abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34824328

Kan iemand even Dubya bellen? Ik heb Osama gevonden!
Uiterst rechts, hoe toepasselijk...

Tevens de opmerking dat één iegelijk op de foto er wel de goede zin inhoudt, iedereen behalve die gnoom op de voorgrond lacht.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:18:01 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34824341
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:10 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Daarnaast gaat de vergelijking compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
In zoverre klopt de vergelijking dat voor orthodoxe moslims over het verbod op afbeelding van de profeet niet te discussiëren valt, terwijl dit voor 'ons' slechts een exotisch taboe is.
Omgedraaid geldt de holocaust hier als een feit waar je niet lichtzinnig over mag oordelen terwijl dat fenomeen in het Midden-Oosten voortdurend in twijfel wordt getrokken.

Feitelijk gezien zijn het twee volstrekt verschillende zaken, maar in beide gevallen is het een culturele achilleshiel.

Juist de felle discussie over het verschil ertussen laat zien dat het in essentie om hetzelfde gaat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34824345
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[afbeelding]

Tevens de opmerking dat één iegelijk op de foto er wel de goede zin inhoudt, iedereen behalve die gnoom op de voorgrond lacht.

Is dat niet een hobbit?
eeeh
pi_34824352
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Uh, ja dat staat best wel in de weg eigenlijk. Maar bovenal is het gezond als je daar je eigen mening over hebt ipv je achter een stelletje relifascisten op te stellen.
voor dat ik een link had neer gezet typte ik dat ik het van google had.
Mijn eigen mening is dat het schadelijk en onrein is, ik kan hier wel een heel verslag van maken maar dat gaat topic dicht, open een 2e topic zou ik zeggen. mbt misverstanden/vragen over de islam hoe het nou werkelijk zit
pi_34824372
quote:
[afbeelding]

Nee, dat is volgens mij Waldo.
pi_34824397
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

In zoverre klopt de vergelijking dat voor orthodoxe moslims over het verbod op afbeelding van de profeet niet te discussiëren valt, terwijl dit voor 'ons' slechts een exotisch taboe is.
Omgedraaid geldt de holocaust hier als een feit waar je niet lichtzinnig over mag oordelen terwijl dat fenomeen in het Midden-Oosten voortdurend in twijfel wordt getrokken.

Feitelijk gezien zijn het twee volstrekt verschillende zaken, maar in beide gevallen is het een culturele achilleshiel.

Juist de felle discussie over het verschil ertussen laat zien dat het in essentie om hetzelfde gaat.
Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.
pi_34824415
Dit is een tekening die door moslims is toegevoegd aan de deense cartoons.

guttegut. Mogen moslims wel hun eigen profeet beledigen?

Hypocritie, anyone?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:21:53 #283
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34824431
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.
daar heb je gelijk in.
ik heb ook en gruwelijke hekel aan SGP idioten.
het verschil is wel dat SGP aanhangers niet snel betrokken zijn bij criminele terroristische activiteiten.
(zij raken hun stress kwijt door elkaars kinderen te neuken )
De wereld is op hol geslagen
pi_34824437
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:20 schreef MrBean het volgende:

[..]

Alleen gaat het bij holocaustontkenning over leugens en gaat het bij de Mohammed-cartoons over de huidige status van de islam.
Ja, en gelooft wrs een zeer groot deel van onze Westerse bevolking die leugen van de Holocaustontkenners ook. .
I´m back.
pi_34824467
Moslims hebben in Afganistan noorse soldaten aangavallen en bekogeld

Echt nuttig die hebben het ook zeker gedaan primitive apen dat het blijven.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:23:05 #286
3542 Gia
User under construction
pi_34824469
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:11 schreef MrBean het volgende:

Zoiets zou dan net zo goed mogen.

Ik vind deze wel grappig.

Hoe zouden moslims het vinden als Mohammed op deze manier zou zijn afgebeeld?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:23:13 #287
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34824475
quote:
[afbeelding]

wat is die gast ontzettend lelijk zeg.
geen wonder dat die in allah geloofd
De wereld is op hol geslagen
pi_34824486
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en gelooft wrs een zeer groot deel van onze Westerse bevolking die leugen van de Holocaustontkenners ook. .
Nee.
pi_34824512
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

[afbeelding]

Nou, dat heb je de afgelopen dagen gezien.
pi_34824530
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[afbeelding]

Hypocritie, anyone?
Wie is dat?
pi_34824531
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[afbeelding]

Hypocritie, anyone?
ik zie niets :S
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:25:28 #292
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34824540
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Gelul, de vergelijking gaat namelijk compleet mank. Pas als het verboden zou zijn om spotprenten over Joden te maken dan zou de vergelijking goed zijn. Het maken van spotprenten over de Islam vergelijken met het ontkennen v/d holocaus slaat nergens op
[..]
Jawel, waarom is het bij wet verboden om iets te ontkennen? Wat is de logica hier achter? Geef eerlijk toe, dit strookt toch niet met westerse manier van denken, met de zgn. vrijheid van meningsuiting?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34824546
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

wat is die gast ontzettend lelijk zeg.
geen wonder dat die in allah geloofd
Ben jij wel knap dan?
pi_34824567
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit is ook grappig, en in ieder geval veel beledigender voor christenen dan die paar onschuldige deense prentjes.

pi_34824587
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel, waarom is het bij wet verboden om iets te ontkennen? Wat is de logica hier achter? Geef eerlijk toe, dit strookt toch niet met westerse manier van denken, met de zgn. vrijheid van meningsuiting?

²
Zie; Vrijheid van meningsuiting, maar...
eeeh
pi_34824611
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:23 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. Ook door veel Westerlingen wordt de Holocaust gezien als een links taboe ten einde onwelgevallige politieke ideeën onder de morele knoet te houden. Niet toevallig zijn lieden die dit immer aandragen ook de lui die tegen moslims te hoop lopen. Wrange is dat ze vaak veel gemeen hebben juist met de fundamentalistische moslims. .
I´m back.
pi_34824761
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 11:01 schreef Meki het volgende:

[..]

dat zijn protesten die uit de hand lopen dankzij Europa. Vele Moslimlanden hebben dat veroordeeld het laffe protesten . Nou moet Denemarken en andere landen zijn excuces aanbieden
Ik vind je redenatie zo krom.
Dat zou betekenen dat toen Theo van Gogh vermoord werd ik, zolang niet alle moslimpartijen over de wereld hun excuses hadden aangeboden, moskeeen in de fik had kunnen steken en dat die landen die geen excuses hadden aangeboden daar schuldig aan waren.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_34824782
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bewijst weer eens dat de atheisten wat dat betreft niet echt tegen de islam zijn, maar religie in algemeen.
Ik spreek niet voor andere atheïsten. Ik spreek als individu voor mijzelf. Iedereen moet kunnen geloven waar hij of zij zich mee vereenzelfdigd mee voelt, alleen het extremistiche in welk geloof of religie dan ook keur ik pertinent af of het nou een moslimstroming of christelijke stroming is, het belemmert in alle opzichten het rationeel denkvermogen.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:32:18 #299
3542 Gia
User under construction
pi_34824783
Hier nog een leuke jezus cartoon

Oh, wat voel ik me beledigd.

Not.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:32:44 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34824798
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:20 schreef MrBean het volgende:
Holocaustontkenning is een grove, kwaadaardige leugen. Dat klopt. Mensen die doelbewust die strategie hanteren, neem ik ook niet serieus.
Maar evenzeer is een groot aantal moslims diep geraakt door de 'belediging' van hun profeet via (bijvoorbeeld) spotprenten. Daar heb ik dan weer geen boodschap aan, in de zin dat mijn waarheid omtrent religie en profeten niet de hunne is. Net als de holocaust-ontkenner ben ik willens en wetens lomp en onbehouwen; ik weiger de gevoeligheden van de ander te erkennen en te respecteren.

Je kan tot in het oneindige doorlullen over het verschil tussen feit en fictie, mening en waarheid maar je komt er toch niet uit. Het zijn twee paradigma's die elkaar uitsluiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')