abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34812589
Ik keur het niet goed dat niemand de trein uit mag.
Ik vind het wel echter begrijpelijk, en het zou me niet verbazen dat dat algemene NS-richtlijnen zijn.
Hoewel normaal de spoorwegpolitie redelijk snel ter plaatse zal zijn, had de spoorwegpolitie 20 minuten vertraging.

In mijn ogen is het gewoon oponthoud of vertraging. Daarvoor kun je bij de balie van de NS een mooi formuliertje halen, waarmee je je geld terug kan vragen bij vertraging.
Om het meteen een gijzeling te noemen vind ik zwaar overdreven, maar ok; Oversight staat er om bekend dat hij niet makkelijk om te praten is.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd wie de geheimzinnige Fok!-user is wie dit is overkomen.
  maandag 6 februari 2006 @ 23:03:34 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34813200
Kunnen ze niet gewoon die gozer uit de trein zetten, en em met handboeien aan een paaltje op het perron vastzetten?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34813716
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:00 schreef kollie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. eigenlijk wel dom dat ik me aan jouw infantiele gedrag stoor.
misschien moet ik het iets minder subtiel brengen voor de minder intelligentere users onder ons ?
Ik tik doorgaans níet met smileys.
Je haalt users door elkaar.

Infantiel gedrag ?
Wie doet hier nou een poging tot beledigen als ik gewoon sarcastisch/humoristisch een post maak met smileys ?

het is zowieso al belachelijk om daarover te vallen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34814352
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:52 schreef SuperBosch het volgende:
Ik keur het niet goed dat niemand de trein uit mag.
Ik vind het wel echter begrijpelijk, en het zou me niet verbazen dat dat algemene NS-richtlijnen zijn.
Hoewel normaal de spoorwegpolitie redelijk snel ter plaatse zal zijn, had de spoorwegpolitie 20 minuten vertraging.

In mijn ogen is het gewoon oponthoud of vertraging. Daarvoor kun je bij de balie van de NS een mooi formuliertje halen, waarmee je je geld terug kan vragen bij vertraging.
Om het meteen een gijzeling te noemen vind ik zwaar overdreven, maar ok; Oversight staat er om bekend dat hij niet makkelijk om te praten is.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd wie de geheimzinnige Fok!-user is wie dit is overkomen.
Het is op geen enkele manier uit te leggen als een vertraging of oponthoud. De trein stond aan het perron en de deuren konden gewoon open. Echter besloot de conducteur om deze deuren gesloten te houden en zo tig mensen onterecht op te sluiten.

Het is aan de andere kant WEL uit te leggen als gijzeling, aangezien er geen enkele gegronde reden is om andere passagiers op te sluiten.
pi_34817808
.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat de rechter zal oordelen.
Het gaat erom of het wachten met het openen van de deuren totdat de spoorwegpolitie komt als oponthoud wordt gezien of als gijzeling.
Het is natuurlijk heel erg dat reizigers 20 minuten hebben moeten wachten totdat ze uit mochten stappen. Maar zolang jij of iemand anders weet wat er tussen de conducteur en de zwartrijder gebeurd is, kun je er moeilijk over oordelen.
Als het 'gewoon' een zwartrijder was geweest, had de conducteur een formulier mogen invullen waarna de zwartrijder een acceptgiro thuis krijgt. Ik vermoed dat er in dit geval iets anders dan normaal aan de hand was, waardoor de conducteur de spoorwegpolitie heeft moeten inschakelen.
Als de conducteur of de machinist zijn daden kan verantwoorden kun je vinden wat je wilt, maar de rechtelijke macht zal je aanklacht schrappen.

En ten tweede, zijn er überhaubt aanklachten ingediend tegen de NS of is dit hele topic alleen maar hypothetisch gebrul?

[ Bericht 7% gewijzigd door SuperBosch op 07-02-2006 01:44:47 ]
pi_34817839
Er zaten bij mij in de trein een keer 2 Roemeense zwartrijders. Die werden zonder pardon op een treinstation in aanbouw in de middle of nowhere gedropt. Het duurde maar 20 seconden. Had er zelf dus weinig last van.

Zo kan het dus ook!
pi_34822961
quote:
Op maandag 6 februari 2006 23:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

misschien moet ik het iets minder subtiel brengen voor de minder intelligentere users onder ons ?
Ik tik doorgaans níet met smileys.
Je haalt users door elkaar.

Infantiel gedrag ?
Wie doet hier nou een poging tot beledigen als ik gewoon sarcastisch/humoristisch een post maak met smileys ?

het is zowieso al belachelijk om daarover te vallen.
Ik heb toch al gezegd dat het dom van me was? wel leuk dat je je er zo druk om maakt.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_34832904
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 01:38 schreef SuperBosch het volgende:
.
Het gaat erom of het wachten met het openen van de deuren totdat de spoorwegpolitie komt als oponthoud wordt gezien of als gijzeling.
Het is natuurlijk heel erg dat reizigers 20 minuten hebben moeten wachten totdat ze uit mochten stappen. Maar zolang jij of iemand anders weet wat er tussen de conducteur en de zwartrijder gebeurd is, kun je er moeilijk over oordelen.
Als het 'gewoon' een zwartrijder was geweest, had de conducteur een formulier mogen invullen waarna de zwartrijder een acceptgiro thuis krijgt. Ik vermoed dat er in dit geval iets anders dan normaal aan de hand was, waardoor de conducteur de spoorwegpolitie heeft moeten inschakelen.
Als de conducteur of de machinist zijn daden kan verantwoorden kun je vinden wat je wilt, maar de rechtelijke macht zal je aanklacht schrappen.

En ten tweede, zijn er überhaubt aanklachten ingediend tegen de NS of is dit hele topic alleen maar hypothetisch gebrul?
Nog 1 keer dan maar...

DE TREIN STOND AAN HET PERRON EN DE DEUREN KONDEN GEWOON OPEN!!!!

Die zwartrijder mag helemaal geen reden zijn dat ANDEREN gedupeerd raken.
De conducteur had de zwartrijder dan maar ff vast moeten houden terwijl de rest van de reizigers uitstappen en vervolgens de deuren weer sluiten.
En als de zwartrijder een gevaarlijk/geweldadig persoon was heeft de conducteur al helemaal verkeerd gehandeld, want dan had hij de veiligheid van de overige passagiers in gevaar gebracht.

Ik kan er echt niet met mijn verstand bij dat jij dit goed praat. De trein stond gewoon aan het perron en de deuren konden open, zodoende is er dus ook geen sprake van vertraging of oponthoud. Alleen ben ik bang dat je dit niet zal snappen door die betonplaat voor je kop.
pi_34840268
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:49 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nog 1 keer dan maar...

DE TREIN STOND AAN HET PERRON EN DE DEUREN KONDEN GEWOON OPEN!!!!

Die zwartrijder mag helemaal geen reden zijn dat ANDEREN gedupeerd raken.
De conducteur had de zwartrijder dan maar ff vast moeten houden terwijl de rest van de reizigers uitstappen en vervolgens de deuren weer sluiten.
En als de zwartrijder een gevaarlijk/geweldadig persoon was heeft de conducteur al helemaal verkeerd gehandeld, want dan had hij de veiligheid van de overige passagiers in gevaar gebracht.

Ik kan er echt niet met mijn verstand bij dat jij dit goed praat. De trein stond gewoon aan het perron en de deuren konden open, zodoende is er dus ook geen sprake van vertraging of oponthoud. Alleen ben ik bang dat je dit niet zal snappen door die betonplaat voor je kop.
Je hebt zeker een punt! Maar het lijkt net alsof mensen de NS heilig vinden. Ze verhogen de treinkaartjes, terwijl er minder treinen op tijd gaan rijden, daar komt bij dat ze ook nog eens op deze manier vertragingen in de hand werken.
De NS mag absoluut niet onschuldige mensen die betaald hebben voor de trein voor een bepaalde tijd vasthouden. Dat kunnen ze niet maken. Stel dat als die mensen dan uit frustratie een treinstel hadden gesloopt n dan zou de NS wel direct zitten te huilen bij de rechter. Misschien goed dat de reizgers ook eens naar de rechter stappen.

Het wordt tijd dat de NS harder wordt aangepakt, ik vind ze al jaren lang een waardeloos slecht bedrijf dat alleen maar aan zichzelf denkt.
En kunnen ze het niet meer opbrengen om treinen betaalbaar te houden en op tijd te laten rijden....laat een ander bedrijf het dan maar eens proberen (of de nederlandse staat). Die monopolie-positie die ze hebben verslechterd de situatie alleen maar dramatischer, daarom denkt de NS dat het maar kan doen wat het wilt. Daar moeten we allemaal een stokje voor steken!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:46:17 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:02:38 #211
19194 Oversight
◢◤
pi_34841681
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef Drugshond het volgende:
@TS zie [NWS-FB] : [NWS FEEDBACK 2006] En hier weer verder...!
Dank!
◢◤
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:14:27 #212
19194 Oversight
◢◤
pi_34842226
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 01:38 schreef SuperBosch het volgende:
.
Nee, het gaat erom of het opzettelijk tegenhouden van honderden passagiers, nadrukkelijk tegen hun wil én zonder enige noodzaak, nog als iets anders kan worden uitgelegd dan wederechtelike vrijheidsberoving......

En wij denken van niet....
quote:
ZIE OP,... asked and answered...
quote:

aardige gok, maar een beetje naast de werkelijkheid....

Een zwartrijder die zich kan legitimeren krijgt gewoon een procesverbaal.
Een zwartrijder die zich niet kan legitimeren heeft behoefte aan spoorwegpolitie, ter verificatie van de opgegeven personalia, áls de zwartrijder al een naam wilde opgeven......
quote:
Sorry maar in nederland werkt het zo:

Ik ben boos en denk dat de conducteur mij wederechtelijk van mijn vrijheid heeft beroofd.

Ik ga naar een advocaat, en leg de zaak voor in een gesprek, er volgen 3 opties:

1. de advocaat denkt dat ik gelijk heb, en gaat een aanklacht formuleren.
2. de advocaat denkt dat ik geen gelijk heb, en toch laat ik de advocaat een aanklacht formuleren.
3. de advocaat denkt dat ik geen gelijk heb, en ik besluit niet verder te gaan.

we gaan uit van optie 1, we formuleren een aanklacht, en eisen een (flinke) schadevergoeding.

Tot zover het procedurele verloop...
quote:

we zijn aan het formuleren, in overleg met enkele juristen.
◢◤
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:17:35 #213
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_34842352
En wat wil je hiermee bereiken dan?
geld van je treinkaartje terug?
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_34843082
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef Oversight het volgende:

we gaan uit van optie 1, we formuleren een aanklacht, en eisen een (flinke) schadevergoeding.
(flinke) Schadevergoeding??? Wat voor schade loop je in hemelsnaam op in 20 minuten vertraging?
quote:

Tot zover het procedurele verloop...
[..]

we zijn aan het formuleren, in overleg met enkele juristen.
Laat even weten waar en wanneer het voorkomt dan kom ik zeker kijken. Maar liever nog zie ik dat je het toch al overbelaste justitiele apparaat in Nederland niet met dit soort onzinzaken gaat vermoeien.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:11:38 #215
19194 Oversight
◢◤
pi_34939562
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

(flinke) Schadevergoeding??? Wat voor schade loop je in hemelsnaam op in 20 minuten vertraging?
Van die gijzeling zal ik nog lang nachtmerries hebben, concentratieverlies, incontinentie, ....

en ik heb me een last van mijn nek joh.......
quote:
Laat even weten waar en wanneer het voorkomt dan kom ik zeker kijken. Maar liever nog zie ik dat je het toch al overbelaste justitiele apparaat in Nederland niet met dit soort onzinzaken gaat vermoeien.

Neem je een spandoek mee ?
◢◤
pi_35902458
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 16:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

Van die gijzeling zal ik nog lang nachtmerries hebben, concentratieverlies, incontinentie, ....

en ik heb me een last van mijn nek joh.......
[..]

Neem je een spandoek mee ?
Weet je al wanneer het voorkomt?
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:30:42 #217
19194 Oversight
◢◤
pi_36091345
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 08:47 schreef kollie het volgende:

[..]

Weet je al wanneer het voorkomt?
Er wordt een boel papier van repliek voorzien, dat is de huidige status...
◢◤
pi_36093043
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:30 schreef Oversight het volgende:

[..]

Er wordt een boel papier van repliek voorzien, dat is de huidige status...
En concreet ?
pi_36095109
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En concreet ?
Zijn advocaat is nog bij aan het komen van het lachen.
pi_36161572
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:10 schreef Oversight het volgende:

[..]

Het lijkt er sterk op dat ze het niet zover gaan laten komen....

R.o.v.e.r. jullie zijn helden, dank voor alle advies in deze..
Nou Oversight, ik ben benieuwd naar het advies van R.o.v.e.r. en wat je er uitgesleept hebt aan genoegdoening.
pi_36224625
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou Oversight, ik ben benieuwd naar het advies van R.o.v.e.r. en wat je er uitgesleept hebt aan genoegdoening.
Oversight, ga je nog reageren?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2006 10:28:57 ]
pi_36230098
quote:
Op zondag 5 februari 2006 18:19 schreef Oversight het volgende:
Op 25 januari omstreeks 15:00 uur werden enkele honderden passagiers in de Intercity van Rotterdam naar Enschede enkele tientallen minuten gegijzeld door de conducteur.
Als ik het woord 'gijzelen' in vandale invoer, krijg ik dit eruit:
quote:
gij·ze·len (ov.ww.)
1 (iem.) als onderpand nemen voor het afdwingen van bepaalde eisen
2 [jur.] (een schuldenaar) gevangenzetten totdat hij zijn schuld heeft betaald
Het was toch niet zo (als ik jouw openingspost goed heb gelezen) dat de conducteur aangaf dat in geval bepaalde eizen niet zouden worden ingewilligd, jullie niet vrij zouden worden gelaten?
Het lijkt me dan niet dat je over 'gijzelen' kunt spreken hoor.
geen
pi_36247516
OS, leef je nog?
pi_36247786
Terecht. Aanklagen die handel. Pokke NS! *die verhaalt de schade op de dader probably*
JOHNNY HEITINGA
pi_36247874
Komen ze al vaak te laat.. en je dan ook nog eens 20 min..vasthouden en dat om een ander
Sowieso word je daar niet vrolijker van
Salsa Española
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')