abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 15:32:17 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34795925
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:28 schreef Godslasteraar het volgende:
Ach, wie wil voor de gek houden, ik heb dat albumpje natuurlijk al gemaakt
klik:
[[url=http://i1.tinypic.com/nbrapv.jpg]afbeelding][/url]

(geluid aan!!!)
hij is wel fraai!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 6 februari 2006 @ 15:32:41 #202
3542 Gia
User under construction
pi_34795935
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:28 schreef Ringo het volgende:
(wat een gedoe om niks)
I/
< Mohammed
Nietes

< mohammed
pi_34795937
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:25 schreef Refragmental het volgende:
Mogen moslimkranten spotprenten (over joden) plaatsen?
Moslimkranten
pi_34795972
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Moslimkranten
Mogen kranten die gedrukt worden in landen die een Islamitische meerderheid hebben en kranten die gestoeld zijn op de leer van de Islam anti-Joodse cartoons plaatsen?
Yeah baby Yeah!
pi_34795987
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:31 schreef Locusta het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat er nu zo ineens zoveel ophef over is, aangezien de tekeningen al in september geplaatst waren in de krant. Toen ging het zonder ophef voorbij....
Het lijkt wel haast alsof iemand ze in hun oor gefluistert heeft *ppppssshhtt..... kijk eens naar de Deenste krant van september* en de boel vervolgens heeft zitten opstoken....

Ik snap best dat het niet leuk is om te zien dat jouw geloof op een bepaalde manier "belachelijk" wordt gemaakt, en het is ook wel redelijk provocerend, maar waarom zulke massale, volkomen irrationele acties als die er nu aan de gang zijn?
Mensen moeten het land uit vluchten vanwege een paar cartoons! Waar gaan we in godnaam naar toe als het al zo ver komt vanwege zo iets "kleins".

Correct me if I'm wrong, maar zelfs in de koude oorlog en WOII is er niet zo op spotprents gereageerd. Zijn we dan zo onvolwassen geworden?
Jeetje, zou je denken?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34795996
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:33 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Mogen kranten die gedrukt worden in landen die een Islamitische meerderheid hebben en kranten die gestoeld zijn op de leer van de Islam anti-Joodse cartoons plaatsen?
Van mij wel hoor.
eeeh
pi_34795998
En wie'm wil hebben cq gebruiken: http://rapidshare.de/files/12679261/hakbaralbum.rar.html

mp3-tje zit erin.

maandag 6 februari 2006 @ 15:34:54 #208
3542 Gia
User under construction
pi_34796003
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Omdat het erbij stond misschien?
Nee, stond er niet bij. Het kan willekeurig welke moslim zijn.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:35:07 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34796011
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Negeren is ook een vak he...
Nee, negeren gaat te ver.

Maar het lijkt wel alsof men in het westen die moslims zelfs nog wil overtreffen in overdreven reacties.

En al die quasi-moslimbashers met Deense vlaggetjes . Zieliger lijkt me niet mogelijk .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_34796020
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:34 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Van mij wel hoor.
Van mij ook, maar wees dan consequent.
Yeah baby Yeah!
pi_34796031
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Moslimkranten
Of je gaat gewoon aan het hele punt voorbij
Khad niet anders verwacht. Hypocriet
pi_34796051
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar het lijkt wel alsof men in het westen die moslims zelfs nog wil overtreffen in overdreven reacties.

En al die quasi-moslimbashers met Deense vlaggetjes . Zieliger lijkt me niet mogelijk .
Zielig? Mooi gebaar juist al die vlaggetjes.
eeeh
pi_34796055
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Nietes

< mohammed
Ja en zo jaag je dat percentage goedwillende moslims ook tegen je in je harnas. Door te stellen dat Mohammed het eens is met de terroristen.
pi_34796063
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:35 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Van mij ook, maar wees dan consequent.
Juist, dat probeer ik ook te zijn.
eeeh
pi_34796065
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:33 schreef Elgigante het volgende:

Ik zet een joker in.
pi_34796103
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoevaak lees jij dat ambassades in de fik worden gestoken en iedereen met een Westers uiterlijk zesmaal achterom moet kijken omdat ie toevallig woont en werkt in een land waar een Arabische meerderheid is?

Ik vind de afkeer daarvan niet overdreven, zeker niet als als de Arabische regeringen zeer weinig maatregelen nemen om de agressie te stoppen.
Dit voorspelt weinig goeds voor de toekomst en dát is een grote zorg voor 'het Westen', niet de prentjes en de acties op zichzelf.
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 februari 2006 @ 15:38:33 #217
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34796107
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:36 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Zielig? Mooi gebaar juist al die vlaggetjes.
LOL
  maandag 6 februari 2006 @ 15:38:33 #218
3542 Gia
User under construction
pi_34796108
Hier: http://www.adl.org/Anti_semitism/arab/qatar_cartoons.asp

wat cartoons over Joden.
Ik neem aan dat de Joodse meneer in de plaatjes David bedoeld is.

Oftewel: De pot verwijt de ketel.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:38:50 #219
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34796118
Toch ff een [NWS] discussie van maken.
quote:
Bron : Nu.nl
Protesten tegen Mohammed-spotprenten houden aan

Uitgegeven: 6 februari 2006 09:21
Laatst gewijzigd: 6 februari 2006 09:37
JAKARTA/BANGKOK - In Indonesië en Thailand hebben maandag duizenden moslims gedemonstreerd tegen de omstreden Deense spotprenten van de profeet Mohammed.

Bekijk video: Modem/ Breedband

In de Indonesische hoofdstad Jakarta verzamelden zich naar schatting vierhonderd leden van een islamitische partij voor een gebouw waarin de Deense ambassade is gevestigd. Zij eisten verontschuldigingen van de Deense regering. In de stad Bandung eisten ruim duizend betogers dat Indonesië de diplomatieke betrekkingen met Denemarken verbreekt.

Bangkok

Bij de Deense ambassade in de Thaise hoofdstad Bangkok protesteerden honderden moslims tegen de spotprenten. Een spreker zei dat Denemarken 'vanaf nu een vijand van de moslims is'.

Indonesië

Indonesië is naar bevolkingsaantal het grootste moslimland ter wereld. President Susilo Bambang Yudhoyono heeft kritiek op de spotprenten geuit, maar hij riep tegelijkertijd de moslims in zijn land op een excuus van Denemarken te accepteren. In Thailand overheerst het boeddhisme. Alleen in het uiterste zuiden van het land is de meerderheid van de bevolking moslim.

Denemarken

De Mohammed-spotprenten verschenen in september vorig jaar in de Deense krant Jyllands Posten. De krant plaatste de spotprenten uit solidariteit met een schrijver die geen uitgever kon vinden voor diens boek over de profeet Mohammed. Tegelijkertijd wilde de krant de zelfcensuur van media aankaarten die hun vingers niet meer aan islamitische thema's willen branden. Enkele prenten tonen Mohammed als terrorist en fundamentalist. Op een tekening heeft de grondlegger van de islam een bom in zijn tulband.

De spotprenten leidden meteen al tot verbolgen reacties, vooral van Deense mohammedanen. Midden oktober demonstreerden enkele duizenden moslims in de Deense hoofdstad Kopenhagen tegen de karikaturen. Een aantal Europese kranten drukte de tekeningen ook af om het belang van de vrijheid van meningsuiting te benadrukken.

Godslasterlijk

Eind vorige maand begonnen moslims in landen in het Midden-Oosten met demonstraties tegen de prenten, die zij godslasterlijk vinden.

In een commentaar schreef Jyllands Posten maandag te vrezen dat er achter de zich uitbreidende betogingen en gewelddadigheden in het Midden-Oosten regie van hogerhand zit. "Niemand had zich in zijn wildste fantasieën kunnen voorstellen dat de protesten tegen de publicatie van de Mohammed-tekeningen in deze krant zouden uitmonden in een overreactie die leidt tot volksopstanden en die bepaalde regimes bedreigt."

"De oorzaak van de gewelddadige ontwikkeling in de regio ligt daarom ook heel ergens anders. Het broeit al lang in de landen die geen of slechts een zwakke houding innemen tegen het oprukken van religieuze fundamentalisten."

Negatief reisadvies

Het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zijn negatieve reisadviezen in de nacht van zondag op maandag uitgebreid tot zestien islamitische landen.

Kabul

Zeker drie betogers zijn maandag gewond geraakt tijdens een demonstratie tegen de Mohammed-spotprenten in de Oost-Afghaanse provincie Laghman. De gewonden vielen toen de politie in de lucht schoot om de betogers uiteen te drijven. Een van de gewonden werd in het hoofd geraakt. Zijn toestand is kritiek, deelde een woordvoerder van de provincie mee. Volgens andere bronnen zou de man zijn overleden.

Onder de meer dan duizend betogers in de provinciale hoofdstad Mihtarlam bevonden zich religieuze functionarissen, die eisten dat de Deense diplomatieke vertegenwoordiging wordt gesloten en dat de Deense NAVO-troepen het land worden uitgezet. Ook zou de Afghaanse ambassadeur in Denemarken moeten worden teruggeroepen.

Ook in de zuidelijke stad Kandahar en het noordelijke Mazar-i-Sharif protesteerden honderden mensen tegen de spotprenten.
pi_34796120
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zet een joker in.
Dan gaan we door naar de bonusvraag. Vindt je dat iemand spot mag drijven met een religie of religieuze symbolen?
eeeh
pi_34796126
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zet een joker in.
Again... we hadden niet anders verwacht.
pi_34796146
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

LOL
Niet dan? Ik vind dat het aantoont dat men het hoog heeft zitten en dat men op een vredige manier z`n steun aan de cartoonist wil laten blijken. Mooi gebaar dus wat mij betreft.
eeeh
  maandag 6 februari 2006 @ 15:40:15 #223
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34796162
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:38 schreef Gia het volgende:
Hier: http://www.adl.org/Anti_semitism/arab/qatar_cartoons.asp

wat cartoons over Joden.
Ik neem aan dat de Joodse meneer in de plaatjes David bedoeld is.

Oftewel: De pot verwijt de ketel.
Precies, als een fanatieke idiote moslimkrant dat mag, kunnen wij dat in het vrije Westen dat ook maar het beste gaan doen .
  maandag 6 februari 2006 @ 15:40:52 #224
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34796185
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:39 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Niet dan? Ik vind dat het aantoont dat men het hoog heeft zitten en dat men op een vredige manier z`n steun aan de cartoonist wil laten blijken. Mooi gebaar dus wat mij betreft.
Steun aan de cartoonist .

Gewoon fokken tegen moslims bedoel je.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 15:40:54 #225
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34796186
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:21 schreef 61neorej het volgende:
Even een vraagje.
Het is verboden om Mohammed af te beelden.
Het maken van beelden of afbeeldingen is niet alleen in de Islam verboden, de bijbel verbiedt het ook.

De Roomse Kerk trok zich niks van het verbod aan en dit was een van de punten van de protestanten. (de beeldenstorm rings a bell?)

In sommige protestantse gemeenten is het nog steeds ten strengste verboden om afbeeldingen van Jezus of engelen ed. te maken of te hebben. Hele discussies over of er plaatjes in kinderbijbels mogen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')