Ga er eens iets aan doen!quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat radicalen het niet zo interpreteren schokt je niet hoop ik
Overigens is wat ik heb geplaatst letterlijke vertaling, dus roept koran niet op tot geweld, maar denken extremisten dat ze hun gedrag door selectief te lezen kunnen rechtvaardigen
Inplaats van op internet hopeloos ongelovigen het goede van Allah's woord uit te leggen misschien dat bij al die losers die het verkeerd doen uitleggen.quote:
Die hebben de koran in hun handen. Als ze geinteresseerd waren hadden ze wel verder gelezenquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:39 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Inplaats van op internet hopeloos ongelovigen het goede van Allah's woord uit te leggen misschien dat bij al die losers die het verkeerd doen uitleggen.
Dat standpunt is nog geen spotprent waardig...quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die hebben de koran in hun handen. Als ze geinteresseerd waren hadden ze wel verder gelezen
quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:41 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dat standpunt is nog geen spotprent waardig...
Gedaan en is duidelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lees mijn stukje hier boven even
Maar mag de mens dit doen? Kan de mens dit doen?quote:Op maandag 6 februari 2006 21:39 schreef DionysuZ het volgende:
maar in het nieuwe testament zijn ook wat geweldpassageshttp://skepticsannotatedbible.com/cruelty/nt.html
Ja want wees maar niet zo ijdel te denken dat wij nietige mensjes de koran ooit zo kunnen interpreteren als de heilige imams dat voor ons kunnen doen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dan hebben we nog altijd de koranstudies![]()
ja manquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:46 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ja want wees maar niet zo ijdel te denken dat wij nietige mensjes de koran ooit zo kunnen interpreteren als de heilige imams dat voor ons kunnen doen.
En alleen agressie tegen de agressor? Laat de definitie van agressie maar over aan de imams jongens, dan komt alles goed. Wetsysteem of geen wetsysteem, bij de imam kun je niet fout zitten.
het geloof in de bijbel is net zo als het geloof in God, je kunt niet bewijzen dat het waar is (of dat het door de HG geinspireerd is, of 'ingeblazen').quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Vandaar dat ik de boel ook zo onbetrouwbaar vind, al was het maar door de vele tegenstrijdigheden in beide boeken.
niet mij na doenquote:Op donderdag 9 februari 2006 00:29 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het geloof in de bijbel is net zo als het geloof in God, je kunt niet bewijzen dat het waar is (of dat het door de HG geinspireerd is, of 'ingeblazen').
maar WAT is er zo tegenstrijdig in de boodschap???????????
bring it on baby
Zo maak je je er wel een beetje makkelijk vanaf. Heb jij deze discussies nooit met mede geloofsgenoten? Het lijkt me erg stug dat je er geen kent die er een wat radicalere mening op na houden. Juist dat soort mensen zouden teruggefloten moeten worden door mensen als jij.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die hebben de koran in hun handen. Als ze geinteresseerd waren hadden ze wel verder gelezen
In de koran staan idd minder tegenstrijdigheden dan in de bijbel. Maar dat komt alleen maar omdat er minder auteurs betrokken waren bij de samenstelling van de koran dan de bijbel. In het sprookje roodkapje staan echter nog veel minder tegenstrijdigheden. Geen of weinig tegenstrijdigheden wil dus nog niet zeggen dat het daardoor ook klopt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg nix over de bijbel, mijn bijbel kennis is nog niet echt optimaal, maar de koran? Bring it on baby![]()
Ik spreek niet namens jou, maar namens het overgrote deel van de islamieten die niet leven in een westerse maatschappij.quote:
Heeft er absoluut niets mee te maken, geloofsgeten waar ik mee om ga hebben totaal geen radicale mening er op nou. Ik onderhoud geen contact met extremisten. Ik zal ze vast wel kennen, maar heb dus niets met ze. Ik weet niet hoe jij de verhoudingen ziet, maar wat ik ook zeg als zij door hun Imam iets wordt wijs gemaakt heeft dat meer gezag dan ik op welke gebied dan ook.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:27 schreef Panzerknacker het volgende:
Zo maak je je er wel een beetje makkelijk vanaf. Heb jij deze discussies nooit met mede geloofsgenoten? Het lijkt me erg stug dat je er geen kent die er een wat radicalere mening op na houden. Juist dat soort mensen zouden teruggefloten moeten worden door mensen als jij.
Ik behandel een vrouw niet als mijn gelijke, helemaal niet. Kan je mee eens zijn of niet, maar er zijn grote verschillen tussen beiden. Het is niet geslacht dat je beter maakt, het zijn je daden en daarmee kunnen vrouwen veel hoger komen dan mannen. Wat koran betreft is er geen onderdrukking, onderdrukking valt alleen onder een cultureel achtergrond.quote:Ik ben overigens blij dat jij de koran zelf op een vredelievende manier uitlegt en ik hoop dat je vrouwen ed gewoon als gelijke behandelt.
Mensen die koran op eigen manier interpreteren zonder hen mening op hadith/uitspraken van de metgezellen te onderbouwen hebben al bewezen dat ze fout bezig zijn en de koran naar eigen belang intepreteren.quote:maar dat neemt niet weg dat er een heleboel bij zijn die de koran wel op een gewelddadige manier uitleggen en het niet nauw nemen met de rechten van atheisten, joden, vrouwen en homo's. Ik zie het iedere dag weer in mijn buurt en kan mijn ogen er niet voor sluiten dat er realistisch gezien een enorme kloof is. Zelfs mijn "progressieve" islamitische buurman zal geen hand uitsteken in het huishouden en de opvoeding van zijn kinderen.
Misverstanden zullen er altijd zijn, kunnen we ook niet ontkennen zelfs in Irak botsten moslimgroepen tegenelkaar laat staan dat er een kloof uit zou breiden tussen Moslims en niet moslims hier in NL , maar goed om alles te oplossen, daar praten we voorquote:Als jij dit soort misstanden zelf niet meemaakt dan ben ik blij voor je, maar je kan niet met goed fatsoen ontkennen dat er wel degelijk problemen zijn, al dan niet cultureel/religieus bepaald.
Volgens mij heeft de koran ver meer auteur gekend dan de bijbel wat dat betreft,tegenstrijdigheden?quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef onemangang het volgende:
[..]
In de koran staan idd minder tegenstrijdigheden dan in de bijbel. Maar dat komt alleen maar omdat er minder auteurs betrokken waren bij de samenstelling van de koran dan de bijbel. In het sprookje roodkapje staan echter nog veel minder tegenstrijdigheden. Geen of weinig tegenstrijdigheden wil dus nog niet zeggen dat het daardoor ook klopt.
Maar de grootste tegenstrijdigheid bij beide religies is en blijft:
GIJ ZULT NIET DODEN
en vervolgens komen een heleboel mitsen en maren in zowel bijbel als koran.
Ik zou zeggen, niet doden is niet doden en een uitstekende regel die geen mitsen en maren nodig heeft.
Naar mijn weten is er maar één oude religie op deze aardbol die die regel werkelijk naleeft: het jaïnisme (waar Ghandi zijn idee tot geweldloosheid vandaan heeft). Een bestaande religie die ouder is dan de islam en het Christendom. Maar nooit zo is gegroeid juist omdat ze zo geweldloos is.
oh jawelquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:02 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik spreek niet namens jou, maar namens het overgrote deel van de islamieten die niet leven in een westerse maatschappij.
(Dan komt het NT erg soft over... "keert hem dan uw andere wang toe" De definitie van martelaar is in het NT niet hetzelfde als de interpretatie uit de koran/hadith)
Dat verschilt per bijbel.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef onemangang het volgende:
[..]
GIJ ZULT NIET DODEN
Ik zou zeggen, niet doden is niet doden en een uitstekende regel die geen mitsen en maren nodig heeft.
Oh ja??quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:21 schreef onemangang het volgende:
ardoor ook klopt.
GIJ ZULT NIET DODEN
Er is er nog een. Jehovah's Getuigen zijn ook pacifistisch. Zij weigeren ook overal ter wereld militaire dienst om aan het gebod van Jezus te kunnen voldoen. Zelfs als ze daardoor in de gevangenis komen of zelfs de dood onder ogen moeten zien.quote:Naar mijn weten is er maar één oude religie op deze aardbol die die regel werkelijk naleeft: het jaïnisme (waar Ghandi zijn idee tot geweldloosheid vandaan heeft). Een bestaande religie die ouder is dan de islam en het Christendom. Maar nooit zo is gegroeid juist omdat ze zo geweldloos is.
Jezus, de zoon van god (in het NT), wou niet dat mensen hem tegenhielden zijn dood als martelaar (passief verzet). Geweld als verdediging, werd als geen oplossing beschouwd (denk aan petrus die z'n zwaard niet mocht gebruiken om zijn meester te beschermen). Dit ultieme voorbeeld van martelaarschap is een passieve vorm van martelaar. Dus een soort zelfverminking ter ere van God, passief, geen agressie na agressie... Meer laten afslachten na agressie. Dit heeft in de eerste eeuwen, de tijd dat het NT opgesteld werd, geleid tot het christendom dat de slachtofferrol letterlijk nam. En zich als schapen naar de slacht liet leiden, wanneer er tegenstand was. Dit alles was namelijk een bevestiging van wat het NT voorspelt (en veroorzaakt met zijn levenswijze). Na 400, nadat het christendom geinstitutionaliseerd werd, het een maatschappelijke betekenis kreeg, daarna gingen andere belangen meespelen, ter ere van de politiek/het geld.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |