abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:50:03 #1
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34823565
In de Stemwijzer kun je dingen aangeven die je extra gewicht wil meegeven. In dit topic is mijn vraag of je een lijstje kan maken met dingen die je echt heel graag veranderd zou willen zien. Op deze manier kunnen we een beetje inzicht krijgen in de politieke geest van de fokkers.

Mijn lijstje:
- Flattax invoeren
- Hypotheekrente-aftrek afschaffen
- Afschaffen landbouwsubsidies, open markt met derde wereld
- Geen referenda meer
- Kleinere overheid
- Twee omroepen ipv drie, met alleen maar echte kwaliteit
- Kilometerheffing invoeren
- Staatsschuld flink aflossen
- Beperkte marktwerking in de publieke sector
- EU eerstkomende jaar niet veel verder uitbreiden
- Legalisatie soft- en harddrugs
- Hard optreden tegen respectoos gedrag

Dit topic lijkt me ook leuk om over een paar jaar weer eens te kijken of het nog steeds jouw standpunten zijn en wat er mee gebeurd is. Ik ben benieuwd.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:14:16 #2
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_34824256
- Dood aan de bureaucratie
- Overheid in dienst van de burger
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:15:02 #3
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_34824273
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
In de Stemwijzer kun je dingen aangeven die je extra gewicht wil meegeven. In dit topic is mijn vraag of je een lijstje kan maken met dingen die je echt heel graag veranderd zou willen zien. Op deze manier kunnen we een beetje inzicht krijgen in de politieke geest van de fokkers.

Mijn lijstje:
- Flattax invoeren
- Geen referenda meer
- Kleinere overheid

Dit topic lijkt me ook leuk om over een paar jaar weer eens te kijken of het nog steeds jouw standpunten zijn en wat er mee gebeurd is. Ik ben benieuwd.
het is maar goed dat de linkse partijen nog niet aan de macht zijn.
From feudal serf to spender.
pi_34824299
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

het is maar goed dat de linkse partijen nog niet aan de macht zijn.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:38:30 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34824960
- minder overheid
- turkije buiten de EU.
- terug naar een demografische samenstelling van de bevolking anno 1945
- meer aandacht voor de luchtkwaliteit
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34825072
- Grondige herziening strafrecht (o.a. minimum- in plaats van maximum-straffen, uitzetten van mensen die Nederlandse samenleving niet respecteren, haatzaaien harder aanpakken, onmiddellijke afschaffing TBS-systeem, afschaffing van automatische strafvermindering, sobere inrichting gevangenissen)

- Beperking hypotheekrente-aftrek (te beginnen bij volledige afschaffing van aftrek boven 300.000 euro)

- Niet al te forse groei van Vinex-locaties. Meer inzetten op woningbouw in middelgrote gemeenten, zodat problemen overzichtelijk blijven en woon-werkverkeer zich beter spreidt. Vooral inzetten op betaalbare woningen voor jongeren, zodat de veel te forse stijging van huizenprijzen wordt getemperd. Grondverkoop van particulieren aan speculanten onmiddellijk verbieden.

- Stopzetting subsidie op kinderopvang. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor opvang hun kind. Te veel studenten zitten werkloos thuis doordat tweeverdieners banen bezet houden.

- Wegennet Nederland grondig aanpakken: fors investeren in betere infrastructuur, want in de file staan kost te veel, ook voor het milieu. Slimmer wegennet: doorgaand verkeer zo veel mogelijk om knooppunten heen leiden.

- Bekeuringen inkomensafhankelijk maken, maar minder focus op snelheid, meer op asociaal en gevaarlijk rijgedrag. Forse prijsstijging van parkeertarieven een halt toeroepen. Schone brandstof stimuleren. Onmiddellijke herinvoering wegenbelasting op auto's van 25 jaar en ouder.

- Landbouw-subsidie niet stopzetten. We hebben de agrarische sector in ons land nodig, voor kwalitatief goede voedselvoorziening. Ontwikkelingen en samenwerkingsvormen stimuleren, net als milieuvriendelijk beheer van agrarisch gebied.

- Geen verdere groei van Schiphol. In plaats daarvan een tweede vliegveld in Nederland ontwikkelen, op strategisch handige plek.

- Stimuleren economie en consumentenvertrouwen door verlaging BTW van 19 naar circa 16-17 procent (niveau Duitsland).

- Publieke omroep hervormen. In plaats van financiėle bezuinigingen organisatorische! Omroepen opheffen en vervangen door 3 nieuwe 'bespelers' van respectievelijk Nederland 1, 2 en 3.
pi_34825075
Uitkering van minimaal 800 euro voor mensen die uit principe niet willen werken.
JJ72 - Heat
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:44:44 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34825119
- een soort 3 strikes you are out systeem. Het gebeurt te vaak dat entiteiten teveel kleine rottigheidjes uithalen en maar een lichte straf krijgen. Dit gaat dan maar zo door. Ik stel voor dat er steeds zwaarder gestraft gaat worden.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:45:01 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34825129
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef KoudeVrouw het volgende:
Uitkering van minimaal 800 euro voor mensen die uit principe niet willen werken.
pi_34825146
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:45 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ja?
JJ72 - Heat
pi_34825166
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef McCarthy het volgende:
- terug naar een demografische samenstelling van de bevolking anno 1945
Pro-actieve remigratie? .
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:46:20 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34825175
- Nederland haar soevereiniteit terug, een Europa gebaseerd op vrijhandel en wederzijds respect, maar geen dwingelanderij vanuit Brussel.
- Behoud van de Nederlanse identiteit en taal.
- Lagere belastingen, minder overheidsbemoeienis en afschaffen contra-productieve subsidies,
- Terug naar de basis normen en waarden.
- Niet meer promoten en subsidieėren van afwijkende samenlevingsvormen. Het gezin met de vader als kostwinner, de zorgende moeder met kinderen als hoeksteen van de samenleving.
- Actief remigratiebeleid voor niet-westerse allochtonen.
- Handhaven van wetten. Einde gedoogbeleid. Strenger straffen. Werkkampen voor de probleemjeugd.
- Het sociale vangnet handhaven en beschermen door profiteurs uit dit vangnet te verwijderen.
The End Times are wild
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:47:45 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34825213
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef dVTB het volgende:

- Stopzetting subsidie op kinderopvang. Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor opvang hun kind. Te veel studenten zitten werkloos thuis doordat tweeverdieners banen bezet houden.
dat banen bezet houden is natuurlijk onzin. Economie is geen zero sum.
quote:
- Wegennet Nederland grondig aanpakken: fors investeren in betere infrastructuur, want in de file staan kost te veel, ook voor het milieu. Slimmer wegennet: doorgaand verkeer zo veel mogelijk om knooppunten heen leiden.
ik zou zeggen prijsmechanisme invoeren: rekeningrijden dus
quote:
- Landbouw-subsidie niet stopzetten. We hebben de agrarische sector in ons land nodig, voor kwalitatief goede voedselvoorziening. Ontwikkelingen en samenwerkingsvormen stimuleren, net als milieuvriendelijk beheer van agrarisch gebied.
we importeren nu al heel veel voedsel van buiten de EU. Hoor ik jou klagen over veiligheid?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:48:15 #14
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_34825230
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ej kloon je kunt te ver gaan
From feudal serf to spender.
pi_34825275
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:48 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ej kloon je kunt te ver gaan
Dat kan zeker.
JJ72 - Heat
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:54:35 #16
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_34825429
1) (huwelijks) immigratie& visa verder aan banden. Tevens streven naar een kleinere bevolking
2) rechtssysteem/ OM/ verbeteren, strenger en slachtoffergericht. + De meest luxe gevangenis slechter dan het slechtste bejaardentehuis
3) op hol geslagen EU een halt toeroepen (geen turkije of andere uitbreiding meer, meer democratie, duidelijke grenzen aan Brussel)
4) staatsschuld aflossen
5) werken moet lonen. Groter gat tussen uitkering en miniumloon (netto in de praktijk)
6) meer invloed burgers, referenda & gekozen burgemeester
7) minder overheid& ambtenaren
8) milieu
9) afscheiding antillen (of Nederland van hun)
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_34826007
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:47 schreef McCarthy het volgende:
dat banen bezet houden is natuurlijk onzin. Economie is geen zero sum.
Veel tweeverdieners zijn genoodzaakt om allebei te blijven werken, omdat ze anders hun veel te dure huis niet kunnen betalen. Vandaar dat ik dus maatregelen wil die de huizenprijzen doen beperken (vergelijk onze prijzen voor de aardigheid eens met die net over de Duitse grens!), zodat tweeverdieners met kinderen niet allebei fulltime te hoeven blijven werken. Ze kunnen dan meer tijd aan de opvoeding van hun kinderen besteden: iets dat ook hard nodig is. En er komen banen vrij, zodat minder afgestudeerden van uitkeringen afhankelijk zijn of jarenlang stilstaan in hun ontwikkeling.
quote:
ik zou zeggen prijsmechanisme invoeren: rekeningrijden dus
Ik vind pas dat je een prijsmechanisme kunt invoeren wanneer je iets goeds biedt. Dus een goed wegennet, zonder noemenswaardige files en/of een volwaardig alternatief in de vorm van goed openbaar vervoer. Beide zijn nu nog niet aan de orde.
quote:
We importeren nu al heel veel voedsel van buiten de EU. Hoor ik jou klagen over veiligheid?
Ik drink bij voorkeur Nederlandse melk, omdat die kwalitatief gegarandeerd goed is. Het gaat me er niet zozeer om dat producten van elders niet goed kunnen zijn, maar om het feit dat we hier iets te bieden hebben.
pi_34836819
quote:

Mijn lijstje:
- Flattax invoeren
- Bij hoge uitzondering referenda
- Kleinere overheid
- Beperkte/geen marktwerking in de publieke sector
- Legalisatie soft- en enkele soorten harddrugs
- Hard optreden tegen respectoos gedrag, en crimineel gedrag
Hier ben het eigenlijk helemaal mee eens.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:05:37 #19
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34836979
1) Geen referenda, geen gekozen burgemeester en zeker geen gekozen premier.
2) Afschaffen van de verkiezingen voor Provinciale Staten en Waterschap.
3) Kilometerheffing en forse verhoging van de benzineprijs.
4) Investeren in OV in plaats van in nieuwe wegen.
5) Investeren in onderwijs.
6) Europese Commissie moet niet meer samengesteld wordn door de lidstaten, maar gan werken volgens de parlementaire democratie.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34839382
- Belasting verlagen
- Afschaffen koningshuis
- Gekozen (minister) president en burgemeesters, referenda
- Investeren in OV
- Afschaffen publieke omroep
- Hogere straffen voor gewelds en zeden misdrijven
- Kleinere overheid
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:05:39 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34857510
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:13 schreef dVTB het volgende:

Ik vind pas dat je een prijsmechanisme kunt invoeren wanneer je iets goeds biedt. Dus een goed wegennet, zonder noemenswaardige files en/of een volwaardig alternatief in de vorm van goed openbaar vervoer. Beide zijn nu nog niet aan de orde.
[..]
je snapt het niet helemaal. Dat prijsmechanisme is er om files te voorkomen. Als er geen files waren was het natuurlijk niet nodig
quote:
Ik drink bij voorkeur Nederlandse melk, omdat die kwalitatief gegarandeerd goed is. Het gaat me er niet zozeer om dat producten van elders niet goed kunnen zijn, maar om het feit dat we hier iets te bieden hebben.
prima, koop jij nederlandse waar, koop ik buitenlandse waar. Deal?
pi_34859047
- Beter en gratis onderwijs.
- Beter en goedkoper openbaar vervoer.
- Betere en goedkopere zorg.
- Ondergrens op het IQ van parlementariers invoeren.
- Godsdienst moet weg uit media, onderwijs en politiek.
- Stemexamens invoeren.
- Verkiezingscampagnes afschaffen.
- Staatsgeheimen afschaffen, dwz alle informatie publiek toegankelijk maken.
- Defensie-uitgaven omlaag.
- Criminaliteitsbestrijding door preventie, niet door blauw op straat.
- Landbouwsubsidies afschaffen, behalve voor biologische landbouw.
- Bio-industrie met wortel en al uitroeien.
- Patenten slechts voor een zeer beperkte tijd geldig maken.
- Verkeersovertredingen harder aanpakken.
- Mensen met bepaalde ernstige psychische afwijkingen steriliseren.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:15:11 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34859769
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:55 schreef thabit het volgende:
- Stemexamens invoeren.
Deze zou ik nog aan mijn lijstje willen toevoegen, ik vind het echt onbegrijpelijk dat iedereen die 18 jaar of ouder is en niet onder curatele staat mag stemmen. Voor bijna alles bestaan al examens, dus waarom niet ook hier?
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:13:05 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34861632
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:55 schreef thabit het volgende:
- Beter en gratis onderwijs.
- Beter en goedkoper openbaar vervoer.
- Betere en goedkopere zorg.
Kan natuurlijk allemaal wel, maar dan zullen de belastingen ook fors omhoog moeten. Die zorg moet toch ergens van betaald gaan worden. Dus goedkoper maken lukt niet, alleen optisch.
quote:
Hoezo? Het volk moet toch zelf weten wie ze in het parlement verkiezen? Absoluut niet democratisch.
quote:
- Godsdienst moet weg uit media, onderwijs en politiek.
Waarom zouden er bijv. geen kerkdiensten uitgezonden mogen worden? Wanneer mensen daar behoefte aan hebben. Idem onderwijs en politiek. Dictatoriaal idee.
quote:
- Stemexamens invoeren.
Dat zou wel goed zijn.
quote:
- Verkiezingscampagnes afschaffen.
Hoe moeten partijen dan kenbaar maken waar zij voor staan? Hoe wil je dan je stemexamen laten uitvoeren? Kun je de democratie beter helemaal afschaffen.
quote:
- Staatsgeheimen afschaffen, dwz alle informatie publiek toegankelijk maken.
Lekker slim is dat. Alles op internet zeker? In ieder geval fijn voor criminelen en terroristen.
quote:
- Defensie-uitgaven omlaag.
Daar kun je voor kiezen. Nederland zal in ieder geval niet bezet worden. Maar dan kunnen we ook geen redelijke bijdragen meer leveren aan vredesmissies.
quote:
- Criminaliteitsbestrijding door preventie, niet door blauw op straat.
Hoe zie jij die preventie dan. Extra sloten op de deuren?
quote:
- Landbouwsubsidies afschaffen, behalve voor biologische landbouw.
Waarom niet voor biologische landbouw? Is van hetzelfde laken een pak.
quote:
- Bio-industrie met wortel en al uitroeien.
Moet je ook bereid zijn om drie keer zoveel voor je lapje vlees neer te tellen. En dus geen vlees meer voor de laagste inkomens, want onbetaalbaar geworden.
quote:
- Patenten slechts voor een zeer beperkte tijd geldig maken.
Je moet er voor zorgen dat fabrikanten hun ontwikkelingskosten terug kunnen verdienen en hierop winst kunnen maken. Anders is niemand meer bereid risico te lopen door geld in R&D te investeren. Zo raken we snel achter op kennisgebied. Net wat we niet willen.
quote:
- Verkeersovertredingen harder aanpakken.
Eens
quote:
- Mensen met bepaalde ernstige psychische afwijkingen steriliseren.
Al met al een extreem-links, a-sociaal en ongefundeerd beleid!
The End Times are wild
pi_34861692
alcohol, prostitutie en sex
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34861981
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:15 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Deze zou ik nog aan mijn lijstje willen toevoegen, ik vind het echt onbegrijpelijk dat iedereen die 18 jaar of ouder is en niet onder curatele staat mag stemmen. Voor bijna alles bestaan al examens, dus waarom niet ook hier?
Enige basiskennis die je door middel van een examen de mensen eigen wilt laten maken, suggereert dat een (grote) groep mensen momenteel "dom" zijn op het gebied van politiek. Echter, mensen kiezen vaak ook op gevoel. Waarom zou dat niet mogen? Waarom moeten die mensen gefundeerde keuzes maken? En in hoeverre is die keuze gefundeerd? Je kunt heel makkelijk (veel) mensen overtuigen van een bepaald standpunt, zodat je hun keuze min of meer kunt beinvloeden. Daarbij komt dat je een dergelijke test niet objectief kunt opstellen, aangezien er geen keiharde regels en wetten zijn die stemgedrag bepalen.

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die een dergelijk systeem zouden willen.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:31:37 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34862166
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:25 schreef dawg het volgende:

[..]

Enige basiskennis die je door middel van een examen de mensen eigen wilt laten maken, suggereert dat een (grote) groep mensen momenteel "dom" zijn op het gebied van politiek. Echter, mensen kiezen vaak ook op gevoel. Waarom zou dat niet mogen? Waarom moeten die mensen gefundeerde keuzes maken? En in hoeverre is die keuze gefundeerd? Je kunt heel makkelijk (veel) mensen overtuigen van een bepaald standpunt, zodat je hun keuze min of meer kunt beinvloeden. Daarbij komt dat je een dergelijke test niet objectief kunt opstellen, aangezien er geen keiharde regels en wetten zijn die stemgedrag bepalen.

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die een dergelijk systeem zouden willen.
Misschien kun je zo'n test inderdaad niet objectief samenstellen, maar geldt dat niet voor alle examens? Is een rijexamen volledig objectief? is een VWO-examen volledig objectief?

En "dom" op het gebied van politiek? Ik vind inderdaad dat de meerderheid van de bevolking weinig van politiek snapt. Maar die mening valt waarschijnlijk te verklaren door het feit dat ik politicoloog ben.
pi_34862399
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Misschien kun je zo'n test inderdaad niet objectief samenstellen, maar geldt dat niet voor alle examens? Is een rijexamen volledig objectief? is een VWO-examen volledig objectief?
Ik denk dat dat inderdaad voor veel -zo niet alle- examens geldt. Echter, het gaat hier om het kiesrecht.
quote:
En "dom" op het gebied van politiek? Ik vind inderdaad dat de meerderheid van de bevolking weinig van politiek snapt. Maar die mening valt waarschijnlijk te verklaren door het feit dat ik politicoloog ben.
Toch heeft iedereen ermee te maken. Dus heeft iedereen er ook een mening over, die ze eens in de 4 jaar kunnen uiten.
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:53:49 #29
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34862862
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef dawg het volgende:

Ik denk dat dat inderdaad voor veel -zo niet alle- examens geldt. Echter, het gaat hier om het kiesrecht.
Precies en dat is te belangrijk om te grabbel te gooien.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:38 schreef dawg het volgende:

Toch heeft iedereen ermee te maken. Dus heeft iedereen er ook een mening over, die ze eens in de 4 jaar kunnen uiten.
Helaas wel. Al geef ik toe dat er niet echt alternatieven bestaan. Zoals Churchill al zei is democratie de slechtste regeringsvorm, op alle andere regeringsvormen na.
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:00:51 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34863054
-geldkraan derde wereld dicht, alleen nog met materieel, medici en docenten
-meer zorg voor ouderen
-minder zorg aan jongeren, afgezien onderwijs
-gevangenisbeleid op de schop. elke misdaad wordt een geldboete. deze moet worden voldaan door tewerkstelling. 50% voor onderkomen, 50% voor slachtoffers. niet willen werken=wegrotten in een ouderwets cachot op water en brood.
-meer vrijheden voor mensen met een uitkering. bijverdienen, studie, vrijwilligerswerk
-stimuleren van 3-generatiegezinnen door subsidies. voordelen: minder kosten zorgsector, minder kosten kinderopvang, minder overspannen woningmarkt en meer vrijheden voor alle drie de partijen.
-hypotheekrenteaftrek in stand houden
-openbaarvervoer gratis
-maximaal 90 km pu op snelwegen
-geen vracht-/toeristenvervoer in grote steden. alternatieve aanvoer van winkels door electra. eigen parkeerplaats bewoners grote steden, toeristen/dagjesmensen komen met het ov. familie krijgt parkeerreductie
-afschaffing subsidies aan niets-toevoegende commisietjes en stichtingen. openbaar onderzoek naar effectiviteit
-godsdienstvrijheid in de ruimste zin van het woord. godsdienst niet als autoriteit maar als persoonlijke beleving ten aanzien van niet-gelovigen. godsdienst altijd ondergeschikt aan wetten en geldende normen en waarden
-meer zorg voor dieren en algehele gezondheid van mensen
-hoofdletters per wet verbieden, overbodig en ouderwets
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34863317
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan natuurlijk allemaal wel, maar dan zullen de belastingen ook fors omhoog moeten. Die zorg moet toch ergens van betaald gaan worden. Dus goedkoper maken lukt niet, alleen optisch.
Kan ook door andere uitgaven te verlagen. Zo heb ik reeds defensie en landbouwsubsidies genoemd.
quote:
[..]

Hoezo? Het volk moet toch zelf weten wie ze in het parlement verkiezen? Absoluut niet democratisch.
Je wilt natuurlijk wel bestuurd worden door mensen met kennis en vooral ook inzicht van zaken en niet door een stel patjepeeers die er een potje van maken.
quote:
[..]

Waarom zouden er bijv. geen kerkdiensten uitgezonden mogen worden? Wanneer mensen daar behoefte aan hebben. Idem onderwijs en politiek. Dictatoriaal idee.
Omdat godsdienst een zeer foute vorm van hersenspoeling is.
quote:
[..]

Dat zou wel goed zijn.
Vreemd dat je het hier dan wel mee eens bent. Dat lijkt namelijk nogal in tegenspraak met enkele van je eerdere punten van kritiek.
quote:
[..]

Hoe moeten partijen dan kenbaar maken waar zij voor staan? Hoe wil je dan je stemexamen laten uitvoeren? Kun je de democratie beter helemaal afschaffen.
Iedereen krijgt eenmalig van elke partij een verkiezingsprogramma in z'n bus, waarbij de namen van de partijen niet eens genoemd worden.
quote:
[..]

Lekker slim is dat. Alles op internet zeker? In ieder geval fijn voor criminelen en terroristen.
Wat een paniekzaaierij. Mijn voorstel voorkomt juist een hoop corruptie en andere smerige zaakjes.
quote:
[..]

Daar kun je voor kiezen. Nederland zal in ieder geval niet bezet worden. Maar dan kunnen we ook geen redelijke bijdragen meer leveren aan vredesmissies.
Ah, vredesmissies die er in de praktijk (neem Irak als voorbeeld) toe leiden dat er dagelijks ik weet niet hoeveel doden vallen bij bomaanslagen? Laten we daar maar niet aan bijdragen inderdaad.
quote:
[..]

Hoe zie jij die preventie dan. Extra sloten op de deuren?
Onderzoeken wat de oorzaken zijn en dat dan aanpakken.
quote:
[..]

Waarom niet voor biologische landbouw? Is van hetzelfde laken een pak.
Zulke dingen "van hetzelfde laken een pak" noemen is "appels met peren vergelijken".
quote:
[..]

Moet je ook bereid zijn om drie keer zoveel voor je lapje vlees neer te tellen. En dus geen vlees meer voor de laagste inkomens, want onbetaalbaar geworden.
Goed voor de volksgezondheid dus. .
quote:
[..]

Je moet er voor zorgen dat fabrikanten hun ontwikkelingskosten terug kunnen verdienen en hierop winst kunnen maken. Anders is niemand meer bereid risico te lopen door geld in R&D te investeren. Zo raken we snel achter op kennisgebied. Net wat we niet willen.
Daarom moeten patenten ook een korte tijd overeind blijven staan. Maar als ze daarna niet publiek worden gemaakt is dat juist een rem op de algehele vooruitgang.
quote:
[..]

Eens
Serieus?
quote:
[..]

Al met al een extreem-links, a-sociaal en ongefundeerd beleid!
Het woord "ongefundeerd" verwijst eerder naar deze conclusie dan naar mijn beleid.
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:13:08 #32
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_34863379
- Wiskundigen het stemrecht ontnemen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_34864669
quote:

Mijn lijstje:
- Flattax invoeren
- Geen referenda meer
- Kleinere overheid

Ben het wel redelijk met de TS eens ik zou er nog aan willen toevoegen

-afschaffen ontwikkelingssamenwerking
-afschaffen 1ste kamer en provincies (de provincies blijven bestaan maar er wordt geen beleid meer vanuit de provincie gevoerd, het gaat dus louter om een symbolische waarde)
- Aantal ambtenaren met ongeveer 60% verminderen
-kraken weer verbieden
-allerlei subsidies afschaffen die die de woningmarkt verstoren, huursubsidie, koopsubsidie, hypotheekrenteaftrek huurwaardeforfait.
-Alle subsidies op wazige stichtingen stopzetten. Verder moeten allerlei commissies en werkgroepen die met overheidsgeld worden betaalt stopgezet worden.
-meer bouwgrond vrijgeven om de krapte op de woningmarkt te verminderen
-Antillen afstoten of een 13de provincie van maken, met de afzonderlijke eilanden als gemeenten. Geen half beleid meer, het is of de Nederlande overheid investeert en heeft de macht of Nederland betaalt niets en de Antilianen zoeken het maar zelf uit.
-Actief remigratiebeleid voor laag opgeleide niet-westerse allochtonen.
-Criminelen van buitenlandse afkomst uitzetten
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_34864777
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

- Stemexamens invoeren.

Dat zou wel goed zijn.
Kiezers mogen dus wel van jou de grootste onbenul in het parlement kiezen maar moeten zelf wel aan een bepaald niveau voldoen? Beetje vreemd vind je niet?

Ik vind trouwens beide voorstellen niks (en de rest van thabit's lijstje eigenlijk ook niet), beide zijn namelijk zeer ondemocratisch.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:01:51 #35
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34865043
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:55 schreef Chewie het volgende:
Ik vind trouwens beide voorstellen niks (en de rest van thabit's lijstje eigenlijk ook niet), beide zijn namelijk zeer ondemocratisch.
Volgens mij is democratie geen doel maar een middel. Het gaat er om dat het land goed bestuurd wordt en misschien is democratie daar wel niet de juiste manier voor.
pi_34865145
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Volgens mij is democratie geen doel maar een middel. Het gaat er om dat het land goed bestuurd wordt en misschien is democratie daar wel niet de juiste manier voor.
Kijk! Deze uitspraak getuigt van veel politiek inzicht!
pi_34865153
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Er zit een onderscheid tussen de zaken die je hier opnoemt en een eventueel 'stemexamen'. Een rijexamen test de rijvaardigheid van een examenkandidaat. Een VWO examen test of een scholier voldoet aan het minimum kennis- en denkniveau dat is vastgesteld voor VWOers.Maar hoe ga je zoiets als 'stemvaardigheid' definiėren? (Nationaal) stemmen is een proces waarbij een kiezer een partij & persoon kiest. Het lijjkt me niet dat er criteria te definiėren zijn aan de hand waarvan getest kan worden of een kiezer 'de juiste' keuze maakt, omdat er geen juiste keuze is. Als een kiezer een persoon en partij wil kiezen die zijn of haar belangen behartigen, is het natuurlijk makkelijk als deze kiezer ook op de hoogte is van de partijprogramma's. Echter, het kiezen van de beste keuze qua belangenbehartiging is geen eis in een democratie. Verder is het nooit weg om basale kennis te heben van politieke processen en instituties, maar wederom geen vereiste en ook niet eens noodzakelijk om een keuze te kunnen maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_34865317
quote:
Omdat godsdienst een zeer foute vorm van hersenspoeling is.
Mode ook.
Materialisme ook.
Socialisme ook.
Popsterren ook.
Showbizz ook.
Kunst ook.
Goede doelen ook.
Milieubeweging ook.

Allemaal vormen van hersenspoeling wat een ander individu dan jou en mij "fout" kan vinden.

Waar wil je eigenlijk heen?
pi_34865367
Mijn speerpunten

Gedeeltelijk overgenomen van TS

- Flattax van 25 -30% invoeren
- Afschaffen aftrekposten
- Geleidelijke afschaffing hypotheekrenteaftrek, in 1 keer is niet verstandig zie Zweden
- Landelijke overheid zo inrichten dat deze zich alleen bemoeit met de kerntaken defensie, infra, zorg en onderwijs
- Macht landelijke overheid inperken en meer verantwoordelijkheid naar gemeentes en provincies, dus ook de provincie's/gemeentes de mogelijkheid geven om met elkaar te concureren.
- Ruimtelijke ordening dus ook laten regelen door provincies en gemeentes
- Bijzonder onderwijs krijgt geen geld meer van het rijk
- Antillen de keus geven om zelfstandig te worden met een eenmalige financiele compensatie of een provincie met alle rechten en plichten vandien.
- Alleen nog asielzoekers uit landen van de unhcr lijst.
- "greencard" voor immigranten die een verrijking zijn voor de economie met uitzicht om Nederlands staatsburger te worden.
- Geen ontwikkelingshulp maar streven naar open markten (van beide kanten uiteraard) waardoor o.a investeren in die landen interessanter wordt.
- millitaire dienstplicht weer activeren
- Publieke omroep echt publiek waardoor deze afhankelijk wordt van (vrijwillige) giften.
pi_34865370
Stemexamens zijn ook bullshit. We kiezen een leider voor alle mensen, niet alleen de intelligente.

Er zijn genoeg intelligente mensen die erg onvriendelijk zijn. En genoeg domme lui die erg aardig zijn.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:12:10 #41
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34865438
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zit een onderscheid tussen de zaken die je hier opnoemt en een eventueel 'stemexamen'. Een rijexamen test de rijvaardigheid van een examenkandidaat. Een VWO examen test of een scholier voldoet aan het minimum kennis- en denkniveau dat is vastgesteld voor VWOers.Maar hoe ga je zoiets als 'stemvaardigheid' definiėren? (Nationaal) stemmen is een proces waarbij een kiezer een partij & persoon kiest. Het lijjkt me niet dat er criteria te definiėren zijn aan de hand waarvan getest kan worden of een kiezer 'de juiste' keuze maakt, omdat er geen juiste keuze is. Als een kiezer een persoon en partij wil kiezen die zijn of haar belangen behartigen, is het natuurlijk makkelijk als deze kiezer ook op de hoogte is van de partijprogramma's. Echter, het kiezen van de beste keuze qua belangenbehartiging is geen eis in een democratie. Verder is het nooit weg om basale kennis te heben van politieke processen en instituties, maar wederom geen vereiste en ook niet eens noodzakelijk om een keuze te kunnen maken.
Het is ook niet zo zeer dat zo'n stemtest moet toetsen of een kiezer wel op de gewenste partij zal stemmen. Je kunt echter wel toetsen of een bepaalde basiskennis aanwezig is. Weten mensen wat de bevoegdheden van een Tweede Kamer zijn? Zijn mensen enigzins op de hoogte van de politieke kleur van een partij? Hebben ze enig benul van het proces van coalitievorming?

Dat is hetzelfde als een rijexamen. Daar wordt als het goed is getest of een kandidaat de verkeersregels naar behoren kent, deze in de praktijk ook kan toepassen en of hij in staat is om een auto naar behoren te besturen. Dat staat los van de vraag of hij een Mercedes danwel een Opel prefereert.
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:13:00 #42
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34865465
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:10 schreef MrBean het volgende:
Stemexamens zijn ook bullshit. We kiezen een leider voor alle mensen, niet alleen de intelligente.

Er zijn genoeg intelligente mensen die erg onvriendelijk zijn. En genoeg domme lui die erg aardig zijn.
Wat heeft dat laatste ermee te maken?
pi_34865520
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar dan nog spreken beide standpunten elkaar tegen toch? Wel "domme vertegenwoordigers" mogen kiezen maar alleen als je zelf niet dom bent.

Democratie is vrijwel zeker niet de beste manier maar echt veel beter hebben we domweg op dit moment niet, zeer verlichte despoten zijn maar heel dun gezaaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')