Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
In zoverre klopt de vergelijking dat voor orthodoxe moslims over het verbod op afbeelding van de profeet niet te discussiëren valt, terwijl dit voor 'ons' slechts een exotisch taboe is.
Omgedraaid geldt de holocaust hier als een feit waar je niet lichtzinnig over mag oordelen terwijl dat fenomeen in het Midden-Oosten voortdurend in twijfel wordt getrokken.
Feitelijk gezien zijn het twee volstrekt verschillende zaken, maar in beide gevallen is het een culturele achilleshiel.
Juist de felle discussie over het verschil ertussen laat zien dat het in essentie om hetzelfde gaat.
daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.![]()
Ja, en gelooft wrs een zeer groot deel van onze Westerse bevolking die leugen van de Holocaustontkenners ook.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:20 schreef MrBean het volgende:
[..]
Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.
quote:
wat is die gast ontzettend lelijk zeg.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[afbeelding]
Kan iemand even Dubya bellen? Ik heb Osama gevonden!
Uiterst rechts, hoe toepasselijk...
Tevens de opmerking dat één iegelijk op de foto er wel de goede zin inhoudt, iedereen behalve die gnoom op de voorgrond lacht.
Nee.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en gelooft wrs een zeer groot deel van onze Westerse bevolking die leugen van de Holocaustontkenners ook..
Nou, dat heb je de afgelopen dagen gezien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind deze wel grappig.
Hoe zouden moslims het vinden als Mohammed op deze manier zou zijn afgebeeld?
Wie is dat?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Dit is een tekening die door moslims is toegevoegd aan de deense cartoons.
[afbeelding]
guttegut. Mogen moslims wel hun eigen profeet beledigen?
Hypocritie, anyone?
ik zie niets :Squote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Dit is een tekening die door moslims is toegevoegd aan de deense cartoons.
[afbeelding]
guttegut. Mogen moslims wel hun eigen profeet beledigen?
Hypocritie, anyone?
Jawel, waarom is het bij wet verboden om iets te ontkennen? Wat is de logica hier achter? Geef eerlijk toe, dit strookt toch niet met westerse manier van denken, met de zgn. vrijheid van meningsuiting?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Gelul, de vergelijking gaat namelijk compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
[..]
Ben jij wel knap dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
wat is die gast ontzettend lelijk zeg.
geen wonder dat die in allah geloofd
Dit is ook grappig, en in ieder geval veel beledigender voor christenen dan die paar onschuldige deense prentjes.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind deze wel grappig.
Hoe zouden moslims het vinden als Mohammed op deze manier zou zijn afgebeeld?
Zie; Vrijheid van meningsuiting, maar...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, waarom is het bij wet verboden om iets te ontkennen? Wat is de logica hier achter? Geef eerlijk toe, dit strookt toch niet met westerse manier van denken, met de zgn. vrijheid van meningsuiting?²
Jawel. Ook door veel Westerlingen wordt de Holocaust gezien als een links taboe ten einde onwelgevallige politieke ideeën onder de morele knoet te houden. Niet toevallig zijn lieden die dit immer aandragen ook de lui die tegen moslims te hoop lopen. Wrange is dat ze vaak veel gemeen hebben juist met de fundamentalistische moslims.quote:
Ik vind je redenatie zo krom.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:01 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zijn protesten die uit de hand lopen dankzij Europa. Vele Moslimlanden hebben dat veroordeeld het laffe protesten . Nou moet Denemarken en andere landen zijn excuces aanbieden
Ik spreek niet voor andere atheïsten. Ik spreek als individu voor mijzelf. Iedereen moet kunnen geloven waar hij of zij zich mee vereenzelfdigd mee voelt, alleen het extremistiche in welk geloof of religie dan ook keur ik pertinent af of het nou een moslimstroming of christelijke stroming is, het belemmert in alle opzichten het rationeel denkvermogen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.![]()
Holocaustontkenning is een grove, kwaadaardige leugen. Dat klopt. Mensen die doelbewust die strategie hanteren, neem ik ook niet serieus.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:20 schreef MrBean het volgende:
Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |