abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35516640
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Of je leest even goed. De post die je nu aanhaalt was een antwoord op een vraag van Xila: wat zijn de plannen? Het was geen antwoord op jouw vraag.
En even voor de duidelijkheid.....ik heb wel goed gelezen. Het was een reactie op die post en die plannen blijven vrij vaag moet ik zeggen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 26 februari 2006 @ 20:29:42 #227
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35521250
Niet iedereen die foto's van bloemetjes en beestjes (F&F) of auto's (PTA) plaatst is geintereseerd in fotografie hoor. Het zal mensen worst wezen hoe het erop staat, als het er maar op staat. Ze willen gewoon laten zien dat ze dat ding zijn tegen gekomen of hebben of weet ik veel...en daarover kletsten, niet over hoe de foto eruit ziet. Vandaar dat ze niet hier posten.

En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:36:44 #228
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35521498
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:29 schreef pea4fun het volgende:
En verder...komop zeg mensen...Dit is Fok! remember...het forum waar iedere newbie door de mangel wordt gehaald, maar hier op FOT moeten ze opeens met zijden handschoentjes aangepakt worden?
Idd.

Dreigementen dat "ze" FOT gaan sluiten vind ik een uiting van machteloosheid. Ik geloof het voor geen meter.
Mocht het na aanvang van deze post toch gebeuren, dan laat de crew zich leven, wat ik wel enigzins flatterend vind.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 26 februari 2006 @ 20:40:04 #229
79550 Ymke
your ghost
pi_35521641
Ik blijf mijn twijfels houden bij dat slechte imago , ik heb er hier nooit iemand over gehoord , ik heb nooit nieuwe users gillend zien weg rennen , of zeer duidelijk maakten dat ze zich niet welkom voelden. En het moeten er toch velen zijn zo te horen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zondag 26 februari 2006 @ 20:45:49 #230
52657 pea4fun
pi_35521870
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:40 schreef Ymke het volgende:
Ik blijf mijn twijfels houden bij dat slechte imago , ik heb er hier nooit iemand over gehoord , ik heb nooit nieuwe users gillend zien weg rennen , of zeer duidelijk maakten dat ze zich niet welkom voelden. En het moeten er toch velen zijn zo te horen
Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fok
  zondag 26 februari 2006 @ 20:45:50 #231
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_35521873
Nog een newbie meld zich hier ff.

Ik ben ook pas sinds kort op FOT te vinden. En ik kan niet zeggen dat er hier een kliekjesmentaliteit heerst. Oké, je komt veel dezelfde mensen tegen. Niet allemaal even aardig maar het overgrote gedeelte wel.
Als je zelf als newbie een actieve houding aanneemt t.o.v. de overige gebruikers zul je al snel geaccepteerd worden bij de 'in-crowd'. Luisteren naar adviezen is daarbij heel belangrijk. En niet bang zijn vragen te stellen en om advies te vragen. We zijn hier tenslotte om te leren onze foto's beter te maken.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:49:01 #232
79550 Ymke
your ghost
pi_35522000
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:45 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik krijg zelfs van modellen te horen dat het op FOT zo gezellig is en helemaal niet dat flame sfeertje van de rest van fok
Ik ben benieuwd wat er dan echt aan de hand is .

Wordt Puckzz trouwens de nieuwe wedstrjdleidster? Ze heeft zich aangeboden
  zondag 26 februari 2006 @ 20:52:09 #233
52657 pea4fun
pi_35522140
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:49 schreef Ymke het volgende:

[..]

Je kan wel solliciteren naar een baan die al bezet is, maar dat heeft weinig zin denk ik
  zondag 26 februari 2006 @ 20:54:18 #234
79550 Ymke
your ghost
pi_35522234
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:52 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Je kan wel solliciteren naar een baan die al bezet is, maar dat heeft weinig zin denk ik
Subhuman heeft zelf gezegt dat hij weinig tijd heeft . lijkt me het een goede zaak om het een ander te laten doen , Deed Rewimo toch ook naast de modjes?
  zondag 26 februari 2006 @ 21:56:08 #235
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35525072
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:49 schreef Ymke het volgende:

[..]

Om met deze (de meest eenvoudige) te beginnen:
Subhuman ligt al enige dagen ziek in bed. Veel meer dan een MSN van die strekking heb ik nog niet gezien (en op dat moment zat ik zelf nog niet eens achter mijn PC). Deze vraag moet hij beantwoorden, want hij is de wedstrijdbeheerder op dit moment. Puckzzz heb ik dat ook laten weten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 22:28:09 #236
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35526710
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:55 schreef Ymke het volgende:
Het imago probleem , zou je dat dan op een of andere manier zichtbaar kunnen maken ? Ik hoor alleen jou er maar over , en nee dit is geen getroll maar een serieuse vraag .
Geldige vraag, en ik zie hem niet als flame.
Eén van de voordelen die je als mod-user hebt, is dat je wat meer hoort en ziet dan de doorsnee-user. Van contacten direct met andere users, maar ook uit contacten met de crew. En de geluiden hoor ik uit beide kampen. Dat is voor jullie weinig concreet, dat besef ik maar al te goed, maar veel meer kan ik er niet over zeggen, zonder met MSN-logs te strooien of uit de crewfora te klappen. En beiden zijn verboden op Fok!.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:02 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Wat jij zegt...
Het is altijd eng je in een nieuwe groep te gooien.
Het moet van 2 kanten komen.

Maar ik heb zelf niet hett idee dat Fot er niet voor openstaat!
Zoals ik al zei: het is niet de feitelijke situatie, maar een imago-probleem. FOT zelf is redelijk open, want er komen wel degelijk nieuwe users, en ze worden nauwelijks weggejaagd. Maar dat neemt niet weg dat het imago-probleem er wel degelijk is.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

We staan er wel voor open, maar er is een te hoog verwachtingspatroon gecreeerd naar nieuwe mensen.

En er word daarom ook te hard naar nieuwe gebruikers gereageerd. Dat is jammer. Maar aan de andere kant heb je ook nieuwe leden, die totaal niet willen en kunnen luisteren naar de adviezen. En als laatste komen er ook vaak reacties op Showcases uit een Fok! deel, dat anders hier nooit te vinden is, om alleen maar de showcases af te zeiken. Geen wonder dat je dan een slechte naam opbouwd naar de buiten wereld.
Dat van het verwachtingspatroon is zeker waar. En in sommige reacties die ik af en toe zie vind je dat inderdaad ook terug. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste paar maanden wel een duidelijke verbetering zie: er wordt niet alleen gepost wat er ontbreekt, maar sommigen posten ook tips hoe dat te verbeteren.

Wat je reactie over reacties op showcases betreft: je hebt gelijk, daar moeten Sub en ik strakker naar gaan kijken.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:12 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Owh. Lol. Was dat het antwoord?
Dan was het weinig bevredigend. Kun je niet specifieker zijn? Voorbeelden geven?
respectievelijk: Ja. Nee. Nee.
Ik kan niet specifieker zijn omdat we nog bezig zijn met uitvinden wat en hoe. En met één man in de lappenmand is het lastig overleggen met zijn tweeën. Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben.
quote:
Ik kan natuurlijk niet beoordelen wie er achter de schermen allemaal meedenken met die oplossingen. Maar hebben die allemaal "inzicht" in fotografie (algemeen, niet het subforum) om goede oplossingen aan te kunnen dragen?
Gooi het gewoon in de groep!
Men ís hier open (en ik ben blij dat jij dat ook in ziet, en dat 't alleen een imago is wat er heerst). Iedereen is bereid mee te helpen of mee te denken. En men hier heeft allemaal afiniteit met fotografie.
Om te beginnen: inzicht in fotografie is geen vereiste. We hebben het namelijk niet over een probleem met belichting, of apparauur, maar over een probleem met een (sub)forum. En in dat geval kunnen blikken van buiten heel verhelderend werken, ongeacht het onderwerp van dat forum. En aangezien het gaat om het aantrekkelijker maken voor "buitenstaanders" lijkt dat me zelfs essentieel. Meedenken mag, graag zelfs. Maar onthoud wel dat we het vooral mensen van buiten aantrekkelijker moeten maken om hier heen te komen, en niet alleen maar aantrekkelijker voor onszelf om te kunnen blijven zitten.
quote:
Verder moet het van 2 kanten komen. Zo simpel is het.
Helemaal juist. En het gezegde luidt niet voor niets: "verbeter de wereld, begin bij jezelf"
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ken een mod en een zooi users die bij de vorige FOT wedstrijd een newbie (NightAngel) meteen als kloon brandmerkten, net zoals de stemmers van haar foto....

Hoe ga je zoiets voorkomen? DAT jaagt mensen weg.
Ik ken die mod ook, en newbie Nightangel ook. Nog dezelfde avond had ik haar op mijn MSN, en zij en ik praten sindsdien zo ongeveer elke dag even met elkaar. Ik ken een zooi users die haar showcase direct bestookten met opmerkingen over wat niet deugt, terwijl ze op school net een zeer goee beoordeling had gekregen voor diezelfde foto's. Wat gaan jullie doen met die kennis? Want ook DAT jaagt mensen weg.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:29 schreef pea4fun het volgende:
Niet iedereen die foto's van bloemetjes en beestjes (F&F) of auto's (PTA) plaatst is geintereseerd in fotografie hoor. Het zal mensen worst wezen hoe het erop staat, als het er maar op staat. Ze willen gewoon laten zien dat ze dat ding zijn tegen gekomen of hebben of weet ik veel...en daarover kletsten, niet over hoe de foto eruit ziet. Vandaar dat ze niet hier posten.
Datzelfde geldt ook voor US, en het geldt ook voor OUD. Ook daar is niet iedereen geïnteresseerd in fotografie. Ze willen vaak wel weten hoe ze iets op de foto kunnen zetten zoals ze dat ook in hun respectievelijke hobby-bladen zien. En daar vallen links te leggen.
quote:
Dit is ook het subforum waar tot afgelopen december dagelijks steeds minder posts stonden. Waar er dagen achter elkaar waren dat er naast de SC nog maar één of twee posts voorzien waren van een rood foldertje, terwijl op de andere subfora dat aantal rond de tien of zelfs hoger lag.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:45 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Datzelfde hoor ik ook, maar wel pas nadat ze eens bij een meet of foto-sessie zijn aangesloten. Dat sfeertje is ook helemaal niet verkeerd (integendeel), maar het is voor sommigen blijkbaar lastig te onderkennen dat zij ook gewoon in kunnen stappen.

Volgens mij heb ik alles wel zo'n beetje gehad nu. Het kan zijn dat ik ergens iemand ben vergeten (jou niet PdH, maar je zette nogal wat neer, dus dat kost iets meer tijd), laat dat even weten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 22:45:18 #237
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35527467
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

US-sers die komen reageren op foto's van een andere US-ser en hier persoonlijke vetes uit komen vechten
Dat probleem is hopelijk inmiddels voorbij. Zo niet rest de edit-knop en notes, en wellicht zelfs een ban-aanvraag. Waarbij ik wel moet zeggen dat het oplopen van een ban niet zo erg simpel is als de meeste mensen denken.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Blijkbaar vind de crew DAT dan weer niet nodig
De crew kijkt behalve naar de basher ook naar de gebashte, en dan kan het gebeuren dat de admins in het nadeel van de gebashte oordelen. Daar hebben mods helaas weinig of geen invloed op.
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:53 schreef PdeHoog het volgende:
Verdun, 1916-2006

Wat ik nou wel weer grappig vind.....Yvonne plaatst daar dus foto's die hier ook geplaatst zouden kunnen worden Interessant zou natuurlijk kunnen zijn om te weten waarom ze daar geplaatst worden en niet hier

In plaats van dat we nou eens beginnen met te brullen dat we moeten veranderen, kunnen we ook eens kijken waarom mensen dan niet komen (en het feit dat we een slecht imago hebben / incrowd zijn bla bla bla). Daarbij zou ik dan wel graag de mening van serieuze FOK!-kers willen zien en geen meningen van de crew. Tenslotte komt naar mijn gevoel daar het verhaal van de incrowd vandaan
Lastig. Yvonne post foto's, en je wilt weten van haar waarom niet hier, maar je wilt niet de mening van de crew. Yvonne is de "Moeder van Alle Crew"!

Zonder dollen: heb je haar zelf al gevraagd waarom ze ze daar post, en niet hier?
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En even voor de duidelijkheid.....ik heb wel goed gelezen. Het was een reactie op die post en die plannen blijven vrij vaag moet ik zeggen.
Ik zit nu 4 weken op mijn mod-stoel. Tot 6 weken geleden had ik niet eens een plan anders dan: het gebagger in de SC moet afgelopen zijn, en er moeten dingen vernieuwen op FOT. De eerste 4 weken heb ik me beziggehouden met de SC en mijn nieuwe status. De komende weken wil ik duidelijker plannen maken. Maar nogmaals: het overlegt lastig met een mod die in zijn bed ligt. Dus jullie zullen even geduld moeten hebben voordat we wat zaken kunnen uitwerken. Daarbij zal ik mijn best doen om op individuele basis mensen bij projecten te betrekken. Maar ik ga geen projecten doodvergaderen zodat iedereen zijn puntje heeft doen gelden, maar het eindresultaat nul is. Ik wil vooruit, en dat gaat het beste in kleine groepjes.
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 23:08:04 #238
52657 pea4fun
pi_35528474
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Datzelfde geldt ook voor US, en het geldt ook voor OUD. Ook daar is niet iedereen geïnteresseerd in fotografie. Ze willen vaak wel weten hoe ze iets op de foto kunnen zetten zoals ze dat ook in hun respectievelijke hobby-bladen zien. En daar vallen links te leggen.
Ik nam PTA en F&F slechts als voorbeeld. Maar dat mensen vaak willen weten hoe ze iets dus beter op de foto kunnen zetten, dat waag ik te betwijfelen.
quote:
[..]

Dit is ook het subforum waar tot afgelopen december dagelijks steeds minder posts stonden. Waar er dagen achter elkaar waren dat er naast de SC nog maar één of twee posts voorzien waren van een rood foldertje, terwijl op de andere subfora dat aantal rond de tien of zelfs hoger lag.
Nu zeg je dus eigenlijk waar het om draait. FOT maakt niet genoeg topics en posts voor zijn bestaansrecht. Begin dan niet over incrowd en bange nieuwe users. En strijk de vaste users daarmee niet tegen de haren in. Er zijn wel nieuwe users, alleen plaatsen die geen (niet genoeg) foto's!

Dingen die in het begin goed liepen, en waar ook de losse users vaak posten zijn de centrale topics...foto's van huisdieren, bloemen, macro...voor mijn part "kijk mijn auto" Maar dat soort topics zijn langzamerhand verdwenen omdat men meer kwaliteit wilde. Men moest selectiever zijn enzo. Nu komt er een beetje kwaliteit en zegt men dat de drempel te hoog is...
quote:
[..]

Datzelfde hoor ik ook, maar wel pas nadat ze eens bij een meet of foto-sessie zijn aangesloten. Dat sfeertje is ook helemaal niet verkeerd (integendeel), maar het is voor sommigen blijkbaar lastig te onderkennen dat zij ook gewoon in kunnen stappen.
Nee, ze stappen niet in omdat ze niet fotograferen dus...en als ze wel instappen, dan is het in de slowchat, en dat wil je nu net weer niet hebben
  zondag 26 februari 2006 @ 23:10:12 #239
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_35528561
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:28 schreef RonaldV het volgende:
Wat gaan jullie doen met die kennis? Want ook DAT jaagt mensen weg.
een vraag met een wedervraag beantwoorden is geen discussie.
Ik ben geen meervoud, ik weet niet wat de rest doet en daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Ik kan geen slotjes zetten of berichten wissen.
Ik ga lurcken, het aankijken en dan reageren.Dat heeft mij al de afgelopen maanden in FOT heel wat ergernis bespaard iig
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 26 februari 2006 @ 23:14:48 #240
52657 pea4fun
pi_35528761
Ow en wat ik nog vergeten was...het is winter, dan maken mensen minder foto's.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:29:49 #241
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35529255
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:08 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Nu zeg je dus eigenlijk waar het om draait. FOT maakt niet genoeg topics en posts voor zijn bestaansrecht. Begin dan niet over incrowd en bange nieuwe users. En strijk de vaste users daarmee niet tegen de haren in. Er zijn wel nieuwe users, alleen plaatsen die geen (niet genoeg) foto's!
FOT zakt terug in users en posts omdat er geen nieuwe aanwas bijkwam. En dat komt doordat er buiten FOT de indruk heerst dat die een vast kliekje is die het niveau erg hoog hebben liggen. En dan kom je inderdaad bij bestaansrecht. Waarom mag ik de vaste users daarmee niet confronteren? FOT bestaat uit die vaste users! En als die vaste users wegblijven omdat er toch niks interessants meer langskomt, dan is FOT plat. En nieuwe FOT users die geen foto's posten, of op zijn minst wat zinvols toevoegen buiten de SC, daar heb je weinig aan op een fotografie-forum.
quote:
Dingen die in het begin goed liepen, en waar ook de losse users vaak posten zijn de centrale topics...foto's van huisdieren, bloemen, macro...voor mijn part "kijk mijn auto" Maar dat soort topics zijn langzamerhand verdwenen omdat men meer kwaliteit wilde. Men moest selectiever zijn enzo. Nu komt er een beetje kwaliteit en zegt men dat de drempel te hoog is...
Dat zeg ik toch? Die reacties waren niet goed, en daar moet dus iets veranderen.
quote:
Nee, ze stappen niet in omdat ze niet fotograferen dus...en als ze wel instappen, dan is het in de slowchat, en dat wil je nu net weer niet hebben
Van mij mag iedereen die fotografeert instappen. Hoe je erbij komt dat ze dat niet doen is me een raadsel. Waar ik tegen ageerde was het gebagger van users die alleen in de SC kwamen. En volgens mij was jij één van de mensen die daar nagenoeg niet meer kwam, juist vanwege dat gebagger.
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 23:35:58 #242
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35529452
wat is er mis met baggeren in een SC topic?
voor zover ik merk leer ik daar de meeste users kennen. wat weer makkelijk is om een meet op te zetten.
wat weer foto's opleverd.
wat weer een nieuw topic of een aanvulling in een topic op leverd.

is niet echt veel mis mee lijkt me.
nu is het natuurlijk wel dat niet ieder graag een vlot lopend SC topic in loopt.
maar aan de andere kant heb je gewoon verschillende users.
je hebt users die alleen maar posten als ze echt wat te zeggen hebben of te showen.
en je hebt users die veel lullen (SC-vol baggeren)
maar aangezien de SC niet vlot genoeg gaat ze wel de rest van de topics in de gaten houden en dus de vragen van de meeste users in andere topics meteen kunnen beantwoorden.
het heeft voor mijn gevoel dus soms ook een voordeel.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 26 februari 2006 @ 23:37:51 #243
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35529507
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:10 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

een vraag met een wedervraag beantwoorden is geen discussie.
Ik ben geen meervoud, ik weet niet wat de rest doet en daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Ik kan geen slotjes zetten of berichten wissen.
Ik ga lurcken, het aankijken en dan reageren.Dat heeft mij al de afgelopen maanden in FOT heel wat ergernis bespaard iig
OK, in concreto op jouw vraag: een aantal users, en ook ikzelf, postten onze twijfel bij een aantal gebruikers die in de wedstrijd plots van gebruikers met maar één post punten kregen. NightAngel leek daar nogal van te profiteren. Als dat gebeurd was bij een willekeurige andere user, laten we K_Man nemen, dan had het hele forum ach en wee geroepen, en terecht!
Maar goed, het gebeurde dus bij NightAngel, en zij en ik hebben vrijwel direct contact met elkaar gehad, als ik me goed herinner nog dezelfde avond, of iig de volgende dag. De lucht was in ieder geval binnen 10 minuten geklaard, en ze post hier nog steeds. Ze is dus NIET weggejaagd, ik heb juist moeite gedaan om haar hier te houden.

Beter antwoord zo?
- Privacy Matters
  zondag 26 februari 2006 @ 23:43:02 #244
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35529662
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:35 schreef blackbully het volgende:
wat is er mis met baggeren in een SC topic?
voor zover ik merk leer ik daar de meeste users kennen. wat weer makkelijk is om een meet op te zetten.
wat weer foto's opleverd.
wat weer een nieuw topic of een aanvulling in een topic op leverd.

is niet echt veel mis mee lijkt me.
nu is het natuurlijk wel dat niet ieder graag een vlot lopend SC topic in loopt.
maar aan de andere kant heb je gewoon verschillende users.
je hebt users die alleen maar posten als ze echt wat te zeggen hebben of te showen.
en je hebt users die veel lullen (SC-vol baggeren)
maar aangezien de SC niet vlot genoeg gaat ze wel de rest van de topics in de gaten houden en dus de vragen van de meeste users in andere topics meteen kunnen beantwoorden.
het heeft voor mijn gevoel dus soms ook een voordeel.
Het probleem met het gebagger is dat het er op het laatst niet meer om ging WAT je postte, maar DAT je postte. Het ging helemaal nergens meer over, en enige vorm van koppeling met de andere FOT-topics was nergens te bespeuren. Ik had de hoop dat het effect dat jij beschrijft (het gaat niet vlot genoeg, dus laat ik eens de andere topics doorkijken) inderdaad zou optreden, maar dat was dus niet zo. Het enige lopende topic dat er was, was de SC. Die stond driekwart vol bagger, en dat wordt nergens op Fok! geaccepteerd. Dus waarom zou dat hier wel zo moeten?
- Privacy Matters
pi_35529845
Ik kom ff met een idee wat 2 kanten op kan werken

voor het fotowedstrijd gedeelte bedoel ik dan om eventuele fraude tegen te gaan.
Als we nu eens gewoon degenen die een foto hebben in gestuurd ook alleen maar laten stemmen?
Dan kan er niet vals gespeelt worden op welke manier dan ook.

Gevolg kan wel zijn dat er dan minder mensen zin krijgen om mee te doen (vind ik zelf wel raar maar goed)
of je krijgt het gevolg dat er meer mensen zijn die een foto gaan insturen.

tis maar een heel simpel ideetje maar goed.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2006 @ 08:24:08 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35534022
Zowheey, open je fok! n dag niet, krijg je hele verhalen om bij te lezen.

Nah jah ook ik heb nog wel eventjes wat mee te gillen.

Ronald heeft gelijk, FOT is als je hier niet komt een redelijk gesloten groepje waar je echt moeite voor moet doen om tussen te komen. Ik weet nog goed, toen ik mijn eerste foto postte hier, ter beoordeling. ik de opmerking kreeg, dat voor ik tips ed zou krijg ik eerst zelf maar eens moest reageren op andere foto's. Maar deze gek wist toen echt nog niet veel van fotografie af, en kon dus moeilijk inhoudelijk reageren.
Na maar weer een tijdje weggebleven te zijn, heb ik het opnieuw geprobeert en wonderswel werd er op me gereageerd. De laatste tijd word er in mijn ogen beter gereageerd op nieuwelingen. Echter waar ik me vaak aan erger, is dat regelmatig posts van anderen zo genegeerd worden door sommige users omdat zij meer met elkaar hebben want ze kennen elkaar rl, tenminste zo komt het in mijn ogen over. kan best zijn dat het zo niet is, maar goed

Zeker moet alles van 2 kanten komen, en ik denk dat het dan ook een goed initiatief is om FOT bij andere subfora te gaan betrekken.
Maar, realiseer je wel dat je dan ook meer baggertopics gaat krijgen van users die wat gaan strooien met foto's waar je verder niets mee kunt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35535626
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:45 schreef RonaldV het volgende:

Lastig. Yvonne post foto's, en je wilt weten van haar waarom niet hier, maar je wilt niet de mening van de crew. Yvonne is de "Moeder van Alle Crew"!

Zonder dollen: heb je haar zelf al gevraagd waarom ze ze daar post, en niet hier?
Nee....dat heb ik (nog) niet. En ik wil dat best vragen hoor. Geen probleem. Overigens was het maar een voorbeeld wat ik aandroeg. In dit hele verhaal vind ik de crew echter redelijk bevooroordeeld en naar mijn idee dus niet representatief meer Wij kunnen nl. hetgeen jij of de crew zegt volstrekt niet verifieren en als ik zo een beetje de reacties lees zijn er meer mensen die daar moeite mee hebben.

En nee.....dit is geen motie van wantrouwen oid. Ik zie alleen een FOT waar nu allerlei nieuwe mensen zich melden en NOG wordt er doorgegaan over incrowd e.d. Het begint nu een beetje irritant te worden. That's all! Als er zonodig veranderd moet worden, be my guest. Maar doe dat dan en blijf niet praten over die incrowd alsjeblieft.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 27 februari 2006 @ 10:33:49 #248
140050 ableton
stereotyped invader
pi_35535765
Ben hier ook niet heel lang lid, maar er heerst hier wel een redelijke kliek-sfeer. Dat zie je maar weer aan dit topic, een enkeling van de "niet-kliek" post hier.
Ik vindt dat het ook aan de nieuwe users zelf ligt, er is dan wel een kliek, maar mij boeit dat geen reet. Als nieuwe user kom je hier denk ik ook niet omdat je denkt: hey fotografie forum! nieuwe vrienden! Volgens mij kom je hier om foto's te laten zien, commentaar te vragen, e.d.
En als je daar dan nog "cyber/ IRL-vrienden" aan over houdt is dat mooi.
Als je naar de supermarkt gaat, ga je voor booschappen. En als je dan de vrouw van je leven ontmoet, mooi! Maar daar ging je niet voor.

En mensen die zich er niet in durven te mengen.. dan heb je naar mijn mening echt een serieus probleem. Okey, als IRL sociaal zijn niet je sterkste punt is, your loss. Maar op internet? Tis een forum, je verschuilt je onder een username, en het is je eigen keuze om je te registreren, zoek het dan ook niet op als je daar niet tegen kan.

Ben hier nu volgens mij een maand aangemeld, maar laat het lekker zo. Het is gezellig, nuttig en een goede dagbesteding.
arthur bostrom : held voor het leven!
  maandag 27 februari 2006 @ 10:44:01 #249
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35535987
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee....dat heb ik (nog) niet. En ik wil dat best vragen hoor. Geen probleem. Overigens was het maar een voorbeeld wat ik aandroeg. In dit hele verhaal vind ik de crew echter redelijk bevooroordeeld en naar mijn idee dus niet representatief meer Wij kunnen nl. hetgeen jij of de crew zegt volstrekt niet verifieren en als ik zo een beetje de reacties lees zijn er meer mensen die daar moeite mee hebben.
Zo maar een vraag: als jouw manager je meldt dat het niet zo best gaat met de afdeling en er dingen veranderd moeten worden, vraag je dan ook inzicht in de cijfers?
quote:
En nee.....dit is geen motie van wantrouwen oid. Ik zie alleen een FOT waar nu allerlei nieuwe mensen zich melden en NOG wordt er doorgegaan over incrowd e.d. Het begint nu een beetje irritant te worden. That's all! Als er zonodig veranderd moet worden, be my guest. Maar doe dat dan en blijf niet praten over die incrowd alsjeblieft.
Tsss, doe je eens je best om mensen op de hoogte te houden...
- Privacy Matters
pi_35536208
quote:
Op maandag 27 februari 2006 10:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zo maar een vraag: als jouw manager je meldt dat het niet zo best gaat met de afdeling en er dingen veranderd moeten worden, vraag je dan ook inzicht in de cijfers?
Dat wordt over het algemeen geillustreerd met cijfers ja En meestal worden er dan ook concrete plannen aangekondigd
quote:
Tsss, doe je eens je best om mensen op de hoogte te houden...
Het is top dat je mensen op de hoogte houdt hoor Maar het enige wat we voorbij zien komen op dit moment is dat we vooral moeten veranderen want we zijn een kliekje Ik snap het ook wel: herhaling is indoctrinatie en dan gaan we het vanzelf wel geloven hoor Maar ik heb zo hier en daar mijn twijfels

en nogmaals...dit is helemaal niet bedoeld als persoonlijke aanval of zo, maar we doen druk ons best om toch vooral maar het aantal zwaaipostjes en onzinnig gezwam te verminderen en er blijft maar gehamerd worden op dat incrowd-verhaal. Laat dat nou toch gewoon los en ga veranderen. Dat lijkt me een stuk zinniger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')