Ik ben alweer een tijdje terug: 3-15 oktober gegaan:
Eerst 4 dagen in Caïro, in het Mariott in dat paleis.
Net hotel, alleen wel wat gedateerd; reservering was niet goed overgekomen helaas waardoor we in wat mindere kamers kwamen. Personeel spreekt goed engels en het eten is goed.
In Caïro hebben we lekker actief van alles gedaan:
Natuurlijk naar de Pyramides geweest; Buiten staan vervelende mannetje die je van alles willen aansmeren en je op een kameel willen dumpen voor geld. Gewoon hard onderhandelen of gewoon afhouden die handel.
We zijn ook ín de Pyramide geweest, maar dat viel wat tegen vond ik; erg heet en in de grafzaal was niet veel te beleven. De Sfynx was wel erg vet om te zien!
Ook nog even naar Star City gegaan; een megegroot winkelcentrum; groter dan ik ooooooit gezien heb in ieder geval!
's-Avonds zijn we nog terug geweest voor de lichtshow; wel leuk gedaan; er werd een pratend gezicht op de Sfync geprojecteerd welke zijn levensverhaal verteld.
We hebben ook het culturele tochtje gedaan: de Citadel, de Koptische kerk, de Orthodoxe kerk en de Joodse kerk; de plek waar Mozes gevonden was etc. Erg interessant en mooi om te zien hoeveel religies samenkomen in het land.
We zijn ook naar het Egyptologisch museum geweest; met een gids, want anders ben je veel te lang bezig. De Rosetta steen gezien (kopie althans) en de mummies en het dodenmasker van Toetankhamon. Erg vet om te zien.
We zijn ook even naar Al Azar Park gegaan; dat ligt hoog op een heuvel waar je erg vet overzicht over de stad hebt. Mooi aangelegd, maar niets aparts verder.
Ook naar Kheninkhellini (vast verkeerd geschreven) gegaan; de bazhaar. Voor als je echt dat fata morgana sfeertje wilt.
Toen was het weer op naar Sharm el Sjeikh. Daar zaten we in de opnieuw opgebouwde Ghazalla Gardens. Die was toen een paar jaar terug opgeblazen maar was nu superdeluxe herbouwd. Echt een aanrader! Een nadeel was dat het personeel niet supergoed engels spraken.
Snorkelen was super! En ook een duikcursus gedaan. Ik kan als school Pharao Divers aanraden. Is een Nederlander die een klein schooltje heeft, maar super begeleiding geeft en mooie plekjes weet.
Ook nog een jeep safari gedaan door de Sinaï met een bezoek aan de bedoeïnen en een kamelentocht naar de blue hole om even te snorkelen.
In Sharm zelf zit een redelijk nieuwe tent; de Little Buddha; echt een vette nachtclub met super goede house muziek; zeker checken als je van stappen houdt.
Ik zal nog wel eens wat foto's dumpen hier verder
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!