misschien moet ik het iets minder subtiel brengen voor de minder intelligentere users onder ons ?quote:Op maandag 6 februari 2006 18:00 schreef kollie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. eigenlijk wel dom dat ik me aan jouw infantiele gedrag stoor.
Het is op geen enkele manier uit te leggen als een vertraging of oponthoud. De trein stond aan het perron en de deuren konden gewoon open. Echter besloot de conducteur om deze deuren gesloten te houden en zo tig mensen onterecht op te sluiten.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:52 schreef SuperBosch het volgende:
Ik keur het niet goed dat niemand de trein uit mag.
Ik vind het wel echter begrijpelijk, en het zou me niet verbazen dat dat algemene NS-richtlijnen zijn.
Hoewel normaal de spoorwegpolitie redelijk snel ter plaatse zal zijn, had de spoorwegpolitie 20 minuten vertraging.
In mijn ogen is het gewoon oponthoud of vertraging. Daarvoor kun je bij de balie van de NS een mooi formuliertje halen, waarmee je je geld terug kan vragen bij vertraging.
Om het meteen een gijzeling te noemen vind ik zwaar overdreven, maar ok; Oversight staat er om bekend dat hij niet makkelijk om te praten is.
Overigens ben ik nog steeds benieuwd wie de geheimzinnige Fok!-user is wie dit is overkomen.
Ik heb toch al gezegd dat het dom van me was? wel leuk dat je je er zo druk om maakt.quote:Op maandag 6 februari 2006 23:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
misschien moet ik het iets minder subtiel brengen voor de minder intelligentere users onder ons ?
Ik tik doorgaans níet met smileys.
Je haalt users door elkaar.
Infantiel gedrag ?
Wie doet hier nou een poging tot beledigen als ik gewoon sarcastisch/humoristisch een post maak met smileys ?
het is zowieso al belachelijk om daarover te vallen.![]()
Nog 1 keer dan maar...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:38 schreef SuperBosch het volgende:.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat de rechter zal oordelen.
Het gaat erom of het wachten met het openen van de deuren totdat de spoorwegpolitie komt als oponthoud wordt gezien of als gijzeling.
Het is natuurlijk heel erg dat reizigers 20 minuten hebben moeten wachten totdat ze uit mochten stappen. Maar zolang jij of iemand anders weet wat er tussen de conducteur en de zwartrijder gebeurd is, kun je er moeilijk over oordelen.
Als het 'gewoon' een zwartrijder was geweest, had de conducteur een formulier mogen invullen waarna de zwartrijder een acceptgiro thuis krijgt. Ik vermoed dat er in dit geval iets anders dan normaal aan de hand was, waardoor de conducteur de spoorwegpolitie heeft moeten inschakelen.
Als de conducteur of de machinist zijn daden kan verantwoorden kun je vinden wat je wilt, maar de rechtelijke macht zal je aanklacht schrappen.
En ten tweede, zijn er überhaubt aanklachten ingediend tegen de NS of is dit hele topic alleen maar hypothetisch gebrul?
Je hebt zeker een punt! Maar het lijkt net alsof mensen de NS heilig vinden. Ze verhogen de treinkaartjes, terwijl er minder treinen op tijd gaan rijden, daar komt bij dat ze ook nog eens op deze manier vertragingen in de hand werken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan maar...
DE TREIN STOND AAN HET PERRON EN DE DEUREN KONDEN GEWOON OPEN!!!!
Die zwartrijder mag helemaal geen reden zijn dat ANDEREN gedupeerd raken.
De conducteur had de zwartrijder dan maar ff vast moeten houden terwijl de rest van de reizigers uitstappen en vervolgens de deuren weer sluiten.
En als de zwartrijder een gevaarlijk/geweldadig persoon was heeft de conducteur al helemaal verkeerd gehandeld, want dan had hij de veiligheid van de overige passagiers in gevaar gebracht.
Ik kan er echt niet met mijn verstand bij dat jij dit goed praat. De trein stond gewoon aan het perron en de deuren konden open, zodoende is er dus ook geen sprake van vertraging of oponthoud. Alleen ben ik bang dat je dit niet zal snappen door die betonplaat voor je kop.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:46 schreef Drugshond het volgende:
@TS zie [NWS-FB] : [NWS FEEDBACK 2006] En hier weer verder...!
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:38 schreef SuperBosch het volgende:.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat de rechter zal oordelen.
Het gaat erom of het wachten met het openen van de deuren totdat de spoorwegpolitie komt als oponthoud wordt gezien of als gijzeling.
quote:Het is natuurlijk heel erg dat reizigers 20 minuten hebben moeten wachten totdat ze uit mochten stappen. Maar zolang jij of iemand anders weet wat er tussen de conducteur en de zwartrijder gebeurd is, kun je er moeilijk over oordelen.
quote:
Als het 'gewoon' een zwartrijder was geweest, had de conducteur een formulier mogen invullen waarna de zwartrijder een acceptgiro thuis krijgt. Ik vermoed dat er in dit geval iets anders dan normaal aan de hand was, waardoor de conducteur de spoorwegpolitie heeft moeten inschakelen.
quote:Als de conducteur of de machinist zijn daden kan verantwoorden kun je vinden wat je wilt, maar de rechtelijke macht zal je aanklacht schrappen.
quote:
En ten tweede, zijn er überhaubt aanklachten ingediend tegen de NS of is dit hele topic alleen maar hypothetisch gebrul?
(flinke) Schadevergoeding??? Wat voor schade loop je in hemelsnaam op in 20 minuten vertraging?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:14 schreef Oversight het volgende:we gaan uit van optie 1, we formuleren een aanklacht, en eisen een (flinke) schadevergoeding.
Laat even weten waar en wanneer het voorkomt dan kom ik zeker kijken. Maar liever nog zie ik dat je het toch al overbelaste justitiele apparaat in Nederland niet met dit soort onzinzaken gaat vermoeien.quote:
Tot zover het procedurele verloop...
[..]
we zijn aan het formuleren, in overleg met enkele juristen.
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
(flinke) Schadevergoeding??? Wat voor schade loop je in hemelsnaam op in 20 minuten vertraging?
quote:Laat even weten waar en wanneer het voorkomt dan kom ik zeker kijken. Maar liever nog zie ik dat je het toch al overbelaste justitiele apparaat in Nederland niet met dit soort onzinzaken gaat vermoeien.
Weet je al wanneer het voorkomt?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Van die gijzeling zal ik nog lang nachtmerries hebben, concentratieverlies, incontinentie, ....
en ik heb me een last van mijn nek joh.......
[..]
![]()
Neem je een spandoek mee ?
En concreet ?quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:30 schreef Oversight het volgende:
[..]
Er wordt een boel papier van repliek voorzien, dat is de huidige status...
Nou Oversight, ik ben benieuwd naar het advies van R.o.v.e.r. en wat je er uitgesleept hebt aan genoegdoening.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:10 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op dat ze het niet zover gaan laten komen....
R.o.v.e.r. jullie zijn helden, dank voor alle advies in deze..
Oversight, ga je nog reageren?quote:Op zondag 19 maart 2006 09:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou Oversight, ik ben benieuwd naar het advies van R.o.v.e.r. en wat je er uitgesleept hebt aan genoegdoening.
Als ik het woord 'gijzelen' in vandale invoer, krijg ik dit eruit:quote:Op zondag 5 februari 2006 18:19 schreef Oversight het volgende:
Op 25 januari omstreeks 15:00 uur werden enkele honderden passagiers in de Intercity van Rotterdam naar Enschede enkele tientallen minuten gegijzeld door de conducteur.
Het was toch niet zo (als ik jouw openingspost goed heb gelezen) dat de conducteur aangaf dat in geval bepaalde eizen niet zouden worden ingewilligd, jullie niet vrij zouden worden gelaten?quote:gij·ze·len (ov.ww.)
1 (iem.) als onderpand nemen voor het afdwingen van bepaalde eisen
2 [jur.] (een schuldenaar) gevangenzetten totdat hij zijn schuld heeft betaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |