abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 februari 2006 @ 22:01:45 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775822
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef stukovich het volgende:

[..]

Inderdaad, als Turkije niet toegelaten wordt zal de bevolking dit als een grote nederlaag c.q. eeraantasting voelen. En dan zijn de rapen gaar, want dan zal er een enorme omslag plaatsvinden en zullen radicale organisaties steeds meer houvast binnen de samenleving krijgen.
Zit ook wat in. Maar je moet je afvragen of je een staat louter uit strategische overwegingen moet toelaten tot de EU. Ik weet niet of dat een goede keuze is. Hoewel het hier wel een lastig probleem betreft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:01:46 #202
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775824
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef VendoR het volgende:

[..]

In stricte zin, is het leven hierna voor de gelovigen belangerijker dan het leven van nu. Hier kan en zal ik het nooit mee eens zijn, en nooit respect voor kunnen opbrengen.
Kernprobleem, als jij geen respect voor mijn levensovertuiging kan opbrengen, waarom moet ik dan wel jouw levensovertuiging respecteren.
Met alle respect, zijn de atheïsten in de minderheid. Misschien hebben jullie het wel bij het verkeede eind.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34775826
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

\'t Is een nare spagaat, en wat mij betreft ook een van de redenen om Turkije niet bij de EU te laten: er is geen sprake van een volledige democratie, en zodra er wel sprake zou zijn van een volledige democratie, valt Turkije ten prooi aan islamisten die er een islamitische staat van maken. En dan is je democratisch gehalte echt nul. Met andere woorden: het probleem is niet op te lossen.
De EU is medicijn voor Turkse leger - staat relatie
  zondag 5 februari 2006 @ 22:02:38 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775858
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De EU is medicijn voor Turkse leger - staat relatie
Dus zodra Turkije bij de EU zit, kan het leger zijn bemoeienis met het bestuur van het land loslaten en komt alles goed? Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34775864
quote:

[..]

Inderdaad, als Turkije niet toegelaten wordt zal de bevolking dit als een grote nederlaag c.q. eeraantasting voelen. En dan zijn de rapen gaar, want dan zal er een enorme omslag plaatsvinden en zullen radicale organisaties steeds meer houvast binnen de samenleving krijgen.
Opbokken met je chantage.

Je maakt het steeds duidelijker voor een hoop mensen wat de islam inhoud.
Daar ben ik je dankbaar voor.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34775882
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

flipflop, wel EU of geen EU, nog maar een paar jaar en er zal een alles bepalende beslissing genomen worden.
Ook al wordt het geen EU, dan betekent dit niet dat ze dit westerse voorbeeld laten vallen.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:18 #207
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775883
Laat ik het zo stellen dat ik het zeker weet dat Turkije meer bij te dragen heeft aan de EU dan Roemenië Polen etc....
pi_34775895
quote:

[..]

Het zou toch ook zomaar kunnen zijn dat Turkije niet toegelaten wordt omdat het economisch zijn zaken nog niet voor elkaar heeft? Dan hoeven de mensen daar zich niet aangetast voelen in hun eer, lijkt mij.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:56 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34775904
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef stukovich het volgende:
Laat ik het zo stellen dat ik het zeker weet dat Turkije meer bij te dragen heeft aan de EU dan Roemenië Polen etc....
Ze hebben er betere stranden in elk geval.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:04:27 #210
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775918
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef typtypo het volgende:

[..]

Opbokken met je chantage.

Je maakt het steeds duidelijker voor een hoop mensen wat de islam inhoud.
Daar ben ik je dankbaar voor.
Ga jij je nou maar eens eerst inlezen, kneus
pi_34775919
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De gematigde moslims hoeven helemaal niet uit hun reputatie als moslim te kruipen. Wel verwacht dat zij enigszins normaal kunnen om gaan met kritiek, andere religies en andersdenkenden. Zoals ik al veel vaker heb vermeld: Er zijn genoeg andere groepen die in de media te kakken worden gezet en zich daardoor gekwetst voelen, maar die reageren niet op zo\'n hysterische en gewelddadige wijze.
Excuse moi, ik bedoelde uit hun reputatie als terrorist te krijgen. Kritiek is wat anders dan beledigen. De arabische wereld zet wel Joden voor schut, of richt zich wel op Bush met spotprenten enzo. Maar de Islam zal NOOIT een heilige van een ander religie beledigen, en dat is gegarandeerd op basis van Koran verzen.

Mensen die extreem hebben gereageert zijn de extremisten opzich niets nieuws
pi_34775961
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dus zodra Turkije bij de EU zit, kan het leger zijn bemoeienis met het bestuur van het land loslaten en komt alles goed? Ik heb daar niet zo\'n vertrouwen in.
Zodra Turkije in EU zit kan Leger niets flikken wat democratie aantast
  zondag 5 februari 2006 @ 22:05:59 #213
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34775974
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Het zou toch ook zomaar kunnen zijn dat Turkije niet toegelaten wordt omdat het economisch zijn zaken nog niet voor elkaar heeft? Dan hoeven de mensen daar zich niet aangetast voelen in hun eer, lijkt mij.
Turkije heeft al 3 jaar hogere economische groeijaren meegemaakt dan de gehele Europese Unie en met nog eens het vooruitzicht dat dit de komende jaren wel zal doorblijven groeien. Saoedi - Arabië investeert er nu veel, westerse landen, Korea/Japan.
De bureaucratie is aan het verminderen etc..
pi_34775987
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ook al wordt het geen EU, dan betekent dit niet dat ze dit westerse voorbeeld laten vallen.
Staat/leger niet. Volk wel
pi_34776000
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:04 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ga jij je nou maar eens eerst inlezen, kneus

Ben je nou boos?
Ga je nou rellen?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:46 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776008
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar zodra het leger niet ingrijpt, eindigt de seculiere staat. Probleem!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_34776009
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:01 schreef stukovich het volgende:

[..]

Kernprobleem, als jij geen respect voor mijn levensovertuiging kan opbrengen, waarom moet ik dan wel jouw levensovertuiging respecteren.
Met alle respect, zijn de atheïsten in de minderheid. Misschien hebben jullie het wel bij het verkeede eind.
Ik vraag niemand mijn levensovertuiging te respecteren, ik vraag ze mij te accepteren in wat ik doe, in mijn persoon. Van mij part vervloek je mijn overtuiging in de grond van je hart, maar dat zou ook een aanklacht tegen het leven zelf zijn!
.
pi_34776026
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar zodra het leger niet ingrijpt, eindigt de seculiere staat. Probleem!
Niet in de EU
pi_34776050
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ben je nou boos?
Ga je nou rellen?
Flame is niet zo man.
pi_34776058
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef stukovich het volgende:
Ben ik het mee eens, zeker wat de politieke weerbaarheid betreft.
.
pi_34776081
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen wat de uitwerking daarvan op Turkije is. Gelukkig duurt het nog mininaal 15 jaar voor dat ze eventueel mogen toetreden. Maar goed, dat is een andere discussie. Het toelaten van een arm groot land met een conflicterende religie heeft niet mijn voorkeur. Dan nog liever de Oekraine aan de EU toevoegen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  zondag 5 februari 2006 @ 22:08:35 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_34776087
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet in de EU
Als een democratisch gekozen regering de boel om zeep helpt, kan de EU niets beginnen. Dat zou tegen de eigen grondbeginselen zijn. Het enige wat ze kunnen doen is Turkije schorsen of zelfs uit de EU mikken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 5 februari 2006 @ 22:09:14 #223
64288 Bensel
Ladderzat
pi_34776109
sorry, maar kan het nu weer terug naar de oorspronkelijke discussie? Discussie over toelating van turkije in de EU kan ergens anders wel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_34776111
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De vraag is dan alleen wat de uitwerking daarvan op Turkije is. Gelukkig duurt het nog mininaal 15 jaar voor dat ze eventueel mogen toetreden. Maar goed, dat is een andere discussie. Het toelaten van een arm groot land met een conflicterende religie heeft niet mijn voorkeur. Dan nog liever de Oekraine aan de EU toevoegen.
Beste idiosin, vertraging van turks toedreding is alleen maar ten nadele van het westen
pi_34776122
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:07 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens, zeker wat de politieke weerbaarheid betreft.
Polen is wel even héél veel ontwikkelder dan Turkije .... Roemenie heeft idd amper toegevoegde waaerde.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')