotograaf vrijdag 3 november 2006 @ 10:09:34 #185
13368 NiGeLaToR
pi_43197800
Klinkt goed beschuit

Volgend jaar gaan wij zeker weer proberen te duiken.. tis zo cool
pi_43206426
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:18 schreef Ikook het volgende:
Shit helaas we hadden dus geboekt.....8 dagen in het Hilton 5* hotel.....blijkt het enige hotel in Dahab te zijn wat volgeboekt is!
En ik wil niet naar een ander hotel, dus dit houdt op.
Ik hou het wel in de gaten, want hier wil ik zeker nog naartoe!.....voor nu dus even niet...
waarom ga je niet in een wat goedkoper hotel zitten?
Ik heb daar zelf overnacht voor in totaal 300 egyptische ponden, voor 7 nachten. Dit is ongeveer 6 euro per nacht.
Ok, ik geef toe, dit was wel een erg goedkoop verblijf, maar er zijn maar genoeg andere hotels die best goed zijn (alleen geen 5*) en ook nog best te betalen!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_43823070
Hallo, Ik ben zo ontzettend blij! 21 december gaan we heerlijk naar Egypte. Luxor wel te verstaan! We zijn alleen nog niet uit over het klimaat......Is het nog wel lekker warm in deze periode. Zijn er mensen die ook in deze periode hier geweest zijn? Nog tips ideeen? There sure welcome
Gek op mini computertjes, handhelds & gameconsoles!
pi_43823332
Ik zou rekenen op tussen de 15 en 22 graden (volgens de officiele metingen), dus in de zon is het vast wel lekker warm
pi_43823766
Ik ben er ooit geweest in begin december en het was lekker, maar het kan voorkomen dat er een koude wind blaast en dan kan je klappertanden bij zo'n graadje of 16.
Ideaal om de pyramides van binnen te bekijken en het museum te bezoeken.

Kortom ideaal weer voor een Nederlander en als je rekent op wat kouder weer dan heb jij niks te klagen terwijl er Egyptenaren rondlopen die het erg koud hebben.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:26:30 #190
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_43823829
quote:
gemiddelde weer
Het gemiddelde weer in Luxor Airport was als volgt:
De gemiddelde maximumtemperatuur bereikte waarden tussen de 21°C en 25°C. De nachtelijke minimumtemperatuur schommelde tussen de 5°C en 9°C.
Gedurende uw reisperiode waaide er een zwakke wind van 3 Bft. Voor deze analyse zijn de waarnemingen van de afgelopen 9 jaar gebruikt.
Volgens de weeronline.nl weerplanner.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_43991649
Wie o wie is ook wel eens in Egypte, Luxor geweest en misschien ook in december? Hoe is de temperatuur er dan en wat zijn de tips en trucs!?
Gek op mini computertjes, handhelds & gameconsoles!
pi_43992802
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:36 schreef widi het volgende:
Wie o wie is ook wel eens in Egypte, Luxor geweest en misschien ook in december? Hoe is de temperatuur er dan en wat zijn de tips en trucs!?
Temp zo rond de 22 graden (gemiddeld ) maar mocht je bv de excursie doen naar het dal der koningen (koninginnen ) ga wat vroeger op de dag of je wordt gebraden als het tegenzit )
Als je langs de winkeltjes loopt kijk dan niet (te opvallend) naar de aangeboden waren of ze komen naar je toe en blijven zeuren
Neem voldoende kleingeld mee (euromunten of 1 (egyptische) pond biljetten (voor de fooien ) want bij alles wat ze daar voor jou doen houden ze hun hand op
pi_43992919
Egypte deel 4

Misschien zitten daar nog wat meer kenners. In december moet het wel uit te houden zijn. Ik ben in juli geweest en toen was het dik in de 40 graden.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_43994059
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:20 schreef Loohcs het volgende:
Egypte deel 4

Misschien zitten daar nog wat meer kenners. In december moet het wel uit te houden zijn. Ik ben in juli geweest en toen was het dik in de 40 graden.
23 Graden is toch goed uit te houden ? (voor iemand uit NL iig ,de Egyptenaren zelf lopen dan al met dikke jassen aan )
pi_43994403
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:36 schreef widi het volgende:
Ga je trouwens in een hotel of per boot (Nijlcruise) ?
pi_43994650
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

23 Graden is toch goed uit te houden ? (voor iemand uit NL iig ,de Egyptenaren zelf lopen dan al met dikke jassen aan )
Dat zeg ik toch ook? Dat het er in december wel uit te houden moet zijn....en dan in de zin van iig niet te warm.
pi_43994830
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:10 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Dat het er in december wel uit te houden moet zijn....en dan in de zin van iig niet te warm.
Ben jij alleen in Luxor geweest of ook in de ' rest ' van Egypte ?
pi_43995015
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:15 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ben jij alleen in Luxor geweest of ook in de ' rest ' van Egypte ?
Ook in de 'rest', alleen niet bij de Rode Zee. Wel alle andere 'verplichte' toeristische kost inclusief een paar dagen door de Libische woestijn.
pi_43995163
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:19 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ook in de 'rest', alleen niet bij de Rode Zee. Wel alle andere 'verplichte' toeristische kost inclusief een paar dagen door de Libische woestijn.
Aan de rode zee heb je niet veel gemist ...ik vond het iig het minst leuke deel van de vakantie (maar ieder zijn smaak )
pi_44138179
Ik heb er een nijlcruise gedaan in mei... het weer was toch 25-30 graden. Perfect.

Je bent elke dag van de boot af, tempels, graven, stadjes etc bekijken. Tussendoor vaar je en eet je op de boot. Voor 9 dagen ofzo was dat prima, je ziet veel, en kan tussendoor ook nog relaxen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')