Het gaat niet om hoe je straft in mijn voorbeeld, maar dat je straft.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:11 schreef Doffy het volgende:
[..]
Een keer een tik kan misschien nog, maar zodra je je kind echt de hoek inslaat, ja, dan ben je triest en zwak. Laat staan dat je je kind eeuwig laat branden
Ik ontwijk niets, ik heb het over jij en ik als individu en gedrag tegen elkaar als atheist-gelovigequote:Op donderdag 9 februari 2006 22:11 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek over Nederland; je ontwijkt mijn opmerking.
Voor een almachtige god is álle straf zwak en triest, ja.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:12 schreef Triggershot het volgende:
Het gaat niet om hoe je straft in mijn voorbeeld, maar dat je straft.
Je gaat weer niet op kritiek in; dat doe je nooit.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik ontwijk niets, ik heb het over jij en ik als individu en gedrag tegen elkaar als atheist-gelovige
je ontvangt niets meer dan je verdiende loon.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Voor een almachtige god is álle straf zwak en triest, ja.
onbewust,quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Je gaat weer niet op kritiek in; dat doe je nooit.
Zo? Verdiend? Waarom? Omdat híj mij zo gemaakt heeft als híj wilde (anders is hij niet almachtig...) en ik leef in de wereld die híj gemaakt heeft (anders is hij niet almachtig...) en waarin híj alles wat er zou gebeuren vantevoren al wist (anders is hij niet almachtig...). Hoe kan je daar iets in 'verdienen'?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:13 schreef Triggershot het volgende:
je ontvangt niets meer dan je verdiende loon.
Precies.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:14 schreef Triggershot het volgende:
Gelovigen dwingen andersdenkenden tot hun manier van leven, dat is je kritiek?
HIj heeft je gemaakt met een vrije wil. Om je eigen lot te bepalen, met zijn almachtige eigenschap.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:15 schreef Doffy het volgende:
[..]
Omdat híj mij zo gemaakt heeft als híj wilde (anders is hij niet almachtig...)
dus ergens is er toch wel geloof in Godquote:en ik leef in de wereld die híj gemaakt heeft (anders is hij niet almachtig...)
Dat noemt men alwetendheid. Dat jij van te voren iets weet, betekent niet dat het door jou toe doen is, wel?quote:en waarin híj alles wat er zou gebeuren vantevoren al wist (anders is hij niet almachtig...). Hoe kan je daar iets in 'verdienen'?
Al ligt in praktijk iets anders dan in theorie is beschreven, maar boodschap van de koran luidt:quote:
Je 'eigen' lot? Laat me niet lachen, je mag eeuwig roosteren als je je níet op zíjn manier leeft. Wat nou 'je eigen leven'?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:19 schreef Triggershot het volgende:
HIj heeft je gemaakt met een vrije wil. Om je eigen lot te bepalen, met zijn almachtige eigenschap.
Geen greintje. Hooguit verwondering over de dingen die mensen soms geloven...quote:dus ergens is er toch wel geloof in God
quote:Dat noemt men alwetendheid. Dat jij van te voren iets weet, betekent niet dat het door jou toe doen is, wel?
Behalve de botte messen van fanatici en het eeuwige vuur. Maar verder geen dwang hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:19 schreef Triggershot het volgende:
Al ligt in praktijk iets anders dan in theorie is beschreven, maar boodschap van de koran luidt:
"Er is geen dwang in religie"
Het ging niet zozeer om ''een mensenoffer'', het ging om een volmaakt offer.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:06 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect jegens Storm, maar ik zou ook niet kunnen vatten dat God een menselijk offer behoeftig is.
Maar het wás een mensenoffer.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:24 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het ging niet zozeer om ''een mensenoffer'', het ging om een volmaakt offer.
lach dan niet, je mag leven op manier zoals hij het voor je bepaald heeft als je ook gelooft dat je door hem geschapen bent. Je mag ook op een ander manier leven, maar je hebt grote kans dat je ter verantwoording wordt geroepen. Hoe dan ook jouw lot ligt in jouw handen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:21 schreef Doffy het volgende:
Je 'eigen' lot? Laat me niet lachen, je mag eeuwig roosteren als je je níet op zíjn manier leeft. Wat nou 'je eigen leven'?
Dat hij weet wat er gaat gebeuren noemen we toch alwetend of niet?quote:Hoe kan een vrije wil nu bestaan in de ogen van een almachtige god? Dan is hij dus niet almachtig, anders zou hij wel weten wat er zou gaan gebeuren.
wat snap je niet?quote:![]()
Geloof je niet in (ik val in herhaling ik weet het) dus, geen sprake van dwang op jou.quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
Behalve de botte messen van fanatici en het eeuwige vuur. Maar verder geen dwang hoor
Ah. Dus ik kan concluderen dat god wel weet wat ik ga doen, maar ikzelf niet, en ik dus de illusie (want meer is het niet...) van een vrije wil heb. Kortom: als ik niet leef zoals god wil, dan wist hij al van tevoren dat dat zou gebeuren. Kortom: hij wist tevoren dat ik als brandstof voor de hel zou dienen. Fijne god! Echt liefdevol, voorwaarquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:26 schreef Triggershot het volgende:
lach dan niet, je mag leven op manier zoals hij het voor je bepaald heeft als je ook gelooft dat je door hem geschapen bent. Je mag ook op een ander manier leven, maar je hebt grote kans dat je ter verantwoording wordt geroepen. Hoe dan ook jouw lot ligt in jouw handen.
Dat hij weet wat er gaat gebeuren noemen we toch alwetend of niet?
Overigens wie zei dat hij niet weet wat er gebeuren gaat? Volgens de Islam is alles al vastgesteld, naar de kennis van hoe jij je leven leid/gedraagt
Laat maar. Dat mensen dit soort inconsistente zaken serieus nemenquote:wat snap je niet?
in jouw voorbeeld is er dan toch geen sprake van een almachtig God?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:28 schreef STORMSEEKER het volgende:
Dat was het inderdaad, maar niet in de negatieve, zinloze zin waarin sommigen het proberen te portretteren.
Er was een duidelijke reden voor en er was geen alternatief. God heeft zijn eigen zoon dood zien gaan en Jezus was zo oneindig vriendelijk om dit te doen voor de mensheid.
Als het anders had gekund, was het ook vast wel gebeurd.
Nee hoorquote:Op donderdag 9 februari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
Geloof je niet in (ik val in herhaling ik weet het) dus, geen sprake van dwang op jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |